eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.4هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 لفظ اولین بار برای کدام کشور گفته شد؟! 💢 وضعیت سواد در اواخر حکومت ♨️ یرواند آبراهامیان، تاریخ‌شناس مشهور ارمنی مقیم آمریکا، در کتاب تاریخ ایران مدرن می‌نویسد: «ایران پس از دو دهه، یکی از در بخش مرگ و میر کودکان و نسبتِ پزشک به بیمار در خاورمیانه بود. یکی از پایین‌ترین نرخ‌‌های آموزش عالی مربوط به این کشور بود. افزون بر این، 68 درصد از جمعیت بزرگ‌سال، بودند؛ 60 درصد از کودکان نمی‌توانستند دورۀ دبستان را به صورت کامل طی کنند و تنها 30 درصد از داوطلبان کنکور می‌توانستند وارد دانشگاه‌ها شوند. در این میان، شمار افراد متقاضی تحصیل در خارج از کشور رو به رشد بود. در دهۀ 1970 میلادی (1350ش)، شمار پزشکان ایرانی مستقر در نیویورک، بیشتر از شهر‌های غیر از تهران بود. اصطلاح « » نخستین بار برای ایران به کار گرفته شد». 📚منبع: A History of Modern Iran، نوشته Ervand Abrahamian، ص207
💢 اهانت به مقدسات دیگر مذاهب جایز نیست 🔸 حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر پرهیز از اهانت به مقدسات دیگر مذاهب گفت: گفته های متفکران شیعه و اهل سنت باید ملاک قرار گیرد نه گفته های عده ای قلیل و افراطی. 📝خبرگزاری رسا 🦊 آنتی روباه 🦊 آنتی روباه
🖇توییتی که در صفحه توییتر مرحوم احمد خسروی، سنجاق شده بود ◽️وی از فعالین دلسوز فرهنگی کشور بود و در جریان مقابله با ویروس کرونا به قافله جهادگرانِ سلامت پیوست و در همین راه به شهادت رسید. 🦊 آنتی روباه 🦊 آنتی روباه
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 در سازمان تبلیغات قم چه خبر است؟! ♦️ شعبان زاده معلوم هست داری چیکار می کنی؟! 🔻 صادق امامی طی گزارشی مفصل در روزنامه فرهیختگان به جزییات سوءاستفاده های جوانکی به اسم مهرشاد سهیلی پرداخت و در بخشی از این گزارش به سازمان تبلیغات قم و شعبان زاده مدیر این سازمان پرداخته است: 🔹 تازه‌ترین جشنواره‌ای که سهیلی آن را در دست گرفته است و از طریق آن توانسته با حجت‌الاسلام قرائتی، آیت‌الله نوری‌همدانی و آیت‌الله جوادی‌آملی دیدار کند، «جشنواره شهید علی لندی» است! 🔹 طراح این جشنواره موسسه امام صادق یعنی موسسه مهرشاد بوده اما او که از حساسیت‌ها آگاه بوده، نخستین خبر را به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل سازمان تبلیغات اسلامی استان قم به رسانه‌ها می‌فرستد و پس از آن زمام امور را در دست می‌گیرد! 🔹 درحال حاضر تمام این پروژه در اختیار مهرشاد سهیلی و تیم اوست. 🔹 او البته حجت‌الاسلام شعبان‌زاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قم را به‌عنوان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره معرفی کرده اما مدیریت جشنواره رادراختیار دارد! 🔹 به احتمال بسیار قوی، مراجعی که در این برنامه شرکت کرده‌اند اطلاعی از قضایای پشت پرده آن نداشتند وسهیلی دراین زمینه نیزتوانسته به خوبی از ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی برای خودش استفاده کند!! 🔹 این جشنواره مثل تقریباپویش‌های سهیلی، «مجازی» است وافراد آثارشان رادر قالب عکس، فیلم، شعر ومقاله در سایت ثبت می‌کنند.سهیلی خودش استقبال از این جشنواره را بی‌نظیر می‌خواند: چنین جشنواره‌ای دراین برهه اززمان بی‌نظیر است. بچه‌ها آنتن تلویزیونی رفتند. مراجع وآقای قرائتی پیام دادند!
8.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 برشی از سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست‌های جهاد تبیین که به مناسبت دهه بصیرت در شهر قم مقدس برگزار شد. 🔸 جهاد تبیین یعنی پذیرفتن هزینه‌های در میدان ماندن و گفتن حرف حق اگر جوانی به حوزویان مراجعه کند و درباره احکام‌ نماز سوالی داشته باشد پاسخ خواهد گرفت اما اگر درباره عدالت اجتماعی سوالی داشته باشد، پاسخی برای گفتن نداریم..
