eitaa logo
MESBAHI.IR
413 دنبال‌کننده
466 عکس
36 ویدیو
47 فایل
💢کانال اطلاع رسانی آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم 🔸عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام 🔸️رئیس شورای فقهی بانک مرکزی ایران 🔸️نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری 🔸️موسس و رئیس کمیته فقهی سازمان بورس ایران http://mesbahi.ir ارتباط با ادمین @sardar_313_12
مشاهده در ایتا
دانلود
حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ جعفر سبحانی دامت‌برکاته سلام علیکم خبر ارتحال همسر مکرمه حضرتعالی موجب تاثر اینجانب گردید. ضایعه فقدان ایشان را صمیمانه خدمت حضرتعالی تسلیت عرض میکنم، برای ایشان رحمت و علو درجات و برای حضرتعالی و بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال طلب مینمایم. غلامرضا مصباحی مقدم ۲ بهمن ۱۴۰۱ 🆔 @mesbahi_ir
🔰چالش بزرگ در اقتصاد ایران ! 🔻صفحه آیت الله مصباحی مقدم در ویراستی را دنبال کنید 👇 https://virasty.com/Mesbahi_ir 🆔 @mesbahi_ir
🔰 کسری بودجه منشأ تضعیف ارزش پول ملی ... 🔻صفحه آیت الله مصباحی مقدم در ویراستی را دنبال کنید 👇 https://virasty.com/Mesbahi_ir 🆔 @mesbahi_ir
🔰 ایجاد منبع معتبر و محکم برای بودجه یک امر ضروری... 🔻صفحه آیت الله مصباحی مقدم در ویراستی را دنبال کنید 👇 https://virasty.com/Mesbahi_ir 🆔 @mesbahi_ir
🔰 رابطه جامعه روحانیت مبارز با دولت مثبت است ... 🔻صفحه آیت الله مصباحی مقدم در ویراستی را دنبال کنید 👇 https://virasty.com/Mesbahi_ir 🆔 @mesbahi_ir
✅ استاد مصباحی‌مقدم در درس خارج «بورس و بازارهای مالی» مؤسسه فقه اقتصادی طیبات مطرح کرد: 🔶 تعریف اوراق مزارعه: سند مالکیت مشاع دارندگان اوراق بر زمین زراعی یا منافع زمین یا دیگر نهاده‌های تولیدی زراعی (مثل گاو، تراکتور، بذر و...) معیّن است که مبتنی بر قرارداد مزارعه، برای کشت و زرع در اختیار عامل گذاشته می‌شود. 🔶 مزارعه می‌تواند دو طرفی باشد بین صاحب زمین و زارع و سه طرفی باشد بین این دو و عواملی مثل گاو، تراکتور و... و می‌تواند چهار طرفی باشد و مثلا صاحب بذر هم شریک چهارم باشد. حتی می‌تواند یک شریک بخشی از یکی از عوامل را تأمین کند و شریک دیگر بقیه عوامل را تأمین نماید. 🔶 اوراق مساقات از نظر تعریف نشان مالکیت مشاع دارندگان اوراق نسبت به باغ‌های دارای ثمر یا نسبت به منافع این باغ‌ها است. یا مالکیت سایر نهاده های تولیدی باغی مثل تراکتور یا وسائل به‌کارگرفته‌شده است که با قرارداد در اختیار کشاورز قرار داده می‌شود. 🔶 این طراحی‌ها مربوط به بازار سرمایه است و در بانک‌ها نیست. آنچه که در بانک‌ها جریان دارد تأمین مالی تحت عنوان قرارداد مزارعه و مساقات است نه اوراق آن‌ها. قرارداد بانکی چیزی شبیه مشارکت مدنی است که در بانک‌ها طراحی شده و نرخ سود از پیش‌برآوردشده‌ای در نظر می‌گیرند و همان را در قرارداد ثبت می‌کنند و همان را در پایان قرارداد مطالبه می‌کنند . 1401/11/1 ——————————————- 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir
🔘 🔰 فرهنگ مسلط استکباری با ظهور انقلاب اسلامی به هراس افتاده است آیت الله غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ▪️انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی در مقابل فرهنگ مسلط استکباری جهانی است و جریان استکبار به دنبال این است که انقلاب اسلامی را به شکست وادارد. ▪️انقلاب اسلامی در ایران موجب آن شد که تحول فرهنگی در کشورهای دیگر هم به وجود آید، ملت‌های زیادی خواهان الگوی پذیری از انقلاب اسلامی هستند گرچه ممکن است اکنون قدرت کافی نداشته باشند. ▪️اخیرا که مسأله اغتشاشات در کشور پدید آمد نقشه‌ی جامع و همه جانبه‌ای از سوی اروپا، آمریکا، اسرائیل، عربستان و آن‌هایی که به گونه‌ای در این 44 سال ضربه خوردند به کار گرفته شد، آن‌ها با همراهی رضا پهلوی و شاه دوست‌ها قصد داشتند یک انقلاب در مقابل حکومت اسلامی به وجود آورند که با شکست مفتضحانه‌ای روبه‌رو شدند. 🔗 مطالعه گفت‌وگو در سایت فکرت 🆔 @mesbahi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 رسانه KHAMENEI.IR در گفت‌وگو با آیت الله غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به درس و عبرتهای سیاستهای اقتصادی دهه شصت با هدف ترسیم نقشه‌ی راه صحیح برای حرکت اقتصادی کشور پرداخته است. 🔻مشاهده گفتگو: https://khl.ink/f/51988 🆔 @mesbahi_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
هدایت شده از KHAMENEI.IR
💬 | اقتصاد دهه‌ی شصت و آنچه نباید رخ می‌داد 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR مطرح کرد 🔸 در آن سال‌ها تفکری بر ذهن برخی مسئولان حاکم بود که تفکرش نزدیک به اقتصاد سوسیالیستی بود و معتقد بود که دولت باید زمام همه اقتصاد کشور را در دست خود داشته باشد. 🔸 حضرت امام (ره) هم با رفتار آن دولت ازاین‌جهت موافق نبودند و تذکر می‌دادند این عبارت را به خاطر می‌آورم که حتماً در کتاب صحیفه نور امام (ره) هست که فرمودند: «کارهایی که هم دولت می‌تواند انجام بدهد و هم مردم می‌توانند انجام بدهند، مردم را آزاد بگذارید که آن‌ها بکنند، خودتان هم بکنید، جلوی مردم را نگیرید. فقط یک نظارتی بکنید که مبادا انحراف پیدا بشود.» دولت باید شرایط را فراهم کند و از مردم بخواهد که در اقتصاد فعال باشند. 🔸 حتی در مورد واردات و صادرات با توجه ‌به اینکه در قانون اساسی تصویب شده بود و اصل چهل‌و‌چهار قانون اساسی تجارت خارجی در عرصه مدیریت دولتی دیده شده بود؛ حضرت امام (ره) هم فرمودند که دولت خود اقدام به واردات نکند، بلکه اجازه بدهد کسانی که قبلاً وارد می‌کرده‌اند، وارد کنند و دولت مراقبت و نظارت کند که آنچه نباید وارد شود، وارد نشود؛ اما در دولت نگاهی وجود داشت که مدیریت اقتصاد کشور را در دست خود بگیرد. 🔸 یک‌بار برای انتقال کامیون‌های حامل هندوانه از استان خوزستان به‌طرف تهران مانع شدند، به‌طوری‌که خبر آن به امام (ره) رسید و امام (ره) به آن‌ها نهیب زدند و برخورد کردند. زمانی انتقال برنج از شمال به تهران را ممنوع کرده بودند و می‌گفتند باید برنج‌کاران برنج خود را به دولت بفروشند و دولت تنها خریدار برنج باشد. 🔸 آیت‌الله خامنه‌ای در آن زمان رئیس‌جمهور بودند و از نوع مدیریت اقتصاد کشور دل خونی داشتند؛ از این‌جهت به‌شدت ناراضی و ناراحت بودند ولی بالاخره تفکری که بر سر کار بود، مانع می‌شد از اینکه کارها به مردم واگذار شود و اقتصاد کشور مردمی باشد. این نوع رفتار موجب شده بود که بخش مهمی از سرمایه‌گذاران سرمایه خویش را به جاهای دیگر بردند. همین نوع نگاه موجب شده بود بسیاری از کسانی که تجربه کار، سرمایه‌گذاری، تولید و تجارت داشتند به تردید بیفتند، دست نگه‌دارند و اقدامی نکنند. 📜 پرونده 🔍 ادامه را بخوانید👇 https://khl.ink/f/51988
✅ استاد مصباحی‌مقدم در درس خارج «بورس و بازارهای مالی» مؤسسه فقه اقتصادی طیبات مطرح کرد: 🔶 در مبحث فقه بانک، از عقود صحبت کردیم و یکی از مواردی که بحث کردیم، جعاله بود. یکی از روش‌های مشروع برای سفارش انجام کار است. در این که جعاله عقد است یا ایقاع، بین فقها اختلاف نظر است. متقدمین غالبا گفته اند که عقد جایز است. 🔶جعاله را به دو نحو می‌توان مطرح کرد: 1- اعلام عام 2- مخاطب معین. در مورد گمشده‌ها اعلام عام صورت می‌گیرد. اما در مورد بناء یک ساختمان یا یک عمل جراحی قلب، اگر بخواهد جعاله باشد، علی القاعده به شخص معین خطاب می‌شود. 🔶 تفاوت جعاله با اجاره در سه چیز است: 1- جعاله اگر عقد هم باشد جایز است اما اجاره لازم است. 2- موضوع اجاره کاملا باید محدد و معین باشد (غرر در آن راه ندارد و موجب بطلانش می‌شود) اما در مورد جعاله اینطور نیست و موضوعش، می‌تواند امری باشد که تا حدودی نامعین باشد. 3- به مجرد انشاء عقد اجاره، طرفین مستحق عوض و معوض می‌شوند اما در مورد جعاله بعد از تسلیم است که عامل مستحق جعل می‌شود. 🔶 و دیگر مطالبی که در درس ایشان مطرح گردید. 1401/11/30 ——————————————- 🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات 👇👇👇👇👇👇 🆔 @tayebat_public 🌐 Tyb.ir