eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
182.5هزار عکس
163هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استفاده از اصطلاح "یره" برای همسر جایز نیست😁😁 توضیح فنی اصطلاح یره توسط حضرت آقا😂😂😂 را پاس بداریم 😂😂
هدایت شده از 
🅾 ترویج فساد و منکرات در خبرگزاری سفارشی نهاد خاص!!! ⭕️خبرگزاری سفارشی تسنیم با افتخار این خبر را کار می‌کند 🟠جشنواره هلال نوروز با اجرای دف‌نوازان و تنبورنوازان بخوانید رقاصان در محوطه تاریخی طاقبستان برگزار شد. 🔴 اصلأ حواسم نبود در دولت انقلابی‌نماها خبرگزاری‌های سفارشی فارس و تسنیم و رسانه مِیلی و . . . اجازه خوردن هر غلطی را دارند!
هدایت شده از 
🅾 خائنین اصلی!!! ⭕️ آنکه ایمان جوانان را تضعیف می‌کند، دارد به کشور خیانت میکند؛ نه فقط به دین! ١٣٩۵/١٠/١٩ ✍پ.ن هرزه‌گان، اراذل، فواحش، مفسدین و . . ‌. طبق طبیعت خبیث خود به رذالت و خباثت مشغولند 🟠اما خائنین اصلی نهادها و مسئولانی هستند که بایست با مراکزی که می‌خواهند مردم را به زور جهنمی کنند، نه تنها مقابله نمی‌کنند، و به آمران به معروف و ناهیان از منکر هم کمک نمی‌کنند، بلکه با روش‌های گوناگون دست فعالان را بسته و به انحاء مختلف پیام تأمین امنیت اراذل و مرتکبین منکرات را در جامعه منتشر و حتی علناً به جذب حداکثری اراذل می‌پردازند
هدایت شده از 
🅾 کعب ألأحبار‌های نظام اسلامی ⭕️رسالت ابلیسی کعب ألأحبار‌ در جامعه نبوی، تحریف سیره و بیان رسول الله و جعل روایات بود 🟠امروز اصلی‌ترین مراکز اجرای رسالت کعب ألأحبار‌ یهودی؛ درگاه مجازی خامنه‌ای.آی آر، رسانه‌های سفارشی چون فارس، تسنیم، بخش قابل توجهی از مسئولان چون لاری‌جانی، قالیباف، عموم مدیران نظامی محافظه‌کار، برخی ائمه جمعه و . . . می‌باشند که سابقه و ید طولایی در تحریف فرمایشات امام و انتساب دروغ به حضرت نائب الامام در پرونده سیاه خود دارند!!! 🔴 همان‌هایی حیات کثیف سیاسی خود را با دروغ‌ها و رفتارهای حرامی چون؛ شرایط حساس کنونی، تحمیل صالح مقبول، الآن وقت حجاب نیست، تبریک‌گویان خسارت محض برجام، مجریان سند ننگین ۲۰۳۰ با تحفظ، پرونده‌سازان علیه مطالبه‌گران و . . . پیش می‌برند
هدایت شده از 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🅾 تریبون وِرّاجی یا نماز جمعه؟!!! ⭕️نماز جمعه و امام جمعه‌ای که سرمایه‌داران زالوصفت و سیاسیون قدرت‌طلب را عصبانی نکند؛ با کلاه‌بردارهای سیاسی چون جمنا، شانا، همتا و . . . کاری نداشته باشد و حتی همراهی کند؛ خیانت‌های قالیباف و حسین طائب معزول را نفهمد و یا ماله‌کشی کند؛ نماز جمعه نیست؛ دورهمی کثیف معممین با اصحاب ثروت و قدرت است!
هدایت شده از 
🅾 مشکل همه بانوان و زنان قمی حل شد!!! ⭕️وقتی ملاک مزاج‌گویی باشد، هدف دریوزگی چند رأی بود، تربیتِ غرب‌گدایی و بی‌هویتی حاکم شد، دیگر برای مسئولان و شورای شهر و شهرداری 🔻مشکلات ازدواج و خانوادگی بانوان مهم نخواهد بود 🔻هزینه‌های گزاف ناباروری مادران اهمیتی نخواهد داشت 🔻اینکه حقوق میلیون‌ها زن خانه‌دار ضایع می‌شود ارزشی نخواهد داشت 🔻وظیفه تأمین مسکن مناسب جهت رفع دغدغه مادران در تربیت و آرامش فرزندان ارزشی نخواهد داشت 🔻 و . . . 🔴اما اتلاف بیت‌المال برای خوشایند چند زن هرزه و مرفه بی‌درد در اولویت اول به هر قیمتی قرار می‌گیرد!!!
هدایت شده از 
🅾 راز حرمت شکنی مساجد! ⭕️اینکه متولیان مسجدی که حتی برای راه دادن همکیشان خود به جایی که نامش را مسجد مکی نهادند اما فی‌الواقع مسجد ضرار است، محدودیت‌های عجیبی داشتند بویژه برای زنان، اما ناگهان دست به کاری می‌زنند که در هیچ کشور سکولار و لائیکی سابقه ندارد و مسجد را تبدیل به مکان هرزگی و جولان هنجارشکنان می‌کنند، چیزی که با اصول همه نحله‌های مسلمین مخالف است!! 🟠حاکی از دریوزگی استکبار و شکست طراحی‌های یهود است که عنصر خود، عبدالحمید را وادار به انتحار کرده‌اند 🔴 ناگفته پیداست مدیران نظامی محافظه‌کار، سیاسیون امثال قالیباف، آقای علی‌اکبری حالا بایست پاسخگو باشند که چرا امتیازات و باج‌هایی از کیسه نظام خرج این عناصر بی‌شرافت می‌کنند!
هدایت شده از 
🔸 خط خونریزی و جنگ داخلی در اسلام به فساد و انباشت ثروت برمی‌گردد. 🔹 اول عمر پایه بذل و بخشش را گذاشت و خودش کشته بی‌عدالتی درباره ایرانی‌ها شد و بعد عثمان با قبیله‌گرایی زمینه‌ساز انقلاب شد و خودش را به کشتن داد. جنگ‌ها و خونریزی‌های بعدی همه از ثروت‌های نجومی و قبیله‌گرایی آب خوردند. 🔸 صحنه آغازین، خفه کردن ابوذر (نماد عدالتخواهی در صدر اسلام) بود. به تعبیر طالقانی در اسلام و مالکیت: ‏«در حال تبعید، در میان بیابان خشک و سوزان، گرسنه و بی‌کفن چشم از دنیا پوشید و دختر بیچاره‌اش جنازه او را بر سر راه گذارد، ابن‌مسعود و همراهانش که از مکه برمی‌گشتند بر او نماز خواندند و دفنش کردند». 🔹 سپس پژواک آن رفتارها دیده شد: «شراره ایمان و عدالتخواهی او زبانه کشید و بصورت انقلاب خونینی درآمد که نخست خلیفه را به خون کشید، سپس دولت انقلابی امیرالمومنین علی از این میان سر برآورد». 🔸 صحنه‌های خونبار بعدی که پس از زمامداری امیرالمومنین و در پی سهم‌خواهی‌ها روی داد نیازی به توضیح ندارند. شکست و شهادت علی (ع) و فرزندانش همه در برابر همان سنت سیئه رقم خورد و از شیعه مذهبی پیاپی در جهاد برای عدالت و دینداری ساخت
هدایت شده از 
این خانم بلاگر در روسیه در جریان اغتشاشات بدترین و زشت ترین اهانت را به دین اسلام و مذهب تشیع روا داشته بود. الان که انگار نه انگار موسسه زبان روسی راه انداخته و مشغول ادامه کاسبی از ایران است.
