✅ امروز ششمین سالگرد فاجعه پایگاه اسپایکر در عراق است که تنها در چند ساعت، حرامیان داعشی 1700 دانشجوی عراقی را قتل عام کردند . ✅ راستی می دانید که داعش این حادثه را انتقام نسبت به مراسم توهین به عایشه در لندن توسط یاسر الحبیب اعلام نمود. 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓سالروزفتحاندلستوسطمسلمین
💠رهبرانقلاب
‼️شما به کتاب «تاریخ علوم» پیر روسو نگاه کنید؛ آنجا میگوید: چهار پنج قرن قبل تاجری در یکی از کشورهای اروپایی به استادی مراجعه میکند و میگوید میخواهم فرزندم درس بخواند؛ او را به کدام مدرسه بفرستم؟ استاد در جواب میگوید اگر به همین چهار عمل اصلی - جمع و ضرب و تفریق و تقسیم - قانع هستی، میتوانی او را به هر کدام از مدارس کشور ما یا دیگر کشورهای اروپایی بفرستی؛ امّا اگر بالاتر از آن را لازم داری، باید او را به کشور اندلس یا به مناطق مسلماننشین بفرستی. این را پیرروسو مینویسد؛ این حرف من نیست. جنگهای صلیبی و هجرت دانشمندان آنها به این مناطق، کمک کرد تا از ما بیاموزند. هجرت دانشمندان ما به مناطق آنها و منتقل شدن کتابهای ما به آنها، کمک کرد تا از ما بیاموزند! ۸۳/۴/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
هدایت شده از پرفسور مهدی گلشنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️برشی از برنامه گستره شریعت
🔸 موضوع : ضرورت علوم انسانی اسلامی
🎤اجرا و کارشناسی: دکتر قاسم پورحسن
🔺اساتید : دکتر عبدالحسین خسروپناه، دکتر #مهدی_گلشنی، دکتر صادق زیباکلام
🎞 قسمت اول🔻
https://m.aparat.com/v/MYf3D
🎞 قسمت دوم🔻
https://m.aparat.com/v/sewJM
🎞 قسمت سوم🔻
https://m.aparat.com/v/oqTxu
#مناظره
#علم_دینی
#کلیپ_تصویری
🔴 @prof_golshani
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴از غربزدگي سياسي تا غربزدگي علمي
🖊احمدحسين شريفي
🔸حاکمان و سياستمداران نقشي انکارناپذير در سوگيري جريان علم و فرهنگ در جامعه دارند. يک حاکم و سياستمدار خودفروخته و خودباخته هرگز نميتواند حامي يک فرهنگ خودباور و عزتمندانه باشد؛ و يا حتي اگر بخواهد، هرگز نميتواند از مراکز علمي مستقل و توانمند و از انديشمندان و عالمان و نخبگان توانا حمايت کند. خودباختگي سياسي و فرهنگي، ثمرهاي جز خودباختگي علمي نخواهد داشت.
وقتي عدهاي از سياستمداران و احزاب سياسي ما باور داشته باشند که جز با اتصال به غرب و با تعامل با آمريکا امکان ادامة حيات و حتي تأمين آب و هوا براي کشور نيست؛ طبيعي است که دانشجو و نخبة علمي ما نيز به دنبال اتصال به آن منبع تأمينکنندة آب و حيات باشد.
وقتي دولتمردان ما قبلة آمال خود را آمريکا و اروپا بدانند، طبيعي است که استاد دانشگاه ما هم تمام هويت و شخصيت علمي خود را در آشنايي با زبان انگليسي و به کار بردن چند اصطلاح انگليسي بداند. و در منابع مطالعاتي و نوشتاري او حتي يک کتاب از تراث علمي و فرهنگي ايران و اسلام نباشد، و به اين کار هم افتخار کند(!)، آيا چنين استادي ميتواند دانشجوياني ايراني اسلامي را پرورش دهد؟
مهاجرت مغزها و علمها، نتيجة مهاجرت و فرار ارادههاست؛ وقتي مديران و مسؤولان کشور، ارادة استفاده و به کارگيري نخبگان را نداشته باشند، عملاً مهاجرت فيزيکي آنان را نيز تسهيل کردهاند؛ وقتي دولتمردان ما دائماً بر طبل ناتواني بکوبند، نخبگاني که در خود توانايي کارهاي بزرگ و تحولات عظيم ميبينند، طبيعي است که چارهاي جز هجرت نميبينند.
