فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️بخش هایی از تجارب نزدیک به مرگ آقای حامد طهماسبی درباره نتایج زیبای برزخی احسان به دیگران و عذاب های برزخی پایمال کردن حق الناس
🔆«فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ
وَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ»(زلزله، ۷-۸)
✳️«ﭘﺲ ﻫﺮﻛﺲ ﻫﻤﻮﺯﻥ ﺫﺭﻩ ﺍﻱ ﻧﻴﻜﻲ ﻛﻨﺪ ، ﺁﻥ ﻧﻴﻜﻲ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﺪ .ﻭ ﻫﺮﻛﺲ ﻫﻤﻮﺯﻥ ﺫﺭﻩ ﺍﻱ ﺑﺪﻱ ﻛﻨﺪ ، ﺁﻥ ﺑﺪﻱ ﺭﺍ ﺑﺒﻴﻨﺪ .»
🌐 @meshkatnoor
🌐 سایت حضرت آیتالله محمود رجبی (دامظله) رئیس محترم مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
1️⃣ اخبار
2️⃣ آثار
3️⃣ خاطرات
4️⃣ رسانه (از جمله صوت دروس خارج تفسیر اجتماعی قرآن کریم)
5️⃣ پاسخ به سؤالات
6️⃣ درخواست ملاقات
7️⃣ ارتباط مستقیم
🔷 نشانی سایت👇👇👇
🌐 mahmoodrajabi.ir
🔷 کانال حضرت آیتالله رجبی در پیامرسان ایتا👇👇👇
🔰@mahmoodrajabi_ir
🔷 آشنایی با ریاست محترم مؤسسه امام خمینی(ره)
🌐 https://iki.ac.ir/node/1298 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙قسمتی کوتاه از گفتگوی دکتر سروش و دکتر ملکیان درباره چیستی روشنفکری و حقیقت.
🔹میزان اطلاع روشنفکران از اندیشه ها و کتابهای یکدیگر جالب است!!😊
🔸همچنین بنگرید میزان سعه صدر و سوء برداشت آقای ملکیان از یک جمله طنز آمیز !
#دکتر_سروش
# ملکیان
#مناظره
#طنز
🌐 @meshkatnoor
No. 666- 12 صفحه.pdf
2.28M
💠شماره (۶۶۶) افق حوزه منتشر شد
✅برخی از مهمترین عناوین این شماره به شرح زیر است:
1️⃣.امام خامنه ای در واکنش به اظهارات یک مسئول دولتی/ نه به دیپلماسی انفعالی؛
2️⃣آیت الله رجبی / آسیبهای فضای مجازی ناشی از سهل انگاری و عدم عزم جدی برای ساماندهی است؛
3️⃣حسن رحیم پور ازغدی / ملاکهای قرآنی برای دولت و دولتمردان؛
4️⃣سید مصطفی میرباباپور / «طرح ولایت» بهمثابه الگویی برای «فلسفه دین اسلامی»؛ (این مقاله را در صفحه آخر این نشریه ملاحظه نمایید) .
🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️داستانی درباره تجسم برزخی اذیت همسر
سخنران: حجت الاسلام و المسلمین گنجی
🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید
🔸 اثبات وجود #خداوند از راه نیاز
👤 حجت الاسلام #الهی_راد؛ عضو هیات علمی گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
🚫 در برنامه #بدون_توقف
📥 کانال بنیان
@elahirad_ir 🌐 @meshkatnoor
▫️ماجرای غصب فلسطین این است:
▪️توطئه انگلیس، سرمایه صهیونیستها و همراهی شوروی
🔸رهبر انقلاب: این عبرتآموز است که هر دو اردوگاه سرمایهداری و کمونیسم با قارونهای صهیونیست به همافزایی رسیدند؛ انگلیس اصل توطئه را طرّاحی و پیگیری کرد، سرمایهداران صهیونیست اجرای آن را با پول و سلاح بر عهده گرفتند، و شوروی اوّلین دولتی بود که تأسیس دولت نامشروع را به رسمیّت شناخت و انبوه یهودیان را به آنجا اعزام کرد. ۱۴۰۰/۲/۱۷
#القدس_أقرب
#تغییر_موازنه_فلسطین
🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تأسیس رژیم صهیونیستی مقارن است با حاکم کردن سکولاریسم و ناسیونالیسم افراطی در کشورهای اسلامی توسط غرب
🌐 @meshkatnoor
🔆 متن شبهه
"حضرت رسول فرمودند
هرکس نمازقضابرذمه اش داردقبل ازظهرجمعه اخره ماه رمضان دونمازه دورکعتی بخواند بعدازحمدیک آیه کرسی وپانزده مرتبه سوره کوثر؛؛چهارصدسال نمازقضاوبه روایتی ازحضرت علی (ع) فرمودند ششصد سال نمازقضار وکفایت می کند.
