eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
388 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
997 ویدیو
69 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اولین نشست 📌 باموضوع بررسی تطبیقی سند بین‌المللی حقوق کودک با سند اسلامی حقوق کودک ✅ با تأکید بر نقش حوزه‌های علمیه خواهران 🔹 🎤با حضور سرکار خانم دکتر زهرا آیت اللهی (مدیر گروه مطالعات زن و خانواده پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی) 🔹 محورهای نشست: 1️⃣ مزایای کنوانسیون حقوق کودک 2️⃣ ایرادات کنوانسیون حقوق کودک و چالش‌های آن در تطبیق با نظام حقوقی اسلامی 3️⃣نقش حوزه‌های علمیه خواهران در مواجهه با اسناد سکولار و ترویج الگوی اسلامی حقوق کودک 4️⃣ اصول اساسی تدوین سند حقوق کودک اسلامی، شامل: 🔹 حق حیات کودک در اسلام 🔹 حقوق خانوادگی کودک در چارچوب اسلامی 🔹 حقوق آموزشی و فرهنگی کودک بر مبنای ارزش‌های دینی 🔹 حق سلامت کودک از منظر فقه و اخلاق اسلامی 🔹 حقوق اقتصادی کودک و مسئولیت‌های والدین و حکومت در تأمین معیشت او 👈🏻 ویژه: اساتید، پژوهشگران، طلاب و علاقه‌مندان به حوزه حقوق کودک و مطالعات اسلامی 🎁 همراه با مسابقه علمی: 📌 به سه نفر از بهترین پاسخ‌دهندگان به پرسش‌های نشست جوایزی اهدا خواهد شد. 📅 زمان:30 بهمن 1403 📍 مکان: جامعه الزهراسلام الله علیها، تالار بیداری اسلامی 🔗 لینک شرکت در مسابقه: http://forms.jz.ac.ir/f_593/ ✨ با حضور گرم و اندیشه‌های ارزشمند شما، گامی در جهت تدوین و تبیین حقوق کودک اسلامی برمی‌داریم. ♦️ طلاب غیرایرانی ساعت ۱۱ تا ۱۲ در برنامه بصیرت شرکت نمایند. ┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
✨⚜✨⚜✨ قابل توجه خواهران طلاب غیرایرانی متن کنوانسیون حقوق کودک را از اینترنت دریافت و‌ مطالعه بفرمایید. سپس به سئوالات زیر👇👇 پاسخ دهید. ۱-مزایای کنوانسیون حقوق کودک ۲-ایرادات کنوانسیون حقوق کودک ۳-اگر بخواهیم سندحقوق کودک اسلامی تدوین کنیم درارتباط باعناوین اصلی حقوق کودک اسلامی چه نکاتی را اعلام می کنیم؟ -حق حیات کودک -حقوق خانوادگی کودک -حقوق آموزشی،فرهنگی کودک -حق سلامت کودک -حقوق اقتصادی کودک ۴- به نظرشما حوزه های علمیه خواهران درمقابل سند سکولار کنوانسیون حقوق کودک چه اقداماتی می توانند انجام دهند؟ جهت ارسال پاسخ وارد لینک شوید 🆔http://forms.jz.ac.ir/f_593/ یا پاسخها را داخل برگه با مشخصات (نام خانوادگی کد تحصیلی شماره موبایل و پاسپورت) نوشته و روز سه‌شنبه خدمت مسئولان داخل تالار تحویل دهید. ♦️خواهران طلاب غیرایرانی ساعت ۱۱ تا ۱۲ در برنامه نشست بصیرتی شرکت نمایند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌مراجعه به زندگی‌نامه علمای گذشته 🔰آیت الله بهجت: مراجعه به تراجِم(زندگی‌نامۀ) علمای سلَف(گذشته)، به منزله مراجعه به کتاب‌های معتبر اخلاقی است. هرکس که طالب تهذیب و ترقی در امور معنوی است و می‌خواهد از زندگی و عمر خود چیزی استفاده کند، شایسته است به شرح احوال آنها نگاه کند، که چه کارها می‌کردند. 📗در محضر بهجت، ج٢، ص٣۴٧
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹کرامات شهید سید مجتبی صالحی خوانساری 👌برای حاجت روایی، روزهای سه شنبه این ختم را انجام دهید: ✅ سه تا سوره مبارکه یس نذر شهید سید مجتبی صالحی بفرمایید 💌 هر سه شنبه، یک یاسین را تلاوت و به شهید بزرگوار هدیه بفرمایید 👈 سه شنبه اول یک یس 👈سه شنبه دوم یک یس 👈و سه شنبه سوم یک یس 🤲و ان شاء الله در آخرین سه شنبه حاجت روا شوید. ❤️ ❤️ _._._._._🌷♡🌷_._._._._ _._._._._🌷♡🌷_._._._._
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات: بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۵》 : كَمَا أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِن بَيْتِكَ بِالْحَقِّ وَإِنَّ فَرِيقًا مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ لَكَارِهُونَ : همان گونه که پروردگارت تو را بحق از خانه ات (به سوى میدان بدر،) خارج ساخت، در حالى که گروهى از مؤمنان ناخشنود بودند (ولى سرانجامش پیروزى بود). : ناخشنودى مؤمنان از پیش آمد جنگ در اولین آیه از این سوره خواندیم که پاره اى از مسلمانان تازه کار از چگونگى تقسیم غنائم بدر تا حدى ناراضى بودند، در این آیه و آیه بعد خداوند به آنها مى‌گوید: این تازگى ندارد که چیزى ناخوشایند شما باشد در حالى که صلاحتان در آن است، همان گونه که اصل جنگ بدر که فعلاً گفتگو بر سر غنائم آن است براى بعضى ناخوشایند بود و دیدید سرانجام چه نتائج درخشانى براى مسلمانان در بر داشت. بنابراین، نباید با دید محدود خود، احکام الهى را ارزیابى کنید، بلکه باید در برابر آنها سر تسلیم فرود آرید و از نتائج نهائى بهره مند شوید. در این آیه مى فرماید: این ناخشنودى پاره‌اى از افراد از طرز تقسیم غنائم بدر، همانند آن است که خداوند تو را از خانه و جایگاهت در مدینه به حق بیرون فرستاد در حالى که بعضى از مؤمنان کراهت داشتند(کَما أَخْرَجَکَ رَبُّکَ مِنْ بَیْتِکَ بِالْحَقِّ وَ إِنَّ فَریقاً مِنَ الْمُؤْمِنینَلَکارِهُونَ). کلمه بِالْحَقِّ اشاره به این است که این فرمان خروج، طبق یک وحى الهى و دستور آسمانى صورت گرفت و نتیجه اش وصول به حق براى جامعه اسلامى بود. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۶》 : يُجَادِلُونَكَ فِي الْحَقِّ بَعْدَمَا تَبَيَّنَ كَأَنَّمَا يُسَاقُونَ إِلَى الْمَوْتِ وَهُمْ يَنظُرُونَ : آنها پس از روشن شدن حق، باز با تو مجادله مى کردند. (و چنان ترس و وحشت آنها را فراگرفته بود، که) گویى به سوى مرگ رانده مى شوند، و آن را با چشم خود مى نگرند. : در ادامه آیه قبل، در این آیه مى‌افزاید: این گروه ظاهربین و کم حوصله در مسیر راه به سوى بدر مرتباً با تو مجادله و گفتگو در این فرمان حق داشتند، و با این که این واقعیت را دریافته بودند که این فرمان خدا است، ولى باز دست از اعتراض خویش بر نمى‌داشتند(یُجادِلُونَکَ فِی الْحَقِّ بَعْدَ ما تَبَیَّنَ). و آن چنان ترس و وحشت سراسر وجود آنها را فرا گرفته بود که گوئى به سوى مرگ رانده مى‌شوند و مرگ و نابودى خویش را با چشم خود مى.بینند (کَأَنَّما یُساقُونَ إِلَى الْمَوْتِ وَ هُمْیَنْظُرُونَ). ولى حوادث بعد، نشان داد: آنها چقدر گرفتار اشتباه، ترس و وحشت بى دلیل بودند، و این جنگ، چه پیروزى هاى درخشانى براى مسلمانان به بار آورد. اما با دیدن چنین صحنه‌اى و آن پیروزى درخشان نمى‌بایست بعد از جنگ بدر، در مورد غنائم زبان به اعتراض گشایند. دلیل این اعتراض را از تعبیر: فَرِیْقاً مِنَ الْمُؤْمِنِیْنَ: جمعى از مؤمنان مى‌توان دریافت: اوّلاً ـ این مشاجره و گفتگو به خاطر روح نفاق و بى‌ایمانى نبود، بلکه بر اثر ضعف ایمان و نداشتن بینش کافى در مسائل اسلامى بود. ثانیاً ـ تنها عده محدودى این چنین فکر مى کردند و اکثریت که از مسلمانان مجاهد راستین بودند تسلیم فرمان پیامبر(صلى الله علیه وآله) و اوامر او بودند و اعتراضى نداشتند. ✍تهیه و تنظیم :استاد عاشوری
مقام معظم رهبری حفظه الله: «پایه‌ی فكری را باید قوی كرد، تا انسان در پیكار اندیشه‌ها...در امروزِ دنیا بتواند بایستد و جبهه‌ی خودش را حفظ كند.» ۸۵/۸/۱۷ 💥دوره آموزشی آشنایی با منظومه فکری مقام معظم رهبری حفظه الله 🗓 زمان: روزهای؛ در طول ترم ساعت ۱۲ تا ۱۴ 🔸شیوه برگزاری: حضوری 🔸مکان: ساختمان شهید بهشتی، آمفی تئاتر طبقه همکف 🔻استاد: حجه الاسلام و المسلمین مددی و با راهبری اساتید هیئت جهادی 💢ثبت نام: ارسال اطلاعات (نام و نام خانوادگی، کد تحصیلی، شماره همراه) به آیدی @jafari44 ❇️ اولین جلسه روز دوشنبه ۲۹ بهمن ماه 🔰🔰🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۷》 : وَإِذْ يَعِدُكُمُ اللَّهُ إِحْدَى الطَّائِفَتَيْنِ أَنَّهَا لَكُمْ وَتَوَدُّونَ أَنَّ غَيْرَ ذَاتِ الشَّوْكَةِ تَكُونُ لَكُمْ وَيُرِيدُ اللَّهُ أَن يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَيَقْطَعَ دَابِرَ الْكَافِرِينَ : و (به یاد آرید) هنگامى را که خداوند به شما وعده داد که یکى از دو گروه [= کاروان تجارى، یا لشکر مسلح قریش] نصیب شما خواهد بود. و شما دوست مى داشتید که کاروان (غیر مسلح) براى شما باشد. ولى خداوند مى خواهد حق را با دستورات خود تقویت، و ریشه کافران را قطع کند. (از این رو شما را برخلاف میلتان، با لشکر قریش درگیر ساخت.) : تثبیت حق در این آیه به وعده پیروزى اجمالى خداوند در جریان جنگ بدر اشاره شده، مى فرماید: به یاد بیاورید هنگامى را که خداوند به شما وعده داد یکى از دو گروه (کاروان تجارى قریش یا لشکر آنها) در اختیار شما قرار خواهد گرفت(وَ إِذْ یَعِدُکُمُ اللّهُ إِحْدَى الطّائِفَتَیْنِ أَنَّها لَکُمْ). اما شما براى پرهیز از دردسرهاى جنگ، تلفات و ناراحتى هاى ناشى از آن دوست مى داشتید کاروان، در اختیارتان قرار بگیرد، نه لشکر قریش(وَ تَوَدُّونَ أَنَّ غَیْرَ ذاتِالشَّوْکَةِ تَکُونُ لَکُمْ). در روایات آمده است پیامبر(صلى الله علیه وآله) به آنها فرمود: إِحْدَى الطّائِفَتَیْنِ لَکُمْ إِمَّاالْعِیرُ وَ إِمَّا النَّفِیْرُ. عیر به معنى کاروان و نفیر به معنى لشکر است ولى همان طور که در آیه ملاحظه مى کنید به جاى لشکر، ذاتِ الشّوکة و به جاى کاروان غَیرَ ذاتِ الشّوکة تعبیر شده است. این تعبیر، نکته لطیفى در بر دارد; زیرا شَوکة که به معنى قدرت و شدت است در اصل از شَوک به معنى خار گرفته شده، سپس به سر نیزه هاى سربازان و بعد از آن به هر گونه اسلحه، شَوکة گفته شده، و از آنجا که سلاح نشانه قدرت و شدت است به هر گونه قدرت و شدت نیز، شَوکة اطلاق مى‌شود. بنابراین، ذات الشوکة به معنى سربازان مسلح، و غیر ذات الشوکة به معنى کاروان غیر مسلح است که اگر مردان مسلحى هم در آن بوده، مسلماً قابل ملاحظه نبوده اند. یعنى، گروهى از شما روى حسّ راحت طلبى یا علاقه به منافع مادّى، ترجیح مى دادند با مال التجاره دشمن رو به رو شوند، نه با سربازان مسلح، در حالى که پایان جنگ نشان داد، صلاح و مصلحت قطعى آنها در این بود که قدرت نظامى دشمن را درهم بکوبند، تا راه براى پیروزى هاى بزرگ آینده هموار گردد. لذا به دنبال آن مى فرماید: خدا مى‌خواهد به این وسیله حق را با کلمات خود تثبیت کند، و آئین اسلام را تقویت نماید و ریشه کافران را قطع کند(وَ یُریدُ اللّهُ أَنْ یُحِقَّ الْحَقَّ بِکَلِماتِهِ وَ یَقْطَعَ دابِرَ الْکافِرینَ). بر این اساس، این یک درس بزرگ عبرت براى همه شما مسلمانان بود که در حوادث مختلف، دورنگر و آینده‌ساز باشید، نه کوته‌بین و تنها به فکر امروز، هر چند دورنگرى و مال‌اندیشى مشکلات فراوانى در بر داشته باشد و کوته بینى توأم با آسایش و منافع مادّى زودگذر; زیرا پیروزى نخست یک پیروزى ریشه دار و همه جانبه است، اما پیروزى دوم یک پیروزى سطحى و موقت است. این تنها درسى براى مسلمانان آن روز نبود، بلکه مسلمانان امروز نیز باید از این تعلیم آسمانى الهام بگیرند، هرگز به خاطر مشکلات، ناراحتى ها و زحمات طاقت فرسا، از برنامه هاى اصولى چشم نپوشند و به سراغ برنامه هاى غیر اصولى ولى ساده و کم زحمت نروند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری