فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بین اقتصاددانان نئولیبرال و محمدرضا گلزار فرقی وجود دارد؟!
◀️ #نئولیبرالیسم فقط یک دکترین اقتصادی نیست، بلکه یک نظام تربیتی و فرهنگسازی است. بنیان آن هم یک گزاره است که به هزار شیوه به خاص و عام القا میکنند و از همه میخواهند آنرا باور داشته باشند: «اگر استعداد داشته باشی و برنامه ریزی و تلاش کنی، حتماً موفق میشوی.»
🔹 به زعمِ همه اینها خوشبختی و بدبختی، به تلاش و تواناییهای شخص انسان برمیگردد. بنابراین اگر برای مثال کارتن خوابهای شوش و هرندی هیچ ندارند، مشکل از خودشان است. اگر آنطور که اینها میگویند «خلایق هر چه لایق»، پس دیگر #عدالت_اجتماعی معنایی ندارد.
🔹 ایدهی «بازارِ خودتنظیمگر» و «انسانِ خودتنظیمگر» دوشادوش هم پیش میروند. چنانچه قرار باشد دولت برای درمان، مسکن، آموزش یا اشتغال شهروندان کاری نکند، پس باید اسطورهای از انسانهای موفق ساخته شود که با سخت کوشی خودشان از هیچ چیز به همه چیز رسیدهاند.
🔺 بین آنچه اقتصاددانان نئولیبرال و #محمد_رضا_گلزار میگویند فرقی نیست؛ فقط آنها برای خواص، حرف میزنند و این یکی برای عوام و جماعتِ مخاطبِ #تی_وی_پلاس ها.
🖊 احسان فرزانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بصیرت و پایداری راه حفظ جمهوری اسلامی
اگر دشمن بخواهد برای تحقق آرزوی بزرگ خود - که ریشهکنی جمهوری اسلامی و پایین آوردن پرچم اسلام از قلهی این کشور است - طراحی کند، طبیعتاً طراحی، اجزا و مقدماتی دارد. ایجاد اختلاف، ایجاد بیایمانی، ایجاد مشکلات برای مردم، عمیق کردن فاصلهی طبقاتی، ترویج فساد، بدبین کردن مردم به مسؤولان، و دستگاههای ضابط و انضباط بخش را از حیثیت انداختن - مثل از حیثیت انداختن قوهی قضاییه، از حیثیت انداختن شورای نگهبان، از حیثیت انداختن مجلس، از حیثیت انداختن دستگاههای گوناگون - همه جزو اجزاء اینهاست. بعضیها به این بخش کمک میکنند، بدون اینکه به ارتباط این بخش با دیگران توجه کنند؛ این بر اثر عدم بصیرت است.
ما بارها عرض کردهایم که امیرالمؤمنین در جنگ صفین - شاید این جمله را دربارهی عمار هم فرموده باشد - مکرر این جمله را میفرمود: «و لا یحمل هذا العلم الّا اهل البصر والصّبر».(۱) چه عبارت زیبایی هم هست؛ حروف بصر و صبر یکی است، ترکیبش دوتاست؛ و چه زیبا! فقط اهل بصیرت و پایداری میتوانند این پرچم را بردارند.۱۳۸۴/۰۳/۰۸
✅چه کسانی عمار ولایت فقیه هستند؟
🔹یكی از كارهای مهم نخبگان و خواص، تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن كنند؛ بدون حاكمیت تعلقات جناحی و گروهی و بر دل آن گوینده. اینها مضر است. جناح و اینها را باید كنار گذاشت، باید حقیقت را فهمید. در جنگ صفین یكی از كارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل كه جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونی داشتند. همینی كه حالا امروز به آن جنگ روانی میگویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوههاش فرق كرده؛ این از اول بوده. خیلی هم ماهر بودند در این جنگ روانی؛ خیلی. آدم نگاه میكند كارهایشان را، میبیند كه در جنگ روانی ماهر بودند. تخریب ذهن هم آسانتر از تعمیر ذهن است. وقتی به شما چیزی بگویند، سوءظنی یك جا پیدا كنید، وارد شدن سوء ظن به ذهن آسان است، پاك كردنش از ذهن سخت است. لذا آنها شبههافكنی میكردند، سوء ظن را وارد میكردند؛ كار آسانی بود. این كسی كه از این طرف، خودش را موظف دانسته بود كه در مقابل این جنگ روانی بایستد و مقاومت كند، جناب عمار یاسر بود، كه در قضایای جنگ صفین دارد كه با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و صفوف خودی میرفت و همین طور این گروههائی را كه - به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهای جدا جدای از هم - بودند، به هر كدام میرسید، در مقابل آنها میایستاد و مبالغی برای آنها صحبت میكرد؛ حقائقی را برای آنها روشن میكرد و تأثیر میگذاشت. یك جا میدید اختلاف پیدا شده، یك عدهای دچار تردید شدند، بگو مگو توی آنها هست، خودش را بسرعت آنجا میرساند و برایشان حرف میزد، صحبت میكرد، تبیین میكرد؛ این گرهها را باز میكرد.۱۳۸۸/۰۵/۰۵
بیانات در دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر
❎ نقش محمد خاتمی در فتنه 88 و دیدارش با سوروس
🔹کیان تاجبخش نماینده سابق بنیاد سوروس در ایران در بخشی از اظهاراتش در دادگاه مدعی میشود: «اگر یکی از اولین نمونههای براندازی را ارتباط سفر عطریانفر به بنیاد سوروس قبل از 1376 بدانیم میتوان نهایت آن را ملاقات مستقیم سید محمد خاتمی همراه جواد ظریف با سورس در نیویورک در سال 1385 دانست که این یک ارتباط مستمر بوده و ادامه داشته است».
✍جورج سوروس رییس هیاتمدیره موسسه جامعه باز، در مراسمی بهمناسبت هشتمین سالگرد حوادث یازدهم سپتامبر در نیویورک، ضمن تاکید بر لزوم تقویت رویکردهای روادارانه در جهان اسلام، دیدار خود با محمد خاتمی در سال 2006 را در همین راستا ارزیابی کرد.(30 شهریور 1388)