نقد الحاد مدرن -استاد شاکرین - جلسه ششم-25-09-1399.mp3
24.79M
🔸 نقد الحاد مدرن -استاد شاکرین - جلسه ششم . 🔸 ارائه شده در انجمن کلام اسلامی حوزه
https://eitaa.com/Islamic_theology 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تدریس #کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فصل_دوم / #خدا_شناسی /جلسه ششم / حجتالاسلام والمسلمین دکتر مظفری
🔻 دریافت فیلم با کیفیت :
🔸آپارات:
https://m.aparat.com/v/Mwu7Q
#تدریس_کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها
#فصل_خدا_شناسی
#چکیده_مبانی_اندیشه_اسلامی
🆔 @maab_iki 🌐 @meshkatnoor
33.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | تدریس #کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فصل_سوم / #انسان_شناسی /جلسه ششم / حجتالاسلام والمسلمین دکتر جعفری
🔻 دریافت فیلم با کیفیت :
🔸آپارات:
https://www.aparat.com/v/OFRLm
#حجت_الاسلام_دکتر_جعفری
#تدریس_کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها
#فصل_انسان_شناسی
#چکیده_مبانی_اندیشه_اسلامی
🆔 @maab_iki 🌐 @meshkatnoor
گستره دین 5.mp3
7.46M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#گستره_دین
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
جلسه پنجم
🔹اشکالات استاد به تعریف جامعهشناسان از دین:
جامعهشناسان به عنوان اینکه دین یک پدیده اجتماعی، تلاش کردند تعریفی از دین ارائه بدهند که معنای مشترکی بین ادیان بیابند و آنرا تعریف دین قرار دهند. اکثریت آنها دین را عبارت از اعتقاد به امر مقدس قرار دادهاند که بر اساس آن رفتارهایی را انجام بدهند.
🔹اساسا روش این افراد غلط است! مفهوم دین و مذهب و سایر مفاهیمی که در علوم انسانی و اجتماعی به کار می رود، مفاهیم انتزاعی است و اینگونه نیست که بخواهیم با معیار علمی و ساینتفیک آنرا سنجش کنیم! بلکه باید به عرف و اهل آن مراجعه کرد.
🔻 لازم به ذکر است که این بحث،یکی از فوقالعادهترین درسگفتارهای استاد مصباح هست که هنوز به چاپ نرسیده است و انشالله به مرور به صورت روزانه بارگذاری میشود. ⏰29 مهر 1380 🌐 @meshkatnoor
💢انتشار کتاب سروش محلاتی با عنوان«معضل استبداد دینی» در آیندهای نزدیک
⚫️ کانال تلگرامی #سروش_محلاتی چهارم آذرماه 99 خبر داد که به زودی کتاب «معضل استبداد دینی» با نگاهی به نهجالبلاغه و متون عاشورایی، به قلم وی منتشر میشود.
▪️ پیش از این نیز سروش محلاتی بیستم اردیبهشتماه 99 در نشست زنده اینستاگرامی پیرامون «نهج البلاغه و معضل استبداد دینی» مباحثی ارائه کرد.
▪️وی در نشست مذکور بیان داشت که در سایر استبدادها فقط از زور و شمشیر و نظامیگری استفاده میشود، اما در استبداد دینی از فریب و تدلیس هم استفاده میشود.
▪️محمد سروش محلاتی، مدیر موسسه مفتاح کرامت و از نظریهپردازان #نواندیش مخالف نظام است و بنای وی بر مخالفت با فتاوا و احکام حکومتی با استفاده از نظرات غیرمشهور فقهی است. وی این مباحث را عمدتا در جمعهای غیرتخصصی و غیرحوزوی مطرح میکند تا ضعف علمی نظراتش پوشیده بماند.
▪️ #حجتالاسلام_مهدویزادگان در نقد دیدگاههای فقهی سروش محلاتی، دستگاه فقهی وی را «#فقه_خوارجی» خواند.
▪️طرح موضوع استبداد دینی توسط جریان نواندیش دینی برای اتهامزنی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایجاد تزلزل در مشروعیت آن و تردید در قشر متدین جامعه است. 🌐 @meshkatnoor
💠 #محمد_علی_طاهری و تلاش برای بازیابی پرچم داری #فرقه_حلقه
💠 به گزارش #بهداشت_معنوی، محمدعلی طاهری سرکرده فرقه #عرفان_حلقه که از ایران به کانادا مهاجرت کرده است، تلاش می کند قدرت رهبری خود را که به دلیل زندانی بودن از دست داده بود، دوباره بازیابی کند. در زمانی که محمدعلی طاهری دوران محکومیت قضایی خود را در زندان می گذارند، برخی از شاگردان وی و به طور خاص #شهنار_نیرومنش، با مطرح کردن ادعاهایی همچون مرگ طاهری در زندان، مدعی در دست گرفتن اتصال حلقه و رهبری پیروان این فرقه شدند.
💠 پس از عزیمت طاهری به کانادا، وی تلاش کرد با راه اندازی آکادمی حلقه در این کشور و جلب توجه محافل آکادمیک کانادایی، به رهبری خود بر جریان حلقه رسمیت مجدد بخشد؛ اما بی توجهی پزشکان و روانشناسان کانادایی به ادعاهای واهی طاهری وی را در دستیابی به این هدف ناکام گذاشت.
💠 ادامه خبر را بخوانید:
https://behdashtemanavi.com/?p=۶۲۷۶
❇️ Eitaa: @BManaviNews 🌐 @meshkatnoor
گستره دین 6.mp3
8.14M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#گستره_دین
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
جلسه ششم
🔹چرا در تعریف #دین این همه اختلاف دارد؟ چرا برخی از اسلام شناسان میخواهند تعریف خاصی از اسلام را به کرسی بنشنانند؟
🔹نظر جامعهشناسان و روانشناسان درباره دین چیست؟ + انتقادات استاد #مصباح به نگاه و منظر آنها.
🔹احتمالا کسانیاند که اتکایی به دین ندارند ولی از آنجهت که دنبال اغراضی(به خصوص اغراض سیاسی) میگردند و میخواهند برخی را جذب کنند، اینها سعی دارند افرادی را تحت تاثیر قرار دهند و تلاش دارند با حفظ ظواهر ماهیت دین را تغییر بدهند. امثال #تقیزاده، #طالبوف و... ؛ جا دارد که احتمال بدهیم همچنین کسانی در جامعه امروز ما نیز وجود داشته باشد! اینها عمدتا میکوشند دین را از صحنه اجتماع کنار بزنند و احکام عبادی یا اجتماعی دین را نپذیرند، لذا تعریفی از دین ارائه میدهند که شامل اینها نباشد. مثل اینکه دین را به عنوان یک تجربه شخصی مطرح میکنند! 🔻 لازم به ذکر است که این بحث،یکی از فوقالعادهترین درسگفتارهای استاد مصباح هست که هنوز به چاپ نرسیده است. ⏰6 آبان 1380 🌐 @meshkatnoor
#نشست_مجازی
#فلسفه_دین_اسلامی
🔶 سومین نشست علمی ارائه #مقالات همایش #فلسفه_دین_اسلامی؛
🔺به همت #قطب_علمی_فلسفه_دین اسلامی ، موسسه امام خمینی و مجمع عالی حکمت برگزار میشود:
✅ نشست علمی با موضوع " بررسی انتقادی منشا دین در نگاه #داوکینز "
🎙با ارائه استاد
#حمیدرضا_شاکرین
📅 یکشنبه ۷ دیماه ماه ۹۹ / ساعت ۱۸
📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐join.skype.com/f6G4330gqaeE 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
با افتخار دعوتید به جمع پژوهشگران و استادان حوزه علوم انسانی
👇👇👇👇👇👇
گروه «پژوهش» :
🔴 https://eitaa.com/joinchat/2409758765Ce74730d416
کانال «مدیریت پژوهش و همکاریهای علمی بین المللی»:
🔴 https://eitaa.com/mrisc_rihu
🔆 حسن رحیم پور ازغدی:
⚫️رئیس جمهور معمم دیگری را میشناسم که در دوران حاکمیت خود در سالهای پایانی دهه هفتاد ، عدالتخواهی را سوسیالیسم خواند.
🔴او به صراحت گفت این آیات و روایات "عدالتخواهی" که در حوزه و دانشگاه میخوانی تنها به درد "انقلاب کردن" میخورد و به درد "حکومت کردن" نمیخورد.
⚫️وی در چشمان من نگریست و گفت باید بپذیریم که شاید سکولاریسم، تقدیر عصر ما و مشیت الهی باشد و پایان تاریخ شاید همین نظام لیبرال دموکراسی و سرمایه داری است و مقاومت، بی فایده است منتها ما بکوشیم کمی از فسادش بکاهیم و دوز "معنویت" آن را در حریم شخصی کمی بالاتر ببریم. 🌐 @meshkatnoor
◀️یکصد و هفدهمین جلسه گروه علمی فلسفه دین مجمع عالی حکمت اسلامی با موضوع "بررسی و نقد تقابل نظریه فرگشت با برهان نظم از دیدگاه داوکینز( جلسه دوم)"با ارائه آقای دکتر حامد ساجدی– سه شنبه 11 آذر 99 :
🔹در جلسه گذشته بیان شد که درباره مواجهه نظریه فرگشت با برهان نظم سه دیدگاه وجود دارد. نخست دیدگاه تضاد است که امثال داوکینز و دن دنت از آن حمایت می کنند. به عقیده آنها با وجود نظریه فرگشت، دیگر جایی برای برهان نظم باقی نمی ماند و این برهان باطل می شود. دیدگاه دیگر تباین است که طرفداران طراحی هوشمند حامی آن هستند. طبق این دیدگاه، گرچه نظریه فرگشت بخشی از نظم طبیعت را تبیین می کند، جنبه دیگری از نظم در طبیعت هست که تنها برهان نظم می تواند آن را تبیین کند. دیدگاه سوم، دیدگاه زیربنا - رو بنا است. طبق این رویکرد نظریه فرگشت خود مبتنی بر یک نظم بنیادینی است که بدون آن اساساً مؤلفه های فرگشت کنار هم قرار نمی گرفتند و تکاملی رخ نمی داد. به عبارت دیگر طبق این دیدگاه برهان نظم و نظریه فرگشت در طول هم هستند نه در عرض هم.
در جلسه قبل برخی از نقدهای وارد بر دیدگاه تضاد مطرح شد، اما مهمترین نقد این است که بتوانیم نشان دهیم در طبیعت نظمهایی وجود دارد که نظریه فرگشت و سایر تبیینهای علمی اساساً توان توضیح دادن آن را ندارند. از این رو در این جلسه به تبیین دیدگاه زیربنا-روبنا می پردازیم.
🔸به طور کلی می توان دست کم سه لایه از نظم را بر شمرد که نظریه فرگشت مبتنی بر آن است:
- اصل قانونمندی طبیعت.
- تنظیم ظریف کیهانی.
- شرایط ویژه ای که برای به کار افتادن فرگشت لازم است.
1.اصل قانونمندی طبیعت:
یکی از کسانی که بر اصل قانونمندی طبیعت به عنوان پایه برهان نظم استفاده می کند ریچارد سوئین برن است. به گفته او دو نوع نظم وجود دارد:
- نظم مکانی: نظمی که اجزاء سازنده آن هم زمان با هم موجودند مثل نظمی که میان اجزاء یک ماشین یا یک موجود زنده وجود دارد.
- نظم زمانی: نظمی که اجزاء تشکیل دهنده آن هم زمان موجود نیستند بلکه در طول زمان به وجود می آیند مانند نظمی که میان رفت و آمد شب و روز وجود دارد.
به گفته او به عنوان پایه برهان نظم بهتر است از نظم زمانی استفاده شود چرا که نظم مکانی همواره در معرض یافته شدن تبیینهای علمی است چنانکه نظریه فرگشت یک تبیین علمی است که نظم مکانی موجود در جانداران را تبیین می کند. اما اگر به سراغ نظمهای زمانی برویم، تبیینهای علمی نمی توانند همه نظمهای زمانی را توضیح دهند چرا که ماهیت تبیین علمی این است که با پیشفرض گرفتن یک نظم زمانی، مجموعه ای از پدیده ها را تبیین می کند، مثلا قانون جاذبه با فرمولی که ارائه می دهد در واقع یک قاعده و قانونی را پیشفرض می گیرد و بر اساس آن پدیده هایی که در عالم می بینیم مانند حرکت سیارات و جذر و مد دریاها و ... را توضیح می دهد. بنابراین هیچ نظم زمانی را نمی توان با تبیین علمی توضیح داد مگر اینکه خود آن تبیین علمی یک نظم زمانی دیگری را پیشفرض بگیرد. و در نتیجه همواره یک نظم زمانی بنیادینی باقی می ماند که تمام تبیینهای علمی مبتنی بر آن هستند و اساساً قابلیت تبیین علمی ندارد. وقتی به این نظم زمانی بنیادین برسیم، برای توضیح آن باید به جای تبیین علمی به سراغ تبیین شخصی برویم. تبیین شخصی یعنی اینکه برای توضیح دادن یک پدیده، وجود یک شخص آگاه و دارای اراده و هدف را پیشفرض بگیریم. بر این اساس اصل قانونمندی طبیعت چیزی است که تنها با برهان نظم قابل تبیین است و تبیینهای علمی همگی مبتنی بر آن هستند...
ادامه در...
✅http://hekmateislami.com/?p=11309 🌐 @meshkatnoor
⛔️ متن شبهه ( این سوال یکی از دغدغه برانگیزترین و پرتعدادترین سوالات دینی است) : 👇👇👇
من نمیخواستم به دنیا ییایم و در این امتحان دشوار و کارزار سخت شرکت کنم که ببینم برنده میشم یا بازنده (بهشت یا جهنم) میگذاشتن تو همون عدم باشیم.....
❇️ پاسخ به شبهه ❇️👇
الف) این که میگویند: «من نمیخواستم خلق شوم...»، اساساً حرف غلطی است. چرا که «من» اصلاً نبودم که بخواهم خلق شوم یا نخواهم! دوست داشته باشم که خلق شوم یا دوست نداشته باشم! پس، درست نیست اگر بگویم: «من، نمیخواستم یا دوست نداشتم که خلق شوم».
ب) سؤال درست این است که از خود بپرسم: «حال که خلق شدم، آیا دوست دارم که خلق شدم یا دوست ندارم؟» این یک سؤال منطقی است که خوب است هر انسان عاقلی بدان بیاندیشد و نتیجهی منطقی و عقلی بگیرد. نه این که فقط به زبان بگوید «دوست ندارم» و بعد با تداوم تکرار این یأس را به خود القا کند.
بدون شک و به طور قطع و یقین نه تنها هیچ انسانی نیست که «هستی یافتن»، یا همان خلق شدن را دوست نداشته باشد، بلکه همگان عاشق آن و طبعاً عاشق «هستی بخشي» یعنی خداوند هستند. چرا که خالق کریم عشق به خود و به هستی را در فطرت همه قرار داده است و این خلقت است و تغییری هم در آن ایجاد نمیشود.
چه کسی علم، قدرت، قوت، سلامت، رأفت، حکمت، جود، سخا، کرم ... و گاهی شدت، انتقام و ... را دوست ندارد؟! اینها همه عشق به هستی است. چون انسان عاشق هستی بخش است. همه این دوستداشتنیهای ما «اسماء» پروردگار عالم است. او حی است، ما نیز عاشق او و حیات هستیم. او علیم است. ما نیز عاشق او و علم که تجلی اوست میباشیم. او قادر، قوی، سلیم، رئوف، جواد، حکیم، سخی ... شدید، منتقم و ... است و ما نیز عاشق او تجلیاتش هستیم. خلقت تجلی و ظهور اسمای الهی است و همهی این مظهرات، عاشق مبدأ تجلی خود هستند. این که همه عاشق کمال هستند، ریشه در عشق آنها به کمال مطلق «الله» دارد. همه هستی را دوست دارند. چه کسی دوست ندارد که از خاکی بیارزش، مبدل به خلیفهی خدا بشود؟!
«وَ إِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَئكَةِ إِنىِّ خَلِقُ بَشَرًا مِّن صَلْصَالٍ مِّنْ حَمَإٍ مَّسْنُونٍ * فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِى فَقَعُواْ لَهُ سَاجِدِينَ» (الحجر – 28 و 29)
ترجمه: و چون پروردگارت به ملائكه گفت: مىخواهم بشرى از گلى خشكيده از لايهاى سياه خلق كنم * پس چون كار او را به پايان رسانيدم و از روح خود در او دميدم بايد كه برايش بسجده افتيد..
حضرت آیتالله جوادی آملی میفرمایند: «ما همه خاک بودیم ... اگر کسی به پشت بام خلقت برود و از بالا نگاه کند، در مییابد این پنج – شش میلیارد انسانی که اکنون روی زمین زندگی میکنند، تقریباً دو قرن پیش در همین بیابانها و مراتع به صورت خاک بودند و دو قرن بعد هم به همان شکل خاک در خواهد آمد.
ذات اقدس الهی به یک مشت خاکی که زیر پاها بود، بهترین شرف و کرامت را عرضه کرد و ارا جانشین خود ساخت...» (پرسشها و پاسخها، دفتر بیستم، ص 132)
پس همگان هستی را دوست دارند. پس «من مخالف خلقت خودم هستم»، واقعیتی در وجود ما ندارد، بلکه یک شعار القایی میباشد.
ت ) اما «چرا خدا ما را خلق کرد تا گناه کرده و به جهنم رویم» نیز از القائات این ابلیس ناامید است. او جهنم را بر خود حتمی کرده و میخواهد انسانها نیز جهنم را بر خود حتمی بدانند و از خلقت و خالق خلقت بیزار شوند! چرا که بیزاری از خلقت، همان بیزاری از خالق کریم است. 👇👇👇👇
خداوند متعال ما را خلق نکرده است تا گناه کنیم و به جهنم رویم. خودش که چنین نفرموده، پس ما چرا اجازه میدهیم تا از طرف او حرف بزنند. کی خداوند فرمود: تو را خلق کردهام تا گناه کنی و به جهنم روی؟! بلکه فرمود: تو را خلق کردهام تا مظهر کامل من باشی، تجلی نور من باشی، خلیفهی من باشی، عاشق و معشوق من باشی و ... . برای رسیدن به این کمالات، باید راهی را طی کنی و به علم و شناخت برسی. برای این طی این طریق، نقشه راه ، چه باید کرد و چه نباید کرد، هادی، الگو و رهبر میخواهی. همهی اینها با من. در ضمن یک سری چیزهایی وجود دارد که میتوانند موانع، سختیها و سدهای راه تو باشند، آنها را هم تماماً به تو معرفی میکنم تا هیچ غصه و نگرانی نداشته باشی. حال اگر در این مسیر دچار اشتباه و غفلت هم شدی، باز مسیر بازگشت و جبران را برای تو باز می کنم که به سعادت خودت برگردی. پ) اگر با این همه ، کسی اصرار بر زشتی و پلشتی و آلوده کردن فطرت خود داشت، دوزخ و آتش آن چیزی نیست جز بازتاب و تجسم اعمال او در دنیا . در واقع ، عذاب چیزی نیست جز باطن همان آلودگی دل و حقیقت عینی همان رفتار و کردار زشت. 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#نشست_مجازی
#فلسفه_دین_اسلامی
🔶 چهارمین نشست علمی ارائه #مقالات همایش #فلسفه_دین_اسلامی؛
🔺به همت #قطب_علمی_فلسفه_دین اسلامی و جمعی از موسسات علمی برگزار میشود:
✅ نشست علمی با موضوع " بررسی نقش دلیل عقلی در تحقق ایمان "
🎙با ارائه :
#علیرضا_کرمانی
📅 دوشنبه ۸ دیماه ماه ۹۹ / ساعت ۱۵
📡 تحت نرم افزار اسکایپ و ارتباط از طریق :
👇👇👇👇👇👇
🌐join.skype.com/pMrDhzyDW2bj
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت شنیدنی و ذهن برانگیز مقام معظم رهبری از نقش حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در دفاع از ولایت (سخنرانی در سالهای اول دهه 50 شمسی) 🌐 @meshkatnoor
از همه علاقه مندان دعوت می شود که با ورود به لینک ذیل 👇👇👇وارد صفحه سمینار شوند. https://engage.shatel.com/b/moh-rwr-0c6-xuj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم_فتنه_فاطیما
*اکران فیلم بانویی از بهشت (THE LADY OF HEAVEN)*
دامنزنی به آتش اختلافات مذهبی در تعارض با صلح و امنیت جهانی است، بهویژه اگر زبان هنر را بهکار گیرد و چون طوفانی بر کانون پرآشوب تعصبات مذهبی - خاورمیانه - خراب شود.
روشن است که جریان تندرو و تکفیری #شیعه_انگلیسی که پشتیبان فکری این فیلم را برعهده دارد، #یاسر_الحبیب #فیلمنامهنویس ، بیش از آنکه در پی روشنگری تاریخی باشد، سودای تهییج احساسات مذهبی در جهان اسلام و سپس آغاز چرخهای از واکنشهای نرم و سخت را در دو روی شیعه و سنّی در سر دارد. 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پیام رهبر انقلاب به آیتالله مصباح: هرشب برای شما دعا میکنم
🔹رئیس دفتر رهبر انقلاب صبح امروز با حضور در یکی از بیمارستانهای تهران از آیتالله مصباح یزدی عیادت و با ابلاغ سلام رهبر معظم برای ایشان دعا و آرزوی سلامتی کرد.
🔸حجتالاسلام گلپایگانی گفت: آقا فرمودند به ایشان بگویید من هرشب برای شما دعا میکنم. 🌐 @meshkatnoor
alitabar.mp3
10.8M
#صوت
💯🔊 #بشنوید
🔰 نخستین نشست ارائه مقالات همایش #فلسفه_دین_اسلامی؛
📌 با عنوان «درآمدی بر جهتداری فلسفه دین و معیارهای اسلامیبودن آن»
🎙با ارائه:
دکتر #رمضان_علی_تبار
📅 شنبه 6 دیماه 99 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تدریس #کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فصل_دوم / #خدا_شناسی /جلسه هفتم / حجتالاسلام والمسلمین دکتر مظفری
🔻 دریافت فیلم با کیفیت :
🔸آپارات:
https://m.aparat.com/v/e3Cod
#تدریس_کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها
#فصل_خدا_شناسی
#چکیده_مبانی_اندیشه_اسلامی
🆔 @maab_iki 🌐 @meshkatnoor
37.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | تدریس #کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فصل_سوم / #انسان_شناسی /جلسه هفتم / حجتالاسلام والمسلمین دکتر جعفری
🔻 دریافت فیلم با کیفیت :
🔸آپارات:
https://www.aparat.com/v/BwLSY
#حجت_الاسلام_دکتر_جعفری
#تدریس_کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها
#فصل_انسان_شناسی
#چکیده_مبانی_اندیشه_اسلامی
🆔 @maab_iki 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بشنوید نظرات تخصصی محمد اسماعیل اکبری مشاور وزیر بهداشت را درمورد حرف مفت #کودک_همسری
و دروغهایی که درمورد سن باروری به ذهنمان تزریق شده است . 🌐 @meshkatnoor
🌺🌸 سالروز حماسه 9 دیماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گرامی باد 🌸🌺
🌹 مقام معظم رهبری 🌹
«مردم عزیز ما در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود نشان دادند که دنیا را خیره کرد.» 🌐 @meshkatnoor