eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
372 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
972 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سوره اعراف، آیه ۱۱۳ 💥وَ جَاءَ السَّحَرَةُ فِرْعَوْنَ قَالُوا إِنَّ لَنَا لَأَجْرًا إِن كُنَّا نَحْنُ الْغَالِبِينَ ساحران نزد فرعون آمدند و گفتند: «آیا اگر ما پیروز گردیم، اجر و پاداش مهمّى خواهیم دااشت؟ : چگونه سرانجام حق پیروز شد؟ در این آیات از درگیرى موسى(علیه السلام) با ساحران و سرانجام کار او در این مبارزه گفتگو به میان آمده است، در نخستین آیه مى فرماید: ساحران به دعوت فرعون به سراغ او شتافتند و نخستین چیزى که در میان گذاشتند این بود: اگر ما غالب شویم آیا اجر و پاداش فراوانى خواهیم داشت ؟ (وَ جاءَ السَّحَرَةُ فِرْعَوْنَ قالُوا إِنَّ لَنا لاَ َجْراً إِنْ کُنّا نَحْنُ الْغالِبینَ). کلمه أَجْر گر چه به معنى هر گونه پاداش است اما با توجه به این که: به صورت نکره است ـ و نکره در این گونه موارد براى تعظیم و بزرگداشت یک موضوع مى آید ـ به معنى اجر و پاداش مهم و فوق العاده اى است. به خصوص این که: در اصل اجر و پاداش جاى تردید و گفتگو نبود، آنچه آنها مى خواستند از فرعون قبل از آن قول بگیرند، مسأله اجر و پاداش مهم و برجسته بود. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️وَ اعْلَمْ يَقِيناً أَنَّكَ لَنْ تَبْلُغَ أَمَلَكَ وَ لَنْ تَعْدُوَ أَجَلَكَ وَ أَنَّكَ فِي سَبِيلِ مَنْ كَانَ قَبْلَكَ؛ فَخَفِّضْ فِي الطَّلَبِ وَ أَجْمِلْ فِي الْمُكْتَسَبِ 🟤بدان به يقين هرگز به همه آرزوهايت دست نخواهى يافت و (نيز بدان) هرگز از اجلت تجاوز نخواهى کرد (و بيش از آنچه مقرر شده عمر نمى کنى) و تو در همان مسيرى هستى که پيشينيان تو بودند (آنها رفتند و تو هم خواهى رفت)«حال که چنين است در به دست آوردن دنيا زياده روى مکن و در کسب و کار ميانه رو باش ✍بيان واقعيّتى روشن است که هيچ انسانى در اين جهان به تمام آرزوهاى خود نخواهد رسيد، بنابراين چرا در طلب روزى حريص باشد؟ 📘 ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا بریم ‌آیه‌ی روز ششم ، یعنی آیه 174 سوره نسا رو با هم بشنویم 🌿 6 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا اداره قران و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها ضمن سپاس از همراهی همه شرکت کنندگان عزیز مسابقه مسطورا 5 باطلاع میرساند: سرکار خانم فاطمه برزگر بقید قرعه برگزیده مسابقه روز پنجم هستند. ضمن تبریک،جهت دریافت هدیه بعد از تعطیلات به اداره قران و حدیث واقع در اداری خواهران تشریف بیاورید. بامید موفقیت یکایک شما در پناه قران و عترت ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
16.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ روز ششم lجز ششم 6 👈 پس از مشاهده کامل ویدئوی تفسیر کوتاه حجت الاسلام قرائتی، گزینه صحیح سوال زیر را به سامانه پیامکی ارسال نمایید. 🔻تفسیر نور مبین به قرآن در آیه ۱۷۴ نساء، بیانگر چه موضوعی است؟ 