eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.9هزار عکس
169.5هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
برنامه نیروهای آمریکا این‌گونه بود که در ، و &پیکر C-۱۳۰ در عمق فرود بیایند. سپس بالگردها و شبانه سوخت‌گیری و به نقطه‌ای در  پرواز کنند و تا شب بعد منتظر بمانند. بنا بود که گروه‌های ویژه‌ای به کنند و همراه ، به ورزشگاهی نزدیکی سفارت بروند. سپس به‌طور همزمان، مجاور شود و همه با هواپیمایی که آنجا مستقر شده است، به پرواز درآیند. سپس طرح پایانی اجرا می‌شد که شامل و اماکن _ؤثر و کلیدی و در نهایت با همکاری عوامل ، و مستقر در ایران بود. سرانجام کارتر در نطقی، را اعلام می‌کرد ادامه👇👇👇
هدایت شده از mesaghمیثاق
یکی از بالگردها از هواپیمای c-۱۳۰ سوختگیری کرد و از زمین برخاست که ناگهان بر اثر اشتباه خلبان با هواپیما برخورد کرد و هر دو گرفتند. سپس بر اثر ، دو بالگرد دیگر، دچار نقص فنی شدند و از انجام عملیات باز ماندند. در نتیجه اجرای با هماهنگی کارتر شد و آمریکایی‌ها از بیم آنکه، همگی در طوفان شن شوند یا نیروهای ایران بشوند، از فرصت شب استفاده کردند و کردند. آنان، آن‌قدر برای فرار کردند که کشته شده، در بالگرد‌های به جا مانده را
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 مردمی بودن به دو معنا 🔻 مردمی بودن حکومت اسلامی به دو معنا است: 🔻 یکی این است که مردم در اداره‌ی حکومت و تشکیل حکومت و تعیین حاکم و شاید در تعیین رژیم حکومتی و سیاسی نقش دارند. مردمی بودنِ حکومت یعنی نقش دادن به مردم در حکومت. 🔻 یک معنای دیگر برای مردمی بودنِ حکومت اسلامی این است که حکومت اسلامی در خدمت مردم است؛ آنچه برای حاکم اسلامی مطرح است، منافع عامّه‌ی مردم است؛ نه منافع اشخاص معین یا قشر معین و طبقه‌ی معین. 🔻 اسلام به هر دو معنا دارای یک حکومت مردمی است؛ 🔻 امّا مادامی که حکومت مردمی به معنای اوّلی تأمین نشود، یعنی مردم نقشی در حکومت نداشته باشند، نمیشود گفت که حکومت به معنای دوّمی - یعنی آن حکومت در خدمت مردم است - مردمی است. 🔻 نمیشود از هر حکومتی در دنیا این ادّعا را باور کرد که در خدمت مردم خود است. 🔻 امروز در دنیا حکومتهایی که ادّعا میکنند در خدمت مردمند، زیادند؛ هم حکومتهای وابسته به بلوک شرق که خود را مردمی، سوسیالیستی، وابسته‌ی به عموم افراد جامعه قلمداد میکنند، درحالیکه مردم در تعیین این حکومت، در تشکیل این نظام، هیچ نقشی نداشته‌اند. مردم خبر ندارند که بعد از حاکمی که مرده است، چه کسی قرار است به حکومت برسد! اگر خبر هم داشته باشند، از او چیزی نمیدانند، تمایلی به او و به حکومت او ندارند، و شاید و به گمان قوی رضایتی هم از کارهای او ندارند. امروز [اگر] شما مثلاً از ملّت بزرگ شوروی بپرسید آیا به اشغال افغانستان راضی هستند؟ آیا به صرف میلیاردها برای نگهداشتن یک حکومت تحمیلی در یک کشور همسایه راضیاند؟ یقیناً یا به احتمال زیاد، اکثر مردم کشور پهناور شوروی از این قضیه یا خبر ندارند - چون در چنین کشورهایی اطلاع هم درست به مردم داده نمیشود - یا اگر خبر دارند، از آن سودی نمیبرند و راضی نیستند. 🔻 همچنین در کشورهای غربی که ادّعا میکنند در خدمت مردم و برای مردمند، مردم هیچ اراده‌ای، اختیاری در کاری که دستگاه حکومت انجام میدهد، ندارند. 🔻 این ادعا که حکومتی بدون اینکه با مردم خود ارتباط مستقیم داشته باشد، بدون اینکه به آرای مردم متّکی باشد، ادّعا کند که در خدمت مردم است، ادّعای پذیرفته‌ای نیست. این سخنی است که همه‌ی مدّعیان حکومت مردمی بر زبان جاری میکنند، امّا نمیتوانند ثابت کنند که مردمی اند؛ 🔻 همه‌ی حکومتهای تحمیلی هم خودشان را مردمی به حساب می‌آورند. 🔻 پس مادامی که مردم با حکومت و با دستگاه حاکم همکاری نکرده باشند، در صحنه‌های فعّالیت اجتماعی در کنار این دستگاه حاضر نباشند، این ادّعا پذیرفته نیست که دولتی و رژیمی بگوید ما مردمی هستیم؛ [امّا ]حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه یک حکومت مردمی است. 14 مرداد 1362
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 ولایت مطلقه ابزار انعظاف پذیری و کارامدی حکمرانی اسلامی 🔹من تصورم اين است که بُعد مهمي از قيد اطلاق که امام منضم کردند به ولايت فقيه - که در قانون اساسىِ اول قيد «مطلقه» نبود؛ اين را امام اضافه کردند - ناظر به همين است؛ يعني انعطاف‌پذيري. 🔻دستگاه ولايت - که دستگاه عظيم ولايت، يعني در واقع مجموعه‌ي آن دستگاه‌هاي تصميم‌ساز و تصميم‌گير که در رأسش رهبري قرار دارد؛ اما مجموعه، يک مجموعه است - بايد بتواند به طور دائم خودش را پيش ببرد، متحول کند؛ چون تحول جزو سنتهاي زندگي انسان و تاريخ بشري است. 🔻ما اگر چنانچه خودمان تحول ايجاد نکنيم و پيش نرويم، تحول بر ما تحميل خواهد شد. تحول يعني تکميل، پيش رفتن به سمت آنچه که درست‌تر است، آنچه که کاملتر است. يعني آنچه را که ساختيم، ببينيم نقصهايش کجاست، آن را برطرف کنيم؛ ببينيم کجا کم داريم، آن را اضافه کنيم. اين جريان بايستي ادامه پيدا کند. 🔹 البته دشمنان، «ولايت مطلقه» را به معناي «استبداد» گرفته‌اند؛ يعني ميل فقيه عادل به صورت دلبخواه. اين معنا در دلِ خودش يک تناقض دارد: 🔻اگر عادل است، نميتواند مستبد باشد؛ اگر مستبد است و بر اساس دلخواه عمل ميکند، پس عادل نيست. دشمنان، اين را ملتفت نميشوند و اين معنا را نميفهمند. اين نيست مسئله‌ي «ولايت مطلقه» که فقيه هر کار دلش خواست، بکند؛ يک وقت يک چيزي به نظرش رسيد که بايد اين کار انجام بگيرد، فوراً انجام دهد؛ قضيه اين نيست. 🔻 قضيه اين است که يک حالت انعطافي در دست کليددار اصلي نظام وجود دارد که ميتواند در آنجائي که لازم است، مسير را تصحيح و اصلاح کند، بنا را ترميم کند. 🔹 البته در اینجا هم خطری که وجود دارد - که باید از این خطر برحذر بود - این است که ما تصور کنیم این انعطاف بایستی تحت تأثیر فشارهای بیرونی و تغییرِ در جهت انعطاف به قالبهای غربی باشد. 🔻سر قضیه‌ی قصاص به ما اعتراض میکنند و فشار می‌آورند، سر قضیه‌ی دیه به ما فشار می‌آورند، سر قضایای گوناگون در مسائل مختلف به ما فشار می‌آورند؛ لذا ما تسلیم شویم؛ انعطاف به این معنا باشد. نه، این انحراف است؛ این انعطاف نیست. 🔻باید توجه کنیم، همان آیه‌ی شریفه‌ی «و ان تطع اکثر من فی الارض» اینجا هم جاری است. نباید به خاطر اینکه رادیوهای بیگانه و تبلیغات خصمانه و اتاقهای فکر دشمن و کمربسته‌ی علیه نظام اسلامی، راجع به فلان حکم، راجع به فلان مبنا اعتراض میکنند، فریاد میکشند، ما بیائیم بگوئیم حالا تجدید نظر کنیم برای اینکه با دنیا هماهنگ شویم؛ نه، این خطاست، این انحراف است؛ به این انحراف نباید دچار شد. 🔻در عین حال مسائل جدیدی وجود دارد. در زمینه‌ی اقتصاد، مسائل تازه‌ای وجود دارد. مثلاً ما بانکداری اسلامی را به وجود آورده‌ایم. امروز مسائل تازه‌ای در زمینه‌ی پول و بانکداری وجود دارد؛ اینها را بایستی حل کرد؛ باید اینها را در بانکداری اسلامی - بانکداری بدون ربا - دید. کی باید اینها را انجام بدهد؟ 🔻فقه متکفل این چیزهاست. 17 شهریور 1390
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 نیاز به کرسیهای بحث آزاد فقهی در حوزه های علمیه 🔻 البته من همین‌جا عرض بکنم که نیاز ما به کرسیهای بحث آزاد فقهی در حوزه‌ی قم - که مهمترین حوزه‌هاست - برآورده نشده است. 🔻 من این را الان اینجا عرض میکنم - آقایانی هم از قم اینجا تشریف دارید - این نیاز برآورده نشده. 🔻 در قم باید درسهای خارجِ استدلالىِ قویای مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدید حکومتی و چالشهائی را که بر سر راه حکومت قرار میگیرد و مسائل نو به نو را که هی برای ما دارد پیش می‌آید، از لحاظ فقهی مشخص کنند، روشن کنند، بحث کنند، بحثهای متین فقهی انجام بگیرد؛ 🔻 بعد این بحثها می‌آید دست روشنفکران و نخبگان گوناگون دانشگاهی و غیر دانشگاهی، اینها را به فرآورده‌هائی تبدیل میکنند که برای افکار عموم، برای افکار دانشجویان، برای افکار ملتهای دیگر قابل استفاده است. 🔻 این کار بایستی انجام بگیرد، ما این را لازم داریم. محصول این کاوشهای عالمانه میتواند در معرض استفاده‌ی ملتها و نخبگان دیگر کشورها هم قرار بگیرد. 17 شهریور 1390
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 جوهر اصلی مکتب سیاسی حضرت امام 🔻 جوهر اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، رابطه‌ی دین و دنیاست؛ یعنی همان چیزی که از آن به مسئله‌ی دین و سیاست و دین و زندگی هم تعبیر میکنند. 🔻 امام در بیان ارتباط دین و دنیا، نظر اسلام و سخن اسلام را به عنوان مبنا و روح و اساس کار خود قرار داده بود. 🔻 اسلام، دنیا را وسیله‌ای در دست انسان برای رسیدن به کمال میداند. از نظر اسلام، دنیا مزرعه‌ی آخرت است. 🔻 دنیا چیست؟ در این نگاه و با این تعبیر، دنیا عبارت است از انسان و جهان. زندگی انسان‌ها، تلاش انسان‌ها، خرد و دانایی انسان‌ها، حقوق انسان‌ها، وظایف و تکالیف انسان‌ها، صحنه‌ی سیاست انسان‌ها، اقتصاد جوامع انسانی، صحنه‌ی تربیت، صحنه‌ی عدالت؛ اینها همه میدان‌های زندگی است. به این معنا، دنیا میدان اساسىِ وظیفه و مسئولیت و رسالت دین است. 🔻 دین آمده است تا در این صحنه‌ی عظیم و در این عرصه‌ی متنوع، به مجموعه‌ی تلاش انسان شکل و جهت بدهد و آن را هدایت کند. 🔻 دین و دنیا در این تعبیر و به این معنای از دنیا، از یکدیگر تفکیکناپذیرند. دین نمیتواند غیر از دنیا عرصه‌ی دیگری برای ادای رسالت خود پیدا کند. دنیا هم بدون مهندسىِ دین و بدون دست خلاق و سازنده‌ی دین، دنیایی خواهد بود تهی از معنویت، تهی از حقیقت، تهی از محبت و تهی از روح. 🔻 دنیا - یعنی محیط زندگی انسان - بدون دین، تبدیل میشود به قانون جنگل و محیط جنگلی و زندگی جنگلی. انسان در این صحنه‌ی عظیم باید بتواند احساس امنیت و آرامش کند و میدان را به سوی تعالی و تکامل معنوی باز نماید. 🔻 در صحنه‌ی زندگی باید قدرت و زور مادی ملاک حقانیت به‌حساب نیاید. در چنین صحنه‌ای، آنچه میتواند حاکمیت صحیح را بر عهده بگیرد، جز دین چیز دیگری نیست. 🔻 تفکیک دین از دنیا به این معنی، یعنی خالی کردن زندگی و سیاست و اقتصاد از معنویت؛ یعنی نابود کردن عدالت و معنویت. دنیا به معنای فرصت‌های زندگی انسان، به معنای نعمت‌های پراکنده‌ی در عرصه‌ی جهان، به معنای زیباییها و شیرینیها، تلخیها و مصیبت‌ها، وسیله‌ی رشد و تکامل انسان است. 🔻 اینها هم از نظر دین ابزارهایی هستند برای این‌که انسان بتواند راه خود را به سوی تعالی و تکامل و بروز استعدادهایی که خدا در وجود او گذاشته است، ادامه دهد. 🔻 دنیای به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست. سیاست و اقتصاد و حکومت و حقوق و اخلاق و روابط فردی و اجتماعی به این معنا، از دین قابل تفکیک نیست. 🔻 لذا دین و دنیا در منطق امام بزرگوار ما مکمل و آمیخته و درهم تنیده‌ی با یکدیگر است و قابل تفکیک نیست. 🔻 این، درست همان نقطه‌ای است که از آغاز حرکت امام تا امروز، بیشترین مقاومت و خصومت و عناد را از سوی دنیاداران و مستکبران برانگیخته است؛ کسانی که زندگی و حکومت و تلاش و ثروت آنها مبتنی بر حذف دین و اخلاق و معنویت از جامعه است. 14 خرداد 1384
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴 نقش شهید سلیمانی در شکست پروژه بی دولتی در کشورهای عضو محور مقاومت 🖊 یادداشت اختصاصی دکتر ؛ هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه یزد 🔻منطقه موسوم به جهان اسلام از زمان حضور قدرت‌های بزرگ، رنگ آرامش را به خود ندیده است. این منطقه دیرزمانی است که در نتیجه مداخله مداوم قدرت‌های بزرگ، به سمت ناامنی حرکت کرده است. 🔻غربی‌ها از حضور در منطقه غرب آسیا، دو هدف عمده را دنبال می‌کنند؛ تأمین نفت ارزان و امنیت رژیم صهیونیستی. به همین دلیل نیز با همه توان خود، تلاش می‌کنند تا به اهداف ذکر شده، دست پیدا کنند. 🔻در این راستا، به نظر می‌رسد یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند به آن‌ها در رسیدن به اهدافشان کمک کند، عملیاتی کردن تئوری است. 🔻در قالب این نظریه، باید غرب آسیا درگیر ناامنی فزاینده از طریق شکست دولت شود که با شکست دولت یا به تعبیری بی‌دولتی در این منطقه، می‌توان به اهداف موردنظر دست پیدا کرد. 🔻البته جریانی برآمده از انقلاب اسلامی با مدیریت و سردمداری شهید ، تلاش می‌کرد تا از پروژه شکست دولت در کشورهای عضو محور مقاومت جلوگیری کند. ✅ جهت مطالعه و دریافت نسخه الکترونیکی این روی لینک زیر کلیک کنید: http://ascenter.ir/?p=10732 -------------- ▫️مرکز مطالعات آمریکا
هدایت شده از mesaghمیثاق
📮 ⭕️ علی حیدری، کارشناس مسائل ترکیه با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری دفاعی بین وزرای دفاع آذربایجان و گرجستان: 🔹راه کریدور شمال-جنوب از مسیر ارمنستان حتما باید از گرجستان عبور کند. این را یادمان باشد 🔹ما برای کریدور شمال و رسیدن به روسیه و اروپا از مسیر زمینی(اگر انتخابمان🇦🇲است) نیازمند گرجستان هستیم و تفلیس در حال حاضر روابط خوبی با🇦🇿 و🇹🇷دارد و با روسیه نیز دچارمشکلاتی است. 🔹البته که بهترین مسیر برای ما،هر دو مسیر 🇦🇿 و 🇦🇲است تا وابسته یکی نباشیم.