✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
#تفسیر_قران_جلسه_99
🌹 آیه ۱۰۶ سوره مائده - بخش۱
💥يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا شَهَادَةُ بَيْنِكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ حِينَ الْوَصِيَّةِ اثْنَانِ ذَوَا عَدْلٍ مِنْكُمْ أَوْ آخَرَانِ مِنْ غَيْرِكُمْ إِنْ أَنْتُمْ ضَرَبْتُمْ فِي الْأَرْضِ فَأَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةُ الْمَوْتِ ۚ تَحْبِسُونَهُمَا مِنْ بَعْدِ الصَّلَاةِ فَيُقْسِمَانِ بِاللَّهِ إِنِ ارْتَبْتُمْ لَا نَشْتَرِي بِهِ ثَمَنًا وَ لَوْ كَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۙ وَ لَا نَكْتُمُ شَهَادَةَ اللَّهِ إِنَّا إِذًا لَمِنَ الْآثِمِينَ
#ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید وقتی مرگ یكی از شما فرا رسد، باید در حال وصیّت، دو عادل از خودتان را بر وصیّت شاهد بگیرید؛ یا اگر در سفر بودید و مرگِ شما فرا رسید دو نفر از غیر هم كیشان خود را شاهد وصیّت بگیرید.
و اگر (در صداقت آنان) شک كردید، هر دو را بعد از نماز نگه دارید، پس به خدا سوگند یاد می كنند كه ما این شهادت را به هیچ قیمتی نمی فروشیم هر چند [مورد شهادت] خویشاوندان ما باشند، و شهادت الهی را پنهان نمی كنیم، كه اگر پنهان كنیم از گناهكاران خواهیم بود.
🌷 #حَضَرَ: فرا رسد
🌷 #أَحَدَكُم: یکی از شما
🌷 #الْمَوْت: مرگ
🌷 #حِينَ_الْوَصِيَّةِ: در حال وصیت
🌷 #اثْنَانِ_ذَوَا_عَدْل: دو عادل
🌷 #آخَرَان: دیگران
🌷 #ضَرَبْتُمْ_فِي_الْأَرْض: در زمین گام برداشتید کنایه از، در سفر بودید
🌷 #أصَابَتْكُم:ْ فرا رسید
🌷 #تَحْبِسُونَهُمَا: هر دو را نگه دارید
🌷 #الصَّلَاةِ: نماز
🌷 #إِنِ_ارْتَبْتُم: اگر به شک افتادید
🌷 #ثَمَنًا: قیمتی
🌷 #ذَا_قُرْبَىٰ: خویشاوندان
🌷 #لا_نَكْتُمُ: پنهان نمی کنیم
🌷 #شَهَادَةَ اللَّه: شهادت الهی
🌷 #الْآثِمِينَ: گناهکاران
#شأن_نزول_آیه:
این آیه در مدینه نازل شده است.
در مورد نزول اين آيه و دو آيه بعد نقل شده كه يک نفر از مسلمانان به نام «ابن ابى ماريه» به اتفاق دو نفر از مسيحيان عرب به نام «تميم» و «عدى» كه دو برادر بودند به قصد تجارت از مدينه خارج شدند در اثناى راه «ابن ماريه» كه مسلمان بود بيمار شد، وصيّت نامه اى نوشت و آن را در ميان وسایل خود مخفى كرد و اموال خود را به دست دو همسفر نصرانى سپرد، وصيّت كرد كه آنها را به خانواده او برسانند، و از دنيا رفت،
همسفران متاع او را گشودند و چيزهاى گران قيمت و جالب آن را برداشتند و بقيّه را به ورثه بازگرداندند. ورثه هنگامى كه متاع را گشودند، قسمتى از اموالى كه «ابن ابى ماريه» با خود برده بود در آن نيافتند، ناگاه چشمان آنها به وصيّت نامه افتاد، ديدند، صورت تمام اموال مسروقه در آن ثبت است، مطلب را با آن دو نفر مسيحى همسفر در ميان گذاشتند آنها انكار كرده و گفتند: هر چه به ما داده بود به شما تحويل داده ايم!
ناچار به پيامبر «صلّى اللّه عليه و آله» شكايت كردند، آيه نازل شد و حكم آن را بيان كرد.
⬅️ در جلسه بعدی به شرح آیه می پردازیم ...ادامه دارد...
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نماز_علما
نماز #امام_خمینی در بیمارستان
📌اين نوع نماز نشان می دهد نماز امام خمینی رحمت الله علیه از روی #عادت نیست.
🌹🌹🌹🌹🌹
#نماز
⚜ هر زمان نگاه کنيد انرژي می گيريد
یک نکته جديد می بینید🔺
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
#حدیث_روز
#پیامبر_اکرم_صل_الله_علیه_وآله_وسلم
🔷آسمانها و زمین و فرشتگان و شب و روز برای سه کس آمرزش می طلبند،
دانشمندان و دانشجویان و سخاوتمندان
┄┄┅═✧❁✧═┅┄┄
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
#تفسیر_قران_جلسه_100
🌹 آیه ۱۰۶ سوره مائده - بخش۲
💥 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ ءامَنُوا شَهَادَةُ بَيْنِكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ حِينَ الْوَصِيَّةِ اثْنَانِ ذَوَا عَدْلٍ مِنْكُمْ أَوْ آخَرَانِ مِنْ غَيْرِكُمْ إِنْ أَنْتُمْ ضَرَبْتُمْ فِي الْأَرْضِ فَأَصَابَتْكُمْ مُصِيبَةُ الْمَوْتِ ۚ تَحْبِسُونَهُمَا مِنْ بَعْدِ الصَّلَاةِ فَيُقْسِمَانِ بِاللَّهِ إِنِ ارْتَبْتُمْ لَا نَشْتَرِي بِهِ ثَمَنًا وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۙ وَلَا نَكْتُمُ شَهَادَةَ اللَّهِ إِنَّا إِذًا لَمِنَ الْآثِمِينَ
#ترجمه: ای کسانی که ایمان آورده اید وقتی مرگ یكی از شما فرا رسد، باید در حال وصیّت، دو عادل از خودتان را بر وصیّت شاهد بگیرید؛ یا اگر در سفر بودید و مرگِ شما فرا رسید دو نفر از غیر هم كیشان خود را شاهد وصیّت بگیرید. و اگر (در صداقت آنان) شک كردید، هر دو را بعد از نماز نگه دارید، پس به خدا سوگند یاد می كنند كه ما این شهادت را به هیچ قیمتی نمی فروشیم هر چند [مورد شهادت] خویشاوندان ما باشند، و شهادت الهی را پنهان نمی كنیم، كه اگر پنهان كنیم از گناهكاران خواهیم بود.
در جلسه قبلی به شأن نزول آیه و ترجمه واژگان آیه پرداختیم در این جلسه به شرح آیه می پردازیم.
از مهمترين مسائلى كه #اسلام روى آن تكيه مى كند، مسأله حفظ حقوق و اموال مردم و به طور كلّى اجراى عدالت اجتماعى است.
نخست براى اين كه حقوق ورثه در اموال ميّت از ميان نرود و حقّ بازماندگان و ايتام و کودکان پايمال نشود، به افراد با ايمان دستور مى دهد و مى فرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا شَهادَةُ بَيْنِكُمْ إِذا حَضَرَ أَحَدَكُمُ الْمَوْتُ حِينَ الْوَصِيَّةِ اثْنانِ ذَوا عَدْلٍ مِنْكُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید وقتی مرگ یکی از شما فرا رسد، باید در حال وصیت، دو عادل از خودتان را بر وصیت شاهد بگیرید»
البتّه #شهادت در اينجا همراه با وصايت است، يعنى اين دو نفر هم «وصيّند» و هم «شاهد»،
سپس اضافه مى كند: «أَوْ آخَرانِ مِنْ غَيْرِكُمْ إِنْ أَنْتُمْ ضَرَبْتُمْ فِي الْأَرْضِ فَأَصابَتْكُمْ مُصِيبَةُ الْمَوْتِ؛ یا اگر در سفر بودید و مرگ شما فرا رسید دو نفر از غیر هم کیشان خود را شاهد وصیت بگیرید»
منظور از غير مسلمانان تنها #اهل_كتاب يعنى، يهود و نصارا مى باشد.
