eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.8هزار عکس
169.4هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺تصاویری از کاروان دیشب نیروهای حشد الشعبی جهت مقابله با تروریست ها در منطقه الطارمية.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ توقیف ۸۷۰ میلیارد تومان خشکبار و لوازم خانگی قاچاق در تهران 🔸 سرهنگ ولیپور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان: 🔹حدود ۲ هزار تن خشکبار، روغن، برنج و تعداد قابل توجهی کالای قاچاق از قبیل لوازم خانگی، تجهیزات بهداشتی، محموله‌های پستی، پارچه و ... کشف شد که ارزش اموال مکشوفه ۸۷۰ میلیارد تومان است. 🔹برخی از قاچاقچیان به صورت خرد به نام افراد مختلف محموله‌هایی را در قالب پست به تهران می‌فرستند و تمام این اقلام تحویل یک نفر داده می‌شود، که تمام این افراد در حال حاضر شناسایی شدند و پرونده آن‌ها در حال پیگیری است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 دیالوگ جالب هادی حجازی‌فر بازیگر نقش شهید مهدی باکری در فیلم سینمایی «موقعیت مهدی»: همین‌ که‌ شما‌ و من زنده‌ برگشتیم یعنی‌ امکان‌ مقاومت‌ بود! 🔹در سکانس متفاوتی که از‌ فیلم‌ منتشر شده،‌ حاج‌ قا‌سم‌ سلیمانی و محسن رضایی نیز‌ در‌ جلسه‌ فرماندهان جنگ حضور‌‌ دارند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰ما خواهان آزادیِ زیست انسانی در فضای مجازی هستیم 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غفاری‌فر، عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مدیر گروه تبلیغ موسسه امام رضا(ع) 🔺یکی از مواردی که در طرح حمایت از کاربران فضای مجازی مغفول مانده است، دفاع از حق اقتصادی کاربران تولید کننده است. 🔺چه آن خواهر خانه‌داری که در خانه‌اش در زمینه تجربیات آشپزی فعالیت می‌کند، چه استاد دانشگاهی که مقاله تولید می‌کند و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کند، حق اینها کجاست؟ 🔺فقط یک عده محدودی منافع آن تولیدات را می‌خورند اما به تولیدکننده چیزی نمی‌رسد. 🔺ما حداقل میلیون‌ها کاربر تولیدکننده داریم که دنبال فالور نیستند، برخی افراد اندیشمند یک سال عمر می‌گذارند که یک مقاله بنویسند ولی سهمی در عواید و منافع این شبکه‌ها ندارند، که این بی‌عدالتی محض است. 🔺ما اتفاقا خواستار آزادی در فضای سایبری و مجازی هستیم؛ اما نه آزادی زیست حیوانی. آزادی زیست انسانی که مهم‌ترین بخش آن عدالت است و مهم‌ترین عنصر عدالت، مبارزه با فساد است. 🔺آزادی که به معنای سوال کردن از رئیس جمهور باشد کاملا مورد تایید است اما کجای دنیا، سوال کردن به معنای هتاکی و تهمت است؟ 🔺انتقاد و اعتراض و به تعبیر رئیس قوه قضائیه سوت‌زنی، آزادی‌ای است که صد درصد خواهان آن هستیم. اتفاقاً آنها می‌خواهند با آزادی زیست حیوانی، آزادی زیست انسانی را مدیریت کنند. 🔺در یکی از شهرها یک نفر حضور غیر هنجارمند یک خانم در خارج از کشور را در فضای مجازی در ایام انتخابات پخش کرد. چون آن زن متعلق به یک حزب بود که آن حزب هم در آن برهه زمانی در راس قدرت بود، در کمتر از 24 ساعت ابتدا وزارت اطلاعات فرد را پیدا کرد و با تنظیم شکایت به قوه قضاییه فرستادند و ظرف کمتر از 48 ساعت آن فرد دستگیر شد؛ 🔺اما در همین فضای مجازی علیه تک تک ائمه اطهار (علیهم السلام) توهین و جسارت منتشر کرده‌اند اما همان مسئولین کمترین برخورد و پی‌گیری نکردند! 🔺آیا این آزادی است که حق میلیون‌ها نفر متدینِ ارادتمند اهل بیت(ع) را در فضای مجازی پایمال می‌کنند؟ ما اجازه توهین به هیچ شغلی را نمی‌دهیم؛ 🔺اما چگونه است اجازه داده‌ایم در فضای مجازی سمبل‌های همه هستیِ فکری، فرهنگی و اعتقادی چهل میلیون مردم متدین را به راحتی تاراج کنند؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰امام؛ قلب امت اسلامی 🔸اگر بخواهد این پیکر بزرگ که اسمش امت اسلامی ست، زنده بماند، موفق بماند، همیشه پایدار باشد، باید چه کار کند؟ باید ارتباطش با این مرکز (ولایت) با این قلب متحرک و پرهیجان، همه آن، همیشه، مستحکم، نیرومند، برقرار باشد. 🔸پس ولایت یعنی چه؟ یعنی ارتباط منسجم و نیرومند هر یک از آحاد امت اسلام، درهمه حال، با آن قلب امت. 🔸ارتباطِ چه؟ ارتباط فکری و ارتباط عملی. یعنی درست از او سرمشق گرفتن، درست در افکار و بینش ها دنبال او بودن و درست در افعال و رفتار و فعالیت ها و حرکتها او را پیروی کردن. ✍طرح کلی اندیشه اسلامی رهبر معظم انقلاب، ص۵۳۸
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰تدوین سند اخلاق هوش مصنوعی جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به حوزه واگذار گردید 🔹دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه بعد از آن‌که با کمک محققان متعدد حوزوی و دانشگاهی نقد جامعی بر پیش‌نویس توصیه‌نامه اخلاق هوش مصنوعی یونسکو منتشر و در اختیار ریاست محترم جمهور قرار داد و با عنایت به بندهای متعدد آن سند که خلاف شرع و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران بود از آیت الله اعرافی (حفظه الله) درخواست نمود تا با این پشتوانه قوی در زمینه تدوین سند ملی هوش مصنوعی اقدام سریعی صورت گیرد تا دوباره دچار یک ۲۰۳۰ جدیدی نشویم. 🔹با هماهنگی مدیر محترم حوزه‌های علمیه اسناد لازم تهیه و ایشان در نامه‌ای رسمی با ذکر توانمندی‌های تخصصی و بین رشته‌ای ایجاد شده در این دفتر، از ریاست محترم جمهور خواستند که جلو اجرای آن سند یونسکو در ایران گرفته شود و تدوین سند ملی اخلاق هوش مصنوعی در دستور کار قرار گیرد. 🔹این نامه جهت بررسی به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری ارجاع و پس از مذاکرات به‌‌عمل‌آمده توسط آن مرکز از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواسته شد که تنظیم سند اخلاق هوش مصنوعی را به حوزه علمیه بسپارند. 🔹امروز نامه رسمی آقای دکتر سعید‌رضا عاملی (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی) به‌دست ما رسید که به طور رسمی از حوزه علمیه خواسته‌اند تا سند اخلاق هوش مصنوعی را تدوین و برای تصویب به شورای انقلاب فرهنگی ارسال نماید. 🔹با راهبری مدیر محترم حوزه‌های علمیه تلاش خواهیم کرد از تمام ظرفیت‌های موجود حوزه در راستای تدوین این سند استفاده نماییم. 🔹 امید است نهایی شدن این سند ملی در حوزه علمیه نقطه عطفی باشد برای تاثیرگذاری بیشتر تولیدات علمی حوزه در حکمرانی دینی. ✍️دفتر فقه معاصر حوزه‌های علمیه
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰آنچه می‌تواند قدرتها را مهار و تهدید کند و ریشه آن را برکند، قدرت الهی و اسلامی است 💠امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی): 🔸کسانیکه خیال می کنند اسلام باید برود گوشه‌ای بنشیند و مردان اسلام و دین فقط زبان نصیحت را به کار گیرند، اینها دانسته یا ندانسته همان چیزی را می گویند که مراکز قدرت جهانی آن را می خواهند. 🔸مراکز قدرت استکباری از اینکه رهبران اسلامی در گوشه‌ای از دنیا بنشینند و گاهی فقط پیامی بدهند، هیچ ترسی ندارند؛ می دانند این خطری برای آنها نیست. 🔸از اینکه ملتهای مسلمان بیدار شوند و تشکیل حکومت دهند؛ از اینکه ایمان اسلامىِ آحاد مردم در قالب یک نظام و یک دولت و یک حکومت تجسّم پیدا کند، واهمه دارند. 🔸نظام اسلامی و ملت مسلمان ایران و دولت جمهوری اسلامی بزرگترین قدم را در این راه برداشت و به برکت مجاهدت جوانان و مردان و زنان مؤمن و فداکار این ملت، اسلام در دنیا به عنوان یک قدرت ظاهر شد. 🔸هرچه این قدرت بتواند خود را مستقرتر و پایدارتر کند، نظم ظالمانه و شیطانىِ دنیا بیشتر تهدید می شود. 🔸بعضی ها بی‌توجّه، از جدایی دین و سیاست حرف می زنند؛ یعنی دین را به گوشه‌های خلوت برانند و انسان دیندار، فقط به نصیحت اکتفا کند! 🔸در این‌جا نصیحت نمی تواند کاری بکند. آنچه می تواند قدرتها را مهار و تهدید کند و ریشه آن را بَرکند، قدرت الهی و اسلامی است؛ 🔸قدرت سیاسی است که در اختیار احکام اسلامی باشد. امام زمان ارواحنافداه با اقتدار و قدرت و تکیه بر توانایی که ایمان والای خودِ او و ایمان پیروان و دوستانش، او را مجهّز به آن قدرت کرده است، گریبان ستمگران عالم را می گیرد و کاخ های ستم را ویران می کند. ۸۱/۷/۳۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰ضعف در مسأله جمعیت 🔹در مسایل اجتماعی مانند ابتدا باید ماهیت و جوهره مسأله را و سپس سراغ مولفه های ، و رفت. میزان شناخت از مسأله و هویت آن می‌تواند در اهمیت و اولویت قراردادن آن مسأله بسیار موثر باشد. 🔹به عنوان مثال کسانی که به مسأله کاهش رشد جمعیت به عنوان یک آسیب طبیعی نگاه می کنند طبعا با کسانی که مسأله کاهش رشد جمعیت را یک جنگ جمعیتی می دانند بسیار متفاوت هستند و هرکدام با شناختی که از مسأله ارائه می‌دهند میزان اهمیت و اولویت مسأله را روشن می کنند. 🔹در مسأله جمعیت وقتی به سخنان حکمرانان ملی جمعیت و خانواده نگاه می کنیم متوجه می شویم که حکمرانان هنوز جنگ جمعیتی را درک نکردند و تنها کسی که یک دهه در تریبون نظام این مسأله را دهها بار تاکید نموده شخص امام المسلمین است و تعابیر ایشان در این رابطه نشان از فهم دقیق و راهبردی ایشان دارد. 🔹پس مهمترین موضوع در حکمرانی مسأله اجتماعی جمعیت، شناخت صحیح و دقیق حکمرانان نسبت به موضوع است که متاسفانه هنوز به صورت کامل و صحیح اتفاق نیافتاده است و مقاومت وزارت بهداشت در مقابل قوانین مصوب در موضوع جمعیت هم ناشی از همین مسأله می باشد(اگر غرض‌ورزی و تعمدی در کار نباشد). 🔹بعد از اینکه شناخت خوبی در سطح حکمرانان ایجاد شد حالا باید وارد ساختارهای رسمی و غیر رسمی متناسب با مسأله و زیست بوم قانون گزاری، اجراء و نظارت شد. نکته مهم و قابل توجه اینکه اگر شناخت نسبت به مسأله جمعیت دقیق و کامل نباشد طبعا ساختار متناسب با مسأله را هم نمی‌توان اجرا کرد. 🔹به عنوان مثال اگر مسأله جمعیت را مسأله حاکمیتی بدانیم به تبع ساختارهای حاکمیتی برایش طراحی می کنیم ولی اگر حل مسأله جمعیت را مسأله مردم بدانیم به تبع دنبال ساختارهای مردم نهاد و شبکه های غیرحاکمیتی برای حل مسأله خواهیم رفت و قس علی هذا... 🔹بعد از ساختار سازی و طراحی ساختار متناسب حالا باید فراگردها یا به صورت خلاصه ارتباط بین مسأله، ساختارها و دیگر اجزاء را ببینیم و شیوه انجام دادن کارها را توجه ویژه ای نماییم 🔹به صورت خلاصه اینکه: حالا که مسأله جمعیت اولویت است و یک مسأله اجتماعی مردمی است و باید با ساختارهای غیررسمی مردم نهاد به سراغ حلش برویم فراگرد و روش انجام آن را و گام بندی رسیدن به هدف و حل مسأله باید مشخص باشد پس ما باید نقشه راه، گام بندی و جدول گانت برای این مسأله ترسیم کنیم. 🔹بعد از شناخت،ساختار،فراگرد در حل مسأله جمعیت آن چیزی که مهم است رفتارها هستند که می‌توانند بر همه موارد قبل هم تاثیر بگذارد.البته تمامی مراحل ذکر شده بر هم موثر هستند و تقدم زمانی بر یکدیگر ندارد که البته شناخت هم به مرور زمان کامل و دقیق می شود و متناسب با شناخت ساختارها و فراگردها و رفتارها هم تغییر می کند. 🔹رفتارها هم متاثر از شناخت، ساختار و فراگردهاست. ما معمولا در جامعه مواجهیم با رفتارهایی که این رفتارها را نقد و بررسی و بعضاً مورد هجوم قرار می دهیم ولی غفلت می کنیم که این مسأله ناشی از مسایل دیگری است. 🔹به عنوان مثال در مسأله شهرداری ها و سازمان های دارای ارباب رجوع نیازمند به خدمت،مواجهیم با پدیده بدرفتاری و کج خلقی فرد اپراتور و این را یک مسأله می دانیم و تمام اشکال را خلق و خوی شخصی آن فرد می‌دانیم در حالی‌که شناخت، ساختار و فراگرد و برآیندها موثر بر یک رفتار در جامعه هستند و رفتار به خودی خود مسأله نیست و باید به سراغ مسایل موثر بر آن رفتارها برویم. 🔹در مسأله اجتماعی کاهش رشد جمعیت و عدم تمایل مردم به فرزند آوری، نباید رفتار مردم را نقد و برای آن راهکار بدهیم! بلکه باید به سراغ منشأ و موثرین بر این رفتار رفت و الا دچار ضعف حکمرانی شده ایم. 🔹به نظر می رسد عمده ضعف حکمرانی کنونی در مسأله جمعیت ناشی از شناخت است. در مرحله بعد چون مسأله جمعیت یک امر فرابخشی است و متولی و ساختار ندارد هیچ کس جوابگوی آن نبوده و نیست 🔹و البته امیدواریم با راه اندازی ستاد ملی جمعیت این مسأله حل و تدبیر شود. در مراحل بعدی مهمترین ضعف ما عدم وجود فراگردها (گام بندی، زمانبندی و نقشه راه) است. 🔹و در پایان ضعف مهم ما در مواجهه با مسأله کاهش رشد جمعیت رفتارها است که گفتیم متاسفانه امروز ما به سراغ همین مرحله رفته ایم در حالی‌که این مهم خودش متاثر و ناشی از مسایلی دیگر است و به خودی خود هویتی ندارد. 🔹البته در برخی رفتارها ما وظیفه شرعی داریم که تا قبل از اصلاح موثرها از وقوع آن جلوگیری کنیم اما این را هم می دانیم که مسایل اجتماعی راهکاری غیر از آن دارد و با تحکم و زور کمتر می‌توان بر روی آن تاثیر گذاشت و بعضاً رفتارهای نافرم می‌تواند موجب شعله ورتر شدن مسأله بشود. ✍️علی گودرزی
هدایت شده از mesaghمیثاق
بامیان افغانستان ۱۹۹۲، والیبال‌بازی زیر پاهای مجسمه‌ی بودا ؛ طالبان این میراث بشریت را در سال ۲۰۰۱ تخریب کرد!
هدایت شده از mesaghمیثاق
اسم اين شخصی که در عكس زیر می بينيد دانشجوی صربستانی غافريلو برينسيب هست. نگاه به قد كوتاهش نكنيد اين آدم در سال ١٩١٤وليعهد بلژيك رو با همسرش در زيارتيیكه از سارايوو داشتند بقتل رسوند وباعث شد كه بلژيك با صربستان وارد جنگ بشه وروسيه هم براي كمك به صربها با بلژيك جنگ كنه المان هم برای جنگ با فرانسه وارد خاك بلژيك ميشه بلژيك وانگلستان هم با آلمان می جنگند دولت عثمانی هم با المان وارد جنگ ميشه امريكا و ايتاليا و يونان و رومانی و پرتغال هم با دولت عثمانی وارد جنگ می شوند بدين صورت جنگ جهاني اول شروع ميشه با ١٦ميليون كشته ٨میليون مفقود و٢٠ميليون مجروح به خاطر اين
هدایت شده از mesaghمیثاق
فایده مگس !! گويند در مجلسی كه منصور دوانیقی خليفه متكبر و جبار عباسی در خدمت حضرت امام صادق عليه السلام بود‌،‌ مگسی باعث آزار منصور می شد و منصور پيوسته با حركت دست آن را از صورتش می راند، ولی مگس از نقطه ای برمی خاست و در نقطه ديگر صورت منصور می نشست و لحظه ای او را آرام نمی گذاشت . سر انجام منصور با ناراحتی شديدی از امام پرسيد: اين مگس چيست كه خدا آن را آفريد؟ امام پاسخ داد: يكی از فوائد خلقت مگس آنست كه متكبران را خوار و ذليل گرداند تا بدانند با همه قدرت ظاهری خود نمی توانند مگسی را از خود دفع كنند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
‍ مراسم کلوخ اندازان در زمان های قدیم مردم تهران رسمی به نام «کلوخ اندازان» داشتند که یک تا سه روز قبل ماه مبارک آغاز می شد. بنا بر این رسم خاص که از اشعار شاعران مطرح گذشته گرفته شده بود، مردها ظاهر خود را تمیز و پاکیزه می کردند و با خانواده هایشان به دامان طبیعت می رفتند و هنگام غروب رو به قبله تکه کلوخی را در دست می گرفتند و می گفتند خدایا گناهان خود را شکستیم و خود را برای عبادت در روزهای ماه رمضان آماده کردیم و سپس کلوخ را به نیت نابودی اعمال ناپسندشان به زمین می زدند.