eitaa logo
معیار تیکمه داش
102 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ ۹ مخرج مشترک ویرانگر رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که برای مطالبه گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید. اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟ ✅این ۹ مورد را مرور کنیم: 1️⃣یکم. مطالبه گری بی مبنا شعار عدالتخواهی را چه کسی در این عصر به بروز و ظهور کشاند؟ امام خمینی با شکل گیری انقلاب. پس پی گیری چنین ارزشی را هم باید از مکتب امام گرفت. با این توضیح لازمست پیش از مطالبه گری، نظام اندیشه و مبانی انقلابی مان را تقویت کنیم. نسبت ولایت با عدالتخواهی. نسبت قانون با عدالتخواهی. نسبت مصلحت با عدالت خواهی و ... در غیر این صورت عدالتخواهی شبه مارکسیستی یا عدالتخواهی خوارجی و متحجرانه، در دامن مخرج مشترک با دشمن خواهد نشست. 2️⃣دوم.مطالبه گری غیراخلاقی مطالبه گری که در آن اخلاق رعایت نشود بدون تردید همسفره با شیطان است؛ ولو با نیت های خیرخواهانه و انقلابی باشد. روح و معنای مطالبه گری انقلابی همین اخلاق و شریعت است. کسی که بی اعتنا به اخلاق باشد، عدالتخواهی اش ظالمانه است. 3️⃣سوم. مطالبه گری کور مطالبه گری که به علت های عمیق و اصلی توجه نمی کند و تنها مصادیق را فریاد می کند، مطالبه اش کور است. این مدل مطالبه گری چون علت ها را نمی بیند قدرت فهم اصل و فرع را ندارد و فرع را جای اصل و برعکس فریاد می کند. چنین مطالبه گری تنها به یک داد زن تقلیل می یابد. 4️⃣چهارم. مطالبه گری خیال انگیز مطالبه گری خیال انگیز، آرمانگرایی بدون واقع بینی است. کسانی که بی اعتنا به واقعیت ها برای رسیدن به آرمان ها، فریاد می کشند سهم بالایی در ناامیدی خود و دیگران دارند. این دسته کمک می کنند غرض دشمن محقق شود و آنهم ناامیدی از اصلاح و حرکت است. 5️⃣پنجم. مطالبه گری در بن بست مطالبه گری که در آن هیچ راه حل معقول و متکی بر واقعیت و کارشناسی ارائه نمی شود، مطالبه گری در بن بست است. مدلی که هیچ روزنه روشن و شفافی از امکان اصلاح نشان نمی دهد. 6️⃣ششم. مطالبه گری کاریکاتوری این مدل مطالبه گری فقط سیاهی ها را می بیند و قدرت دیدن سیاهی در کنار زیبایی ها و دارایی ها را ندارد. از منظر این مطالبه گری آدم ها یا صفرند یا یک و با هر خطا شمر می شوند و در نتیجه جز معصوم کسی در دایره جبهه حق نمی ماند. 7️⃣هفتم. مطالبه گری شتابزده مطالبه گری که هرچی دید و هرچه دستش رسید را سر دست می گیرد و پیش از آنکه نسبت به درستی آن علم پیدا و تحقیق کند دست به افشاگری می زند. 8️⃣هشتم. مطالبه گری سوپرمنی مطلبه گری که هدفش تنها و تنها شهرت و لایک و فیو و ممبر است. این نوع مطالبه گری هدف نهایی اش اینست که بت من و سوپرمن شود و برای این راه تلاش می کند همه نهادهای نظارتی و قضائی را تعطیل معرفی کند تا از خود یک قهرمان دست ساز بسازد. 9️⃣نهم. مطالبه گری فریبنده این نوع مطالبه گری یک فریب بزرگ برای ایجاد خطای ادراکی است چرا که با ساخت تعمیم های ناروا، یک جز و مصداق را گرفته و به کل تعمیم می دهد. این مدل مطالبه گری روش اصلی خناسان و رسانه های شیطانی است که با کنار هم قرار دادن چند مصداق تلاش می کنند همه چیز را سیاه تصویر کنند. ✅و در نهایت؛ اگر قرار باشد این 9 خطای فاحش را در یک گزاره خلاصه کنم چنین خواهد بود: اگر نقطه پایان یک مطالبه را گذاشتیم و در نهایت مخاطب از گذشته و آینده انقلاب ناامید شد بدانیم که به اسم عدالت و عدالتخواهی، بزرگترین ظلم را رقم زده ایم. فرقی هم نمی کند نیت مان عدالتخواهی یا انقلابی گری یا اصولگرایی یا اصلاح طلبی است؛ هرچه باشد مخرج مشترکش، طاغوت است ولاغیر. 📝 محسن مهدیان @rahrovanevelayat2
💢رد پای سرویس‌های بیگانه در فتنه ‌انگیزی اخیر ۱) مقارن با تحریک چند راننده اتوبوس برای عدم جابه‌جایی مسافران در مسیر‌های طولانی غرب-شرق و جنوب-شمال تهران که می‌توانست موجب نارضایتی مردم شود، دو تبعه فرانسه هنگام خروج از کشور در فرودگاه امام خمینی بازداشت شدند. ۲) آنها در پوشش گردشگر به مدت ده روز در ایران حضور یافته بودند. اما سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه بود که به همراه همسرش به تهران آمده و با برخی عناصر فعال در حوزه‌ براندازی و نافرمانی مدنی ارتباط گرفته بود. ۳) همزمان، رضا شهابی که به همراه برخی دیگر و با هدایت برخی سرویس‌های بیگانه، در حوزه کارگران شرکت واحد فعالیت می‌کند، بازداشت شد. او قبلا در پوشش شرکت در کنگره س‌ژ‌ت در شهر دیژون، به فرانسه رفته و برخی آموزش‌ها و ارتباطات را دریافت کرده بود. شهابی سفری هم به ‌ترکیه و آلمان داشت. ۴) در کنار شهابی، زنی به نام مریم اسدالهی معروف به انیشا هم به اتهام ارتباط و همکاری با تیم برانداز خارجی بازداشت شده است. فرد دیگری که به اتهام ارتباط مشکوک خارجی و اقدامات ضدامنیتی توسط مراجع ذی‌صلاح بازداشت شده، سعید مدنی، از عناصر مرکزیت گروهک موسوم به ملی مذهبی است. ۵) برخی اعضای مرکزیت این گروهک (تقی رحمانی،رضا علیجانی و...)، به همراه برخی مشاوران موسوی در فتنه سبز، پس از فرار از ایران در پاریس مستقر شده و در کنار سازمان ‌تروریستی منافقین، زیر چتر سرویس جاسوسی فرانسه که هماهنگ با سرویس‌های آمریکا، اسرائیل، انگلیس عمل می‌کند، قرار گرفتند. ۶) پاریس از سال 88 تبدیل به ترمینال فعالیت دو طیف فراری «اصلاح‌طلبان افراطی» و «گروهک ملی-مذهبی» شد که با عنوان شورای هماهنگی سبز دور هم جمع شدند؛ اردشیر امیرارجمند، رحمانی، علیجانی، کاظمیان، روستایی (عضو شورای سردبیری شرق،برخی اعضای باند مهدی هاشمی معدوم و روزنامه‌نگاران فراری. ۷) موضوع دیگر، کانال آمدنیوز (‌ترمینال ارتباطی داخل و خارج) است. پیش از بازداشت وانتقال به ایران، تحت حفاظت شدید نیروهای امنیتی فرانسه قرار داشت. آمدنیوز در فتنه دی 96 و آبان 98 فعال بود. زم سال97 در گفت‌و‌گو با یک شبکه ضدانقلاب، پروژه کارفرمایان امنیتی خود را اینگونه بازگو کرد: ۸) زم: در انتخابات96 این‌جور نبود که بگوییم اصلاح‌‌طلبیم یا عاشق روحانی. مجموعه ما تحلیل امنیتی داشت. می‌خواهم بازش نکنم تا قضایای دیگر اتفاق بیفتد. آیا اگر رئیسی یا قالیباف سر کار بود، این مشکلاتی که در کشور وجود دارد، الان بود؟ این تظاهراتی که ایجاد شد، آیا بود؟ ۹) زم: ما براساس تحلیل امنیتی به این نتیجه رسیدیم که باید برویم پشت‌سر فردی مثل روحانی. کشور باید به نقطه جوش می‌‌رسید و اگر آدمی مثل رئیسی یا قالیباف سر کار می‌‌آمد، کار به نقطه جوش نمی‌‌رسید. ۱۰) طیف مدعی اعتدال و اصلاحات که پس از شکست در فتنه سیاسی در سال 88، آدرس تحریم‌های فلج‌کننده را به مقامات آمریکایی داده بود، با موج‌سواری و ادعای لغو تحریم‌ها، در سال 92 توانست به دولت و سپس مجلس برگردد و به مدت 8 سال، موجب عقبگرد بی‌سابقه اقتصاد کشور شود. ۱۱) آنها با معطل‌کردن کشور در برجام و تعطیلی تولید داخلی و صادرات، موجب تشدید تورم و رکود شدید و انباشت کسری بودجه و بدهی‌های دولت شدند و سرانجام دولت را با خزانه خالی و دارای کسری‌های شدید تحویل دادند، در حالی که تورم را هم به 60 درصد رسانده بودند. ۱۲) پس از اخراج از دولت و مجلس، خط دیگری در دستور کار منافقین قرار گرفت: موج سواری روی نارضایتی‌ ناشی از سوءمدیریت خود، تحریک به تجمع و مطالبه افزایش حقوق‌، با اینکه در دولت می‌گفتند خزانه خالی است و تزریق نقدینگی، به‌ جای تامین معیشت، موجب تشدید تورم و فشار بیشتر بر مردم می‌شود. ۱۳) سخنان تیر۹۶ وزیر اطلاعات مبنی بر اینکه «همزمان با ناتوی فرهنگی ونظامی، با ناتوی اطلاعاتی مواجهیم»، به اتاق مشترک سیا،MI6، موساد و سرویس فرانسه (DGSE) اشاره دارد. اخیرا همزمان با تجمع فسیل های منافقین مقابل کاخ سفید، شاهد سفر دزدانه پمپئو به کمپ ‌تروریستها در آلبانی بودیم. ۱۴) چند سال قبل «سباستین سورن» دبیر دوم سفارت انگلیس و «شارلوت لوپز» رایزن سیاسی سفارت فرانسه در تهران، هنگام فیلمبرداری از مراکز حساس نظامی و امنیتی در منطقه مرزی کردستان بازداشت شدند. آن زمان، فرانسوا- سنمو (مدیر بخش اطلاعات سازمان جاسوسی فرانسه) سفیر فرانسه در تهران شده بود. ۱۵) بازداشت سفیر انگلیس به هنگام تحریک به اغتشاش در سال 98 و اعترافات حسین رسام(رابط سفارت انگلیس) از جمله شواهدی است که از نقش‌آفرینی برخی دیپلمات‌های بیگانه در فتنه‌انگیزی‌ها حکایت می‌کند. رسام در دادگاه: «در طول 5 سال اخير، 130 نفر و طي يک سال اخير 50 نفر را جذب سفارت کردم ». 🔹روزنامه کیهان ✍ 🍃🌹ـــــــــــــــــــــ @rahrovanevelayat2
🇮🇷 📝 | چرا تبیین کنیم؟ 🍃🌹🍃 🔻 فرقی نمی‌کند مسلمان باشی یا مسیحی... شیعه باشی یا سنی... زن با‌شی یا مرد... بزرگ باشی یا طفلی خردسال... اگر اهل تبیین باشی تو را بر نمی‌تابند، حذفت می‌کنند. یک روز از صحنه روزگار، یک روز از صفحه اینستاگرام، توئیتر و فیسبوک 👌 آری بسته به تبیین‌گری توست هرچقدر عمیق‌تر، دقیق‌تر، ظریف‌تر تبیین کنی و از راستی‌ها، خدمت‌ها، مقاومت‌ها روایت کنی حتی از جنازه‌ی بی‌جان تو و عکس تو در دست مردم نیز می‌ترسند. ❌اما اگر اهل تحریف باشی، تو را عاشقانه که نه!.. مانند گاوی شیرده نوازشت می‌کنند. یا.. در محافل خود، خوشحال از پادویی تو، برایت کف می‌زنند. ✅ حال انتخاب با توست😊 می‌خواهی آزاده باشی و تبیین کنی یا گاو باشی و تحریف کنی.🙂 🔸 اما بدان اگر تبیین را برگزیدی در بیان حق مقاومت کن. حتی اگر مجبور باشی هر شب درِ خانه ی مردم غافل را یک به یک بکوبی تا روشنگری کنی. حتی اگر صدای گریه های شبانه‌ات گوش دنیا را بیازرد. حتی اگر با لگد به پهلویت زنند. حتی اگر تو را به اسیری برند. 🔺 «حتی اگر سرت را با گلوله بزنند.» آری فرق نمی‌کند تو کِه باشی.. حق را روایت کنی... تو را شهیدت می‌کنند. ✍ زینب نجیب | | @rahrovanevelayat2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شما اون وقت که مملکت گل و بلبل بوده اصلا نبودید. همه چیز عالی محاصره اقتصادی هم نبودیم 👤 عبدالله گنجی @rahrovanevelayat2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد ‌: وقتی دعا می کنیم گاهی به دامان‌مان ریخته‌ می‌شود گاهی به حسابمان؛ خیلی از بلاهایی که دفع می‌شوند به خاطر دعاهایی ست که شما فکر می کنید مستجاب نشده @rahrovanevelayat2
16.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 | آنچه از هلند نمی دانید ... مقایسه زندگی در هلند با ایران عقب افتاده؟! 🍃🌹🍃 | @rahrovanevelayat2
❓چرا زنان مسلمان با مردان نامحرم دست نمیدهند؟ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺍﺯ ﻋﺎﻟمی ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺯﻥ ﺑﺎ ﻣﺮﺩ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟ ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺁﯾﺎ ﺗﻮ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺍﻟﯿﺰﺍﺑﺖ ﺩﺳﺖﺑﺪﻫﯽ؟ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ : ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮐﻪ ﻧﻪ ، ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩند ﮐﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﻫﻨﺪ . ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎی ما ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺩﺳﺖ ﻧﻤﯿﺪﻫﻨﺪ . 👏👏 ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩ : ﭼﺮﺍ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﻮ ﻫﺎ ﻭ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ می پوﺷﺎﻧﻨﺪ ، ﯾﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ؟ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺎﻟﻢ ﺗﺒﺴﻤﯽ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ، ﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺩﻭﻣﯽ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﻗﯽﮔﺬﺍﺷﺖ . ﺑﻌﺪﺍ ﻫﺮ ﺩﻭﯼ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺎﮎ ﺁﻟﻮﺩ ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﮔﻔﺖ : ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﻣﯿﮑﻨﯽ؟ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ ﮔﻔﺖ : ﻫﻤﺎﻥ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ ﮐﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﺩﺍﺭﺩ . ﻋﺎﻟﻢ ﮔﻔﺖ : ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ مي كنند . اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
زنی به عالمی که زنان را به پوشیدن حجاب و ترک بدحجابی دعوت می‌کرد اعتراض نمود و گفت: چرا مردان، چشمان خود را فرونمی‌بندند؟ عالم به او گفت: اگر ظرفی از عسل داشته باشی و مگس‌ها بر آن جمع شوند چگونه آنها را دور می‌کنی؟ زن پاسخ داد: روی ظرف را می پوشانم. عالم گفت: زن نیز اینگونه است زیرا اگر زیبایی‌هایش را بپوشاند افراد مگس‌صفت از او روی می‌گردانند. ‌ اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
❤️ مرحوم حاج‌ اسماعیل دولابی فرمود: 🍃 ما مثل بچه‌ای هستيم كه‌پدرش دست اون‌رو گرفته تا به‌جايی ببرد، در طی مسير از بازاری عبور می كنند. بچه‌شيفته ويترين "مغازه"ها می‌ شود و "دست" پدر را رها می كند و در بازار گم میشود. وقتی هم‌ متوجه می‌شود كه ديگر پدر را نمی‌بيند. گمان می كند پدرش گم شده است، در حالی‌ كه خودش گم شده است. "انبياء"و "اولياء"، پدران خلقند. و دست خلائق را می‌گيرند تا آنها را به‌ سلامت از بازار دنيا عبور دهند . غالب " خلائق " ، شيفته متاع‌های دنيا شده‌اند. آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف هم گم‌و غائب نشده ، ما " گم" و "محجوب" گشته ايم اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج🎋
🔴 *می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نمی‌کنند جزو خاذلین قرار گیرند ✅نور إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ إِذا كانُوا مَعَهُ عَلى‌ أَمْرٍ جامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ «62» مؤمنان (واقعى) تنها كسانى هستند كه به خدا وپيامبرش ايمان آورده و هرگاه با پيامبر بر كارى اجتماع نمايند، بدون اجازه او نمى‌روند حجه الاسلام پناهیان 🔻با این‌همه آدم خوب و فهمیدۀ جامعۀ ما، فضای مجازی باید محلّ تهدید دشمن باشد نه ما! 🔻طبق آیۀ قرآن، وقتی ولیّ امر جامعه یک «امر جامع» را مطرح کرد باید برنامۀ زندگی ما بر اساس آن تغییر کند 🔻با پاسخ دادن به یک شبهه می‌توانی نامت را جزو مجاهدین ثبت کنی؛ مثل عمّار! ____ خیلی از آدم‌های خوب و معتقد نمی‌دانند که «امر جامع» چیست؛ با اینکه در قرآن تصریح شده «...وَ إِذَا كَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ يَذْهَبُوا حَتَّى يَسْتَأْذِنُوهُ» وقتی پیامبر(ص) یک مسألۀ مهمِ دارای اولویّت در جامعه را اعلام می‌کند، کسی نباید از نزد پیامبر(ص) برود مگر اینکه اجازه بگیرد؛ این آداب اطاعت از ولیّ خدا را نشان می‌دهد. تقاضای بنده این است که این آیه قرآن را در مساجدمان نصب کنیم تا همه با آن آشنا بشوند. وقتی ولیّ‌فقیه یک امر جامعی را مطرح می‌کند، انسان مؤمن، امر جامع را رها نمی‌کند که دنبال کارِ خودش برود بلکه برنامۀ زندگی‌اش را بر اساس آن، تغییر می‌دهد. الآن ولیِّ امر جامعۀ مسلمین یک امر جامع به‌نام «جهاد تبیین» را مطرح کرده و فرموده: جهاد تبیین، واجبِ فوریِ عینی است! این باید در زندگی و برنامه‌های ما تفاوت ایجاد کند، متأسفانه خیلی‌ها برنامۀ زندگی‌شان را تغییر نداده‌اند تا به جهاد تبیین برسند! طلبه‌ای که بعد از امرِ جامع «جهاد تبیین»، برنامۀ زندگی و کار و تحصیلش هیچ تغییری نکرده، آیا می‌تواند به مردم، دین یاد بدهد! ⁉️من چه‌کار می‌توانم انجام بدهم؟ ✅مثلاً یک گوشیِ موبایل دستم هست، لااقل می‌توانم چهار تا پیام بگذارم، لایک کنم، چند تا پیام را فوروارد کنم، یا می‌توانم برای چهارتا صفحه، فالوور بشوم، بالأخره باید یک حرکتی انجام بدهم! ✅قرآن می‌فرماید: اگر ایمانت خیری نرسانده باشد، روز قیامت این ایمان به‌دردت نمی‌خورد! «لا يَنْفَعُ نَفْساً إيمانُها لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ في‏ إيمانِها خَيْراً» امام‌باقر(ع) فرمود: منظور از این خیر، نصرت امام است؛ ⬅️ یعنی ایمانش باید به ما اهل‌بیت (یا به خطّ اهل‌بیت) کمک کرده باشد، کمک با زبان هم مثل کمک با شمشیر است! با اینکه هر سال طرفداران انقلاب از نظر کمّی و کیفی بهتر و بیشتر از سال قبل می‌شوند اما اکثر حزب‌اللهی‌ها فکر می‌کنند که هر روز دارد وضع خرابتر می‌شود، چرا؟ چون همه ساکتند! در تظاهرات‌ها که جمع می‌شوند، می‌گویند «عجب جمعیّتی! این‌همه محجّبه، این‌همه انقلابی!» چرا تعجّب می‌کنند؟ چون وقت‌های دیگر، همه خاموشند، لذا معلوم نیست که تعدادشان زیاد است. ✅پیامبر(ص) به عمّار یاسر که در مقابل شبهه‌افکنی یهودیان مدینه ایستاد جوابشان را داد، می‌فرماید: «فَأَنْتَ مِنَ الْمُجَاهِدِينَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الْفَاضِلِينَ» شما هم می‌توانید همین‌طوری، نام خود را جزو مجاهدین در راه خدا ثبت کنید. دین با کلاسِ اصول عقائد و با تبلیغ توسّط علما و اهل حوزه باقی نمی‌ماند. دین با دولت و حکومت هم باقی نمی‌ماند؛ اگرچه دولت رسول‌خدا(ص) و حکومت عدل علی(ع) باشد! دین با زبان همۀ مؤمنین باقی می‌ماند؛ وقتی حرف دین بر زبان همه جاری شد، باقی خواهد ماند. ⬅️آدم حزب‌اللهی منتظر نشسته و می‌گوید: اگر اوضاع اقتصادی خوب بشود، إن‌شاءالله همه انقلابی می‌شوند! حکومت علی(ع) که مشکل اقتصادی نداشت. ⁉️پس چرا آن‌گونه شد؟ حضرت می‌فرماید: چون شما در مقابل باطل، ساکت ماندید و نگفتید «این غلط است» لذا امثال معاویه بر شما مسلّط می‌شوند. با این‌همه آدمِ خوب و فهمیده‌ای که در جامعۀ ما هست و با این فضای مجازی که در اختیار همه است؛ نه‌تنها فضای مجازی نباید محلّ تهدید جامعۀ ما باشد بلکه باید محلّ تهدید دشمن باشد، و محلّ فرصت ما باشد؛ البته اگر این ساکتین از خواب بیدار بشوند! خدا برخی از ساکتین-البته نه همۀ آنها- را در قرآن لعنت می‌کند چرا؟ چون یک جایی باید یک حرفی را بزند، اما نمی‌زند. ✅می‌ترسم کسانی که در جهاد تبیین مشارکت نکردند و بر این امر جامع مقیم نشدند، خدای ناکرده جزو خاذلین قرار بگیرند. ✍️ @rahrovanevelayat2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥| ▪️◾️▪️ 🌺 امام خمینی رحمه الله علیه: با ترور شخصیت‌های بزرگ ما، اسلام ما تایید می شود... | | @rahrovanevelayat2
🔎شرایط بحران و پروتکل‌های رسانه‌ای در جهت مدیریت افکار عمومی 1⃣از افسران عملیاتی سپاه قدس در قلب تهران شده و به شهادت می‌رسد و حال افکار عمومی را از وضعیت امنیتی و دلایل این نفوذ نگران می‌کند. 2⃣ساختمان سقوط می کند و عده ای از مردم آبادان زیر آوار می‌مانند و فوتی و زخمی می‌دهیم و باز هم تولید نگرانی جدیدی رخ می‌دهد. 3⃣هواپیمای آموزشی اف۷ در اصفهان می کند و خلبان و کمک خلبان به شهادت می‌رسند و باعث تاثر و ناراحتی دیگری می‌شود. 4⃣هوای تهران بد است و در برخی از اخبار، این شهر به تبدیل شده و مدارس تعطیل و ادارات نیمه تعطیل اعلام می‌شوند. 5⃣اخبار آبله میمون در خبرگزاری ها دست به دست می‌‌شود و از علایم و نگرانی ها و روش های پیش‌گیری اش گفت و شنود می‌شود. ▶️این حجم از وقتی در رسانه ها تیتر یک شده و در صفحه نخست جراید، کار می‌شود، جای تامل و بازبینی در زمین رسانه ای را ایجاب می‌کند تا دچار نشویم. 🔸اساسا و افزایش استرس اجتماعی اگرچه مصرف خبر را افزایش می‌دهد و تولیدکنندگان خبر را به تحریک بیشتر و ادامه دادن این فضا مجاب می‌کند، نتیجه معکوسی در مهندسی اجتماعی را در بر خواهد داشت. 🔸نوع ضریب دادن به اخبار و فکت‌های خبری خاص و لاغری و فربهی رویدادها در رسانه ها، مهترین ابزار ارباب خبر و رسانه جهت نظم بخشی یا و هرج و مرج در سطح جامعه است. 🔻این مسئولیت پذیری در جرح و تعدیل اخبار و مدیریت صفحه نخست جراید، به معنای نگفتن واقعیت ها نیست و در ذهنیت مخاطبین، مدنظر نگارنده بوده تا مخاطب بتواند بدون تنش و حاشیه با واقعیت ارتباط گرفته و کنشگری اش را تنظیم و متناسب با سایز واقعیت نماید. 🔹رسانه‌ها در ساخت باور و تزریق‌ ذائقه و کاشت رفتار، نقش راهبردی داشته و در یا اضطراب در میدان افکار عمومی، بازیگر اصلی و به اصطلاح، نامبر وان محسوب می‌شوند. 🔹اما در شرایط خاص، رسانه مسئولیت پذیر و در خدمت مردم، محور کنشگری اش را و بالا بردن قدرت ذهنی و تحلیلی مردم قرار داده و کلیک خور بودن و سوءاستفاده از تیترها، تصاویر و محتواهای پرکلیک، آن ها را از هویت یک رسانه مسئولیت پذیر، فارغ نمی‌کند. ⬅️تفاوت با دو نوع رسانه چالش‌محور و منفعل؛ ۱. در تبیین بموقع و روایت درست ۲. در آرامش بخشی و راهکار محور بودن و ۳. در مطالبه چرایی‌هاست. دلیلش هم ساده است؛ خودش را بخشی از راه حل می‌داند نه صورت مسالهعلیرضامحمدلو، کارشناس و پژوهشگر رسانه @rahrovanevelayat2