💠 نماز جمعه: نمایش قدرت یک؛ پیش‌گفتار «نماز جمعه‏... نمايشى از قدرت‏ سياسى و اجتماعى اسلام است.» امام خمینی ‏ خدای سبحان توفیق داد، به مدت هفت سال نماز جمعۀ لواسان را اقامه کردم. بر خود لازم می‌دانم که تجربیات خود را در قالب ـ نه خاطره‌گویی بلکه ـ اصول و آسیب‌ها و چالش‌های پیش‌رو به رشتۀ تحریر درآورم. شاید برای مسئولان مربوطه در شورای سیاستگذاری و ستادهای نماز جمعه، به‌ویژه ائمۀ محترم جمعه و دستگاه امامت کارا باشد. نماز جمعه یک مسألۀ مهم در اسلام است و در مکتب امام هم از جایگاه رفیعی برخوردار است. و مسأله‌ای است که با ماست و مسألۀ روز ماست. مسألۀ ما با دو سوال مهم همراه است. چرا اسلام نماز جمعه را تشریع کرد؟ کارکرد و کارویژۀ نماز جمعه ـ به‌صورت عینی ـ در جامعۀ اسلامی چیست؟ در کنار آن به زمان خود، و نظام اسلامی و وضعیت کنونی دنیا باید توجه کنیم که نماز جمعه در نظام جمهوری اسلامی چه جایگاهی دارد؟ و شاید این سوال از دو سوال پیشین مهم‌تر هم باشد. ما با دو مسألۀ عمده مواجه هستیم. یک: اصولاً نماز جمعه، مسأله‌ای است که با تاروپود اسلام و نظام جمهوری اسلامی گره خورده است. دو: دنیای جدید اقتضائاتی دارد و پدیده‌هایی در آن جلوه‌گر شده که مسألۀ نماز جمعه را از حالت سنتی آن خارج کرده است و نیاز است که با رجوع به سنت اسلامی و فقه سیاسی، کارویژه آن را بازتعریف کرد و با آن، کارکرد مناسب نماز جمعه و امام جمعه را در نظام جمهوری اسلامی شناسایی کرد. یک نکته را هم لازم می‌دانم که تذکر بدهم. طبعاً برخی عبارات این نوشتار مناقشه‌آمیز خواهد بود. اما هدف بنده نه جدل با کسی است، نه بنای مشاجره با کسی را دارم، در مقام موعظه و پند هم نیستم. بیشتر می‌خواهم نماز جمعه را به‌مثابۀ یک مسأله در گام دوم انقلاب اسلامی بررسی کنم، بیش از آن‌که به زمینه‌های تاریخی آن بپردازم. 🔸لینک مطلب در سایت رسمی حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی🔻 https://www.hosseinilavasani.com/1400/10/24/%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2-%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%82%d8%af%d8%b1%d8%aa-%db%8c%da%a9%d8%9b-%d9%be%db%8c%d8%b4%e2%80%8c%da%af%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%b1
💠 دربارۀ عدالت اجتماعی ۴۰. مشارکت مردم و سنت (۱۱) بحث دربارۀ ضرورت مشارکت مردم در سنت بود. سه روایت از امام صادق سلام الله علیه در این مسأله قابل توجه است: «الْمُؤْمِنُ أَخُو الْمُؤْمِنِ، عَيْنُهُ وَ دَلِيلُهُ لَا يَخُونُهُ وَ لَا يَظْلِمُهُ وَ لَا يَغُشُّهُ وَ لَا يَعِدُهُ عِدَةً فَيُخْلِفَهُ» [الکافی: ۲/۱۶۶] «مومن برادر مومن است، چشم او و راهنمای اوست، به او خیانت نمی‌کند، ستم روا نمی‌دارد، خیانت نمی‌کند و وعده‌ای نمی‌کند که تخلف کند.» روایت پیوند محبانۀ درون جامعۀ اسلامی را تشریح می‌کند. نکته‌ای که ما به آن توجه می‌دهیم، این‌که هر مومن را چشم مومن دیگر و راهنمای او می‌داند که روابط سالمانه و انسانی و اسلامی دارند: «الْمُسْلِمُ أَخُو الْمُسْلِمِ، هُوَ عَيْنُهُ وَ مِرْآتُهُ وَ دَلِيلُهُ لَا يَخُونُهُ وَ لَا يَخْدَعُهُ وَ لَا يَظْلِمُهُ وَ لَا يَكْذِبُهُ وَ لَا يَغْتَابُهُ» [همان] «مسلمان برادر مسلمان است، چشم او، آئینۀ او، راهنمای اوست؛ به او خیانت نمی‌کند، او را فریب نمی‌دهد، به او ستم نمی‌کند، و به او دورغ نمی‌گوید، و غیبت او را نمی‌کند.» روایت دوم همانند روایت اول است، با این تفاوت که مومن را آئینۀ مومن می‌داند که مشکلات و آسیب‌های اجتماعی را شناسایی می‌کند و برطرف می‌کند: «الْمُؤْمِنُ‏ أَخُو الْمُؤْمِنِ‏ كَالْجَسَدِ الْوَاحِدِ إِنِ اشْتَكَى شَيْئاً مِنْهُ؛ وَجَدَ أَلَمَ ذَلِكَ فِي سَائِرِ جَسَدِهِ. وَ أَرْوَاحُهُمَا مِنْ رُوحٍ وَاحِدَةٍ وَ إِنَّ رُوحَ الْمُؤْمِنِ لَأَشَدُّ اتِّصَالاً بِرُوحِ اللَّهِ مِنِ اتِّصَالِ شُعَاعِ الشَّمْسِ بِهَا» [همان] «مومن برادر مومن است، همانند اعضای یک‌پیکر؛ اگر عضوی بدرد آید، درد آن در دیگر اعضای بدن نمایان شود. و ارواح آنان از یک روح است، و پیوند روح مومن به روح خدا شدیدتر از پیوستگی شعاع خورشیده به خورشید است.» این روایت تصریح می‌کند که جامعۀ اسلامی چونان اعضای یک پیکر هستند. مومنان همگی پیوند با روح خدا دارند، و درد یکی چون درد همگی است و اگر یکی از اعضای جامعه دچار خسران، ناملایمتی، مصیبت، سختی شود، همۀ اعضای جامعه را درگیر می‌کند. اگر در جامعه ناعدالتی، محرومیت، فساد، ستم، تبعیض، فاصله و شکاف طبقاتی پیش بیاید، اگر جامعه دچار مدیریت ناسالم یا نابلد شود، همۀ مردم به دنبال آن هستند که آن را اصلاح کنند که اگر نکردند و «با این حال اعضای دیگر آن پیکر با کمال بی‌خیالی مشغول چریدن در علف‌زار زندگی دنیوی خود باشد و با مثل این جمله خود را تسلیت بدهد که «دنیا را به قیصرها و ملکوت را بر ما واگذار کنید» [حکمت اصول سیاسی اسلام: ۹۹] چنین جامعه‌ای به تعبیر شهید مظلوم بهشتی لجن است، هر نامی که می‌خواهد بر خود بگذارید و باید منتظر نابودی آن بود. 🔸لینک مطلب در سایت رسمی حجت الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی🔻 https://www.hosseinilavasani.com/1400/10/25/%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%db%80-%d8%b9%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%aa-%d8%a7%d8%ac%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b9%db%8c-40-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85-%d9%88-%d8%b3%d9%86
8.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به کوه یخ رسیده ایم و مست گوش میدهی زمان غرق تایتانیک به قطعه ی سلن دیون شدیم صید تورها و ماهی بلورها مسافران سفره ایم مثل ماهیان تن میان خنده های پاپ درون شعله های رم صلیب میشود خدا شراب میخورد نرون یکی به ریشه های من دوباره تیشه میزند یکی دوباره میکند دل مرا ز بیخ و بن هی با توام انگار گم شدی این بار کو قلبت آه چرا باز داری پاتو میذاری رو قلبت عشق آخرین راهه یا که بیراهه حیرونی از چی گریزونی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تا جایی که چشم کار میکنه بسته های غارت شده از قطار باری لس آنجلس دیده میشود. از جعبه تست های کوید تا طعمه های ماهیگیری و سایر اقلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 درسته خیلیا تو جنوب سیستان و بلوچستان از نظر مالی وضعیت خوبی ندارن ولی دلیلی نمیشه به کامیون حامل روغن خوراکی که امروز واژگون شده دست بزنن، تازه دو نفر اونجا نگهبانی میدن. کجا بهتر از مردم عزیز ایران پیدا میکنید؟! 💬 مجیدبامری(بلوچم)
📸 برلین: فیلتر کردن پیام رسان تلگرام را رد نمی‌کنیم 🔸وزیر کشور آلمان در مصاحبه با یک نشریه آلمانی تاکید کرد،‌ برلین فیلتر کردن پیام رسان تلگرام به عنوان آخرین راه حل را تا زمانی که راه حلی در زمینه پایبندی این شرکت به الزامات قانونی این کشور پیدا شود، رد نمی‌کند. 🔸شبکه خبری دویچه وله آلمان در گزارشی تلگرام را کانون نفرت‌پراکنی و خشونت‌ ورزی معترضان کرونا در آلمان معرفی کرده است. 🔸براساس این گزارش یک کانال تلگرامی به نام زاکسن آزاد اصلی‌ترین پایگاه معترضان آلمانی است، وزارت کشور در پی طراحی نقشه قتل نخست وزیر یک ایالت آلکان توسط معترضان در تلگرام، این شبکه اجتماعی را تهدید به فیلترینگ کرد.
6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 درخواست رسمی شبکه سعودی اینترنشنال از بایدن برای افزایش تحریم ها علیه مردم ایران؛ ✍ نباید پول های بلوکه شده ایران آزاد شود؛ باید تمام راه ها را بر ایرانیان ببندید و جلوی هرگونه صادرات ایران را بگیرید!!