هدایت شده از مصباح دوستان
2.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خیانت حوزه های علمیه به خون شهدا
🔻 آیا نباید #گام_دوم در حوزه هم برداشته شود؟
👈علامه مصباح
🔻 چهار دقیقه ای که هر طلبه و استاد حوزه ای باید گوش کند ...
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
هدایت شده از ارشد فلسفه دین ۹۶ موسسه
در بخش آخر کلیپ، استاد مصباح یزدی به اهمیت مباحث کلامی و اعتقادی اشاره می کند که در حوزه مغفول مانده است.
هدایت شده از جهاد تحول و تبیین
🇮🇷🌹گرامیباد دوازده فروردین روز همه پرسی ورای قاطع ملت به جمهوری اسلامی ایران
هدایت شده از hossein.e
1.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#موعظه_تکان_دهنده_شهید_صدر
🎥 صدایی ماندگار از علامه شهید محمد باقر صدر : آیا ما فکر میکنیم از هارون الرشید،قاتل حضرت موسی ابن جعفر (ع) بهتر هستیم؟آیا اصلا دنیایی که در اختیار هارون بود را تجربه کردیم؟ هارون به ابر ها می گفت کجا می باری ؟ هر جا بروی در حکومت من می باری! از خودمان پرسیدیم اگر دنیای هارون در اختیار ما بود،آیا حاضر بودیم حکومت،دنیا و ثروت را کنار بگذاریم؟ و یا ما نیز موسی ابن جعفر را زندانی میکردیم؟
#خود_شناسی
نفست اژدرهاست او کی مرده است ؟
از غم بی آلتی افسرده است !
#۱۹_فروردین_سالروز_شهادت_شهید
#صدر_بدست_صدام
🌹🌹🌹🌹
🍀شبکه فعالان قرآن و عترت دانشگاه ها
@daneshgahequrani
◀️ نود و هفتمین جلسه گروه علمی فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی با موضوع "الهیات گشوده"با ارائه آقای دکتر دیباجی –سه شنبه 21 اسفند 97 :
⏪پیدایش
این رویکرد الهیاتی از سال 1994م، با انتشار کتاب گشودگی خدا؛ چالشی مبتنی بر کتاب مقدس درباره فهم سنتی از خدا رسما اعلام موجودیت کرد. نویسندگان این کتاب که عبارتند از: ریچارد رایس (Richard Rice)، دیوید باسینجر (David Basinger)، ویلیام هسکر (William Hasker)، کلارک پیناک (Clark Pinnock) و جان ساندرز (John Sanders)، نظریه پردازان اصلی و بانیان خداباوری گشوده هستند.
البته از افرادی چون پیتر ون اینواگن(Peter van Inwagen ) وپوکینگ هورن (John Charlton Polkinghorne )نیز به عنوان افراد موثر در پیدایش این جریان نام برده شده است.از این الهیات با اصطلاحات زیر یاد می شود:
Open Theology,Open Theism,Openness Of God ,Neotheism,Free Theism,Evangelical Personalism,Relational Theism.
🔹4-موضوعات:
در الهیات پویشی نگاه جدیدی به صفات خدا وجود دارد
آنان بجای صفات خدا در الهیات کلاسیک از این صفات سخن می گویند:
🔸الف)عشق الهی: مهم ترین اصلی که قائلین به خداباوری گشوده را به سمت ارائه ی تصویر جدید از خدا کشانده است، مفهوم «عشق» است.
🔸ب)رابطه مندی. ) (Relationality
خداوند مشتاقانه می خواهد که هر کدام از ما آزادانه وارد به یک رابطه ی فردی عاشقانه و پویا با او بشویم، بنابراین [این امکان را] برای ما گشوده گذاشته است که بر اساس خواست او یا بر خلاف [خواست] او دست به انتخاب بزنیم.
🔸ج) گشودگی (openness)
مفهوم گشودگی دو مصداق دارد.
از یک سو، خدا در تقابل با انسان و عالم گشوده است، به این معنا که در رابطه ی و کنش متقابل با عالم و بشر است:گشودگی خدا به معنی تغییرپذیری اوست. و از سوی دیگر، آینده گشوده است. براساس این تصور، آینده چه برای بشر و چه برای خدا قابل شناخت نیست؛ یعنی آینده به هیچ صورت از قبل دانستنی نیست و بخشی از آینده ،غیرقطعی وباز است.
به نظر آنان خدایی که مشیت و خواست خود را بر بشر تحمیل کند، خدای عشق نیست. چرا که بر اساس رساله قرنتیان، باب سیزدهم، لازمه¬ی عشق بردباری، مهربانی، عدالت و خیرخواهی است.
از نگاه آن ها اگر آینده گشوده نباشد و مشیت الهی از تمامی قدم ها و اعمال ما آگاه باشد، دیگر اراده ی آزاد بشر مفهومی نخواهد داشت.
🔸ج)مشیت خدا:
قائلین به خداباوری گشوده معقتدند که این باور مسیحی که خداوند جزء جزء اجزای هستی و اعمال ما را در آغاز خلقت تعیین کرده است مبنی بر مشیت محض الهی، ایده ای آگوستینی است و نه آنچه کتاب مقدس بیانگر آن است. از همین رو، با بازگشت به متن مقدس و به آباء کلیسا و آراء آنها آراء پیش آگوستینی ایده ی مشیت محض الهی را رد می¬کنند.
🔸د) حاکمیت عام (general sovereignty):
خداباوری گشوده ایده ی مشیت محض الهی را رد کرده و قائل به «حاکمیت عام» خداوند است، به این معنا که خداوند حدود و ضابطه های کلی هستی را بنیان نهاده، به بشر اراده ی آزاد و تام می دهد که بر اساس آن حتی می¬تواند عشق خداوند را رد کرده به آن پاسخ ندهد. به این گونه از آزادی، آزادی لیبرتاریانیستی(libertarian freedom) می گویند...
ادامه در...
✅http://hekmateislami.com/?p=6007
@hekmateislami
هدایت شده از خبرگزاری فارس
✍🏻 یادداشت حضرت آیتالله خامنهای درباره مناجات شعبانیه
بسمالله الرحمنالرحیم
🔹دعا، وسیلهی مؤمن و ملجأ مضطر و رابطهی انسان ضعیف و جاهل با منبع فیاض علم و قدرت است، و بشر بیرابطهی روحی با خدا و بدون عرض نیاز به غنی بالذات، در عرصهی زندگی سرگشته و درمانده و هدر رفته است؛ «قل ما یعبؤا بکم ربیّ لولا دعاؤکم».
🔹بهترین دعا آن است که از سرمعرفتی عاشقانه به خدا و بصیرتی عارفانه به نیازهای انسان انشا شده باشد، و این را فقط در مکتب پیامبر خدا (صلّیاللَّهعلیه والهوسلّم) و اهلبیت طاهرین او - که اوعیهی علم پیامبر(ص) و وراث حکمت و معرفت اویند - میتوان جست. ما بحمداللَّه ذخیرهیی بیپایان از ادعیهی مأثورهی از اهلبیت (علیهمالسّلام) داریم که انس با آن، صفا و معرفت و کمال و محبت میبخشد و بشر را از آلایشها پاکیزه میسازد.
🔹مناجات مأثورهی ماه شعبان - که روایت شده اهلبیت (علیهمالسّلام) بر آن مداومت داشتند - یکی از دعاهایی است که لحن عارفانه و زبان شیوای آن، با مضامین بسیار والا و سرشار از معارف عالییی همراه است که نظیر آن را در زبانهای معمولی و محاورات عادی نمیتوان یافت و اساساً با آن زبان قابل ادا نیست.
🔹این مناجات، نمونهی کاملی از تضرع و وصف حال برگزیدهترین بندگان صالح خدا با معبود و محبوب خود و ذات مقدس ربوبی است. هم درس معارف است، هم اسوه و الگوی عرض حال و درخواست انسان مؤمن از خدا.
🔹مناجاتهای پانزدهگانه که از امام زینالعابدین حضرت علیبنالحسین (علیهالسّلام) نقل شده، گذشته از خصوصیت بارز دعایی مأثور از اهلبیت (علیهمالسّلام)، این مزیت را داراست که به مناسبت حالات مختلف مؤمن، مناجاتها را انشا فرموده است.
🔸خداوند به همه توفیق استفاضه و خودسازی به برکت این کلمات مبارک را عنایت فرماید. آمین. ۶۹/۱۰/۱
@Farsna
پيرو مصوبه هيات رئيسه مؤسسه مورخ 97/12/26 ، امكان شركت در آزمون ورودي دكتري مؤسسه براي فارغالتحصيلان ارشد مراكز آموزش عالي غير مؤسسه كه زير نظر وزارت علوم هستند فراهم شد؛ البته مشروط بر اينكه:
1:مدرك كارشناسي مؤسسه را داشته باشند؛
2: صلاحيت علمي و برخورداري ايشان از پيشينه علمي مطلوب در مصاحبهاي توسط كميته برگزاركننده دكتري(قبل از آزمون)، احراز گردد.
زمان و مكان ثبتنام:
داوطلبان ضروري است براي ثبت نام به مديريت پذيرش مؤسسه(ساختمان مركزي مؤسسه واقع در بلوار جمهوري، طبقه همكف) مراجعهكنند.
زمان ثبتنام از ساعت 8 صبح الي 12 مورخ 98/01/18 الي 98/01/25 مي باشد .
علا قه مندان به شرکت در دکترای رشته فلسفه دین که واجد شرایط فوق هستند ، می توانند در زمان یاد شده به مدیریت پذیرش موسسه مراجعه نمایند.
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
💢قرآن پرچم تمدن اسلامی است/ بشریبودن قرآن؛ مخربترین شبهه مستشرقان
📌آیتالله علیرضا اعرافی، در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات بینالمللی قرآن طلاب علوم دینی در قم، گفت:
🔹قرآن پرچم تمدن اسلامی است، زیرا تمدن اسلامی، نصمحور است و قرآن محور بنیادین این تمدن است؛ قرآن جهان را با نزول خود تکان داد و بشریت را وارد قلمرو جدید کرد و اگر بشریت در مسیر قرآن جلو میرفت جهان چهره دیگری داشت.
🔹رسالت سنگینی بر دوش طلاب جوان است؛ آنان باید در همه عالم پرچم قرآن را به اهتزار درآورند.
🔹تحقیقات زیادی در میان مستشرقان درباره قرآن انجام شده و البته همه هم غرض ندارند، ولی بخش زیادی از این تحقیقات پایه اندیشه قرآنی ما را متزلزل میکند و ما باید آن را بشناسیم و حکیمانه به آن پاسخ دهیم.
📖 متن کامل در:
🌐 http://yon.ir/B5X8b
ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#آیتالله_اعرافی
🔳 با #مفتاح همراه باشید
🆔 @meftaah_com
📷 yon.ir/OIwwB
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#نکوداشت
#محمد_لگنهاوزن
#قطب_فلسفه_دین
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی
✅ آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوزن
🔻 با افاضه:
آیت الله محمد تقی #مصباح_یزدی
آیت الله #علی_اکبر_رشاد
🎙 با سخنرانی:
#هادی_صادقی
#شفیق_جرادی
#غلامرضا_اعوانی
#محمد_محمدرضایی
#ابوالفضل_ساجدی
#علیرضا_قائمی_نیا
📅 پنج شنبه 29 فروردین 98 ساعت 10
🏬 قم، موسسه امام خمینی(ره)
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#نکوداشت
#محمد_لگنهاوزن
#قطب_فلسفه_دین
#پژوهشگاه_فرهنگ_و_اندیشه_اسلامی
✅ آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوزن
🔻 با افاضه:
آیت الله محمد تقی #مصباح_یزدی
آیت الله #علی_اکبر_رشاد
🎙 با سخنرانی:
#هادی_صادقی
#شفیق_جرادی
#غلامرضا_اعوانی
#محمد_محمدرضایی
#ابوالفضل_ساجدی
#علیرضا_قائمی_نیا
📅 پنج شنبه 29 فروردین 98 ساعت 10
🏬 قم، موسسه امام خمینی(ره)
🆔 @iictchannel
پاسخ به شبهه بی ارزش بودن حکومت دینی در نظر حضرت امیر علیه السلام ؛ حجت الاسلام استاد محمد کریمی 👇👇👇👇