*سفیری برای زمان های حساس و مهم!!
تاریخ روابط ایران وانگلستان به روابط ارغوان شاه از نوادگان هلاکوخان و شاه ادوارد در قرن ۱۷ میلادی بر می گردد.
اولین هیأت نمایندگی ثابت بریتانیا نیز از سال ۱۲۰۰ هجری شمسی در تهران مستقر شدند. اگر از نقش سفرای انگلستان در انعقاد عهدنامه گلستان، جدایی افغانستان و بحرین از ایران، امتیازهای رویتر و دارسی و قحطی بزرگ در ایران و صدها خیانت از این دست در حق مردم ایران بگذریم از نقش آنها درفتنه ۸۸ نمیتوانیم به سادگی عبور کنیم.جایی که حسین رسام کارمند اسبق سفارت انگلیس در تهران در اعترافات صریح خود از ارتباط گیری سفارت با اصلاح طلبان، نفوذ در ستاد کاندیداهای انتخابات، حضور فعال در اغتشاشات و .... سخن می گوید.
اکنون و با خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم هاو همزمان با جنگ اقتصادی علت تعویض سفیرروباه پیر استعمار چه پیامی میتواندداشته باشد؟ !!
آقای سفیر"راب مک کایر" در توئیتی با وقاحت اذعان می کند: « خوشحالم از اینکه در چنین زمان حساس و مهمی برای ایران، من به عنوان سفیر می توانم به انجام تمامی مسئولیت هایم بپردازم» ؛ آری جناب سفیر با وقاحتی مثال زدنی از زمان حساس برای ایران! و از عزم راسخ برای انجام مأموریتهای محوله اش می گوید.
تاریخ شهادت می دهد هرگز سیاست های استعماری روباه پیر پایان ندارد فقط مهره های اصحاب ملکه در زمان های حساس! برای توطئه نوین و روشی جدید آپدیت می شوند!
*✍ وحید محبی
@meyarpb
جنگ اراده ها و تدبیرها*
تقابل بين کشورها مي تواند به شکلهاي مختلفي بروز و ظهور پيدا کند.گاهي اوقات اين تقابل بشکل جنگ نظامي رخ ميدهد و زماني تقابل در قالب تحريم و محاصره اقتصادي نمايان ميشود.اما پشتوانه هرگونه تقابلي را بايد تقابل اراده ها دانست. يعني تا زماني که اراده مصممي براي تقابل وجود نداشته باشد جنگ،تحريم و ... رخ نخواهد داد. تقابل اراده ها تاآنجايي اهميت پيدا کرده است که کشورها سعي ميکنند به هرطریق بر سيستم محاسبات رقيب يعني اراده آنها تأثير بگذارند به گونه اي که اين تغيير محاسباتي منجر تسليم کشور مقابل شود و از طرفي ديگر رقيب را به اين باور برسانند که خوداراده اي مصمم بر رفتار خويش دارند.شرايطي که امروز بين کشور ما و آمريکا وجود دارد را مي توان تقابل اراده ها دانست و هرکدام از طرف ها سعي ميکنند به طرف مقابل ثابت کنند که اراده آنها براي اقدام جدي است. براي اثبات اين ادعا مي توان دو دليل و چند شاهد مثال را مطرح کرد. آمريکايي ها توان حمله نظامي به ايران را ندارند و حتي متحدان منطقه اي آنها جرأت چنين اقدامي را نيز به خود نمي دهند. ترامپ پس از رسيدن به قدرت تمام ناوهاي نظامي خود را از خليج فارس خارج کرد،در يمن و سوريه در بعدنظامي نتوانست کاري انجام دهد تا با تغيير معادلات ميداني درعرصه سياسي دست برتر داشته باشد و اين درحاليست که تبعات حمله نظامي به ايران تاحدي است که فرماندهان عالي نظامي آمريکا هرگزچنين موضوعي رامطرح نکرده اند حتي رژيم صهيونيستي که بارها جمهوري اسلامي ايران را تهديد به حمله نظامي کرده بود بعد ازدريافت پاسخ قاطع ايران به حمله "تي فور" و هدف قرار گرفتن چند مرکزنظامي خود در جولان بلافاصله از مواضع خود عقب نشيني کرد.
