هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🖌 #یادداشت_روز
🔹نقش سه گانه در بدبین کردن مردم
#سعدالله_زارعی
🔸 «ویروس بدبینی را نباید گسترش داد. من به همه دولتها انتقاد داشته و انتقاد کردهام. من اهل مسامحه در برخورد با اشکالات دستگاهها نیستم لکن نوع انتقاد کردن باید جوری نباشد که ]براثر آن[ مردم دچار بیماری بدبینی شوند. این بدبینی را دیگر نمیشود درست کرد جوری نباشد که ]بر اثر تبلیغات دشمن و سخنان ما[ به وضعی دربیایند که هر چه تبلیغات مثبت در یک جهتی انجام بگیرد، برای مردم قابل باور نباشد ]در حالی که[ یک کلمه دروغ از طرف دشمن قابل باور باشد. این چیز خیلی خطرناکی است. این ویروس بدبینی چیز بدی است؛ بدبینی به سپاه، بدبینی به دولت، بدبینی به مجلس، بدبینی به
قوه قضائیه، بدبینی به نهادهای انقلابی... بله انتقاد اشکالی ندارد... گاهی انتقاد باید عمومی هم باشد نه اینکه همیشه در گوشی باشد اما اینکه ما به نحوی انتقاد کنیم که مخاطب بند دلش پاره شود و بگوید دیگر همه چیز از دست رفت، اینجوری نباید انتقاد بکنیم... اینجوری نباشد که ما فقط کارهای منفی را ببینیم. دولت هم کارهای مثبت دارد و هم مشکلاتی دارد، مجلس همین جور، قوه قضائیه همین جور، دستگاههای گوناگون همین جور.»
اگر مجموعه فرمایشات حکیمانه و پر نکته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دو روز پیش با خبرگان را مرور کنیم، بیتردید آنچه ذکر شد یکی از فرازهای راهبردی آن میباشد و به عبارتی نسخه درمان یکی از بیماریهای مهم امروز جامعهماست. «ویروس بدبینی» به یک خطر اشاره میکند که اگر در وقت خود علاج نشده و راه اثرگذاری آن مسدود نگردد، از پا درآمدن موجودی که- هر چند بسیار توانمند هم باشد- به آن مبتلا شده، حتمی خواهد بود. در این خصوص نکتههایی وجود دارد:
1- «بدبینی» یک فعالیت ذهنی است که ارتباط مستقیمی با ورودیهای ذهن دارد. ذهن آدمی ورودیها را از طرق مختلف میگیرد و سپس به تجزیه و تحلیل آنها میپردازد و در نتیجه بعضی از ورودیها را قبول و بعضی را رد میکند. آنچه در ذهن بعنوان «ورودی قبول» باقی میماند، تبدیل به «باوری» میشود که فرد براساس آن حکم صادر کرده و رفتار فعالانه یا منفعلانه خود را براساس آن شکل میدهد. خود این موضوع تبدیل به پایهای میشود تا موارد بعدی ورودی ذهن براساس آن مورد «قضاوت سریع» فرد قرار گیرد. یعنی ذهن برخلاف مورد اول که به نوعی با وسواس درباره ورودیها به تجزیه و تحلیل دست میزند، در موارد بعد با سرعت بسیار بیشتر و در واقع بدون تأمل کافی به «نظر» و «حکم» میرسد. در این شرایط، ذهن در واقع راه ورود را بر پارهای از اطلاعات و آگاهیها میبندد و متقابلاً بدون محابا به پارهای دیگر از اطلاعات و آگاهیها و حتی «ضد آگاهیها»- آگاهیهای کاذب- اجازه جولان میدهد. اگر فردی یا جامعهای به این مرتبه برسد در واقع از عنصر «تفکر» جدا شده و در یک فرایند احساسی رفتاری منفعلانه پیدا میکند.
ذهن در ابتدا ورودیها را دستهبندی میکند. پارهای از ورودیها از یک منبع یا منابع بالنسبه قابل اعتمادتر وارد ذهن میشوند و پارهای از ورودیها مربوط به منبع یا منابع بالنسبه غیرقابل اعتمادتر هستند. در اینجا ذهن بطور نسبتاً کامل تحت تأثیر ورودیهای دسته اول قرار گرفته و در اکثر مواقع در برابر ورودیهای دسته دوم مقاومت میکند. اما گاهی این فرایند دچار بحران و آشفتگی میشود و متقابلاً ذهن و کارکرد آن را مختل میگرداند. گاهی منبع یا منابع دسته اول کم و بیش همان آگاهیها و یا ضدآگاهیهای دسته دوم را وارد ذهن میکنند و در واقع مستقیم یا غیرمستقیم به مدد منبع یا منابع غیرقابل اعتماد میآیند و مقاومت ذهن را در برابر منابع غیر قابل اعتماد و نیز ورودیهای آنان میشکنند. در اینجا و از این پس دیگر، ذهن تقسیم ورودیها و منابع به ورودیها و منابع قابل اعتماد و غیرقابل اعتماد را کنار میگذارد و هر ورودی را «تلقی به قبول» میکند. این فرایند به اینجا هم ختم نمیشود...
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/141573
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper
هدایت شده از آموزش مداحی معنا 🎤
🔸مرد #جستجو باش نه #گفتگوى
🔸از #دريا بخواه نه از جوى
🔸 از فضول #كلام چون فضول #طعام دست بدار
🔸سبكبار باش نه #سبكسر و سبكسار
🔸 خروس در #سحر به ذكر قدوس و سبوح در #خروش است كم از #خروس مباش!
🔸ازاده باش و دلداده باش
🔸فرزانه باش و جان باخته باش
🔸با همه باش و بی همه باش
🔸آشنای همه باش بیگانه باش
🔸حاضر و شاهد باش و ناظر و غائب باش
🔸در جمع باش و با احدی مباش
🌿علامه حسن زاده آملی
@samad1001
هدایت شده از آموزش مداحی معنا 🎤
🔴 #بسیار_مهم با دقت بخوانید و برای خود ذخیره کنید
🔴 #نماز_شب و #اذکار_قرآنی
🔹 با مردم باش و بي مردم باش،
🔸نه مي شود با مردم بود نه مي توان بي مردم.
🔸خداي نور حضورت دهاد و سوز و شورت را افزون كناد كه از اين بنده شرمنده دستور #نماز_شب_خواستي:
🔸اول:
🔹چون از خواب بيدار شدي بگو
🔸الحمدللهِ الَّذي اَحياني بَعدَ ما اَماتَني وَ اِلَيهِ النُّشُور.
🔸دوم:
🔹 بعد از وضو ١١ ركعت نماز مي خواني كه ٨ ركعت از آن #نماز_شب است و دو ركعت #شفع و يك ركعت #وتر، هيچ يك #اذان و #اقامه ندارد همه #دو ركعتي اند مگر #وتر كه #يك ركعت است.
🔸و در هر دو ركعت #يك سلام ( السلام عليكم و رحمةالله و بركاته ) كافي است و همچنين در #وتر.
🔹سوم:
🔸در قنوت نماز #وتر چهل مؤمن را دعا ميكني مثلا اللّهم اغفِر لفُلان.
🔹 بعد از آن #هفت بار مي گويي هذا مَقامُ العائِذِ بِكَ مِنَ النّارِ و پس از آن #هفتاد بار مي گويي استغفرالله ربّي و اتوب اليه
🔸 و بعد از آن #سيصد بار مي گويي العَفو .
و نماز را خاتمه مي دهي.
🔸ذكر شريف
🔹 ياحيُّ يا قيوم يا من لااله الا انت" موجب #صفاي باطن و #حيات دل است و در بسيار گفتن و مداومت آن #فوائد بسيار.
🔸 چه فايده ازاين بيشتر كه آدمي به ياد دوست باشد.
🔹ذكر شريف
🔸لااله الّاانت سبحانك اني كنتُ من الظالمين" معروف به ذكر #يونسي است كه حضرت #ذوالنون_يونس عليه السلام به اين ذكر از غم نجات يافت، و هر مؤمني به ذكر آن از غم نجات مي يابد.
🌹امام #صادق(ع) فرمود:
🔸 در #شگفتم از كسي كه #اندوهي به او دست دهد و #غمي به او روي آورد و به ذكر شريف #يونسي پناه نبرد.
🌿 قم. حسن حسن زاده آملي ١٣٤٩/١١/١٢
@samad1001
هدایت شده از @AntiBBC
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌میگن یارو زده به سیم اخر یعنی اینطوری👆
فائزه هاشمی زده به سیم اخر !
فائزه هاشمی! از مسیح علینژاد خوشم میآید
با حکومت دینی مخالفم!
خدا عاقبت ما را بخیر کنه ..
@AntiBBC
هدایت شده از آموزش مداحی معنا 🎤
#قرآن_را_دارا_باشیم_نه_دانا
🔸هر كس كه به هر اندازه از صورت عينيه #قرآن را دارا است
🔸 به همان اندازه صاحب #ولايت است
🔸و به همان حد خود را #ساخته است
🔸و به همان مقدار #قرآن است
🔸و به همان قدر #انسان است
🔸اين مقام به #دانایی مفاهيم اسماء الهي و آيات قرآني نيست
🔸بلكه به #دارايي آنهاست .
🌿علامه حسن زاده آملی
@samad1001
هدایت شده از @AntiBBC
10.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از آموزش مداحی معنا 🎤
🔴 #با_علم_ملکوتی_شویم
🔸هم از زبان ائمه ما عليهم السلام روايت شده است و هم از زبان حضرت عيسى عليه السلام باين مضمون كه نگوئيد #علم در دل زمين است چه كسى مى تواند زمين را بكاود تا به #علم برسد و نگوئيد #علم درآنسوى درياها است چه كسى مى تواند اين اقيانوسها را سير كند تا در آنطرف #درياها به #علم دست بيابد و نگوئيد #علم در آسمانها است چه كسى مى تواند صعود كند بالا برود تا به #علم برسد
🔹#علم در ذات شما عجين شده است
🔸 #علم را از نهاد خودتان بجوئيد
🔹 #علم را از كانال وجودى خويش تحصيل كنيد
🔸به چه نحو ؟
🔹فرمودند به #آداب الهى متأدب بشويد تا از شش جهت ذات شما #علم بجوشد كه غرق در علم بشويد.
🔸سير #انفسى بنمائيد
🔹 #پاسبان حرم دل باشيد
🔸 امام صادق عليه السلام فرمود:
🔹 《القلب حرم الله فلا تسكن فى حرم الله غيرالله》
🔸 #استقامت در كار داشته باشيد
🔹همان مثال انگشت ذغال در جوار آتش است تا استعداد و قابليتى پيدا كنيد كه 《يكاد زيتها یضىء ولولم تمسسه نار》
🔸و به محض اينكه نار به او مس نموده است 《نور على نور يهدى الله لنوره من يشاء》
🔹انسان بر اثر #مصاحبت و #مجاورت با ملكوت عالم ملكوتى مى شود
🔸و ملكوت يك پارچه #نور است
🔹آنگاه به بيان مبارك حضرت وصى امام اميرالمؤمنين على عليه السلام:
🔸المؤمن يتقلب فى خمسة من النور: مدخله نور و مخرجه نور و علمه نور وكلامه نور و منظره يوم القيامة الى النور
🔹چنين انسان
🍁دهنش و سخنش
🍁و ورود و خروجش
🍁و برزخ و قيامتش
🍁و همه اطوار و شئون وجودش #نور مى شود
🍁و مظهر تام حقيقت 《 الله نور السموات والارض》 مى گردد..
📔مجموعه مقالات
🌿علامه حسن زاده ی آملی روحی فداه
@samad1001
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویر و اسامی جاسوسان مطرح شده در دومین دادگاه مشایی!
مهمترین بخش دادگاه دوم مشایی و سولات قاضی غضنفر آبادی در باره ارتباط مشایی با این جاسوس ها و امتناع مشایی از پاسخ دادن !
@AntiBBC
هدایت شده از @AntiBBC
6.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از بیداری ملت
🔹جمعهی مشکوک در روابط ایران و عراق
📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین
🔸جمعهشب، در عراق عدهای به ساختمان کنسولگری ایران در بصره حمله کردند و آن را به آتش کشیدند. این در حالی است که یکی اصلیترین پایگاههای حشد الشعبی در عراق، جنوب این کشور و مشخصا بصره است تا جایی که مردم این شهر، شهدای بسیاری را در لباس حشد الشعبی و در مبارزه با داعش تقدیم کردهاند. لذا حمله به کنسولگری ایران در این شهر، با فرهنگ و منش مردم آن متفاوت است.
🔸در روزی که به کنسولگری ایران در بصره حمله شد، فیلمی در فضای مجازی دستبهدست میشد که مدعی بود گروهی از مردم آبادان، در اعتراض به حضور عراقیها در این شهر دست به اعتراض زده و با ادبیاتی تند خواستار خروج آنها هستند!
✔️در برنامه طراحیشده برای فتنهانگیزی میان دو ملت ایران و عراق، بناست مردم ایران، عراقیها را عربهای هوسران و سودجو دیده و مردم عراق هم ایرانیها را مداخلهگران عجم تلقی کنند. لذا همزمان با یک تحرک مشکوک در این سوی مرزها، تحرکی مشکوکتر در آنسوی مرزها رخ میدهد تا بخشی از پازل فتنهانگیزی تکمیل شود. در طراحی دشمن، هر دو ملت باید به هم حمله کنند تا علاوه بر مخدوششدن نمادهای دوستیِ اعتقادی و انسانی آنها که در اربعین اوج میگیرد، روابط سیاسی دو کشور هم تحت تاثیر این روابط آشفته، تضعیف شود. باید طراحی اجتماعی-سیاسی دشمن را شناخت.
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13