بخش اول.mp3
زمان:
حجم:
9.12M
🔴 صوت نشست علمی ( بخش اول)
✅ کرسی علمی با موضوع «کلام اجتماعی(ماهیت، قلمرو و روش)»
⬅️ استاد ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمدصفر جبرئیلی؛
⬅️ اساتید ناقد:
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد جعفری و سرکار خانم دکتر مرضیه عبدلی
⬅️ زمان برکزاری سه شنبه ۲۵ آبان
🆔@meshkatnoor
بخش دوم.mp3
زمان:
حجم:
4.6M
🔴 صوت نشست علمی ( بخش دوم)
✅ کرسی علمی با موضوع «کلام اجتماعی(ماهیت، قلمرو و روش)»
⬅️ استاد ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمدصفر جبرئیلی؛
⬅️ اساتید ناقد:
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد جعفری و سرکار خانم دکتر مرضیه عبدلی
⬅️ زمان برکزاری سه شنبه ۲۵ آبان
🆔@meshkatnoor
نشست علمی بررسی اندیشههای دکتر حسن حنفی، باسخنرانی دکتر همایون همتی (نشست۳).mp3
زمان:
حجم:
21.48M
🔊 صوت #نشست_علمی شماره ۴۴
🌹 با موضوع مروری بر اندیشههای دکتر حسن حنفی
🎙 با حضور فیلسوف و دینپژوه معاصر، پرفسور #همایون_همتی
📆 دو شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
💠 @kalamkermanshah 🆔@meshkatnoor
GhaeminiaHosh Masnoei.mp3
زمان:
حجم:
19.89M
💯🔊 #بشنوید
🔰 صوت کامل نشست علمی «هوش مصنوعی از منظر معرفتشناسی»
🎙 با حضور:
#علیرضا_قائمی_نیا
#ابوالحسن_غفاری
⏰ یکشنبه نهم آبان ماه 1400
#نشست
#هوش_مصنوعی
🆔@meshkatnoor
#منتشر_شد
✅ به کوشش گروه تاریخ اندیشه معاصر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
📚 کتاب سكولاريسم پنهان، بررسی انتقادی انديشههای دكتر داود فیرحی
👤با نوشتارها و گفتارهایی از حجج اسلام و آقایان:
سید محمدمهدی میرباقری، حمید پارسانیا، عبدالحسین خسروپناه، موسی نجفی، محمدجواد نوروزی، داود مهدوی زادگان، مهدی امیدی، ذبیحالله نعیمیان، ابوذر مظاهری، محمدعلی لیالی، علی احمدیخواه و علیرضا جوادزاده
🔶 دکتر داود فيرحی، انديشمند متواضع، در کنار پذيرش «نسبیگرایی» و گرايش به «ليبراليسم»، رويکرد «تحميل نظريه بر نص» و بهصورت خاص، تفسير گزارهها و تراث شيعی بر اساس نظریه بروندينی را اتخاذ کرده بود.
🔶 طبعاً با گرايش و رويکرد مزبور، بسياری از احکام سياسی اسلام که با ليبراليسم در تضادند، کنار گذاشته يا به حاشيه رانده میشوند؛ و اين امر، معنایی جز سکولاريسم نمیتواند داشته باشد.
🔶 بااينحال، از ويژگیهای دکتر فيرحی، تلاش برای طرح مباحث علمی بدون ايجاد حساسيت منفی و تنشآفرينی بود، و ازهمينرو، سعی وافر داشت تا عباراتی را به کار نبرد که دلالتِ صريح بر سکولار بودن وی داشته باشد. بر اين اساس، میتوان سکولاريسم موجود در آثار دکتر فيرحی را «سکولاريسم پنهان» دانست.
❇️ مشاهده و خرید اینترنتی
🌐 https://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/4617
🔰 کانال انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره)
🌐 https://eitaa.com/hatif_ir 🆔@meshkatnoor
شهید مطهری و نقش رضایت مردم در حرکات سیاسی ائمه(ع)؛ نقدی بر یک دیدگاه
✍️ محمدمهدی کریمپور
طلبه سطح عالی حوزه علمیه قم، کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی موسسه امام خمینی(ره)
🔻حجتالاسلام محمد سروش محلاتی ضمن درس گفتارهای خویش، نظر شهید آیتالله مرتضی مطهری در باب نسبت رضایت مردم و حرکات سیاسی معصومین (علیهمالسلام) را مورد بررسی قرار داده است. وی پس از بررسی عبارات شهید مطهری میگوید: تلقی رایج این است که امام(ع) به صحنه سیاسی میآید که حقش را بگیرد، اما شهید مطهری میگویند خیر، مردم هستند که به صحنه میآیند و اگر خواستند، امام(ع) قدرت را میگیرد و الا اگر مردم نیایند، اوضاع هم به سامان باشد، امام علی(ع) اعتراضی ندارد.
به نظر میرسد این نسبت به هیچ عنوان به شهید مطهری قابل استناد نیست. در این نوشتار کوتاه، به بررسی عبارات شهید و ادله انتساب این برداشتِ جناب سروش محلاتی به شهید مطهری پرداختهایم.
👈 در «شبکه اجتهاد» بخوانید: https://b2n.ir/e29334
🆔 @ijtihad 🆔@meshkatnoor
💠نقد و بررسی الهیات فمنیستی: بخش پنجم
🖋 زینب تاجیک
🔸مهمترین مبانی الهیات فمنیستی
🔰مرکز اصلی فمنیستها بر #سعادت و رستگاری در این دنیا است و نه در جهانی بعد از مرگ. بنابراین بحث از #معاد آنگونه که در ادیان مطرح میشود مورد توجه فمنیستها نیست. تاکید بر اله پرستی و زایش و زایندگی طبیعت باعث شده است الهیات فمنیستی به #تناسخ نزدیک شود. طبق دیدگاه برخی از فمنیستها مرگ به مرحلهای از چرخه #زندگی تبدیل میشود و نه پایانی بر زندگی این دنیایی و شروعی برای زندگی در سرای دیگر و رسیدن به پاداش و عذاب اخروی.
👈ادامه مطلب را اینجا (http://fekrat.net/?p=5914)مطالعه کنید.
⏰زمان مطالعه: 6 دقیقه
🔸بخش اول الهیات فمنیستی
🔸بخش دوم الهیات فمنیستی
🔸بخش سوم الهیات فمنیستی
🔸بخش چهارم الهیات فمنیستی
#فمنیسم
🆔 @fekrat_net 🆔@meshkatnoor
✳️ گفتگوی زنده تلویزیونی برنامه تقرب شبکه قرآن سیما
👤 کارشناس: جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر ابوالفضل ساجدی، استاد تمام و عضو هیئت علمی گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
✅ موضوع: رابطه نماز و سلامت معنوی (5)
🗓 سهشنبه 2 آذر ⏰ 16:30
🆔@meshkatnoor
43.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯 #ببینید
📺 ویژه برنامه زنده تلویزیونی #مصباح شبکه قرآن و معارف سیما
🔰 با موضوع همایش ملی علامه مصباح یزدی(ره)؛ فیلسوف علوم اجتماعی اسلامی
📌 با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر #عبدالحسین_خسروپناه دبیر علمی همایش
#همایش
#علامه_مصباح
🆔@meshkatnoor
25.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه سیزدهم
🔸#معنویت_و_آرامش_(1)
http://aparat.com/hekmateislami
@hekmateislami
🆔@meshkatnoor
#بخوانیم|
حجابِ اختیاری یا بیحجابی!
کدام واژه درست است؟!
📌مدتی است اتاقهای فکر غربی با کمک رسانهها و با همراهی برخی همراهان داخلیشان, تلاش هماهنگی را برای زیرسئوال بردن حجاب و ترغیب زن عفیف ایرانی به برهنگی آغاز کرده اند.
📺این رسانهها با کلیدواژۀ حجاب اجباری تلاش دارند اینگونه القا کنند که زن مسلمان ایرانی نه از روی اختیار که با اجبار حکومت و به دلیل قوانین سختگیرانه حکومت، از حجاب استفاده میکند!
⚠️طنین این واژه در داخل با سخنان افرادی همراه شده است که معتقدند هرچند در اسلام پوشش خاصی توصیه شده اما این پوشش با حکم الزام همراه نیست یا اگر با الزام همراه است، اقتضائات زمانه یا سیطره تمدن مدرن اجازه اجرای چنین حکمی را نمیدهد!
📌به نظر میرسد مدافعان این نگاه برای اثبات سخن خود مرتکب مغالطهای آشکار شدهاند و نقطۀ مقابل حجاب را حجاب اختیاری گرفتهاند و از این رو معتقدند اجرای قانون الهی حجاب یعنی حجاب اجباری و سختگیری!
📍در پاسخ باید گفت برادران؛ نقطۀ مقابل حجاب بیحجابی است و بیحجابی هم همان عریانی است؛ حال این عریانی مقید باشد یا مطلق فرقی ندارد؛ با این وصف آیا شما حاضرید به پیامدهای حرف خود پایبند باشید؟
برای روشن شدن بهتر موضوع از این آقایان سئوال میکنیم که دقیقا منظورتان از اختیاری بودن حجاب چیست؟ آیا جز به این معناست که نداشتن حجاب جایز است؟ اگر این گونه است محدودۀ نداشتن حجاب چیست؟
آیا منظورتان عریانی مطلق است؟ اگر اینگونه نیست پس محدودۀ بیپوششی کجاست و این محدوده را چه کسی معین میکند؟ اگر مثلا بگویید مقداری از پوشش -مثلا زیرپوش و شلوارک- الزامی است که این هم باز نوعی حجاب اجباری است! و عدهای میتوانند علم مخالفت با این پوشش الزامی را بلند کنند و بگویند ما نمیخواهیم حتی در همین حد هم پوشیده باشیم و میخواهیم عریان باشیم!
با کمی دقت به وضوح روشن است که دامنۀ بی حجابی حد یقفی ندارد و نهایت سخن این برادران درباب حجاب اختیاری؛ جواز عریانی محض و سوق دادن جامعه به سوی فحشاست؛ موضوعی که امروزه دامنگیر بسیاری از کشورهای دنیا شده است.
🔰پس بیایید با خود صادق باشیم و به جای بازی با کلمات، واقعیت و نهایت حجاب اختیاری که همان رواج فساد است را بپذیریم.
✍️ داود فاضل فلاورجانی از اساتید گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی
#حجاب
#پاسخ_شبهه
@davudfazel1400 🆔@meshkatnoor