سالهای بین ۷۰ تا ۸۰ خیلی چیزهای عجیبی مد میشد.
مثلا یه دوره سهرابسپهری مد شد. هرکی رو میدیدی داشت سهراب میخوند.
حالا چرا؟ چون خسرو شکیبایی که اون سالها رو بورس بود، یه کاست داده بود بیرون که شعرهای سهراب رو دکلمه کرده بود.
یا مثلا یه دوره گیتار مد شد، تو خیابون رو دوش همه گیتار میدیدی.
بعد از گیتار، دف مد شد. این دفیها یه احساس خودفرهیختهبینی هم نسبت به گیتاریها داشتن.
بعد از جام ملتهای۹۶ هم یهو فوتبال مد شد. دختر و پسر فوتبالی شدن و دیوار اتاقها پر از پوستر عابدزاده و شاهرودی.
یه دوره هم کلکچال مد شد. صبحهای جمعه همه دختر پسرهای تهران کلکچال بودن.
در دوران پساکوبلن هم، گلچینی مد شد. همه زنها تو خونه گلچینی درست میکردن.
یا مثلا یه دوره تندخوانی نصرت مد شد، همه بچههاشون رو فرستادن کلاس تندخوانی که تند بخونن.
تصور والدین هم این بود که لابد بعد از کلاس تندخوانی بچهشون مثلا سه سال راهنمایی رو یکساله میخونه !
سال 65 در عملیات کربلای 4، گروهی از غواصان به دست ارتش عراق اسیر شدند
عراقی ها اعلام کردند ایرانی ها مستشار ژاپنی دارند و ما یک ژاپنی رو اسیر کردیم!
از آنجایی که این اسیر از ناحیه فک و صورت زخمی شده بود نمی تونست صحبت کنه و بگه ژاپنیه یا نه
اما او ژاپنی نبود
او محسن میرزایی، رزمنده افغانستانی بود که در جنگِ دنیا علیه ایران، کنار ما ایستاد
البته آقای میرزایی معروف به محسن ژاپنی بعد از اینکه توانست صحبت کنه هم نگفت ایرانی نیست چون ممکن بود اسمشون رو در لیست اسرا ثبت نکنند.
در مورد ایشون مستندی هم به اسم محسن ژاپنی ساخته شده
محسن ژاپنی یکی از هزاران مهاجر افغانستانی است که سال هاست در ایران زندگی می کنند، در ایران متولد شدند و شاید هرگز افغانستان رو ندیده باشند
در سختی ها، جنگ، شادی، بازی های تیم ملی ایران و ... به اندازه ما غصه خوردند، تلاش کردند، جنگیدند و خندیدند
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نابودی فرهنگ ایرانی توسط شاخهای اینستاگرامی، آن هم با کمک خود ما مردم!
🔹وظیفهی ما این وسط چیه؟
📱محمد سروش محلاتی در اغتشاشات آبان ۹۸ با ردیف کردن چند روایت(به سبک استادش آقای حسینعلی منتظری) آشوب علیه نظام و تخریب اموال عمومی را تئوریزه کرد.
الغرض؛ کشور ایران یک کشور اسلامی است برای به دار کشیدن شیخ فضلالله نیاز به فتوای یک معمم هست، برای کودتا نیاز به پشتیبانی شبهمرجعی همچون شریعتمداری و برای اغتشاش به مهملات شبهدینی شیخی مثل سروش محلاتی.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱احمد منتظری: «نظر ایشان (حسینعلی منتظری) این بود که ولایتفقیه یک امر آسمانی نیست، بلکه یک امر زمینی است؛ بیعت است. افراد میآیند با یک رهبر بیعت میکنند، محدوده اختیاراتی را واگذار میکنند و خود مردم هستند که میتوانند این محدوده را کم و زیاد کنند.» (ایران فردا، آذر٩٣، ص۴٩)
آقای حسینعلی منتظری را میتوان نماد تذبذب فکری و تولید فکر بر اساس وزش بادِ جریانات سیاسی دانست. جدا از این امر شاگردان او و البته مریدانِ فکری هاشمی رفسنجانی در قم، همچون محمد سروش محلاتی، مبلغ همین فرضیه موهوم هستند. ناگفته پیداست که زمینیِ محض دیدن حکومت اسلامی و ولایتفقیه چیزی جز سکولاریسمِ عریان نیست و سؤال اینکه اگر ولایتفقیه یک ریاست دنیوی محض است و محدودهاش را هم مردم مشخص میکنند پس چرا منتظری بر پایه آیات و روایات چهار جلد کتاب در زمینه ولایتفقیه و حکومت اسلامی چاپ کرد؟ مستقیم میگفت لیبرال و سکولار است و برای حکومتداری هم نیاز به مراجعه به آیات و روایات نیست خودش و هوادارانش را هم راحت میکرد.
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️
📱طیفهای مختلف حوزه علمیه در دوران معاصر به ویژه صد سال اخیر به نشریهنگاری و روزنامهنویسی توجه ویژهای داشتهاند. از انتقام و بعثت و پانزده خرداد و مکتب اسلام و مکتب تشیعِ قبل از انقلاب گرفته تا پاسدار اسلام و نور علم و روزنامه جمهوری اسلامی و روزنامه اطلاعات و رسالت و سلام و... که در رأس آنها نهاد یا فردی روحانی قرار داشته یا دارد. آشنایی با طیفهای مختلف حوزوی که در کفِ میدانِ رسانههای مکتوب حضور داشتند جالب و البته ضروری است و به شناخت هرچه بهتر واقعیات حوزه علمیه کمک میکند.
📸عکس نشریه دفتر تبلیغات است که به تناسب جنگ نظامی مطالبی را تولید میکرد. تولیدات دفتر تبلیغاتِ امروز را به تناسب جنگ اقتصادی و فرهنگی چطور ارزیابی میکنید؟
📨وضعیت انقلابی از ما انتشار انقلابی با شما✌️