هدایت شده از mesaghمیثاق
📌 مصائب خودحقیرپنداری
🔻این قُماشی که دنبال اتوبوس رونالدو حقیرانه راه افتادن و از سر و کول هم بالا میرن تا اگه رونالدو لطف کنه و یه انگشت شصتی بهشون نشون بده،
همونایی هستن که صبح تا شب تو پیج اینستاشون میگن ما برترین نژاد هستیم و عقدشونم آریایی میخونن و معتقدن جمهوری اسلامی عزت ایرانی رو گرفته!
محمد جواد محمودی
هدایت شده از mesaghمیثاق
13.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا نوجوانان جذب سلبریتیها میشوند؟
🔹دکتر سجاد مهدیزاده (کارشناس تعلیم و تربیت) در گفتوگو با مهدی اعرابی و محیا شفاعت، به راز جذب نوجوانان توسط سلبریتیها پرداخته است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
رهبر انقلاب:
در مدارس نظرسنجی کنید ببینید چند نفر رونالدو را میشناسند، چند نفر کاظمیآشتیانی را
بایستی کاری کنیم که دانشآموز دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند.
از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمیآشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمیآشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟
این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که می گوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖇 مهمترین دلایل بنیادین رشد و پیشرفت سریع تمدناسلامی
1⃣ بنای تمدناسلامی بر شالوده فطرت توحیدی بشر و نیازهای واقعی انسان است.
2⃣ عقلگرایی و تکیه بر رسول باطن برای گفتگو با مردم در عین سخنگفتن نرم به زبان قوم.
3⃣ محوریت عبودیت خدا در تمام ساحتهای حیات و نفی ظلمپذیری از هر انسانی.
4⃣ محوریت عدالتطلبی در همه عرصه های وجود فردی و اجتماعی و در سیاست، اقتصاد و فرهنگ.
5⃣ ترسیم الگوی جامع و فراگیر؛ سبک زندگی اسلامی برای اداره میدانهای مختلف اندیشه و زندگی.
6⃣ نفی اختلاف طبقاتی و طرد استبداد و استکبار و حتی مخالفت با عجب حاکمان و قدرتمندان و مردمی بودن و توصیه فراوان به همه مردم مبنی بر لزوم آگاهی و بصیرت و علمآموزی.
7⃣ ترسیم نظام ولایی مردمی بر پایه هدایت و محبت و اخلاق و نه دیکتاتوری فردی و جمعی.
8⃣ توجه به دنیا و آخرت با نظر داشت نیازهای روح و جسم آدمیان و هماهنگی عرصه های مختلف وجودی انسان.
9⃣ تاکید بر محوریت وحی الهی و ولی خدا برای ترسیم حد تعادل میان حس و عقل و شهود و وحی.
🔟 کنار زدن واسطهها و سرمایهداران در ارتباط گرفتن اولیای به حق اسلامناب با مردمان و ارتباط مستقیم با تودهها.
فرجنژاد
هدایت شده از mesaghمیثاق
جن گیری تا جن درمانی
اخیرا یکی از اساتید فاضل حوزه و دانشگاه نسبت به ادعای یک طلبه در رسانه مبنی بر تاثیر اجنّه در ایجاد برخی بیماری های روانی واکنش نشان داده است و از آن با عنوان «شغل جدید: از جن گیری تا جن درمانی» تعبیر نموده است.
این استاد دانشگاه در یادداشت خود، این دیدگاه را انحراف و لاطائلات دانسته است که پیامدهای آن آبروی علمی هزارساله حوزه های علمیه را بر باد می دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه که پیش از این نیز چنین جریان هایی را در بین روحانیت خطرناک و غیرعلمی دانسته است، خواستار برخورد جدی مسئولان حوزه علمیه با این جریان ها شد.
جن گیری؛ روانپزشکی و غیبت سنت مباحثه در حوزه علمیه
هرچند دغدغه ایشان در این رابطه از روی دلسوزی برای حوزه های علمیه است، اما نکاتی در نحوه برخورد با این جریان ها باید لحاظ گردد:
۱٫شناخت ما نسبت به علم خصوصا در حوزه پزشکی و روانشناسی برساخته گفتمان هایی است که در طول تاریخ بر جامعه مسلط گشته اند. این گفتمان ها قطعا گفتمان های رقیب را به حاشیه رانده و اجازه قدرت یافتن آنها را نمی دهند.
۲٫ اصل وجود علوم غریبه و علوم مرتبط با موجودات متافیزیکی همچون اجنّه امری پذیرفته شده است(چنانچه آیات و روایات متعددی بر این امر دلالت دارند)، اما در رابطه با حقانیت یا بکارگیری آن اختلاف نظر جدی وجود دارد که تجلی آن بیشتر در فقه اسلامی بوده است، به طوری که برخی فقها اقسامی از این علوم را حرام دانسته و برخی نیز فراگیری این علوم را بشرط نداشتن فساد جایز دانسته اند و البته برخی فقها یادگیری و عمل به سحر را برای دفع مفسده جایز دانسته اند.
۳٫ از سوی دیگر به این دسته از علوم(نجوم، جفر، علوم غریبه و …) از قدیم الایام در کتب علمای اسلام پرداخته شده است که جزء میراث علمی علمای دینی است. هرچند اعتقاد برخی به یونانی بودن این علوم، خرافی بودن آنها و یا خطرناک بودن انتشار آنها موجب گردیده است که در انزوا قرار گرفته و گرایش به آنها با برچسب های تندی همراه گردد.
۴٫ طلبه ای که در رسانه ادعا میکند منشأ برخی بیماری های روانی اجنه هستند، ایده ای را خلاف گفتمان غالب پزشکی و روانپزشکی مطرح میکند و طبیعی است که علیه آن موضع گیری شود، همانطور که در طول تاریخ با دیدگاههای جدید و متفاوت اینگونه برخورد شده است. در روانپزشکی غالبا در فرایند درمان بر عناصر درونی بدن بیمار تاکید می گردد در حالی که این ایده جدید صحبت از وجود یک عنصر بیرونی در تداوم بیماری می کند.
۵٫ انتساب این دیدگاه به «انحراف» اگر از باب غیرعلمی بودن آن است، باید با ادلّه علمی و مواجهه عالمانه مورد نقد قرار گیرد و اگر به دلیل ترس از خطاها و اشتباهات احتمالی آن است، باید این واقعیت را در نظر گرفت که تقریبا همه علوم بشری از جمله پزشکی و روانشناسی از زمان شکل گیری تا به امروز دچار خطاهای متعددی بوده اند و امروز نیز همچنان در حال آزمون و خطا هستند و منتسب به «انحراف» نمی شوند.
البته این واقعیت قابل انکار نیست که علوم غریبه در طول سالیان گذشته با خرافات ممتزج گشته اند و نیازمند تهذیب می باشند، اما این تهذیب اولا باید توسط حوزه و روحانیت صورت گرفته و ثانیا با تضارب آرا و در فضای باز آزاداندیشی محقق شود.
۶٫ در رابطه با اثرگذاری موجودات متافیزیکی بر انسان نیز دو دیدگاه وجود دارد؛ یکی اینکه انسان اشرف مخلوقات بوده و هیچ موجودی بدون اذن خداوند قادر به تصرف در انسان نیست و دیدگاه دوم قائل است برخی از این موجودات مانند جن قادر به تصرف و یا ایجاد اختلال در انسان می باشند. قطعا قائلین به هر دیدگاه باید با ادله علمی مبتنی بر نقل، عقل و تجربه به تبیین نظرات خود بپردازند.
۷٫ آیا تعبیر به لاطائلات نسبت به این علوم، متاثر از همان جریان آمپریسیسم و حلقه وین نیست که فلسفه و گزاره های عقلی را مجمل می دانستند و تنها مسیر معرفت و علوم را از راه حس و تجربه قلمداد می کردند؟
۸٫ وقتی واقعیت و حقانیت گوهر این علوم توسط برخی علمای متقدم و متاخر همچون آیت الله جوادی آملی پذیرفته شده است، انحراف یا غیرعلمی دانستن آن یک مواجهه عالمانه و دوراندیشانه نخواهد بود!
۹٫ لذا به نظر می رسد لازم است اساتید دلسوز و دغدغه مند در حوزه علمیه، به جای تحریک مسئولین حوزه علمیه به منکوب کردن جریان های نواندیش و دگراندیش، خود وارد میدان شده و با اقامه برهان و ادله معتبر نقلی، عقلی و تجربی تلاش نمایند تا این اندیشه ها تهذیب گردیده و رشد نمایند.
محمدحسن جاویدی
هدایت شده از mesaghمیثاق
🔸 در هر تعطیلات هجوم میبرند به شمال و بعد از اینکه به کناره جادهها و جنگل و دریا کثافت زدند گوشی دست میگیرند و فحشهای تکراری را بنا به خبر روز میکِشند به نظام و مسئولین و بعضیها حتی دین و مذهب را بینصیب نمیگذارند.
🔹 میگویند عربها آمدند فرهنگ ما را خراب کردند و اسلام ما را عقب نگه داشته. در قعرِ پلشتی و بیشعوری خودشان را بیعیب یا بیتقصیر میدانند. هیچ طیفی نمیتواند به اندازه این طبقۀ دریده و زیادهخواه به ایران ضربه بزند.
هدایت شده از mesaghمیثاق
آموزش همجنسبازی در ایران
توی مملکت اسلامی یه انتشاراتی مثل نشر کولهپشتی میاد کتاب "کتابخانه نیمهشب" که آموزش همجنسبازی میده رو ترجمه و مثل آب خوردن از ممیزیهای وزارت ارشاد هم عبور میکنه و به چاپ هفتاد و چهارم میرسه و به هیچکس هم برنمیخوره
به نظرم باید یه حرکت دسته جمعی در فضای مجازی برای اعتراض به چاپ چنین کتابی را داشته باشیم
هدایت شده از mesaghمیثاق
🎩 شناسایی عوامل مخفی، نفوذی و خائن دشمن
🎩 محمود صادقی زمانی که نماینده مجلس بود پیشنهاد کرده بود که "جزایر ایرانی را که امارات متحده عربی نسبت به آن ادعای مالکیت دارد به آن کشور #واگذار و درآمدمان را چند برابر کنیم."
⚖️ نباید از این پیشنهاد به سادگی گذشت.
♨️ این یک خیانت آشکار است.
💼 معلوم نیست برای طرح چنین پیشنهاد خیانتباری درآمد شخص او چند برابر شده است!
💼 به هر حال پیشنهاد واگذاری جزایر ایرانی به امارات پشت پردههایی دارد که نادیده گرفته شد.
🌍 ننگ ابدی بر او باد که اگر توانش را داشت مثل رضاخان و پسرش تمامیت ارضی ایران را حاتم بخشی میکرد.
♨️ اما سررشته حاتمبخشیهای سرزمینی ایران در دست انگلستان بوده است.
🎩 با ارزیابی چنین پیشنهادهایی میتوان عوامل مخفی و نفوذی دشمن را شناسایی کرد.
✍️ محمد حسن قدیری ابیانه
۲۹ شهریور ۱۴۰۲
هدایت شده از mesaghمیثاق
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌ضایع شدن مجری شبکه ایران اینترنشنال، دقیقا همان لحظه پس از دروغپردازی
♦️مجری :
فکر نمیکنم رئیسی جرات کنه از این درب ( که منافین منتظرن بیاد و علیهش اقدام کنند) خارج بشه .
تو همین لحظه که پخش زنده هست ابراهیم رئیسی مثل شیر از همون در خارج میشه!