بعدازنمازهم این دعاروبخوانید بسم الله الرحمن الرحیم یاسامع الصوت یاجامع الفوت یامحیی العظام بعدالموت ... "
🔆 پاسخ شبهه
1️⃣ این روایت در منابع معتبر روايي شيعه یافت نشد !
2️⃣ بر فرض وجود روایت ، مفاد آن با ساير روايات قطعي و معتبر در تعارض است !
3️⃣ روايات متعدد دلالت بر این دارد که قضای نمازی که فوت شده و از دست رفته، بايد همانگونه که از دست رفته باشد. اگر دو رکعت بود دو رکعت، اگر شکسته بوده شکسته و ...
4️⃣ لذا هيچ چيزي جز بجا آوردن نمازهاي قضا شده نمي تواند جايگزين آن گردد.
5️⃣ این شبهه به منظور تخریب باورها و ادا نشدن تکالیف مکلفین تهیه و منتشر شده ، از انتشار مطالب پیش از اطمینان از صحت آنها خودداری کنیم .
🌐 @meshkatnoor
✳️#علم_شناسی 4
#تخیل_خلاق
🔸به گمان برخی، علم تنها و تنها پایبند مشاهدات دقیق و آزمایشات تکرار پذیر است و فقط هر آنچه از این مسیر به دست میآید، سزاور نام علم و علمی است. لکن امروزه سستی چنین پنداری بر همگان روشن شده و در شماره پیشین این سلسله مباحث نیز به اتکای علم بر استدلالهای ریاضیاتی و بهرهگیری گسترده از آنها اشاره شد.
🔸در کنار مشاهده و ریاضیات، گاهی در علم نیاز به بررسی مسائلی میشود که نه آزمایش بهتنهایی میتواند جوابگوی آن مسئله باشد و نه استدلال ریاضی و از همین جا است که دانشمند دست خود را به سمت تخیل خلاق دراز میکند. از نگاه برخی، نقش تخیل خلاق در علم نه اینکه فقط مهم باشد، بلکه محوری است؛ طراحی آزمایش، تفسیر دادههای مشاهدتی و آزمایشی، شکلدهی به مفاهیم ذهنی، فراهم کردن زمینه تفکر در تمام راههای ممکن حل یک مسئله و نه فقط راه واقعی، ارائه نظریه و نقد نظریههای پیشین، از جمله کارکردهای تخیل خلاق در علم است. #انیشتین، فیزیکدان برجسته آلمانی اهمیت تخیل خلاق را در علم، حتی بیشتر از معرفت میداند، چراکه از دید او معرفت فقط به آنچه وجود دارد اشاره دارد اما تخیل به هر آنچه شدنی است.
