eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
186.7هزار عکس
169.3هزار ویدیو
2هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
8.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اظهارات جالب اپوزیسیون درباره شرائط کنونی فرانسه: 🔺 شهرام همایون، مدیر شبکه سلطنت‌طلب در لس‌آنجلس: در سفر به فرانسه، پلیس هشدارهای شدید امنیتی به مسافران می‌داد / در خیابان شانزلیزه، 100 متر به 100 متر گدایان نشسته بودند! 🔺هوشنگ امیراحمدی، مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه راتگرز آمریکا: اگر اتفاقاتِ فرانسه، در ایران رخ می‌داد، می‌گفتند انقلاب شده است!
هدایت شده از mesaghمیثاق
‏بر اساس نظرسنجی انجمن سلطنتی انگلیس در سال ۲۰۱۷ از تقریباً ۱۵۰۰ نوجوان و بزرگسال، اینستاگرام بدترین شبکه رسانه اجتماعی برای سلامت روان و رفاه تشخیص داده شد.مشخص شد این پلتفرم تصویرمحور منتج به افزایش اضطراب، افسردگی، قلدری و FOMO یا "ترس از دست دادن" می‌شود.
هدایت شده از mesaghمیثاق
8.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبت‌های شنیدنی امام خمینی(ره) درمورد‌ امیرالمؤمنین(ع) ... 🔸هرکجا میرویم وصف علی را می‌شنویم...
هدایت شده از mesaghمیثاق
Shieh Ali.mp3
4.07M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
هدایت شده از mesaghمیثاق
Habib Charsoei.mp3
4.65M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
هدایت شده از mesaghمیثاق
Hejab.mp3
4.33M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
هدایت شده از mesaghمیثاق
Akhkherozaman.mp3
2.9M
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
هدایت شده از mesaghمیثاق
19.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با صداي شهيد حاج شيخ احمد كافے خاک بودیم و یاعلی گفتیم جان گرفتیم تا علی گفتیم ما به ربی که روحمان بخشید همگی یکصدا علی گفتیم عید سعید غدیر خم مبارک باد
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️آزادی و استقلال بدون اسلام به چه درد می خورد 🔹ما آزادی که اسلام تو [ی‌] آن نباشد نمیخواهیم. ما استقلالی که اسلام تو [ی‌] آن نباشد نمیخواهیم. ما اسلام می‌خواهیم. آزادی که در پناه اسلام است، استقلالی که در پناه اسلام است ما می‌خواهیم. ما آزادی و استقلال بی‌اسلام به چه دردمان می‌خورد؟ بیانات‌ حضرت‌ امام ۵۸/۰۳/۰۲ منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢رابطه امتحان الهی با گرفتاری‌ها 🔹یکی از حکمت ها و دلایلی که برای بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات در قرآن کریم و منابع روایی بیان شده است مساله بندگان می باشد. آزمایش الهی برای تربیت بندگان و پرورده شدن آن ها در کوران حوادث و بلاها می باشد، وگرنه خداوند، عالِم به تمام امور عالَم می باشد و چیزی از او مخفی نیست. شاید انسانی پیدا نشود که ادعا کند هیچ نوع بلا و گرفتاری ندیده است؛ یکی مریض دارد و دیگری خود، مریض است. فرد دیگری از فقر و نداری می نالد، عده ای درگیر جنگ و جدال هستند و افرادی هم گرفتار سیل و زلزله و... همه ما بخشی از این بلاها را خود تجربه کرده ایم. چه حکمت و فلسفه ای در پس این بلاها و گرفتاری ها وجود دارد؟ آیا گرفتاری ها فقط در اثر گناهان است؟ خیلی از بزرگان و اولیاء الهی نیز در طول حیات خود گرفتار بلاهای فراوانی بوده اند، با آنکه از معصیت مبرا بوده اند. حکمت های متعددی برای بلاها و مصائب ذکر شده است، یکی از این حکمت ها، مساله می باشد که دراین نوشتار به آن اشاره مختصری می کنیم. 🔹رابطه بلا و مصیبت با امتحان الهی: «امتحان الهی» یکی از سنت های قطعی خداوند است، در قرآن کریم چنین آمده است: «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ اَلْخَوْفِ وَ اَلْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ اَلْأَمْوٰالِ وَ اَلْأَنْفُسِ وَ اَلثَّمَرٰاتِ وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ؛ [بقره، ۱۵۵] و بی تردید شما را به چیزی اندک از ترس و گرسنگی و کاهش بخشی از اموال و کسان و محصولات [نباتی یا ثمرات باغ زندگی از زن و فرزند] می  کنیم؛ و صبر کنندگان را بشارت ده». انسان در گرفتاری و بلاست که نشان می دهد چقدر اهل است. کسی که در برابر ناملایمات صبر می کند، فرق دارد با کسی که زبان به اعتراض و گلایه و نارضایتی باز می کند. انسان تا در معرض سختی ها قرار نگیرد چگونه می تواند خود را نشان بدهد؟! خیلی از مردم ادعای ایمان دارند، اما تا به سختی و بلایی مبتلا می شوند ایمان‌ شان را فراموش می کنند. 🔹خدایی که همه چیز را می داند چه نیازی به امتحان دارد؟ سؤالى كه به ذهن مى‏ رسد اين است كه مگر آزمايش براى اين نيست كه اشخاص يا چيزهاى مبهم و ناشناخته را بشناسيم و از ميزان جهل و نادانى خود بكاهيم؟ اگر چنين است‏ خداوندى كه علمش به همه چيز احاطه دارد و از اسرار درون و برون همه كس و همه چيز آگاه است، غيب آسمان و زمين را با علم بى‏ پايانش می داند، چرا امتحان مى كند؟ مگر چيزى بر او مخفى است كه با امتحان آشكار شود؟! 🔹در پاسخ به این سوال می گوییم: مفهوم آزمايش و امتحان در مورد خداوند با آزمايش هاى انسان بسيار متفاوت است. آزمايش‏ هاى ما براى شناخت بيشتر و رفع ابهام و جهل است، اما آزمايش الهى در واقع همان پرورش و تربيت  است. در قرآن در بیش از بيست مورد امتحان به خدا نسبت داده شده است. اين يک قانون كلى و سنت دائمى پروردگار است كه براى شكوفا كردن استعدادهاى نهفته و در نتيجه پرورش دادن بندگان، آنان را مى‏ آزمايد. يعنى همانگونه كه فولاد را براى استحكام بيشتر در كوره مى‏ گدازند تا به اصطلاح آب‌ديده شود، آدمى را نيز در كوره حوادث سخت پرورش مى ‏دهد تا مقاوم گردد. چنانچه در آیه دیگری می فرماید: «وَ لِيَبْتَلِيَ اللهُ ما فِی صُدُورِكُمْ وَ لِيُمَحِّصَ ما فِی قُلُوبِكُمْ وَ اللهُ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُور؛ [آل عمران، ۱۵۴] او آنچه را شما در سينه داريد مى‏ آزمايد تا دل‌هاى شما كاملا خالص گردد و او به همه اسرار درون شما آگاه است». 🔹باید بدانیم از این ابتلائات گریزی نیست و خود را برای مواجهه صحیح با آنها آماده کنیم.  خدای متعال در آیه دیگری می فرماید: «أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا اَلْجَنَّةَ وَ لَمّٰا يَأْتِكُمْ مَثَلُ اَلَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ مَسَّتْهُمُ اَلْبَأْسٰاءُ وَ اَلضَّرّٰاءُ وَ زُلْزِلُوا حَتّٰى يَقُولَ اَلرَّسُولُ وَ اَلَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتىٰ نَصْرُ اللهِ أَلاٰ إِنَّ نَصْرَ اللهِ قَرِيبٌ؛ [بقره، ۲۱۴] آیا پنداشته اید در حالی که هنوز حادثه هایی مانند حوادث گذشتگان، شما را نیامده، وارد بهشت می شوید؟!  به آنان سختی ها و آسیب هایی رسید و چنان متزلزل و مضطرب شدند تا جایی که پیامبر و کسانی که با او ایمان آورده بودند [در مقام دعا و درخواست یاری] می  گفتند: یاری خدا چه زمانی است؟ [به آنان گفتیم:] آگاه باشید! یقیناً یاری خدا نزدیک است». این آیه و آیات مشابه آن، نشان می دهند که در امت های قبل هم مردم و مخصوصاً مومنین چقدر با انواع بلا مورد قرار گرفته اند و ما نیز از این سنت الهی مستثناء نیستیم. نویسنده: عظیمی رادفر مجتبی منبع؛ وبسایت رهروان ولایت
هدایت شده از mesaghمیثاق
🛑📢گستره عفاف (بخش دوازدهم و پایانی) 🔸در این نوشتار برآنیم که ثمرات و نتایج را در جامعه مورد بررسی قرار داده، و با نگاهی به عوامل سیر نزولی توجه به فرهنگ و ، راهکارهای اجرایی که باعث رشد و ترویج این فرهنگ در جامعه می شود را ارائه دهیم. 💠راهکارهای اجرایی عفاف (۵) 5⃣تسهیل در امر ازدواج و ارائه آگاهی های لازم در این خصوص 🔹 یکی از مراحل معقول زندگی هر انسانی به شمار می رود، و اجتناب از آن مسلماً صدمات جبران ناپذیری را به حیات انسانی وارد می سازد. از اهم وظایف برنامه ریزان، مسئولین، خانواده‌ها و... این است که باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم و ساده تر نموده و آنها را به این امر مهم تشویق نموده؛ و سعی نمایند موانع و مشکلاتی از قبیل: شغل، مسکن و نداشتن استقلال اقتصادی که جوانان بر سر راه ازدواج خود احساس می کنند را مرتفع سازند. 🔹وسائل ارتباط جمعی در جهت نزدیک کردن ملاک های متضاد والدین و جوانان، که در واقع ناشی از اختلاف نگرش و دیدگاه دو نسل متفاوت است بکوشند، و تلاش نمایند تا فرزندان جوان بتوانند از تجربیات والدین خویش بیشتر استفاده نمایند، و والدین نیز در الگوهای همسر گزینی به نگرش و عقیده جوانان اهمیت بیشتری دهند، و برای آگاهی بهتر جوانان در خصوص ازدواج، به ایجاد مراکز مشاوره ازدواج، مراکز آگاهی بخش در خصوص انتخاب همسر، برگزاری سمینارهایی با موضوع ازدواج پرداخته شود؛ تا بدینوسیله زمینه ازدواج های موفق فراهم شود، و زمینه بروز انحرافات، هر چه بیشتر از بین برود. 6⃣اتخاذ سیاست هایی بمنظور ایجاد محیط های امن برای بانوان؛ 🔹اگر محیط های شغلی زنان امن باشد و تماس آنها در محیط کار با نامحرم کمتر شود، فشاری که از ناحیه حفظ حجاب برای عده ای ممکن است ایجاد شود، کاهش می یابد. 7⃣ایجاد مراکز تفریحی، ورزشی و هنری که ضمن ایجاد محیطی سالم برای اوقات فراغت جوانان از جاذبه های خوبی نیز برخوردار باشد. 8⃣نظارت و کنترل بر واردات محصولات فرهنگی. 9⃣شناسایی، تعزیر، تهدید و برخورد با مفاسد اجتماعی توسط دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی. منبع: تبیان
هدایت شده از mesaghمیثاق
⭕️گزیده‌ای از «روایات جهاد با نفس» 🔹امام صادق علیه‌ السلام فرمود: هر بنده‌ای که به چیزی که خدای عزّ و جلّ دوست ‌دارد روی آورد، خداوند نیز به چیزی که او دوست ‌دارد روی ‌آورد، و کسی که به ریسمان‌ الهی چنگ زند، خداوند او را حفظ می‌کند، و کسی که‌ خداوند به سوی او روی آورد و او را نگاه‌داری کند، باکی ندارد آسمان بر زمین افتد یا بلایی سخت و همه‌گیر بر اهل زمین فرود آید؛ چنین کسی به‌ سبب پرهیزکاری‌ در حزب خدا جای دارد و از هر بلایی در امان است، آیا خداوند نمی‌گوید: «همانا پرهیزکاران در مقام امن الهی جای دارند». 📕وسائل‌ الشیعه، ج ١۵، ص ۲۱۱ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره)