هدایت شده از طرح ولایت
48.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ قسمت اول برنامه مصیر با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی و حجتالاسلام والمسلمین دکتر مهدی ابوطالبی اعضاء هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) / ویژه برنامه رحلت علامه مصباح یزدی
@maab_iki
هدایت شده از طرح ولایت
40.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ قسمت دوم برنامه مصیر با حضور حجتالاسلام والمسلمین دکتر احمد حسین شریفی و حجتالاسلام والمسلمین دکتر مهدی ابوطالبی اعضاء هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) / ویژه برنامه رحلت علامه مصباح یزدی
@maab_iki
هدایت شده از احمد فربهی
چند نکته دربارهی پیام آقای جعفریان
1) دغدغهی آقای مصباح، فقط شریعتی و سروش نبود، این نوعی گزارش ناقص از دغدغههای آقای مصباحاست؛دغدغهی آقای مصباح؛ «شریعتی»، «سروش»، «خاتمی» و «دولت روحانی»، و از سوی دیگر، «کمونیستها» و «سکولارها» بود؛ دغدغهی آقای مصباح، مبارزه با نمودهای نفیدین؛ چه در قالب «تحریف»، چه «انحراف»، چه «انکار» و چه «نفاق و التقاط» بود؛ کتابهای ایشان موجود است میتوانید ببینید.
2) دغدغهی ایشان نسبت به اینافراد و مکاتب هم یکی نبود؛ روزی آقای مصباح را بین راه دیدم خدمت ایشان عرض کردم؛ شما آقای سروش را همانند آقای شریعتی میدانید؟ ایشان گفتند: هرگز این دو را یکی نمیدانم!؛ آقای شریعتی انسان دینداری بود که برداشتهای غلطی از دین داشت اما آقای سروش، برخی از بنیادهای دین را انکار کرده!
برای آقای مصباح، دغدغهی شریعتی، «تحریفِ دین»، دغدغهی سروش «انکار دین»، دغدغهی خاتمی «بهحاشیهبردن دین» و دغدغهی دولت روحانی «تمسخر دین» بود.
3) عیب آقای مصباح آن بود که بزرگان قوم را با شمشیرِ رسایش میزد از اینرو برخی از دشمنیهای با ایشان، از قبیل احقاد بدری و خیبریاند.
4) عنوان فیلسوف برای آقای مصباح افتخار نبود و لذا با مکتب تفکیک و مخالفان فلسفه، درگیری نداشت زیرا اگرچه نظرات آنها را قبول نداشت اما چون سخن آنها را «نفیدین» نمیدانست، فعالیت آنها نیز برای او دغدغه نبود؛ آقای مصباح همچنانکه شعار «جانها فدای دین» سر میداد، خودش، عمر و اعتبارش را فدای دین میکرد و لاغیر.
خدا به همهی ما صداقت، اخلاص و خدمتگزاری به دین، عنایت کند.
https://eitaa.com/farbeh
☀️جنبه های عرفانی و معنوی شخصیت علامه مصباح یزدی
✳️ سخنان بزرگان و اساتید و آثار علامه مصباح شاهدی گویا بر سلوک توحیدی و عرفانی علامه مصباح یزدی است. در این مجال به اختصار به مواردی اشاره می کنیم:
✅مقام معظم رهبری: «پارسائی و پرهیزگاری خصلت همیشگی ایشان از دوران جوانی تا آخر عمر بود و توفیق سلوک در طریق معرفت توحیدی، پاداش بزرگ الهی به این مجاهدت بلند مدت است.»(پیام مقام معظم رهبری به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی)
✅آیت الله مظاهری: «زهد و وارستگی و اخلاص و شیفتگی وی به آستان حضرات اهلبیت عصمت و طهارت «علیهمالسّلام» نیز ذخیرۀ معنوی بزرگی در پیشگاه خداوند منّان خواهد بود.»(پیام تسلیت آیت الله مظاهری به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی)
✅حجتی کرمانی: «آقای مصباح از همان آغاز طلبگی در وادی سلوک عرفانی گام نهاد. اهل گعده و وقتگذرانی تفریحی طلبگی نبود و معاشرانی اندک داشت. در جلسات درس اخلاق مرحوم حاج شیخ عباس تهرانی که هر صبح جمعه در کتابخانه بخش قدیمی مدرسه حجتیه مشهور به پارک تشکیل میشد حضور دائمی داشت.»(روزنامه اطلاعات، سه شنبه 16 دی 1399)
✳️آیتالله مصباح خود در مورد اساتید اخلاقشان فرمودند:
«از بزرگانى كه من به عنوان اساتید اخلاق مىتوانم نام ببرم، این سه بزرگوار بودند: آقاى طباطبایى، آقاى بهجت و مرحوم آقاى انصارى همدانى...». (در جستجوی عرفان اسلامی، ص19)
✳️تألیف کتاب هایی مانند «در جستجوی عرفان اسلامی» و «خودشناسی برای خودسازی» توسط علامه مصباح یزدی شاهدی گویا بر اهتمام ایشان به سیر و سلوک عرفانی است.
☀️بخشی از سخنان علامه مصباح یزدی در باب سیر و سلوک
✅ بزرگترین آفت در مسیر سیر و سلوک الهی، غرور است.(https://hawzah.net/fa/News/View/91387/)
✅این روایت(حدیث معراج) یک دوره سیر و سلوک کامل است که با شیوههای تربیتی خاصی، هم راه معرفت و محبت خدا را معرفی میکند و هم برای حرکت انگیزه ایجاد میکند.(https://mesbahyazdi.ir/node/5093/)
✅ تدبر در قرآن و روایات موجب تقویت اراده در سیر و سلوک می شود.(https://hawzah.net/fa/News/View/92710/)
@meshkatnoor
هدایت شده از موسسه کلامنا
قرارگاه کلام حوزه علمیه خراسان با مشارکت موسسه علمی پژوهشی کلامنا و شبکه جهانی حضرت ولی عصر عج برگزار میکند:
اولین دوره معارف و شبهات فاطمیه
ثبت نام و اطلاعات تکمیلی پیرامون دوره در :
www.kalamona.ir
@kalamona_ir
در وصف آیت الله مصباح
از زبان کسی که شاگرد شاگردانش هم نبود
- می گفتند مصباح قبل از انقلاب اصلا نبوده و بعد با کمی نیشخند می نوشتند انقلابی ساکت و نمی گفتند که او از سال ۴۲ فعال بوده
- می گفتند شهید بهشتی با او مشکل و اختلاف نظر شدید داشته و نمی گفتند چرا خود شهید بهشتی او را چراغ دوستان انقلابی خواند
- به دروغ گفتند در زمان جنگ ، رفتن به جبهه را حرام می دانسته و کنار کشیده و نمی گفتند که امام در مورد مدارس دینی چه وظیفه ای به او داد
- همانها گفتند برعکس در دولت اصلاحات یکباره خشونت طلب شده و آنرا تئوریزه کرده
- می گفتند در دولت بهار اطاعت از رییس جمهور را واجب دانسته ولی بعد ...
- و خلاصه می گفتند که او بدترین سمبل یک آخوند تندرو ، افراطی و انحصار طلب بوده که البته بخاطر سن و جایگاهش باید حرمتش را نگاه داشت
فعلا بگذریم هرچند اینها را باز هم می گویند و چون خیلی سعه صدر دارند تسلیت هم می گویند
ما معمولا قدر سربازان امنیت را می شناسیم چون ناامنی را می فهمیم
ما معمولا قدر مدافعان سلامت را می دانیم چون بیماری را لمس کرده ایم
ولی بسیاری از ما قدر مدافعان و سربازان عقیده را نمی شناسیم چون مرزهای عقیده و دین خیلی ملموس نیست و عوارض از دست دادن آنها هم خیلی شفاف و فوری نیست که دردمان بگیرد
برای همین یک سرباز عقیده معمولا مظلوم است.
مخصوصا وقتی که بالاتر از جان ، آبرو را گروی جنگی نابرابر بگذارد این مظلومیت چند برابر می شود
در مورد مردی صحبت می کنم که به مانند شهید مطهری مدافع دین بود به مانند شهید بهشتی مظلوم زیست
و به مانند سردار سلیمانی از اول انقلاب در صحنه بود
قصدم مقایسه قله ها نیست بلکه شناخت مردی است از چند جهت
در ۲۷ سالگی مجتهد شد می شد به ساحل مرجعیت برود و به دریای طوفانی سیاست وارد نشود ولی از همان سال ۴۲ همراه امام شد. اعلامیه های زیادی قبل از انقلاب به قلم او نوشته می شد و فعالیت موثر و کلیدی در دو نشریه دینی و انقلابی داشت
در ساواک مدام رصد می شد ولی نقش تعریف شده ای داشت که باید چراغ خاموش حرکت می کرد
بعد از انقلاب در رینگ مناظره ها رفت
می توانست نفر اول فلسفه اسلامی در داخل و خارج کشور بماند و تدریس کند می توانست صاحب کرسی و برند بین المللی باشد ولی طرح تحول مدارس حوزه را برای امام برد و امام فورا استقبال کرد و تمام قد پشت کار ایستاد
در زمان جنگ امام بودجه بسیاری از مدارس دینی را کم کرد ولی مدرسه مصباح را جبهه دوم خواند
پس از امام خیلی از خواص خود را در عرض رهبری خواندند خیلی ها رفیق و البته بعضی هم ولایت فقیه را دیکتاتوری
نامیدند و اراده کردند ولایت فقیه را با امام به خاک بسپارند که مصباح یک تنه ایستاد مخصوصا در شرایطی که خود رهبر نمی توانست از جایگاه خودش دفاع کند و قاطبه مردم از تورم ، از تبعیض، از اشرافیت و قوم گرایی دولت قبل عصبانی بودند و دولت اصلاحات مدام آدرس غلط می داد که انگاری مسبب تمام مشکلات قبلی نظام ولایت فقیه بوده
مصباح آرام و فیلسوف حال باید وسط میدان امامت جمعه یک تنه می ایستاد و سستی و بطلان شعارهایی فریبنده و پوچی چون پلوراریسم غربی و تعدد قرائت ها را آشکار کرد
آنانکه می گفتند زنده باد مخالف من
جلوی استحکام استدلالش سلاحی نداشتند مگر آنکه با آتشبار تخریب و برچسب چنان له اش کنند که شخصیت اش ، شاگردانش ،کتاب هایش ، تا یک نسل له شوند
یادم نمی رود اگر در بعضی دانشگاهها یا حتی در خیابان های تهران اسم مصباح را می آوردی مودب ها بلافاصله می گفتند همان تئوریسین خشونت
و بعضی هم خودمانی تر با خشم نگاهت می کردند که مصباح یا همان استاد تمساح را می گویی؟
آتشبار روزنامه های زنجیره ای آنقدر سنگین بود که حتی استناد به ایشان هزینه ای غیرقابل برگشت داشت
صاف می رفتی توی لیست گروه فشار
با پایان دولت اصلاحات مصباح می توانست به کرسی و یا موسسه امام خمینی اکتفا کند ولی او اهل ساحل آرامش نبود
پس از ۱۶ سال تفکر غربگرا یک کاندیدای مستقل آمده بود که بوی رجایی می داد و البته تمام جناح های سیاسی علیه او متحد شده بودند
مصباح باز تمام قد ایستاد این بار نه در نقش منتقد بلکه در نقش حامی دولت جدید
از نظر یک سیاست مدار این بازی
یک قمار تمام عیار بود با اعتبار عمار
ولی مصباح نه سیاست مدار بود نه اهل بازی و قمار
او به طلاب می گفت اگر یک دولت اصلاح شود هزاران بار کار دین جلوتر می افتد و موثر تر است از اینکه من و شما هزاران سخنرانی کنیم پس می ارزد حتی اگر من و شمای طلبه برچسب بخوریم و آبرویمان برود
ما آبرو را برای همین روزهای مبادا جمع کرده ایم ما وظیفه داریم در هر لحظه اصلح را تشخیص دهیم و تبلیغ کنیم نه آنکه بخاطر خرابی احتمالی در آینده وظیفه حال را رها کنیم
او زودتر از همه صحنه را شناخت و بعد هم زودتر از همه فهمید که از بوی رجایی فقط یک ادکلن مشایی مانده است.👇👇👇
سال 88 صحنه خیلی تاریک شده بود خیلی از خواص لغزیدند خیلی مبهم گویی کردند خیلی سکوت کردند یا دیر آمدند
مصباح چراغ داشت و علی رغم دلگیری هایش از رییس دولت در بازی اصلی رودست نخورد رییس جمهور را نقد کرد ولی انتخابات را زیر سوال نبرد و همینطور زحمت وزرای مردمی را هم منصفانه دید
اما در شرایط گرگ و میش انصاف زیاد خریداری نداشت حال فرصت طلایی رخ داده بود تا بی بی سی و بی بی سی پرستان پایتخت انتقام گذشته را از او بگیرند
بی بی سی خط داد و عمار مجلس خبرگان از اسب بر زمین افتاد البته اصلش را هم که قبلا زده بودند
می شد حال رهبر را حدس زد وقتی جای خالی او را در مجلس خبرگان دید
او از ابتدای انقلاب بدون شعار دلسوز دانشجو و دانشگاه بود خیلی از اساتید مذهبی مدیون طرح ولایت موسسه اش هستند
چقدر منطقی و همه فهم تناقضات و بزک های عروس دموکراسی غربی و پلورالیسم دینی را به ما نشان داد چیزی که سازمان سیا فهمید ولی خودی ها نفهمیدند
او از معدود روحانیونی بود که روحیه تشکیلاتی داشت کادر سازی کرد صدها شاگرد زمان شناس به جامعه تحویل داد
خیلی از مردم نمی دانستند امام او را ذوشهادتین نامیده آیت الله بهجت به او توصیه ارائه درس اخلاق کرده و مقام معظم رهبری او را مطهری و علامه طباطبایی زمان نامیده و هر بار که شخصیتش را کشتند مرهمی برایش فرستاده ولی چه فایده برای مردمی که عادت کرده بودند گفتار تقطیع شده اش را بشنوند و تکرار کنند
کاش آنان که با او بداخلاقی کردند یکبار درس اخلاقش را گوش می کردند
چقدر محکم و منطقی
چقدر آرامش بخش
چقدر زیبا بود وقتی استاد فلسفه از اخلاق سخن می گفت عقل و اخلاق را آنچنان بهم سنجاق می کرد که خودت احساس حکیم بودن می کردی
کاش وسط میدان سیاست و دولتها نمی رفت و همان کنار می ماند
البته آنان که سیاست ورزی اش را نقد کردند یک دهم او وسط میدان نیامدند و فحش نخوردند
گروهی از خودی ها از او انتظار علم غیب داشتند که چرا سرانجام دولت نهم را پیش بینی نکرده و خودش را خرج کرده است؟
حجم آتش روی خاکریز مصباح آنقدر سنگین و مداوم بود که هر وقت می خواستیم سر بالا بیاوریم و صدایش کنیم از دو طرف می خوردیم
لذا می ترسیدیم و سرمان را می دزدیدیم که نکند آبروی ما هم برود
الان یک روز است که با خودم کلنجار می روم که آیا هنوز وقت آن نشده که سرم را بالا بیاورم و صدایش کنم ؟ و حداقل بواسطه اعتقاداتم از او تشکر کنم
ممکن است آخرین فرصت باشد
و برای آخرین بار تکرار می کنم در مورد سرداری صحبت می کنم که درجه سربازی را هم از او گرفتند
و فرمانده اش چه غریبانه بر او نماز خواند چقدر خلوت بود
اگر کرونا هم نبود باز هم ...
او پریشب از میان ما رفت
اگر چه حدودا ۲۰ سالی هست که او ترور شده است و ما کاری با او و آثارش نداریم
پریشب مصباح رفت
سرباز عقیده از ۴۲ تا ابد
✍️ حمیدرضا نقشینه ارجمند 🌐 @meshkatnoor
⛔️ تناقض گویی با ژست روشنفکری
❌ مهدی نصیری در کانال شخصی خود نوشته: آیت الله مصباح (ره) مخالفان خود را به جهل و فسق متهم میکرد و چهره ای خشن از خود در نزد طیفی به یادگار گذاشت.
او ادامه داد ما چاره ای جز به رسمیت شناختن قرائت های مختلف نداریم و چون احتمال خطا در فهم وجود دارد لذا اندیشه ایشان نمیتواند اسلام ناب قلمداد شود!
👈آقای نصیری شما می گویید در عصر غیبت ما فصل الخطاب نداریم بسیار خب، پس چرا گفتمان خود را فصل الخطاب می دانید؟
از یک طرف می گویید ما قائل به پلورالیسم مدرن نیستیم از طرف دیگر می گویید ما نمی توانیم هیچ دیدگاه منبعث از آموزه های دینی را متهم به بدفهمی کنیم مگر این غیر از پلورالیسم است؟
🔹شما در همین نوشته کذایی علامه مصباح را متهم به تندروی می کنید، طبق حرف شما نباید آموزه های منبعث از دین را متهم به کج فهمی و بد فهمی کرد در حالی که چنین کار انجام می دهید.
🔹سستی این حرف ها برای یک دانش آموز هم ثابت است چه رسد به یک انسان فاضل.
آن چه مشخص است شما با این حرف ها می خواهید واقع را آن جور که به شما القاء شده جلوه دهید.
عجیب تر این که کسی که قائل به حیرت در عصر غیبت است، گفتمان برای رفع تحیر ارائه می دهد، مگر نمی گویی حیرت؟ بگذار همه در حیرت بمانند، تا فصل الخطاب بیاید، پس لطفا خاموش..
#آیت_الله_مصباح_یزدی
#مهدی_نصیری
☑️ @amin_enqelab 🌐 @meshkatnoor
در سخنان جناب جعفریان چندین مغالطه وجود دارد: ۱. مغالطه کنه و وجه. توضیح مطلب آنکه ایشان اندیشه و دغدغه استاد علامه را منحصر در شریعتی و سروش کرده است در حالی که دغدغه ها و وجوه اندیشه ورزی استاد بسیار فراتر و گسترده تر از این دو مورد بوده است پس این منحصر کردن نوعی مغالطه است. ۲. مغالطه طرد شقوق دیگر. با توجه به آثار علمی حضرت استاد اعم از آثار قلمی و بیانی به خوبی روشن می شود که ندیدن این آثار و توجه صرف به مواجهه استاد علامه با سروش و شریعتی چیزی جز طرد شقوق دیگر نیست. ۳. مغالطه تفسیر نادرست. آیا آقای جعفریان وجدانا می تواند تمام حیات علمی و دغدغه علمی بیش از هفتاد ساله حضرت استاد را به مواجهه با دو روشنفکر نامبرده تاویل ببرد و شخصیت علمی ایشان را به عنوان منتقد شریعتی و سروش تفسیر کند؟ این چیزی جز تفسیر نادرست نیست. از ایشان که مدعی علم تاریخ است جای بسیار تعجب است زیرا تاریخ مملو ار این گونه تفسیرها و مغالطات است مانند اینکه ادعا شود قیام و شهادت امام حسین فقط برای شفاعت از امت جدش بوده است و ....
حضرت استاد دغدغه ای جز فهم درست و روشمند دین در تمام وجوه آن و عمل به دین یعنی عبودیت راستین و دفاع از دین خدا نداشتند.
✍️ دکتر امیر خواص
شیوخ اسلام رحمانی و لیبرالی همه در این جلسه جمعند. اما به آقای نقویان باید گفت که کسانی که با آیت الله مصباح از نزدیک برخورد داشتند، همه از لطف و تواضع و خوش قلبی او می گویند . بله مصباح، اشداء علی الکفار رحماء بینهم بود. او نسبت به تفکر التقاطی و لیبرالی به شدت حساس بود. دقیقا امثال شما از همین ناراحتید!!
✍️ محمد جعفری
🌐 @meshkatnoor
📛اتهامات خلاف واقع عبدالکریم سروش برای تخریب شخصیت آیت الله مصباح یزدی
🔴آقای سروش در سخنرانی اخیرش به مناسبت ارتحال ملکوتی آیت الله مصباح یزدی اتهامات زیادی از جمله مخالفت با انقلاب اسلامی و ... به ایشان زده است.
❌این نخستین بار نیست که دکتر سروش برای تقابل با روحانیت انقلابی شیعه به چنین مدعیات بدون استنادی متوسل میشود؛ بلکه چندین سال است که چنین شیوهای را در پیش گرفته و برای اثبات مدعیاتش نسبتهایی را به دیگران می دهد که خلاف واقع بودن بسیاری از آنها آشکار شده است.
✅نمونه اول:
آبان ماه سال 1393 دکتر سروش در مقالهای که درباره اسیدپاشی در اصفهان نگاشت، خاطرهای از آقای عطاء الله مهاجرانی نقل کرد تا با استناد به آن، امام جمعه شهر اصفهان و نیروهای حزب اللهی این منطقه را تخریب کند. چندی نگذشت که سید عطاءالله مهاجرانی، نقل قول منسوب به خود در مقاله عبدالکریم سروش درباره ی انصار حزب الله اصفهان را تکذیب کرد و با طعنه به دکتر سروش نوشت: " حتماً ناقل خاطرهای که به نام اینجانب در مقاله دکتر سروش آمده است، فرد دیگری بوده است." www.rahesabz.net/1393/8/16)
✅نمونه دوم:
در تیر ماه سال 1392 دکتر سروش در مقاله "بازی با دین مردم" که در باب نقد حکم فقهی "بهتان به مخالفان" نوشته، به دروغ به آیت الله مومن نسبت داد که وی وارد کردن اتهام لواط و زنا و ... به مخالفان را مجاز میداند.
📢این ادعای خلاف واقع سروش با واکنش مهاجرانی روبرو شد و ایشان در پاسخ چنین نوشت:
«دانشمند گرامی، جناب آقای دکتر سروش ... به عنوان شاهدی و مصداقی بر نوشته خویش مطلبی را از فقیه ارجمند آیت الله مومن روایت کردهاند...به گمانم دکتر سروش متن نوشته آیه الله مومن را ندیدهاند، و یا دقیق نخواندهاند و یا نسخه مورد استناد ایشان به کلی متفاوت از نسخهای است که اینجانب دیدهام و گرنه ممکن نبود چنین نسبتی را به آیه الله مومن دهند.» www.rahesabz.net(1392/4/31))
✅نمونه سوم:
دکتر سروش در سال 1387 با میشل هوبینگ خبرنگار هلندی، مصاحبهای دربارۀ وحی و قرآن انجام داد. سروش در این مصاحبه تأکید کرد که قرآن کلام بشر است نه کلام خدا. سپس سروش مدعی شد که معتزله نیز چنین دیدگاهی داشتهاند.
انتساب چنین دیدگاهی به معتزله برای کسی که اندک آشنایی با دیدگاه و آثار متفکران معتزله درباره قرآن داشته باشد، بسیار مضحک است؛ زیرا معتزلیان بر خلاف اهل حدیث، قرآن را مخلوق خدا میدانستند نه قدیم؛ در حالی که دکتر سروش، دیدگاه معتزله درباره مخلوق بودن قرآن را به دروغ به این معنا معرفی میکند که آنان قرآن را مخلوق بشر میدانستند.
✅نمونه چهارم:
در مصاحبه سروش در باب کرونا، وی نقل می کند که : «وقتی که آیت الله جوادی آملی به شوروی سفر کرد تا نامه امام خمینی را به گورباچف آخرین رهبر شوروی سابق تحویل دهد، مترجم روسی از آیت الله جوادی سوال کرد چرا خداوند زلزله را میفرستد که در اثر آن هزاران نفر کشته میشوند؟ و آیت الله جوادی آملی از پاسخ دادن عاجز میشود؛ چون تاکنون به این مسئله فکر نکرده بود.»
بدیهی است که نقل مزبور نادرست است؛ زیرا مسئله شرور یکی از مباحث اصلی علم کلام و فلسفه است که حتی طلاب حوزه بارها در طول تحصیل آنها را فرامیگیرند؛ چه برسد به آیت الله جوادی آملی که در مباحث فلسفی به طور عمیق و تحلیلی به مباحث شرور پرداختهاند. (ر.ک: مسلم محمدی، «حل معمای شرّ در آثاراستاد آیت الله جوادی آملی»، حکمت اسراء، شماره 3)
✅نمونه پنجم:
سروش در سخنان اخیرش نیز دهها اتهام به آیت الله مصباح می زند و هیچ سندی نیز برای اتهاماتش ارائه نمی کند. از جمله آیت الله مصباح را در دوران قبل از انقلاب از مخالف انقلاب اسلامی معرفی می کند. در حالی که حتی برخی روحانیونی که مخالف فکری آیت الله مصباح هستند و از سوابق ایشان آگاهی دارند به مشارکت فعال ایشان در مبارزه با رژیم شاه اذعان دارند.(ر.ک: https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/10/12/2422821/) به عنوان نمونه آقای حجتی کرمانی، از مخالفان فکری آیت الله مصباح، می نویسد:«وی(آقای مصباح) از آغاز نهضت روحانیت به رهبری امام خمینی همیشه در خفا یار و یاور انقلاب بود. »(https://www.ettelaat.com/mobile/?p=199331&device=phone)
⚫️دکتر سروش، همان طور که در بالا به نمونههایی اشاره شد، در نقل قول ها و انتسابهای خلاف واقع، کارنامه سیاهی دارد و دستور قرآن مجید دربارۀ سخنان این گونه افراد چنین است:
☀️« يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ » « ای کسانی که ایمان آوردهاید! اگر شخص فاسقی خبری برای شما بیاورد، درباره آن تحقیق کنید، مبادا به گروهی از روی نادانی آسیب برسانید و از کرده خود پشیمان شوید.»
📝 حجت الاسلام دکتر جواد گلی
🌐 @meshkatnoor
✅ سلسله نشستهای یادبود فیلسوف و متفکر برجسته، حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) و تبیین ابعاد فکری ایشان
◽️با همکاری نهادهای علمی فرهنگی کرمانشاه و موسسه کلامی احیاء همدان
☘️ نشست اول
🔹با حضور اساتید بزرگوار:
▫️حجتالاسلام والمسلمین مصطفی کریمی، از اعضای هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) با موضوع «فلسفه وحی و نبوت»
▫️ حجتالاسلام والمسلمین دکتر احمدی، با موضوع بررسی آثار آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر آثار تفسیری ایشان
📣 چهارشنبه ۱۷ دیماه
⏰ ساعت ۱۹
🔸 شما فرهیخته گرامی نیز جهت شرکت در این نشست دعوت هستید.
◾️ از طریق لینک زیر همراه ما باشید:👇👇
https://www.skyroom.online/ch/seraj_smc/kermanshah
💠 @kalamkermanshah 🌐 @meshkatnoor