سپس دستور مى دهد كه: «تَحْبِسُونَهُما مِنْ بَعْدِ الصَّلاةِ فَيُقْسِمانِ بِاللّهِ إِنِ ارْتَبْتُمْ لا نَشْتَرِي بِهِ ثَمَناً وَ لَوْ كانَ ذا قُرْبى؛ و اگر در صداقت آنان شک کردید، هر دو را بعد از نماز نگه دارید، پس به خدا سوگند یاد می کنند که ما این شهادت را به هیچ قیمتی نمی فروشیم هر چند مورد شهادت خویشاوندان ما باشند » «وَ لا نَكْتُمُ شَهادَةَ اللّهِ إِنّا إِذاً لَمِنَ الْآثِمِينَ؛ و شهادت الهی را پنهان نمی کنیم، که اگر پنهان کنیم از گناهکاران خواهیم بود»
🔹پیام های آیه ۱۰۶ سوره مائده🔹
✅ در آستانه ى #مرگ قرار گرفتن، آخرین فرصت براى وصیّت كردن است.
✅ براى اداى حقّ #مردم، دو شاهد عادل بگیرید.
✅ براى اداى حقّ #مردم، اگر مسلمان حضور نداشت، با غیر مسلمان كار را محكم كنید. اما غیر مسلمانى مانند یهود و نصارا كه #خداوند را قبول داشته باشد تا بتواند به نام مقدّس او سوگند یاد كند
✅ مراعات حقوق مردم همه جا مهم است و مكان بردار نیست.
✅ تنها سوگند به نام #اللّه ارزشمند و معتبر است.
✅ براى اداى حقّ از صحنه هاى مذهبى و ملكوتى و مكان ها و زمان هاى مقدّس كمک بگیریم.
✅ یكى از عوامل #انحراف، رسیدن به مال دنیا است.
✅ كتمان حقّ و #خیانت در گواهى، انسان عادل را فاسق مى كند و در همه ادیان الهى، حرام شمرده شده است.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
معــــ🌷﷽🌷ـــــ۱۷ـبر
🌷 سردار شهید مهدی زینالدین:
🔆《انسان وظیفهاش در دنیا این است
که عبد خدا باشد
و بکوشد که عملش برای خدا باشد
و همهی کارها را به خدای متعال بسپارد.
فقط یک راه برای سربلند بیرون آمدن از صحرای قیامت وجود دارد
و آن این است که عبد او باشیم.》
🌷🍃🌸💠🌸🍃🌷
🌷نثار روح مطهر فرماندهی قلبها سردار سرلشکر پاسدار شهید "مهدی زینالدین" فرماندهی لشکر۱۷ علیبنابیطالب (علیهالسلام) صلوات🌷
5 نفری ڪه #شیطان_را #بیچاره ڪردهاند
🌷 امام صادق (علیه السلام) فرمود :
🖋 شیطان گفته است ؛ پنج نفر مرا بیچاره ساخته اند و سایر مردم در قدرت و اختیار من هستند؛
1⃣ ڪسی که از روی نیت صادق و درست به خدا پناه ببرد و در تمام ڪارها توڪل به او ڪند.
2⃣ ڪسی که در شبانه روز بسیار تسبیح خدا گوید.
3⃣ ڪسی که هرچه برای خویشتن مےپسندد برای برادر مؤمن خود نیز بپسندد.
4⃣ ڪسی که به هنگام رسیدن مصیبت به او، ناله و فریاد نزند.
5⃣ و ڪسی که به آنچه خدا قسمت او ڪرده راضے باشد و برای رزق و روزیش غم و غصه نخورد.
📚 جامع احادیث شیعه ، ج14
📚 بحارالانوار ، ج63
♦️ نقل است که روزی «معاویه» برای نماز در مسجد آماده میشد. به خیل عظیم جمعیتی که آماده اقتدا به او بودند نگاهی از سر غرور انداخت.
🔹 عمروعاص» که در نزدیکی او ایستاده بود، در گوشش نجوا کرد که: بیدلیل مغرور نشو! اینها اگر عقل داشتند به جماعت تو نمیآمدند و «علی» را انتخاب میکردند. معاویه» برافروخت. «عمروعاص» قول داد که حماقت نمازگزاران را ثابت میکند.
🔹پس از نماز، بر منبر رفت و در پایان سخنرانی گفت: از رسول خدا شنیدم که هر کس نوک زبان خود را به نوک بینیاش برساند، خدا بهشت را بر او واجب مینماید و بلافاصله مشاهدهکرد که همه تلاش میکنند نوک زبانِشان را به نوک بینیِشان برسانند تا ببینند بهشتیاند یا جهنمی؟
🔹عمروعاص» خواست در کنار منبر حماقت جمعیت را به «معاویه» نشان دهد، دید معاویه عبایش را بر سر کشیده و دارد خود را آزمایش میکند و سعی میکند کسی متوجه تلاش ناموفقش برای رساندن نوک زبان به نوک بینی نشود.
🔹 از منبر پایین آمد در گوش «معاویه» نجوا کرد: این جماعت احمق خلیفه احمقی چون تو میخواهند. ""علی""برای این جماعت حیف است...
#حدیث؛ شیطان حسود🔥🔥🔥
امام علی علیه السلام
«اِذا قامَ الرَّجُلُ اِلَى الصَّلاةِ اَقْبَلَ اِلَيْهِ اِبْليسُ يَنْظُرُ اِلَيْهِ حَسَدا لِمايَرى مِنْ رَحْمَةِ اللّهِ اَلتَّى تَغْشاهُ.
ترجمه 🇮🇷
«هنگامی که کسی به نماز برمی خیزد، شیطان می آید و به نظر حسادت به او نگاه می کند زیرا می بیند که رحمت خدا او را فرا گرفته است.»
📚بحارالانوار، ج82، ص 207
🥀🥀🥀🥀🥀
#نماز
#آثار_نماز
#شیطان
🥀🥀🥀🥀🥀
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
#تفسیر_قران_جلسه_101
🌹 آیه ۱۰۷ سوره مائده
💥فَإِنْ عُثِرَ عَلَىٰٓ أَنَّهُمَا اسْتَحَقَّآ إِثْمًا فَآخَرَانِ يَقُومَانِ مَقَامَهُمَا مِنَ الَّذِينَ اسْتَحَقَّ عَلَيْهِمُ الْأَوْلَيَانِ فَيُقْسِمَانِ بِاللَّهِ لَشَهَادَتُنَآ أَحَقُّ مِنْ شَهَادَتِهِمَا وَ مَا اعْتَدَيْنَآ إِنَّآ إِذًا لَمِنَ الظَّالِمِينَ
#ترجمه: پس اگر اطّلاعی حاصل شود كه آن دو شاهد [با شهادت ناحقّ خود] مرتكب گناه شده اند، دو شاهد دیگر از كسانی كه به میّت نزدیک ترند به جای آن دو شاهدِ [خائن] می ایستند، و به خدا سوگند یاد می کنند كه شهادتمان از شهادت آن دو نفر به حقّ نزدیک تر است، و ما از حد تجاوز نکرده ایم که اگر چنین کنیم قطعاً از ستمكارانیم.
🌷 #عُثِرَ: از عثور به معنای اطلاع و آگاهی بدون تجسس است
🌷 #إِثْم: گناه
🌷 #آخَرَانِ: دو نفر دیگر
🌷 #يَقُومَانِ: می ایستند
🌷 #أَوْلَيَانِ: سزاوارتر
🌷 #ما_اعْتَدَيْنَآ: تجاوز نکردیم
🌷 #الظَّالِمِين: ستمکاران
موضوع این آیه در ادامه آیه قبلی است.
