eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.7هزار عکس
167.7هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 📍چند روز پیش، جایگاه‌ علمی ایران در اهداف توسعه پایدار جهانی را اعلام کرد! گفته شده ایران در فرآیند تولید علم در شمار کشورهای متعهد به روند توسعه‌ای است و در رتبه‌های آبرومند قرار دارد و چه قدر تلخ و غم‌انگیز است که آبرومندی، وابسته به آن باشد که در مدار و مسیر سند منحوس توسعهء پایدار 2030 باشیم! 📍ما اکنون در عرصهء تولیدات علمی در راستای اهداف سند توسعهء پایدار 2030، رتبهء 17 دنیا را داریم/احمد فاضل‌زاده، رئیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) که کمتر از یک سال پیش، توسط وزیر علوم به این سمت منصوب شد، با اعلام این خبر گفت: جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در اهداف ۱۷ گانه توسعه پایدار به تفکیک هدف در بازه زمانی 2022-2015 بدین شرح است که در بهترین جایگاه های به دست آمده، اهداف آب تمیز رتبه ۵، در انرژی مقرون به صرفه و پاک رتبه ۱۳، در ریشه کن کردن گرسنگی جایگاه ۱۴، در شهر ها و جوامع پایدار رتبه ۱۵، در مصرف و تولید مسئولانه رتبه ۱۷، در سلامتی و تندرستی رتبه ۱۸، در دو هدف تغییرات آب و هوایی و برابری جنسیتی رتبه ۱۹ می‌باشد و نشان دهنده توجه جدی پژوهشگران کشور به این اهداف است و انتظار می رود که در راستای کاربردی کردن این پژوهش ها در سطح شرکت‌های دانش بنیان و صنایع مرتبط حمایت‌ها و سرمایه گذاری‌های مورد نیاز صورت گیرد. 📍طبق گفتهء فاضل‌زاده، این پژوهش‌ها، کابردی خواهند شد و از همین روست که نباید امیدی به بهبود اوضاع داشت! مثلاً به رتبهء پنجم جهانی ایران، در جایگاه آب تمیز نگاه کنید، آنگاه با خود بیاندیشید که چرا وضعیت آب در کشور ما این چنین بحرانی است و حتی به رغم افزایش نزولات جوی (منبع 1 و 2) مدام اوضاع بدتر می‌شود... اساساً وقتی در راستای نقشهء دشمن گام برمی‌داریم، نباید انتظار بهبود داشته باشیم! 📍نکتهء جالب آن است که با اختلاف بسیار زیاد، بیشترین آثار علمی ایران دربارهء اهداف توسعهء پایدار، مربوط به هدف سوم، یعنی سلامتی و تندرستی بوده است! 📍جای بسی تبریک و تقدیر ویژه دارد که پیگیری اهداف سند 2030، با جدیت هرچه تمام‌تر در سطح کلان علمی کشور ادامه دارد، کسی هم شرمندهء این امر نیست و با افتخار در پشت تریبون‌ها اعلام می‌دارند که در راستای اهداف سند نواستعماری آمریکایی (به فرمودهء رهبری) 2030 چنین و چنان کردیم! 📍شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم و سایر مسوولان در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و قرار دادن تولیدات علمی و دانشگاهی ما، روی این مسیر، چه کرده‌اند؟ 📍درد اینجاست که در این مملکت، آنچه دشمن دیکته می‌کند، موبه‌مو اجرا می‌شود و در پی آن وقتی اوضاع اقتصادی، رفاهی، فرهنگی به مرز فروپاشی می‌رسد، بد و بیراه‌ها و بی حرمتی‌ها، نصیب کسی می‌شود که فرمانش در مورد، توقف سند توسعه پایدار 2030، بر زمین ماند! اندیشکده کانال کشتی نوح آخرالزمان نگرانی ما از اینست که امیدواریم این عقب نشینی ها! این سکوت، سکون و انفعال نسبت به اعتراض و انتقاد دلسوزان انقلاب و اسلام، ذلّت قبول سند خیانت 2030 و همراهی و هماهنگی در اجرای بی سر و صدای مفاد آن، مرتبط با توافقات غیرمکتوب اخیر با ایالات متحده آمریکا و وعده های پیش رو نباشه! امیدواریم پیش بینی و ارزیابی ما اشتباه باشه و موضوع چیز دیگری...برجامی که توافق رسمی، قانونی، بین المللی و علنی بود کلا مملکت فروختن رفت! وای به حال توافق غیر رسمی، غیرمکتوب، خصوصی و غیرعلنی اخیر!.... موضوعات مرتبط -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕌🏴بسم ربِّ الحسین🏴🕌 این روزها سفیری از طایفه آسمانی ها، از شهر رسول رحمت، به شهر علی علیه السلام که از همه، به ایشان آشناتر و ارادت شان بیشتر! وارد شده است و با استقبال وصف ناپذیری! مواجه و صدای لبیک گویان در بیعت با ایشان، طنین انداز شد. اما این شهر چهره واقعی خود را در متن تاریخ و حجاب زمان، پنهان کرده است! گویا حادثه ای و سنگ محکی، دوباره صفحات تاریخ این شهر کوفیان را ورق خواهد زد و این بار لکّه سیاه ننگی را در صفحات تاریخ از سوی اهل کوفه رقم خواهد خورد و فاجعه ننگین و شومی را بر علیه خاندان نبوّت و ولایت رقم زدند. حالا سفیر کاروان عشق، وارد همین شهر شده است/کوفه شهر هزار چهره است و دستان منافق، حنجرهایشان را تیز خواهند کرد تا از پشت فرود آورند زخم دو چهره ‏گی‏شان را به حضرت مسلم!...به وعده‏ های تو خالیِ این گرگ صفتان اعتمادی نیست، نامه ‏های مهربانی ‏شان در آتش ترس از خلیفه خواهد سوخت... مسلم، برگرد! این مردم نمایِ گرگ صفت، پنجه‏ هایشان را برای خراشیدن، تیز کرده‏اند و دندان‏هایشان را برای دریدن و تو می‏ایستی؛ با تمام استواریت. چشم‏های شهر به خواب می‏روند و صدای گام‏هایت را دیگر کسی نخواهد شنید، کشتزار پنبه بر گوش‏های این نامردمان روئیده است، مسلم برگرد! دیگر کسی دستش را برای بیعت بالا نمی‏آورد که بیعت اینان، از همان اول بیعت نبود و قلب ایمانشان از ترس، همواره لرزان تپیده است. مسلم برگرد! نگاه کن به آسمان کوفه که هاله‏ ای از تزویر، هوای شهر هزاران چهره! اشبح الرجال! را در هم فشرده است، مسلم برگرد! اعتماد نکن به نامه‏ هایی که با مرکب دروغ و قلم ریا نوشته شده‏اند...بوی نفاق از دهان کوفه می‏وزد، این نامه‏ ها به جوهر جهل مقدّس و دین مادّی! کثیف شد، اعتماد نکن به بیعت اینان، که ایمان این مردم، مثل ستونی موریانه خورده است، اعتماد نکن به کمان‏هایی که تیرهایش را به سوی تو هدف رفته است، اعتماد نکن به لبخندهایی که ضجه ‏های کودکان غریبت را دنبال میکنند! اعتماد نکن به کلماتی که مقدمه فاجعه عاشورا را خواهند نوشت، اعتماد نکن که کوفیان که کمر مولی علی علیه السلام را همین ها شکستند! اعتماد نکن به کوفیانی که آنقدر عرصه را به مولی تنگ کردن که از خدا طلب مرگ کرد! مسلم! به شهر زجر علی اعتماد نیست خنجر زپشت می‏زند این قوم گرگ خو  ای طلایه‏ دار قیام خورشید! عروج قاصدک‏وار تو! سر فصل رستاخیزی عظیم است که تاریخ را تا همیشه با خون خورشید، عجین خواهد کرد، اما مسلم باید در کوفه بماند! مسلم باید بماند و پای امر امام زمانش، غریبانه، سر را در راه عاشقی بدهد، باید بماند تا در میان شهر غربت! اولین شهید راه عشق به نام او ثبت شود!... -----------------------------❀○❀-------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕌🏴بسم ربِّ الحسین🏴🕌 هر ورق از کتاب روزگار که ورق میخورد ما را دوباره به فصل بی‌قراری نزدیکتر میکند. دوباره صدای پای سفیر عشق، حسین ابن علی!... دوباره قصه کوفی و کوفیان به گوش میرسد!... دوباره شور و حماسه لبیک یا حسین کوفیان!... دوباره قصه تلخ کوفی صفتان، سست ایمانی اشبه الرجالها، بی وفایی، نفاق، عافیت طلبی، تحجر و کج فهمی!.... دوباره اشک و آه و ماتم مسلم و فریاد بیصدای نیا کوفه حسین! کوفه وفا نداره !... غربت غریب گذشت و پای معشوق، بر سرنیزه ی مظلومیت رفت و ندای هل من ناصرا ینصرونی هم، غریب ماند!... و هنوز هم، ندای هل من ناصرا ینصرونی امام همچنان در حجاب غربت است!... اگر ما به ندای هل من ناصر ینصرنی، لبیک گفته بودیم که قرنها بدنبال آدرس امام حاضر نبودیم! دیگه نیازی به پیداکردن امام حاضر نبود! دیگه در کلاس غیبت درجا نمی زدیم! دیگه سهم ما، دوری و جدایی نبود!، دیگه یتیمی امّت و شیعیان بیش از ۱۱۰۰ سال ادامه نداشت!... و این قصّه ی پر غُصّه، سری داراز دارد!.... دوباره فردا غدیر و فرداهای دیگر عاشورا در راه است و دوباره هل من ناصر ینصرنی و گریه کردن و عزای امام شهید و به تماشا نشستن امام حیِّ و حاضرِ در زندان غیبت و بی عملی و انتظار موهومی کوفی صفتان و تکرار توابین و توبه کنندگان بازهم.... -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕌🏴بسم ربّ الحسین🏴🕌 وقتی نگاه شهر، پر از سنگ می شود شکستن هر آینه، فرهنگ می شود بیچاره من که عابرِ این شهرِ کینه ام از هر طرف، نصیبِ سرم، سنگ می شود بر سبزی بهار در آن جا امید نیست وقتی جفا به جای وفا رنگ می شود اینجا درخت وقت ثمر، نیزه می دهد اینجا کُمیتِ عاطفه ها لنگ می شود اینجا صدای پُتکِ هر آهنگری چه خوب با سم اسبِ جنگ، هماهنگ می شود آوای گریه های غریبانه دلم در گوشِ شهر کوفه، خوش آهنگ می شود بر زلف های دختر بابائی ات، حسین هر دست جای شانه زدن چنگ می شود شاعر: موسی علیمرادی -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕋🕌🏴بسم ربّ الحسین🏴🕌🕋 عملی در روز عرفه انجام می شود وقوف در صحرای عرفات که زمان آن از نماز ظهر تا غروب است که این وقوف حتما باید انجام شود، معنای وقوف یعنی واقف شدن و آگاه شدن است، در وقوف فهمیدن و معرفت وجود دارد! در صحرای عرفات، عصر روز عرفه باید نشست و فکر کرد که جان و روح عبادت خدا به عقل فعّال و تعقّل و تفقّه است! چرا که سیر نزولی آفرینش با خلقتِ عقل اوّل شروع و در قوس صعود و بازگشت به سوی مبداء وجود به جوهر عاقل ختم خواهد شد و لذا بدون تعقّل و تفقّه، عبادت به معنی حقیقی خود تحقق پیدا نخواهد کرد وقتی درباره عقل از رئیس مکتب ما امام جعفرصادق علیه السلام سوال میشود حضرت تصریح فرمودند: عقل چیزیست که خدا با آن عبادت میشود! بهشت با آن بدست می آید! عقاب و پاداش بر اساس آن داده میشود! رسول الله صلی الله علیه و آله میفرمایند: خداوند متعال در هیچ زمانی به اندازه ی عرفه انسان ها را نمی آمرزد/سوال اینست آیا خدا فقط کسانی را که صرفاً در صحرای عرفات(سرزمین حجاز) حضور داشته باشند را می آمرزد؟! در اینصورت خدا را محدود و دست و پای او را بسته ای! مطمئنا خدا هر کسی را که در صحرای عرفاتِ حجاز درون(سرزمین انفسی الهامات ربّانی)، وقوف و سر در گریبان فرو برده باشد و کتاب نَفسِ خویش را در محضر حقیقت، ورق بزند و در آن تامُّلی نماید نتیجتاً ماهیّت تعقّل و تفقّه در خدا و انسان و جهان، در واقع معانی مجرّد(غذای بی نهایت) که همه عاری از ظلمات ثقلِ صورت و مادّه و مدّت هست به ادراک شخص در می آیند! همین ادراکات است که هم‌سنخ و هم وزن ساحت روحانی آدمیست و شاکله باطنی او را بصورت انسان الهی انشاء میکند! حالا هرچه دریافت غذاها و کمالات لامقطوعه و لاممنوعه(نور = بی نهایت) بیشتر باشد، صورت انشاء شده در شاکله باطنی، قرابت معنوی و نوری بیشتری نسبت به صورت انسان کامل(وجه الله) خواهد داشت، این قرب معنوی و اتحاد نوری، بازگشتِ تدریجی نفس به سوی مبداء وجود است! پس هر کسی سردرگریبان نفس فرو بَرَد و با سیر در اطوار وجودی خویش و ملکوت عالم برای ادراک علم حضوری و شهودی، تحت ولایت ولی الله العظمی سیر نماید، نفس او از ظلمات ادراکات حسّی، خیالی و وهمی خروج و بسوی معراج معرفت به نورانیّت تا غلبه ی کامل عقلانیّت و کسب کامل و مستمر ادراکات انسانِ الهی، سیر می نماید! لذا حقیقت این سیر و خروج او از ظلمات بسوی نور یعنی فعلیّت یافتن و تحقق حقیقت اسم الغفار و الغفور به میزان سعه ی وجودی در جان و نفسِ سالک الی الله! پس دریاب لایه های باطنی وقوف عرفات را! چقدر هستند که در عرفات آفاقی (زمان ظهر تا غروب روز عرفه سرزمین حجاز) حاضرند! اما به فرمایش امام جعفرصادق علیه السلام وقتی آن صحابه با خوشحالی در موسم حجّ به امام علیه السلام عرض میکند: خدا چقدر امسال زائر داره! اما حضرت علیه السلام پرده چادر کنار میزنه و دو انگشت جلوی دیدگان او قرار میدهد ولیکن با بهت و حیرت می بیند(شاکله باطنی شان) بصورت های حیوانات مختلف مثل گاو و خر و خوک و میمیون در حال طواف بدور بیت الله هستند! سپس حضرت اشاره می فرمایند: خدا امسال فقط چند نفر حاجی(زائر) داره! آنی که باید زائر الله شود! آنی که باید به لقاء خلیفه الله برسد! آنی که باید به تمامیّت و کمال حجّ یعنی لقاءِ حقیقت امام علیه السلام برسد! آنی که باید به طواف جان کعبه! نماید! مربوط به بنیّه ی محمّدیست! مربوط به ساحت روحانی اوست! اگر انسانی که در مسیر الهی، مشغول سیر و سلوک(صیرورت) باشد! شاکله باطنی او بصورت انسانی، انشاء خواهد شد! این صورت انسانی در باطن است که قابل میشود برای طواف روح کعبه! برای وصول به غایت حجّ! برای کشف و شهود باطن قبله! برای زائر شدن به معنی ملاقات جانِ جانان! روح هستی! اما اگر گرفتار غفلت، جهل، اوهام و خیالات شیطانی خویش شده باشیم و شاکله باطنی ما بصورت حیوان انشاء شده باشد از کعبه و حرم جز سنگ، چوب، آهن، ایوان طلا، پرده و گنبد، شهود و دریافت باطنی دیگری نخواهیم داشت! جز طواف بدور کعبه سنگی و حرم ها، شهود دیگری نداریم! البته مُحبِّ اهل بیت علیهم السلام باید به طواف کعبه و حرم رهسپار شود! در و دیوار کعبه و حرمی که محورش امام علیه السلام باشد! برای زائر نور و نورعلی نور و سلم و سلامت قدسی است! برای زائری که باور و اندیشه ی ولایت ولی الله الاعظم علی عالی اعلی بر خیال، ذهن، وهم و جانش نشسته و نقش و نگار حُبِّ اهل بیت علیهم السلام بر در و دیوار قلبش، هک شده است بی شک شاکله باطنی او اگر هم بصورت حیوانات، انشاء شده باشد اصلاح خواهد شد! چرا که امام صاحب مقام کُن یعنی ولایت تصرّفی است! ولایت تصرّفی از شئونات باطنی غدیر است... -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕋🕌🏴بسم ربِّ الحسین🏴🕌🕋 آنها که سر سفره ی حضرت ارباب نشسته اند و مرزوق سقایت قمرآسمان ولایت هستند، سفارش فرموده اند: اذن ورود به مُحِرم و اشک و بکاء و خیمه ی عزای حضرت عشق، به دعا و سفارش حضرت مسلم ابن عقیل است! -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕋🕌🏴بسم ربّ الحسین🏴🕌🕋 عالم همه در طواف عشق است و حسین قبله عشق امام حسین علیه السلام وقتی خواست از مدینه بسمت مکه حرکت کند فرمود: هرکسی با من بیاید کشته خواهد! خونش ریخته خواهد شد/این خطاب حضرتش اباعبدالله الحسین علیه السلام تا انتهای تاریخ(عصر ظهور) برای تمام فرزندان آدم طنین انداز است! هرکسی آرزوی ملحق شدن به کاروان مصارع العشاق را در سر دارد! باید غربت و مظلومیت را به جان بخرد! باید تیر زخم زبان، خنجر سرزنش ها، زخم شمشیر تهمت ها، عمود آهنین سیاه نمایی ها، نیزه غربت و خیمه بی کسی را به جان بخرد! باید تعلّقات خود را در مسلّخ عشق به زمین بزند و هرآنچه در کف دارد به میان معرکه بیاورد و در وقتش! بی آنکه لحظه ای درنگ و تعلل کند همراه کاروان عشق شود! تا دیگر امام زمان به نیزه غریبی تکیه نزند! از میان صدههاهزارنفر امّت مسلمان و محبّین در شهر میدینه! شهرپیامبرصلی الله علیه و آله فقط بنی هاشم و تعداد معدوی از اهل مدینه، همراه حضرت شدند و در میانه راه تا شب عاشورا، خیلی ها از کاروان جدا شدند! چرا؟! چون تعلّقات و دارائیها از جان، مال، فرزند، مقام، راحتی و آسایش و عافیت طلبی، میان آنها و کاروان مصارع العشاق و امیرقافله سالار عشق، مانع شد! یعنی نمیشه مال، کار و بار، مقام، موقعیت، آبرو، دارائیهات و ثروت دست نخوره! همه حفظ بشه و آب توی دلشون تکون نخوره و ابر و باد و مه و خورشید و فلک درکار باشند تا تو شاید قدمی هم برداری! -----------------------------❀○❀-------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 فلسطین و مخالفین مکتب امام خمینی مخالفین جدید و شبه‌ روشنفکران دینی، مدعی هستند: فلسطینی‌ها هرچند مظلومند و قابل حمایت! ولی شعار محو اسرائیل از جهان، بسیار پُرهزینه بود و گاهی با تشکیک در اصالت قیام زمینه‌ساز، بیان می‌کنند: علت دشمنی‌ها با ملت ایران به خاطر انقلاب و قیام امام خمینی در سال۱۳۵۷ شمسی بود! اقتصاد و معیشت و امنیت ایران گروگان شعار محور اسرائیل شده... خداوندتبارک و تعالی از نیمه پنهان و مخوف شیطان پرده کنار میزند: وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ...: ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﻰﻛﻨﻢ ﻭ ﺩﭼﺎﺭ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎﻱ ﺩﻭﺭ[ﻭ ﻭﺍﻫﻲ ﻭ ﭘﻮﭺ] ﻣﻰﺳﺎﺯم ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻭﺍﺩﺍﺭ ﻣﻰﻛﻨﻢ ﻛﻪ ﮔﻮﺵ ﻫﺎﻱ ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﻳﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺸﻜﺎﻓﻨﺪ ﻭ ﻓﺮﻣﺎﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰﺩﻫﻢ ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺧﺪﺍﻳﻲ ﺭﺍ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﻫﻨﺪ[۱] 📍📍 به معنایی که در قبل اشاره شد فرهنگ توّهمِ، بر مدرنیته غرب سیطره دارد لذا علیرغم توسعه و پیشرفت در تکنولوژی های نوین و فوق مدرن که به معنی واقعی کلمه وجه خداگونه انسان را در عرصه علم به ظهور رسانده اند، اما درصدد هستند که انسان و جهان را از خدا جدا و بریده نماید و این بریدن نه به معنی حذف صورت مقدسّات و شعائرالله و دعوت ملّت ها به بت پرستی از جنس سنگ و چوب! بلکه استحاله و تحریف روح صور مقدّس و جایگزین نمودن توّهمات بجای عقل و عقلانیّت! یعنی تصمیم سازی و تصمیم گیری مبتنی بر فرهنگ اومانیسمی (انسان گرایی)! یعنی زندگی انسان ها را بریده از اسلام و منقطع از فرهنگ مبتنی بر وحی مدیریت کردن، یعنی نادیده گرفتن انسان بعنوان یک مخلوق ابدی و حذف هدایت راهبردی و تربیت و تعلیم مناسب و متناسب با حقایق ثابت عالم!...بدیهی است نتیجه غلبه فرهنگ توّهم غرب نه تنها در تامین آسایش(راحتی و آرامش طبیعی) و دنیایی عموم بشریت از تولدّ تا مرگ، توفیقی نداشته بلکه نوع بشر را با بحران پوچی و سردرگمی، اضطراب و بی هویّتی مواجه نموده است! فرهنگ توّهم هرگز نمیتواند پاسخ عطش و استعداد بی نهایت طلبی آدمی را بدهد! فرهنگ توّهم غرب برخلاف ادعایی که دارد نه تنها عصر مدرنیته نتوانسته آزادی انسانی را پدید بیاورد بلکه با تکنولوژی های نوین و نامرئی، جنایت شبه وار بردگی مدرن و نرم افزاری را به ارمغان آورده است که بسیار پیچیده تر، مخفی تر، خطرناکتر و انسان براندازتر از بردگی و استعمار قدیم است! و این همان جنایت نامرئی است که نیمه ی پنهان نظم نوین و تمدّن سازی غرب را تشکیل داده است! آیا دخل و تصرّف شیطانی بزرگتر از گرفتنِ قدرت تفکر، تعقل و آزادی از انسان هم مگر میتوان متصوّر شد.... صاحبانِ مدرنیته غرب، مفاهیم متعالی خدا و انسان و عالم‌ را به پایین ترین و سخیف ترین صورت ممکن تنزل داده اند! مفاهیمی که در آن، پاسخگوی هوا و هوس، تمایلات حیوانی، شهوت و غضب و وهم و خیالات غالب است! چرا؟!!! چون در این فرهنگ آنی که محور و ملاک است اندیشه ی اومانیسم(انسان محوری) یا خود بنیادی مطرح است! خود بنیادی یعنی میل و رغبت منهای خواستگاههای متعالی و الهی! بنابراین وقتی ساحت قدسی از زندگی بشری حذف شد! وقتی تمدّن اسلامی از فضای فکری بشریت امروز نادیده گرفته شد! وقتی وهم و خیال بریده و منقطع از ملکوت بر ظاهر و باطن انسان غلبه یافت، نتیجتاً نگاه و نگرش او از تولّد تا مرگ را پوشش خواهد داد! آیا با این نگاه و استراتژی، رسیدن به مطلوب(کمال بی نهایت)، تحت تدبیر وهم و خیال محدود و مقیّد، میسر خواهد بود؟! پی نوشت: [۱] - نساء - آیه ۱۱۹ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🔸️🔸️ -----------------------------❀○❀-------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕋🕌🏴بسم ربّ الحسین🏴🕌🕋 در ابتدای راه سیر و سلوک، شاید به نظر برسد معارف الهی مثل پازل هایی هستند که در وجود انسان قرار دارند ولی پراکنده و متکثّر هستند اما سالک الی الله وقتی با سیر و سلوک، در معراج معنویت و نورانیت بالا می رود و اوج می گیرد تمایل دارد معارفی را که کسب کرده است همه یک تصویر واحدی داشته باشند! تصویر واحدی که حکایت از یک حقیقت نماید. امام حسین علیه السلام در دعای عرفه می فرمایند: خدایا تردد در آثار تو باعث شده تا من از زیارت تو دور شوم!... یعنی آن قدر در آثار تو فکر کردم دائم از این اثر به آن اثر دیگر رفتم خسته شدم، کاری کن که وصل بشوم به تو و زیارت کنم تو را! یعنی دیگه منو دنبال موی، چشم، ابرو، مژه، لب، خط وخال نفرست! کاری کن که یک دفعه چهره ی محبوبت را ببینم و این همان حقیقت واحد یا تصویر واحد از جهان هستی هست! اگر چه تمام ماسوی الله ظهور و بروز اسماء الله است! شانی از شئونات الله است! مدام باید از این کثرات به اثبات حقیقت واحد و احد ملکوتی رسید! ولیکن شهود و ملاقات حقیقت بدون حجاب کثرات موضوع دیگریست! باید آن پازل های پراکنده ی کسب شده در عرفات، ما را به آن حقیقت واحد و احد برساند، باید در صحرای عرفات سرزمین حجاز درون خویش، وقوف کرد و عرفه ی ناب امام حسین علیه السلام را در آغوش کشید، با این هم آغوشی در موطن عرفات درون، به مقام شعور واصل شد، پس دریاب حقیقت وقوف در مشعر الحرام موسم حجّ را! کسب دانش و دانایی یک سخنی است و شعور یک حرف دیگر! شعور یعنی درک عمیق از دقایق و حقایق بهم پیوسته ی عالم هستی! درکی که ثمره آن حکمت متعالیه است! شعور یعنی در نفس خود کانون فکر داشتن! یعنی تولید نرم فکر کردن! نگاه بصیر و روشن و واحد و بهم پیوسته به امور عالم تکثر داشتن! لذا به همین دلیل، بعد از اعمال حجّ مربوط به اعمال عرفه، در صحرای عرفات و وقوف در آن، باید از اذن مغرب تا اذان صبح رفت و در مشعر الحرام نشست و در این مکان مقدّس، به شعور رسید، شعور در موقف مشعرالحرام یعنی تصویر (معانی) آن پازل های پراکنده در موطن قلب زائر شکل بگیرد و یک تصویر(معانی) واحد را ارائه دهد تا به موجب آن به حقیقت زیارت و ملاقات واصل شود! پس شب مشعر، شب وصال است و بازگشت و شب عید، و آن تصویر واحد و احد، تصویر حضرت معشوق است! حالا این تصویر واحد از معانی و دریافت های متکثر نورانی چیست؟ کجا باید بدنبال این تصویر از حقیقت محض بود؟! چرا که تا فهم شایسته و صحیح از این تصویر واحد نداشته باشیم در عبادت هایمان بی هدف خواهیم بود!... پاسخ این سوال را حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اینچنین به رمز اشاره فرموده اند: امام صادق عليه السّلام‌ می فرماید روزی امام حسین عليه السّلام‌ در خطبه‌ ای به اصحاب‌ خود فرمودند: اي‌ مردم‌! بدرستي كه‌ خداوند خلق‌ خود را نيافريده‌ است‌، مگر از براي‌ آنكه‌ به‌ او معرفت‌ و شناسائي‌ پيدا كنند. پس‌ زماني كه‌ او را بشناسند، در مقام‌ بندگي‌ و عبوديّت‌ او برمي‌آيند و به‌ واسطه‌ عبادت‌ و بندگي‌ او از عبادت‌ و بندگي‌ غير او بی نیاز مي‌گردند، در اين حال‌ مردي‌ گفت‌: اي‌ پسر رسول‌ خدا! معرفت‌ خداوند عزّوجلّ چيست‌؟ حضرت‌ فرمود: معرفت‌ و شناخت‌ اهل‌ هر زمان‌، یعنی شناخت امامشان كه‌ اطاعت‌ و پيروی از او برای آنها واجب‌ شده است‌ پی نوشت: [۱] - علل الشرایع، شیخ صدوق، ج۱ ص۹ -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋🕌🏴بسم ربِّ الحسین🏴🕌🕋 بزرگترین و متعالی ترین درسی که از مکتب سلیمانی از غربت سفیر حسین ابن علی علیه السلام آموختیم اینست؛ کسی نمیتونه مسلم ابن عقیل و دور بزنه و به حسین ابن علی علیه السلام برسه/کسی نمیتونه سیدعلی خامنه ای را دور بزنه به امام زمان برسه/مثل فرقه بهاریون و انجمن حجّتیه که سعی داشته و دارند نه تنها دور بزنند بلکه مشروعیت زدایی و حذف اصل ولایت فقیه را در دستور کارشون داشتند و دارند.... 🎞محمد جوانی/ کارشناس علوم و جنگ شناختی|جوانی _ ١تیر۱۴۰٢، کاشان -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕋🕌🏴بسم رب الحسین🏴🕌🕋 كوفه را با تو حسين جان سر و پيماني نيست هرچه گشتم به خدا صحبت مهماني نيست به خدا نامه نوشتم به حضورت نرسيد آن چه مانده ست مرا غيره پشيماني نيست كارم اين است كه تا صبح فقط در بزنم غربتي سخت تر از بي سر و ساماني نيست جگرم تشنه ي آب و لبِ من تشنه ي توست بين كوفه به خدا مثل ِ من عطشاني نيست من از اين وجه ِ شباهت به خودم ميبالم قابل سنگ زدن هر لب و دنداني نيست من رويِ بام چرا؟ تو لبِ گودال چرا؟ دلِ من راضي از اين شيوه يِ قرباني نيست موي من را دم دروازه به ميخي بستند همچو زلفم به خدا زلف پريشاني نيست زرهم رفت ولي پيرهنم دست نخورد روزيِ مسلمت انگار كه عرياني نيست كاش ميشد لبِ گودال نبيند زينب بر بدن پيرُهَن ِ يوسفِ كنعاني نيست سوخت عمامه ام امروز ولي دور و برم دختر ِ سوخته يِ شام غريباني نيست هرچه شد باز زن و بچه كنارم نَبُوَد كه عبور از وسط شهر به آساني نيست شعر:علی اکبر لطیفیان -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
🕋🕌بسم ربّ الحسین🕌🕋 هشتم ذی‌الحجّه یوم التِرویه است و ترویه در لغت علاوه بر سقایّت به معنای تفکر و اندیشیدن در امریست، اندیشیدن فصل انسانیّت و علّت افضل بودنش. زيد شحام، از حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام درباره تفسير آيه فَلْيَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ[۱]، سوال كرد كه مراد ازطعام انسان چيست؟ حضرت فرمود:عِلْمُهُ اَلَّذِي يَأْخُذُهُ عَمَّنْ يَأْخُذُهُ، بنگرد علمش را از كجا تحصيل مى كند. در آیه، طعام بر روى انسان حمل شده است، و انسان من حيث هو انسان، غذاى او علم و عمل است!   جانـور فـربه شــود لــيك از علف آدمـى فـربه ز عـزّ اسـت و شرف آدمـى فـربه شــود از راه گــوش جانور فربه شود از حلق و نوش اندیشیدن و تفقّه، صورت و مقوّم حقیقت انسانی است! اندیشیدن و تفقّه در حقایق و دقایق بهم پیوسته و واحد نظام آفرینش! لذا انسانی که دائماً در تفکر است همواره پویا و حیُّ تازه و سرسبز و خضر گونه است. اما بعد از یوم الترویه، یوم العرفه و مشعرالحرام است! یعنی یوم ظرف ظهور! سپس عید حاصل میشود آن هم عید قربان، عید شهود حقیقت... پی نوشت: [۱] - عبس - ایه ۲۴ -----------------------------❀○❀--------------------------
هدایت شده از mesaghمیثاق
از احداث کارخانه‌های جدید تا توسعه زیرساخت‌ها در گهرزمین شرکت سنگ آهن گهرزمین در برنامه‌ریزی کلان خود، سرمایه‌گذاری‌های متعددی در راستای تکمیل زنجیره محصولات، توسعه زیرساخت‌ها و شکوفایی اقتصادی کشور در دستور کار قرار داده ... بیشتر بخوانید 📆۱۴۰۲/۴/۴