eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
799 ویدیو
294 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
فلسفه دين-ساجدي.pdf
654.6K
📕 چيست و چه نسبتي با كلام جديد دارد؟ براي آشنايي دقيقتر اعضاي كانال با اصطلاح فلسفه دين مقاله دکتر ساجدی تقدیم حضور می گردد. اين مقاله كه در نشريه علمي پژوهشي قبسات به چاپ رسيده، چیستی فلسفه دین غربي و اسلامي و مفاهيم قريب به آنها مخصوصا كلام قديم و جديد را مورد بحث قرار داده است . 🟣 🆔 @sajedi_ir
14.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 علم سرشار مدعی ! 🔰 یکی از مدعیان دروغین مهدویت شخصی به نام علیرضا بابایی آریا و یا است که خود را می‌داند . 💠 او که به ادعای خود و طرفدارانش دارای علم سرشار و رمزگشای قرآن است در تفسیر حروف مقطعه قرآن، تفسیر و تحلیل بسیار مضحکی دارد. ♨️ این کلیپ را ببینید تا از این آگاه شوید. استاد @meshkatnoor
4_5954040732116322061.pdf
530.8K
💠 انقلابی که پس از انقلاب در نظام معرفتی حوزه رخ نداد!! 💠 نوشناری تامل برانگیز از دکتر پارسانیا @meshkatnoor
💠 نقدهایی کوتاه از مدرسه وتر به مطالب مهدی نصیری در برنامه زاویه : 🔰‏حجاب اجباری یک مسأله‌نما است؛ مسأله‌ی واقعی آن است که حکومت اسلامی آیا مکلف به اقامه‌ی شریعت است... ‏🔰جالب‌ترین کنش ‎ دست انداختن به شریعت برای نفی اقامه‌ی شریعت به دست حکومت است... 🔰‏سکولارهای نسل یک و دو و سه‌ی ایرانی از جمله مهدی نصیری به صراحت پا بر این آیه‌ی وحی نهاده‌اند: ألذین إن مکناهم فی الأرض ، اقاموا الصلوه .... @meshkatnoor
هدایت شده از فکرت
📍 📰 ✅ پیشنهاد دانلود ♦️دیده‌بان (دو هفته نامه تخصصی رصد رویدادهای اندیشه‌ای) 🔰موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت/ گروه فلسفه و اندیشه ⏰ ویژه مردادماه 1399 🔻(شماره نهم) 🔹در این شماره، دیده‌بان‌اندیشه تلاش کرده است در بخش ویژه، به بررسی تحلیل‌هایی که امسال از این موضوع ارائه شد، به‌نحو مختصر بپردازد. 🔹مدتی است که بحث معاهده و توافق ایران و چین مطرح است؛ اما چندی پیش با جنجال آفرینی برخی، دوباره این موضوع بر سر زبان‌ها افتاد. در این شماره دیده‌بان اندیشه، منتشر شد. 🔹 منتسبین جریان اصلاحات، بعد از ناکارآمدی و ضعف‌هایی که در حوزه سیاست از خود نشان دادند و نیز مشکلات متعددی که آفریدند، برآن شدند تا به بازنگری و اصلاح جریان خود بپردازند. 🔹در این شماره، یک‌ سری از رویدادها و تحلیل‌های متفاوت در حوزه اندیشه دین ارائه شده است. 🔹در این شماره سخنرانی حجت‌الاسلام کمال حیدری در خصوص مسأله دین و کرونا و واکنش و نقد آنرا خواهید خواند. لینک دانلود از سایت: 🌐http://fekrat.net/?p=2390 لینک شماره هشتم: 🆔https://eitaa.com/fekrat_net/1976 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
چند نکته درباره پیر شدن جمعیت ایران 👆👆👆 🆔 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻حوزه های علمیه چرا سکوت کرده‌اند؟ بروید قم و را توجیه کنید! 💠 بار هم هشدار رهبری نسبت به پیری جمعیت 👆👆👆👆👆👆 🆔 @meshkatnoor
🚫 هر دم از این باغ بری می رسد... جریان شیرازی با رونمایی از ابزارهای عزاداری بدعت گونه، همواره مایه ی بی آبرویی و تحقیر شعائر اسلامی در جهان شده است. 🆔 @ meshkatnoor
👓 تکذیب آمار ادعایی مهدی نصیری بر اساس مستندات نصیری گفته: «براساس آمار وزارت ارشاد 70 درصد مردم ایران مخالف الزام به حجاب هستند.» در حالیکه در پیمایش ارزش­ها و نگرش­های ایرانیان (پژوهشی که در سال 1394 و در سطح شهری و روستایی کشور انجام شده است) سوال شده «تا چه اندازه با این جمله که "همه خانم­ها باید حجاب داشته باشند حتی اگر به آن اعتقاد نداشته باشند" موافق یا مخالف هستید؟». براساس نتایج به دست آمده از این پیمایش 53.1 درصد موافق این گزینه بوده و تنها 22.2 درصد با آن مخالفت کرده­اند. 24.8 درصد نیز گزینه نه موافق نه مخالف را انتخاب کرده ­اند. لذا برداشت و اظهارنظر آقای نصیری با یافته‌های این پژوهش کاملا ناهمخوان است. https://www.ricac.ac.ir/news/3147 🆔 @meshkatnoor
** ** ✍️محسن مهدیان 💥آقای نصیری در برنامه زاویه،شبکه چهار جمهوری اسلامی، با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. 🔻اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. 🔻 دوم اینکه مردم مخالفند. 👇چند نکته در این رابطه: 🔸اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟ 🔸مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور. 🔸آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است. جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟ 🔸آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند. 🔸گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است. 🔸میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟ 🔸می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است. 🔸گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟ 🔸می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. 🆔 @meshkatnoor