هدایت شده از 
🔸ما که یه نیمچه مدیر دون‌پایه فرهنگی حساب می‌شیم از صبح تا شب می‌دویم تازه شب برسیم خونه باید بخونیم و کات بزنیم و... یک کلاس نتوانستیم داشته باشیم. 🔹چطور معاون وزیر فرصت اجرا داره 📝داوود مرادیان
هدایت شده از 
🌍📢اثرات گناه در انسان 🔹[تاثیر گناهان] در انسان چیست؟ یکی از تأثیرات این است که وقتی انسان مبتلا است به «گناه»، در یک‌ نقطه‌ی‌ حسّاس‌ و‌ بزنگاه کم می‌آورد. آیه‌ی قرآن می‌فرمايد که: «إِنَّ الَّذِينَ تَوَلَّوْا مِنْكُمْ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ إِنَّمَا اسْتَزَلَّهُمُ الشَّيْطَانُ بِبَعْضِ مَا كَسَبُوا...؛ [آل عمران، ۱۵۵] کسانی که در روز روبرو شدن دو جمعیت با یکدیگر (در جنگ احد)، فرار کردند، شیطان آنها را بر اثر بعضی‌ از گناهانی‌ که‌ مرتکب‌ شده‌ بودند، به لغزش انداخت...». در جنگ اُحد، آن‌ کسانی که نتوانستند طاقت بیاورند و دلشان در هوای غنیمت آنچنان تپید، که فراموش کردند چه مسئولیّت حسّاسی در اختیار آنها و بر عهده‌ی آنها است، و جنگ پیروز را به جنگ مغلوب تبدیل کردند، «اِستَزَلَّهُمُ الشََّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا»؛ اینها قبلاً خطاهایی انجام دادند، آن خطاها اینجا خودش را نشان داد. این یک مرحله است؛ یعنی «گناه» ما موجب می‌شود که در یک نقطه‌ی حسّاس، در یک نقطه‌ی بزنگاه، نتوانیم تاب بیاوریم، نتوانیم مقاومت کنیم. 🔹اگر چنانچه کاری بکنیم که نتیجه آن باشد که «اِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشََّیطان» و پایمان بلغزد و نتوانیم طاقت بیاوریم در آنجایی که باید تاب آورد و طاقت آورد، خطر بزرگی ما را تهدید می‌کند. این یک مرحله است. مرحله‌ی بالاتر از این و بدتر از این، آن است که ما گاهی خطایی می‌کنیم، آن خطا موجب می‌شود که ما دچار «نفاق» بشویم؛ یعنی دلمان با زبانمان اختلاف پیدا کند. آیه‌ی شریفه [می‌فرماید]: «فَاَعقَبَهُم نِفاقًا فی قُلوبِهِم اِلی‌ یَومِ یَلقَونَه‌ُ بِمآ اَخلَفُوا اللهَ ما وَعَدُوهُ وَ بِمَا كَانُوا يَكْذِبُونَ؛ [توبه، ۷۷] این عمل، (روح) نفاق را، تا روزی که خدا را ملاقات کنند، در دلهایشان برقرار ساخت. این بخاطر آن است که از پیمان الهی تخلّف جستند؛ و بخاطر آن است که دروغ می‌گفتند». [اگر] انسان با عهد خدایی در یک‌جا وفادار نمانَد و تعهّدی را که پیش خدا کرده عمل نکند، این موجب می‌شود که «فَاَعقَبَهُم نِفاقًا فی قُلوبِهِم»؛ البتّه این یک سازوکار کاملاً منطقی هم دارد که حالا وقت نیست من شرح بدهم که چطور می‌شود یک «گناه» در یک انسان به «نفاق» منتهی می‌شود. 🔹از این بالاتر، گاهی‌ اوقات‌ گناه‌ ما و خطای‌ ما و کج‌روی ما موجب می‌شود که - پناه بر خدا - به تکذیب‌ ما انزل‌ الله مبتلا بشویم؛ «ثُمَّ كَانَ عَاقِبَةَ الَّذِينَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَنْ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللهِ وَ كَانُوا بِهَا يَسْتَهْزِئُونَ؛ سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند به جایی رسید که آیات خدا را تکذیب کردند و آن را به مسخره گرفتند!». [روم، ۱۰] راه علاج هم «مراقبت» است؛ باید مراقبت کنیم؛ باید نظارت کنیم بر خودمان، بر مجموعه‌مان، انگیزه‌مان را افزایش بدهیم، کارمان را متراکم‌تر کنیم، پُرکاری، پرهیز از لغزشگاه‌ها، خلاصه در یک جمله تقوا. «تقوا» یعنی مراقبت از خویش؛ دائم باید مراقب خودمان باشیم. البتّه خطاب این حرفها در درجه‌ی اوّل به خود بنده است؛ همه‌مان مسئولیم. بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولین نظام ۹۵/۰۳/۲۵ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
هدایت شده از 
⭕️ بصیرت موجب سعادت 🔹این معنا را باید بدانید که انسان به روحْ، انسان است. انسان به ، بصیرت قلبی، انسان است. این آلات ظاهری آلاتی است که وسیله است، و اینها از بین رفتنی است، آنکه باقی می‌ماند روح انسان است. و آنچه در انسان سعادت را ایجاد می‌کند، بصیرت انسان است. بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۷/۳۰ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از 
🌍📢فلسفه وجود «امام» چیست؟ (بخش اول) 🔸به طور كلى بسيارى از امور كه به عنوان اهداف بعثت پيامبران يا فلسفه وجودى آنان گفته مى شود، در مورد «وجود امام» نيز صادق است. خواجه نصير الدين طوسى (ره) در فصل نبوت از كتاب «تجريد الاعتقاد» به بيان فلسفه هاى بعثت انبياء پرداخته و علامه حلى در شرح آن كلام، مجموعاً به نُه فلسفه اشاره كرده است كه فهرست وار اشاره مي‌كنيم، و چنان كه خواهيم ديد بسيارى از آنها در مورد نصب امامان معصوم نيز صادق است: 1⃣تقويت شناخت عقلى به وسيله بيان نقلى، به اين ترتيب كه انسان با نيروى عقل، بسيارى از حقايق را چه در اصول و چه در فروع دين درك مى كند، ولى گاه در اعماق دلش وسوسه هايى وجود دارد، و همين تزلزل مانع از اعتماد بر آن و انجام آن مى گردد؛ اما هنگامى كه اين احكام عقلى با بيان پيشوايان معصوم الهى تأييد و تقويت شود، هرگونه ابهام و تزلزل زدوده خواهد شد، و انسان با قوت قلب به سراغ انجام آن مى رود. 2⃣گاه انسان از انجام كارهايى بيم دارد، چرا كه مى ترسد بر خلاف رضاى خدا تصرف در قلمرو حاكميت او كرده باشد، بيان پيشوايان الهى اين بيم و ترس را زايل مى كند. 3⃣تمام اعمال انسان در محدوده حسن و قبح عقلى جمع نمى شوند، و چه بسيار هستند امورى كه عقل انسان حسن و قبح آن را درك نمى كند، در اينجا انسان بايد دست به دامان پيشوايان الهى شود، و خوبى و بدى آنها را درك كند. 4⃣بعضى از اشياء مفيد و بعضى زيانبخش هستند، و انسان تنها با فكر خود و بدون راهنمايى پيشوايان الهى قادر به درك سود و زيان همه آنها نيست، اينجاست كه احساس نياز به آنها مى كند. 5⃣انسان يك موجود اجتماعى است، يعنى بدون همكارى و تعاون با ديگران قادر بر حل مشكلات زندگى خود نمى باشد، اين نكته نيز مسلم است كه اجتماع، بدون داشتن قوانينى كه حقوق همه افراد را حفظ كند و آنها را در مسير صحيح پيش ببرد، سامان نخواهد يافت و به كمال مطلوب نخواهد رسيد. تشخيص اين قوانين به طور صحيح و سپس اجراى آنها جز به وسيله رهبران آگاه و پاك و معصوم الهى صورت نخواهد گرفت. 6⃣انسانها در درك كمالات و تحصيل علوم و معارف و كسب فضايل متفاوت هستند. بعضى توانايى حركت در اين مسير را دارند، و بعضى عاجز و ناتوانند. رهبران الهى گروه اول را تقويت مى كنند، و گروه دوم را مدد مى دهند تا هر دو گروه به كمال ممكن برسند. 7⃣نوع انسان نيازمند به وسايل و صنايع و علوم است؛ رهبران الهى مى توانند بنيانگذار و محرك انسانها در وصول به اين هدف گردند. 8⃣مراتب اخلاق در انسانها متفاوت است، و براى پرورش اين فضايل تنها راه، رهبران پاك و معصوم الهى هستند. 9⃣پيشوايان الهى از ثواب و عقاب و پاداش و كيفر الهى در برابر طاعت و گناه، آگاهى كامل دارند، و هنگامى كه ديگران را از اين امور آگاه كنند، انگيزه نيرومندى براى انجام وظايف در آنان پيدا مى شود. [۱] 🔹با توجه به اينكه چيزى جز استمرار خط نبوت نيست، غالب اين فلسفه ها در مورد امامان معصوم (عليهم السلام) نيز ثابت است. در قرآن مجيد تمام اين امور و حتى فراتر از آن در سه عنوان خلاصه شده است. تعليم و تربيت و قيام به قسط كه در آيات متعددى به آن اشاره شده است. در يكجا درباره فلسفه قيام پيامبر اسلام (صلى الله عليه و آله) مى فرمايد: «هُوَ الَّذى بَعَثَ فِى الاُمِّيينَ رَسُولا مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ يُزَكّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُم الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ اِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفى ضلال مُبين؛ [جمعه، ۲] او كسى است كه در ميان جمعيت درس نخوانده، رسولى از خودشان برانگيخت كه آياتش را بر آنان مى خواند و آنها را تزكيه مى كند و به آنان كتاب [قرآن] و حكمت مى آموزد و مسلّماً پيش از آن در گمراهى آشكار بودند». 🔹در اينجا به مسأله تعليم و تربيت كه اهم مقاصد انبياء و امامان معصوم است اشاره شده و در جاى ديگر می‌فرمايد: «لَقَدْ اَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَيِّناتِ وَ اَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَ الْميزانَ لَيَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ؛ [حدید، ۲۵] ما رسولان خود را با دلايل روشن فرستاديم و به آنها كتاب [آسمانى] و ميزان [شناسايى حق از باطل و قوانين عادلانه] نازل كرديم تا مردم قيام به عدالت كنند». در اينجا به مسأله عدالت اجتماعى و قيام به قسط كه زمينه ساز تعليم و تربيت صحيح است اشاره شده است. ... پی نوشت؛ [۱] كشف المراد، علامه حلى‏، تصحيح و تحقيق و تعليقات از آيت الله حسن زاده آملى‏، مؤسسة النشر الاسلامى‏،‏ چ ۴، ص ۳۴۶ (المسألة الأولى فی حسن البعثة - با كمى تلخيص و اقتباس). 📕پیام قرآن، مکارم شیرازی، ناصر، با همکاری جمعی از فضلا و دانشمندان، دارالکتب الاسلامیه، چ ۶، ج ۹، ص ۳۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
هدایت شده از 
🔴 روزه‌داری یا کمک به فقرا؟ ‼️ پیش‌فرض غلط در شبهات میگن آقا مگه روزه نمیگیری که حال فقرا رو درک کنی؟ با نخوردن تو هیچ گرسنه‌ای سیر نمیشه. الکی به خودت زحمت نده. برو عملی به یاد فقرا باش 🔻نکته اولی که تو این سوالات وشبهات باید بهش توجه کرد اینه که پیش‌فرض اکثر این سوالات و شبهات اصلا غلطه. یعنی ما بخاطر درک حال فقرا روزه نمیگیریم. شاید یکی از نتایج روزه گرفتن درک حال فقرا باشه. اما دلیل اصلی روزه گرفتن یا واجبات دیگه اصلا این نیست. حتی دلیل فرعی روزه‌ هم درک حال فقرا نیست. 🔻وقتی این پیش‌فرض غلط درباره روزه رو قبول بکنیم که روزه برای درک حال فقراس، اون موقع کلی شبهه دیگه هم بوجود میاد، مثلا میشه گفت تو یه جامعه اگه فقیر نداشته باشه دیگه روزه لازم نیست بگیری. یا مثلا روزه برای قدیماس که اکثر مردم هیچی نداشتن بخورن، الان که وضعیت بهتر شده دیگه روزه باید برداشته بشه. و از این قبیل حرف‌ها 🔻حالا چرا باید روزه بگیریم؟ به‌همون دلیلی که باید نماز بخونیم، خمس بدیم، زکات بدیم، حج بریم و واجبات دیگه‌ رو انجام بدیم. چون مسلمونیم و دینمون اسلامه، دین اسلام یه سری قانون و مقررات داره که توسط خداوند تبارک و تعالی که خالقمون هست وضع شده و گفته باید این کارارو انجام بدی. ماهم باید انجام بدیم، تمام. خدا کجا گفته؟ تو قرآن، سوره بقره آیه183 (ای کسانی که ایمان آوردید، روزه بر شما واجب شده همونطور که بر پیشینیان شما واجب شده بود، شاید باتقوا شوید) 🔻تو این آیه نه بحث فقرا اومده، نه چیز دیگه. گفته خدا واجب کرده. اگرم بخوایم دلیلی برای روزه گرفتن بیاریم، و فلسفه روزه رو بیان کنیم همون چیزی که تو آیه گفته رو باید مطرح کنیم. یعنی باتقوا شدن. حریم الهی رو مراقبت کردن. کنترل نفس پیداکردن. که بحث مفصلی میطلبه از اساتید اخلاق 🔻مثال درباره پیش‌فرض‌های غلط زیاده مثلا میگن چرا امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن و حسین (ع) تو حمله اعراب به ایران شرکت کردن؟ درحالی‌که اینطور نیست. تو هیچ منبع تاریخی چه شیعه چه سنی، چه ضعیف چه قوی، نمیتونید این نکته رو پیدا کنید که امیرالمؤمنین در جنگی از جنگ‌های سه خلیفه اونم به ایران شرکت کرده باشه. بین صدها منبع از منابع اهل سنت یکی دومنبع گفتن حسنین درجنگ با ایران حضور داشتن. اونم سندی نقل نمیکنن. باعبارت مجهول "یُقال" نقل میکنن. یعنی گفته شده. کجا گفته شده؟ معلوم نیست. کی گفته معلوم نیست؟ که شیعه قبول نمیکنه. چون امیرالمؤمنین تو جنگهایی که خودشون بودن کمتر اجازه میدادن امام حسن و حسین بجنگن بخاطر حفظ جونشون. چه برسه در زمان خلفا. اصلا امیرالمؤمنین مخالف این جنگها و فتح و فتوحات بود، برای گسترش اسلام روش تبلیغ رو حضرت قبول داشت نه جنگ 🔻یا مثلا شنیدم میگن امیرالمؤمنین چه‌جوری هرشب برای ایتام و فقرا شیر می‌برده؟😳 تو چه ظرفی می‌برده؟ چقدر ظرف داشته مگه. این پیش‌فرض غلطه. کجا تو تاریخ اومده که حضرت برای فقرا شیر می‌برده؟ هیچ جا. حضرت طعام می‌برده. نون می‌برده. نون‌هارو هم تو کیسه می‌گذاشته. شیر پس چیه؟ اون زمانی که امیرالمؤمنین ضربت خورد، طبیب گفت شیر برای حضرت مفیده، یتیمان برای حضرت شیر آوردن. بعد این دوتا رو باهم ترکیب کردن، شده شبهه جدید خلاصه اکثر شبهاتی که مطرح میشه، پیش‌فرضش غلطه، بدون تحقیق نباید پذیرفت. دارابی
هدایت شده از 
ژانر «عزاداری اجباری» که رسانه‌های ضد ایرانی تجویز کرده بودند، رفته رفته کارکردش را از دست می‌دهد! «خراشیدن روح ایرانی‌ها» دستورالعمل دائمی‌شان است و در مقابل، هر حرکت امیدآفرین، تودهنی به این رسانه‌ها محسوب می‌شود خداقوت به ساحلی‌بازان؛ شادمانی‌شان زیر پرچم مقدس مستدام! 💬 اکبرزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از 
⭕️ بیشترین و کم ترین تصادفات و جذب مسافر نوروزی مربوط به کدام استانها است؟ 👤سرهنگ شیرانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا: 🔹کمترین وقوع تصادفات در جاده‌های استان‌های چهارمحال بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان بوده است. 🔹بیشترین وقوع تصادفات فوتی نیز در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، فارس، کرمان، اصفهان، سیستان و بلوچستان و سمنان بوده است. 🔸همچنین معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تعداد مسافر جابه‌جا شده در سطح کشور توسط حمل‌ونقل عمومی از ابتدای طرح نوروزی و در بازه ۱۲ روز را بیش از هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد که حدود سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر سهم حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای بوده است. 🔸استان‌های اردبیل با ۴۱ درصد، سیستان و بلوچستان و خوزستان با ۲۱ درصد، گلستان ۲۰ درصد، ایلام ۱۹ درصد و آذربایجان غربی با ۱۷ درصد، بیشترین مسافر نوروزی را جذب کردند.