🗒#وصیتنامه آسمانی شهیدحاجقاسم سلیمانی
💖«#قسمت_پنجم»
✍️خطاب به برادران و خواهران مجاهدم...خواهران و برادران مجاهدم در این عالم؛
❇️ ای کسانی که سرهای خود را برای خداوند عاریه داده اید و جانها را بر کف دست گرفته و در بازار عشق بازی به سوق فروش آمده اید، عنایت کنید:
«جمهوری اسلامی، مرکز اسلام و تشیّع است»
🔶 امروز قرارگاه حسین بن علی علیه السلام،
ایران است...
✅ بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند...
⛔️ اگر دشمن، این حرم را از بین برد، حرمی باقی نمیماند، نه حرم ابراهیمی و نه حرم محمّدی (ص).
🌹برادران و خواهرانم! جهان اسلام پیوسته نیازمند""رهبری"" است؛ رهبری متصل و منصوب شرعی و فقهی به معصوم!!
خوب میدانید منزّهترین عالِم دین که جهان را تکان داد و اسلام را احیا کرد، یعنی خمینی بزرگ و پاک ما، #ولایت_فقیه را تنها نسخه نجات بخش این امت قرار داد؛
❇️ لذا چه شما که به عنوان شیعه به آن اعتقاد دینی دارید و چه شما که به عنوان سنّی اعتقاد عقلی دارید، بدانید [باید] به دور از هرگونه اختلاف، برای نجات اسلام خیمه «ولایت» را رها نکنید...
💥 خیمه، خیمهی رسول الله است. اساس دشمنی جهان با جمهوری اسلامی، "آتش زدن و ویران کردن این خیمه است..." دور آن بچرخید.
🔴 والله والله والله این خیمه اگر آسیب دید، بیت الله الحرام و مدینه حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند...
#مکتب_حاج_قاسم
#سردار_دلها
هدایت شده از تفسیر قرآن به قرآن
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
إسراء/۱(جلسه پنجم)
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ(۱)
ﻣﻨﺰّﻩ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺧﺪﺍﻱ ﻛﻪ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ (ﻣﺤﻤّﺪ) ﺭﺍ ﺩﺭ ﻳﻚ ﺷﺐ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺎﻗﺼﻲ (ﺑﻴﺖ ﺍﻟﻤﻘﺪﺱ) ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ، ﺳﻴﺮ ﺩﺍﺩ. ﺁﺭﻱ، ﻣﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺪﺍﻥ ﺟﺎ ﺑﺮﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺑﻨﻤﺎﻳﺎﻧﻴﻢ. ﺑﻪ ﻳﻘﻴﻦ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺷﻨﻮﺩ ﻭ ﺑﻪ ﺣﺎﻝ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﻴﻨﺎﺳﺖ؛ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺭﻭﻱ ﺩﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﻲ ﺍﻳﻦ ﻛﺮﺍﻣﺖ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩ.
@DailyCommentaryofQoran
هدایت شده از تفسیر قرآن به قرآن
باسمه تعالی
رئوس مطالب جلسه پنجم
۱. در آخرین فقره حدیث قرب نوافل عرض شد:
وَإِنَّهُ لَيَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّافِلَةِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ إِذاً سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ، وَبَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ، وَلِسَانَهُ الَّذِي يَنْطِقُ بِهِ، وَيَدَهُ الَّتِي يَبْطِشُ بِهَا، إِنْ دَعَانِي أَجَبْتُهُ، وَإِنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ.
(و بهدرستی که بهوسیله نافله به من تقرب میجوید تا آنجا که من دوستش میدارم و چون دوستش دارم، آنگاه گوش او میشوم که با آن میشنود و چشمش میشوم که با آن میبیند و زبانش میگردم که با آن سخن میگوید و دستش میشوم که به آن میگیرد. اگر بخوانَدَم، اجابتش میکنم و اگر خواهشی از من کند، به او میدهم).
۲. مشاهدات و ادراکات انسان بر چند قسم است:
الف. بخشی مربوط به حواس پنجگانه ظاهری است که در این قسم حیوانات هم با انسان مشترکند
ب. بخشی مربوط به خیال و عالم مثال است، مثل خوایهایی که می بینیم و بالاتر از آن مشاهده عالم خیال در حال بیداری است همان طور که حضرت سید الشهدا در تمثّل برزخی و حالت منامیه در مسیر کاروان به سوی کربلا فرشته ای را مشاهده کردند که گفت: این قافله در حرکت است و مرگ به دنبال آنهاست، انّ الله شاءَ اَن یَراکَ قتیلاً
ج. بخش سوم مربوط به ادراکات عقلی و تاملات عقلی است که به طور محدود برای ما امکان دارد، اما به طور ویژه برای پیامبر اکرم رخ می دهد که حضرتش الفاظ وحی را با گوش می شنود اما دریافتها فوق عقل ماست
د. بخش چهارم مربوط به دریافتها و مشاهدات قلبی است که الهامات خاص است و برای ما اتفاق نمی افتد
ه. بخشی مربوط به قرب نوافل است که مخصوص کسانی است که به مقام عبدیت محض می رسند و خود را در قبال خداوند هیچ نمی بینند، وقتی منیّت از بین رفت دیگر اعضاء و جوارحی، گوش و چشمی مستقل برای بنده محض باقی نمی ماند و این همان مقام عبد محضی است که برای پیامبر اکرم اتفاق افتاده است لذا فرمود:
وَمَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَلَٰكِنَّ رَمَی( انفال/۱۷)(ﻭ ﺗﻮ ﺍﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ ﺭﻳﮓ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻲ، ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺗﻮ ﻧﻴﻨﺪﺍﺧﺘﻲ ﺑﻠﻜﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ)
و طبق آن می توان گفت: ما سَمعتَ اِذ سمعتَ و لکن اللهَ سَمِعَ و هکذا
@DailyCommentaryofQoran
هدایت شده از امام مهدی منتظر ماست...
🌷مهدی شناسی ۴🌷
◀️ ﻣﺼﯿﺒﺖ ﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﯿﻢ،ﭼﻮﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﯿﻢ ﻭ ﺭﻭﺯﻩ ﺭﺍ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﯾﻢ ،ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﯿﻢ ﺧﻮﺩﻣﺎﻥ ﺑﺸﻨﺎﺳﯿﻢ.
◀️ﻧﻪ!ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺍﻣﺎﻡ،ﻓﻮﻕ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺎﺳﺖ.ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﮐﻪ ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻨﺶ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺍﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﺩ،ﮐﻪ ﻓﻮﻕ ﮔﻤﺮﺍﻫﯽ ﺑﯽ ﻧﻤﺎﺯﯼ،ﺑﯽ ﺣﺠﺎﺑﯽ ﻭ ﮔﻨﺎﻩ ﻫﺎﯼ ﻓﻌﻠﯽ ﻭ ﺻﻔﺘﯽ ﺍﺳﺖ.
◀️ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻦ ﺍﻣﺎﻡ ﺿﻼﻟﺖ ﺩﺭ ﺩﯾﻦ ﺍﺳﺖ.ﯾﻌﻨﯽ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻧﻢ،ﻭﻟﯽ ﻭﻗﺘﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺷﻨﺎﺳﻢ،ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﻤﺎﺯ ﺧﻮﺍﻥ ﺑﻮﺩﻥ،ﺑﻪ ﺑﯿﺮﺍﻫﻪ ﻣﯽ ﺭﻭﻡ.ﯾﻌﻨﯽ ﺑﺎ ﺩﯾﻦ،ﺩﺭ ﺩﯾﻦ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﯽ ﺷﻮﻡ...
#مهدی_شناسی
#قسمت_چهارم
@mahdimontazeremast