در اين آيه سخن از مواردى به ميان آمده كه ثابت شود، دو شاهد مرتكب خيانت و گواهى بر ضدّ حق شده اند در چنين موردى دستور مىدهد كه اگر اطّلاعاتى حاصل شود كه آن دو نفر مرتكب گناه و جرم و تعدّى شده اند و حقّ را پايمال كرده اند، دو نفر ديگر از كسانى كه گواهان نخست به آنها ستم كرده اند يعنى ورثه ميّت به جاى آنها قرار گرفته و براى احقاق حقّ خود #شهادت و گواهى مى دهند که می فرماید: «فَإِنْ عُثِرَ عَلى أَنَّهُمَا اسْتَحَقّا إِثْماً فَآخَرانِ يَقُومانِ مَقامَهُما مِنَ الَّذِينَ اسْتَحَقَّ عَلَيْهِمُ الْأَوْلَيان؛ پس اگر اطلاعی حاصل شود که آن دو شاهد [با شهادت ناحق خود] مرتکب گناه شده اند، دو شاهد دیگر از کسانی که به میت نزدیکترند به جای آن دو شاهد می ایستند»
سپس وظيفه دو شاهد دوّم را چنين بيان مى كند كه «فَيُقْسِمانِ بِاللّهِ لَشَهادَتُنا أَحَقُّ مِنْ شَهادَتِهِما وَ مَا اعْتَدَيْنا إِنّا إِذاً لَمِنَ الظّالِمِينَ؛ پس به خدا سوگند می خورند که شهادتمان از #شهادت آن دو نفر به حق نزدیکتر است و ما از حد تجاوز نکرده ایم که اگر چنین کنیم قطعا از ستمکارانیم»
🔹پیام های آیه ۱۰۷ سوره مائده
✅ شما حق #تجسس و کنجکاوی ندارید، ولی اگر اطلاعی پیدا شد، وظیفه عوض می شود.
✅ #شهادت_دروغ، نوعی تجاوز و ظلم به حقوق مردم است.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
💠 طلب غفران برای ارواح مؤمنین و مؤمنات را فراموش نکنیم
🔸 حضرت صادق (علیهالسلام) از پدران گرامی خویش نقل میکند که رسول خدا (ص) فرمود: هیچ مرد و زن مؤمن از اول روزگار تا روز قیامت نمیباشد جز آنکه شفیع آن کسی میباشد که در میان دعایش چنین بگوید: «اللَّهُمَ اغْفِرْ لِلْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ»
🔸 روز قیامت دستور داده میشود که بندهای را به آتش ببرند، و لذا او را به سوی دوزخ میکشند. در این هنگام، همهی مردها و زنهای مؤمن میگویند: پروردگارا، این فرد برای ما دعا میکرد، شفاعت ما را در مورد او بپذیر. پس خداوند شفاعت آنها را میپذیرد، و آن فرد نجات مییابد. (الأمالی للصدوق؛ ص ۴۵۶)
🤲 میهمانشان کنیم به صلواتی و حمد و سورهای
🔘انسان گناه میکند و خیال می کند
در جای خلوتی گناه کرده
و تمام شد و رفت
گناه شما در همه چیز اثر می گذارد،
در میحطتان اثر می گذارد...!
#آیت_الله_مشکینی(ره)
═✧❁🌸❁✧═
═✧❁🌸❁✧═
علامه محمدباقر مجلسی فرمودند:
مشغول مطالعه بودم به این دعا رسیدم و آن را خواندم:
" بسم الله الرحمن الرحیم، اَلْحَمْدُ لله مِنْ اَوَّلِ الدُّنْیا اِلی فَنائِها وَ مِنَ الآخِرَه اِلی بَقائِها. اَلْحَمْدُاللهِ عَلی کُلِّ نِعْمَه، اَسْتَغْفِرُالله مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ اَتُوبُ اِلَیْه، وَ هُوَ اَرْحَمُ الرّاحِمینَ "
بعد از یک هفته مجدد خواستم آن را بخوانم که در حالت مکاشفه ندایی شنیدم از ملائک، که ما هنوز از نوشتن ثواب قرائت قبلی فارغ نشده ایم.
خواندن این دعای با فضیلت در شب جمعه سفارش شده است.
منابع : نهج الفصاحه،صفحه ٣٢٢ ؛ قصص العلماء،صفحه ٨٠٢
📣📣📣
#پوشش
قابل توجه طلاب گرامی
❇️ با توجه به نقش الگویی طلاب در نوع پوشش
👈رعایت پوشش متناسب زی طلبگی با محیط آموزشی در زمان امتحانات مورد انتظار بوده و ضروری می باشد .
