هدایت شده از mesaghمیثاق
9.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ وقتی حتی کودکان اسرائیلی نیز از خوی وحشیگری اسرائیلی در امان نیستند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ بسکتبالیست آمریکایی:
📍به خاطر توئیت "آزادباد فلسطین" من را از لیگ بیرون کردند...
هدایت شده از mesaghمیثاق
در انجام وعده صادق 3 در تمامی سطوح سیاسی و نظامی وحدت نظر و وحدت عمل حاکم است.
نه فراموش شده و نه اختلافی در اصل آن وجود دارد.
مهم آن است که زمان وقوعش، کیفیت انجامش و هدف ترسیمی عملیات، بر اساس ضربه به تصمیمات راهبردی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تنظیم شده است.
واضح تر آنکه اقدام، صرفا فعالیت نظامی با دستاورد نظامی و از جنس مدل گذشته نیست بلکه فعالیتی است عملیاتی که باید خروجی متنوع اقتصادی_سیاسی_ نظامی،امنیتی به نفع کلیت کشورهای عضو مقاومت و به ضرر جریانات ضد مقاومتی منطقه داشته باشد و از سویی روند آتش بس در غزه را تسریع نموده، تجاوزات رژیم به لبنان را متوقف و مهمتر آنکه برخلاف دولت بشار، از دل سوریه نهضت مقاومت همانند حزب الله یا انصارالله ایجاد کند...
بنابراین تصور تکراری وعده صادق گذشته را باید کنار گذاشت.جمهوری اسلامی بدنبال رخ نمایی مدل تازه و ناشناخته ای از اقدام خود در وعده صادق3 می باشد...
*پوریا طیبی
هدایت شده از mesaghمیثاق
1آرمانی فکر کردن( نگاه به اهداف اصلی)
2راهبردی تصمیم گرفتن( نگاه به نقشه راه)
3تاکتیکی و بر اساس واقعیات عمل کردن( نگاه به گام های مناسب برای طی نمودن مسیر طبق فرصت ها و تهدیدات... داشته ها و نداشته ها)
*پوریا طیبی
هدایت شده از mesaghمیثاق
واقعیت تلخ گزنده فراموش شده؛
بارها گفته ایم که تو جبهه انقلابی ها، شوربختانه نگاه آسیب شناسی نداریم. یا همه موارد را به اسم حریت و عدالت خواهی و... می ترکونیم یا از همه اتفاقات حمایت مطلق می کنیم به بهونه اینکه نظام تضعیف نشه ولی نمی دونیم جمهوری اسلامی با تضعیف حکمرانیش در عرصه های اقتصادی_ سیاسی_ فرهنگی_ اجتماعی_ علمی_ صنعتی_ هنری_ رسانه ای_ مذهبی، تضعیف میشه نه با نقد مدیرانش...
اما در مقابل،یعنی جبهه لیبرال یا مخالفین اصل جمهوری اسلامی،اول نگاه انتقادی به خودشون دارن و بعد با نتیجه گیری از این نگاه و اصلاح روندهاشون، تو کنش گری های اجتماعی_ سیاسی فعال می شن و ذهن مخاطب عام از طلبه،دانشجو،استاد،فرهنگی،صنعت گر، هنرمند، کاسب، فعال اقتصادی، فعال مجازی،تاجر، تولید کننده، فعال فرهنگی، حقوق دان،جامعه شناس، نخبه علمی و... در باورمندی به مواضع سیاسی_ اجتماعی_اقتصادی_ سیاست خارجی_ مذهبی با خودشون همراه می کنند...
به نظر بنده انقلاب اسلامی تو چله دومش، نیاز به حجامت داره( مبارزه بی امان با نفوذ جریانی_ گفتمانی و مبارزه با قرائت های من درآوردی به اسم و پرچم ولایتی،انقلابی!) وگرنه واضح است که منافق و سلطنت طلب و مذهبییون سکولار و خانواده معدومین(به هر دلیلی)نگاهشون با جمهوری اسلامی صاف نمیشه.
به اعتقاد ما ضد ولایت که صرفا نباید سلاح بدست باشه یا جاسوسی کنه که به عنوان ضد انقلاب معرفی بشه. وقتی در نگاهمون به اولولیت های فرهنگی_ اقتصادی_علمی جمهوری اسلامی، پا جاپای تدابیر و خواست های ولی فقیه طبق بیانیه گام دوم و مواضع صریح ایشون نمی زاریم ، ما هم در سطح خودمون، نفاق پنهان داریم...
مشکل حاد ما این جاست که جریان توجه به عقلانیت انقلابی گری را رها کرده ایم و یا خطرناکتر هدایت گری فکری را داده ایم به دست سلبریتی ها تو جبهه انقلابییون! و از آن طرف نظریات و شارحین گفتمان انقلاب اسلامی مانند آیت الله مصباح ره، علامه جوادی آملی،علامه حسن زاده، شهید مطهری، آیت الله میرباقری تا حد زیادی رفتن تو حاشیه...
بدلیل آنکه مباحث جدی علوم انسانی تمدن ساز و لازم برای تحقق حکمرانی جامع، ریاضت فکری می خواهد دوستان زیاد به سمتشان نمی روند و از طرفی چون ادبیات لمپنیسم هوچی گر، فحش محور، تهمت محور، غیر عقلانی دارای جذابیت های انحرافی می باشد، بعضی سطوح عناصر حامی انقلاب با این بزرگان و شخصیت علمی و سلوک معرفتیشون، بی گانه هستند.
مثل سلوک معرفتی_ اخلاقی و علمی آقا که باهاشون به جد بی گانه هستیم. متاسفانه آقا را خلاصه کرده ایم تو کنش ها و واکنش های سیاسی_ اجتماعی ایشون اون هم در حد خبر ۱۴ و چهارتا تعریف بدرد نخور غیر جریان ساز از طرف بعضی مبلغین. اساتید انقلابی دانشگاه ها هم که تو بسط علمی نظریات آقا تعطیل یا خجالت زده تشریف دارن...
نهایت امر اینکه ناراحت شده، داد و بی داد می کنیم که چرا مدیریت افکار مردم تو جمهوری اسلامی افتاده دست طرفداران نظریات غیر انقلابی از نوع شرقی و غربیش یا افراد بدون دغدغه و بدتر افرادی که منافع شخصیشون بر منافع ملی و آبروی جمهوری اسلامی میچربه .
واضح است چون سطح نگاهمون به مقوله حکمرانی و مدیریت تو جریان خودی، بالا نیست و بی تعارف عمده جریان حامی جمهوری اسلامی اصلا فکر به مدیریت های پر چالش سیاسی_ اجتماعی_ اقتصادی تو جمهوری اسلامی و شانه زیر بار آن بردن، نمی کنن. این نگاه ها بی شک درونش سکولاریسم پنهان جا گرفته حتی اگر ادعای ولایت مداری و انقلابی گری داشته باشیم.
بعضی دوستان انقلابی و ولایی، افتادن تو مسیر مدیریت های پر ریسک و چالشی جمهوری اسلامی را یا قبول ندارن و رگ تحجدشون گل میکنه که به وادی انحراف و دنیا خواهی نیوفتن و یا اگر ورود می کنند، گرفتار رفتارهای صفر و صدی هزینه ساز برای کشور، می شوند و...
راهکار چیست؟
خوانش دوباره انقلاب اسلامی، شعارها،آرمان ها، واقعیات کشور از نگاه حضرت امام ره و حضرت آقا به عنوان تنها مرجع رسمی شناخت اصل و حقیقت جمهوری اسلامی در برابر نسخه های بدلی و دل بخواهی که به اسم جمهوری اسلامی سکه رایج در بعضی محافل، هیات، حوزه های علمیه، دانشگاه ها، مدارس شده است...
ما و کانال سر الاسرار، حامی و مروج جمهوری اسلامی با نگاه سلسله ولات فقیه هستیم. نه نگاه واقفیه های دست چپی لیبرال مسلک به اسم خط امامی را قبول داریم و نه نگاه افراطییون هزینه ساز سلبریتی جماعت به اسم انقلابی گری را وقعی می گذاریم...
هدایت شده از mesaghمیثاق
چهار لایه در روابط سیاسی_ اجتماعی:
۱ لایه اول دوست یا رفیق
۲لایه دوم شریک
۳لایه سوم حریف
۴لایه چهارم دشمن
در لایه اول؛ ما شاهد تطابق ایدئولوژی ها( گفتمان ها) و استراتژی ها( راهبردهای کلان آینده نگر) دو طرف یا دو جریان یا دو دولت هستیم.
در لایه دوم؛ ما شاهد تطبیق استراتژی ها و تاکتیک ها بر اساس نگاه به منافع فردی،جریانی و دولت ها هستیم. همچنین الزاما شاهد تطابق ایدئولوژی ها و گفتمان ها نمی باشیم. هرچند که تلاش برای نزدیکی نگاه ها برقرار است.
در لایه سوم؛ ما شاهد عدم تطابق استراتژی ها و ایدئولوژی ها از ناحیه دو فرد، دو جریان و یا دو دولت می باشیم. ولی شاهد قطعیت در حذف طرف مقابل هم نمی باشیم.
در لایه چهارم؛ علاوه بر ویژگی های لایه سوم، ما شاهد نگاه منازعه از نوع جنگ تمام عیار هستیم. نگاه ها حذفی می باشد و الزاما در این لایه یک سو باید حذف شود.
#در روابط سیاسی_ اجتماعی داخلی تمام تلاش حاکمیت تبدیل کردن لایه چهارم و سوم شهروندان به لایه دوم می باشد و در وضعیت آرمانی اقدام به گسترش کمی لایه اول نمود.
# در روابط سیاسی_ اجتماعی خارجی، تمام تلاش حاکمیت ها افزایش روابط در لایه دوم و کاهش از لایه سوم می باشد.همچنین مناسبات در لایه اول و چهارم بشدت جزمی بوده و بسختی می توان از کمیت و کیفیت رفقا و دشمنان کاست.
به وضوح مشاهده می گردد که عمده کنش گری ها و جابجایی ها عالم سیاست، در لایه دوم و سوم قابل تحقق است و بسختی می توان جزمیات و اتصالات در لایه اول و چهارم تعاملی را تغییر داد.
به عنوان مثال:
در تعاملات خارجی، حزب الله لبنان در لایه اول و رژیم صهیونیستی در لایه چهارم جای می گیرند. روسیه و چین و ترکیه در لایه دوم قرار گرفته و اتحادیه اروپا در لایه سوم قرار می گیرند.
در تعاملات داخلی، هسته سخت نظام یا همان انقلابییون در لایه اول تعاملی قرار گرفته و جریانات منافقین،توده ای ها، درآویش، سلطنت طلبان، طیف شیرازی ها در لایه چهارم جای می گیرند. همچنین عمده توده جامعه با گرایشات متنوع فکری، اقتصادی،فرهنگی در لایه دوم جای می گیرند و عمده احزاب لیبرال درون جمهوری اسلامی_ انجمن حجتیه_ منتقدین سیاسی حاکمیت_ طیف استاد و دانشجوی روشنفکران دانشگاهی_ روحانیت سنتی در لایه سوم جانمایی می گردند.
هنر جمهوری اسلامی در مناسبات اجتماعی_ سیاسی_ اجتماعی در کاستن از لایه سوم و افزایش بر لایه دوم می باشد. در گام نهایی و با پذیرش منطق عقلانیت انقلابی جمهوری اسلامی باید شاهد افزایش لایه اول یا همان هسته سخت باشیم.
راه مهندسی معکوس در داخل میان لایه سوم و دوم تلاش وافر نظام برای تحقق کارآمدی دین سیاسی، در مناسبات اجرایی کشور می باشد که می تواند منافع ملی را حداکثری تامین کند و در گام تکمیلی پس از ارائه تصویر کیفی در کارآمدی دین نسبت به مدیریت چالش ها و افزایش فرصت های ملی، می توان بر روی جذب حداکثری جامعه در لایه اول بر اساس نگاه ایدئولوژی محور خوش بین و موفق بود...
در نگاه ولی فقیه، جمهوری اسلامی بدلیل منطق حکمرانی جذب حداکثری و دفع حداقلی، نباید و نمی تواند نسخه های مربوط به سیاست خارجی را در سیاست های داخلی اعمال کند چرا که عمده ابزار اعمال قدرت ملی در مناسبات خارجی، قدرت پایه و بر اساس منطق بازدارندگی( سخت) پیش می رود و در مناسبات داخلی، اقناع پایه و بر اساس توسعه منطق گفتگو محور در اجتماع_ توسعه کارآمدی دین در مدیریت کشور و بر مبنای شبهه زدایی( نرم) می باشد...
* طیبی کارشناس مسائل راهبردی
هدایت شده از mesaghمیثاق
خوانش های اسلام:
در یک تقسیم بندی کلی دو نوع گرایش در جهان اسلام شاهد هستیم.
۱ گفتمان سیاسی_ اجتماعی
۲گفتمان سکولار، فرد محوری
گفتمان اول؛ شامل نگاه های متحجرانه_ نگاه های مدرن_ نگاه های انقلابی می باشد.
گفتمان دوم؛ شامل نگاه های سنتی_ نگاه های مدرن می باشد.
۱_۱ نماینده نگاه اسلام سیاسی متحجرانه را می توان در جریان وهابیت و جریان سلفی تکفیری تبلیغی و جهادی دید.
۲_۱نماینده نگاه اسلام سیاسی مدرن را می توان در جریان اخوان المسلمین و جریانات ملی_ مذهبی درون کشورهای اسلامی دید.
