eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
799 ویدیو
293 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیع‌الاول 🔸بهترین وسیله، برای دشمنان نظام اسلامی در جهت ضربه زدن و جلوگیری از ترویج پیام انقلاب به جهان ، همین مجالس است . 🆔@meshkatnoor
تبری یا تفرقه .pdf
148.1K
💠 تبری یا تفرقه ؟! 💠 آیا راه اظهار برائت از دشمنان اهل بیت در برگزاری مراسمات علنی و توهین صریح به مقدسات اهل سنت است؟ 💠 پاسخ به این سوال را در مقاله فوق 👆👆ببینید. ✍️ محمد جعفری 🆔@meshkatnoor
بهره مندی از جدیدترین مطالب اساتید برجسته ی علوم عقلی، نقلی و طب در مشهد. 🚀 پیشتازترین مرکز تخصصی در زمینه: 🔹 مدل سازی دینی 🔹 تمدن سازی 🔹 شبکه سازی 🔹 کاربردی سازی علوم دینی 💠 مدل های تولید شده و در دست تولید: 🚭 مدل ترک اعتیاد 💑 مدل روابط زناشویی 👨‍👩‍👧‍👦 مدل خانواده پایدار 👨‍👧‍👦 مدل تربیت فرزند 🌇 مدل شهرسازی اسلامی 🏫 مدارس تخصصی فلسفی و فقه تمدنی 🛠 کارگاه های نگرشی دیگر به دین 🌷🌷🌷 عضویت در کانال موسسه🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/63176758C5be3dc50e0
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
🔻«بخش بین الملل مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه های علمیه)» و «هسته علوم‌شناختی مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه و مرکز پژوهش های مجلس» برگزار میکنند: 💠 سلسله نشست های «مرزهای دانشی-سیاسی» *الهیات و هوش مصنوعی* 🔰 : *آشنایی با دانش هوش مصنوعی و نقاط تلاقی آن با الهیات* سخنرانان: 🎙 *دکتر بهروز مینایی*، دانشگاه علم و صنعت ایران 🎙 *دکتر یوریک ویلکس*، دانشگاه شفیلد انگلستان 🗓 تاریخ: شنبه، ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ⏱ زمان: ۱۹:۳۰ تا ۳۰-۲۱ 📎 لینک حضور در نشست: instagram.com/pasokhtv 📎 لینک پخش زنده نشست از تلویزیون اینترتی پاسخ: http://pasokh.tv 🖇برای جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید: https://www.andisheqom.com/fa/News/View/92558/
26.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 فیلم اظهارات پورآذر در اعلام برائت از فرقه مدعی یمانی خدمت همه دوستان و مخاطبین سالروز آغاز امامت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را تبریک عرض میکنم. چند مدتی بود دنبال فرصتی مناسب بودم که حاصل تحقیقات و مطالعات و مباحثات خود را در خصوص دعوت احمدالحسن اعلام کنم. بفضل خدا توفیق شد در این روز مبارک این خبر مهم را که حاصل عنایت امام مهدی عج به این حقیر است خدمتتان اعلام کنم. اینجانب سید حسن سید پور آذر همانطور که می دانید؛ هفت سال به دعوت احمدالحسن ایمان داشتم؛ در کتب احمد الحسن تحقیق کردم؛ مقالات متعددی در این زمینه تالیف کردم؛ در حوزه مهدویت تدریس داشتم و همچنین به عنوان مدیریت دانشکده مهدوی از طرف مسئولین منصوب شدم و برای پیشرفت علمی انصار فعالیتهای متعددی انجام دادم. اما بعد از بازخوانی و تامل دوباره و تحقیق آزادانه و بدون تعصب به این نتیجه رسیدم که اشکالات متعدد و تعارضات و تناقضات علمی بسیار و کمبودهای تربیتی و تعارضات در مواضع سیاسی اجتماعی در این دعوت وجود دارد؛ لذا به صورت رسمی اعلام میکنم که دعوت احمدالحسن را دعوت حقی نمی دانم. والسلام علی من اتبع الهدی سید حسن سید پورآذر @DavateShoom 🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اندر احوالات خدا ناباوران ؛ 👍هنگ کردن پدر آتئیست ها ، در مقابل استاد ریاضیات آکسفورد 🆔@meshkatnoor
‏دستگاه فکری ‎ امام/ولی فقیه مسئله را تبیین می کند، مسیر حرکت آینده(اهداف ‎) را بیان می کند، کلام امام انواع نظامات(اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی، سلامت...) را متناسب با ویژگی های انسانی و دیگر شاخصه ها ایجاد و در آن ها جاری می کند. این کلام ‏در صورت نیاز به نظریه، مدل ریاضی، دستورالعمل، طرح...تبدیل می شود. نظر امام قابلیت اثر گذاری در ماهیت و سیاست های حاکم بر فناوری را پیدا می کند. از همان لحظه اول که امام مسئله را می فهمد تا زمانیکه در جامعه و دولت پیاده سازی می شود نیازمند یک چارچوب است. چارجوب به شما از چگونگی ‏انجام این کار می گوید. به این چارچوب دستگاه فکری می گوییم. این دستگاه فکری باید بتواند هماهنگ کننده، شفاف ساز، دارای قابلیت ردیابی، امکان تحلیل متغیرهای کمی، کیفی و ساختاری...را برای ولایت بوجود بیاورد. همچنین این دستگاه فکری در انواع زیرنظامات نیز باید قابلیت پیاده سازی داشته ‏باشد. برای تحقق این مسیر فیلسوف، دانشمند، مهندس، فقیه باید هرکدام نقشی را ایفاء کنند تا کلام امام از طریق سبک زندگی و سبک حکمرانی در جامعه و دولت امکان مداخله پیدا کند. چارچوب این دستگاه فکری که نقش هر کدام از این افراد را در مسیر ‎ تعیین می‌کند را می توانیم ‏همان ‎ نیز در نظر بگیریم. این دستگاه به صورت چرخه ای و یادگیرنده است. این دستگاه از یک مدل هفتی که برگرفته از الگوی قوس صعود و نزول است تبعیت می کند. 🆔@meshkatnoor
جهت حضور مجازی در جلسه لطفا از لینک زیر وارد شوید. ✅https://b2n.ir/f.din
🔸 کتاب "نقش امام باقر علیه السلام در شکل گیری جامعه اعتقادی امامیه" تألیف آقای روح الله رجبی پور از آثار پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر شد. 📖 معرفی کتاب: ✍️ در این کتاب تلاش شده تا فرضیه‌هایی که پیدایش جامعه اعتقادی امامیه را متأثر از عوامل بیرونی و جریان‌های فکری انحرافی می پندارد بر پایه شواهد و مستندات تاریخی، واکاوی و شکل‌گیری جامعه اعتقادی امامیه در آغاز سده دوم هجری را بر پایه آموزه‌های امام باقر علیه السلام تبیین و تحلیل نموده و نقش مؤثر امام باقر علیه السلام در شکل‎گیری جامعه اعتقادی شیعه را به اثبات برساند. ✍️ در کتاب حاضر، نخست به وضعیت شیعیان در عصر حیات امام باقر علیه السلام پرداخته و با تأکید بر نقش محوری امام باقر علیه السلام و مهمترین دستاوردهای ایشان در عرصه اعتقادی، تحول یافتن امامیه به یک جامعه اعتقادی را نشان داده است. ✍️ کتاب حاضر در چهار فصل تالیف یافته که... ادامه مطلب 👇👇 http://www.riqh.ac.ir/post/72615 🆔@meshkatnoor
⛔️ تناقضات القران ✍️ اصغرزمانی ♦️یکی از روایت های تاریخی که بسیار نقل گردیده و بوسیله آن فلسفه و فلاسفه را در مقابل دین و اهل بیت معرفی میکنند؛ مطلبی است که مرحوم ابن شهر اشوب از جناب کندی نقل میکند.ما ابتدا اصل روایت تاریخی را نقل میکنیم و در ادامه به نقد تحقیقی آن می پردازیم. 🔻جناب ابن شهر آشوب (م 588) به نقل از کتاب «التبدیل [و التحریف]» تألیف «ابو القاسم کوفی» می‌ نویسد: «یعقوب بن اسحاق کندی (185 - حدود 252) فیلسوف عرب در عصر خود، دست به تألیف کتابی [به زعم خود] در تناقضات قرآن زد و کسی را در جریان کار خود نگذاشت. 🔻 روزی یکی از شاگردان او به حضور امام عسکری(علیه السّلام) رسید. امام به او فرمود: آیا در میان شما کسی نیست تا استادتان را از آنچه درباره قرآن می‌ نویسد، بازدارد؟ او گفت: ما شاگرد او هستیم، چگونه می‌ توانیم درباره این موضوع یا غیر آن به او اعتراض کنیم؟ 🔻امام به او فرمود: اگر چیزی بگویم به کندی خواهی گفت؟ آن مرد گفت: آری، امام فرمود: پیش او برو و از وی بپرس: آیا از نظر شما ممکن است منظور قرآن غیر از آن معانی باشد که شما گمان کرده و پذیرفته‌ اید؟ 🔻خواهد گفت ممکن است؛ زیرا اهل فهم است. پس بگو: چه می‌ دانی؟ شاید همان گونه که امکان آن را پذیرفتی، مراد قرآن غیر از آن باشد که تو می‌ فهمی و سخنان آن برای معانی دیگری به کار گرفته شده باشد. آن مرد نزد کندی آمد و سخنان امام را به او منتقل کرد. 🔻کندی که این مسأله را در سخن، امری محتمل و از نظر عقلی جایز می‌ دانست، گفت: قسم می‌ خورم که این کلام از تو نیست. آن مرد گفت: این سخنان از ابو محمد عسکری(علیه السّلام) است. کندی گفت: هم اکنون پیش او می‌ روم که این امر جز از این خاندان بر نمی‌ آید؛ آنگاه آتش خواست و همه آنچه را که نوشته بود، سوزاند و از بین برد»👇👇👇👇