🔶 #ورق_بزنید | قصههای واقعی در جشنواره فیلم فجر
🔸 مروری بر فیلمهای جشنواره فیلم فجر که براساس واقعیت ساخته شدهاند
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سجاد بابایی؛ بازیگر نقش شهید مهدی زینالدین در فیلم سینمایی مجنون
🔹در حضور دخترخانم آقامهدی و خواهرشان صحبت کردن سخت است. ما از روز اولی که قرار بود این فیلم را بسازیم دنبال یک تصویر نزدیک به واقعیت و کامل بودیم. در این زمینه من هرچیزی که در مستندات و مکتوبات بود، خواندم و سعی کردم به لحاظ فیزیکی هم به این شهید نزدیک شوم.
🔹 من نگاهی را از آقامهدی به ارث بردم و به نظرم این خیلی عجیب است که شما از کسی که هیچ طلبی نداری و اتفاقا به او بدهکاری چیزی را به ارث ببری و سعی کنی در مسیر او قدم بگذاری.
🔹من به خود آقامهدی گفتم که من تلاش میکنم و شما من را به مقصد برسانید.
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
9.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نادران: باعث و بانی ساخت «مجنون» حاج قاسم بود
🔹تهیهکننده مجنون در نشست خبری: این فیلم یادگار یک عزیز بزرگوار است که اکنون میان ما نیست و باعث و بانی اصلی ساخته شدن مجنون شهید قاسم سلیمانی هستند.
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
🎙نشست خبری بهشت تبهکاران برگزار شد.
🔹نشست خبری فیلم سینمایی «بهشت تبهکاران» روز دوشنبه ۱۶ بهمن در خانه رسانه برگزار شد. روایتی پژوهشی از استقلال قوه قضاییه، به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی.
🔹کارگردان فیلم گفت: به دنبال کیسی بودم که همیشگی باشد، در مورد اینکه آدمهایی که دفاع میکنند، چرا اعدام میشوند؟
🔹در این نشست خبری، مسعود جعفریجوزانی (کارگردان)، علی قائم مقامی و فتحالله جعفریجوزانی (تهیهکنندگان)، مهدی حسینیوند (تدوینگر)، محمود موسوینژاد (صداگذار)، آرش برومند (صدابردار)، امیرحسین آرمان، سحر جعفریجوزانی، رضا یزدانی، حسام منظور و بهنام تشکر از جمله بازیگران این فیلم حضور داشتند.
پیوند خبر کامل نشست:
http://roubesh.ir/post/1425
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
🎙حسن ختام روز پنجم جشنواره با یک انیمیشن، نشست خبری «رویاشهر» برگزار شد.
🔹در آخرین لحظات از پنجمین روز جشنواره فیلم فجر، نشست رسانهای انیمیشن سینمایی «رویاشهر» به کارگردانی محسن عنایتی، برگزار شد.
🔹کارگردان انیمیشن رویاشهر گفت: انیمیشن «رویاشهر» و «پسر دلفینی» نقطه عطفی در شروع ساخت انیمیشنهای متکی به جهان فانتزی با پارامترهای مورد نیاز هستند. یکی از هدفهای اصلی ما این بود که قصه، مخاطب بزرگسال را نیز درگیر کند.
🔹در این نشست، محسن عنایتی نویسنده و کارگردان، مصطفی حسن آبادی تهیه کننده، بهزاد عبدی آهنگساز و علیرضا زارع مدیر پروژه حضور داشتند.
پیوند خبر کامل نشست:
http://roubesh.ir/post/1426
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥امیرحسین آرمان بازیگر نقش اصلی فیلم «بهشت تبهکاران»:
باعث خوششانسی من بود که بازی در نقش حسن جعفری به من رسید. از لحظه لحظه بازی کردن این نقش در این فیلم لذت بردم و سعی کردم چیزی از شخصیت بسازم که واقعی باشد.
من با براردزاده و خانواده این شخص، صحبتهای بسیاری کردم تا قصه را طبق واقعیتها روایت کنیم.
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
13.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 عصبانیت آقای کارگردان از نمایش نسخۀ بازبینی هیئت انتخاب فیلم «بهشت تبهکاران» در جشنواره
🔹مسعود جعفری جوزانی: نشان دادن فیلم خام و ناقص، کار بسیار خطایی است و چیزی نیست که بتوانیم توجهیش کنیم.
🔹تهیهکننده فیلم نیز عنوان کرد مسئولان جشنواره، بدلیل بلیط فروشیای که قبلا صورت گرفته بود و احترام به مردم، فیلم نسخه بازبینی را پخش کردند.
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍حاج قاسم خواستند فیلم خوب بسازید نه هر فیلمی!
🔹 تهیهکنندۀ فیلم «مجنون»: بانیِ اصلی ساخت فیلم ما حاج قاسم سلیمانی است.
✍درود بر روان پاک و مطهر حاج قاسم
ایشان درخواست کردند فیلم شهید زینالدین ساخته شود، اما قطعا منظورشان ساخت فیلمی خوب و اثرگذار بود و نه فیلم کنونی «مجنون»!
#جشنواره_فیلم_فجر
🎞مصباح نیوز 👇
@mesbah8_news
هدایت شده از معنا | محمد صادق صابری
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز اول جشنواره مشهد مقدس-قسمت اول
🔻آغوشی باز با اعمال شاقه!
🔸روز اول جشنواره فجر مشهد است و فیلم اولی که در سینما هویزه اکران می شود #آغوش_باز بهروز شعیبی است. بلیط ها دست امیر است و لطف کرده و تهیه کرده. در قسمت پیش از جشنواره گفتم که چه بلایی بر سرمان آمد و با بهم ریختن برنامه هایمان مثل همه مردم آغوشمان را برای بلیط های شصت هزار تومانی کاملا باز کردیم و دل را به سینما تیکت سپرده و بلیط های اینترنتی تهیه کردیم. به دور از هرچی بلیط های ردیف ویژه و سینمای اهالی رسانه و ... که البته بهمان هم نمی دادند. ساعت 18 اکران فیلم هست و ماهم راس ساعت به سینما رسیده ایم! سریعا داخل رفته و با صحنه ای به زیبایی کف سالن مواجه می شویم! به دلیل استقبال ویژه مخاطبین از سانس اول امیر صندلی های ردیف سوم رو انتخاب کرده و برای دومین بار در طول سینما رفتم در این جای بد به تماشای فیلم نشستم(اولین بارش به اکران گیجگاه در سینما گلشن مشهد بر می گردد یادم نمیاد کدام جشنواره بود).
🔻هفده دقیقه تیتراژ
🔹آغوش باز اثری است از بهروز شعیبی عزیز که هنوز شیرینی بدون قرار قبلی اش زیر زبانم است. اما همین بیست دقیقه اول اینقدر خسته کننده و ضعیف بود که حقیقتا از این ضعف فیلنامه حیران شدم! بیش از هفده دقیقه از فیلم گذشته و هنوز فیلم دارد عوامل خودش را به مخاطبین معرفی می کند .
داستان فیلم آغوش باز درباره خوانندهای است که در روز کنسرتش با قهر همسرش درمییابد زندگی علاوه بر کارها و مشغلههای شخصی، ابعاد دیگری هم دارد و میتوان بدون آنکه خللی در حرفه پیدا شود به خانواده و همسر و پدر و مادر هم عشق ورزید. بهروز به سراغ یک داستان عاشقانه رفته اما اینقدر همه چیز نامرتب است که واقعا نمی توان فیلم را عاشقانه دانست. کارگردان قصد دارد با گره های مختلف و داستان های موازی مخاطب را با خود همراه کرده و ضعف بزرگ داستان فیلم را جبران کند اما متاسفانه تلاش هایش ناموفق تا یک سوم پایانی فیلم ناموفق است.
🔻شاید یک فیلم کوتاه!
🔸فیلمنامه اثر شاید یک رمان کوتاه خوب باشد که در یک عصر پائیزی ، کنار پنجره و خاک باران خورده و چای داغ بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد اما قطعا با بازی های ضعیف روی پرده سینما حال خوبی را به مخاطب تزریق نمی کند. از بزرگترین ضعف های فیلمنامه به حل نشدن درست گره های داستان ، اصل گره های ضعیف داستانی و داشتن بن مایه لاغر متن می شود اشاره کرد. در کل دو سوم اول داستان فیلم خیلی ضعیف تر از کارهای قبلی شعیبی است ولیکن در یک سوم نهایی فیلم توانسته تقریبا مخاطب پسند فیلم را جمع کرده و فیلمی با ارفاق قابل قبول را ارائه کند. داستان های موازی جذاب و خوب پیوند خوردن آنها باهم از نکات خوب آغوش باز است.
🔻فقط بانو احترام!
🔹یکی از بزرگترین نقاط ضعف اثر تیم بازیگری و انتخاب آنان است! از حامد کمیلی گرفته که کاملا مصنوعی و بی روح نقش خواننده را ایفا کرده و ای کاش از یک بازیگر-خواننده برای این نقش استفاده می شد تا گلاره عباسی که با یک بازی مشمئز کننده لوس که قطعا نه از شخصیت ایشان که بلکه از کاراکتر است در سراسر فیلم قرار است حسابی حال شما را عوض کند. حتی در نقش های مکمل هم قرار نیست بازی های خوبی را ببینیم و اثر جدید شعیبی در این قسمت هم حرفی برای گفتن ندارد. محسن کیایی هم که نقش مشابه هتل را در فیلم دارد بازی قابل قبولی را البته کاملا تکراری ارائه کرده است و تنها بازیگر درخشان فیلم قطعا خانم احترام برومند است که سطح بازی خوب ایشان کاملا از بقیه تیم بازیگری مشهود هست. چون نمی خواهم بیش از این وقتتان را بگیرم همینجا از قاب های عالی علیرضا برازنده که یک تنه بار فنی فیلم را به دوش می کشد هم بگوییم که مثل همیشه درجه یک است.
🔻توصیه و نمره
🔹آغوش باز با همه ایراداتش یک فیلم سینمایی متوسط و بیشتر گیشه پسند است که واقعا از بهروز شعیبی با آن همه آثار درخشان بعید است. از 10 نمره 5 را به فیلم می دهم و در پاسخ به سوال اینکه توصیه به دیدن فیلم می کنم یا خیر ؟ باید بگویم برای یک سینما رفتن در روز نیم بها و البته خانوادگی بد نیست همین!
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆
هدایت شده از معنا | محمد صادق صابری
🔴#جشنواره_فجر_21
🔰روز اول جشنواره مشهد مقدس-قسمت دوم
🔻آبی روشن به روشنی آینده سینمای ایران
🔹فیلم دوم اولین روز از جشنواره فیلم فجر مشهد آبی روشن اثری از بابک خواجه پاشا است که اثر قبلی اش را یعنی در آغوش درخت هم من و هم امیر بسیار دوست داشتیم. این بار جای بهتری در سالن داریم اما اکران فیلم که قرار بود ساعت 20:30 دقیقه اکران شود دقیقا با 68 دقیقه تاخیر اکران شد و پایان فیلم به ساعت پایانی شب کشیده شد اما همین جا بگویم که قطعا ارزشش را داشت. مهم ترین نکته ای که آبی روشن برای من داشت این بود که کارگردان نشان داد می توان کاری اجتماعی ساخت بی آنکه سیاه نمایی کرد ، قاب های سیاه و سفید و کثیف از ایران نشان داد! و مخاطب را تا لحظه آخر با فیلم همراه کرد. همین اول یادداشت بگویم دمت گرم کارگردان!
🔻همه چیز به اندازه لازم
🔸انگاری اکران شدن آغوش باز و آبی روشن در یک روز حکمتی بزرگ داشت! چرا که هر ضعفی و انتقادی به آغوش باز شعیبی داشتم را آبی روشن جبران کرده بود! داستانی قوی با گره های خوب و مخاطب پسند ، خط داستانی درست و بسط دادن درست تر آن توسط نویسندگان نوید یک فیلمی را به ما می دهد که مخاطب قرار است با آن ارتباط برقرار کند. شاید پایان داستان کمی دور از انتظار و ضعیف باشد اما در کل می توان نمره قبولی را به فیلمنامه اثر داد. می توان بزرگترین ضغف فیلمنامه را به سکانس ها و دیالوگ های سفارشی نسبت داد مثل سکانس آزاد کردن آهو توسط حاج یونس که گویی خبر از حمایت بنیاد پژوهش امام رضا (ع) و آستان قدس را از فیلم می داد. چرا که می شد کمی ظریف تر به این موارد اشاره کرد که قشر خاکستری سینمای ایران هم با این اثر ارتباط بیشتری بگیرند اما درمجموع همانطور که اشاره کردم فیلمنامه و داستان فیلم تمیز و بی دردسر تا پایان فیلم مخاطب همراهی می کند.
🔻مکمل های درخشان
🔹یکی از شانس های بزرگ کارگردان انتخاب خوب و درست تیم بازیگری است. مهران احمدی و مهران غفوریان نه البته بازی درخشان ولیکن اثری قابل قبول از خود ارائه داده اند و نقش های مکمل هم بسیار خوب و درست انتخاب شده اند از مرتضی امینی تبار تا روح الله زمانی که خودشان قابلیت یک نقش اول خوب را دارند در سکانس های مختلف هنرنمایی کرده و رنگ و لعابی قابل ستایش را به فیلم داده اند. نباید از بازی خوب خانم سارا حاتمی گذر کرد. رشد قابل توجه سینمایی ایشان نسبت به کت چرمی کاملا محسوس است شاید می شد با توجه به سن کاراکتر ، بازیگر دیگری جای ایشان انتخاب می شد اما او سعی کرده با تلاش زیاد از پس نقش بربیاید که تا حد زیادی هم موفق بوده است. البته که قرار نیست بازی جدیدی از ایشان مشاهده کرده و همان سارا حاتمی کت چرمی و زخم کاری تقریبا در اینجا هم پیاده شده است.
🔻توصیه و نمره
🔸آبی روشن را طوفانی در ژانر اجتماعی می دانم که توانسته فیلمی را با قاب بندی های بسیار زیبا و جذاب از طبیعت ناب ایران به نمایش بگذارد و فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را در کنارهم پیوندی سینمایی داده و فیلمی جذاب ولیکن سراسر اخلاقی را به مخاطب ارائه دهد. از 10 نمره به فیلم 8 می دهم و اینبار درخواست می کنم حتما به تماشای #آبی_روشن بنشینید و ساعاتی را سرشار از حال خوب تجربه کنید.
✍️محمد صادق صابری
معنا را دنبال کنید👇
https://eitaa.com/Saberi_ms
https://eitaa.com/Saberi_ms
یادداشت های ویژه جشنواره فیلم فجر👆👆