eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
789 ویدیو
288 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
نگاه به زنجیره ارزش تمدن نوین اسلامی از منظر شاخصه عدالت در قالب تصویر گرافیکی ‎ @raveshetamadoni 🆔@meshkatnoor
🔹 نرم افزار منتشر شد🔹 💠 نرم افزار مرقوم، حاوی دویست و بیست و نه جلد کتاب (مجموعه آثار حکیم متاله و مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله العظمی (مدظله العالی) ) در موضوعات متنوع علوم اسلامی از قبیل تفسیر قرآن، فقه و اصول، تحریر نهج البلاغه، فلسفه و علوم عقلی، عرفان و اخلاق اسلامی، زن و خانواده، مباحث اجتماعی، سیاست و حکومت اسلامی و سبک زندگی است که به همت مرکز نشر اسراء به انتشار رسیده است. ✅از قابلیت های این نرم افزار جامع؛ می توان به امکان حاشیه نویسی، مدیریت حاشیه ها، یادداشت برداری، ذخیره سازی یادداشت ها در فضای ابری و موتور جست و جوی قدرتمند اشاره نمود. 💠 علاقمندان به تهیه این می توانند به سایت مرکز نشر اسراء به نشانی nashresra.ir مراجعه نمایند. 🆔@meshkatnoor
💠 ترجمه کتاب خدا و الحاد جدید چند ماهی است که روانه بازار نشر شده است . 💠 7 فصل نخست این کتاب عاری از رهیافتی اختصاصاً مسیحی به الحاد جدید است. نقد مؤلف به گونه‌ای سامان داده شده که خداباوران غیرمسیحی به ویژه یهودیان و مسلمانان همچنین ملحدان و لاادری‌گران بتوانند با آن همراهی کنند. در فصل هشتم نشان داده می‌شود که آنچه ملحدان جدید از خدا مراد می‌کنند، تقریباً دخلی به آنچه امروزه ایمان و الهیات مسیحی از این عنوان مراد می‌کند، ندارد. 💠نویسنده کتاب به عنوان متخصص حوزه علم و دین در این کتاب تأکید می‌کند که ملحدان جدید، درکی سطحی و بی‌مایه از دین دارند، چراکه دین را تنها در جریان‌های افراطی آفرینش باوری، ظاهرگرایی مبتنی بر کتاب مقدس و تروریسم می‌بینند. 🆔@meshkatnoor
📚 کتاب‌های رونمایی و تجلیل شده در جلسه «هم‌انديشي علمي ابعاد فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي جمعيت» در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔷 1. بحران خاموش؛ واكاوي جامعه‌شناختي علل فرهنگي اجتماعي كاهش باروري در ايران؛ دکتر اسماعیل چراغی، انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره) 🔸 اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی👇👇👇 🌐 http://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/3207 🔷 2. مبانی کلامی جمعیت رازقیت الهی و افزایش جمعیت؛ حجت الاسلام آقاي سید مرتضی موسوی، انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره) 🔸 اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی👇👇👇 🌐 http://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/3817 🔷 3. فرصت جمعیت؛ چشم‌انداز تحولات جمعيت در ايران؛ چالش‌ها، راهبردها؛ حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر محمد فولادی، انتشارات مؤسسه امام خمینی(ره) 🔸 اطلاعات بیشتر و خرید اینترنتی 👇👇👇 🌐 http://eshop.iki.ac.ir/shop/7/Product/4476 🔷 4. اقتصاد جمعيت؛ از اقتصاد متعارف تا اقتصاد مقاومتي، آقای دکتر محمدجواد توكلي / نشر شفق 🔸 اطلاعات بیشتر 👇👇👇 🌐 https://hawzahnews.com/x5fp7 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گاهی ممکن است انسان به نظرش برسد که اینجا بر طبق قانون اگر عمل کنیم مصحلت نباشد؛ در همان جا رعایت قانون از رعایت آن مصلحت بالاتر است... 