eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
800 ویدیو
294 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
کاپیتان لیورپول👆👆👆👆 هم به دعا اعتقاد دارد و هم به معجزه؛ آن هم در جامعه دین گریزی مانند انگلستان. پس می توان از دنیای مدرن از دین و خدا، سخن گفت. این جاست که اگر «محاسن کلام اهل بیت(علیهم السلام)» را به دنیا عرضه کنیم ( یعنی با مخاطب‌شناسی و موقعیت شناسی، آن کلام اهل بیت(ع) را که متناسب با آن مخاطب و موقعیت است، به بِه‌ترین و مناسب‌ترین صورت بیان کنیم)، قطعا تاثیرگذار خواهد بود.
در کانال کلام جدید در سروش، دروس صوتی اساتید کلام جدید را دانلود کنید. ۱. براهین اثبات وجود خدا در نقدی بر جان هاسپرز / حمید رضا شاکرین ۲. معرفت شناسی دینی/ پناهی آزاد ۳. علم النفس فلسفی/ محمد تقی یوسفی ۴. مسائل جدید کلامی/ ربانی گلپایگانی ۵. مسائل جدید کلامی / خسروپناه ۶. و سایر مباحث فلسفی و کلامی sapp.ir/kalam_n
هدایت شده از برهان انقلاب
🔸تصویر بالا نشان میدهد که #شفقنا، خبرگزاری فعال در حوزه دین و روحانیت، نسبت به سران فتنه چه دیدگاهی دارد. 🔸از حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین #شهرستانی که همواره در مسئولیت خطیر خود سرچشمه برکات فراوانی بوده اند انتظار داریم، تا با بازنگری در هیئت تحریریه این خبرگزاری نسبت به سوءاستفاده از بیت معظم مرجعیت اقدام لازم را مبذول فرمایند. همچنین انتظار میرود که نقش سید مجتبی حسینی متوسل (جانشین کمیته تبلیغات میرحسین موسوی) مدیر فعلی این خبرگزاری در جهتگیری های شفقنا بررسی و در صورت لزوم نسبت به تغییر وی اقدام شود. 🔸مطالعات حوزوی پیشتر نمونه های دیگری از رفتارهای نامناسب شفقنا را گوشزد کرده بود. @motaleatehawzavi
صوت تدریس آموزش فلسفه، توسط استاد سربخشی بر اساس کتاب حضرت آیت الله مصباح یزدی دامت برکاته ۱. درس اول، بخش اول https://t.me/msarbakhshi/3 ۲. درس اول، بخش دوم https://t.me/msarbakhshi/4 ۳. درس دوم https://t.me/msarbakhshi/11 ۴. درس سوم https://t.me/msarbakhshi/12 ۵. درس چهارم https://t.me/msarbakhshi/17 ۶. درس پنجم و ششم https://t.me/msarbakhshi/18 ۷. ادامه درس ششم و درس هفتم https://t.me/msarbakhshi/19 ۸. درس هشتم https://t.me/msarbakhshi/20 ۹. درس نهم و دهم https://t.me/msarbakhshi/21 ۱۰. ادامه درس دهم https://t.me/msarbakhshi/22 ۱۱. درس یازدهم و دوازدهم https://t.me/msarbakhshi/23 ۱۲. درس سیزده، بخش اول https://t.me/msarbakhshi/24 ۱۳. درس سیزده، بخش دوم https://t.me/msarbakhshi/25 ۱۴. درس سیزده، بخش سوم https://t.me/msarbakhshi/27 ۱۵. درس چهارده، بخش اول https://t.me/msarbakhshi/28 ۱۶. درس چهارده، بخش دوم https://t.me/msarbakhshi/29 ۱۷. درس پانزده، بخش اول https://t.me/msarbakhshi/30 ۱۸. درس پانزده، بخش دوم https://t.me/msarbakhshi/31 ۱۹. درس شانزده https://t.me/msarbakhshi/35 ۲۰. درس هفده https://t.me/msarbakhshi/36 آدرس کانال آموزش فلسفه در سروش @amozeshe_falsafeh
هدایت شده از کانال حسین جلالی
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ ببینید: خاطره شنیدنی دکتر آقاتهرانی در مورد حضرت آیت‌الله مصباح یزدی در دانشگاه آمریکا. #فیلم #علامه_مصباح @Hosein_jalali
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | حوزه؛ مرکز آموزش و تحقق عملی معارف اسلامی 🔺️ رهبرانقلاب: #حوزه، مرکز آموزش اسلامی است. #اسلام باید فهمیده شود. اسلام فقط آموزش معرفت نیست؛ تحقق عملی این معارف هم جزو اسلام است...شما موظفید به‌عنوان عالم دین، اسلام را محقق کنید؛ این کاری است که #امام_بزرگوار کرد. ۹۸/۲/۱۸ 💻 @Khamenei_ir
‌منشور روحانیت حضرت امام خمینی (قدس سره).pdf
324.4K
🔵متن کامل منشور روحانیت امام خمینی (قدس سره)🔵 🔆روز هجدهم اردیبهشت، طلاب حوزه علمیه قم دیداری به یادماندنی با رهبر معظم انقلاب داشتند که در آن هم‌چون گذشته مطالب ارزش‌مندی مطرح شد. از ترسیم چیستی و تا پاسخ به برخی شبهات غیرعلمی و کارشناسی نشده معدود محافل و تشکل‌های . نکته جالب توجه این دیدار، چندبار اشاره و تأکید ایشان نسبت به خوانش مجدد و مکرر حضرت امام خمینی (قدس سره) بود ایشان در این زمینه فرمودند: ❇️« منشور روحانیّت را بخوانید، مکرّر بخوانید. امام به معنای واقعی کلمه حکیم بود -حکیم فقط آن کسی نیست که فلسفه بلد است- حکمت در رفتار او، در گفتار او، در نوشتار او موج میزد. » 🗞به همین مناسبت، متن این منشور گهربار را به اشتراک می‌گذاریم. گرچه وظیفه اصلی نهادینه‌سازی و ترویج علمی و عملی آن بر عهده مدیران محترم حوزه علمیه است و جامعه طلاب با امیدواری هرچه تمام منتظر تحقق میدانی آن به دست و شایسته حوزه علمیه خواهد بود. @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصل مطالب آقای سید کمال حیدری صحیح است یعنی این که ما دو نظر داریم یکی اخباری و دیگری اصولی که اولی قرآن را از حجیت می اندازند اما چند تامل در فرمایش ایشان: ۱. این دیدگاه مربوط به اخباریهای قرن ۱۰ و ۱۱ است و هیچ یک از علمای سابق محدث مانند شیخ صدوق و کلینی قایل به تحریف نبودند. ۲. ایشان از سویی می گویند اکثر علما ، دیدگاه تحریف را رد می کنند اما از سوی دیگر دارند که هنوز آن روش اخباری در حوزه حاکم است که به قرآن بی اعتنا هستند. این دو سخن با هم تناقض دارد. خیر امروزه قرآن یکی از منابع اصلی دین در حوزه هاست گرچه می توان البته در برخی موارد از مهجوریت آن هم شکوه کرد. ۳. محدث نوری که خود معتقد به تحریف قرآن بوده، کتابی نوشته به نام فصل الخطاب که روایات دال بر تحریف را جمع کرده و البته پاسخ آن ادعا هم داده شده است. ر.ک انگاره تحریف قرآن ، اقای انواری.
شاخص جدید رهبری در تحلیل دینداری جامعه ما بدون تردید نسبت به بهمن 57 معنوی ترشده است. کافیست در مظاهر باطل نمانیم و عمق دینداری را در تار وپود جامعه دقیق تر شویم. جامعه ما آگاه ترست و همین آگاهی و فهم حق و باطل خودش یک رشد قابل اعتناست. شاخص دیگر مبارزه است. رشد معنویت را باید در میزان مقاومت مردم با هجمه های زشتی و معصیت دید. این شاخصی است که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد و عده ای ظاهرگرا، معنویت را ایستا و نقطه ای ارزیابی می کنند. حال انکه رشد دینداری و اساسا تقوا در حرکت محاسبه می شود. ملاک دیگر اجتماعی شدن دین فردی است. صوفی مسلکی و دینداری در خلوت ها، قدری ندارد که قابل افتخار باشد. شاخص دیگر رشد عینی معنویت است. از شهدای مدافع حرم تا مجالس مذهبی و فعالیت های خیرخواهانه و انسان دوستانه و غیره. پیشنهاد می کنم این شبهای ماه مبارک و از ساعت 12 شب به بعد یک سر به مجالس مناجات خوانی شهر بزنید. هیات هایی مملو از جوان هایی که بسیاری شان روز بعد هم شاغلند. ❤️اما اخیرا رهبرانقلاب در تحلیل وضعیت دینداری در جامعه به یک شاخص متفاوت اشاره کردند که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. در تحلیل معنویت یک جامعه و در کنار گرایش به خوبی ها، باید ببینیم چه میزان یک جامعه از بدی و زشتی انزجار دارد و حاضرست آنرا بیان کند و برایش هزینه دهد. مثلا در کنار چهارشنبه های سفید، میزان تنفر اجتماعی ازین عمل را هم باید مورد توجه قرار داد. تنفر از کشف حجاب که یا به جهت مصالح تربیتی و اجتماعی مورد تغافل قرار می گیرد و یا در مواردی هم با نهی از منکر خودش را نشان می دهد و فیلم هایش منتشر می شود. رهبری انقلاب اینبار به همین شاخص اشاره داشتند. فرمودند یک روز در این شهر شیخ فضل الله نوری را اعدام کردند و جز عده اندکی کسی متعرض نشد اما امروز کشته شدن یک طلبه همدانی شهر و کشور را بهم می ریزد. توجه شود فقط شجاعت و جسارت بیان حق مورد توجه نیست. بلکه فهم اینکه چه کسی بر سر دارست و چرا باید چنین ظلمی شود نیز آنروزها برای مردم روشن نبود. امروز، هم آگاهی از حق رشد کرده است و هم جسارت تولی و تبری اجتماعی وجود دارد. اینهمه به جهت بستر اجتماعی و سیاسی است که جامعه را حق طلب و ظلم ستیز بار میاورد. هرجامعه ای ممکن است نسبت به کشتن یک بیگناه متاثر شود، اما وقتی حادثه هویت ایدئولوژیک می گیرد ماجرا متفاوت و موجب برانگیختگی اجتماعی می شود. ❤️اغلب ما اوج حق طلبی دوران طاغوت را بیشتر در قصه لوطی های شهر خوانده ایم. آنجایی که قهرمان قصه مقابل تعرض لات محل به ناموس مردم می ایستد و غیرتی می شود. اما انقلاب ابعاد این قصه ها را برای ما جابجا کرد. لوطی های رویایی یک محله را به ابعاد حقیقی یک ملت توسعه داد که فراتر از جاهل های کلاه شاپویی، مقابل اراذل و اوباش جهانی رگ غیرت شان برجسته می شود. این نشان رشد معنوی یک ملت نیست؟
به بهانه تعرض به دانشجوی محجبه؛ دو سه جمله با چادری‌ها... محسن مهدیان نوشت: تذکر: حجاب در اسلام منحصر به چادر نیست. چه بسیار زنان عفیفه ای که بدون چادر حجاب دارند و حریم شان پاک و شریف است؛ ولی غرض این متن اساسا حجاب نیست. و اما... چند جمله با دختران چادری: اگر چادر را میراث قوم و تبار دانسته اید؛ سلمنا. اما قصه امروز، کهنه سنت گذشته گان نیست! اگر چادر را مصونیت دانسته اید؛ حق است. اما ماجرا ازین نیز فراتر است! اگر چادر را حجاب برتر دانسته اید؛ الحمدالله. اما باز هم کم گذاشته اید! متعالی ببینید! چادر امروز، نماد ایدئولوژی است. نشانه زندگی مومنانه است. هویت زن انقلابی است. چادر را فراتر از حجاب ببینید. چادر امروز ابزار مبارزه است. سیاهی چادر امروز، کراهت که هیچ؛ تقدس رزم سیاسی است و جبهه ای را مدد می دهد... باید قدر دانست و نسبت به این هویت انقلابی معرفت داشت. بروز اجتماعی دختر چادری با همه لوازم و شرایط حیاگونه اش، ذکرست و عبادت. همانطور که قانون دَری اباحه گرها، حیا و عفاف این مردم را هدف گرفته است، گام های استوار دختران چادری فراتر از حجاب شخصی، یک جامعه را به حجاب می کشد. دقیقتر ببینیم! ماجرا اصلا حجاب و غیرحجاب نیست. داستان یک هجمه تمام عیارست که یک وجهش آرایش جنسیتی علیه دین و دنیای این مردم است. حجاب و البته چادر راه و مسیر مبارزه زنان ماست و البته هزینه هم دارد...چه آنکه سیاهی اش بر خناسان داخلی و خارجی، چشم خراش است. طبیعی است که آنچه درین سطور از ظاهر حجاب رفت، به پشتوانه باطن ایمانی و معرفت انقلابی زنان ماست که قدرت ساز می شود. تعرض به دختر چادری در تجمع دوشنبه سیاه دانشگاه تهران را حالا دقیق تر یافتیم! و این داستان ادامه دارد...
هدایت شده از فارس پلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واقعا این همه سخت‌گیری لازمه؟! 🔸از ممنوعیت شلوار جین تا سوهان زدن ناخن‌ها در دانشگاه! - کانال #فارس_پلاس: @Fars_plus