1- قرآن قطعی السند است 2- قرآن قطعی الدلالة است 3- قرآن قطعی السند و قطعی الدلالة است 🎁 هر روز ده یک جایزه ⏰ مهلت ارسال تا پایان روز(ساعت ۲۴) 📲 جهت شرکت در مسابقه، لینک زیر را فعال کنید https://formafzar.com/form/elxc5 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سوره اعراف، آیه ۱۱۴ 💥قَالَ نَعَمْ وَ إِنَّكُمْ لَمِنَ الْمُقَرَّبِينَ گفت: «آرى، و به یقین شما از مقرّبان خواهید بود.» : و فرعون با توجه به شرایطى که داشت نیز، بلافاصله وعده مساعد به آنها داده گفت: آرى نه تنها اجر و پاداش مادى خواهید داشت، که از مقربان درگاه من نیز خواهید شد ! (قالَ نَعَمْ وَ إِنَّکُمْ لَمِنَ الْمُقَرَّبینَ). و به این ترتیب، هم وعده مال به آنها داد و هم وعده مقام بزرگ. از تعبیر آیه این چنین استفاده مى شود که: تقرب به فرعون در آن محیط چیزى بالاتر از مال و ثروت بود، و یک موقعیت به اصطلاح معنوى محسوب مى شد که مى توانست سرچشمه اموال فراوان دیگرى گردد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا روز هفتم از راه رسید! آیه‌ی امروز یعنی ‌آیه ۱۰۲ سوره انعام رو با هم بشنویم 🌿 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
16.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا 💠 سوال مسابقه پیامکی 🔻روز هفتم | جزء هفتم 👈 پس از مشاهده کامل ویدئوی تفسیر کوتاه حجت الاسلام قرائتی، گزینه صحیح سوال زیر را انتخاب نمایید. 🔻فلسفه پرستش خداوند چیست؟ 1- خالقیت، عدالت، توحید 2- ربوبیت، حاکمیت، وکالت 3- ربوبیت، خالقیت، وکالت 4- توحید، عدالت، وکالت 🎁 هر روز یک جایزه ⏰ مهلت ارسال تا پایان روز(ساعت ۲۴) برای ارسال پاسخ درست لینک زیر را فعال کنید: https://formafzar.com/form/bgah7 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا اداره قران و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها ضمن سپاس از همراهی همه شرکت کنندگان عزیز مسابقه مسطورا 5 باطلاع میرساند: سرکار خانم زینب ارغوانی بقید قرعه برگزیده مسابقه روز ششم هستند. ضمن تبریک،جهت دریافت هدیه بعد از تعطیلات به اداره قران و حدیث واقع در اداری خواهران تشریف بیاورید. بامید موفقیت یکایک شما در پناه قران و عترت ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
🌿 ✅ أمیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام: 🔸نفَسُ الْمَرْءِ، خُطَاهُ إِلَى أَجَلِهِ. 🔹نفس كشيدن انسان، قدم‌های اوست به سوی مرگ. 📚نهج‌البلاغه، حکمت ٧۴، (ترجمه مرحوم علامه محمدتقی جعفری)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا روز هشتم از راه رسید... آیه امروز، یعنی آیه ۱۶۲ سوره انعام گوش کنیم 🌿 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
16.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا 🔻روز هشتم | جزء هشتم 👈 پس از مشاهده کامل ویدئوی تفسیر کوتاه حجت الاسلام قرائتی، گزینه صحیح سوال انتخاب نمایید. 🔻مرجع ضمیر «ذلک» در «و بذلک امرت» چیست؟ 1- اسلام 2- توحید 3- اخلاص 4- عدالت 🎁 هر روز یک جایزه ⏰ مهلت ارسال تا پایان روز(ساعت ۲۴) https://formafzar.com/form/v5gi4 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۱۵ 💥قَالُوا يَا مُوسَىٰ إِمَّا أَن تُلْقِيَ وَإِمَّا أَن نَّكُونَ نَحْنُ الْمُلْقِينَ : (و چون روز مبارزه فرا رسید. ساحران) گفتند: «اى موسى!یا تو (وسایل سحرت را) بیفکن، یا ما مى افکنیم.» : ساحران مقدمات مبارزه را فراهم ساختند و آنچه لازمه کار بود تهیه کردند و در موعد معینى که براى مقابله موسى(علیه السلام) با ساحران تعیین شده بود ـ چنان که در دو سوره طه و شعراء آمده است - از همه مردم ـ به عنوان یک دعوت عمومى براى مشاهده این ماجرا ـ دعوت به عمل آمد. اینها نشان مى دهد که فرعون به پیروزى نهائى خود ایمان داشت. چرا که ساحران ـ چنان که اشاره کردیم ـ همه مقدمات کار خود را فراهم ساخته بودند. یک مشت ریسمان و عصا که درون آنها ـ گویا ـ مواد شیمیائى مخصوصى قرار داده شده بود که در برابر تابش آفتاب به صورت گازهاى سبکى در مى آمد و آن طناب ها و عصاهاى توخالى را به حرکت در مى آورد، مهیا و آماده کار بود. روز موعود فرا رسید، صحنه عجیبى بود، موسى(علیه السلام) تک و تنها (فقط برادرش با او بود) در برابر انبوه جمعیتِ ساحران و مردم زیادى که غالباً طرفدار و پشتیبان آنها بودند، قرار گرفت. 🔹ساحران با غرور مخصوصى رو به سوى موسى(علیه السلام) کرده گفتند: یا تو شروع به کار کن و عصا را بیفکن و یا ما آغاز مى کنیم و وسائل خود را مى افکنیم (قالُوا یا مُوسى إِمّا أَنْ تُلْقِیَ وَ إِمّا أَنْ نَکُونَ نَحْنُ الْمُلْقینَ). ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بدترین مردم چه کسانی اند؟؟ قال پیامبر(ص): روز قیامت،بدترین مردم در پیشگاه خدا،کسانی هستند که مردم از ترس گزندشان به آنها احترام بگذارند.. 📚میزان‌الحکمه،ج۵،ص۴۹۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 اگر خودتان را تصفیه کردید، باک از هیچ چیز نداشته باشید. 🎙 حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه): ◻️ اگر خودتان را تصفیه کردید، باک از هیچ چیز نداشته باشید. مُردن، چیز سهلی است؛ چیز مهمی نیست. این است که حضرت امیر(علیه السلام)، مولای همه ما می‌فرمود که من به مُوت آن قدر اُنس دارم که بیشتر از اُنسی که بچه به پستان مادرش دارد. 📚 صحیفه نور، جلد ۵، صفحه ١۴٢. ، ، و ‌‌‌‌‌‌‌┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🖊 بعون الله و توفیقه ╭━━━⊰◇⊱━━━╮ طاعاتتون قبول ╰━━━⊰◇⊱━━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف آیه ۱۱۶ 💥قَالَ أَلْقُوا ۖ فَلَمَّا أَلْقَوْا سَحَرُوا أَعْيُنَ النَّاسِ وَاسْتَرْهَبُوهُمْ وَجَاءُوا بِسِحْرٍ عَظِيمٍ : گفت: «شما بیفکنید.» و هنگامى که (وسایل سحر خود را) افکندند، مردم را چشم بندى کردند و ترساندند. و سحر عظیمى پدید آوردند. : و موسى با خونسردى مخصوصى در پاسخ گفت: شما قبلاً شروع کنید، شما وسائل خود را بیفکنید!(قالَ أَلْقُوا). هنگامى که ساحران طناب ها و ریسمان ها را به وسط میدان افکندند، مردم را چشم بندى کرده و با اعمال و گفتارهاى اغراق آمیز خود، هول و وحشتى در دل مردم افکندند و سحر عظیمى در برابر آنها انجام دادند(فَلَمّا أَلْقَوْا سَحَرُوا أَعْیُنَ النّاسِ وَ اسْتَرْهَبُوهُمْ وَ جائُوابِسِحْر عَظیم). کلمه سِحْر ـ همان گونه که ذیل آیه ۱٠۲ گفته ایم ـ در اصل به معنى خدعه، نیرنگ، شعبده و تردستى است، گاهى نیز به معنى هر چیزى که عامل و انگیزه آن نامرئى و مرموز باشد، آمده است. بنابراین، افرادى که با استفاده از سرعت حرکات دست و مهارت در جا به جا کردن اشیاء، مطالب را به صورت خارق العاده، جلوه گر مى سازند. و همچنین کسانى که با استفاده از خواص شیمیائى و فیزیکى مرموز، مواد و اشیاء مختلف، آثار خارق العاده اى به مردم نشان مى دهند، همه در عنوان ساحر داخل هستند. علاوه بر اینها ساحران معمولاً از یک سلسله تلقین هاى مؤثر نسبت به شنوندگان و جمله هاى اغراق آمیز و گاهى هول انگیز و وحشتناک براى تکمیل کار خود استفاده مى کنند که اثر روانى فوق العاده اى در بینندگان و شنوندگان مى گذارد. از آیات مختلفى که در این سوره و سوره هاى دیگر قرآن درباره ماجراى ساحران عصر فرعون آمده، چنین استفاده مى شود که: آنها از همه این عوامل و وسائل استفاده کرده اند. جمله سَحَرُوا أَعْیُنَ النّاسِ: چشم مردم را سحر کردند . و جمله اسْتَرْهَبُوهُمْ: مردم را به وحشت انداختند . و یا تعبیرات دیگرى که در سوره هاى طه و شعراء آمده است همه گواه بر این حقیقت است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا