21.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید | تدریس #کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها #فصل_سوم / #انسان_شناسی /جلسه هشتم / حجتالاسلام والمسلمین دکتر جعفری
🔻 دریافت فیلم با کیفیت :
🔸آپارات:
https://www.aparat.com/v/WtJPH
#حجت_الاسلام_دکتر_جعفری
#تدریس_کتاب_بنیادی_ترین_اندیشه_ها
#فصل_انسان_شناسی
#چکیده_مبانی_اندیشه_اسلامی
🆔 @maab_iki 🌐 @meshkatnoor
گستره دین 10.mp3
9.65M
🔉 درسگفتار
🔶 موضوع |#گستره_دین
🎙آیت الله #مصباح_یزدی
جلسه دهم
🔹تبیین شناخت قلمرو دین
🔹جایگاه عقل در هندسه نظام دین
ما جایگاه عقل را کم نشمردهایم. صحبت سر عقل عملی است برای کشف بایدها و نبایدها چه میزان میتواند به عقل متکی بود؟ در این مسائل بیشتر باید متکی به درون دینی و اتکاء به وحی باشد.
🔹در فرهنگ غربی امروز وقتی منبع دیگری را برای شناخت معرفی میکنند، یک بار منفی دارد. یعنی چنین القاء میکنند که این شناختها عقلانی نیستند! معنای تعبدی را بی دلیل و جزاف معنا میکنند! در حالی که باید توضیح داد دلیل تعبدی ما نیز بر اساس عقل است. ⏰ 4 آذر 1380
⚜️ @Taammolat74 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نکوداشت
#حکیم_مجاهد
💯📽 #ببینید
🔰 تیزر نکوداشت علمی "آیت الله علامه #محمدتقی_مصباح_یزدی"
📅 چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۹۹ ساعت ۱۸:۳۰
📣 پخش زنده و مستقیم از :
🌐 aparat.com/iictchannel/live
🆔 @iictchannel 🌐 @meshkatnoor
https://ikq.ir/conferans-10/
دهمین نشست از سلسله نشست های همایش ” چالش های ایمان و عصر جدید” با موضوع ” ایمان و معرفت” برگزار می گردد.
👆لینک ورود به جلسه👇
https://marref.ir/ikq 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
💠 #ویژه_نامه «حکیمِ فقیهِ مجاهد» از سوی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی تدوین شده و به همت پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام آماده نشر گشت.
✔️ این #ویژه_نامه یادداشت های طلاب دوره #کلام_انقلابی مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی (فتوت) در مورد حضرت #آیت_الله_مصباح_یزدی است که در روز رحلت ایشان به درخواست جناب استاد فلاح (استاد دوره کلام انقلابی) نوشته شده است.
◼️ پیام های تسلیت امام خامنه ای، استاد آیت الله یزدانپناه و استاد فلاح و یک یادداشت از استاد فلاح نیز در ابتدای ویژه نامه آمده است.
▪️ عناوین:
بلوغ یاری - رثای عمار خامنهای - مسئله عمری آیت الله مصباح - احراز عقلانیت گام اول انقلاب اسلامی: بلوغ عقلانیت - آنگاه که قلم میرقصد و مجاهد میجنگد - مداد العلماء افضل من دماء الشهداء - ضایعهای بزرگ برای نسل ما - ولایت پذیری - اللهم انا نشکو الیک - نجات دهندهی من از پرتگاهها - رهبر اجتماعی و فرهنگی - عالمی دشمن شناس - معرفی الگوهایی مثل ایشان به جوانان - خضوع در مقابل ولی الهی - ساخت دستگاه تعلیمی تربیتی کامل - عامل طلبه شدن من - مرد ریشهدارِ میدان - بسیج عمومی برای تبیین ابعاد شخصیتی ایشان - طلبه شدنم را مدیون شمایم - هموطن سلمان
🔗 فایل ویژه نامه را از اینجا دریافت کنید.
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
هدایت شده از محمدحسینی
🔵 استاد سیدمحمدمهدی میرباقری
💥 #بنياميه مانع #نشر_توحيد نمیشدند بلکه جلوی #معرفی_شرک را میگرفتند.
«در روايت آمده است بنياميه مانع نشر توحيد نمیشدند بلکه جلوی معرفي شرک را ميگرفتند؛ چرا که وقتي شرک شناخته نشد، ميتواند خودش را به عنوان توحيد معرفي کند! (إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ، وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ، لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوه).
این يعني اسلامِ يکبعدی. اسلامي که در آن #تولی باشد اما #تبري نباشد. محبت باشد اما غضب نباشد. اگر اينطور شد، همه مکاتب، کمکم، توحيدي پنداشته ميشوند!
انسان بايد هر دو دستگاه را بشناسد: يکی، معارف اهل بيت(ع) و دستگاه عظيم آنهاست و دوم دستگاه ظلماني طواغیت و شیاطین و بهتبعش کفار و مشرکين و منافقین تا دنياي امروز، که شايد سازمانيافتهترينش حجاب #مدرنيته است که با همه ابعادش بر معارف ديني و دستگاه حق سنگینی ميکند.
انسان بايد آن حجاب را #بشناسد و #بشناساند و راه برونرفت از اين فضاي ظلماني را براي جامعه تبيين و طراحي کند؛ همچنین باید معارف اهل بيت(ع) را بشناسد و راه زندگي کردن «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» را به ديگران بياموزد.»
«محفل زمانه شناسی»
هدایت شده از @javadgoli
🔺🔺🔺اذعان « بی بی سی» به کم توجهی دگراندیشان به نظریات دکتر سروش در سال های اخیر
📡 نویسنده متن بالا در سایت «بی بی سی» چنین می نویسد:
⚫️«با شکست پروژه سیاسی اصلاحات تاثیر و حد مطرح بودن نظریات نواندیشان دینی در جامعه کم رنگ و به حوزه متخحصصان و گروهی کمشمار محدود شد که مباحث فقهی و عرفانی را دنبال میکنند.
⚫️بخش مهمی از مخاطبان قبلی سروش و دیگر اصلاحطلبان دینی به بحثهای تخصصی فقهی و عرفانی و تفسیرهای مختلف از مولانا علاقهای ندارند و برای آنها جذابیت چندانی ندارد.»
🔆با توجه به اذعان مزبور « بی بی سی» الان بهتر می توان فهمید که چرا دکتر سروش پس از ارتحال آیت الله مصباح یزدی یک ساعت سخنرانی می کند و در تمام سخنرانی به فحاشی و هتاکی به آیت الله مصباح پرداخته است.
🔐 یکی از اهداف سروش را می توان جلب توجه محافل غربی و دگراندیشان به خودش و انتقام گیری از جریان آیت الله مصباح و پیروانش در قبال شکست و بی توجهی اخیر به پروژه روشنفکری دینی دانست.
📝جواد گلی
هدایت شده از معاونت فرهنگى موسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى ره
🔻نقش مصباح و سلیمانی در پروژه تمدن سازی🔺
قسمت 2️⃣
🔸 اما رحلت #آیتاللهـمصباح، اتفاق مهمی در حوزه معرفت است و گرچه مردان معرفت، «بی زمان» و بیشتر، مسئله آینده مایند تا گذشته، اما برماست تا داغ او تازه است، به آوردههای ذهن خلاق آن نظریهپرداز بزرگ، ادای احترام کنیم. ملایی اهل معنا و فرهنگ ساز در معرکههای فلسفی و علوم انسانی، #بیپروا در مواضع علمیبدون چرتکه اندازیهای رایج، #نکتهسنج، #فریبـناپذیر و #متخصص در آسان کردن سختترین معقولات و جراح غدههای بدخیم و پیچیده در تحریف دین که شاید اگر #فداکاری و پایمردی او نبود، موج یک انحراف خطیر در فکر دینی و حاکمیت سیاسی بهویژه در دهه هفتاد با پوشش تقلبی «نواندیشی دینی» و با القای سکولاریزم در لباس «عرفان»، و تزریق «لیبرال دموکراسی» در پرده «جامعه مدنی»، درکار تخریب مبانی انقلاب خمینی، حتی بهدست معممین درس نخواندهای که به تدریج از گرداب فروپاشیده چپ، به مرداب عفن راست لیبرال درغلتیدند، به ثمر مینشست.
🔹آن مقاومتها بود که کینهها برانگیخت اما هنر«#فریبـنخوردن» و «#دقیقـبودن» را به جامعه علمیو سیاسی کشور آموخت و بساط شعبده با دین را برهم زد، دین¬سازان را رسوا ساخت تا پس از سالها عوام فریبی با افاضات پوششی و عناوین انحرافی درباب «نسبیت معرفت دینی» و «دین منهای معرفت و شریعت و عدالت»، آنان را بیلباس و بدونگریم و چهرهپردازی، انگشتنما کرد، پس معلوم باشد چرا بیبیسی و صدای آمریکا بر پیکر او، جشن گرفته و نقل و نبات میپاشند! بپاشند اما کار از کارگذشت و با عینکی از جنس منطق که مصباح بر چشم نخبگان نهاد، کار ایشان بشد.
🔸آن افشای معرفتی اگر نبود، دینستیزان مخفی شده در پس نقاب «نواندیشی دینی»، تن به خودافشایی نمی دادند که پس از سالها رنگ و نیرنگ، خود به صراحت، به همانچه مصباح میگفت اعتراف کرده، و انکار کلمهالله، و تحریف وحی و نفی عصمت و رد خطاناپذیری رسول(ص) و طرد ولایت خدا و اولیایش، و باقی فاضلاب فروخورده دهه هفتاد را عاقبت در دهه نود، بالا آوردند و قرآن کریم را نیز ساخته محمد(ص) و دیوان شعر او خواندند.پس از دو دهه نبرد مظلومانه دوباره باید به هزاران برگ تفکر نوبرانه این مرد، نگاهی خیرهتر داشت...
➖استاد حسن رحیم پورازغدی➖
#آیتـاللهـمصباح
#سردارـدلها
#استادـرحیمـپورـازغدی
┈┈••••✾•🏴🌹🏴•✾•••┈┈•
🆔 @farhangimoasese
@farhangimoaseseAdmin
🔻 سروش مغالطات در مواجهه با آیت الله مصباح یزدی رضوان الله علیه
✍️ دکتر امیر خواص 🔷 آقای دکتر سروش درباره استاد علامه مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه بعد از رحلت ایشان مطالبی بیان کرده است که به چند مغالطه ای که در سخنان وی رخ داده و از آن مغالطات در تبیین دیدگاههای نا صواب خود بهره برده است اشاره می کنم:
۱. ایشان مدعی است که آقای مصباح چنانچه یارانش نقل می کنند هیچگاه اهل سیاست نبود و به زندان نرفت. این دقیقا مغالطه نقل قول ناقص است. اگر آقای سروش به همه نقل قول ها در باره استاد علامه مراجعه می کرد و به گفتار کسانی که مبارزات استاد را تایید کرده اند و اسنادی که در این رابطه وجود دارد توجه می کرد هرگز نمی توانست چنین داوری غیر منصفانه ای بکند ثانیا مگر انقلابی بودن تنها نشانه اش به زندان رفتن است؟ اگر چنین باشد باید بسیاری از عالمان انقلابی را چون سابقه زندان نداشته اند اهل سیاست و مبارزه و ... ندانیم.
۲. ایشان مبارزه استاد مصباح با دکتر شریعتی را یک سرگرمی برای ایشان می دانست. این دقیقا مغالطه تفسیر نادرست است. آیا نقد اندیشه های نادرست شریعتی سرگرمی بوده است؟ پس خود شما نیز در این سخنرانی که به نقد شخصیت استاد مصباح پرداخته اید مشغول سرگرمی هستید و وقت مخاطبان را که برای تفسیر کتاب کیمیای سعادت غزالی جمع شده اند تلف کرده و در برابر آنها مسئول هستید. جالب است که در ادامه سخنش گویا نکته قبلی را فراموش کرده و از قول پوپر نقل می کند که باید اندیشه ها با هم به نبرد و جدال بپردازند، خوب آیا نقد استاد مصباح به اندیشه های دکتر شریعتی مگر چیزی جز نبرد اندیشه ها بوده است پس چرا به ناحق این جدال فکری را به سرگرمی متهم می کنید که این خود مغالطه دیگری به نام توهین و استهزاء است.
۳. ایشان از یک سو مدعی دوستی ۴۰ ساله آقای دکتر احمدی با استاد مصباح می شود و از سوی دیگر می گوید آقای دکتر احمدی که در بحث دفتر همکاری حوزه و دانشگاه رابط تهران با قم بود بعد از یک جلسه صحبت با آقای مصباح انصراف داد و گفت من دیگر نمی توانم رابط باشم چون بعد از یک ساعت صحبت با ایشان در ساعت دوم باید دعوا کنیم. اولا این جا هم یک مغالطه دروغ رخ داده است زیرا صدر و ذیل این دو نقل قول با هم سازگار نیست زیرا چگونه دو نفر با هم می توانند چهل سال دوست باشند اما دو ساعت نتوانند با هم گفتگو کنند؟ دو انسان عادی به چنین دوستی ادامه نمی دهند چه رسد با دو عالم. ثانیا دکتر احمدی تا اواخر عمرشان با موسسه امام خمینی و با شخص استاد مصباح، مراوده و ارتباط داشت .
۴. ایشان می گوید آقای مصباح و چند نفر دیگر، مدرسه در راه حق را پیش از انقلاب برای مبارزه با مسبحیت راه انداخته بود. و در ادامه می گوید آقای مصباح تا آقای (امام )خمینی زنده بود جایگاهی نداشت. اولا مدرسه درست نیست و موسسه در راه حق درست است. ثانیا آقای مصباح بنیان گذار آن موسسه نبوده است. ثالثا فعالیت موسسه در راه حق منحصر در مبارزه با تبشیر مسیحی نبوده است. رابعا بر طبق اسناد غیر قابل انکار خود حضرت امام رضوان الله علیه هزینه بخش آموزش موسسه در راه حق را نه تنها تا آخر عمر پذیرفت بلکه خواستار دو برابر شدن فعالیت آن شد. همه این سخنان ناشی از جهل آقای سروش و به تبع آن مبتلا شدن به مغالطه تحریف و دروغ گویی است. 👇👇👇
۵. ایشان مدعی می شود که بضاعت علمی استاد تنها فلسفه اسلامی بوده و مقداری هم تفسیر. این سخن نیز دقیقا مغالطه توسل به جهل است. توضیح آنکه اگر کسی عدم علم خود را دلیل بر اثبات یا نفی مدعایی قرار دهد دچار چنین مغالطه ای شده است که هم جنبه اثباتی دارد و هم جنبه سلبی مانند اینکه مدعی شود وجود جن خرافه است و جن وجود ندارد(جنبه سلبی) و در اثبات این مدعا بگوید چون من تا کنون کتابی در زمینه وجود جن ندیده ام اینجا جهل خود را دلیل نفی وجود جن قرار داده است. جناب سروش دقیقا عدم علم خود و جهل خود به فقاهت و دانش حدیث و دیگر جنبه های علمی ... استاد علامه مصباح را دلیل بر عدم فقاهت و عدم حدیث شناسی ایشان دانسته در حالی که اولا حضرت استاد در ۲۵ سالگی به درجه اجتهاد رسیده است پس چگونه می توان ایشان را فقیه ندانست ثانیا چگونه مرجع بزرگ و حدیث شناسی مانند آیت الله بروجردی استاد مصباح را در سن ۲۳ سالگی مامور به تصحیح و تعلیقه نوشتن بر ده جلد بحارالانوار می کند که نشان آشنایی عمیق استاد مصباح با دانش حدیث است. 6. سخن پایانی اینکه آقای دکتر سروش در سراسر این سخنرانی یک ساعته، دچار مغالطه انگیزه به جای انگیخته شده است یعنی برای بیرون کردن حریف از میدان و رماندن دیگران از استاد مصباح به جای در افتادن و جدال با اندیشه های استاد علامه، به نقد شخصیت ایشان،آن هم با توسل به چندین مغالطه پرداخته است و استاد را متهم می نماید که به جدال با اندیشه ها نپرداخته است . گویا دروغگو کم حافظه است زیرا خود ایشان در همین سخنرانی به جای نقد اندیشه، به نقد انگیزه و شخصیت آن هم به صورت ناروا پرداخته است؛ جای دارد که در پایان به ایشان آیه کریمه را یاد آور شویم که لم تقولون ما لا تفعلون. شما که خود مدعی لزوم جدال اندیشه ها هستی چرا اندیشه های استاد مصباح را در کتابهایش مطالعه نمی کنید و با آنها به جدال بر نمی خیزی بلکه تنها هنرت در مواجهه با مخالفان فکری ات نثار کردن تهمت های درشت و نادرست است.
🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#اطلاعيه
👈آدرس کانال برخی روانشناسان محترم مركز مشاوره مأوا وابسته به مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) در ایتا خدمتتان تقدیم می گردد:
✅ کانال تخصصی همراهان نوجوان؛ حجت الاسلام آقاي #ابراهیم_اخوی؛ روان شناس و مدیر مرکز مشاوره مأوا: @eakhavi
✅ کانال حجت الاسلام آقاي دکتر #رضا_مهکام؛ روان درمانگر و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره): @mahkam_reza
✅ کانال جناب حجت الاسلام آقاي #اصغر_اخوی؛ مشاور خانواده و مدیر مرکز مشاوره جامعة الزهرا(سلام الله علیها): @hamsardarl
✅ کانال جناب حجت الاسلام آقاي دکتر #محمدمهدی_عباسی_آغوی، مشاور استعدادسنجی و جوان و مدیر مرکز مشاوره امام کاظم(علیه السلام): @abbasiaghavi
✅ کانال جناب حجت الاسلام آقاي دکتر #حمید_رفیعی هنر؛ روان درمانگر و عضو هیئت علمی علوم و فرهنگ اسلامی: @mohyii
✅ کانال تخصصی کودک جناب حجت الاسلام آقاي دکتر #مجید_همتی؛ روانشناس کودک و نوجوان؛ مدیر مرکز مشاوره روشنان:
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 @iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir