🔴سلسله نشست های نسبت علم با الهیات و فلسفه
🔺نشست اول: بررسی نسبت مبانی فلسفی علم جدید با الهیات اسلامی
🎙با حضور:
#استادعبدالرسولعبودیت
#دکترابوالفضلکیاشمشکی
#دکترامیداخواناشرفیه
✍️دبیرجلسه:
#دکترسیدفخرالدینطباطبایی
📅زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
⏰ساعت: ۱۹:۰۰
🏢قم، چهار راه شهداء، ساختمان معاونت فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات، طبقه منفی1
💠مجری:کمیته مقابله با الحاد دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#سلسله_نشست_های_نسبت_علم_با_الهیات_و_فلسفه
🆔@meshkatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 رهبر سیاه پوستان مسلمان آمریکا: 90 میلیون ایرانی اعتقاد دارند مهدی می آید و حاضرند برایش جان دهند.
مردم جذابی هستند نه ؟
دلتان نمی خواهد مثل آنها باشید؟
🆔@meshkatnoor
☑️🔸 کتاب «ملاک های هویت شخصی از منظر اندیشمندان اسلامی و غربی» با روش تحلیلی ـ انتقادی در پی یافتن پاسخی صحیح به ملاک هویت شخصی است؛
🔸 ملاکی که در حلّ مسائلی چون حیات پس از مرگ، جزا و کیفرهای حقوقی و مسئولیت های اخلاقی نقش بسیار زیادی دارد.
🟡 مسئله این است که به چه ملاکی انسانِ در زمان ب همان انسانِ در زمان الف است.
🔵 در این رابطه به صورت کلی ملاک های نفس، بدن، بدن لطیف و حافظه از سوی فلاسفه ذهن مطرح شده است. هر یک از این ملاکها خود، تقریرهای مختلفی دارند.
🟢 لازم به ذکر است که این تحقیق به دنبال ملاک هستی شناختی است نه ملاک روان شناختی.
🟠 پس از بررسی و ارزیابی ملاک ها به دست می آید که تنها، ملاک نفس است که با تقریر حرکت جوهری غیرامتدادی می تواند ملاک صحیح هویت شخصی باشد.
📝 نویسنده: حجت الاسلام دکتر سیدمحمد قاضوی؛ فارغ التحصیل ارشد رشته فلسفه دین موسسه امام
🖨 انتشارات سپهر حکمت
🆔@meshkatnoor
8.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #موشن
⁉️چرا با وجود آیه «لا اکراه فی الدین...» در قرآن؛ عمل به احکام دینی اجباری است؟
#لا_اکراه_فی_الدین
#اجبار
#ارتداد
#اسلام
#نشرحداکثری
🌐 مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزههای علمیه)
🆔@meshkatnoor
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
#معرفی_کتاب
📚 تجرد نفس
🖊 نوشته حجت الاسلام و المسلمین آقای مصطفی ایزدی یزدان آبادی
مبحث تجرد نفس يکي از مباحث مهم در فلسفه است که در طول تاريخ همواره موافقان و مخالفاني داشته است. در فلسفة اسلامی و غربی گروهي همچون ابن سینا، ملاصدرا، آگوستین، دکارت و... معتقد به تجرد نفس هستند. در مقابل، فیزيکالیستها در فلسفة ذهن معتقدند انسان چیزی جز بدن مادی نیست. این کتاب تلاش میکند از طریق مبانی فلسفة اسلامی از تجرد نفس دربرابر انتقادات فیزکالیستهای غربی دفاع کند.
👈🏻 مشاهده و تهیه
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۳۰ ثانیه دیدار با یک عارف بزرگ.
حتما" ببینید.
🆔@meshkatnoor
🌸 از درگاه خدای متعال عاجزانه، خاضعانه و متذللانه درخواست میکنيم که عيدی ما را [در این سال نو] تعجيل در ظهور ولیعصر ارواحنا فداه قرار بدهد، سايهی مقام معظم رهبری را بر سر مستدام بدارد، و همهی ما را در راه انجام وظايفمان موفق بدارد.
۱۳۹۰/۱۲/۲۶
🆔@meshkatnoor
🔆 جریان شناسی مواجهه با مسئله بی حجابی در کشور
✅ در شرايط کنونی ، در مواجهه با مسئله عفاف و حجاب سه رويکرد وجود دارد:
🔴 الف) لغو حجاب قانونی و اختياری کردن حجاب:
عدهای معتقدند در حال حاضر، نظر بسياری از مردم اين است که [التزام اجتماعی] به حجاب لازم نيست و مايل نيستند حجاب داشته باشند لذا بهتر است حجاب، امری اختياری و بدون الزام قانونس باشد. ولی از آنجا که "حجاب [شرعی]" حد پوشش در حريم اجتماع است ، در صورت رها سازی پوشش و برداشتن حدود قانونی آن، طبيعی است که هيچ حدی برای پوشش نمیتوان تصور کرد و بدپوششی تا برهنگی و ارتباطات نامشروع علنی و ناهنجاري های پيرامون آن پيش خواهد رفت و به تدريج در ادامه عادی سازی ، از بين رفتن حريم عفت و حيا در جامعه، پويش همجنسگرايی و همآغوشی و... راهاندازی خواهد شد.
در نتيجه با لغو حجاب قانونی نه تنها مشکل رفع نمیشود بلکه در مسائل نازل اخلاقی و حادتر، در ابعاد گستردهتری ، مشکل تشديد خواهد شد. اما اکثريت جامعه بر اساس فطرت انسانی خود چنين وضعيتی را نمیپسندند و از اين رو حتی در کشورهای مختلف دنيا نيز برای پوشش، قوانين مختلفی وضع شده است.