🔸شاید یکی از نمونههای اولیه از بکارگیری تخیل خلاق، در «#اصل_لختی» بود که توسط گالیله انجام شد. بر اساس این اصل، حرکت یک چیز بدون اصطکاک با هوا و هر چیز دیگری، بدون وقفه ادامه مییابد. بیشک در تجارب امروزین ما چنین حرکتی نه قابل مشاهده است و نه قابل آزمایش. با این حال گالیله با بازسازی تخیلی چنین حرکتی در «#آزمایشگاه_ذهنی» توانست از اصل لختی در فیزیک بهره ببرد. نمونههای دیگر از بکارگیری تخیل خلاق در «#قانون_گرانش» #نیوتون و #نظریه_نسبیت_عام_و_خاص انیشتین است که هر دوی آنها نتیجه مشاهده و ریاضیات به همراه تخیل خلاقاند.
🔚بنابراین باید توجه کرد که گذشته از انگیزههای پژوهشِ علمی در میان اندیشمندان، آنچه یک فرضیه، نظریه، قانون و یافته جدیدی را علمی میکند، مشاهده و آزمایش، استدلال ریاضیاتی و بهرهگیری از تخیل خلاق است و محصور کردن علم در حصار تنگ مشاهده و آزمایش چنانکه تجربهگرایانی چون هیوم و پوزیتویستها گرفتار آن بودند، تفسیری ناپخته از علم و روشهای آن است.
________________________
❓با توجه به اینکه تخیل خلاق پا به عرصه پژوهش علمی نهاده است و حتی خود دادههای مشاهدتی نیز گاهی با تخیل تفسیر میشوند، در این صورت آیا نتایج علمی یقینی و ثابتاند؟
ادامه دارد...
📝جواد قلی پور
🌐 @meshkatnoor
📌«سرای فرهنگ و قرآن هاشمی رفسنجانی» محلی برای تحریف قرآن کریم!
🔹از ابتدای انقلاب تاکنون چهرههای روشنفکر حوزوی و دانشگاهی به این بهانه که اسلام دین رحمت است، در صدد ترویج و تثبیت این هستند که اصل در تعامل ما با دنیا باید «صلح» باشد؛ نه جنگ.
🔸 #محمد_سروش_محلاتی اخیرا در نشستی که در سرای فرهنگ و قرآن #هاشمی_رفسنجانی برگزار شد برای اثبات این دیدگاه به تعبیر قرآنی «وَ الصُّلْحُ خَيْرٌ» استناد کرد.
🔹همانطور که #نهضت_آزادی و بازرگان در بهبوهه دفاع مقدس به امامراحل نامه نوشتند و با سوءاستفاده از آیات قرآن تسلیم شدن در برابر دشمن بعثی را مطالبه نمودند؛ امروز نیز جماعتی برای مهندسی ذهن نخبگان و مسئولین، به #تحریف قرآن روی آوردهاند!
🔺اصل در اسلام، «تکلیفگرایی» است نه صلح، و تکلیف اقتضا میکند گاهی با دشمن بجنگیم و گاهی با او وارد معاهده و تعامل سیاسی، اقتصادی و... شویم؛ البته این تعامل هم باید از موضع #عزّت و به #مصلحت اسلام و حکومت اسلامی باشد.
🔺اساسا چیزی به نام «صلح» با «کفار، اشغالگران، ظالمین، مشرکین و...» در اسلام وجود ندارد، آنچه که موردنظر اسلام و قرآن است، «#آتشبس» با دشمن آن هم تحت شرایط خاصی و با توجه به مصالح اسلام و مسلمین است؛ آن هم به شکل #موقت و زماندار نه به صورت دائمی و همیشگی.
🔺گفتنی است تعبیر قرآنی «وَ الصُّلْحُ خَيْرٌ» ربطی به صلح با کفار و دشمنان ندارد بلکه مربوط به زن و شوهر است که قرار است تا پایان عمر در کنار هم زندگی کنند. 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 موشنگرافیک | چرا باید طلبه شد؟!
🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ببینید
🔸 معرفی دوره #طرح_ولایت
👤 توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر صفدر الهیراد، عضو هیئت علمی گروه کلام و فلسفه دین مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🚫 در برنامه #بدون_توقف شبکه سوم سیما
🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ایشان مرحوم خانم دکتر طوبی کرمانی هستند. فارغ التحصیل فوق دکتری فلسفه و کلام تطبیقی از دانشگاه کالیفرنیای آمریکا و مؤلف بیش از ۷۰کتاب و مقاله علمی و اولین خانم که مسؤولیت رایزن فرهنگی ایران در یونان را به عهده داشتند. آخرین مسؤولیت ایشان دبیر کل مجمع جهانی اتحادیه زنان مسلمان بود.
دکتر کرمانی استاد فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران و اولین زن فوق دکترای فلسفه در ایران و فارغ التحصیل فلسفه تطبیقی و کلام است. 🔺سخنان ایشان در مورد سبک زندگی اسلامی ایرانی و تفاوت آن با فرهنگ سکولار را بشنوید.👆👆
🌐 @meshkatnoor
حاصل عمر.pdf
333K
🔸 جزوه "حاصل عمر" تبیین #سیر_منطقی_کتب_طرح_ولایت(١)
🔸"طرح اسلام به صورت مسلکی اجتماعی و دارای اصولی منسجم و یکآهنگ و ناظر به زندگی جمعی انسانها، یکی از فوریترین ضرورتهای تفکر مذهبی است."
🔸خب راه کسب این معارف و مسلک اجتماعی چیست؟
🔆#علامه_مصباح پاسخ به این سوال را بیان می فرمایند.
🔰ثبتنام طرحولایت:تا٣٠اردیبهشت
🌐 Hamzevasl.ir
#تبیین_طرح_ولایت
#دارایاصول_منسجم
#اسلام_مسلکاجتماعی
#فوریترین_ضرورت_تفکرمذهبی
🆔 eitaa.com/hamzevasl 🌐 @meshkatnoor
هدایت شده از طرح ولایت طلاب
💠 ثبت نام اردوی "طرح ولایت طلاب"
🔔 ثبت نام: تا ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
⏱ زمان دوره: 4 تیر تا 14مرداد ـ بمدت 40 روز
🔹 مکان دوره: مشهد مقدس
✳️ با اعطای گواهی پایان دوره
✏️ ثبت نام و جزئیات بیشتر: پیشخوان حوزه ـ به آدرس 👈 http://reg.ismc.ir/rules/153
━━💠🍃🌺🍃💠━━
📳 لینک عضویت در کانال طرح ولایت طلاب در ایتا و سروش:
🆔 @tarhe_velayat_tollab
لینک ارتباط با ادمین:
🆔 @T_Velayat_T
🔸فلسفه کلام
با تاکید بر اندیشه های آیت الله العظمی سبحانی دامت برکاته
اثر مشترکی از:
مؤسسه امام صادق ( علیه السلام)
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
به کوشش جناب حجت الاسلام استاد جبرئیلی
🌐 @meshkatnoor
46.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❓علت اختلاف فقهاء در اعلام ابتدا و انتهای ماه رمضان چیست؟!!!
❓چرا فقهاء با تشکیل جلساتی اختلاف خودشون رو رفع نمیکنند؟!!!
❓آیا نمیتوان با نرم افزارهای کامپیوتری ابتدا و انتهای ماههای قمری رو به شکل دقیق تعیین کرد؟!! چرا فقهاء از این نرم افزارها استفاده نمیکنند؟!!!
❓چرا بین ایران و برخی دیگر از کشورهای اسلامی در اعلام ابتدا یا انتهای ماه رمضان اختلاف وجود دارد؟!!!
❓چرا بین تقویم و زمانی که از سوی فقهاء به عنوان عید فطر اعلام میشود گاه اختلاف به وجود میآید؟!!!
✅ پاسخ علمی به همه این سوالها رو در این کلیپ مشاهده کنید.
🌐 @meshkatnoor
✅ گسترش خداپرستی توحیدی از طریق افزایش جمعیت، ارزشی است که بسیاری از بهانهها در برابرش رنگ میبازد: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص) مَا يَمْنَعُ الْمُؤْمِنَ أَنْ يَتَّخِذَ أَهْلًا لَعَلَّ اللَّهُ أَنْ يَرْزُقَهُ نَسَمَةً تُثْقِلُ الْأَرْضَ بِلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ.
🔺این حقیقت توحید است که به انسان ارزش زیست می دهد و در مقابل، ادامه حیات کفار خداگریز قوم حضرت نوح و تولد فرزندان فاجر و کافر آنها را بی فایده و سبب گمراهی بندگان خدا معرفی میکند: «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكافِرِينَ دَيَّاراً إنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً»(نوح:26-27)
🔹اما یکی از استثنائاتی که وجود و ادامه حیات کفار و منافقان را توجیه پذیر می کند و البته تنها با علم امام معصوم تحقق پذیر است، این است که فرزندانی در آینده از آنها به دنیا بیاید که مؤمن و موحد باشند:
لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَليماً (فتح:25)
در تفسیر نورالثقلین و ذیل این آیه آمده است که شخصی از امام صادق(ع) سؤال كرد: مگر على (ع) در دين خداوند قوى و با قدرت نبود؟ امام(ع) فرمود: آرى قوى بود، عرض كرد پس چرا بر اقوامى (از افراد بى ايمان و منافق) مسلط شد اما آنها را از ميان نبرد؟ چه چيز مانع بود؟ فرمود: به دلیل وجود يك آيه از قرآن مجيد! سؤال كرد كدام آيه؟ فرمود: اين آيه كه خداوند می فرمايد: «لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْهُمْ عَذاباً أَلِيماً» اگر مؤمنان و کفار از یکدیگر جدا می شدند كافران را عذاب دردناكى می كرديم. سپس افزود: خداوند وديعه هاى با ايمانى در صلب اقوام كافر و منافق داشت، و على (ع) هرگز پدران را نمی كشت تا اين ودايع ظاهر گردد ... و همچنين قائم ما اهل بيت(ع)ظاهر نمی شود تا اين ودايع آشكار گردد.
🔺وقتی که ارزش تولد یک فرزند موحد، ادامه حیات یک کافر را توجیه می کند، آیا خودداری مؤمنان از فرزندآوری به منظور اهداف غیرتوحیدی و دنیامحورانه همچون ارزش دادن افراطی به کسب رفاه و توسعه اقتصادی بیشتر، چگونه قابل توجیه خواهد بود⁉️
🔺وقتی امر ظهور حتی منوط به ودائع کفار می شود، آیا سیاست کنترل جمعیت مسلمانان نمی تواند به نوعی صُلب مؤمنان را خشکانده و زمینه افزایش یاوران حضرت مهدی(عج) را مختل و در نتیجه امر ظهور را به تأخیر بیندازد⁉️
📝 حجت الاسلام سید مرتضی موسوی، دانش آموخته سطح عالی کلام و کارشناس مسایل جمعیت
🌐 @meshkatnoor
🔻مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه) با همکاری انجمن معرفت شناسی، در روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت برگزار میکند:
⭕️ #مدرسه_بهاری_شبههپژوهی_معرفتشناسی
▪️به صورت مجازی
▪️ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
▪️همراه با صدور گواهی پایان دوره
▪️ویژه اساتید سطوح عالی و طلاب سطح ۴ / اساتید دانشگاه و دانشجویان دکتری
⭕️ با حضور اساتید برجسته حوزه:
○ حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده؛
➖جایگاه معرفت سناسی در منظومه دانشهای دینی
○ حجت الاسلام والمسملین مجتبی مصباح؛
➖امکان شناخت
○ حجت الاسلام والمسملین شریفی؛
➖جایگاه معرفت شناسی در پاسخ به شبهات دینی
○ دکتر عبدی؛
➖پاسخ به شبهات جدید ناواقع گرایان
○ حجت الاسلام والمسملین مجتبی مصباح؛
➖مبناگروی و ارجاع گزارههای بدیهی به علم حضوری
○ حجت الاسلام مهدی عبداللهی؛
➖انسجام گروی و پراگماتیسم
○ دکتر عارفی؛
➖تقریرهای نوین از نسبیگرایی و شکاکیت
○ حجت الاسلام محمد کاشیزاده؛
➖دبیر علمی
⏰ مهلت ثبت نام: ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
👇👇👇ثبت نام از طریق سایت نجاح و (پیامرسان ایتا):
🆔 @Admin_spasokh
پخش آنلاین:
http://www.pasokh.tv 🌐 @meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺این که باید از مراجع تقلید کنیم در کجای قرآن آمده است ؟
🔺استاد جعفری به این سوال پاسخ می دهند.
