هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 «حسین قاضیان» کارشناس شبکه ضدایرانی ایراناینترنشنال در برنامه زنده: این شبکه مصداق ژورنالیسم تبهکار است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
🚫 بیحجابی و سلامت روان اجتماع!
✍🏼 حجتالاسلام دکتر احمدحسین شریفی
📝چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاریفرد، در دفاع روانشناسانه از بیحجابی در حال پخش است. همه سخن وی این است:
🎥 «تا زمانی که کسی با چادر و روسری میآید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب میآید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.»
🔻 روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواستهشان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت!
🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم میپرسم:
1️⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین میشود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواستههای شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً جامعهای باقی میماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟
2️⃣انسانها را تا کجا مجاز میدانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روانشناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصهها، توصیه روانشناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟
3️⃣این مبنای روانشناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیههای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟
4️⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین میشود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوشخراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمیافتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه میدهید؟
5️⃣آیا از منظر روانشناسی جنابعالی، انسانها هیچ وظیفهای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بیثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟
6️⃣اگر خواستههای فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیبهای جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن میبینید که هر کس خودش باشد؟
🔹و دهها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.»
#علوم_انسانی
#حجاب
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔴ماجرای عمارت مجلل همسر معاون سابق رئیس جمهور چیست؟ / تکرار پرونده لواسانات، اینبار در مرند
🔻طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها، تغییر کاربری اراضی زراعی و باغها درخارج از محدوده قانونی شهرها و شهرکها جز در موارد ضروری ممنوع میباشد؛ موارد ضرور هم طبق تبصره ١ ماده١ همین قانون در «کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱» مورد بررسی قرار میگیرد.
🔻یکی از این مصادیق تغییر کاربری، در شهر مرند استان آذربایجان شرقی است، این زمین مربوط به خانم عفت اجتهادی همسر عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده است و وی با استفاده از نفوذ خود و تخلف از قانون، اراضی را تغییر کاربری داده است و در این قطعه «عمارتی مجلل» ساخته شده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
متاسفانه افراد ذی نفوذ عمدتا در اراضی کشاورزی و مناطق خوش آب و هوا اقدام به تغییر کاربری زمینها میکنند و این مسئله در بسیاری از نقاط کشور فراگیر شده است که ضربه شدیدی به محیط زیست و امنیت غذایی کشور میزند و عملا راهی را باز میکند که در یک منطقه افراد به جای کشاورزی، زمینها را به سمت تغییر کاربری ببرند و ارزش زمین را چند برابر کنند.
یکی از مصادیق این اتفاق در شهر مرند استان آذربایجان شرقی است که این زمین مربوط به خانم عفت اجتهادی همسر عیسی کلانتری، رئیس سابق سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده است و به نظر میرسد وی با استفاده از نفوذ خود خلاف قوانین حفظ کاربری ارازی زمین زراعی را تغییر کاربری داده است و به گفته اصغر رفیعی، مدیرکل سابق دفتر حفظ کاربری کشور در این قطعه از زمین «عمارتی مجلل» ساخته شده است.
طبق مجوزهایی که درباره این زمین وجود دارد خانم عفت اجتهادی با تغییر کاربری اراضی زراعی در روستای یام، این اراضی را به باغ تبدیل کردهاست و طبق رویههای قانونی اگر باغها بیش از ۲۰۰۰ متر مربع مساحت داشته باشند و تعداد قابل توجهی درخت در آن موجود باشد، مالک باغ میتوان «خانه کارگری» با مساحت حدود ۵۰ متر بسازد که این باغ ۵۱۰۵ متر مربع است و طبق صورتجلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک، مجوز ساخت ۶۰ متر اتاق کارگری صادر شده است.
اما متراژ این ملک به جای ۶۰ متر مربعی که در مجوز ذکر شده، ۱۲۰ متر مربع بوده است و اصلا با مفهوم خانه کارگری مطابقت ندارد و عمارت مجللی در زمینی که زراعی است، ساخته شده.
👈منتظر اعمال قانون هستیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
اصلا حواسم نبود مردمِ فرانسه بهتر از ما درباره ی #آیت_الله_خمینی و #انقلاب_اسلامی میدانند! از کنارگذرِ #سفارت_آمریکا ( درتهران) داشتیم عبور میکردیم و سرم تو گوشیم بود که یه بحثی بالا گرفت بین گروهِ فرانسوی و فهمیدم صحبت درباره ی همین موضوعاته و منه ایرانی بیرونِ داستانم!!
.
.
گفتم وایسید! وایسید! یبار دیگه برگردید عقب و برای منم بگید چی میگفتین؟! گفتن داشتیم درباره انقلاب و اقای خمینی و فلسفه و تفکراتش حرف میزدیم! پرسیدم از کجا درباره ی عقایدش میدونین؟! گفتن چون حرفهای خمینی رو روی نوار ضبط میکردن و اون موقع در تلویزیون و رادیو گوش میدادیم!! گفتم خب خب؟! نظرتون چیه دربارش؟!
.
.
«گفتن میدونی تمام عقایدش خیلی فوق العاده بود! اندیشه ی وابستگی زدایی یا غیروابسته ساختنِ ایران واقعا درست بود ..شاید تنها چیزی که اوکی نیستیم باهاش موضوعِ حجابه! ولی جالب بود وقتی سفارت رفته بودیم ویزا بگیریم(پارسال در شلوغی ها اقدام کرده بودن)، پرسیدیم اوضاع چطوریه و اجبار چرا؟! و بهمون گفتن حجاب اصلا بحث دینی نیست که اجبار باشه! امروز بیشتر یک بحثِ سیاسی-اجتماعی درون جامعه ایران شده برای جلوگیری از انبوه مسایلی که قدرتِ کنترلِ دولت مرکزی به آن نمیرسه و مشکل روی مشکل میاد اگر این حجاب نباشه! و به نظرمون منطقی اومد! …»
✍ مریم یوسفی صدر
هدایت شده از mesaghمیثاق
▫️#امام_خمینی از نگاه آمریکا #بدون_سانسور
اسناد سفارت آمریکا رهبر نهضت مردمی ایران را معرفی می کند :
1⃣... روش اتخاذ تصمیم [امام] خمینی آرام و سنجیده است. او با صبر بیپایان، همه نقطه نظرها را گوش میکند و به هنگام اخذ تصمیم، تنها و بدون واسطه اقدام میکند. وقتی تصمیم میگیرد، قاطعانه از آن دفاع میکند... در جلسات انفرادی با غربیها یا آنها که تمایلی به غرب دارند، [امام] خمینی بسیار بیتفاوت است و عکسالعملی در مقابل مطالب مورد بحث ندارد. اگر مطلبی میخواهد بگوید، به روش معمول خود قاطعانه بیان میدارد. مذاکره به روش معمول (بده و بستان) با [امام] خمینی مفهومی ندارد، در او جایی برای سازش و مصالحه وجود ندارد. احتمال اینکه کسی بتواند عقاید [امام] خمینی را به مقدار قابل توجهی تعدیل کند بسیار کم است، زیرا او به اینگونه افراد به دید تحقیر و ظن مینگرد...»
2⃣«عقاید [امام] خمینی ضد هرگونه خارجی است، مخصوصاً آمریکا. او مایل است که روابط کلا با آمریکا قطع شود... [امام] خمینی دارای عکسالعملی قاطع، سازشناپذیر و سخت است.»
3⃣«نکتهای که بخصوص برای من جالب بود، اظهارات مردم در تأیید [امام] خمینی در مورد تغییر ارزشهای غربی است. آیتالله خمینی ارزشهای غرب را رد میکند و با ارزشهای غیراسلامی مخالف است.»