eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
799 ویدیو
294 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
✍️ حامد ساجدی ⭕️ علم و دین: پاسخ به الحاد مدرن (نئوداروینیسم) 🔸ناتوانی نظریه فرگشت (تکامل) در تبیین پیدایش اولین موجود زنده یکی از موضوعاتی که طرفداران نظریه طراحی هوشمند بر آن تأکید دارند پیدایش اولین سلول زنده است. در زمانی که داروین نظریه خود را مطرح کرد، گمان بر این بود که سلول ساختمانی ساده دارد و لذا پیدایش اولین سلول مسأله بغرنجی برای طبیعت گرایان نبود. خود داروین پیدایش حیات را در برکه های کوچک و گرمی تصور کرده بود که نمکهای آمونیاک، فسفر، نور، گرما و الکتریسیته در آن جمعند. اما با پیشرفتهایی که در زیست شناسی ملکولی رخ داد معلوم شد که سلول دارای ساختمانی بسیار پیچیده است. به گفته مایکل دنتون (Michael Denton) زیست شناس استرالیایی- انگلیسی، سلول شبیه یک شهر با قطر ده مایل با یک تکنولوژی فوق العاده و شگفت انگیز است که درون یک فضاپیمای غول آسا جای داده شده است. بدین ترتیب تبیین فرایند پیدایش حیات هدف پژوهشهای گسترده پیشازیستی قرار گرفت. از نظر حامیان نظریه طراحی هوشمند، اولین سلول زنده از نمونه های نظم و پیچیدگی سامانمند است که با تبیینهای طبیعی نمی توان آن را توضیح داد و لذا برای تبیین آن باید به سراغ طراح هوشمند فراطبیعی برویم. به عبارت دیگر شرایط محیطی کره زمین و منابع موجود بر روی زمین و یا در اقیانوسها و آتشفشانها گرچه پتانسیل شکل دهی یک سلول را دارند و مواد اولیه آن را فراهم می کنند، اما فرایند پیچیده ساخت سلول و طراحی دقیق آن به گونه ای است که ماده و طبیعت نمی تواند خود به خود موجب شکل گیری آن شده باشد مگر اینکه یک موجود هوشمند این مسیر را جهت دهی کرده باشد. ر.ک: John Priscu (18 Dec 2013), Origin and Evolution of Life on a Frozen Earth. Michael Denton, Evolution, A Theory in Crisis. @meshkatnoor
27.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نقد سخنان آقا میری در مورد خلود در جهنم 🔸 حجت الاسلام محمد هادی جوادی از اساتید حوزه علمیه @meshkatnoor
99.04.24 - توهم بازگشت.pdf
1.24M
📖کتاب توهم بازگشت 📌نقد و بررسی جریان منصورهاشمی خراسانی ✍️علی محمدی هوشیار @meshkatnoor
هدایت شده از عزیزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📊 این کلیپ را مشاهده کنید ❗️مراقب باشید من و شما هم در این فاجعه سهیم نباشیم!
8.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خوشتر آن باشد که سر دلبران گفته آید از زبان دیگران @meshkatnoor
🚨عقیم کننده ای به نام «فمینیسم»!!! 🔺آیا ممکن است عالم عارف به زمانه ای وجود داشته باشد که مورد تهاجم لوابس فمینیسم شود و‌ نداند جنبش زنان که برای تساوی حقوق مرد و زن، گریبان می درد، ریشه هایش از مرداب متعفن بی معرفتی به خدا سیراب می شود؟ 🔺کدام مدافع سرحدات اعتقادی مردم می تواند از نفوذ اومانیسم و مادی گرایی در عمق رفتار عملی مردم بی خبر باشد و سر را در برف تحقیقات خنثی فرو برده و به غارتگران ‌فرهنگی اجازه شبیخون به سرمایه های اعتقادی مردم بدهد؟ 🔺متأسفانه میزان تخدیر کنندگی فمینیسم آن چنان زیاد است که لازم نیست آگاهانه، مصرف کننده آن باشی. کافی است اقیانوس اعتقادات اصیل خود را به یمی از لاأدری فردگرایی و شرک پنهان اصالت لذت فمینیسم آمیخته باشی تا به سکری طولانی مدت مبتلا شوی. سکری که می تواند برای برگشت به اصالتهای مردانگی و زنانگی و جبران خسارت بی فرزندی یا کم فرزندی، بسیار فرصت سوز باشد. 🔺بگذارید بی تعارف باشیم، بخشی از تفکرات فمینیستی، از دوربین رصدگر ما به زیرکی گذر کرد و بخشی از مرزبانان خواب آلوده ما را اسیر و عمله توجیه گری آموزه های دینی به نفع اهداف خود کرد. فمینیسم حتی در عمق بسیاری از خانواده های مذهبی بذر التقاط افکند و حالا دارد یکی از ثمره های عملی خود را که بی میلی به فرزند باشد را به خسارت خشکانیدن اصلاب ما از ثمره نسل صالح، برداشت می کند. 🔺فمینیسم چه حساب شده و چه هوشمندانه طراحی شد که حق تکوینی و میل فطری زن برای مادر شدن را از او گرفت و او را به سراب حب الشهوات من الشغل و التحصیل و الکلاس و البدن و ... دلخوش کرد و حتی خیل زیادی از مردان را بدون اینکه بخواهند و متوجه باشند نیز مطیع خود ساخت!!! ♦️تا دیرتر نشده باید غربال اندیشه را برای زدایش ناسره های فمینیستی از باورهای اصیل فکری و اعتقادی به حرکت در آورد و در برابر امواج آن که نابودگر نسل توحیدی است، سدی مستحکم بنیان ساخت. باید قلم های نوک تیز برای یک جهاد نوشتاری مستمر و اثربخش به حرکت در آیند و به همگان این خطرات را فریاد کنند که: 1️⃣وقتی به بالا بردن هرچه بیشتر آمار تحصیلات عالیه زنان افتخار شود، دیگر هشداردهی نسبت به «علم لاینفع» به محاق می رود و صدای بلند زنگ خطر برای ادامه دادن خواب غفلت، خفه می شود. 2️⃣وقتی در مسابقه زنان برای خروج از خانه جایزه تعیین شود، حضور فعال در خانه برای تربیت بدنی و روحی فرزند، مجال عرض اندام‌ نمی یابد. 3️⃣وقتی تصاحب فرصت های شغلی مردانه توسط مادران بالقوه، با خروج اضطراری حضرت زهرا(س) از خانه قیاس مع الفارق می شود، دیگر زمانی فارغ برای تولد فرزندانی حسنی خلق و حسینی سرشت باقی نمی ماند. 4️⃣وقتی آزادی در بیکاری رحم از فرزندآوری جلوه کند، دیدگاه «سیمون دوبوار» در بردگی خواندن تولید مثل، عملا تأیید می شود. 5️⃣وقتی که شاغل شدن به یک ضرورت کاذب اجتماعی تبدیل می شود زورق پر از عطوفت دستهای مادرانه باید به چرخاندن چرخه زندگی مصرف گرا، تغییر کاربری داده و امواج دریای احساسات مادرانه برای غیر اهلش به تلاطم افتد. 6️⃣وقتی که...... 🔺و اینگونه جلوگیری کننده قوی فمینیسم، مردان و زنان را عقیم می کند!!! ✍️ حجت الاسلام سید مرتضی موسوی؛ دانش آموخته سطح عالی کلام و کارشناس مسائل جمعیتی @meshkatnoor
♦️نگاه تعاملی به مساله علم و دین در حادثه کرونا 🔹آیا ما واقعاً بحران معنایی داریم یا نداریم؟ 🔹باور به وجود بحران معنا بسته به نوع نگاه است. 🔹اگر نگاه جامع و صحیح، خصوصاً در منظومه توحیدی داشته باشیم، این حوادث، نگاه کاملاً مثبتی برای ما رقم می‌زند و اتفاقاً نه تنها بحران معنایی ایجاد نمی‌شود، بلکه زندگی برای ما معنا دارتر هم می‌شود. 🔹با توجه به بسیاری از چالش‌های فکری که در همین ایام و سه چهار ماه اخیر که درگیر این بیماری شدیم، این سوال ایجاد شد که آیا واقعاً دین با علم میانه مثبتی دارد و سازگار است یا با همدیگر تنافی دارند؟ 🔹چرا این سوال مطرح شد؟ ما در دوران کلاسیک اصلاً چالشی میان علم ودین در موضوع شرور مشاهده نمی‌کنیم. 🔹یعنی قبل از دوره مدرن مشاهده نمی‌کنیم که وقتی چنین حادثه‌هایی پیش بیاید، تعارض بین علم و دین مطرح شود. 🔹 البته بحث‌هایی مانند صفات خدا ، مورد چالش قرار می گرفت یا مثلاً چرایی شر در زندگی انسان‌ها مطرح می‌شد، اما اینکه بحرانی در مناسبات علم و دین رقم بزند، این مربوط به دوره مدرن است که اشاره‌ای به آن خواهم کرد. ✍️نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمد جعفری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1754 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
🔻رد کوتاهی مسؤولان در گسترش فرهنگ حجاب فرهنگ‌سازی مسؤولان درباره‌ی مسأله‌ی حجاب، می‌تواند وضعیت نابه‌سامان حجاب را اصلاح کند، به این چند مثال دقت کنید؛ 1) آن‌روزی که ماشین‌های فرسوده را می‌خواستند از رده خارج کنند، مرتب در تلویزیون، کلیپ‌هایی مبنی بر این‌که این‌ ماشین‌ها «مصیبت و مکافات»‌اند، پخش کردند، آن‌قدر پخش کردند که در ذهن هر کسی این باور نقش بست که ماشین‌های فرسوده، باید کنار گذاشته‌شوند؛ امروز دیگر از آن ماشین‌ها خبری نیست. 2) آن‌روزی که بستن کمربند ایمنی در نیروی انتظامی تبدیل به یک تصمیم شد، هزینه‌های هنگفتی صرف کردند تا کلیپ‌ها و خبرهایی منتشر کنند مبنی بر این‌که این کمربند، «کمربند ایمنی» است، امروز کمتر ماشینی را می‌بینید که در جاده‌ها، کمربند ایمنی نبسته باشد چون همه باور دارند که این کمربند، «کمربند ایمنی» است. 3) از وقتی مسؤولان کشور تصمیم گرفتند مردم ماسک بزنند، مرتب در رسانه‌ها این باور را به مردم منتقل می‌کنند که ماسک زدن، هم موجب امنیت خود شماست و هم حفظ حقوق دیگران؛ و بسیاری از مردم ماسک زدند. اما بسیاری از مردم باور ندارند که بدپوششی برای جامعه، مکافاتی است که باید آن‌را کنار گذاشت و پوشش مناسب، لباس امنی است که جامعه را سالم نگه‌ می‌دارد، و بدپوششی، زیرپا گذاشتن حقوق دیگران است. این فرهنگ‌سازی، به عهده‌ی مسؤولان است و متأسفانه کاری جدی در این زمینه دیده نمی ‌شود، از این‌رو، نوک پیکان نهی از منکر توسط خواص جامعه، باید به سمت مسؤولان گرفته شود، و البته نهی از منکرِ میدانی، تأثیرات خود را دارد و وظیفه‌‌ای همگانی است. ✍️ حجت الاسلام و المسلمین استاد فربهی @meshkatnoor
✅ خدای اقتصاد، همان خدای دفاع مقدس است؛ اگر ما همان رزمندگان باشیم .... 🔰 علامه مصباح: 🔻 هرگز کمبودها و نقص‌ها را برای عمل نکردن به تکلیف و عمل مورد رضای الهی بهانه نکنیم، چرا که خدا همان خدایی است که در جنگ بدر تعداد اندک مسلمانان را بر تعداد زیاد مشرکان برتری داد، و همان خدایی است که در هشت سال دفاع مقدس، نصرت‌های او را به چشم دیدیم. 🔻 پس با خدا صادق و رو راست باشیم و بدانیم که ما را یاری خواهد داد. 🔻از طرفی اگر هم به خودتان مغرور شوید و خدا را فراموش کنید، باید بدانید که خدا، همان خدای جنگ حنین است و وقتی مسلمانان به تجهیزات و تعداد نفرات خود مغرور شدند، در مقابل دشمن با مشکل مواجه شدند. @meshkatnoor
به گزارش دبیرخانه همایش معنویت‌های نوظهور، این همایش که مقرر بود به صورت حضوری در اسفندماه 1398 برگزار شود، به دلیل شرایط پیش آمده به صورت مجازی در تاريخ 18 الي 20 شهريورماه 1399برگزار می‌شود.
21.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ۱۳ پاسخ به شبهات اعتقادی، کلامی و فلسفی 🔹 جناب آقای دکتر ابوالفضل 🔺جلسه سوم 🔸 و توجیه حکومت دینی (۳) @hekmateislami @meshkatnoor