💠 تمایز میان اصول اخلاقی از حیث ثبات و عدم ثبات و پاسخ به یک شبهه
🔶 میان اصول اخلاقی در پارهای از موارد از جهت ثبات و تغییر تمایزاتی وجود دارد. برخی اصول اخلاقی همچون «خوبی عدالت» و «زشتی ظلم» دارای حکمی ثابتاند. بدین معنا که عدالت همیشه و در هر جا خوب است؛ چنانکه ظلم هماره و در هر حال زشت است.
🔆 با این همه، پارهای از اصول اخلاقی دارای حکمی ثابت نبوده و به اقتضای شرایط گوناگون تغییر میپذیرند. از جمله این اصول، قبح دروغگویی است که حکمی ثابت و غیرقابل تغییر نیست. چراکه در شرایطی خاص نهتنها قبیح نبوده بلکه جواز هم مییابد. مانند نجات انسان بیگناه با دروغگویی، از دست عدهای ستمگر و فاش نساختن مخفیگاه وی.
🔸 نکتهای که در اینجا وجود دارد این است که تحصیل مصلحت واقعی و اهم در این مورد خاص (نجات انسان بیگناه) بر دروغگویی مترتب است. لذا در این هنگام برای دروغگویی قبحی باقی نمیماند. البته شایان ذکر است، عدم قبح دروغهایی اینچنین که در راستای تحصیل مصلحت ملزمه و واقعی است، بسیار متمایز از دروغهایی است که صرفا جهت جلب نفع شخصی یا دفع ضرر شخصی صورت میپذیرد. به نظر میرسد حد و مرز اینکه در چه مواردی دروغگویی دارای مصلحت واقعی و نوعی است تا عنوان قبح بر آن بار نشود، تا حدودی توسط عقل کشف میشود؛ اما در بیشتر موارد آموزههای دین میتوانند در این عرصه مدد رسان انسان باشند. مانند «اصلاح ذات البین» که در آموزههای دینی نکاتی در این باره بیان شده است.
🔻اینک بر اساس نکته ظریف پیشگفته به سهولت میتوان کتمان واقعیت و به تعبیر بهتر توریه را از سوی حضرت ابراهیم علیهالسلام که برای برخی منشأ اشکال و شبهه شده است، فهم کرد.
✴️ بدین بیان که در موردی که حضرت ابراهیم با کتمان واقعیت خود را مریض خواند و از رفتن به جشن صرف نظر کرد (آیه 89 سوه مبارکه صافات) و نیز در آنجاکه با قرار دادن تبر بر دستان بت بزرگ خود را از شکستن بتها تبرئه کرد (آیه 63 سوره مبارکه انبیاء)، چون در راستای هدایتگری قوم گمراه خود (مصلحت واقعی و اهم) بوده است، مرتکب قبحی نشده است. به تعبیر دیگر، کتمان واقعی که در اینجا از سوی حضرت ابراهیم محقق شد، از مصادیق «کذب قبیح» به شمار نمیرود.
✳️جالب آنکه در همین باره روایت بسیار خواندنی در منابع شیعی بیان شده که شخصی از امام باقر علیهالسلام درباره عمل حضرت ابراهیم پرسش میکند که آیا ایشان مرتکب دروغگویی نشده است؟ امام باقر علیهالسلام پاسخ میدهند: خیر. سپس امام صادق علیهالسلام در تفسیر روایت پدر شریفشان توضیح میدهند: چون حضرت ابراهیم «اراده اصلاح» داشت، از او قبحی سر نزده است.
🙏پیشنهاد میکنم خوانندگان محترم به این روایت زیبا در آدرس ذیل مراجعه کنند:
اصول کافی (ط ـ اسلامیه) ج2، ص342.
خوانندگان گرامی همچنین میتوانند با جستجوی عبارت «احب الکذب فی الاصلاح» این روایت را در نرم افزارهای حدیثی مشاهده نمایند.
✳️ حجت الاسلام علی قربانی دانش پژوه دکترای فلسفه دین
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
🌸 #عکس_نوشت | زندگی، شبیه مسابقات است!
🔸یک تیم ورزشی مدتها تمرین میکنند و شرایط مختلف، سختی و گرما و سرما را تحمل میکنند برای یک مسابقه؛ تا میرسد به مسابقات جهانی که برای شرکت در آن مدتهای زیادی تمرین میکنند و شرایط را میسنجند که در مسابقات جهانی برنده شوند. شرایط زندگی ما بیشباهت به این جریان مسابقات نیست. مخصوصاً تعبیر قرآن را هم در این زمینهها داریم [مانند:] «وَفِي ذَلِكَ فَلْيَتَنَافَسِ الْمُتَنَافِسُونَ» [که] تنافس به معنی نهایت رقابت است.
۱۳۸۸/۱۱/۰۱
✅ سایت
🌐 https://mesbahyazdi.ir
✅ کانال
🔰 @mesbahyazdi_ir
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
✅ تاسیس واحد پاسخگویی به شبهات
🔸 در پرتو عنایات الهی، واحد پاسخگویی به شبهات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در بخش دفتر ارتباطات فرهنگی تأسیس شده و فعالیتهای خود را آغاز کرده است. هدف از تشکیل این واحد پاسخگویی به شبهات بنیادین، جریان ساز و تأثیرگذار دینی، فرهنگی، فکری و سیاسی جامعه در قالبهای متنوع با استفاده از ظرفیتهای علمی مؤسسه است. بدین منظور از اساتید، پژوهشگران، دانشپژوهان و فارغالتحصیلان معظم دعوت میشود در زمینههای ذیل با این واحد همکاری فرمایند:
🔹 رصد شبهات و ارسال آنها به واحد پاسخگویی؛
🔹 پاسخگویی به شبهات در قالب متنی، صوتی یا تصویری با قابلیت پخش در فضای مجازی و دیگر رسانهها؛
🔹 ارائه راهکارها برای رصد، پاسخگویی و نشر پاسخ های داده شده به شبهات در سطح وسیع؛
🔹 همکاری در نشر محتواهای تولید شده.
❇️ راههای ارتباطی:
🔻 ادمین: 09107540889
🔻 تلفن: 02536624811 – 02536622597
🆔@meshkatnoor
🌐 سلسله نشست های دوهفتگی کلام و معارف اهل بیت علیهم السلام
نشست سوم ؛ با گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت ا... میرزا ابوالقاسم موسوی زنجانی رضوان الله تعالی علیه از مفاخر کلام و معارف
🔸 با ارائه ارزشمند : استاد حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی بیرجندی
〰️〰️〰️〰️
🕘 زمان برگزاری:
یکشنبه ۶ آذرماه ، ساعت ۱۲ الی ۱۳.۳۰
🕌 مکان برگزاری:
مشهد،خیابان شهید هاشمی نژاد ، بین هاشمی نژاد ۹و۱۱ ، درب جنب افق کوروش ، پژوهشکده کلام و معارف اهل بیت علیهم السلام
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
موسسه علمی پژوهشی کلامنا
🆔@meshkatnoor
#معرفیکتبپژوهشی
✴️ کتاب الکترونیک
❇️ تولید کتاب الکترونیک با موضوع حجاب اجباری توسط مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
✅ گروه اخلاق و تربیتِ بخش مکتوب و رسانه مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی، کتاب الکترونیکی با عنوان «حجاب اجباری» تولید و منتشر کرد.
✳️ در این کتاب به پنج پرسش پیرامون حجاب پاسخ داده شده است که در لینک ذیل به صورت صوتی هم خلاصه پاسخها آمده است . 👇👇
https://my.pasokhgoo.ir/book/146
#حجاب
#فرهنگوحجاب
#حجاباجباری
#قانونحجاب
#تحریصبیحجابی
#انقلابوحجاب
#کتابشناسی
#حجاباجباری
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شبهات حجاب
⁉️سوال: آیا در حکومت پیامبر اکرم و امام علی مقابله ای با بدحجابی وجود نداشته است؟
🔺چنین سخنی ناشی از ضعف در مطالعه تاریخ است و اساسا ما بد حجابی و بی حجابی در صدر اسلام به عنوان یک معضل اجتماعی نداشتیم.
🔺برخوردهای پیامبر با زنان شل حجاب و جنگی که به خاطر حجاب رخ داد و سایر حقایق تاریخی و قرآنی این ادعا را نفی می کند.