#qorantv
@hashtagdin 🌐 @meshkatnoor
📌 سلسله نشست های 📌
🔸تبیین مبانی اندیشه اسلامی🔸
✅ نشست دوم:
🔻ضرورت و اهمیت🔻
🔹 پرداختن به مبانی معرفتی 🔹
🔰 ارائه توسط استاد:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجتبی مصباح(مولف کتاب معرفت شناسی و فلسفه اخلاق و عضو هیات علمی موسسه امام خمینی ره)
🗓 زمان: یکشنبه ۱۴٠٠/۰٢/٢۶
⏰ ساعت۲١.٣٠
👈 پخش از آپارات
aparat.com/hamzevasl
📱 پخش از اینستاگرام
instagram.com/hamzevasl
#نشست_تبیینی
#طرح_ولایت_مجازی
🌐 @meshkatnoor
#جهاد_علمی
🔰 آغاز بیست و هشتمین بهار تاسیس #پژوهشگاه_فرهنگ_واندیشه_اسلامی و سه دهه مجاهدت علمی را در #میدان فرهنگ، علم و اندیشه گرامی میداریم. 🔰پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در طی این سه دهه از مهمترین مراکز تولید اندیشه اسلامی و مقابله با تفکر التقاطی و انحرافی در حوزه تفکر بوده است.
🌐 @meshkatnoor
چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما.mp3
21.58M
🔰 چالشهای معرفتی مواجهه با تجربههای نزدیک به مرگ در صدا و سیما
▫️لایو مشترک دو صفحه مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات و تا ابد زندگی در اینستاگرام با موضوع "چالش های معرفتی مواجهه با تجربه های نزدیک به مرگ در صدا و سیما" برگزار گردید که در آن جناب استاد امینی نژاد به ارائه نظرات خویش پرداختند.
▫️در این برنامه - که نگاهی داشت به برنامه تلویزیونی زندگی پس از زندگی که از شبکه چهارم صدا و سیما پخش می شود ،نظرات صاحب نظزان مباحث فلسفی و عرفانی نسبت به مرگ و مسائل پیرامونی آن و نیز تجربیات تجربهگران بررسی شد.
⏱ زمان: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
💿 حجم: ۲۰ مگابایت
#تجربه_نزدیک_به_مرگ
#زندگی_پس_از_زندگی
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri 🌐 @meshkatnoor
بهجت عارفان.pdf
3.16M
💠#بهجت_عارفان
🔸به مناسب سالروز درگذشت آیت الله العظمی بهجت(ره)
🔹«مجموعه ای مفید و متنوع از مقامات سلوک سیاسی،اجتماعی و عرفانی آیت الله العظمی بهجت(ره)»
🔻برخی از عناوین ویژه نامه بهجت عارفان:
1️⃣. ارتباط قلبی آیت الله العظمی بهجت(ره) با حضرت امام خمینی(ره)؛
2️⃣. آیت الله العظمی بهجت(ره) جوامع الکلام عصر حاضر؛
3️⃣. مواضع سیاسی آیت الله بهجت؛
4️⃣. آیت الله العظمی بهجت(ره)؛از منظر شاگردان؛
5️⃣. نکته های ناب اخلاقی و عرفانی از آیت الله العظمی بهجت؛
6️⃣. به فکر امام زمان نیستیم / مهدویت از نگاه آیت الله بهجت.
🌐 @meshkatnoor