#غربزدگي
#فرار_مغزها
🆔کانال استاد احمدحسین شریفی
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹ارتباط با ادمین:👇
@mjbayat
🌹
AUD-20200609-WA0008.mp3
8.25M
آخرین جلسه تفسیر قرآن استاد آیت الله جوادی.👆👆👆👆 ✅ حضرت استاد در 10 دقیقه پایانی این جلسه به چگونگی شکل گیری این درس 40 ساله اشاره می کنند که جالب توجه است . 🌐 @meshkatnoor
1399-03-24-ShibahatJamiyatOstadMortezaMosavii.mp3
4.01M
🔸بحران جمعیت در ایران 🔸اشاراتی به برخی از ابعاد خظرناک و دهشتناک کاهش جمعیت ایران 🎤حجت الاسلام سید مرتضی موسوی ، کارشناس مسائل جمعیتی و دانش آموخته سطح عالی کلام 🔸جلسه اول 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از یا حسین(ع)
کنترل جمعیت و الگوی توسعه .MP3
4.43M
🎧 استاد میرباقری | کنترل جمعیت و برنامۀریزی توسعه (۱۳۹۴)
⚡️ از سال هفتاد که طرح #کنترل_جمعيت مطرح شد، حقیر بهشدت مخالف بودم؛ گفتم که اين يک #پيوستار و #زنجیره است؛ يا همۀ اين بسته را با هم قبول کنيد، يا اگر قبول نداريد از اول رد کنيد.
⚡️ کنترل جمعیت نتیجۀ تبعیت از الگوی توسعۀ غربی و الگوی سرمایهسالاری بود.
⚡️آنها كه در دوران جنگ تحميلي به ما «نخ بخيه» هم نمیدادند، بخش زيادي از هزينههاي كنترل جمعيت را به عهده گرفتند.
(کمکیفیت _ با هدفون بشنوید)
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از دومین جشنواره کتاب سال مفام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 #اولین جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب برگزار میگردد.
🔹مهلت ارسال آثار: تا 31 خرداد 1399 میباشد.
📞 02532928970 _ 09107625204
🏢 آدرس: قم - 45 متری شهید صدوقی ابتدای بلوار فردوسی ساختمان خاتم طبقه 5 - دبیرخانه جشنواره کتاب سال فرق، ادیان، اقوام و مذاهب
📬 کدپستی: 3713114964
🔎 جزئیات بیشتر در کانال اطلاع رسانی
🌐آیدی کانال در پیام رسان ایتا و سروش
📚 http://Eitaa.Com/mafam_book
📚 http://sapp.ir/mafam_book
هدایت شده از مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزههای علمیه
💠 نشست علمی «تحلیل الاهیاتی مسأله شر؛ با تأکید بر پاسخ به شبهات کرونا» برگزار شد.💠
✅ مشروح خبر👇👇👇
https://www.andisheqom.com/fa/News/View/92466/
✅ گزارش تصویری👇👇👇
https://www.hawzahnews.com/photo/905080/
#نشست_تحلیل_الهیاتی_مسئله_شر
#پاسخ_به_شبهات_کرونا
#شبهات_کرونا
#کرونا
#کرونا_و_شرور
🆔@spasokh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معرفی کتابی پرمحتوا و راهگشا برای مشتاقان سلوک و عرفان عملی اسلامی
هدایت شده از مرکز تخصصی علم کلام
🔹#مرکز #تخصصی #کلام
🔹#کلام اسلامی
🔹#آیت الله #سبحانی 🔹#تمدید #پذیرش حضرت آیت الله سبحانی:
باید مسائل عقیدتی و فکری در همه سطوح تدریس شود و منزلت عالمان کلامی، همسنگ عالمان فقه و اصول است و کلام اسلامی بسان فقه و اصول، به دو صورت سطح و خارج تدریس شود 🌐مرکزتخصصی علم کلام و واحد های تابعه
#قم، #ارومیه، #بوشهر، #رودان، #شهرکرد، #کرمانشاه، #ملایر
مقاطع و رشته ها
#سطح ۲ و ۳
#کلام #جدید
#کلام #تطبیقی
#نقد #وهابیت
اطلاعات بیشتر در
https://eitaa.com/kalamcenter
ثبت نام: 13-02-99 الی 06- 04- 99 سامانه سنجش و پذیرش حوزه های علمیه https://paziresh.ismc.ir/ سامانه معاونت آموزش http://www.howzeh.ir
پادکست شک نکن، حسن آقامیری، تاریخمند و مضر معرفی کردن برخی تعالیم اسلام.mp3
1.18M
⬆️⬆️⬆️ بخشی از جدیدترین پادکست سید حسن آقامیری با عنوان « شک نکن»
🔆 آقامیری در بخشی از پادکست « شک نکن» می گوید:
«برخی مطالبی را که پیامبر اکرم ۱۴۰۰ سال پیش می گفت، باعث شفا می شد اما امروزه همان مطالب باعث درد می شود؛ چون اصلا برای این جامعه نگفته است.»
