eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
787 ویدیو
286 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
بیانی دل انگیز از حاج آقا مجتبی تهرانی در مورد ماه رجب ؛ دلتان را متحول می کند .👆👆👆👆
ويروس.mp3
12.52M
سوال ۲۶۳: مگر قم حرم اهل بیت نیست؟ آیا دعای این همه علمای قم برای دفع کرونا مستجاب نمی شود؟ ⬇️⬇️                      eitaa.com/osooledin               ایتا @aliembise        ⏪⏪ ارسال سوال
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻پاسخ منطقی به جسارت و شبهه‌افکنی یک شبکه وهابی؛ 🎬 چرا امام زمان کرونا را از قم دور نکرد؟! کانال رسمی خبرگزاری حوزه: ↙️ eitaa.com/joinchat/415432704C8ae17cca99
هدایت شده از خانه طلاب جوان
💠 💠 ✏️ 📕 روایت چهارم: منطقه قرمز 🔴 دکتر توضیح داد که اینجا سه منطقه داریم . سیاه که مربوط به کسانی است که تست کرونایشان مثبت شده. مدل لباسی که باید بپوشید مثل آدم فضاییهاست . یک منطقه قرمز که مشکوکها آنجا هستند . شما آنجا میرید. آنجا هم قرنطینه است شما مثل همراه بیمارها خواهید بود چون خانواده شان اجازه ندارند بیایند داخل. 🔶 لباس سبز رنگی پوشیدم. دستکش و کلاه و ماسک و غیره. گفتند حاج آقا عمامه را هم باید در آوری. وارد بخش شدم. یکی گفت حاجی این لباس آبی را بپوش بهتره. پوشیدم. حالا همرنگ همه شده بودم هم بیماران و هم پرستارها.... 🔺اکثرا پیرمرد ها و پیرزن ها بودند . مرا یاد پدر بزرگ و مادر بزرگم میانداختند که دیگر نیستند و دلم خیلی هوایشان را کرده. اینها شبیه آنها هستند لبخندشان و صدای خس خس نفسشان. یکی گفت پسرم پرتقال را پوست میکنی؟ گفتم چشم پر پر کردم یک پر را خورد گفت خودت هم بخور عزیزم گفتم پدر جان میل به چیزی ندارم. لبخندی زد. مهربان و آرام 🔺دیگری گفت قرصهایم را میدهی؟ پرستار گذاشته بود جلویش که بخورد. اجازه گرفتم و بهش دادم آمد بردارد بغض کرد گفت توان برداشتن قرصهایم را هم ندارم. کف دستش گذاشتم و آب به او دادم. خورد و گفت سلام بر حسین... ⚪️ یکی را گفتند مرخص است گفتند زنگ بزن به پسرش، زنگ زدم پسرش گفت ببخشید میترسم کرونا بگیرم لطفا به برادرم زنگ بزنید. زنگ زدم برادرش گفت شما همراه بیمارید گفتم بله، ناراحت شد گفت پس چرا نگذاشتند من پیش بابام باشم، گفتم نه من همراه همه هستم.... 💠 پرستارها مرا یاد خاله هام میانداختند خیلی مهربان، خیلی پر روحیه اهل مدارا با مریض ها... 🔺من یک روحانی ام کنار خیلی از روحانیون دیگر. روحانیونی که کار میکنند با اخلاص و بی سر و صدا. این روحانی ها جدیدند دیشب ندیده بودمشان. امروز دو تا روحانی هم آمده بودند دم در بیمارستان به نگهبان میگفتند کاری از ما بر میآید، او هم انگار برایش عادی بود میگفت صبر کنید تماس بگیرم. چقدر اینجا خوب است چقدر برایم پر عبرت است.... 📝 راوی: حجت الاسلام و المسلمین مهدیان 📘📘 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از @javadgoli
ببینید چگونه در کلیپ بالا به بهانه کرونا، با دروغ بافی مقدسات و روحانیت را می کوبند.
هدایت شده از فارس پلاس
▪️ توصیه امام خمینی به برادر بزرگشان آقای پسندیده نسبت به رعایت دستورات پزشک بسمه تعالی برادر بزرگوارم، قربانت شوم 🔻شما را به خدای متعال قسم می ‏دهم به حرفهای دکتر ترتیب اثر دهید. چرا موجب نگرانی همه می ‏شوید؟ خداوند لازم نموده است که در مواقع احتمال ضرر، انسان از آنچه موجب است اجتناب کند، اگر چه ترک حج و صوم و صلوة باشد. 🔻شما می‏ خواهید موافق حکم خدا عمل کنید، کاری نکنید که خداوند نعوذباللّه‏ از شما ناراضی باشد. این احتیاطات شما برخلاف شرع است و لازم است از آن اجتناب فرمایید. والسلام .65/1/13 روح اللّه‏ الموسوی الخمینی 📚صحیفه امام، ج 20، ص 30 @Fars_plus
🔆مطالعه نامه امام خمینی به برادرشان( آیت الله پسندیده)⬆️ کذب بودن مطالب کلیپ بالا ⬆️ در مورد شیوه روحانیت شیعه در باب توصیه های پزشکی را عیان می سازد.
هدایت شده از مخبریان
وبای 1904.pdf
225.8K
چه جالب! یک انگلیسی مقاله‌ای نوشته است که منشأ اصلی وبای 1904 هند تحت سیطره انگلیس بوده است و از آنجا به حجازو عراق و از آنجا به ایران راه پیدا کرده است. مرز قصر شیرین هم در دست بلژیکی‌ها بود. مخالفت آقای ممقانی با نفوذ اروپایی‌ها در کشور بود و این که مرز و امورات کشور را به دست بگیرند. شکستن قرنطینه قیام علیه اروپایی‌هایی بوده است که کل منطقه را در چنگال خود گرفته بودند. خواندن این مقاله واقعاً مفید است.
⚡️اگر شورای تامین به جهت خطرات اجتماعات مذهبی را ممنوع کند فقها هم حرمت تکلیفی (تجمعات) را مطرح می کنند و کسی حق ندارد بگو قبول ندارم ✔️ابوالقاسم علیدوست استاد حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرگزاری حوزه🔻 🔹کسی که مبتلا به ویروس کرونا، ایدز یا هر ویروس دیگر باشد و می داند که اگر با تماس با کسی، فرد مقابل مبتلا شده و فوت می کند، تمامی کارشناسان می گویند که در اینجا عامل دیگر نقشی نداشته و از نظر فقهی و حقوقی باید دیه قتل عمد را بپردازد. اما اگر در یک روال طبیعی کسی مغازه ای باز کند و مشتری به صورت ناخواسته این ویروس را گرفته و فوت کند، سببیت عرفی در این مورد صادق نیست. 🔹از نظر فقهی، شرعی و حقوقی هر انسانی باعث مرگ دیگری شود، باید دیه بپردازد و قتل عمد به حساب می آید. مراد از این باعث، باعث عقلی نیست، بلکه سبب عرفی مراد است، به طوری که مرگ شخص آسیب دیده را مستند کنیم به شخصی که باعث آسیب شده است؛ مانند کسی که دستش میکروب دارد و به قصد از پادرآوردن فرد مقابل با او دست می دهد. 🔹اما اگر این سببیت عرفی صادق نباشد، مانند مغازه داری که مغازه باز می کند، کسی که وارد مسجد می شود و یا کسی که به ویروس مبتلا است و عطسه ای می کند، شامل پرداخت دیه نمی شود و حق قصاص در اینجا مطرح نیست، اما احتیاط کردن افراد در چنین مواقعی به قوت خود باقی است که این ها بحث دیگری است. 🔹ممنوعیتی که شورای تامین یک استان صادر می کند، می تواند قضیه را حاد کرده و سببیت عرفی را محقق کند، باید دقت کرد که شورای تامین نیز بر اساس گفته های کارشناسان تصمیم گیری می کند؛ بنابراین این ممنوعیت شورای تامین زمینه عرفی را می تواند زودتر محقق کند، اما این نظر شورا نمی تواند معیار صددرصد باشد. در اینجا ما با یک بحث وضعی مانند دیه و قصاص مواجه هستیم، از طرف دیگر بحث حرمت تکلیفی هم مطرح است؛ این دو نباید به صورت غیرمتخصصانه به هم بیامیزد. 🔹اگر شورای تامین بر اساس نظر کارشناسان حکمی را صادر کرد و اجتماعات حتی در نمازهای جماعت و زیارات اماکن مقدسه را به دلیل خطرات موجود ممنوع اعلام کرد، اینجا فقها به دلیل وجود خطر حرمت تکلیفی را مطرح می کنند و ما در اینجا حق نداریم خودمان فتوا دهیم که این را قبول نداریم و در ملاء عام هر کاری که خواستم می توانم انجام دهم. 🔹اطاعت از دستورات کارشناسان لازم است به طور مثال اگر سازمان آب بگوید که آب شهر امروز مسموم است و شهروندان از این آب استفاده نکنند، ما نمی توانیم بگوئیم که من این حرف را قبول ندارم و از آن استفاده می کنم؛ این بعد تکلیفی موضوع است. بحث سببیت و عرفی یکی از پیچیده ترین مسائل فقهی حقوقی است؛ یعنی در واقع در عین اینکه ساده می نماید، سخت است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موج سواری رسانه های خارجی علیه باورهای دینی و حوزه علمیه و پیروی برخی از نابخردان داخلی از آنها
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📸 عکس نوشت 💠 💠 ✏️ 📝 روایت هشتم: جهاد ادامه دارد... 🖍 راوی: محمدرضا آقازاده 📕📕 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از خانه طلاب جوان
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 💠 🎥 مصاحبه کامل پیرامون فعالیت در شهر قم 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم زاده (مسئول قرارگاه جهادگران سلامت) 📺 شبکه خبر 💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از طلبه نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دروغی که مصی علینژاد به آیت‌الله مکارم نسبت داد 🔴مصی علینژاد با پخش بخشی از بیانات #آیت_‌الله_مکارم_شیرازی در صدای آمریکا، مدعی شد که ایشان برای مقابله با #کرونا توصیه به خواندن حدیث کساء نموده‌اند چرا که خواندن این حدیث کار هزاران دارو را میکند! این درحالی است که آیت الله مکارم ضمن توصیه به مردم برای جدی گرفتن مسائل پزشکی و توصیه‌های بهداشتی، از آن‌ها خواسته برای حفظ آرامش و روحیه خود زیارت عاشورا و حدیث کساء بخوانند.
هدایت شده از یادداشت ناب
087 قم و کرونا.jpg
549.6K
┄┅═❁ @Behmani ❁═┅┄ ❓ 087 مگه نمی‌گفتند: هنگام بلا به قم پناه ببرید؟ خب، خسته نباشید! الان قم مرکز بلای کروناست😜 (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید ارتباط افرادی که به حیثیت شیعه ضربه می زنند با تشیع انگلیسی!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علیه ارزشهای دینی به اسم رمز کرونا. # مراقب باشیم با ترویج خرافات،ناخواسته در زمین دشمن بازی نکنیم
هدایت شده از مهدی عبداللهی
💥 علل طبیعی یا ماوراءطبیعی؛ دوگانه پنداری کرونایی! (2) در پدیده ویروس نیز هم در سوی 1) ریشه یابی و علت شناسی و هم در جهت 2) پیشگیری و درمان باید از یک جانبه نگری پرهیز کرد: 1) نه می توان علل و زمینه های مادی کرونا را نادیده گرفت و نه رواست که چشم بر زمینه های معنوی این پدیده ببندیم. کرونا یک پدیده مادی است که به بدن ما آسیب جدی میرساند. همان طور که عوامل مادی و طییعی و یا حتی آزمایشگاهی!!! این پدیده مادی را باید بررسی کرد، نباید از نگاه کلان ایمانی به آن نیز غافل شد. بنا بر توحید افعالی هیچ موجودی در هستی بی اذن و اراده الهی وجود نمی یابد، باید در این مسئله اندیشید که ممکن است این بیماری و بلا ریشه در برخی رفتارهای نادرست ما داشته باشد. بلاها برای برخی مایه تعالی و عروج در مراتب معنوی اند و برای برخی دیگر، مجازات رفتارهای نادرستی که در زبان دین، «گناه» نامیده میشوند. 2) دوجانبه نگری در بعد ریشه یابی و پیدایش کرونا ما را به دوجانبه نگری در بعد پیشگیری و درمان رهنمون میشود: الف) حاصل شناسایی علل مادی پیدایش و تشدید کرونا آن است که از این عوامل دوری کنیم و امید است دانشمندان تلاشگر کشورمان بتوانند داروی درمان آن را نیز کشف کنند. پس با رعایت مسائل بهداشتی باید از پیدایش کرونا جلوگیری کنیم، یا اگر بدان آلوده شدیم، یاید فرآیند طبیعی درمان را به درستی و دقیق دنبال کنیم. اما این بعد مادی مسئله منافاتی با رویه معنوی آن ندارد، بلکه ب) عوامل ماوراطبیعی همچنان که در سایر موارد تأثیرگذارند، در این عرصه نیز بریده از قلمرو طبیعت نیستند. بر همین اساس، استغفار از گناهان خود، دعا و تضرع به درگاه پروردگار، توسل به اولیاء الهی، صدقه دادن و دیگر اموری که تأثیر معنوی آنها در جای خود اثبات شده است، بعد دیگر مسئله است که در کنار بعد مادی باید مورد توجه اهل ایمان باشد. از همین روست که اندیشمندان دینی ما همچون حضرت امام خمینی قدّس سرّه هم بر رعایت مسائل مادی و توصیه های پزشکی تأکید داشتند و هم بر امور معنوی. وقتی تشنه می شویم، آب می خوریم. خدا به وسیله آب ما را سیراب میکند. در اینجا هم با رعایت توصیه های پزشکان عزیز و ارتباط معنوی با پروردگار جهانیان، از ابتلای به کرونا دور می مانیم، چنان که امیرمؤمنان علیه السلام از دیوار در حال سقوط فاصله گرفت، و فرمود: از قضای الهی به قدر او پناه بردم. (الصدوق، التوحید، ص369) ❇️ در این پدیده ناگوار کرونا نادیده گرفتن توصیه های پزشکی که برآمده از یافته های تجربی مستند به روشهای معتبر عقلایی و علمی است، به همان میزان غیرعقلانی است که انکار تأثیر امور معنوی از قبیل دعا و توسل. اصرار بر این قبیل تنها فایده اش، ضرر و زیان مردمی است که در میانه مشکلات اقتصادی فراوان، گرفتار بیماری واگیرداری شده اند که برآورد دقیقی از آن ندارند. علل طبیعی و علل ماوراءطبیعی هر دو در نظام هستی دخالت دارند، اما همگی به اراده الهی! اَللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ . . . وَ طَهِّرْنى مِنْ دَنَسِ ما اَسْلَفْتُ، وَ اَوْجِدْنى حَلاوَةَ الْعافِيَةِ، وَاَذِقْنى بَرْدَ السَّلامَةِ. . . بارخدایا بر محمد و آلش درود فرست . . و مرا از آلودگى اعمال گذشته پاک کن، و از لذّت عافیت کامیابم فرما، و گوارایى تندرستى را به من بچشان . . . (فرازی از دعای 15 صحیفه سجادیه امام زین العابدین علیه السلام) __________________________ ✍️ کانال مهدی عبدالهی عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران 🇮🇷 👉 🆔 @MAbdullahi
❇️شبهه : *‏این روزها را بخاطر بسپارید* ‏بسته شدن *درب‌های حرم* ثابت کرد معجزه‌ای وجود ندارد؟ ‏ثابت کرد مَرضی که شفا نداشته باشه *کعبه* هم جلودارش نیست چه برسه به *حرم و امام زاده* و .... ‏ *پس مگر همین اماکن مذهبی نبود که مردم را برای شفا و سلامتی و گرفتن حاجات تشویق می‌کردید ؟؟!!!! ❇️ پاسخ شبهه : اولاً اگر دعا و توسل در همه موارد موجب شفا از بیماری نمیشه و این را دلیل دوری از دعا و توسل میدانید، عیناً به همین دلیل باید از علم پزشکی و مراجعه به پزشک باید دست بدارید چون اکثر بیماران در بیمارستانها مرده اند و درمان پزشکی فایده نداشته است. دوماً اینکه پیشفرض این شبهه، آن است که دین و متخصصان دینی فقط توسل و حضور در مشاهد مشرفه را سبب شفا و نجات می‌دانند در حالی که بزرگان دین فرموده اند که عالم هستی عالم اسباب و مسببات است و برای هر پدیده اسباب طبیعی و ماورای طبیعی وجود دارد که به همه آنها باید توجه کرد مگر انسان آنگاه که گرسنه میشود فقط دعا می‌کند نخیر مسلما باید سراغ غذا برود اما سببیت غذا در سیر کردن را از خدای تعالی بداند یا اگر کسی مریض شد فقط باید نماز بخواند و دعا کند مسلما خیر بلکه به طبیب مراجعه کند و دارو مصرف کند کما اینکه خود ائمه سراغ طبیب می‌رفتند لکن نباید ایشان را مستقل ببیند پس مراجعه علمای دین به پزشک یا مراعات دستورات پزشکی از سوی ایشان به معنای دست شستن از توسل و دعا نیست . سوم اینکه تعطیلی اجتماعات دینی نیز فقط به توصیه پزشکان بوده و دین عقلانی اسلام منافاتی با توصیه های علمی صحیح ندارد. چهارم اینکه همیشه در طول تاریخ بوده و هستند که از دین سوء استفاده ابزاری میکنند کما اینکه از پزشکی و ... نیز سوء استفاده شده است این دلیل بر خرافی بودن نیست همچنان که پزشکی خرافه انگاشته نمی‌شود. پنجم این که از زاویه ای دیگر می توان گفت که کرونا آمده تا انسان را بیازماید و مومنان را از غیر ایشان متمایز کند و معلوم شود چه کسانی چه کینه ها دارند و چه کسانی ایمانشان قوی یا ضعیف است. مشخص کند چه کسانی کفتار صفت از مشکلات مردم شاد می‌شوند و چه کسانی به کمک می‌شتابند و البته خیلی برکات دیگر . ❇️حجت الاسلام بهنام ملک زاده
📜 متن دعای هفتم صحیفه سجادیه که امروز رهبر انقلاب خواندن آن را به مردم توصیه کردند: 💠و كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ: يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. 🔻 ترجمه دعای هفتم: اي آنكه گرهِ كارهاي فرو بسته به سر انگشت تو گشوده مي‌شود، و اي آن كه سختيِ دشواري‌ها با تو آسان مي‌گردد، و اي آن كه راه گريز به سوي رهايي و آسودگي را از تو بايد خواست. سختي‌ها به قدرت تو به نرمي گرايند و به لطف تو اسباب كارها فراهم آيند. فرمانِ الاهي به نيروي تو به انجام رسد، و چيزها، به اراده‌ي تو موجود شوند، و خواستِ تو را، بي آن كه بگويي، فرمان برند، و از آنچه خواستِ تو نيست، بي آن كه بگويي، رو بگردانند. تويي آن كه در كارهاي مهم بخوانندش، و در ناگواري‌ها بدو پناه برند. هيچ بلايي از ما برنگردد مگر تو آن بلا را بگرداني، و هيچ اندوهي بر طرف نشود مگر تو آن را از دل براني. اي پروردگار من، اينك بلايي بر سرم فرود آمده كه سنگيني‌اش مرا به زانو درآورده است، و به دردي گرفتار آمده‌ام كه با آن مدارا نتوانم كرد. اين همه را تو به نيروي خويش بر من وارد آورده‌اي و به سوي من روان كرده‌اي. آنچه تو بر من وارد آورده‌اي، هيچ كس باز نَبَرد، و آنچه تو به سوي من روان كرده‌اي، هيچ كس برنگرداند. دري را كه تو بسته باشي. كَس نگشايد، و دري را كه تو گشوده باشي، كَس نتواند بست. آن كار را كه تو دشوار كني، هيچ كس آسان نكند، و آن كس را كه تو خوار گرداني، كسي مدد نرساند. پس بر محمد و خاندانش درود فرست. اي پروردگار من، به احسانِ خويش دَرِ آسايش به روي من بگشا، و به نيروي خود، سختيِ اندوهم را درهم شكن، و در آنچه زبان شكايت بدان گشوده‌ام، به نيكي بنگر، و مرا در آنچه از تو خواسته‌ام، شيرينيِ استجابت بچشان، و از پيشِ خود، رحمت و گشايشي دلخواه به من ده، و راه بيرون شدن از اين گرفتاري را پيش پايم نِه. و مرا به سبب گرفتاري، از انجام دادنِ واجبات و پيروي آيين خود بازمدار. اي پروردگارِ من، از آنچه بر سرم آمده، دلتنگ و بي‌طاقتم، و جانم از آن اندوه كه نصيب من گرديده، آكنده است؛ و اين در حالي است كه تنها تو مي‌تواني آن اندوه را از ميان برداري و آنچه را بدان گرفتار آمده‌ام دور كني. پس با من چنين كن، اگر چه شايسته‌ي آن نباشم، اي صاحب عرش بزرگ.
معرفی کتاب امنیت متعالیه/دکتر نجف لک زایی
🔻🔻 حجت الاسلام دکتر خلیلیان اشکذری که بود؟ 🔻این روزها که تب ویروس کرونا در کشور بالا گرفته و خبرهای رسانه ها را نیز به خود اختصاص داده، سبب شده تا دیگر وقایع تلخ و شیرین به چشم نیایند. 🔹دکتر خلیلیان که یکی از نخبگان حوزوی بود در این ایام غریبانه، چون گوهری در صدف خاک، قرار گرفت، کمتر فرصتی برای معرفی این اندیشمند فرزانه، فراهم شد. 🔸 مرحوم حجه الاسلام و المسلمين دكتر محمد جمال خلیلیان اشکذری ۲۰شهریور ۱۳۴۱ در اشکذر یزد چشم به جهان گشود. وي پس از گذراندن مقطع دبيرستان؛ تحصیلات حوزوی را از سال ۱۳۵۶ در یزد شروع كرد. وی بعد از پیروزی انقلاب ‌اسلامی در سال 1358 به حوزه علمیه قم رفت و تا سال ۱۳۶۴ دوره سطح را به پایان رساند. ايشان همزمان از سال ۱۳۵۹ ‌دوره معارف و فلسفه موسسه در راه حق را نیز گذراند. 🔹وی از سال ۱۳۶۸ در کنار درس خارج فقه و اصول دوره کارشناسی و ‌سپس کارشناسی ارشد رشته اقتصاد را گذراند و در سال ۱۳۷۵ از پایان نامه خود دفاع كرد. ايشان از سال ۱۳۷۶ در کنار دروس ‌حوزوی مقطع دکترای اقتصاد را شروع و در اوائل سال ۱۳۸۳ از رساله دكتري خود در زمینه شاخص های توسعه اقتصادی از ‌دیدگاه اسلام با راهنمايي مرحوم دكتر حسين عظيمي دفاع كرد. 🔸 وي در طول جنگ هشت‌ساله تحميلي، بارها به عنوان بسيجي عازم جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شد. 🔹دكتر خلیلیان به عنوان دانشيار گروه اقتصاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و قائم مقام گروه، علاوه بر تدريس در موسسه، در ساير دانشگاه‌ها و مراكز علمي، دانش‌جويان و دانش‌پژوهان بسياري را تربيت كرد. 🔸عضويت در شورای علمی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، عضويت در شورای عالی تدوین برنامه پنجم توسعه، عضويت در ستاد تلفیق و کارگروه مشترک فرهنگی برنامه پنجم توسعه، همکاري علمی با معاون اول رییس جمهور در دولت نهم، شرکت در کارگروه تدوین منشور جمهوری اسلامی ایران، تالیف ۵ عنوان کتاب در حوزه اقتصاد اسلامی، و نگارش مقالات علمي متعدد در زمينه اقتصاد اسلامي از جمله افتخارات و فعالیت‌هایی است که وی طی بیش از نیم قرن زندگی از خود به جای گذاشت. 🔹روحش شاد و راهش پر رهرو باد🌺