🆔@meshkatnoor
💢 دوره آشنایی با الحاد مدرن در علوم جدید
🔰 توسط مرکز رشد و خانه خلاق و نوآوری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه برگزار می شود:
🎙عناوین کارگاه ها:
1️⃣ الحاد فلسفی و رابطه آن با دین و علم
دکتر حمیدرضا شاکرین و دکتر نیما نریمانی
2️⃣ الحاد مدرن و فیزیک نوین
دکتر مهدی گلشنی، دکتر علی رفسنجانی و دکتر جواد تقی زاده فیروزجایی
3️⃣ الحاد مدرن و زیست شناسی تکاملی
دکتر یوسف دانشور و دکتر نیما نریمانی
4️⃣ الحاد مدرن و علوم شناختی
دکتر علیرضا قائمی نیا و دکتر محمد جمالی
5️⃣مطالعات کاربردی در رابطه با الحاد عملی
دکتر ابوالفضل ساجدی و دکتر محمد جعفری
📍 به همراه ارتباط رسانه ای با اندیشمندان غربی در حوزه های مختلف
⏰ شروع دوره : از 14 آذرماه 1401
🗞 هزینه ثبت نام: 250 هزار تومان
📦 تخفیف 30 درصدی ویژه دانشجویان دکتری و طلاب سطح 3 به بالا
🏷 50 درصد تخفیف ثبتنام گروهی
📡 ثبت نام در دوره و دریافت برنامه زمانبندی:
🌐 iict.ac.ir/kargah
📱کسب اطلاعات بیشتر : 09331002672 (آقای جهانی)
🆔@meshkatnoor
Argue for AI.mp3
16.82M
🔎 ارزیابی سه استدلال بر هوش مصنوعی قوی
هوش عمومی
یادگیری ماشینی
نوخاستگی
👤 استاد #علیرضا_قائمینیا
📚 #علوم_شناختی | #تخصصی
🆔@meshkatnoor
✳️کاهش جمعیت مسیحیان و افزایش جمعیت مسلمانان در انگلستان
✅طبق دادهها ۴۶.۲ درصد جمعیت انگلستان خود را مسیحی میداند. این رقم در سرشماری یک دهه پیش ۵۹.۳ درصد بود.
✅تعداد افرادی که در انگلستان خود را مسلمان میدانند به ۶.۵ درصد رسیده است. این در حالی است که این رقم یک دهه پیش ۴.۹ درصد بود.
✅بیش از یک سوم جمعیت انگلستان (۳۷ درصد) در سرشماری اعلام کردهاند که پیرو هیچ کدام از ادیان نیستند. این رقم در سرشماری سال ۲۰۱۱ تنها ۲۵ درصد بود.
📝منبع: یورونیوز( خبرگزاری رسمی اتحادیه اروپا)
📡https://per.euronews.com/2022/12/01/uk-christians-become-a-minority-in-england-and-wales-for-first-time
🆔@meshkatnoor
راهنمای کانال های درسی و علمی و ... :
https://eitaa.com/joinchat/2877816889C2015afa665
🔷 استقبال از همافزایی پاسخکده های دینی مراکز تخصصی حوزوی
🔸اولین نشست هم اندیشی نمایندگان پاسخکده های دینی مراکز تخصصی حوزوی با حضور رئیس مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه برگزار شد.
🎤 برخی از محورهای مباحث مطرح شده در این نشست:
◻️ تولید ۷۴ عنوان کتاب توسط مرکز مطالعات و پاسخ گویی به شبهات حوزه
◻️ در پاسخ گویی به شبهات از موازی کاری پرهیز شود
◻️ با همافزایی و اولویتبندی می توان بر کارایی فعالیتها افزود
◻️ نپرداختن به شبهات اعتقادی، از نقاط ضعف نظام درسی حوزه های علمیه است
◻️ شبهات در عصر جدید با خلق حوادث و رویدادهای اجتماعی ایجاد می شوند
◻️ افتتاح کتابخانه ای با محوریت پاسخ گویی به شبهات
🔹🔷💠🔷🔹
🔻مشروح خبر:
🌐 https://pasokh.org/fa/News/View/92699/
🔹🔷💠🔷🔹
🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه
➡️🆔@meshkatnoor
نهمین همایش دانشجویی فلسفه
بینالمللی (فارسی و انگلیسی)
گروه و انجمن علمی-دانشجویی فلسفه دانشگاه تربیت مدرس نهمین همایش دانشجویی فلسفه را در ۳۰ آذر و ۱ دی ۱۴۰۱برگزار خواهند کرد. از دانشجویان و فارغالتحصیلان رشته فلسفه و رشتههای مرتبط (شامل تمام گرایشهای فلسفه و رشتههای کلام و ادیان و عرفان و رشتههای حوزوی) دعوت میکنیم مقالات خود را برای ارزیابی به ایمیل همایش به آدرس spc.tmu@gmail.com ارسال کنند.
اطلاعات تکمیلی در:http://jphil.ir/
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ششمین بسته خبری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🌐 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🌐 https://iki.ac.ir
🆔@meshkatnoor
40.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗂 موضوع: اجبار به حجاب از منظر حقوقی و فقهی
👤 سخنران: حجتالاسلام و المسلمین دکتر رضا محمدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🔶 لینک آرشیو در آپارات👇
🌐 https://aparat.com/v/IYl3v
🆔 @difqom 🆔@meshkatnoor
🔸نخستین سمینار ارائه مقالات همایش ملی اجتهاد عقل گرا
🔻 با محوریت “عقل و اخباریگری و تفکیک” برگزار می شود:
🎙 داوران:
#محمدباقر_پورامینی
#محمدحسن_قدردان_قراملکی
⏰ دوشنبه 14 آذرماه، ساعت 10
🏢 قم، سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/aghl
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/aghlgera-6
#مقالات
#اجتهاد_عقل_گرا
🆔@meshkatnoor
#ابزار_پژوهش
#کتابخانه_دیجیتال
📲کتابخانه قائمیه
🕹این کتابخانه مشتمل بر هزاران کتاب در زمینه های مختلف، از جمله علوم اسلامی است.
🎁 #رایگان
💻آدرس سایت:
https://lohedana.ir/
📱لینک دانلود نسخه اندروید:
http://www.ghbook.ir/software/ghbook.apk
┅═══••✾••═══┅┄ 🆔@meshkatnoor
⚫️ نمونه ای از دیکتاتوری رسانه ای مدعیان لیبرال دموکراسی در ایام اخیر اتفاق می افتد که در طی آن، اخبار درباره اعتراضات وسیع در بریتانیا توسط رسانه های فارسی زبان لندن نشین به شدت سانسور شد
📢بخشی از گزارش یورونیوز( خبرگزاری رسمی اتحادیه اروپا):
✅"بریتانیا در حال حاضر با موجی از اعتراضها و اعتصابهای کارگران و کارمندان روبروست که نسبت به دستمزد و شرایط کاریشان معترض هستند.
✅ پرستاران بخشهای مختلف انگلستان، ولز و ایرلند شمالی نیز اعلام کردهاند که در اواخر ماه دسامبر به اعتصابات خواهند پیوست.
✅هم اکنون معلمان در سراسر اسکاتلند در اعتصاب به سر میبرند.
✅ صدها هزار معلم و کارمند آموزش و پرورش در انگلستان و ولز نیز خود را برای پیوستن به اعتصابات آماده میکنند.
✅رئیس حزب محافظهکار بریتانیا بار دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جنگ اوکراین را عامل افزایش قیمت انرژی و تورم دو رقمی دانست."
📡https://per.euronews.com/2022/12/04/strikes-in-britain-nadhim-zahawi-announced-possibility-of-using-the-army
🔆" بی بی سی فارسی" و " ایران اینترنشنال" که حتی شعارنویسی در نقاط دورافتاده ایران را به طور گسترده نشر می دهند به شدت اخبار اعتراضات گسترده انگلستان را سانسور می کنند و سایت " یورونیوز" نیز به طور قطره چکانی از آن خبر منتشر می کند. این معیارهای دوگانه در خبررسانی، نشانگر خوی استکباری مدعیان لیبرال دموکراسی غربی است.
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ #تقلید
⁉️شبهه: برخی میگویند تقلید در احکام دینی از سنخ رجوع به متخصص نيست ؛ زيرا شما در احکام شرعی، وقتی به فقیه مراجعه مي کنيد، آن فقیه میگوید شما دیگر نمیتوانید به فقیه دیگری رجوع مي کنید، اما در پزشکی اینگونه نیست و شما میتوانید به پزشکان دیگر رجوع کنید و به راحتی پزشک خود را عوض کنید.