۳_۱نماینده نگاه اسلام سیاسی انقلابی را می توان در اسلام سیاسی شیعی دید.
۱_۲نماینده اسلام غیر سیاسی سنتی را می توان در دو جریان شیعی و سنی مشاهده کرد که می توان به عمده حوزه های علمیه شیعه در غیبت حضرت عج تا قبل از دوره صفویه ، اخبارییون و انجمن حجتیه درون تفکر شیعی و به عمده مدارس اهل سنت با گرایشات اشعری،صوفیه،مالکی،حنفی،آفریقای مرکزی_ جنوبی، اشاره کرد.
۲_۲نماینده اسلام غیر سیاسی مدرن را هم می توان در دو شعبه شیعی و سنی مشاهده کرد. از جمله در شیعه به جریان تشیع لندن نشین شیرازی ها و در اهل سنت به اسلام جنوب شرق آسیا اشاره کرد.
همچنین می توان به خورده گفتمان هایی انحرافی مانند بهاییت،دراویش،ایزدی،دیوبندیه، ابن تیمیه و... که بانی ضربات معرفتی با آثار اجتماعی منفی به جهان اسلام بوده اند، اشاره کرد.
در زمانه ما چهار گفتمان از موارد گفته شده، در حال فعالیت جدی برای جذب مخاطب از میان امت اسلامی، مسیحیت و...می باشند:
۱ اسلام سیاسی انقلابی
۲ اسلام سیاسی مدرن
۳ اسلام سیاسی متحجر
۴ اسلام سکولار غیر سیاسی مدرن
مابقی جریانات بدلایلی از جمله ضعف در جذابیت های گفتمانی_ انگیزشی، ضعف مفرط در تحرکات و پویایی های انگیزشی مناسب نسل های امروزی یا در حال فرسایش است و یا حتی با وجود حمایت های مالی سرویس های انگلیس،اسراییل،آمریکا در مرحله مرگ نباتی قرار دارند...
*پوریا طیبی کارشناس مسائل راهبردی
هدایت شده از mesaghمیثاق
حضرت آقا:
امام خمینی هم انسان تحول خواه بود و هم تحول آفرین
یکی از معضلات حل نشده در حکمرانی و شیوه مدیریت ما که باعث بدبینی مضاعف به اصل حقانیت جمهوری اسلامی در نگاه و باور بخش مهمی از افکارعمومی جامعه شده است در دو عنوان مهم خلاصه می شود:
۱_ ضعیف بودن کشور نسبت به" توان تبدیل کردن مشکلات موجود به مسئله قابل طرح "
۲_ تربیت نشدن انسان هایی است که توان حل مسائل را در همه ابعاد و همه سطوحش داشته باشند
امروز انقلابییون باید کارآمدی دین را در مدیریت کشور و اداره جامعه و مهمتر، در برطرف کردن مسائل نشان بدهند
اگر لیاقت و فرصت و توان تبدیل کردن مشکلات به مسئله و تربیت و بکارگیری انسان های توانمند در برطرف کردن مسائل را داشته باشیم آن وقت می توان ادعا کرد که ما ادامه دهنده مسیر امام تحول خواه و حکیم دوراندیش انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای هستیم
مابقی شعارها،تصمیمات،رفتارها و سخنان به اسم انقلابی،ولایی،مذهبی و غیره یا از سر نادانی و جهل کارگزاران نظام، به جامعه تحمیل می شود و یا بدلیل خیانت و سو استفاده منافقانه در پیش برد اهداف مادی شخصی افراد کارگزار، به اسم جمهوری اسلامی ایران معرفی می گردد
* پوریا طیبی کارشناس مسائل راهبردی
هدایت شده از mesaghمیثاق
32.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید🎞️
چالش های ژئوپولیتیک ایران در غرب آسیا!
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر
🔸ما با آمریکا مشکلی نداریم !
باامپراتوری آمریکا مشکل داریم !
هدایت شده از mesaghمیثاق
طائب: اعتماد مردم به قدرت بازدارندگی کشور باید تقویت شود - مشرق نیوز
https://www.mashreghnews.ir/news/1678424/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%AF%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D9%82%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%B4%D9%88%D8%AF
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۸ اتهام به من زدهاند که همه را به دادگاه بردهام و احکام قطعی نشان داده این اتهامات دروغ بوده است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رئیسجمهور در همایش وفاق ملی: چقدر با هم با عطوفت، مهربانی و گذشت رفتار میکنیم؟/ وقتی میتوانید از موضوعی بگذرید، کوتاه بیایید