eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.6هزار عکس
167.7هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• مایکل کوک نویسنده کتاب دوجلدی "امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلامی" از ماجرای متروی شیکاگو کشف عجیبی کرد! در تجاوز به یک زن، ابتدا کسی به کمک هم نرفته بود و فقط بعد از رفتن متجاوز، کایلز او را دنبال و جلوی ماشین پلیس را گرفته و به دستگیری متجاوز می انجامد! - کوک این را -که به یک قربانی کمک شود- "امداد و نجات" می خواند که با وجود "اجماع اخلاقی" برآن باز خوب انجام نمیشود! او نوشت: "در زندگی روزمره، ما نامی برای این وظیفه نداریم، هنوز به تدوین کلی مواردی که باید آن را به کار بریم و شرایطی که از انجام آن معافیم نپرداخته ایم. اما این کاری نیست که فرهنگ ما آن را پرورده یا به آن سامان بخشیده باشد... من نیزچیزی در این مورد نمی دانستم تا این که ضمن تحقیقات اسلامی خود از آن آگاه شدم. اسلام برعکس، نام و تعالیمی ویژه برای چنین وظیفه اخلاقی گسترده ای دارد نام آن "امر به معروف و نهی از منکر" است".(ج۱ص۱۸و۱۹) همین منجر به تحقیق گسترده او درباره امر به معروف و نوشتن این کتاب شد. • کوک: "وظیفه امداد، تکلیفی است برای کمک رسانی به مردمی که دچار مشکلی هستند... اگر آن زن قربانی تجاوز نبود، بلکه در زلزله ای زیر آوار مانده بود در آن صورت رهگذران وظیفه داشتند به یاری او بشتابند. به عکس، امر به معروف وظیفه ای برای کمک به مردم گرفتار نیست، بلکه تکلیفی است برای جلوگیری از کار زشت (حتی اگر از سر رضایت باشد)".(ج۲ص۹۲۸) • پ.ن: نهی از منکر، از قربانی شدن هاست. اگر آن رفت، امداد و نجات هم نمی ماند! * در اینباره حتما این فایل را بشنوید! محسن قنبریان
هدایت شده از mesaghمیثاق
•• 🔰 ماتریالیسم تاریخی: 4️⃣ـ _(ماتریال به معنای ماده ... material) 🔻کارل مارکس اولین بار در تقابل با نظریه دیالکتیک ( بعدا توضیح داده می‌شود) بر این باور بود که می‌شود نوعی عمومی درباره جامعه، تنها از راه توصیف پدیده‌های اجتماعی بر اساس اصول بنا نمود. پس منظور از ماتریالیسم تاریخی، نوعی توضیح مادی‌گرایانه، تجربی و از رویدادهای تاریخی است که عوامل اقتصادی(نیروها و شیوه تولید) نقش اساسی در آن دارند. بر این اساس نظام اقتصادی باعث پدیداری، رشد و تکامل تمدن می‌شود. _ هر اتفاق و پدیده‌ای، در درون خود، تضادهایی (دیالکتیک) دارد که پس از تغییرات شدید به مرحله عالی‌تری می‌رود و از نظر مارکس این تضاد بین سرمایه و کار است که از اول تاریخ تا رسیدن به بالاترین سطح تکامل یعنی کمونیسم، این مبارزه و نزاع ادامه دارد ... 🔻پنج مرحله ماتریالیسم تاریخی؛ ۱) کمون اولیه؛ ۲) برده‌داری؛ ۳) فئودالیسم (زمین‌داری)؛ ۴) سرمایه‌داری؛ ۵)کمونیسم
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 زیربنا_ روبنا: مارکس از تمثیل زیربنا_روبنا، برای توصیف و تحلیل جامعه استفاده می‌کند: ➖ زیربنا: اقتصاد شامل نیروها و شیوه تولید ➖ روبنا: شامل سیاست، اندیشه، فرهنگ و ... » روبنا، تحت تاثیر زیربنا است... یعنی همه مسائل اجتماعی حتی سیاست، تحت تاثیر اقتصاد است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
📚 ، پرونده شناخت مسائل فرهنگی و اجتماعی ترکیه 🇹🇷🇹🇷🇹🇷 1️⃣ نگاهی به وضعیت انتخابات و دموکراسی در ترکیه؛ انتخابات واقعا آزاد و فضای سیاسی واقعا باز! مصاحبه با مسعود صدرمحمدی ✂️برش‌هایی از متن: 📮وقتی اپوزیسیون، اپوزیسیون قدرتمندی باشد و انتخابات هم انتخابات سالمی باشند، رسانه‌ها هم به مثابه ابزار این فضا، قدرتمند خواهند بود. ترکیه از دهه 80 به بعد از نظر رسانه‌های صوتی و تصویری و پیش از آن هم از نظر مطبوعات جامعه رسانه‌ای قوی چه از نظر حجم تولیدات و چه از نظر تنوع گفتمانی داشته است. 📮نتیجه‌ای که از صندوق بیرون می‌آید، تقریبا با اراده ملت تطابق دارد. از همین روست که حاکمیت فرادولتی برای متوقف کردن اراده ملی دست به کودتا می‌زند؛ یعنی همین که ارتش نمی‌تواند از خلال انتخابات نظر خود را تحمیل کند و درنتیجه از طریق کودتا این کار را می‌کند خود حاکی از آن است که تا حد قابل توجهی انتخابات‌ها از سلامت برخوردار بوده‌اند. پس انتخابات صوری و ظاهری نبوده و واقعا نوعی کارزار ایدئولوژیک و کشمکش کارکردی بین احزاب وجود داشت. 📮با توجه به اینکه فضای گفتمانی و ایدئولوژیکی از دوران چند حزبی فضای بازی بوده است، سواد سیاسی و فعالیت‌های سیاسی مردم ترکیه در سطح قابل اعتنائی است. یعنی ایدئولوژی‌های مختلف توانستند علاوه بر طبقه نخبگانی بدنه مردمی را هم جذب کنند. این بدنه مردمی خود را در قالب تشکیلات مردم‌نهاد سازمان‌دهی کرده است. بیشترین استفاده و بهره از این فضای آزاد و تشکیلات را هم جریان اسلام‌گرا برد.
هدایت شده از mesaghمیثاق
💠 اخوان المسلمین و توده های مردم مصر 📍 مردم به اخوان چطور نگاه می کنند؟ اخوان دارد خوب کار می کند .درمانگاه های اخوان از درمانگاه های دولتی مصر قبل از سرنگونی مبارک بهتر کار می کرد. هم ارزان تر بود هم خدماتش بهتر بود هم بعضا حتی در بعضی مناطق در دسترس تر بود. یا انواع و اقسام شبکه کارآفرینی. 📍 اما چون اخوان مردم را بازی نمی گیرد و فقط دارد بهشان خدمات می دهد، مردم به چشم یک شبه دولت به آن نگاه می کنند. وقتی به عنوان دولت سر کار می آید، مردم با حفظ فاصله می گویند باید خدمات بیشتر به من بدهی. من به تو رای دادم که خدمات بهتری بدهی. آن شکاف های سیاسی اجتماعی میان توده مردم و اخوان پر نشده است. به واسطه اینکه از اول به جامعه بدبین بوده و از اول بین خودش و بقیه اقشار جامعه خودی و غیرخودی تعریف کرده. 📍 این شکاف وقتی وجود دارد کافی است یک جریان سیاسی بیاید این شکاف را فعال کند. یعنی مردم می گویند من دوست داشتم اخوان بهم خدمات بدهد الان که وضعیت جامعه ملتهب شد این که نمی تواند به من خدمات بدهد پس من حمایتش نمی کنم. هرکس توانست، هرکس زورش بیشتر بود که بیاید دولت را اداره کند، آن بیاید. یعنی یک موج اجتماعی را از دست می دهد. فقط میماند با تشکیلاتش در صحنه!
هدایت شده از mesaghمیثاق
📚 ، پرونده شناخت مسائل فرهنگی و اجتماعی ترکیه 🇹🇷🇹🇷🇹🇷 2️⃣ چرخش ایدئولوژیک حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه درقبال اسلامگرایان؛ تغییر عقیده یا بازی انتخاباتی؟ 🔸 حزب جمهوری‌خواه خلق در واقع حزبی است که توسط مصطفی کمال پاشا (آتاتورک) تأسیس شد. این حزب همواره به عنوان یک جریانِ چپگرا و سکولار در جامعه ترکیه فعالیت داشته است. اما سؤال اینجاست: «چه شد که حزبِ کمالی که تا دیروز از مظاهر تدین رنج می‌بُرد امروز به حامی اسلامگرایان تبدیل شده است»؟ 🔸 سؤالی که مطرح می‌شود این است که رهبران حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه حقیقتا ایدئولوژی سکولاری و افراط‌‎گرایانه خود را مورد بازنگری قرار داده‌اند و یا تنها قصد دارند در چند هفته باقی مانده به زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، به صورت موقت رضایت رأی دهندگان اسلامگرا را جلب کنند؟ 🔸 رهبران حزب سکولار اکنون به خوبی دریافته‌اند که محافظه‌کاران حدود 50 درصد از جمعیت جامعه ترکیه را تشکیل می‌دهند و هیچ گروهی نمی‌تواند آن‌ها را نادیده بگیرد. حزب جمهوری‌‎خواه خلق در ماه نوامبر سال 2021 از زنان و دختران محجبه ترکیه عذرخواهی کرد. 🔸 حزب جمهوری‌خواه خلق نه تنها از زنان و دختران محجبه ترکیه‌ای عذرخواهی کرد، بلکه با احزاب و جریان‌های اسلامی در این کشور وارد ائتلاف شد تا حسن نیت خود را به محافظه کاران ثابت کند. 🔖 2400 کلمه ⏰ زمان مطالعه: 12 دقیقه 📌 برای مطالعه متن این یادداشت کلیک کنید: https://zaya.io/حزب_جمهوریخواه_خلق_ترکیه
هدایت شده از mesaghمیثاق
📚 ، پرونده شناخت مسائل فرهنگی و اجتماعی ترکیه 🇹🇷🇹🇷🇹🇷 3️⃣ نگاهی به تغییرات اجتماعی ترکیه در سال‌های اخیر؛ کاهش دین‌داری در کنار افزایش شهرنشینی موسسه کوندا (konda) که ازجمله معتبرترین موسسات نظرسنجی و تحلیل داده در ترکیه محسوب می‌شود، روند تغییرات اجتماعی این کشور را طی سالهای 2008 تا 2018 مورد بررسی قرار داده است. طبق آمار میزان افرادی که مذهبی تلقی می‌شوند(یعنی کسانی که در پی تحقق ملزومات دینی هستند) 4 درصد کاهش پیدا کرده و از 55 درصد به 51 درصد رسیده است. میزان افرادی که معتقد تلقی می‌شوند یعنی کسانی که به لحاظ اعتقادی به دین پایبندند ولی لزوما اعمال مورد نظر دینی را انجام نمی‌دهند، 3 درصد افزایش داشته و از 31 درصد به 34 درصد رسیده است. جمعیت دینداران یعنی کسانی که هم به لحاظ اعتقادی و هم به لحاظ مناسکی، پایبندی کامل دارند با 3 درصد کاهش روبرو بوده و از 13 درصد به 10درصد است. و در این موضوع مراجعه کنید به : روند ده ساله دینداری در ترکیه؛ ترک‌ها بی‌دین‌تر می‌شوند!
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌 ۹۰٪ کسایی که با آخوندا مشکل دارند به این ۳ نفر رای دادن! ✔️ به نظر شما عبارت فوق چقدر مطابق با واقعیت است؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ مردم سبزوار محل شهادت شهید الداغی را گلباران کردند. 🔹 مردم قدرشناس سبزوار عصر یکشنبه در محل شهادت شهید امر به معروف «حمیدرضا الداغی» حاضر شده و محل شهادت وی را گلباران کردند. 🔹 شهید الداغی شامگاه جمعه هشت اردیبهشت برای جلوگیری از مزاحمت چند جوان برای دو دختر سبزواری، به دست مزاحمان با سلاح سرد مضروب شد و به شهادت رسید. نشرحداکثری
هدایت شده از mesaghمیثاق
📸 اجتماع مردم سبزوار در محل شهادت شهید الداغی نشرحداکثری
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اشک‌های مادر شهید آمر به معروف سبزوار/ پسرم چاقو خورده بود اما باز از دختر مردم دفاع می‌کرد 🔸حمیدرضا الداغی ۸ اردیبهشت زمانی‌که می‌خواست مانع مزاحمت اراذل و اوباش برای ۲ دختر سبزواری بشود براثر ضربات متعدد چاقو به شهادت رسید. نشرحداکثری
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ ایران یا غرب وحشی؟ ▪️طی ۴ روز اخیر ۴ نفر ( شهید سلیمانی ، شهید الداغی ، شهید شهرکی و همسرش) در نقاط مختلف کشور توسط اشرار ، اراذل و اوباش و ضدانقلاب به شهادت رسیده و چند روحانی هم هدف حملات مرگبار قرار گرفته و به شدت مجروح شده اند! ▪️هر چند اینجا «غرب وحشی» نیست اما مدتهاست که قاتلین و مجرمین در آن احساس راحتی و امنیت می کنند چون می دانند تیغ عدالت دیگر برنده نیست و قانون حرمتی ندارد و حق با قانون شکنان است!! ▪️حدود ۶ ماه از شهادت آرمان و روح الله عجمیان می گذرد و قاتلان آنها هنوز نفس می کشند و بعضی ها هم دنبال گرفتن عفو و نجات این جنایت کاران از مجازاتند ! ▪️همین چند روز پیش بود که حکم اعدام تعدادی از مجرمان به حبس تبدیل شد! ▪️مدتهاست که نقض آشکار و علنی قوانین و اهانت به احکام شرع به سادگی آب خوردن شده و مجرمان با افتخار جرمشان را در فضای مجازی ولنگار به نمایش گذاشته و قانون و حاکمیت و ارزشهای آن را به ریشخند و تمسخر می گیرند ( از بی حجابی و روابط نامشروع و عرق خوری گرفته تا اهانت و ضرب و جرح طلاب و توهین به مقدسات و ...) چون یقین دارند کسی گریبان آنها را نمی گیرد و مجازاتی در کار نیست و اگر هم بگیر و ببندی باشد بیشتر به شوخی شبیه است تا مجازات و ...( صحنه های خروج دختران آشوبگر از زندان بدون حجاب و گستاخی و جسارت آنها در همان لحظات اول آزادی و اصرار آنها به ادامه قانون شکنی در چند ماه اخیر یا جسارت اهالی منکر در ماجرای باغ شازده کرمان یا گستاخی گله موتور سواران بی حجاب در خیابانهای تهران ،نمونه هایی کوچک از این موردند .) ❇️ بی حرمت شدن قانون و به دنبال آن، گستاخی بیش از حد جنایت کاران نتیجه اهمال و کوتاهی مجریان قانون در دولت و قوه قضائیه است! وقتی مسئولان برای پاک کردن سوابق هنرمندان مجرم و دادن عفو به آشوبگران با هم مسابقه می دهند و قانون شکنان هر چه گستاخ تر باشند نزد مسئولان محترم تر و عزیزتر می شوند ( رفتار مدیران مملکت با فوتبالیستهای اهل فساد و فحشا و آشوبگر یا تحویل گرفتن دختران ورزشکار که مرتکب کشف حجاب شده بودند و...) نتیجه چه می تواند باشد جز ریخته شدن خون جوانان بی گناه و غیرتمند؟ ❇️ در این میان نقش فضای مجازی بی قانون در تشویق مجرمان و تبدیل نوجوانان و جوانان مملکت به مجرمان گستاخ و جسور را نباید نادیده گرفت! چرا که صهیونیستها ، منافقین ، تجزیه طلبها ، اشرار و اوباش بوسیله این عرصه بی در و پیکر تا توانسته اند نوجوانان و جوانان را به ارتکاب جرم و نقض قانون تشویق و قانون شکنی را به ارزش و افتخار تبدیل کرده اند تا جایی که فریب خوردگان این عرصه برای قانون شکنی با هم رقابت می کنند! ▪️و البته سهم مذهبی نماهای حامی منکر که برای دفاع از مجرمان و اهالی فسق و فجور ، گریبان چاک کرده و حنجره پاره می کنند را هم نباید نادیده گرفت! جماعتی احمق یا نفوذی که کارشان ماله کشی خباثت اهل معصیت است و تهاجم به دینداران اهل غیرت و مدتهاست که سوزن شان روی کار فرهنگی گیر کرده و در دفاع از قانون شکنان وقیح، دست هرشیطانی را از پشت بسته اند! ❇️ آقایان اژه ای و رئیسی! چند جوان دیگر باید مظلومانه پرپر شوند ، چند خانواده دیگر باید داغ جوان ببینند ، چند فرزند دیگر باید طعم یتیمی بچشند تا شما و قوای تحت امرتان مقابله با قانون شکنی و دفاع از امنیت جامعه را جدی بگیرید، تساهل و تسامح در برخورد با جانیان و مجرمان را کنار بگذارید و منافع اکثریت غالب جامعه را بر هوا و هوس مشتی قانون شکن ترجیح دهید؟ ✍دکتر محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران نشرحداکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مانور بی حجابی در سایه بی تفاوتی مسوولان اجرایی کشور!! 🔹 يک زماني بچه حزب اللهي ها با موتور در خيابان ها جولان مي دادند و اوباش و اراذل از نامشون به وحشت مي افتادند و حالا کار به جايي رسيده که اوباش و اراذل در حالي که زن بي حجاب را سوار کرده اند در خيابان ها با موتور جولان مي دهند و به ريش همه ما از جمله مسوولان مي خندند!! ✍بچه هاي با غيرت حزب اللهي ! به مسوولان در خواب غفلت فرو رفته نگاه نکنيد بلند شويد و از کيان حجاب و ارزش هاي اسلامي و انقلاب دفاع کنيد در اين شرايط به يک رزمايش خياباني با اقتدار نياز داريم يک رزمايش موتوري راه بياندازيد تا معناي رزمايش را بفهمند يعني چه.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔵 فوری ضرب و شتم زوج آمر به معروف در نزدیکی پل بلوار امین و احتمال سقط جنین بانوی آمر به معروف حجاب قـــم | دیـده‌بان عفافــ و حجابــ
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینکه افزایش حقوق‌ها باعث افزایش تورم می‌شود هیچ پشتوانه تجربی در کشور ندارد! احسان ولدان معاون پژوهش اندیشکده قصد گفت: می‌گفتند تاثیر افزایش ۵۷ درصدی حقوق روی تورم ۶ ماه دیگر تاثیر می‌گذارد و یا ۲۵ درصد تعدیل نیرو انجام می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد. به گزارش «نود اقتصادی» دکتر احسان ولدان، کارشناس اقتصاد و پژوهشگر حوزه حقوق و دستمزد اظهار کرد: اینکه افزایش حقوق‌ها باعث افزایش تورم می‌شود هیچ پشتوانه تجربی در کشور ندارد. می‌گفتند تاثیر افزایش ۵۷ درصدی حقوق روی تورم ۶ ماه دیگر تاثیر می‌گذارد و یا ۲۵ درصد تعدیل نیرو انجام می‌شود ولی این اتفاق نیفتاد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پرفسور مسعود درخشان: ما نمی‌توانیم در رفتار اقتصادی خودمان از احکام الهی تبعیت کنیم اما مقلد اقتصاد کینز و فریدمن و ساموئلسون باشیم...
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔰 عریان شدن لیبرالیسم پنهان در اقتصاد متعارف علم‌نما حسین بهرامی دانشجوی دکتری علوم اقتصادی 🔸 سالهاست که لیبرالیسم آنقدر عمیق در وجود علم ظاهری و مرسوم امروز از اقتصاد نهادینه شده است که جدا کردن اقتصاد متعارف و ارزش‌های لیبرال پنهان آن بسیار سخت بود. ✅ اما شکستن این تابو نیاز به متخصص تمام عیار اقتصادی سرتاپا معتقد به ارزش‌های اسلامی داشت که از طرفی لیبرالیسم پنهان اقتصاد متعارف را عریان سازد و از طرفی دیگر نهادهای مبتنی بر این تفکر را نشانه رود و رسوا کند. ✳️ هرچند در این جدال اقتصاددان لیبرال مسلک در راستای آزاد سازی لیبرالیسم پنهان خود مقاومت کرد اما در نهایت اعتراف به لیبرالیسم پنهان خود با تعریف غیر متجانس با ماتریالیسم پنهان الهیات لیبرالیسم کرد. 🔹 البته وی خداوند را در دین لیبرالیسم تعریف نکرد ولی بندگی خداوند مفهوم متفاوتی با استثمار و استعمار و لیبرتارینی و قانون و ماتریالیسم و دیکتاتوری و تمام انگاره‌های لیبرتارینی بود که مطرح شد و تن مبدعان این الهیات برای لحظه‌ای در آتش جهنم سرد شد. 🔸 در هر صورت بزرگترین دستارورد این مناظره عریان شدن لیبرالیسم پنهان اقتصاد علم‌نمای متعارف بود که استاد درخشان با هوشمندی این اعترافات را از دکتر غنی‌نژاد گرفتند و اصطلاحات پنهان‌مدار لیبرالیسم مانند کشف و نظم خود جوش و آزادی مبتنی بر قانون و عدالت به مثابه سراب و ... را به خوبی بر ملا کردند. ✅ البته شاه بیت این مناظره دروغ‌های شاخدار و بزرگ و نفی‌های غیراخلاقی و تاریخی طرف لیبرال همچون این گزاره که امام خمینی (ره) مخالف کمونیسم بودند اما موافق لیبرالیسم بودند و امثالهم نیز بود که این سبک مناظره منطبق بر اصول اخلاقی فردگرایی لیبرتارینی یعنی رهاسازی و فرافکنی مبتنی بر انانیت بود. ✅ ماحصل این مناظره عریان شدن لیبرالیسم پنهان در حوزه اقتصاد برای تمام عدالت‌خواهان و دلسوزان و مومنان بود و از طرفی دیگر حاوی پیامی برای اقتصاددانان اسلامی نئوکلاسیک بود که با اسلامیزیشن اقتصاد لیبرال نمیتوان آن را پاک و مطهر کرد و باید این ریشه خصمانه را از بیخ و بن برکند و دور انداخت. نمیشود هم لیبرال مسلک باشی و هم لیبرال سوار. بالاخره لیبرالیسم پنهانت عیان می‌شود و عریان خواهی شد...
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ نقشه ای تمیز برای هدفی کثیف! 🔹 تا ۱۲ سال پیش سودان بزرگترین کشور آفریقا با اکثریت جمعیت مسلمان و رویکردی ضد صهیونیستی بود و با ج.ا.ا در موضوعات مختلف همکاری می کرد. 🔹در سال ۱۳۹۰ صهیونیستها با همراهی آمریکا و اتحادیه اروپا، این کشور را به دو قسمت تجزیه کرده و مناطق نفت خیز آن را ( که در جنوب این کشور قرار داشت) به شورشیان مسیحی و بت پرست واگذارکرده و کشور سودان جنوبی را تشکیل دادند. کشوری که روابط بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد. 🔹 در مرحله بعد و با فشار آل سعود دولت سودان همکاری و رابطه با ج.ا.ا را قطع کرد و به متحد جدی عربستان تبدیل شد. 🔹مدتی بعد ارتش سودان با کودتا، حکومت "عمرالبشیر" را سرنگون و دولتی نظامی را بر این کشور مسلط کرد. این کودتا با حمایت عربستان و رژیم صهیونیستی مواجه شد. در این مقطع تعداد زیادی از نظامیان سودانی برای کمک به عربستان وارد جنگ یمن شدند و دولت نظامی سودان برای برقراری رابطه با "تل آویو" ابراز تمایل کرد. 🔹 و اکنون در مرحله دیگری از نقشه صهیونیستی _ غربی برای سودان ، این کشور شاهد شعله ور شدن جنگ داخلی است . جنگی میان ارتش و نیروهای واکنش سریع این کشور که می تواند مقدمه تجزیه این کشور به دوقسمت شرقی و غربی باشد و البته ویرانی و نابودی را برای ملت مسلمان آن رقم بزند. ▪️ در تمام این مراحل سودان ( که بیشترین تعداد حافظان کل قرآن در جهان اسلام را داراست) قربانی طرحی صهیونیستی _ غربی بوده است. طرحی که می تواند سرنوشتی مانند "لیبی" را برای آن رقم بزند. 🔹 طی سالهای ۲۰۱۲ تا امروز سودان سومین کشور مسلمان( بعد از لیبی و سوریه )است که بر اساس طراحی دشمنان اسلام، به ورطه جنگ و نابودی افتاده و متأسفانه هنوز دخالتهای مستقیم و غیر مستقیم آمریکا ، اروپا و رژیم اشغالگر قدس در رخدادهای اخیر سودان مورد توجه قرار نگرفته است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️ ایران یا غرب وحشی؟ ▪️طی ۴ روز اخیر ۴ نفر ( شهید سلیمانی ، شهید الداغی ، شهید شهرکی و همسرش) در نقاط مختلف کشور توسط اشرار ، اراذل و اوباش و ضدانقلاب به شهادت رسیده و چند روحانی هم هدف حملات مرگبار قرار گرفته و به شدت مجروح شده اند! ▪️هر چند اینجا «غرب وحشی» نیست اما مدتهاست که قاتلین و مجرمین در آن احساس راحتی و امنیت می کنند چون می دانند تیغ عدالت دیگر برنده نیست و قانون حرمتی ندارد و حق با قانون شکنان است!! ▪️حدود ۶ ماه از شهادت آرمان و روح الله عجمیان می گذرد و قاتلان آنها هنوز نفس می کشند و بعضی ها هم دنبال گرفتن عفو و نجات این جنایت کاران از مجازاتند ! ▪️همین چند روز پیش بود که حکم اعدام تعدادی از مجرمان به حبس تبدیل شد! ▪️مدتهاست که نقض آشکار و علنی قوانین و اهانت به احکام شرع به سادگی آب خوردن شده و مجرمان با افتخار جرمشان را در فضای مجازی ولنگار به نمایش گذاشته و قانون و حاکمیت و ارزشهای آن را به ریشخند و تمسخر می گیرند ( از بی حجابی و روابط نامشروع و عرق خوری گرفته تا اهانت و ضرب و جرح طلاب و توهین به مقدسات و ...) چون یقین دارند کسی گریبان آنها را نمی گیرد و مجازاتی در کار نیست و اگر هم بگیر و ببندی باشد بیشتر به شوخی شبیه است تا مجازات و ...( صحنه های خروج دختران آشوبگر از زندان بدون حجاب و گستاخی و جسارت آنها در همان لحظات اول آزادی و اصرار آنها به ادامه قانون شکنی در چند ماه اخیر یا جسارت اهالی منکر در ماجرای باغ شازده کرمان یا گستاخی گله موتور سواران بی حجاب در خیابانهای تهران ،نمونه هایی کوچک از این موردند .) ❇️ بی حرمت شدن قانون و به دنبال آن، گستاخی بیش از حد جنایت کاران نتیجه اهمال و کوتاهی مجریان قانون در دولت و قوه قضائیه است! وقتی مسئولان برای پاک کردن سوابق هنرمندان مجرم و دادن عفو به آشوبگران با هم مسابقه می دهند و قانون شکنان هر چه گستاخ تر باشند نزد مسئولان محترم تر و عزیزتر می شوند ( رفتار مدیران مملکت با فوتبالیستهای اهل فساد و فحشا و آشوبگر یا تحویل گرفتن دختران ورزشکار که مرتکب کشف حجاب شده بودند و...) نتیجه چه می تواند باشد جز ریخته شدن خون جوانان بی گناه و غیرتمند؟ ❇️ در این میان نقش فضای مجازی بی قانون در تشویق مجرمان و تبدیل نوجوانان و جوانان مملکت به مجرمان گستاخ و جسور را نباید نادیده گرفت! چرا که صهیونیستها ، منافقین ، تجزیه طلبها ، اشرار و اوباش بوسیله این عرصه بی در و پیکر تا توانسته اند نوجوانان و جوانان را به ارتکاب جرم و نقض قانون تشویق و قانون شکنی را به ارزش و افتخار تبدیل کرده اند تا جایی که فریب خوردگان این عرصه برای قانون شکنی با هم رقابت می کنند! ▪️و البته سهم مذهبی نماهای حامی منکر که برای دفاع از مجرمان و اهالی فسق و فجور ، گریبان چاک کرده و حنجره پاره می کنند را هم نباید نادیده گرفت! جماعتی احمق یا نفوذی که کارشان ماله کشی خباثت اهل معصیت است و تهاجم به دینداران اهل غیرت و مدتهاست که سوزن شان روی کار فرهنگی گیر کرده و در دفاع از قانون شکنان وقیح، دست هرشیطانی را از پشت بسته اند! ❇️ آقایان اژه ای و رئیسی! چند جوان دیگر باید مظلومانه پرپر شوند ، چند خانواده دیگر باید داغ جوان ببینند ، چند فرزند دیگر باید طعم یتیمی بچشند تا شما و قوای تحت امرتان مقابله با قانون شکنی و دفاع از امنیت جامعه را جدی بگیرید، تساهل و تسامح در برخورد با جانیان و مجرمان را کنار بگذارید و منافع اکثریت غالب جامعه را بر هوا و هوس مشتی قانون شکن ترجیح دهید؟
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔅 ✍ با صالحان دوستی کن 🔹در زمان دبیرستان دوستی داشتم که در تقلب مهارت داشت و بالاترین مهارتش دوستی با شاگردان درس‌خوان و در زمان امتحان نشستن در کنار آنان برای گرفتن تقلب بود و اکثراً نمره‌ قبولی هم می‌گرفت. 🔸چه نیک است ما نیز برای برنده‌شدن در آزمون زندگی با صالحان دوستی کنیم و همنشین شویم. اگر خودمان هم چیزی بلد نیستیم از وجود آنان و نعمات آن‌ها به فضل خداوند متنعم شویم. 🔰 در روایت است که از حضرت عیسی علیه السَّلام سؤال کردند: 🔹یا رُوحَ الله‏ِ مَنْ نُجالِسُ؟ فَقالَ عیِسی علیه‌السلام: جَالِسُوا مَنْ یذَکرُکمُ الله‏َ رُؤْیتُهُ، وَ یزِیدُ فِی عِلْمِکمْ مَنْطِقُهُ، وَ یرَغبُکمْ فِی الآخِرَةِ عَمَلُهُ؛ ای روح‌الله! با چه کسی مُجالست و همنشینی کنیم؟ عیسی علیه‌السلام فرمود: با کسی که دیدن او، شما را به یاد خدا می‌آورد و سخن او بر دانش شما می‌افزاید و عمل او شما را به آخرت علاقه‌مند می‌کند. ‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
✨﷽✨ 🌼پدرم نهصد تومان به بانک تعاون روستایی بدهکار بود . تصمیم گرفتم من به شهر بروم و به هر قیمتی قرض پدر را ادا کنم، اما پدر و مادرم مخالفت کردند. ✍خلاصه اینکه با احمد و تاجعلی برای کار به کرمان رفتم. اولین بار بود که شهر و ماشین را می دیدم. احساس غریبی می کردم. درِ هر مغازه و کافه و رستوران و کارگاهی را می زدم و می گفتم:« کارگر نمی خواهید؟» و همه یک نگاهی به قد کوچک و جثه نحیفم می کردند و جواب رد می دادند. به یک خانه در حال ساخت وارد شدم. استادکار به من نگاهی کرد و گفت:« اسمت چیه؟» گفتم:« قاسم» گفت:«چند سالته؟» گفتم:« سیزده سال» گفت:« مگه درس نمی خونی!؟» گفتم:« ول کردم.» گفت:« چرا؟!» گفتم:« پدرم قرض دارد.» وقتی این را گفتم اشک در چشمانم جمع شد. منظره دستبند زدن به دست پدرم جلوی چشمم آمد و اشک بر گونه هایم روان شد و دلم برای مادرم هم تنگ شده بود. گفتم:« آقا، تو رو خدا به من کار بدید.» اوستا که دلش به رحم آمده بود، گفت:« می تونی آجر بیاری؟» گفتم:« بله.» گفت:« روزی دو تومان بهت میدم، به شرطی که کار کنی.» خوشحال شدم که کار پیدا کرده ام. به مدت شش روز بعد از طلوع آفتاب تا نزدیک غروب در ساختمان نیمه ساز خیابان خواجو مشغول کار بودم. جثه نحیف و سن کم من طاقت چنین کاری را نداشت. از دستهای کوچکم خون می آمد. اوستا بیست تومان اضافه مزد بهم داد و گفت:« این هم مزد این هفته ات.» حالا حدود سی تومان پول داشتم. با دو ریال بیسکویت خریدم و پنج ریال دادم و چهار عدد موز خریدم. خیلی کیف کردم، همه خستگی از تنم بیرون رفت. اولین بار بود که موز می خوردم. شب در خانه عبدالله تخم مرغ گوجه درست کردیم و خوردیم. عبدالله معتقد بود من نمی توانم این کار را ادامه بدهم، باید دنبال کار دیگری باشم. پولهایم را شمردم.، تا نهصد تومان هنوز خیلی فاصله داشت. یاد مادر و خواهر و برادرانم افتادم. سرم را زیر لحاف کردم و گریه کردم و با حالت گریه به خواب رفتم. صبح با صدای اذان از خواب بیدار شدم. از دوران کودکی نماز می خواندم. نمازم را که خواندم به یاد امامزاده سیدِ خوشنام، پیر خوشنام در روستا افتادم. ازش طلب کردم و نذر کردم اگر کار خوبی پیدا کردم یک کله قند داخل امامزاده بگذارم. صبح به اتفاق تاجعلی و عبدالله راه افتادیم. به هر مغازه، کافه، کبابی و هر درِ بازی که می رسیدیم سرک می کشیدیم و می گفتیم: «آقا، کارگر نمی خوای؟» همه یک نگاهی به جثه ضعیف ما می کردند و می گفتند:« نه.» تا اینکه یک کبابی گفت که یک نفرتان را می خواهم با روزی چهار تومان. تاجعلی رفت و من ماندم. جدا شدنم از او در این شهر سخت بود. هر دو مثل طفلان مسلم به هم نگاه می کردیم، گریه ام گرفته بود. عبدالله دستم را کشید و من هم راه افتادم، تا آخر خیابان به پشت سرم نگاه می کردم. حالا سه روز بود که از صبح تا شب به هر درِ بازی سر می زدم. رسیدیم داخل یک خیابان که تعدادی هتل و مسافرخانه در آن بود. به آخر خیابان رسیدیم و از پله های ساختمانی بالا رفتم. مردی پشت میز نشسته بود و پول می شمرد. محو تماشای پولها شده بودم و شامه ام مست از بوی غذا. آن مرد با قدری تندی گفت:« چکار داری؟!» با صدای زار گفتم:« آقا، کارگر نمی خوای؟» آن قدر زار بودم که خودم هم گریه ام گرفت. چهره مرد عوض شد و گفت:« بیا بالا.» بعد یکی را صدا زد و گفت:« یک پرس غذا بیار.» چند دقیقه بعد یک دیس برنج با خورشت آوردند. اولین بار بود که آن خورشت را می دیدم. بعداً فهمیدم به آن چلوخورشت سبزی می گویند. به خاطر مناعت طبعی که پدرم یادم داده بود با وجود گرسنگی زیاد و خستگی زیاد گفتم:« نه، ببخشید، من سیرم.» آن شخص که بعداً فهمیدم نامش حاج محمد است، با محبت خاصی گفت:« پسرم، بخور.» غذا را تا ته خوردم. حاج محمد گفت:« از امروز تو می تونی این جا کار کنی و همین جا هم بخوابی و غذا هم بخوری. روزی پنج تومان هم بهت می دهم.» برق از چشمانم پرید و از امامزاده سید خوشنام، پیر خوشنام تشکر کردم که مشکلم را حل کرد. پس از پنج ماه کار کردن شبی آهسته پولهایم را شمردم. سرجمع هزار و دویست و پنجاه تومان شد. از خوشحالی در پوست خودم نمی گنجیدم، هزار تومان برای پدرم پول فرستادم تا قرضش را ادا کند. 📚برگرفته از کتاب «از چیزی نمی ترسیدم» خاطرات خود نوشت شهید حاج قاسم سلیمانی ‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آقا جان خیلی شرمنده ایم 👤استاد دانشمند ‌‌‌‌
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سمیه رفیعی، نماینده مجلس: منطق مجمع تشخیص مصلحت نظام برای جلوگیری از واردات خودروهای دست دوم را درک نمی‌کنم. / وزیر صمت در یک جلسه گفت برای پر کردن نیاز ۲ میلیونی خودرو، باید ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده را از چرخه خارج نکنیم!