در موردي ديگر آمريکا مدعي است که جلوي صادرات نفت ايران را به طور کامل مي گيرد در حالي که کارشناسان نفتي دنيا اظهار مي کنند که اگرچه کاهش شديد صادرات نفت ايران ممکن است وليکن قطع صادرات نفت ايران ،حتي کاهش آن به زير يک ميليون بشکه در روز براي آمريکا امکان پذير نيست.
در دو مورد بالا در حالي آمريکا تهديد مي کند که عملا امکان تحقق آنها وجود ندارد.همانطور که گفته شدهدف تحقق «تهديد »نيست بلکه «باور تهديد» است و دقيقا همين باور بسياري از مشکلات راحل کرده و يا تشديد مي کند.براي نمونه زماني که آمريکا از برجام خارج شد اعلام کرد که تحريم ها پس از يک دوره 90روزه و برخي 180 روزه بر ميگردند و پاسخ ايران به اين تهديد يعني ادامه برجام با همکاري اروپا به گونه اي بود مردم احساس کردند اراده آمريکا در تحريم ايران مصمم تر است و لذا قبل از وقوع تحريم، چالشهاي بسيار زيادي را براي کشور ايجاد کرد. امادرست درزماني که ايران در مقابل تهديدات آمريکا قاطعانه ايستاد و پس از رئيس جمهور فرماندهان نظامي نيز از بستن تنگه هرمز در صورت ايجاد ممانعت در صدور نفت ايران خبر دادند، ترامپ در يک عقب نشيني آشکار گفت که حاضر است بدون هرگونه پيش شرطي باايران مذاکره کنددر حاليکه قبل از آن 12 پيش شرط براي مذاکره با ايران مطرح کرده بود. واکنش افکار عمومي ايران به اين تقابل مثبت بود.
اين روند مي تواند در عرصه ديپلماسي بسيار کارآمد باشد؛ مثلا در تغيير کابينه معرفي وزراي جديد براي بازيگران منطقه و افکار عمومي داخل ايران حاوي پيام هاي بسيار مهمي است. اگر در اين تغيير طرف مقابل اينگونه برداشت کند که تغيير وزرا باعث تقويت بنيه اقتصادي ايران و کاهش آسيب پذيري آن ميشود احساس ميکند که نميتواند فشارها را براي مدتي طولاني به ايران وارد آورد و ادامه آن باعث قدرتمندتر شدن رقبايش ميشودو درنتيجه در تصميمات خودتجديدنظر ميکند.به همين ترتيب کشورهاي اروپايي اگر اينگونه تحليل کنند که تحريم هاي آمريکا در کوتاه مدت مؤثر نيست به طرق مختلف درصدد تغيير اين وضع بر ميآيند و در نهايت افکار عمومي داخل نيزازنمايش اراده دولت تأثيرزيادي مي پذيرند. اماازطرف ديگراگر تغيير کابينه مانند تغيير رئيس بانک مرکزي اين پيام را به همه متنقل کند که ارادهاي بر تغيير وجود ندارد وصرفاچند نفر جابجا ميشوند اماروندهاثابت ميمانند، تأثير بسيار منفي بر اقتصاد ايران خواهد گذاشت.اينگونه است که معرفي چند وزير بدون اينکه حتي مراحل قانوني را بگذرانند و مسئوليت را بر عهده بگيرند تأثيرات بسيار بزرگي خواهد داشت و در اين شرايط است که بايد گفت جنگ امروز جنگ اراده هاست.نکته پاياني اينکه با توجه به فرمايش صريح مقام معظم رهبري«مد ظله العالي»که مي فرمايند:« جنگ،جنگ اراده هاست جنگ عزمهاي راسخ است،هركه عزمش بيشتر بود اوبرنده است» مردم و مسئولين بايد با هوشمندي تمام اراده مصمم خود براي تسليم نشدن درمقابل فشار را به دشمن نشان دهندو اميدوار به نصرت الهي و عزمی راسخ ایستادگی کنند.
*علی کارگر
@meyarpb
3.pptx
926K
مجموعه اسلایدهای منظومه فکری مقام معظم رهبری در 6بخش جهت بهره برداری در گردهمایی ها و نشست های سیاسی ارائه می گردد
بخش سوم
@meyarpb
ناتوی عربی و اهداف تشکیل آن؛*
تشکیل ناتوی عربی دلایل متعددی دارد که در این نوشتار به چند مورد اشاره می شود؛
۱- دلیل اصلی تشکیل ناتوی عربی مقابله با نفوذ ایران در منطقه است. یکی از راهبردهای اصلی آمریکا محدود کردن نفوذ منطقه ای تهران است. سیاستی که ترامپ حول مذاکرات موشکی در کنار مسایل هسته ای بر روی آن تاکید دارد.
۲- با توجه به تهدید معرفی کردن ایران از سوی آمریکا به عنوان یک مشکل منطقه ای در اذهان کشورهای عربی،آمریکا در وهله دوم به دنبال فروش تسلیحات خود به این کشورها برای مقابله با ایران است. سیاست ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری نیز استفاده حداکثری از منابع کشورهای عربی در جهت احیای اقتصاد آمریکاست. به گونه ای که در سال میلادی گذشته آمریکا بیشترین صادرات سلاح را به کشورهای عربی منطقه همچون عربستان صورت داده است.
۳- واشنگتن از طرح ناتوی عربی به دنبال گسترش روابط اعراب و رژیم صهیونیستی است. اکنون هدف مشترک برخی کشورهای عربی و رژیم اشغالگر در منطقه، مقابله با ایران است. این هدف مشترک منتج به نتیجه مشترک برای آنها یعنی همکاری مشترک برای مقابله با ایران شده است.از سوی دیگر آمریکا به دنبال هدف دیگری است و آن سیادت و رهبری اشغالگران بر ناتوی عربی. در واقع آمریکا به دنبال تفویض اختیارات خود در بحث نظامی درمنطقه به صهیونیست ها در سایه حمایت کشورهای عربی از رژیم اشغالگر قدس است.
۴- افزایش فشار بر ایران و جنگ روانی علیه ایران برای حرکت به سوی مذاکره است. آمریکا به دنبال آن است که فضای موجود در منطقه را علیه ایران نشان دهد و همین عاملی برای تحت فشار قرار دادن سیاست های منطقه ای ایران شود.شاید بتوان دعوت مذاکره مجدد ترامپ برای گفتگو با ایران را در این راستا تبیین کرد.
اهداف کشورهای عربی
با توجه به مباحث مطرح شده، اهداف آمریکا از احیای مجدد ناتوی عربی معلوم شد. اکنون باید به این سوال نیز پاسخ داد که کشورهای عربی به دنبال چه اهدافی از احیای مجدد ناتوی عربی هستند؟
الف) کشورهای عربی منطقه توانایی ایجاد توازن نظامی با ایران را در منطقه ندارند و همین عاملی است در جهت سوق داده شدن آنها به سوی آمریکا. به هر حال این کشورها تمام تسلیحات و امکانات نظامی خود را از سایر کشورها همچون آمریکا تامین می کنند.
ب) افزایش قدرت نظامی در سایه شکست در یمن. به هر حال ائتلاف عربی که برای جنگ یمن توسط عربستان تشکیل شد، اکنون با شکست های متعددی همراه شده است. این شکست ها به گونه ای بود که از میان نزدیک به ۲۰ کشور عربی تنها امارات و سودان – آن هم بر حسب منافع خاص خودشان- باقی مانده اند. طرح ناتوی عربی در واقع شوک مجددی به این ائتلاف است. از سوی دیگر هدف قرار دادن نفت کش های سعودی در باب المندب دلیل موجه ای را برای کشورهای عربی بالاخص عربستان و امارات ایجاد کرده که ناتوی عربی را ظرفیت بزرگی برای مقابله با تهدیدهای ایران! و گروه های مقاومت قرار دهند.
ج) با توجه به شکست عربستان و امارات در یمن، اکنون این کشوره به دنبال نقش دادن به مصر به عنوان بزرگترین ارتش نظامی اعراب، در راستای توازن نظامی با ایران هستند.
*دکتر محمدرضا فرهادی
@meyarpb
پاسخ به ناطق.docx
13.9K
پاسخ به شبهه مطرح شده در خصوص پذیرش مذاکره با آمریکا توسط ناطق نوری(نسخه ورد)
@meyarpb
پاسخ به ناطق.pdf
111.2K
پاسخ به شبهه مطرح شده در خصوص پذیرش مذاکره با آمریکا توسط ناطق نوری(نسخه PDF)
@meyarpb
eaa7dffe10e46beb67b9e62c6417573c7bfce29f.pdf
242.5K
شجره خبیثه و ملعونه، آثار و پیامدهای آن
@meyarpb
c6f8505ea1dec04549af665992c0d9ffb6bdfae7.pptx
960K
مجموعه اسلایدهای منظومه فکری مقام معظم رهبری در 6بخش جهت بهره برداری در گردهمایی ها و نشست های سیاسی ارائه می گردد
بخش دوم
@meyarpb
چند روزی است منافقین بر اساس دیکته ی تجویز شده از اتاق فکر جنگ در پاریس با عنوان " #تابستان_داغ " به دنبال سوء استفاده از مطالبات اقتصادی مردم هستند و با پخش فراخوان اغتشاش به دنبال فریب و تحریک جوانان هستند.
🇮🇷 گپی با دوستان :
🔹کیست که نداند مشکلات اقتصادی بایست درمان شود
🔸کیست که نداند سوء تدبیرها ، دل طبقه متوسط به پایین را خون کرده است.
🔹کیست که نداند گاهی برخی مردم هم به هموطنان شان رحم نمیکنند و با هجوم نقدینگی به هر بخشی تورم خلق می کنند.
🔸 کیست که مدعی شود که باید دست رو دست بذاریم و اعتراض مسالمت آمیز خود را در رسانه و از طریق نمایندگان به گوش مسئولان نرسانیم.
🔹 کیست که نداند همه معترضین برانداز نیستند ولی دیگر تحمل ندارند.
🔸کیست که نداند برخی از دوستان پس از خواندن متن بگویند: همه چیز را به #دشمن ربط ندهید!
🔴 می دانیم ولی بیشتر بدانیم :
🔸بایست بدانیم: منفورترین رئیس جمهور آمریکا منتظر تحقق آرزوهایش و اغتشاش آفرینی در ایران است
🔹بایست بدانیم: که نتانیاهو در سفرهای ننطقه ای به دوستانش وعده اغتشاش در ایران داده است.
🔸بایست بدانیم: امنیت مثال زدنی ایران خاری است در چشم آل سعود
🔹بایست بدانیم: که پمپئو و آل سعود رسماً از راهبرد جنگ روانی رونمایی کرده اند.
🔸 بایست بدانیم و بپرسیم که گرگ ها و کفتارها و کرکس های سعودی و صهیونی و غربی که فراخوان اغتشاش میدهند، چرا برای مشکلات اقتصادی مردم دایه مهربان تر از مادر شده اند؟!!
🔹بایست بدانیم: مریم رجوی خائن دستور تابستان داغ در ایران داده و منافقین داخلی با خشاب پُر وعده ی اجرا داده اند
🔸بایست بدانیم: کسانی که نامه درخواست تحریم ملت ایران به کاخ سفید داده اند به دنبال تحریک مردم ایران هستند.
🔹بایست بدانیم: آمدنیوز خائن میخواهد مولفه های اقتدار ما از سوریه تا قدرت موشکی را به نام اعتراض مطالبات اقتصادی زیر سوال ببرد.
🔸بایست بدانیم: برخی از دوستان که در فضای مجازی با پخش شایعات به دنبال تحریک و تهییج مردم هستند در خلوت خودشان خواستار گرانی های بیشتر برای سوداگری سیاسی هستند. (البته می دانم همه اینگونه نیستند ولی .....!!)
🔹بایست بدانیم: طرح مطالبات اقتصادی با شعارهای سیاسی، نسخه تجویزی آمدنیوز و ماهواره ها است و اغتشاش آفرینی یعنی توهین به شعور مردم ناراضی
🔸بایست بدانیم: برخی از دوستان محترم دقیقا خوب میدانند پشت صحنه ی فراخوان اغتشاش چیست و لیکن ....!!!!
🔹بایست بدانیم: بهای امنیت امروز خون های ریخته شده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بوده است.
🔴 #ختم_کلام : توجه به گارد و نقشه ی دشمنان ایران ، توهم توطئه نیست. فراخوان اغتشاش یعنی سوء استفاده از مطالبات به حق مردم و ارسال #پالس_خیانت برای منافقین و ترامپ و نتانیاهو؛ دوستان عزیز و ایرانیان #غیور دشمنان برای تعبیر خواب آشفته ی خود به دنبال صیدماهی مطلوب خود از آب گِل آلود هستند‼️ و من و تو سرگرم این #جمله که : یعنی به خاطر دشمن ما حق نداریم اصلا هیچ اعتراض کنیم؟!!
✍ #محمدصادق_سلطانزاده
👌 دوستان عزیز در مقابل #جنگ_روانی دشمن هوشیار باشیم.
@meyarpb
تحلیل علی مطهری بر مشکلات اقتصادی.pdf
162.1K
نقدی بر تحلیل علی مطهری بر مشکلات اقتصادی
@meyarpb
ملاحظات تغییر در کابینه دوازدهم *
دولت دوازدهم در ماههاي اخير با چالشهاي جدي در مديريت اوضاع کشور مواجه بوده و اين مساله بيش از هر چيز خود را در مديريت عرصه اقتصادي نشان داده است. چالشهاي اقتصادي دولت خيلي زود آغاز شده و در حالي که چند ماه از تشکيل کابينه نميگذشت، عدم مرتفع شدن بخشي از اين معضلات به اعتراضات دي ماه ۱۳۹۶ انجاميد! در بهار سال جديد نيز معضلات کنارهگيري آمريکاييها از برجام و آغاز فاز جديد جنگ اقتصادي توسط دشمن موجب تشديد نابساماني ها در عرصه اقتصاد گشته و عملا بازار ارز و سکه و طلا آن چنان بر هم ريخته که بازار افزايش بيسابقه قيمها را تجربه کرده است.
عامل مشکلات را هر چه بدانيم، نميتوان از ضعفها و ناکارآمديهاي تيم اقتصادي دولت در اين ميان چشمپوشي کرد، چرا که انتظار آن است که متوليان امر با تدابير اقتضايي خود بر مشکلات فائق آيند، و مديريت امور را در دست گيرند. همين امر موجب شده تا مساله تغييرات در کابينه قبل از آنکه عمر آن به يکسال برسد آغاز گردد.
اين روزها بازار اخبار و شايعات در مورد تغييرات تيم اقتصادي دولت در اوج خود قرار دارد و اولين تغيير که جابجايي رييس بانک مرکزي انجام است. کنارهگيري نوبخت هم از سخنگویی دولت هر چند جايگزين آن هنوز معلوم نشده است. فارغ از نامهايي که اين روزها شنيده ميشود، بايد توجه نمود که اين تغييرات بايد مبتني بر ملاحظاتي صورت گيرد:
۱-اصل در تغييرات بر اين نيست که فردي بيايد و فردي برود، بدون آنکه آثار مثبتي در حوزه اختيارات تعريف شده بوجود آيد و تنها به کار توجيه افکارعمومي آيد! بلکه ابتدا بايد کار کارشناسي نمود که آيا علت ناکارآمدي و نقصها وجود فلان فرد در فلان جايگاه است؟ و آيا با تغيير افراد و بازيگران مشکلات حل خواه شد؟ يا آنکه ريشه مشکل را بايد در جاي ديگري جستجو نمود!
۲- تغييرات وقتي منطقي و اثرگذار خواهد بود که از جنس "تغييرات رو به جلو" باشد، لذا اگر قرار بر تغيير است، بايد فردِ جايگزين از تواناييها و صلاحيت بيشتري برخوردار باشد تا تغيير صورت گرفته اثرگذار بوده و آثار آن براي جامعه ملموس گردد.
۳- يکي از آفات "تغيير" که مانع از تبديل آن به "تحول" است، غلبه رويکردهاي جناحي – سياسي بر شايستهسالاري است. دولت در اين مرحله بايد تلاش نمايد که واقعا بهترينها رامبتني بر ضرورتهاي تخصصي بکار گيرد، هرچند فرد مورد نظر از جريان رقيب باشد!اين روزها شايعه پيوستن قاليباف به کابينه هرچند غير باور و دور از دسترس جلوه ميکند، اما بدون شک تحقق چنين امري تحولي اثرگذار در بر هم ريختن رقابت هاي سياسي مصنوعي و جناح بنديهاي سياسي ساختگي است که دود آن مدتها است بر چشم مردم ميرود! به واقع وقتي کشور در وضعيت جنگي به سر ميبرد، همه توان و سرمايه نيروي انساني کشور بايد در خدمت رفع مشکلات کشور بکار گرفته شود.
۴-بخشي از معضلات و مشکلات در حوزه اقتصادي کشور با بازيگران و کارگزاران اين عرصه مرتبت نيست، بلکه بايد مشکلات را در ساختار و زيربناهايي جستجو کرد که عملا تصميمگيران کارگزاران اجرايي را با محدوديتهايي مواجه ميسازد و از اثرگذاري تصميمات ميکاهد، لذا اگر اين شناخت از حقايق صحنه اقتصاد کشور حاصل نيايد، تغييرات نيز اثرگذار نبوده و مشکلي از مشکلات حل نخواهد شد.
۵- سخن آخر آنکه هر چه ميگذرد، ضرورت روي آوردن به نسخههاي اقتصاد مقاومتي به عنوان راهکار بنيادين حل مشکلات کشور خودنمايي ميکند. بخش عمدهاي از معضلات امروز اقتصادي بدون شک حاصل اعتمادبه نسخههاي اقتصاد سرمايهداري و توسعه غربگرايي است که توسط تربيت يافتگان آن مکاتب در طول سالهاي اخير در کشور عملياتي شده است! اگر در مورد بیاعتبار این نسخهها تا دیروز تردیدی بود، به نظر میرسد که امروز دیگر این تردیدها برداشته شده و ناکامی و بیاثری آنان آشکار گردیده است. لذا در شرایطی که جنگ اقتصادی همه جانبه دشمن آغاز گردیده و نظریات اقتصادی لیبرالیستی، نسخه معتبری برای مقابله با دشمن در این شرایط نداشته و ناتوان از حل مشکلات کشور در شرایط دشوار است، بنظر میرسد زمان اتکا به نسخه اقتصادی مقاومتی فرا رسیده است و همه توان دولت باید با محوریت این نسخه بکار گرفته شود! طبیعی است که در چنین شرایطی افرادی باید در راس تیم اقتصادی دولت قرار گیرند که اعتقاد واقعی به اقتصاد مقاومتی داشته باشند و با همه توان برای اجرایی کردن آن با اتکا به خودباوری ملی و پتانسیل داخلی تلاش نماید.
*دکتر مهدی سعیدی
@meyarpb
81acaf5b1c5ad9b2a2a33841b95721f4e35fbc43.pdf
250.7K
دشمنی امریکا با جمهوری اسلامی
@meyarpb
b97dce1b6ada6dca4977494a6f52f43f6c1db670.pdf
136.4K
اخبارها و تحلیل های سه شنبه
@meyarpb
فتنه ای از جنس فتنه سامری*
از آنجایی که انقلاب ما در امتداد انقلابهای الهی رهبران دینی می باشد و مشخصه اصلی این انقلاب اسلامی بودن و قرآنی بودن این انقلاب است بنابر این در پیمودن و به نتیجه رساندن آن باید از آموزهای های قرآن همان آموز هایی که قرآن از آنها به سرنوشت گذشتگان برای عبرت گرفتن آیندگان آنها را گوش زد می کند یاری طلبید.
این انقلاب از لحظه ای که پدید آمد و در دنیا ظاهر شد با فراز و نشیب ها و عبور از گردنه های پر پیچ وخمی مواجهه شد که به تعبیر مقام معظم رهبری هفت خوانی را پشت سر گذاشتیم که هر خان آن به تنهایی می توانست یک کشور را از پا درآورد اما ما توانستیم این گردنه ها و خان ها را با توکل بر خدا و بصیرت مثال زدنی مردم پشت سر نهیم و به چهل سالگی انقلابمان برسیم .
تحرکات و سخنان دشمنان خدا و بشریت و هم چنین آشفتگی این روزهای بازار طلا و ارز حکایت از بروز فتنه ای دارد که شباهت زیادی به فتنه سامری در اربعین انقلاب حضرت موسی (ع ) دارد شاید این همان پیچ تاریخی است که عبور از آن فراسویی روشن به ارمغان می آورد .
در فتنه عصر حضرت موسی (ع) شخصی به نام سامری بوسیله طلا و جواهرات مردم را به انحراف کشاند انحرافی که انقلاب موسی را دچار بحران نمود و اختلافی شدید در بین مردم با رهبران جامعه ایجاد کرد تا جایی که سخنان الهی حضرت هارون نیز موثرواقع نشد و مردم به فتنه سامری فریفته شدند و دوباره قوم دچار ارتجاع شدند یعنی همان جهالت و بردگی و کوردلی و اسیر دنیا شدن .
انچه در این سرنوشت جای تأمل و عبرت دارد این است که فتنه ای که در پیش روی چهل سالگی انقلاب ما نیز قرار گرفته است از جنس همان فتنه ایست که سامری در اربعین انقلاب حضرت موسی(ع) ایجاد کرد . آن چنان اهمیتی پیدا کرد که خداوند حکیم در چهار سوره از قرآن همگان را به عبرت گرفتن از آن فرا می خواند.
سامری های فتنه گر چهل سالگی انقلاب ما نیز مردم را با طلا و ارز دچار سردرگمی و سلب آسایش معیشتی نموده اند
و سعی در ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین دارند و بااین فتنه اینده انقلاب را تهدید می کنند
عبرتها :
۱-اطاعت از رهبر جامعه و گوش به فرامین ولی بودن
۲- موعد مناسب شکستن ابهت دلار
۳- مؤاخذه و محاکمه شدید سامری های فتنه گر
۴- یکدل و متحد شدن در برابر دشمنان
۵- پرهیز از هرگونه سخنان مایوس کننده در جامعه
۶-احساس تکلیف و ورود مردم برای مقابله با این فتنه
۷- به یادآوردن نصرتهای خداوند در طول این چهل سال و مطمئن شدن قلوب به این وعده ها
*محمد نظریانی
@meyarpb
7b335db10c5dd1077e83252e348b5455efba788e.pptx
926.2K
مجموعه اسلایدهای منظومه فکری مقام معظم رهبری در 6بخش جهت بهره برداری در گردهمایی ها و نشست های سیاسی ارائه می گردد
بخش اول
@meyarpb
انتظار این است: برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی
مصاحبه دیروز جناب سخنگوی قوه قضائیه بیشتر از آنکه آرام بخش جامعه باشد، نشان از کم تحرکی این قوه در مباره با مفسدان اقتصادی داشت. واقعیت آن است در شرایطی که دلالان و اخلالگران اقتصادی در عرض یک روز دلار را به ده هزار تومان و بالاتر می رسانند، انتظار از قوه قضایی آن است که با قاطعیت و برخورد انقلابی مفسدان اقتصادی را پای میز محاکمه کشانده و با مجازات سریع و بی رحمانه آنان، مفسدان دیگر را از مفسده جویی اقتصادی باز دارد ، نه آنکه از روند تشکیل پرونده ها و سیر اداری آنها گزارش دهد.
قوه قضایی باید مطمئن باشد که در برخورد انقلابی حمایت مردم را خواهد داشت و در حالیکه تدابیر دولت چنان نبوده که مشکلات اقتصادی را حل کند، برخورد با مفسدان اقتصادی حداقل از سو استفاده سود جویان زالو صفت، جلوگیری کرده و مانع تشدید مشکلات اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم می شود.
قاسم حببب زاده
@meyarpb
سئوال: به نظر شما مردم چگونه می توانند در شرایط امروز جامعه دولت و نظام اسلامی را در حل مشکلات اقتصادی کمک کنند؟
پاسخ: وقتي بپذيريم که در جنگ اقتصادی در گیر هستيم، به طور طبيعي، زندگي در این شرايط مستلزم رعايت يک سري نکات و بايستههايي است که در شرايط عادي و غيرجنگي، الزامي به رعايت آنها وجود ندارد. بنابراين، اگر به این باور رسیده ایم که در شرايط جنگ اقتصادی قرار داريم، بايد زندگي در آن شرايط را مدنظر قرار دهيم. شايد بتوان گفت که مهمترين نکته در اين زمينه عبارتند از؛
۱- اصلاح سبک زندگي، بويژه الگوي مصرف،
۲-اصلاح الگوي تفريح،
۳-پرهيز از چشموهمچشميها
۴- رعايت اعتدال در خريد و مصرف،
۵-مديريت هزينههاي زندگي متناسب با درآمد خانوار و... است.
به عبارت دقيقتر، از آنجا که در جنگ اقتصادی کنوني با افزايش هزينههاي زندگي روبرو هستيم، همه آحاد مردم و مسئولان بايد تلاش کنند تا الف)هزينههاي زايد را به طور کامل قطع کنند،
ب) در حوزههاي ضروري و اساسي نيز خيلي از حد نياز فراتر نروند.
به عبارت دقيقتر، در شرايط موجود چون ميزان رشد درآمدها کمتر از ميزان رشد هزينهها ميباشد، بايد از هرگونه تلاشي براي کاهش هزينههاي جاري زندگي دريغ نورزيم. ميتوان گفت که راهکار اجرايي کردن اين الزام مهم را هم ميتوان در سه کليدواژهي خلاصه کرد: «مديريت ذهن»، «مديريت طبع» و «مديريت نيازها». اگر اين سه را نيز بخواهيم ذيل يک عنوان جمع کنيم، ميگوييم پرهيز از دامن زدن به اشتهاي سيريناپذير خود و تعريف حد و مرز براي آن.
@meyarpb
fcfd721b73ce902723869d2b23124db3a1573bec.doc
247.3K
تاثیر حمایت از مقاومت بر محیط امنیت ایران
@meyarpb
677d3c6328827b5b1dfb14f6311d76af0ad1fcf5.pdf
128.1K
ملاحظات و چارچوب های روشنگری و تبیینیPDF
@meyarpb
الزامات نبرد نرم و رسانه ای؛ *
خداوند در آیه ۶۰ سوره الأنفال می فرمایند:
وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم ۚ وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ.
یعنی مسلمان و جامعه اسلامی باید با تمام توان خود را برای مبارزه در مقابل دشمنان با هدف مصونیت بخشی برای خود و جامعه مهیا سازند.
از آنجا که هر مبارزه و نبردی سازوکارهای مشخص و معینی را می طلبد، پس امروز ما در آماج تهاجم نرم استکبار جهانی قرار داریم موارد زیر جزء موثرترین ابزارهای پیروزی بر دشمنان برای برون رفت از توطئه جنگ رسانه ای و عملیات نرم خواهد بود:
۱- داشتن عزم راسخ برای مبارزه با توطئه دشمنان
۲- ایمان مستحکم
۳- علم و دانش قوی برای اقناع سازی مخاطبین
۴- روشنگری در جامعه به منظور بی اثر کردن القائات بزرگنمایی مشکلات کشور توسط دشمن در رسانه ها و شبکه های اجتماعی.
۵- اعتماد به مسئولین و فراهم نمودن بستر های اجتماعی مبارزه با عناصر فاسد و اخلالگر در بخش های اقتصادی و... با تمرکز بر وحدت و انسجام ملی.
۶- برگزاری رزمایش های آفندی در فضای مجازی بر علیه خط آتش دشمنان
۷- خنثی کردن توطئه ایجاد یاس و ناامیدی و تلاش برای امید آفرینی و امید بخشی در جامعه
۸- نهضت مبارزه همه جانبه با توطئه های دشمنان( خارجی و پیاده نظام آنان در داخل کشور) به عبارتی هرکس با هر ظرفیت و توانی که دارد باید در این نبرد احساس مسئولیت نماید.
بنابرین با تمسک جستن به رهنمودهای قرآنی و مهیا شدن برای هرمبارزه ای، همان گونه که در طول چهل سال اخیر افتخارات بی نظیر و کم نظیری را برای این مرز و بوم رقم خورده است، به یاری خداوند متعال در این نبرد نیز برگی زرین نصیب ملت ایران خواهد شد.
*حامد نیک سیرت ارقینی
@meyarpb