🔺پاسخ: رجوع به متخصص یک امر عقلی است و عقل انسانی میگوید در مسائلی که از آن آگاهی ندارید به آگاهترین افراد و بهترین متخصص رجوع کنید. با اين توصيف در واقع اين عقل و فطرت انسان است که مي گويد شما وقتي به اعلم مراجعه کرديدٰ ديگر نبايد سراغ شخص متخصص ديگري برويد.
🎙حجت الاسلام محمد جعفري عضو هيات علمي موسسه امام خميني ره
🆔 @difqom 🆔@meshkatnoor
🔆نمونه ای دیگر از سیاست یک بام و دو هوای لیبرال دموکرات های غربی
دولت آلمان به کسانی که دنبال براندازی اش هستند، اجازه فعالیت نمی دهد و آنها را دستگیر می کند اما به جمهوری اسلامی ایران معترض است که چرا با براندازان ایرانی مقابله می کند.
@meshkatnoor
💠تمایز میان مقام ثبوت و مقام اثبات احکام اخلاقی در اندیشه اشاعره و عدلیه
✳️از جمله مباحث مهمی که در مسئله «رابطه دین و اخلاق» مطرح شده، استقلال یا عدم استقلال (وابستگی) اخلاق در مقابل دین است.
▶️از سوی اندیشمندان حوزه اخلاق، مبحث پیشگفته در دو مقام قابل طرح است: مقام ثبوت و مقام اثبات.
♦️مقصود از مقام ثبوت آن است که آیا ارزشهای اخلاقی یا به تعبیری «حُسن و قبحهای اخلاقی» اموری واقعیاند؟ یعنی آیا احکام اخلاقی ریشه در واقعیت دارند یا اینکه احکام اخلاقی اموری غیرواقعی به شمار میروند؟
🔶واقعگرایان اخلاقی همچون «عدلیه» معتقدند که ارزشهای اخلاقی کاملاً ریشه در واقعیت دارند. دیدگاه عدلیه در اصل ذیل به خوبی نمایان شده است که : الحسَن و القبیح صفتان ذاتیّان للافعال. بدین معنا که حُسن و قبح افعال اموری ذاتی و واقعی بوده و ارتباطی با امر و نهی شارع ندارد. در نتیجه از منظر عدلیه و حتی میتوان گفت به طور کل واقعگرایان، اخلاق در مقام ثبوت مستقل از دین بوده و بدان وابستگی ندارد.
🔸اما در مقابل، اشاعره و مدافعان نظریه امر الهی _که معتقدند افعال اخلاقی صرف نظر از امر و نهی خداوند، خنثی بوده و به تعبیری خالی از هر حکمیاند _ ارزشهای اخلاقی را در مقام ثبوت کاملاً به دین وابسته میدانند. چنانکه این عبارت از اشاعره مشهور است که: ما حسّنه الشارع حسنٌ و ما قبحّه الشارع قبیحٌ. در نتیجه براساس این رویکرد، خوبی و بدی افعال اخلاقی، کاملاً دائر مدار امر و نهی شارع است.
🔆 وابستگی و عدم وابستگی اخلاق در مقام اثبات
♦️مراد از مقام اثبات آن است که آیا عقل انسان، صرف نظر از امر و نهی شارع امکان فهم/کشف ارزشهای اخلاقی را دارد؟
✴️مکتب اشاعره که در مقام ثبوت، اخلاق را وابسته به دین میداند، در مقام اثبات یا کشف احکام اخلاقی نیز اخلاق را کاملاً وابسته به دین قلمداد میکند و معتقد است که عقل صرف نظر از حکم شارع، توان فهم خوبیها و بدیهای اخلاقی را ندارد.
🔸اما در مقابل، عدلیه معتقدند که عقل صرف نظر از دستورهای شارع میتواند برخی از خوبیها و بدیها را کشف کند. البته باید خاطر نشان کرد که عدلیه در کشف بسیاری از ارزشهای اخلاقی، خود را بینیاز از شرع نمیدانند.
✅در اینجا دو نکته شایان توجه است:
۱. عدلیه هرچند در مقام ثبوت اخلاق را کاملاً مستقل از دین میدانند اما در عین حال در مقام اثبات و کشف، اخلاق را تا حد بسیاری نیازمند دین معرفی میکنند.
۲. تمایز عدلیه و اشاعره در مقام ثبوت کاملاً روشن است. اما در مقام اثبات میتوان گفت که اشاعره به نحو بالجمله اخلاق را وابسته به دین میدانند؛ ولیکن عدلیه در مقام اثبات به نحو فیالجمله و به تعبیر بهتر در بیشتر موارد اخلاق را وابسته به دین معرفی میکنند.
🖋 حجت الاسلام علي قرباني دانش پژوه دکتراي فلسفه دين
🆔@meshkatnoor
💥 تمدن سازی اسلامی
⭕️ تاملی در روند شکل گیری دولت اسلامی با توجه به حکمرانی اسلامی
✍️اصغر زمانی
🔻مقام معظم رهبری(مدظله العالی) با ارائه نقشه جامع تمدن نوین اسلامی؛ مسیر کلان رسیدن به قله رفیع تمدن اسلامی را تعیین نمودند و برای هر ایستگاهی از این مسیر پرفراز و نشیب؛ دفترچه راهنمای مهمی نیز ارائه دادند تا آحاد ملت و مسئولین کشور با چشمانی باز این مسیر پرشکوه را طی کنند
🔻 ملت بصیر و مجاهد ایران با همراهی و پشتیبانی بنیان گذار کبیر انقلاب، مرحله اول و دوم طرح تمدن نوین اسلامی یعنی شکل گیری انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را بنحو احسن تحقق بخشیدند، اما متاسفانه شاهد توقف ۴۰ ساله در مرحله سوم یعنی دولت اسلامی هستیم.
🔻 با نگاه آسیب شناسانه به علل عدم تحقق دولت اسلامی به دو علت مهم پی میبریم:
۱_ سرکار بودن روسای قوا و مسئولینی که اعتقادی به صحت و کارآمدی مبانی نظام جمهوری اسلامی نداشتند.
۲_سرکار بودن مسئولین معتقد به مبانی نظام جمهوری اسلامی که شعارهای انقلاب اسلامی را سر می دهند و با اخلاص و فعالیت جهادی دنبال حل مشکلات مردم و نظام اسلامی هستند ولی نسخه حل مشکلات را از تئوری های غربی میگیرند و بعبارت دیگر حکمرانی منحط غربی را در حل مسائل کشور پیش میگیرند و در نتیجه کشور دچار آسیب و هزینه میشود.
🔻 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها بر لزوم پایبندی به حکمرانی اسلامی در عرصه های علم و فرهنگ و اقتصاد و حقوق و سیاست و فضای مجازی و...تاکید داشته اند و امروز نیز در دیدار اعضای شورای عالی فرهنگی به این امر مهم توصیه و تاکید کردند.
🔻 مسئولین کشور و بالخصوص آیت الله رئیسی، رئیس جمهور مردمی و مجاهد؛ باید عنایت داشته باشد که تحقق دولت اسلامی نیازمند حکمرانی اسلامی در عرصه های مختلف است و منبع دریافت نسخه حکمرانی اسلامی، مراکز تخصصی حوزه علمیه است.
🔻متاسفانه مراکز تخصصی و بزرگان صاحب نظر حوزه علمیه از کم توجهی برخی مسئولین به نظرات و برنامه های مبتنی بر حکمرانی اسلامی گلایه دارند که نمونه بارز آن یادداشت علمی_انتقادی استاد احمد علی یوسفی(رییس مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه های علمیه) به طرح اقتصادی دولت می باشد که در آدرس زیر قابل مشاهده است.
https://www.alef.ir/news/4010830070.html 🆔@meshkatnoor
❎ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می کند:
🔸 همایش ملی اجتهاد عقل گرا
🔻 با پیام آیت الله العظمی سبحانی
🎙 با سخنرانی:
آیت الله #علی_اکبر_رشاد
آیت الله #مهدی_هادوی_تهرانی
📌 همراه با برگزاری مناظره علمی و رونمایی از آثار ویژه همایش
⏰ چهارشنبه ۲۳ آذرماه، ساعت ۱۸
🔍 اطلاعات بیشتر:
🌐 eitaa.com/joinchat/905248775C8cd586abfc
#اجتهاد_عقل_گرا
🆔@meshkatnoor