eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.9هزار عکس
169.5هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️فرق می‌کند چه کسی رییس جمهور باشد... 🔺تصاویر بالا: ۲۲خرداد ۱۳۹۳جشن سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات؛ تالار بزرگ وزارت کشور غوغای روحانی نگر🤦🏻‍♂ 🔻تصاویر پائین: حضور در میان مردم قرچک پیشوا، ورامین در سالگرد انتخابات ۱۴۰۰ و در حال رفع مشکلات مردم به معنی واقعی کلمه
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 نماهنگ | به معنای واقعی کلمه با مردم، در کنار مردم و در میان مردم 🔸️حضرت آیت الله خامنه ای: 🔹️بحمدالله دولتی که امروز بر سر کار است، ارتباطاتش با مردم خوب است؛ به میان مردم می‌رود، در بین مردم حضور دارد، گرایش مردمی محسوس است. ( بیانات در ارتباط تصویری با مردم قم - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹ ) 🔸️توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت مردمی: 🔹️مردمی بودن خیلی مهم است، منتها یکی از مهم‌ترین مسائل مردمی بودن، مردمی ماندن است؛ مردمی بمانید، خسته نشوید. ( بیانات در دیدار مسئولان نظام - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ )
6.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ در سالن های تئاتر چه می گذرد؟ 🎥 خواب زمستانی پایان ندارد؟! ...
🔴خبـرهای خـوبی که گفته نمیشوند ✅خبر خوب😊 پرداخت تسهیلات بانکی به ۲۵ هزار کشاورز کشاورزانی که چک برگشتی و بدهی معوق دارند، می‌توانند از تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی اصلاح نظام یارانه‌ای بانک کشاورزی بهره‌مند شوند ✅خبر خوب😊 تماس تجار برای فروش ارز صادراتی ۴ برابر شد توصیه می‌شود عموم معامله گران و مردم عادی با هدف سرمایه گذاری در بازار ارز، از خرید در مقطع فعلی صرفه نظر کنند چراکه ریزش قیمت‌ها ادامه دار خواهد بود. ✅خبر خوب😊 مثبت شدن نرخ ازدواج برای دومین سال متوالی ✅خبر خوب😊 ارز بیشتر از نیاز در بازار هست. دبیرکل شورای‌عالی کانون صرافان گفت: امروز ۱.۵ میلیون یورو توسط صادرکنندگان در بازار عرضه شد که فقط ۵۰۰ هزار یورو خریداری شد.
خدا چند گناه را نمی‌بخشد: 🖇 ۱- عمداً نماز نخواندن ۲- به ناحق آدم کُشتن ۳- عاق والدین ۴- آبرو بُردن این گناهان این قدر نحس هستند که صاحبانشان گاهی موفق به توبه نمی‌شوند...🌿` -🌱آیت‌الله‌فاطمی‌نیا
تنها‌ راھ رسیدن‌ بھ سعادت فقط بندگۍ خداست ...🌿` -🌱شهیدعلۍخلیلی
🔻از ماهیت صدورانقلاب چه می دانیم؟ 🔹نوع رویکرد جهان­گرایی امام خمینی و نگاه جهانی ایشان، نشان دهنده ماهیت فرهنگی صدور در سیره ایشان است. امام هدف صدور را نشر ارزش­‌های انسانی و عمومی بشریت در جهان برمی­‌شمرد (صحیفه امام، ج13، 281،95 و 488- 486، ج12، 147). 🔹از طرفی بر مبنای اصل اختیار در پذیرش که در اسلام به آن تصریح شده است، امام بر اساس نوع انسان­ شناختی و معرفت­ شناختی خود، بیان می­‌دارد که به دنبال اشاعه ارزش­‌های خود از طریق ایجاد شناخت و بیداری در مردم دنیا است (همان، ج10، 242و ج13، 281). 🔹 لذا صدور مبتنی بر قدرت نرم اسلام است. استفاده از قدرت سخت همچون اقدام نظامی و..، جایگاهی در این راهبرد ندارد (همان،ج 13،281، ج15، 321 و رهبرانقلاب، سخنرانی در سالگرد امام خمینی، 14/3/87). 🔸مؤلفه­ های اصلی قدرت این جریان مبانی فکری، عقلانی، فطری و آرمان­ها و ارزش­های همه­ گیر و وابستگی به پشتوانه مردمی آن است. بر همین اساس نیز یک جهاد فکری را پیش­روی خود قرار می­دهد (فارسی،314 و صحیفه امام، ج 3، 207 و ج 15، 307). 🔸در منظر امام، صدور با سر نیزه، نه ممکن است و نه مطلوب (همان، ج 13، 488 و ج18، 157). این ماهیت صدور، به مثابه اصالت فرهنگ در رویکرد جهان­گرایی اسلامی ایشان است. چنین رویکردی به دنبال نشر و انتقال معنویت و تجربیات خود می­باشد (همان، ج13، 90 و ج5، 171). 🔸نامه معروف امام خمینی به گورباچف، رهبر اتحاد جماهیر شوروی، مؤید این ماهیت است. امام در آن نامه اظهار می­ دارد که شرق و غرب، هر دو به علت فقدان ارزش­های معنوی در هم شکسته­اند و راه نجات نیز، پرکردن این خلأ با ارزش­های اعلامی اسلام است. 🔸پتانسیل موجود در این آیین، توانایی توفیق در این راه ایجاد کرده است (اسپوزیتو، 1388، 64- 62 و 93). تأثیرات انقلاب اسلامی ایران بخصوص بر کشورهای اسلامی نیز فکری و ایدئولوژیک بوده است. شکل­‌گیری، توسعه و تقویت احیاگری اسلامی و اعتقاد به برنامه اسلام برای اصلاح سیاسی و اجتماعی مهم­ترین نتیجه این انقلاب در بیرون مرزهای خود بوده است (همان، 332- 331). ✍️محمود پروانه مطالعه متن کامل مقاله: ▪️http://raj.smc.ac.ir/article_2642.html
صفحه ۲ از ۲ ♨️یکی از مهم‌ترین فرازهای زندگی ایشان، زندگی سیاسی و مبارزاتی ایشان است. بارها از طرف رژیم پهلوی دستگیر و بازجویی شد، و بارها طعم زندان و شکنجه ساواک را چشید. چهار ماه در بندر لنگه با تحمل رنج و ناراحتی بسیار دوران تبعید را گذراند و پس از ‌آن به مدت دو سال و نیم به یزد تبعید شد. 🔰نمونه ای از سند برخورد ساواک با مرحوم آیت‎الله محمد فاضل لنکرانی در سال 1352 ▫️ نامبرده بالا یکی از روحانیون افراطی و در شهرستان قم بوده که طبق رأی کمیسیون امنیت اجتماعی شهرستان مذکور به سه سال اقامت اجباری در شهرستان بندرلنگه محکوم گردیده بود که پس از اعزام به محل اقامت اجباری مشارالیه به علت بیماری تب مالت و روماتیسم دادخواستی به عنوان ساواک قم تسلیم و تقاضا نموده بود که محل اقامت اجباری وی به مناسبت ناسازگاری آب و هوا تغییر یابد که ساواک قم نیز طی ارسال فتوکپی گواهی بیماری وی که به تائید بهداری شهرستان بندرلنگه بود خواستار انتقال یاد شده به یکی از نقاط خوش آب و هوا گردیده بود که پس از بررسی‌های لازم کمیسیون امنیت اجتماعی مجدداً در قم تشکیل و محل اقامت اجباری روحانی مورد بحث به یزد تغییر یافته است. ▪️اینک ساواک یزد اعلام داشته که یاد شده مورد شناسائی کلیه روحانیون شهر بوده که به محض اطلاع از ورود و مشاهده وی به طرق مختلف تلفناً و مستقیماً با او تماس گرفته و ملاقات نموده‌اند و از طرفی با توجه به موقعیت خاص این شهرستان از لحاظ مذهبی و روحانیون مشکوک ادامه اقامت وی در یزد به مصلحت نبوده و خالی از اشکال نمی‌باشد و برای جلوگیری از تماس نامبرده بالا با روحانیون یزد تقاضا نموده که حتی‌الامکان تبعیدی مورد نظر به یکی از شهرستان‌های تابعه انتقال یابد.(2) 🔘در پی ارتحال این عالم وارسته، مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود، ایشان را با عنوان "فقیه مجاهد" ، "از اسطوانه‌های علمی و تحقیقی حوزه علمیه" و "یکی از مراجع تقلید انقلابی و بیدار و پرتحرک" یاد کردند. یادشان گرامی باد... 🔻🔻🔻🔻 1) حمید روحانی‌، نهضت امام خمینی، دفتر نخست،چاپ ۱۵، ۱۳۸۱، ص ۸۱. 2) آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی به روایت اسناد ساواک صفحه 175
⭕️جریان اصیل اسلامی 💢آخوند زنجانی از شاگردان خاتم الفقها شیخ اعظم مرتضی انصاری بود که پس از رحلت ایشان از نجف اشرف به زادگاهش زنجان بازگشته و با رونق بخشیدن به حوزه علمیه زنجان به تدریج محل تقلید و رفع منازعات شده و دستگاه قضایی اسلامی مهمی در آنجا دایر کرده و در اقامه و اجرای حدود و تعزیرات شرعی کوشید. ♨️در ماجرای نهضت مشروطه خواهی از آنجا که اصل قضیه را مشکوک می‌دانست از "متوقفین" شده، نه طرف استبداد شاهی و نه طرف مشروطه ایستاد.(1) تا در نهایت سمبل اصیل جریان سومی گردید که "مشروعه خواهی" عنوان گردید. ❗️البته خود ایشان از این جریان نه با "مشروعه خواهی" بلکه با عنوان "رژیم اسلامیت" تعبیر می‌کرد. 📚برگرفته از کتاب "خط سوم در انقلاب مشروطیت ایران" ابوالفضل شکوری 🔻حاشیه صراط؛ به نظر می‌رسد زیست سیاسی اجتماعی آخوند ملا قربانعلی زنجانی، نزدیکترین تفکر و تزی است که می‌توان پیوست آن را با انقلاب اسلامی به وضوح مشاهده کرد. 🔹🔸🔹🔸 پاورقی: 1) چرا که وی قاجاریان را غاصب می‌شمرد و مشروطیت را به عنوان سوغات غرب و کانالی برای نفوذ امپریالیسم و سلطه بریتانیا بر ایران ارزیابی می‌کرد و با توجه به این واقعیت که حکومت مشروطه را دارای کاستی‌هایی آشکار در مقایسه با اندیشه حکومتی خود می‌یافت، با آن از در مخالفت در آمد؛ زیرا هدف اساسی او اجرای احکام شرعی بود که خود راساً در منطقه تحت فرمانش آن را اعمال می‌کرد. (یوسف خان‌محمدی، بررسی نقش علمای زنجان در انقلاب مشروطیت، ماهنامه تاریخ اسلام، شماره ۴. ۱۳۸۸)