هدایت شده از mesaghمیثاق
❁﷽❁
✍️تبیین ولایت سیاسی امیرالمومنین علیه السلام در حدیث غدیر بر اساس قرینه رفتاری عمامه گذاری آن حضرت توسط رسول خدا صلی الله علیه و آله
1️⃣ مبتنی بر جدید ترین نظریات روان شناسی ارتباطات؛ انتقال یک معنا و مفهوم به دیگری، در صورتی بیشترین موفقیت و اثرگذاری را دارد که «زبان رفتاری» با «زبان گفتاری» گوینده در هماهنگی کامل باشند.
متکلم علاوه بر انتخاب دقیق ترین واژگان، رفتارهایی باید از خود بروز دهد که گویایی مراد جدی و حقیقی واژه های خود است تا علاوه بر تاثیر گذاری عمقی بر ذهن مخاطب، هر گونه احتمال تحریف در مراد جدی خود را نیز از بین ببرد.
2️⃣ در نزد عرب زمان نزول وحی، عمامه گذاری _ همانند تاجگذاری پادشاهان _ نوعی از تشریفات بود که حکایت از مقام و منصب سیاسی و ریاست دنیوی داشت. برای اثبات این ادعا توجه به مستند زیر بایسته است:
🔻تفسیر «ابن ابی زمنین» از قدیمی ترین تفاسیر اهل سنت است که رویکردی ادبی در تفسیر واژگان و آیات قرآن دارد. او در شرح یکی از اشعار عرب فصیح جاهلی می نویسد:
🔹« ومن هذا قول الشاعر: وأشهد من عوف حلولاً كثيرة يحجون سب الزبرقان المزعفرا أي : يكثرون الاختلاف إليه ؛ لسؤدده ، وكان الرئيس يعتم بعمامة صفراء تكون علماً لرئاسته»
🔸« و از این باب است قول شاعر که می گوید: شاهد هستم که عوف رفت و آمد بسیاری با پادشاه و یا رئیس قبیله داشت و او از این رفت و آمد قصد این را داشت که رئیس قبیله به نام زبرقان که عمامه ای زرد رنگ به سر داشت را دشنام دهد. یعنی رفت و آمد آنها به سوی زبرقان زیاد بود زیرا او سید و رئیس قوم بود. و رسم و شیوه آنها بدین گونه بود که رئیس آنها عمامه ای زردرنگ به سرش می گذاشت تا اینکه این عمامه، علامت ریاست او بر مردمش باشد»
📚 ابن ابي زمنین، محمد بن عبدالله، تفسير القرآن العزيز، ج1، ص: 304
3️⃣ بر اساس گزارش های روایی شیعه و اهل سنت، رسول الله صلی الله علیه و آله در روز غدیر، بر سر امیرالمومنین علیه السلام عمامه سیاه رنگی قرار داد که برخی از موارد آن اشاره می شود:
🔷 ابن عدی جرجانی از علمای قدیمی رجالی و حدیثی اهل سنت است او با چند سند روایت می کند:
🔸«... عن أبي راشد الحبراني قال سمعت عليا يقول عممني رسول الله صلى الله عليه و سلم يوم غدير خم بعمامة سدل بين طرفيها على منكبي وقال ان الله أمدني يوم بدر ويوم حنين بملائكة معتمين بهذه العمة وقال ان العمامة حاجز بين المسلمين والمشركين ... ».
🔹ابوراشد حبرانی روایت می کند که شنیدم که حضرت علی علیه السلام می فرمود: رسول الله صلی الله علیه و آله در روز غدیر عمامه ای بر سر من نهاد که دو طرف آن تا بازوان من بود. سپس آن حضرت فرمود: همانا خداوند مرا در روز بدر و حنین با ملائکه ای کمک کرد که بدین شکل عمامه داشتند و فرمود: همانا عمامه جداکننده میان مسلمین و مشرکین است.
📚 ابن عدی جرجانی، عبدالله بن محمد، الكامل في ضعفاء الرجال، ج4، ص: 173
🔷 سید بن طاووس از علمای برجسته شیعه است. ویژگی این محدث بزرگ است بوده است که بسیاری کتب معتبر شیعه و سنی و اصول چهارصدگانه دسترسی داشته است. ویژگی دیگر کتب آن بوده است که مورد قبول اصحاب امامیه بوده و مستقیم از جلسات درسی ائمه علیهم السلام کتابت می شده است. سید بن طاووس در کتاب «الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان» خود روایت می کند:
🔸«وَ قَالَ فِي الْحَدِيثِ الْآخَرِ عَمَّمَ رَسُولُ اللَّهِ عَلِيّاً يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ عِمَامَةً سَدَلَهَا بَيْنَ كَتِفَيْهِ وَ قَالَ هَكَذَا أَيَّدَنِي رَبِّي بِالْمَلَائِكَةِ ثُمَّ أَخَذَ بِيَدِهِ فَقَالَ أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ وَالَى اللَّهُ مَنْ وَالاهُ وَ عَادَى اللَّهُ مَنْ عَادَاهُ»
🔹«... در حدیث دیگر وارد شده است که رسول الله صلی الله علیه و آله در روز غدیر خم حضرت علی علیه السلام را با عمامه ای معمم کرد که دو طرف آن تا کتف آن حضرت بود و سپس به آن حضرت فرمود: اینگونه پروردگار با ملائکه خودش، مرا کمک و نصرت نمود سپس آن حضرت دست حضرت را به دست خود گرفت و فرمود: ای مردم هر کس من مولای او هستم پس این علی مولای او است و خداوند هر کس که او را دوست بدارد دوست می دارد و هر کسی که با او دشمنی می کند او را دشمن می دارد»
📚ابن طاووس، على بن موسى، الأمان من أخطار الأسفار و الأزمان، ص103
✅ مبتنی بر مقدمات فوق باید گفت: رسول الله صلی الله علیه و آله علاوه بر انتخاب دقیق ترین عبارت ها و واژه ها، با معمم کردن امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر، از زبان رفتاری نیز برای بیان ولایت سیاسی آن حضرت استفاده کرده است. قرین شدن این رفتار با الفاظ حدیث غدیر، یک قرینه بسیار مهم در تحلیل مراد واقعی کلمه «مولا» است.
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#غدیر
《یادداشت های فقهی _ اجتهادی》
هدایت شده از mesaghمیثاق
❁﷽❁
✍️ بازداشت دو تن از اساتید مسجد مکی زاهدان توسط نیروهای اطلاعات
دو تن از اساتید مسجد مکی زاهدان توسط نیروهای اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، امروز ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱، دو تن از اساتید مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند.
شبکه «کلمه» هویت این دو روحانی بلوچ را مفتی "رضا رخشانی" و مولوی "عبدالرئوف رخشانی" عنوان کرده است.
گفته می شود این دو روحانی بلوچ در یکی از خیابان های اطراف مسجد مکی زاهدان بازداشت شدند.
از علت بازداشت، محل نگهداری و اتهامات انتسابی علیه این دو روحانی بلوچ تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نیست.
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#معاویه
هدایت شده از mesaghمیثاق
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❁﷽❁
🎥 تیزر تلویزیونی مسلسل رمضانی معاویه بن ابی سفیان ۲۰۲۳
🔹 هنوز فیلمنامه این سریال منتشر نشده است و نمی توان گمانه زنی دقیقی در مورد محتوای این سریال ارایه داد.
⏺ منبع: کانال مسلمنا
#امام_زمان
#لبیک_یا_خامنه_ای
#معاویه
هدایت شده از mesaghمیثاق
10.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
AUD-20230215-WA0229.mp3
2.11M
🔳 #شهادت_امام_کاظم(ع)
🌴گنبد زیبات عشق یا موسیبنجعفر
🌴ایوون طلات عشق یا موسیبنجعفر
🎤 #جواد_مقدم
🦋#بی_تفاوت_نباشیم۰👇
📺#آمر_خدا_باشیم۰
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸عراق درحال جمع آوری و محدود کردن بلاگرهای توزیع کننده محتوای نامناسب در این کشور می باشد (از زنان قرتی تا آخوندها دوزاری).
🔹پس از برخوردهای دولت عراق بسیاری از بلاگرها از جمله سید علی شریفی (روحانی تصویر بالا) با انتشار کلیپ هایی از جامعه عراق عذرخواهی کردند.
🔸تجربه ایران در ولنگاری فضای مجازی باید برای تمامی کشورها درس عبرتی باشد./مکشوفات
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعالیت سیاسی درست، تمسخر و توهین نیست
🔻 فعالیت سیاسی فقط این نیست که آدم بنشیند یک نقطه ضعفی در دولت یا در دستگاههای دیگر پیدا کند بنا کند این را در فضای مجازی با مسخره و با توهین و … بزرگ کند. فعالیت سیاسی که این نیست، فعالیت سیاسی این است که شما؛ نگاه کنید فضای سیاسی دنیا را، فضای سیاسی منطقه را، اهداف دشمنان را، جهتگیری دوستان را برای مردم آنهایی که شما بیشتر از آنها میدانید، بیشتر از آنها میفهمید برای آنها تشریح کنید فعالیت سیاسی این است.
امام خامنه ای 26 بهمن1401
↙️تبیین:
خط تمییز کار سیاسی صحیح از ناصحیح استفاده و بکارگیری نوع واژگان است.
بدین معنا که نقدهای وارده به دستگاههای حکومتی میبایست بدور از حقد و کینه و با رعایت انصاف و اخلاق و بدور از توهین و تمسخر و با در نظر گرفتن شرایط جامع جهان، باشد نه اینکه کلا باب نقد بسته شود.
البته هستند کسانی که از این بیان صریح رهبری، جهت بهره برداریهای سیاسی و سیاسی بازی، سواستفاده کنند.
مراقب باشیم کد غلط و آدرس اشتباه به ما ندهند.
✅نقد برمدار عدل و انصاف بر پایه کلی نگری مسائل وقوع یافته در جهان....
#تبیینیات
✍#سیدفخرالدین_موسوی
هدایت شده از mesaghمیثاق
📝 واکاوی مسئله حجاب (قسمت دوم)
❇️ اگر مردم آگاهی کامل و شاملی در مورد کودتای جنسی غرب داشته باشند، علیه آن انقلاب خواهند کرد. در صورتی که جریان انقلابی بتواند برآورد درستی از ویرانیهای اجتماعی انقلاب جنسی در غرب ارائه دهد، بخش اعظمی از ملت ایران، حتی آنان که امروز دم از آزادی حجاب میزنند، به صف مدافعان قانون حجاب و عفاف خواهند پیوست. فراموش نمیکنیم که انقلاب 57 حاصل جهاد تبیین و روشنگری چندین ساله بزرگانی بود که واقعیتها را به زبانهای مختلف و در شکلهای گوناگون به مردم میرساندند.
🔴 ارتقاء دانش و بینش مردم و افزایش توان و مهارت آنان به همراه همت و انگیزه کافی میتواند راهبران جهاد تبیین را در عبور موفق از این فتنه بزرگ یاری رساند. قطعا جریان برانداز ضدایران و ایرانی بسیار سخیفتر از آن است که بر انقلاب نخبگانی اسلامی ایران گزندی برساند. هر آسیبی به این انقلاب برسد باید از منظر ترک فعلها مورد بررسی قرار گیرد.
⚫️ مردم غرب در ابتدای تحولات اجتماعی ضد سنت و دین، هیچ گاه باور نمیکردند که در پس شعارهای فمینیستی و آزادیهای جنسی به جایی برسند که نفی جنسیت تبدیل به یک هنجار مقبول و معروف شود و وارونگی ارزشها و هنجارها و معرفتها و معروفها غلبه پیدا کند و کسانی که بخواهند از زنانگی زن و مردانگی مرد دفاع کنند، به عنوان عنصر مطرود و منفور، نامطلوب شناخته شوند.
🟢 جریان نفاق در راستای اجرای عملیات براندازی نرم جمهوری اسلامی و استحاله از درون، برای حل مسئله غرب در مورد تحولات سیاسی-امنیتی منطقه آسیای جنوب غربی، پیگیری بسته مسائل طراحی شده به صورت خوشهای را در دستور کار خود قرار داد و با عملیات روانی گسترده و کار رسانهای سنگین و استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی در طی چند دهه تلاش کرد تا جامعه ایران را با افق نگاه غرب نسبت به موضوعات مهم جهانی هم راستا و هم جهت نماید. به طوری که شعارها و مطالبات مردم ایران منطبق با چیزی باشد که منافع غرب در منطقه را تأمین مینماید. تهاجم فرهنگی از محورهای اصلی و قدمهای اول مقابله ترکیبی چندوجهی طراحی شده برای محاصره جمهوری اسلامی ایران مبارزه با آن است.
🟣 در همین راستا شعار دین عرفی در برابر دین سیاسی به عنوان یکی از سرتیترهای اصلی تبلیغاتی این جریان قرار گرفت. عرفی شدن دین که یکی از شاخههای فرعی شعار آزادی است به معنای خارج شدن دین از یک امر اجتماعی شامل حاکم و تبدیل آن به یک امر شخصی منفعل و محکوم است. عرفی شدن هنجارها یعنی فعال کردن شکافهای اجتماعی و فرهنگی و قومیتی و دینی و مذهبی و منطقهای. به بیان دیگر عرفی شدن دین یعنی تجزیه جمهوریت و اسلامیت در مرحله او و سپس پاره پاره کردن جمهور و از بین بردن اسلام و دین و دینداری در مراحل بعد. به صورت خلاصه یعنی غربی کردن ایران و انکار جمهوری اسلامی به عنوان یک واقعیت بدیهی اجتماعی.
✍🏼سعید توتونکار
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸 حجاب ریشه در اصل اسلام دارد
بعضی ها میگویند موضوع حجاب، اولویت امروز ما نیست!!
🔹یعنی مثلا اولویت بندی میکنیم که اول مسئله نمازمون رو حل کنیم بعد میریم سراغ روزه بعد میریم حجابمون رو رعایت میکنیم بعد دروغ نمیگیم و ... مشکلی نیست هر کی خواست اینجوری انجام بده اما خدا با اولویت بندی با ما برخورد نمیکنه!
🔹خدا میفرماد به سن تکلیف رسیده همش باهم. انجام واجبات و ترک محرمات.
یکجا بدون پس و پیش.
👈 در حکومت اسلامی هم همینه.
🔹شرعیات و تقیدات دینی همش با همه. آقا یکبار به همین مسئله اشاره داشتند:
👈 اسفند ماه ۹۶:
🔅آن کاری که در ملأ انجام میگیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد میکند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد. ... این منطقی که میگوید «آقا شما اجازه بدهید مردم خودشان انتخاب بکنند»، خب در مورد شرابفروشی هم هست؛ شراب را هم آزاد کنیم در کشور، هر کسی خودش دلش میخواهد بخورد، هر کس نمیخواهد نخورد! این حرف شد؟ در مورد همهی گناهان بزرگ اجتماعی، این حرف وجود دارد؛ این حرف شد؟ شارع مقدّس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده است که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود؛ حکومت اسلامی موظّف است در مقابل حرام بایستد، در مقابل گناه بایستد.
🔹پیاده کردن احکام اسلامی که اولویت بندی نداره!
اینو اول بفهمیم بعد بریم سراغ مسائل دیگه. آقا در خصوص اولویت بندی اسمی از احکام اسلامی نیاوردن.
گفتن مسائل فرهنگی که شمولیت بالایی هم داره.
↙️ و اما نکته بعد
👈 چیزی که لشکر موسی رو بهم ریخت زنان بودن.
👈 تمدن آندلس رو زنان نابود کردن.
👈 اصلی ترین حربه سرویس موساد برای جاسوسی زنانه.
👈 انحطاط جامعه غرب به خاطر زنهاست.
دقت: اما نه هر زنی.
🔹زنان هرزه و لاابالی که بدون توجه بین مردم و بی حجاب و آرایش کرده حاضر میشدن.
🔹اولین گام و سنگر منهدم کردن جبهه انقلاب استفاده از زنان بی حجاب آرایش کرده ست. لرزاندن دل افرادی که سست هستند. حتی اگر قوی هم باشند احتمال لغزش دارن.
🔴 متوجه باشید.
🔹دشمن اگر چندین ساله پافشاری برای بی حجابی داره چون بی حجابی مقدمه از هم پاشیدن انقلابه. با تضعیف ایمانها و اعتقادات و پاک کردن غیرت دیگه لزومی نداره برای انقلاب و اسلام بجنگی. اعتقاد پاک شده.
✍حسین حاتمی
هدایت شده از mesaghمیثاق
آقای رئیس جمهور و وعده ها
(بررسی شرایط وعده های آقای رئیسی)
قسمت اول1⃣
✅وعده های محقق شده
۱. آقای رییسی:
جهت ارتباط مستقیم با مردم نشستهای مردمی برگزار میکنیم ( ۳/۴/ ۱۴۰۰)
❌وضعیت وعده👈محقق شده✅
۲. آقای ریسی:
ماتعامل با همه دنیا و همه کشورهای دنیا را بهعنوان یک اصل تعاملی گسترده و متوازن در سیاست خارجی دنبال خواهیم کرد. (۱۴۰۰/۳/۳۱)
❌وضعیت وعده👈 محقق شده✅
ادامه دارد...