🔴 ب) سکوت و حفظ وضع موجود :
عدهای ديگر معتقدند مسئله حجاب و لزوم حد پوشش در حريم اجتماع، به دلايل مختلف مانند: شرايط بحرانی کشور و وجود انبوه مشکلات اقتصادی و... جزء اولويتهای نظام نبوده و در حال حاضر مطرح نمودن مسئله عفاف و حجاب به مصلحت کشور نمیباشد.
اين گروه معتقدند در شرايطی که مردم از مسائل اقتصادی رنج میبرند ، نبايد مردم را عصبانی و ناراحت کرد بلکه بايد فعلاً از کنار اين مسئله عبور و صرفاً به رهنمودها و کارهای فرهنگی اکتفاء کرد. اين درحالی است که با چنين رويکردی ، بيش از چهل سال بعد از انقلاب بدون برنامه در دولتهای مختلف نسبت به مسئله عفاف و حجاب ، تغافل و تساهل شده است و صرفاً در حد برگزاری جلسات و بعضا تصميمات مقطعیِ کمفايده و يا مضر ، خصوصا توسط مديران دولتی اکتفا شده است و در عين حال مرتبا شعارهای زيبا و تکراری سر داده شد.
شعارهايی مانند:
☝️ اول کار فرهنگی ، ريشهای ، اصولی
☝️ اول حل مشکلات اقتصادی
☝️ اول مقابله با اختلاس و رانت و...
☝️ اول حل مشکل ازدواج، مسکن، اشتغال و...
⚠️❗️با اول و دوم کردن بيش از چهل سال است که حل اين مسئله بدون نتيجه باقی مانده و مرتبا اين شعارهای بی پشتوانه تکرار ميشوند.
اين در حالی است که سال به سال وضعيت عفاف و حجاب در جامعه بحرانی و حادتر میشود.
🚫 پذيرش و امضاء شکست بعد از گذشت اين همه سال، از رويکرد اول بسی نامناسب تر و خطرناک تر است زيرا در رويکرد اول ، نظام فرضاً خود تصميم میگيرد مسئله حجاب را رها سازی کند ولی در رويکرد دوم مجبور به شکست میشود.
🅾️ در مقابل اين انفعال، دشمن مسئله ترويج بیحجابی و بی عفتی را در اولويت قرار داده است و احساس میکند در سايه بیتفاوتی و غفلت مسئولين تصميم ساز و با هجوم همه جانبه و برنامه ريزی شده میتواند در اين تهاجم فرهنگی موفق و پيروز شود.
🚫متاسفانه در اين فرصت سوزی ، روز به روز وضع اخلاقی جامعه ، نابسامانتر می شود و هر از چندی شاهد جريحه دار نمودن عفت عمومی با حريم شکنی های جديد خواهيم بود. لذا اگر وضعيت به همين منوال، بلا تکليف رها شود، در نهايت جمهوری اسلامی در انفعال کامل‼️ نسبت به حل مسئله عفاف و حجاب ، مجبور به پذيرش شکست خواهد شد و به تبع کشور با شتاب بيشتری به سمت #آندلس_سازی پيش خواهد رفت.
🔴 ج) حل مسئله با ارائه برنامه و طرح جامع :
چنانچه بپذيريم
🔸اولا: دو رويکرد پيشين راهگشا نبوده
و
🔸 ثانيا: برای اين معضل اجتماعی راه حل وجود دارد و در عين حال نااميدی از حل مسئله پیدا نشده باشد در نتيجه بايد طرحی جامع و قابل اجراء در خصوص عفاف و حجاب ارائه شود تا کشور و کيان خانواده از اين تهديد عيان به سلامت گذر کند.
✅ در واقع بهترين رويکرد ، به جاي بیتفاوتی و پاک کردن صورت مسئله و يا ارائه نظرات شعاری، سطحی و احساسی که در دراز مدت ضررش بيشتر از فايده آن براي جامعه است، تبديل اين مسئله طی فرايندی هوشمندانه و دقيق در کوتاه مدت و بلند مدت به مسئلهای در سطح مسئوليتهای اجتماعی و ارتقاء عفاف و حجاب در اجتماع بدون تنش و بحران میباشد.
در همين راستا، ستاد امر به معروف و نهی از منکر بنا به وظيفه ذاتی و قانونی خود «طرح جامع و نقشه راه عفاف و حجاب» را تدوين و ارائه کرده است و با جمع آوري گسترده نظرات و پيشنهادات صاحب نظران، آن را کامل نموده تا در عين جهاد تبيين مسئله عفاف و حجاب و رفع ابهامات و اشکالات، بتواند طرحي جامع و کاربردي و مستمر را به مرحله اجرا درآورد.
📎دانلود طرح جامع عفاف و حجاب
📚 برگرفته از طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور
هدایت شده از روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره
12.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار میکند:
🗂 ویژه برنامه ماه مبارک رمضان 👇
📣 با حضور کارشناسان معارف دینی
⏰ هر شب در ماه مبارک رمضان ساعت ۲۳:۰۰
🔶 نشانیهای ورود به جلسه👇
🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live
🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe
🆔 @difqom
💠 کانال و سایت مؤسسه امام خمینی(ره)
🔰 https://eitaa.com/iki_ac_ir
🔰 https://iki.ac.ir
☎️ 02532113627
8.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مناجات امام خمینی(ره) در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان
🆔@meshkatnoor