آیةالله میرباقری:
🔹 آدم باید برای نفْس خودش نقشه بکشه، والّا نفس برای شما نقشه میکشه.
💯اگر سرِ شب نخوابی نمیذاره سحر پا بشی.
🔹 خدای متعال میفرماید میل به خوب شدن را خیلی ها دارند.ولی میل که به درد نمیخوره، اراده لازمه!
اگر آدم اراده داره باید مقدماتش را درست کند. سرِ شب بخوابد.
#نماز_شب_را_به_نیت_ظهور_میخوانیم
#نماز_شب
🌤
#اطلاعیه
اولین نشست #بصیرت_افزایی
📌 باموضوع بررسی تطبیقی سند بینالمللی حقوق کودک با سند اسلامی حقوق کودک
✅ با تأکید بر نقش حوزههای علمیه خواهران
🔹 🎤با حضور سرکار خانم دکتر زهرا آیت اللهی
(مدیر گروه مطالعات زن و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی)
🔹 محورهای نشست:
1️⃣ مزایای کنوانسیون حقوق کودک
2️⃣ ایرادات کنوانسیون حقوق کودک و چالشهای آن در تطبیق با نظام حقوقی اسلامی
3️⃣نقش حوزههای علمیه خواهران در مواجهه با اسناد سکولار و ترویج الگوی اسلامی حقوق کودک
4️⃣ اصول اساسی تدوین سند حقوق کودک اسلامی، شامل:
🔹 حق حیات کودک در اسلام
🔹 حقوق خانوادگی کودک در چارچوب اسلامی
🔹 حقوق آموزشی و فرهنگی کودک بر مبنای ارزشهای دینی
🔹 حق سلامت کودک از منظر فقه و اخلاق اسلامی
🔹 حقوق اقتصادی کودک و مسئولیتهای والدین و حکومت در تأمین معیشت او
👈🏻 ویژه: اساتید، پژوهشگران، طلاب و علاقهمندان به حوزه حقوق کودک و مطالعات اسلامی
🎁 همراه با مسابقه علمی:
📌 به سه نفر از بهترین پاسخدهندگان به پرسشهای نشست جوایزی اهدا خواهد شد.
📅 زمان:30 بهمن 1403
📍 مکان: جامعه الزهراسلام الله علیها، تالار بیداری اسلامی
🔗 لینک شرکت در مسابقه: http://forms.jz.ac.ir/f_593/
✨ با حضور گرم و اندیشههای ارزشمند شما، گامی در جهت تدوین و تبیین حقوق کودک اسلامی برمیداریم.
♦️ طلاب غیرایرانی ساعت ۱۱ تا ۱۲ در برنامه بصیرت شرکت نمایند.
#معاونتتبلیغوامورفرهنگی
#ادارهکلامورفرهنگی
┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
✨⚜✨⚜✨
قابل توجه خواهران طلاب غیرایرانی
متن کنوانسیون حقوق کودک را از اینترنت دریافت و مطالعه بفرمایید.
سپس به سئوالات زیر👇👇 پاسخ دهید.
۱-مزایای کنوانسیون حقوق کودک
۲-ایرادات کنوانسیون حقوق کودک
۳-اگر بخواهیم سندحقوق کودک اسلامی تدوین کنیم درارتباط باعناوین اصلی حقوق کودک اسلامی چه نکاتی را اعلام می کنیم؟
-حق حیات کودک
-حقوق خانوادگی کودک
-حقوق آموزشی،فرهنگی کودک
-حق سلامت کودک
-حقوق اقتصادی کودک
۴- به نظرشما حوزه های علمیه خواهران درمقابل سند سکولار کنوانسیون حقوق کودک چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟
جهت ارسال پاسخ وارد لینک شوید
🆔http://forms.jz.ac.ir/f_593/
یا پاسخها را داخل برگه با مشخصات (نام خانوادگی کد تحصیلی شماره موبایل و پاسپورت)
نوشته و روز سهشنبه خدمت مسئولان داخل تالار تحویل دهید.
♦️خواهران طلاب غیرایرانی ساعت ۱۱ تا ۱۲ در برنامه نشست بصیرتی شرکت نمایند
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۳
نام سوره: انفال
شماره آیه:《۳》
#آیه: الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَ مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ يُنفِقُونَ
#ترجمه: کسانى که نماز را
مى دارند. و از آنچه به آنها روزى داده ایم، انفاق مى کنند.
#تفسیر_آیه
پس از ذکر این سه قسمت از صفات روحانى و نفسانىِ مؤمنان راستین، مى گوید: آنها در پرتو احساس مسئولیت و درک عظمت پروردگار و همچنین ایمان فزاینده و بلندنگرى توکّل، از نظر عمل داراى دو پیوند محکمند؛ پیوند و رابطه نیرومندى با خدا و پیوند و رابطه نیرومندى با بندگان خدا.
آنها کسانى هستند که نماز را (که مظهر رابطه با خداست) بر پا مى دارند و از آنچه به آنها روزى داده ایم در راه بندگان خدا انفاق مى کنند (الَّذینَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ).
تعبیر به اقامه نماز (به جاى خواندن نماز) اشاره به این است که نه تنها خودشان نماز مى خوانند بلکه کارى مى کنند که این رابطه محکم با پروردگار همیشه و در همه جا بر پا باشد.
و تعبیر: مِمّا رَزَقْناهُمْ؛ از آنچه به آنها روزى داده ایم، تعبیر وسیعى است که تمام سرمایه هاى مادّى و معنوى را در بر مى گیرد، آنها نه تنها از اموالشان که از علم و دانششان، از هوش و فکرشان، از موقعیت و نفوذشان و از تمام مواهبى که در اختیار دارند در راه بندگان خدا مضایقه نمى کنند.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم
#تفسیر_قرآن_جلسه_۴
نام سوره: انفال
شماره آیه:《۴》
#آیه: أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَّهُمْ دَرَجَاتٌ عِندَ رَبِّهِمْ وَ مَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ
#ترجمه: (آرى،) مؤمنان حقیقى آنها هستند. براى آنان درجاتى (والا) نزد پروردگارشان
است. و براى آنها، آمرزش
و روزىِ پرارزشى است.
#تفسیر_آیه:
موقعیت و مقام والا و پاداش هاى فراوان این گونه مؤمنان راستین را بیان مى کند.
نخست مى گوید: مؤمنان حقیقى تنها آنها هستند (أُولئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقّاً).
سپس سه پاداش مهم آنها را بیان مى کند:
مى فرماید: آنها درجات مهمى نزد پروردگارشان دارند (لَهُمْ دَرَجاتٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ).
درجاتى که میزان و مقدار آن تعیین نشده و همین ابهام دلالت بر فوق العادگى آن دارد.
به علاوه آنها مشمول مغفرت و رحمت و آمرزش او خواهند شد (وَ مَغْفِرَةٌ).
و روزى هاى کریم; یعنى مواهب بزرگ، مستمر و همیشگى که نقص و عیبى در آن راه ندارد و حد و حسابى براى آن نیست در انتظارشان مى باشد (وَ رِزْقٌ کَریمٌ).
به راستى ما مسلمانان که دم از اسلام مى زنیم و گاهى آن چنان خود را طلبکار از اسلام و قرآن مى دانیم که از روى نادانى گناه عقب ماندگى ها را به گردن اسلام و قرآن مى افکنیم.
آیا اگر ما تنها مضمون این چند آیه را که روشنگر صفات مؤمنین راستین است در زندگى خود پیاده کنیم، ضعف و زبونى و وابستگى به این و آن را در پناه ایمان و توکّل از خود دور سازیم و هر روزى که بر ما مى گذرد، در مرحله تازه اى از ایمان و آگاهى گام بگذاریم و همواره در پرتو ایمان، احساس مسئولیت در برابر آنچه در اجتماعمان مى گذرد داشته باشیم، رابطه ما با خدا و خلق آن چنان قوى باشد که از همه سرمایه هاى وجود خویش در پیشبرد اجتماع انفاق کنیم روزگارمان چنین خواهد بود که امروز است؟!
ذکر این موضوع نیز لازم است، که ایمان مراحلى دارد و درجاتى، ممکن است در پاره اى از مراحل به قدرى ضعیف باشد که جلوه هاى عملى قابل ملاحظه اى از خود نشان ندهد، و با بسیارى از آلودگى ها نیز بسازد.
ولى یک ایمان راسخ و حقیقى و محکم محال است از جنبه هاى عملى و مثبت و سازنده خالى شود.
و این که بعضى ها عمل را جزء ایمان ندانسته اند تنها نظرشان به مرحله بسیار پائین ایمان بوده است.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
#اطلاعیه
اولین نشست #بصیرت_افزایی
📌 باموضوع بررسی تطبیقی سند بینالمللی حقوق کودک با سند اسلامی حقوق کودک
✅ با تأکید بر نقش حوزههای علمیه خواهران
🔹 🎤با حضور سرکار خانم دکتر زهرا آیت اللهی
(مدیر گروه مطالعات زن و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی)
🔹 محورهای نشست:
1️⃣ مزایای کنوانسیون حقوق کودک
2️⃣ ایرادات کنوانسیون حقوق کودک و چالشهای آن در تطبیق با نظام حقوقی اسلامی
3️⃣نقش حوزههای علمیه خواهران در مواجهه با اسناد سکولار و ترویج الگوی اسلامی حقوق کودک
4️⃣ اصول اساسی تدوین سند حقوق کودک اسلامی، شامل:
🔹 حق حیات کودک در اسلام
🔹 حقوق خانوادگی کودک در چارچوب اسلامی
🔹 حقوق آموزشی و فرهنگی کودک بر مبنای ارزشهای دینی
🔹 حق سلامت کودک از منظر فقه و اخلاق اسلامی
🔹 حقوق اقتصادی کودک و مسئولیتهای والدین و حکومت در تأمین معیشت او
👈🏻 ویژه: اساتید، پژوهشگران، طلاب و علاقهمندان به حوزه حقوق کودک و مطالعات اسلامی
🎁 همراه با مسابقه علمی:
📌 به سه نفر از بهترین پاسخدهندگان به پرسشهای نشست جوایزی اهدا خواهد شد.
📅 زمان:30 بهمن 1403
📍 مکان: جامعه الزهراسلام الله علیها، تالار بیداری اسلامی
🔗 لینک شرکت در مسابقه: http://forms.jz.ac.ir/f_593/
✨ با حضور گرم و اندیشههای ارزشمند شما، گامی در جهت تدوین و تبیین حقوق کودک اسلامی برمیداریم.
♦️ طلاب غیرایرانی ساعت ۱۱ تا ۱۲ در برنامه بصیرت شرکت نمایند.
#معاونتتبلیغوامورفرهنگی
#ادارهکلامورفرهنگی
┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
✨⚜✨⚜✨
قابل توجه خواهران طلاب غیرایرانی
متن کنوانسیون حقوق کودک را از اینترنت دریافت و مطالعه بفرمایید.
سپس به سئوالات زیر👇👇 پاسخ دهید.
۱-مزایای کنوانسیون حقوق کودک
۲-ایرادات کنوانسیون حقوق کودک
۳-اگر بخواهیم سندحقوق کودک اسلامی تدوین کنیم درارتباط باعناوین اصلی حقوق کودک اسلامی چه نکاتی را اعلام می کنیم؟
-حق حیات کودک
-حقوق خانوادگی کودک
-حقوق آموزشی،فرهنگی کودک
-حق سلامت کودک
-حقوق اقتصادی کودک
۴- به نظرشما حوزه های علمیه خواهران درمقابل سند سکولار کنوانسیون حقوق کودک چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟
جهت ارسال پاسخ وارد لینک شوید
🆔http://forms.jz.ac.ir/f_593/
یا پاسخها را داخل برگه با مشخصات (نام خانوادگی کد تحصیلی شماره موبایل و پاسپورت)
نوشته و روز سهشنبه خدمت مسئولان داخل تالار تحویل دهید.
♦️خواهران طلاب غیرایرانی ساعت ۱۱ تا ۱۲ در برنامه نشست بصیرتی شرکت نمایند
﷽ #توصیه
📌مراجعه به زندگینامه علمای گذشته
🔰آیت الله بهجت:
مراجعه به تراجِم(زندگینامۀ) علمای سلَف(گذشته)، به منزله مراجعه به کتابهای معتبر اخلاقی است.
هرکس که طالب تهذیب و ترقی در امور معنوی است و میخواهد از زندگی و عمر خود چیزی استفاده کند، شایسته است به شرح احوال آنها نگاه کند، که چه کارها میکردند.
📗در محضر بهجت، ج٢، ص٣۴٧
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کرامات شهید سید مجتبی صالحی خوانساری
👌برای حاجت روایی، روزهای سه شنبه این ختم را انجام دهید:
✅ سه تا سوره مبارکه یس نذر شهید سید مجتبی صالحی بفرمایید
💌 هر سه شنبه، یک یاسین را تلاوت و به شهید بزرگوار هدیه بفرمایید
👈 سه شنبه اول یک یس
👈سه شنبه دوم یک یس
👈و سه شنبه سوم یک یس
🤲و ان شاء الله در آخرین سه شنبه حاجت روا شوید.
❤️#هر_روز_با_یاد_شهداء
❤️#شادی_روح_شهدا_صلوات
_._._._._🌷♡🌷_._._._._
_._._._._🌷♡🌷_._._._._