❇️ بدین گونه سید حسن آقامیری همگام با عبدالکریم سروش و برخی از دگراندیشان، پاره ای از تعالیم اسلام را تاریخ مصرف گذشته و مضر برای جامعه کنونی معرفی می کند.
✳️در حالی که قرآن مجید خطاب به پیامبر اکرم می فرماید:
«وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا كَافَّةً لِّلنَّاسِ بَشِيرًا وَنَذِيرًا وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ»(سبأ، ۲۷)
ﻭ ﻣﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩم ﺟﺰ ﻣﮋﺩﻩ ﺭﺳﺎﻥ ﻭ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ ، ﻭﻟﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺮﺩم [ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﻭﺍﻗﻌﻴﺖ ] ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺁﮔﺎهی ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ . 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاصه لایو دکتر رفیعی و جناب آقا میری برای کسانی که فرصت نکرده اند گوش کنند .👆👆👆👆
هدایت شده از تنویر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍 فرصت های فضای مجازی
قسمت اول
👈 فضای مجازی بیش از اینکه تهدید باشد، فرصت است. اگر حرفهای حقیقی و ناب در این فضا منتشر شود.
👈 امکان استفاده سوء از فضای مجازی کمتر از امکان استفاده خوب از این فضاست.
👈 در فضای مجازی یکی از دانلودهای مهم، بازی است.
👈 بازی، بهترین ابزار برای آموزش زندگی و بندگی است. اگر با حکمت بازی طراحی کنید، به روشهای دیگر برای انتقال معرفت نیاز ندارید.
👈 کسانی که دستی در محتوا دارند، می توانند از فرصت های فضای مجازی استفاده کنند.
#موشن_گرافیک
#فضای_مجازی
#پناهیان
دانلود این کلیپ با کیفیت HD👇
aparat.com/tanwir
موکب رسانه ای تنویر👇
@Tanwir
⛔️ حاشیه ای بر یک شبه مناظره
📝 حجت الاسلام محمد جعفری ؛ دانشیار موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
🔸گفتگوی بین حجت الاسلام دکتر رفیعی و جناب آقا میری انجام شد و گر چه از این جهت مغتنم بود که بالاخره بعد از سالها درخواست گفتگو و مناظره از طرف دغدغه مندانی از جمله راقم این قلم ، این بار جناب آقا میری پاسخ مثبت دادند؛ اما وی با طفره رفتن از عنوان مناظره و تنزل آن به گفتگو، تلاش نمود تا بار انتقادی و چالشی آن را کاهش داده و آن را کم اثر نماید. به هر حال، نفس این دیالوگ و گفتگو، تجربه ارزشمندی است که مانند سایر گفتگوهای علمی و سازنده می تواند در جهت تبیین معارف دینی و تنویر افکار عمومی، به نتایج خوبی منجر شود .
هر چند جناب استاد رفیعی از فضلای حوزوی و از سخنرانان به نام کشور می باشند و در این گفتگو هم به نکات و مطالب دقیق و ارزشمندی در نقد برخی گفته های آقا میری اشاره کردند اما مع الاسف به نظر این حقیر، نقطه کانونی گفتار و اندیشه آقا میری در این جلسه مورد توجه آقای رفیعی قرار نگرفت.
آقا میری سالیانی است که چه خود بداند و چه نداند در جهت ترویج معنویت بدون شریعت گام بر می دارد. همان که در عرف مردم گفته می شود: « دلت پاک باش». نگاهی گذرا به مطالب وی در کلیپها، پادکستها و پستهای اینستگرام نشان می دهد، آقا میری در پی یک معنویت سیال و فست فودی و یا به عبارتی معنویت کلکسیونی است که با تاکید بر یک نحوه باطن گرایی ، نقش عمل را در رشد و تعالی آدمی کم اهمیت جلوه می دهد.
در طول تاریخ همه ادیان و از جمله دین مبین اسلام ما با رویکردهایی این چنین که بنده نام دین لیبرال را بر آن می نهم، مواجه بوده ایم . جالب است در سده های اول اسلامی هم ، همین رویکرد را در تفکر فرقه ای به نام مرجئه می یابیم. مرجئه دایرة مسلمان را توسعه می بخشیدند و مسلمانان مرتکب کبیره حتی حکمرانانی مانند بنی امیه و بنی العباس را مومنانی می دانستند که معذورند و نیز از داوری درباره طرفهای نزاع جهان سیاست خودداری می ورزیدند . آنها معتقد بودند که هر گروهی برای خود دلایل خاص خود را دارد و حقیقت امر بیش ازآن که به ظاهر رفتار برگردد، به نیت افراد بازگشت می کند. طرفداران مرجئه، دخالت عمل را در ایمان نمی پذیرفتند و لذا تکالیف دینی از نظر آنها اهمیت چندانی نداشت.
حضرت آیت الله سبحانی در جلد سوم کتاب ملل و نحل( صص 142- 143) بحثی دارند تحت عنوان « خطر مرجئه برای اخلاق جامعه » و در آن جا میفرمایند :
« اگر تفکر مرجئه بر جامعه حاکم شود، از اسلام جز رسمی و از دین جز اسمی نخواهد ماند که حتی می تواند برای افرادی که حقیقتا بی دین هم هستند، مستمسکی بیافریند. لذا ائمه اطهار علیه اسلام با توجه به خطر این تفکر، دریافتند که رواج این تفکردر جامعه اسلامی و خصوصا شیعه ، آنها را به رسم جاهلیت بر می گرداند و لذا هشدار دادند که: معارف دین را به فرزندان و جوانان خود بیاموزید قبل از آن که گرفتار مرجئه شوند. ( کافی ، ج 6 ، ص 47) در ادامه آیت الله سبحانی می فرمایند که چرا امام در مورد خطر مرجئه، بالخصوص نسبت به جوانان هشدار می دهد؟ علت آن واضح است زیرا آنها سریعتر این نوع تفکر را می پذیرند چرا که این رویکرد با توجیه دینی، به آنها برگ سبزی برای ارتکاب گناهان و رذایل اخلاقی می دهد. »
بی تردید بسیاری از طرفداران آقا میری هم از جوانان همین مرز و بوم هستند. نگاهی گذرا به ممبرهای او در اینستاگرام این ادعا را ثابت می کند. بله به قول مردم کف بازار، داشتن هم زمان هم خدا و هم خرما برای بسیاری از این جوانان، شور انگیز و پرجاذبه است به صورتی که هم بتوان در اربعین در پیاده روی کربلا بود و هم در تابستان در سواحل آنتالیا.
تساهل و لیبرالیسم دینی، از مهمترین آثار این نگرش می باشد که در نهایت ایمان راستین و صداقت اخلاقی و معنوی انسانها را در عرصه فردی و اجتماعی زیر سوال می برد. در این گفتگو باید دکتر رفیعی نسبت به خطرات این رویکرد و نقد مبانی آن توجه جدی تر می کردند و بحث صرفا معطوف به خلود در جهنم و برخی مباحث فرعی دیگر نمی شد. 👇👇👇👇
همچنین در همین گفتگو، آقا میری با زیرکی ، اندیشه قرائتهای مختلف از دین را مطرح کرد و متاسفانه آقای رفیعی هم متوجه این نکته نشد و از کنار آن گذشت. آقا میری در این نشست مانند همیشه، با برداشتهای تاویلی و خلاف ظاهر از قرآن و تمسک به گفته هایی تقطیع شده از بزرگان در صدد بود تا القا کند که می توان از قرآن برداشتهایی مختلف داشت و البته همه آنها می تواند درست باشد . جا داشت آقای رفیعی با تذکر به این مبانی غلط، به نقد بنیادهای معرفتی نادرست وی می پرداخت.
وسخن آخر این که گرچه رعایت اخلاق و ادب در گفتگو از اصول مناظره و گفتگو است ولی این نوع گفتگوها جای نصیحت و موعظه نیست بلکه جای چالش، سنجش و پایش است .
#نقد_آقامیری
#نقد_اسلام_رحمانی
#پاسخ_به_شبهات 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
الموسوعة الرجالية.exe
22.9M
📌نرم افزار #رجال_شیعه
نرم افزاری سبک و ساده بدون نیاز به نصب در #کامپیوتر برای جستجوی اسامی و آثار دانشمندان #شیعه
👇👇
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin : ارتباط با ادمين
«غربباوری» و «مرعوبیت» ویژگی تقی زادههاست
🎤گفتگو با دکتر موسی حقانی، استاد دانشگاه و رئیس مؤسسهی مطالعات تاریخ معاصر
🔸ویژگی اصلی تقیزاده یا جریانی که او به عنوان نمادش معرفی شده، این است که «غربباور» است و نسبت به غرب «مرعوب» است. تقیزاده در سال ۱۳۰۶ دو مقاله مینویسد و طی آن یک دستورعمل برای تحولات گسترده در ایران را مطرح میکند که میگوید طی ۱۵ سال باید این اتفاقات در ایران بیفتد. یا در قیاس با همین سند ۲۰۳۰ که توسط تقیزادههای جدید مطرح شده، آن موقع مدّ نظر تقیزاده این بود که طی ۱۵ سال در حوزهی آموزشی، اجتماعی، عمومی، فرهنگی و ... تغییراتی در ایران صورت بگیرد.
🔹آن تفکر تقریباً ۵۰ سال در ایران حاکم بود و ایران را به هیچ جایگاهی در دنیا نرساند. ما در دورهی پهلوی نه حرفی در عرصهی تولید علم داشتیم و نه توانستیم بر اساس مصالح خودمان نوع پیشرفت را در کشورمان تعریف کنیم.
🔸تقیزادههای جدید و امروزی درواقع شکل نوین و احیاشدهی تفکرات میرزا ملکم خان و تقیزاده هستند. در آن مقطع ایران را قابل پیشرفت و توسعه بر اساس تفکر ملی و بومی نمیدانستند و معتقد بودند که ما باید در نظام بینالملل ادغام شویم. در این ادغام شما عملاً هویت ملی خودتان را از دست میدادید.
برای مطالعه متن کامل این گفتگو به نشانی زیر مراجعه کنید:👇👇
https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=42953
هدایت شده از @javadgoli
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬆️⬆️⬆️⬆️
حسن آقامیری در این پادکست، پلورالیسم دینی را در ذهن مخاطبانش تثبیت می کند.
❓❓آقامیری می گوید:
عبادت= انتخاب انسان
عبادت کسب رضای الهی نیست.
🔆 این منطق آقامیری بر خلاف تعالیم قرآن است که طبق آن، مومنان باید به دنبال کسب رضایت خداوند متعال باشند.
✳️يحْلِفُونَ بِاللَّهِ لَكُمْ لِيُرْضُوكُمْ وَاللَّهُ وَرَسُولُهُ أَحَقُّ أَن يُرْضُوهُ إِن كَانُوا مُؤْمِنِينَ(توبه، ۶۲)
ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ [ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺣﻴﻠﻪ ﻭ ﺗﺰﻭﻳﺮ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻌﺬﻭﺭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺧﻮﺩ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭﺷﺎﻥ ] ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺳﻮﮔﻨﺪ ﻣﻰ ﺧﻮﺭﻧﺪ ﺗﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺭﺍﺿﻲ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﺳﺎﺯﻧﺪ ، ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﻮﺩﻧﺪ ، ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺗﺮ ﺁﻥ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﺶ ﺭﺍ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﻛﻨﻨﺪ .
❇️ قرآن از حضرت موسی ( علیه السلام) چنین نقل می کند که:
«قَالَ ... وَعَجِلْتُ إِلَيْكَ رَبِّ لِتَرْضَىٰ»(طه، ۸۴)
موسی ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﻦ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺗﻮ ﺷﺘﺎﻓﺘﻢ ﺗﺎ ﺧﺸﻨﻮﺩ ﺷﻮﻱ .
1399-03-31-ShibahatJamiyat-OstadMortezaMosavii.mp3
4.83M
بررسي و پاسخ به شبهات افزايش جمعيت (جلسه دوم)
حجت الاسلام و المسلمين سيدمرتضي موسوي؛ کارشناس مسائل جمعیتی و دانش آموخته سطح عالی کلام
1399-3-31 🌐 @meshkatnoor
✅ نکاتی در مورد گفتگوی آقایان رفیعی و آقا میری :
1- بنده آقای آقامیری را تأیید نمیکنم اما معتقدم «مواجههی رو در رو»، میتواند بسیاری از ذهنیتها و رفتارها را تعدیل کند؛ بنده به جدّ، معتقدم بخش وسیعی از اختلافات اجتماعی و سیاسی، محصول ذهنیتهای اشتباه از همدیگر است،
2- آقای آقامیری گفت؛ سخنان مرا تقطیع کردهاند!
فارغ از موجهبودن یا نبودن اینسخن، بنده بارها گفتهام کار رسانه در عصر حاضر، رساندنِ واقعیتها به مخاطب نیست، بلکه کارش «ساختن ذهنیت مخاطب، برای قضاوتهای جهتدار» است، لذا هم مسؤولان قضائی باید فکری کنند و هم سواد رسانهای مردم باید بالا برود؛
باور کنیم بسیاری از خبرها مهندسی میشود تا قضاوتها را مهندسی کنند.
3- به نظرم مسألهی خلود مشرکان، مسألهای نیست که محور گفتگو یا یکی از اصلیترین محورها در اینگونه گفتگوها شود، بلکه آنچه بایستی محور گفتگو قرار میگرفت ، «نقش بازدارندهی عذاب الهی» است، این همان موضوعی است که «جریان اباحیگری» از غفلت جامعهی دینی نسبت به آن، برای نفی هنجارهای دینی، استفاده میکند و آقای آقامیری به عنوان یکی از ابزارهای این جریان مورد سوءاستفاده قرار گرفته.
جریان اباحیگری، تلاش میکند همهی بازدارندهها؛ چه درونی و چه بیرونی را نفی کند تا فضای فرهنگی رها شود؛
انکار عذابهای شدید الهی،
گسترش فرهنگ «بهتوچه!»،
تفکر «از دینش مپرس»
و نفی مقاومت اجتماعی در مقابل هنجارشکنیها، همگی، از اینقبیلاند. 📝 حجت الاسلام احمد فربهی؛ استاد حوزه علمیه
🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از فلسفه زبان اسلامی
💠علوم شناختی به پنج دانش اطلاق می شود که عبارتند از:
1️⃣عصب شناسی شناختی Cognitive neuroscience
2️⃣روان شناسی شناختی Psychology Cognitive
3️⃣هوش مصنوعی Artificial intelligence
4️⃣زبان شناسی شناختی Cognitive linguistics
5️⃣فلسفه ذهن philosophy of mind
البته برخی علوم کامپیوتری را هم به این مجموعه افزوده اند.
✅هر یک از این دانش ها به گونه ای با تحلیل ذهن و پدیده ادراک سرو کار دارد و در مجموع این دانش ها، به طور مستقیم یا غیر مستقیم به بررسی فرایند شناخت و نحوه پردازش اطلاعات در ذهن مربوط می شوند.
زبان شناسی شناختی امروزه دارای گرایش ها و مکاتب زیادی است که به موارد ذیل می توان اشاره کرد:
1️⃣دستور زبان شناختی ( لنگ اکر)
2️⃣معناشناسی قالب ( فیلمور)
3️⃣تعبیر دستور زبانی ( تالمی)
4️⃣شبکه شعاعی ( بروگمان و لیکاف)
5️⃣نظریه پیش نمونه ( راش و گیرارتس)
6️⃣شبکه طرح واره ( تاگی)
7️⃣استعاره مفهومی ( لیکاف)
8️⃣طرح واره تصویری ( گیبسن و کلستن)
9️⃣فضاهای ذهنی ( فوکونیه و ترنر)
🔶آنچه زبان شناسان شناختی را علی رغم همه اختلافات با یکدیگر متحد می کند، تعهد آن ها در مقابل این اصل است که عبارت های زبان شیوه خاصی از ادراک صحنه جاری زندگی روزمره را کدگذاری و نشانه شناسی می کند.
🆔@projectsystem
🌐@kiamojtabaphd