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
#تفسیر_قران_جلسه_102
🌹 آیه ۱۰۸ سوره مائده
💥أَدْنَىٰٓ أَنْ يَأْتُوا بِالشَّهَادَةِ عَلَىٰ وَجْهِهَآ أَوْ يَخَافُوٓا أَنْ تُرَدَّ أَيْمَانٌ بَعْدَ أَيْمَانِهِمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ وَ اسْمَعُوا ۗ وَ اللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ
#ترجمه: این به خاطر این كه شاهدان شما شهادت را به صورتی درست و صحیح ادا كنند و یا بترسند که (دروغ هایشان فاش شود و) سوگندهایی جای سوگندهای آنها را بگیرد، به حقیقت نزدیک تر است. و خداوند را تقوا پیشه كنید و بشنوید؛ و خداوند گروه فاسقین را هدایت نمی کند.
🌷 #أَدْنَىٰٓ: نزدیکتر
🌷 #يَخَافُوٓا: بترسند
🌷 #تُرَدَّ: برگردانده شود
🌷 #أَيْمَان: سوگندها
🌷 #اسْمَعُوا: بشنوید
🌷 #لَايَهْدِي: هدایت نمی کند
🌷 #الْفاسقین: کسانی که از مسیر الهی خارج شدند
موضوع اين آيه در ادامه آیه قبلی است.
این آیه در حقيقت فلسفه احكامى را كه در زمينه #شهادت در آيات قبل گذشت بيان مى كند كه اگر طبق دستور بالا عمل شود يعنى دو #شاهد را بعد از نماز و در حضور جمع به گواهى بطلبند، و در صورت بروز خيانت آنها، افراد ديگرى از ورثه جاى آنها را بگيرند و حقّ را آشكار سازند اين برنامه سبب مى شود كه شهود در امر شهادت دقّت به خرج دهند و آن را بر طبق واقع به خاطر ترس از #خدا يا به خاطر ترس از مردم انجام دهند مبادا سوگندهايى جاى سوگندهاى آنها را بگيرد که می فرماید: «ذلِكَ أَدْنى أَنْ يَأْتُوا بِالشَّهادَةِ عَلى وَجْهِها أَوْ يَخافُوا أَنْ تُرَدَّ أَيْمانٌ بَعْدَ أَيْمانِهِمْ؛ این به خاطر این که شاهدان شما شهادت را به صورتی درست و صحیح ادا کنند و یا بترسند که [دروغ هایشان فاش شود و] سوگندهایی جای سوگندهای آنها را بگیرد، به حقیقت نزدیکتر است»
در حقيقت اين كار سبب مى شود كه حدّاكثر ترس از مسئوليّت در برابر #خدا و يا بندگان خدا در آنها بيدار گردد و از محور حقّ منحرف نشوند.
و در آخر آيه براى تأكيد روى تمام احكام گذشته دستور مى دهد: «وَ اتَّقُوا اللّهَ وَ اسْمَعُوا وَ اللّهُ لا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفاسِقِينَ؛ و خداوند را تقوا پیشه کنید و بشنوید و خداوند گروه فاسقین را هدایت نمی کند.»
#تقوا یعنی خود را از انجام دادن گناهان حفظ کنیم و از مخالفت خدا پرهیز کنیم و لطف و رحمت خدا را برای خود حفظ کنیم.
🔹پیام های آیه ۱۰۸ سوره مائده
✅ یکی از عواملی که باعث می شود فرد دست به #گناه نزند نگرانی از رسوایی در جامعه است زیرا آبرویش می رود.
✅ چنان #زندگی کنیم که نا اهلان عادل نما نتوانند با سوگند دروغ، زحمات ما را هدر دهند و بدانند که اظهارات نادرستشان توسط گروه بهتری رد می شود.
✅ در امر وصیت ، سوگند و شهادت، #تقوا داشته باشیم.
✅ شهادت ناحق ، نشانه #فسق است.
✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
امام خامنه ای مد ظله العالی:
⚜مسئلهی انتظار هم که جزء لاینفک مسئلهی مهدویت است،
⚜از آن کلیدواژههای اصلی فهم دین و حرکت اساسی و عمومی و اجتماعی امت اسلامی به سمت اهداف والای اسلام است؛
⚜انتظار؛ انتظار یعنی ترقب، یعنی مترصد یک حقیقتی که قطعی است، بودن؛ این معنای انتظار است.
⚜انتظار یعنی این آینده حتمی و قطعی است.