🔷رهبر معظم انقلاب اسلامی 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ معرفی 24 نشریه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🔶 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به عنوان یکی از مراکز مهم علمی کشور در زمینه علوم انسانی اسلامی است که هم اکنون در 15 گروه علمی «معارف اسلامی و اخلاق، ادیان، اقتصاد، تاریخ، تاریخ معاصر، حقوق، فلسفه، کلام، مدیریت، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآنی و عرفان» به تربیت طلاب مستعد می‌پردازد. هر کدام از گروه‌های علمی در حال حاضر نشریاتی منتشر می‌کنند که برای آشنایی با آنها به سایت نشریات مؤسسه مراجعه فرمایید. 🔶 همچنین مراکز وابسته به مؤسسه امام خمینی(ره) نیز دارای نشریاتی می‌باشند که می‌توانید در سایت نشریات با آنها نیز آشنا شوید. 🔷 12 نشریه علمی پژوهشی: معرفت فلسفی، معرفت کلامی، معرفت ادیان، معرفت اقتصاد اسلامی، معرفت سیاسی، معرفت فرهنگی اجتماعی، روان‌شناسی و دین، قرآن‌شناخت، تاریخ اسلام در آینه پژوهش، اسلام و پژوهش‌های تربیتی، معارف منطقی، انوار معرفت 🔷 6 نشریه علمی ترویجی: معرفت اخلاقی، معارف عقلی، اسلام و پژوهش‌های مدیریتی، اندیشه‌های حقوقی عمومی، عیار پژوهش در علوم انسانی 🔷 5 نشریه عمومی: پویشی در علوم انسانی، پویا، پرتو، دیدار، خانه خوبان 🔷 1 نشریه علمی تخصصی به زبان انگلیسی Horizons of Thought 🌐سایت نشریات مؤسسه امام خمینی(ره) 🌐 http://nashriyat.ir 🌐 سایت فروشگاه اینترنتی کتاب و مقالات 🌐 https://eshop.iki.ac.ir 🌐 کانال و سايت مؤسسه امام خمینی(ره) 🔰 @iki_ac_ir 🔰 https://iki.ac.ir
🔔 نشست "زندگی پس از زندگی" در حوزه نیوز برگزار می‌شود در این نشست تخصصی، استاد غلامرضا فیاضی، رئیس مرکز تخصصی فلسفه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین برنجکار، قائم مقام پژوهشگاه قرآن و حدیث در این نشست حضور خواهند داشت. ◀️ پخش زنده در سایت: http://yun.ir/hawzahnews?eitaafly و 📲 لایو اینستاگرام: instagram.com/hawzahnews.ir/ ⏱ این نشست، ساعت ۱۷ روز یکشنبه، (فردا) نهم خردادماه در خبرگزاری حوزه برگزار خواهد شد. @HawzahNews | حوزه‌نیوز
file0088.mp3
12.36M
🔹پاسخ به شبهات 🔹تجربیات نزدیک به مرگ ( با توجه به برنامه زندگی پس از زندگی) تا چه حد می تواند مورد تایید دین باشد؟ 🎧 سخنران: حجت الاسلام و المسلمين استاد جعفري 🆔@meshkatnoor
🗳 اگر جاافتاده بود که مبنای مشارکت «تکلیف» است نه «حق»، امروز نمی‌گفتند «مشارکت کم است، چون دعوای جناحی نیست!» 💬 علیرضا پناهیان در همایش مبلغین - 1400.03.05 - قسمت اول 🔹 در جامعۀ ما رسماً توسط برخی فرقه‌های سیاسی تلاش شده که سیاست از دیانت جدا بشود و سال‌ها کار کرده‌اند که در این کشور گفته نشود «شرکت در انتخابات یک تکلیف است». 🔹 شهید سید محمد باقر صدر، که تنها کسی است که امام برای او سه روز عزای عمومی اعلام کرد، می‌فرماید تفاوت آزادی در اسلام با آزادی در غرب این است: در غرب آزادی را یک «حق» می‌دانند، اما آزادی در اسلام یک «تکلیف» است! تو وظیفه‌ات است که خودت را آزاد بکنی. دوزخ الهی منتظر تو خواهد بود اگر اجازه بدهی آزادیت را مستکبران و زورگویان عالم ببرند و بدزدند. این در اسلام «تکلیف» است ولی در غرب «حق» است، و بعد ایشان می‌فرماید: وقتی گفتند حق است، یعنی آدم می‌تواند از حق خودش صرف‌نظر کند. 🔹 در کشور ما برای بسیاری از مردم جا انداختند که انتخابات حق است و نه تکلیف، تا در موقع خودش بگویند ما از این حق صرف‌نظر می‌کنیم، یا ما دل‌مان نمی‌خواهد از حق‌مان استفاده کنیم، یا ما دل‌مان می‌خواهد از این حق‌مان این‌جوری استفاده کنیم. حوزۀ علمیه و ما طلبه‌ها هم موفق نبودیم جلوی این تحریف بزرگ را بگیریم. 🔹 این‌قدر موضوع حق را در مقابل تکلیف قرار دادند تا تکلیف به محاق برود و اصلاً دِمُده بشود، و بی‌کلاسی تلقی بشود که کسی بگوید «انتخابات تکلیف الهی است». حتی انتخابات را یک تکلیف اجتماعی و عقلانی هم نمی‌خواهند معرفی کنند تا در فرهنگ سیاسی جامعه دل‌بخواهی‌ها در انتخابات تعیین‌کننده باشد. 🔹 ضرورت انسانی و الهی شرکت در انتخابات را انکار و پنهان می‌کنند و انتخاب‌کردن را امری عقلانی معرفی نمی‌کنند، تا بتوانند به موقع، با عوام‌فریبی در انتخاب مردم تأثیر بگذارند و منافع ملت را چپاول کنند. اینها پایه‌هایی است که باید درست بشود. 🔹 انتخابات را در ذهن مردم طوری جا انداختند که انگار طرف می‌خواهد رنگ لباسش را انتخاب کند! مگر شما در انتخاب مرجع تقلید می‌توانید دل‌بخواهی از روی قیافه یا هنر سخن‌وریِ او انتخاب کنید؟ 🔹 الان طوری شده که می‌گویند «اگر تنوع در نامزدها نباشد، مشارکت پایین می‌آید» بله تنوع اثر دارد ولی به چه قیمتی؟ آیا واقعاً باید افراد بدون صلاحیت با انواع ترفندهای دروغ و دغل وارد بشوند تا مشارکت افزایش پیدا کند؟! ما فکر می‌کردیم شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است، نگو انگیزۀ انتخابات، شرکت در یک جنگ و دعواست که اگر دعوا نباشد کسی برای تماشا نمی‌آید! 🔹 حالا اگر جنگ و دعوا باشد، معمولاً چه‌کسی می‌بَرد؟ هرکسی محکم‌تر فحش بدهد یا تیکه بیندازد. اما مگر کسی که محکم‌تر فحش بدهد و بدتر تیکه بیندازد، بهتر کار می‌کند؟! دیدید که مملکت را این جماعتِ تیکه‌بینداز و عوام‌فریب به چه روزی رساندند. 🔹 اگر در مناظره‌ها، تیکه انداختن و فحش‌دادن، بیشتر از «داشتنِ برنامه» نقش دارد و مناظره‌گری مهمتر از داشتن برنامه است، پس ما هنوز به انتخابات حقیقی نرسیده‌ایم. اگر حتماً و حتی با زیر پا گذاشتن قانون، باید همۀ فرقه‌های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند، پس هنوز به انتخابات مطلوب و صحیح نرسیده‌ایم. 🔹 در یک جامعه سالم، برای یک انتخابات حقیقی، اصلاً تبلیغات زیادی مضر است، اغواگری هم ممنوع است، چه‌رسد به دوقطبی‌سازی‌های کاذب که بدتر از همه است. انتخابات حقیقی، انتخاباتی است که بستر انتخاب صحیح برای مردم پدید بیاید. 🔹 اگر در جامۀ ما جابیفتد که اصل شرکت در انتخابات یک تکلیف است، آن‌وقت دچار خیلی از این چالش‌ها نمی‌شویم، مثلاً اینکه الان برخی می‌گویند «از همۀ فرقه‌های سیاسی حضور ندارند!» 🔹 خب همۀ فرقه‌های سیاسی آدم‌های دارای صلاحیت می‌فرستادند! آیا نمی‌توانستند کسانی را بفرستند که عزیزترین کسان‌شان مقیم کشورهای استکباری نباشند؟ این دیگر تقصیر نظام که نیست! مردم که نباید تاوانش را پرداخت کنند! 🔹 اصل مشارکت و مسئلۀ انتخابات نباید تحت تاثیر جنگ و دعوای فرقه‌های سیاسی مخرب قرار بگیرد. انگیزۀ مشارکت باید یک انگیزۀ سالم انسانی و الهی باشد تا جامعه به سعادت و به منافع خودش برسد. 🆔@meshkatnoor
آیا انتخابات، مهندسی شده است؟! 1️⃣ در این دوره برخی با رویت اتفاقات و حوادث اینگونه نتیجه گیری می کنند که نظام به نوعی ، مردم را برای رای دادن به نامزدی خاص ترغیب می کند و همه چیز برای رئیس جمهور شدن آن فرد مهیا شده است. در حالی که بر اساس آنچه از تاریخ انقلاب ذکر خواهم کرد ، اینگونه نیست. 2️⃣ در انتخابات اول ریاست جمهوری، در حالی که بسیاری از انقلابیون قصد داشتند آیت الله بهشتی را نامزد انتخابات نمایند، اما حضرت امام (ره) روحانیون را برای شرکت در انتخابات به عنوان نامزد منع فرمودند. همچنین فرمودند کسانی که به جمهوری اسلامی رای ندادند ، حق نامزدی ندارند. در ادامه هم شرط ایرانی الاصل بودن کار دست نامزد اصلی حزب جمهوری اسلامی( جلال الدین فارسی) دارد و او نیز از رقابت ها حذف شد. با این شرایط یاد شده ، بسیاری از مردم خواسته یا نا خواسته جذب بنی صدر شدند و او در پایان رییس جمهور گردید.در آن زمان هیچ کس نگفت که قرار است نظام بنی صدر را رییس جمهور کند. 3️⃣ در انتخابات دوم ریاست جمهوری هم بعد از فرار بنی صدر ، خود به خود جامعه، به سمت سرسخت ترین مخالف او یعنی شهید رجایی معطوف شد و ایشان هم دومین رییس جمهور مردمی شد. آن وقت هم با اینکه ۴ رقیب در مقابل شهید رجایی بودند، کسی نگفت نظام در حال مهندسی انتخابات است. 4️⃣ در انتخابات ریاست جمهوری سوم هم اوضاع کشور درگیر ترورها بود. آیت الله خامنه اي در مسجد ابوذر ترور شدند و فردای آن روز شهید بهشتی به شهادت رسید. در آن زمان در انتخاباتی زودرس ، نگاه های جامعه به سمت امام جمعه تهران که نماینده امام در شورای عالی دفاع و دبیر کل حزب جمهوری اسلامی بود، جلب شد و ایشان رییس جمهور گردید. 5️⃣ در انتخابات چهارم ریاست جمهوری ، با اینکه به دلیل اختلاف کاری آیت الله خامنه ای با نخست وزیر وقت، ایشان تمایلی به نامزدی مجدد نداشت ، اما مجدد گرایش مردم به ایشان بود و امام ایشان را برای نامزدی تکلیف کردند. 6️⃣ انتخابات پنجم در شرایطی شکل گرفت که جنگ تحمیلی تمام شده بود و امام (ره) دستور بازسازی و سازندگی داده بودند. اما روح ملکوتی ایشان طبق تقدیر الهی در خرداد ۶۸ عروج کرد و آیت الله خامنه ای که رییس جمهور بودند، از سوی خبرگان ملت ، به رهبری انقلاب اسلامی برگزیده شدند. در این میان دوباره نگاه جامعه به سوی یار دیرین امام و رهبری یعنی مرحوم هاشمی افتاد و ایشان در یک رقابت دو نفره با عباس شیبانی ، رییس جمهور شد و باز کسی نگفت همه چیز مهندسی شده است. 7️⃣ انتخابات ششم هم هاشمی رقیبی نداشت و تنها احمد توکلی توانست کمی سیاست های او را نقد کند ، اما باز هم با آرای کمتر نسبت به دوره پنجم ، آقای هاشمی رییس جمهور شد. 8️⃣ در انتخابات سال ۷۶ از روی عمد ، جریان چپ ، وابستگی خاتمی به هاشمی را کتمان کردند و او منتقد وضع موجود جلوه داده شد. او هم توانست با سخنان روشنفکرانه خود بخش نخبگانی و با طراحی پوستر سلام بر سه سید .... بخش مذهبی جامعه را با خود همراه کند. 9️⃣ مدعیان امروزی انتصابات در انتخابات، در سال ۸۰ به نوعی همه چیز را برای ریاست جمهوری خاتمی فراهم کردند و برخی همفکران و اعضای دولتش به عنوان رقیب انتخاباتی معرفی شدند و در پایان دوباره خاتمی بر مسند ریاست جمهوری تکیه زد. 🔟 در انتخابات نهم ، با اینکه معین برای ادامه ی دولت اصلاحات نامزد شده بود اما بعد از ناکامی در دور اول انتخابات، جریان اصلاح طلب تمام قامت در پشت هاشمی ایستادند تا اتصال دو جریان تکنوکرات با تجديد نظر طلب بیش از پیش نمایان گردد. در این بین ، مردم که از سیاست زدگی های دوران اصلاحات و حوادثی چون: فتنه ۷۸ و تحصن مجلس ششم خسته شده بودند، مجذوب سخنان عدالت محور شهردار وقت تهران شدند و در کارزار هاشمی _ احمدی نژاد، این شهردار تهران بود که برگزیده مردم شد. 1️⃣1️⃣ در سال ۸۸ نیز مردم به ویژه اقشار ضعیف جامعه با رویت اقدامات احمدی نژاد نظیر : سفرهای استانی، یارانه ها، مسکن مهر و... به وی روی خوش نشان دادند و برای اولین بار یک رییس جمهور در دور دوم ریاستش از دور قبلش رای بیشتری آورد. 2️⃣1️⃣ در سال ۹۲ به دلیل عملکرد ضعیف احمدی نژاد در دو سال پایانی و تلاطم بازار ، روحانی در قامت منجی با شعار مذاکره با کدخدا مورد توجه قرار گرفت. 3️⃣1️⃣ در انتخابات دوازدهم هم همه چیز متاثر از برجام و امید به چیدن گلابی های برجام گذشت . اکثریت مردم به امید گشایش اقتصادی به واسطه برجام دوباره روحانی را برگزیدند .
🔻 اما نکته پایانی: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ این مسئله که گفته می شود از قبل رییس جمهور مشخص است و رای دادن فایده ای ندارد، از برنامه های تخریبی دشمنان قسم خورده انقلاب و اسلام بوده است. حال این ماییم که در خط دشمن کار کنیم یا در خط ولایت. ✍️ سعید میرزایی 🆔@meshkatnoor
شبهه انتخابات2.pdf
1.8M
💢 فایل کتاب ✅ پاسخ به مهم‌ترین شبهات انتخاباتی 🔻 چرا نظام خود را به نمی‌گذارد؟ 🔻 من رای نمی‌دهم تا نظام از بین برود! 🔻 ۴۰سال رای دادیم چه شد؟ 🔻 در کشوری که نیست رای دادن چه معنا دارد؟ 🔻 ریشه مشکلات کشور چیست؟ 🔻 آیا ممکن است روزی رئیس جمهوری را پایان دهد؟ 📝 برگرفته از پاسخ‌های به شبهات انتخاباتی 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤔🚫علت روان‌شناختی بی‌میلی نسبت به شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ 🔹 با کسی که رای نمی دهد، چگونه مواجه شویم؟ 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 از ادعای قانون‌مداری تا حمله به شورای نگهبان؛ 🔰 حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد نوروزی، عضو هیات علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به نهادهای مشابه شورای نگهبان در سایر کشورها، به ابعاد مختلف شورای نگهبان در ایران اسلامی می‌پردازد. 🆔@meshkatnoor
💢عمل به مرّ قانون، عین جمهوریت است و تخلف از آن عبور از جمهوریت. 💢 در کدامین نظامِ دمکرات جهان ، حضور کم مردم در برخی از انتخابات، آنها را از جمهوریت ساقط کرده است که ما دومی آن باشیم!! 💢جمهوری اسلامی، نمادی از مردمسالاری دینی است که مشروعیت آن الهی و مقبولیت آن مردمی است و گویا هنوز برخی تفاوت میان مشروعیت و مقبولیت را که از اوّلیات علوم سیاسی در اندیشه اسلامی است، در نیافته اند. 💢اما نسبت به عنصر اسلامیت نظام ، باید خاطر نشان کرد که یکی از مهمترین عناصر اسلامیتِ نظام جمهوری اسلامی، وجود شورای نگهبان برای رصد قانون و شرع است و تضعیف جایگاه آن ،عبور از اسلامیت نظام است. 💢و نکته پایانی این که گویا آقای نصیری جدیدا به علم غیب هم مجهز شده اند که چند هفته قبل از انتخابات، پیش بینی قطعیِ حضور اقلیت دارند و آن را مبنای نظریه پردازی در باب اندیشه سیاسی هم قرار می دهند؟!! ✍️ محمد جعفری 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهت ورود به نشست علمی لطفا از لینک زیر، گزینه گروه فلسفه سیاسی وارد جلسه شوید. ✅http://hekmateislami.com/?page_id=10685 پخش با ترافیک رایگان از: heyatonline.ir/heyat/3129 @hekmateislami
هدایت شده از سید مهدی یار- حسینی
پذیرش مرکز تخصصی دین پژوهی علوی (کلام جدید) زمان ثبت نام تا ۲۱ خرداد با مراجعه به سایت نجاح
«کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید». امام خامنه‌ای «مدظله» 🔴جنگ شناختی و انتخابات 1400، واقعیت یا توهم؟ 🖋رسول علیزمانی 📊قسمت اول 🔻با فرا رسیدن ایام انتخابات ریاست جمهوری در ایران، دشمنان قسم خورده و منافقان داخلی و خارجی همچون گذشته با استفاده از شیوه‌ها و ابزار گوناگون تلاش می‌کنند مشارکت ملی را به حداقل ممکن برسانند و یا در صورت عدم موفقیت در این امر، تبلیغات گسترده و توأم با دروغ و سیاه نمایی دهشتناک، برعلیه کاندیدای اصلح، تلاش می‌کنند این مطلب را به مخاطب القا کنند که در صورت انتخاب فرد مورد نظر، آینده‌ای بسیار تاریک، همراه با انواع محدودیت‌های فردی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی در پیش روی شماست. سوگمندانه باید گفت برخی از افراد جامعه به جهت عدم آشنایی از شگردها، اهداف و دست‌های پشت پرده دشمن، در این تبلیغات ناجوانمردانه، تحت تأثیر القائات شیاطین و خناسان پلید قرار گرفته و با طرح ایشان همراهی می‌کنند. 🔻جنگ شناختی یکی از کارآمدترین و مؤثرترین عوامل در حیطه تأثیر گذاری بر فکر، ذهن و در پی آن رفتار افراد جامعه است. در یک تعریف ساده می‌توان جنگ شناختی را این‌گونه تعریف کرد: « تأثیر گذاری بر فکر و ذهن افراد یک جامعه با ترفندهای متنوع و با ابزار گوناگون رسانه‌ای در راستای رسیدن به هدف مورد نظر». هر چند در تقسیم بندی انواع جنگ‌ها، جنگ شناختی در ردیف جدیدترین شیوه‌های جنگ محسوب می‌شود اما واقعیت آن است که به لحاظ روش و هدف این روش جنگی، در طول تاریخ، خصوصاً از صدر اسلام و در منابع دینی و تاریخی قابل پیگیری است که اشاره خواهیم کرد. 🔻در جنگ شناختی، هدف، تأثیر گذاری بر شناخت افراد جامعه، در راستای منافع مورد نظر و مقابله با اسلام ناب و حاکمیت اسلام، از طریق خود افراد جامعه اسلامی است. این شیوه جنگی به لحاظ تأثیرگذاری و هزینه، به‌مراتب تأثیرگذارترین و کم هزینه‌ترین شیوه در مقایسه با سایر شیوه‌های جنگی است، به همین جهت امروزه مورد توجه حکومت‌های مداخله‌گر و سلطه جویی چون آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم غاصب صهیونیستی و سایر متحدان آنان قرار گرفته است. ۴_کلام‌_اسلامی ادامه دارد... 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 مصاحبه کمتر دیده شده امام! خبرنگار: شما که شخصیت دینی هستید، چرا وارد سیاست شدید؟! چرا از قالب مذهب خودتون رو خارج کردید؟! 🔹 امام خمینی قدس سره: اسلام‌ یک مذهب سیاسی است که سیاست و عبادتش مخلوط به هم است و من الان هم دارم عمل به مذهب می‌کنم! تا حالا در یک بعدش عمل می‌کردم الان هم در یک بعد دیگرش وارد شدم! 🔹 احکام‌اسلام آن مقداری که در سیاسات است بیشتر از عبادات است. 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا