eitaa logo
تعقّلات | م.ک
130 دنبال‌کننده
27 عکس
10 ویدیو
1 فایل
👤 میثم کارگریان؛ 📝 جهت مورد انتقاد قرارگرفتن... 💬 در خدمتم: @mysm_krgryn 📚 آقا: هر ضربه‌ای که در طول تاریخ، ما مسلمانان خوردیم، از ضعف قدرت تحلیل بود. ۱۳۷۷.۱۱.۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
• •• ••• «بسم الله الرحمن الرحیم» ••• •• •
🔖 م.ک: بخش هایی از این نوشتار، فوق العاده دقیق است؛ شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنم! 🔖 در ستایش شمایل سیاسی سعید جلیلی؛ من «جلیلی‌چی» نیستم. سال ۹۲ به او رای ندادم. دور اول انتخابات همین امسال هم به او رای ندادم. به ضعف‌ها و محدودیت‌های او در مقام یک سیاستمرد واقفم. اما حالا که پس از سه هفته ممنوعیت سخن گفتن درباره نامزدهای انتخاباتی امکان نوشتن یافته ام دوست دارم از او بنویسم. از سعید جلیلی که به نحو کم‌نظیری نماینده بخش بزرگی از فضیلت‌ها و زیبایی‌های انقلاب اسلامی پنجاه و هفت در سیاست ملی ماست. اگر آرمان پنجاه و هفت پیوند یافتن و بلکه یگانه شدن دین و سیاست در متن حیات مدنی بود، این یگانگی نخست باید در وجود سیاستمرد محقق شود. جلیلی به وضوح مصداق این معناست. پیشتر نوشتم که مهم‌ترین میراث شهید رییسی سیاست تقواست و اینک باید افزود که میراث‌دار او از این جهت بی‌شک سعید جلیلی است. با این ملاحظه که آنچه برای سید شهید با شمّ و غریزه محقق بود، برای جلیلی با نحوی تفصیل و نظرورزی همراه شده است. نحوی درک سازوار مبتنی بر دیانت از سیاست و مقاومت و عدالت که در جزئیات مشی عملی و زیست شخصی نیز متبلور است. و این فقط مربوط به امور کلان سیاست نیست؛ شاید به چشم کسانی خرد و کم اهمیت به نظر برسد، برای من اما اینکه سیاستمداری داریم که در اوج مشاجره پینگی‌پنگی مناظره دونفره، وقتی رقیب قرآن می‌خواند، ملتزم به امر «فاستمعوا له و انصتوا» لب از سخن می‌بندد، قیمتی است. اینکه مجاهد جانبازی داریم که زخم و جراحت خود را محمل تبلیغ سیاسی قرار نمی‌دهد (شاید هنوز هم بسیاری از مردم جانباز بودن او را ندانند) ارزشمند است. اینکه نامزد انتخاباتی داریم که در نحوه عمل خود، در گفتن و نگفتن، در رفتن و ماندن، بیش از هر چیزی حجت شرعی را در نظر می‌آورد همان لحظه طلایی سیاست پنجاه و هفتی است. جلیلی امروز خیلی بیش از گذشته در منظر و مرئی وجدان ایرانی ما حاضر است. می‌دانم که بابت جمله بعدی ملامت و تمسخر خواهم شد اما چه باک؟ این وجدان ایرانی هر چند به او رأی ندهد اما عمیقا دوستش دارد. همچون شمایلی از فضیلت‌های بنیادینی که مدینه ما را برافراشته است: تقوا، شجاعت، سلامت، ساده‌زیستی و مردمداری. ممکن است بسیاری بترسند و ترجیح دهند که در این شرایط سخت و خطرناک چون اویی سکان کشور را به دست نگیرد. اما این ترس به خلاف تصور همراه با نفرت نیست. تلاش دو هفته اخیر برای نفرت ساختن حول جلیلی موفق نبود (به خلاف مورد احمدی نژاد در سال هشتاد و هشت). فضیلت و تقوا چیزی نیست که از نظر انسان ایرانی نکته‌سنج مخفی بماند و او کسی را که به این زیور آراسته است، نمی‌تواند دشمن بدارد. همچنین این ترس چندان مربوط به ویژگی‌های شخصی جلیلی نیست. در واقع این ترس، ترس از تنگ شدن زندگی و مجال و امکان‌های آن (خواه در پرتو سیاست حجاب و محدودیت اینترنت یا نزاع با قدرت‌های جهانی) به حفره‌های بزرگی در کلیت سیاست انقلابی باز می‌گردد. بار دیگر مسائل جلیلی را به یاد آوریم: اینکه جلیلی زبان تخاطب با بخش مهمی از مردم را ندارد، اینکه ایده‌ای در نسبت با تکثر واقعاً موجود در ایران امروز ندارد، اینکه ایده آزادی در منظومه او جای روشنی ندارد و اینکه ایده امکان پیشرفت بدون همراهی با هژمونی غرب هنوز اعتماد و امید چندانی بر نمی‌انگیزد، جملگی به کاستی‌های اساسی نیروی انقلاب و گفتار و طرح سیاسی آن باز می‌گردد. اگر این خلل‌ها زیر عبای پوشاننده شهید رییسی و سیادت و صفا و معنویت او از نظر مخفی شده بود (که البته چندان هم نشده بود) به معنای حل و فصل آنها نبود. و مسیر آینده مسیر در انداختن طرحی نو و حل و فصل واقعی این کاستی‌هاست. با مشاجره ملال‌آور تعیین مقصر و سرزنش متقابل در میان نیروهای انقلابی گامی به پیش برداشته نمی‌شود. شمایل محبوب و دوست داشتنی جلیلی اینک به مثابه یک سرمایه سیاسی متعلق به نیروهای انقلاب است. من تصور می‌کنم روند وقایع ماه‌ها و سال‌های پیش رو ارزش اجتماعی این سرمایه را بالاتر نیز خواهد برد. اما گشایش آینده ما در هزینه کردن مسرفانه این سرمایه نیست. در تلاش جدی و سخت کوشانه و بیرحمانه برای حل مسائلی است که موجد ترس فوق الذکر می‌شود. کاش سعید جلیلی خود به محور این تلاش تبدیل شود. 📝 سجاد صفار هرندی 🏷 m.k | @meysamkargariyan
مردم از ترس خواری و ذلت؛ به سوی خواری و ذلت ... 📜 امام علی‌بن‌ابی‌طالب‌علیه‌السلام ! 🏷 m.k | @meysamkargariyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 محافظه کاری؛ موجّه ترین شکلِ نفاق‌ 🔖 یکی[از ابعاد زندگی ائمه]، زبان و تیز ائمه در مقابله [با] خلفاست که اگر اینها آدم های بودند، باید مثل دیگر علما و زهّاد و اینها زبان نرم به خودشان می گرفتند، حتی آن زهّادی که خلفا بودند! 📜 حضرت امام خامنه‌ای / ۲۸ تیر ۶۵ 🏷 m.k | @meysamkargariyan
🛑 حوادث آخر الزمان مبنی بر روایات حتمی یا موثق ۱. قوم سلمان فارسی به اسراییل حمله به می‌کند، ستون فقرات اسراییل را می‌شکند. اما اسرائیل را فتح نمی‌کند. ۲‌. اسراییل در اثر ضربه‌ای که خورده است، تدبیر می‌کند، که اگر قرار است اسرائیلی نباشد؛ لااقل به دست جریان مقاومت و شیعی نیافتد، بلکه بیافتد به دست جریان تکفیری و داعش ها(منظور تفکر داعش است)؛ مهم اینه که دست جریان شیعی نیافتد‌. «ترجیحا یک ناسیونالیست عرب با تم تکفیری» ۳. سفیانی اسرائیل را می‌گیرد، به سوریه حمله می‌کند و آن را می‌گیرد. ۴. اوضاع ایران و عربستان به هم ریخته است. ۵. سفیانی لشکری را به سمت عربستان که زمزه های ظهور مهدی «عج» از آنجا شنیده می‌شود، گسیل می‌کند. ۶. زمین لشکر سفیانی را می‌بلعد. ۷. جبهه دیگری را به سمت عراق گسیل می‌کند. ۸. خراسانی و یمانی لشکری را اعزام کرده و لشکر سفیانی در عراق را نابود می‌کند. ۹. حضرت در مکه اعلام ظهور و قیام می‌کند. ۱۰. صلح ده ساله با غرب و رومیان توسط دولت مهدوی. ۱۱. نقض عهد و پیمان توسط غرب. ۱۲. درگیری نهایی و گسست کامل نظم حاکم بر جهان. ✍ میثم کارگریان 🏷 m.k | @meysamkargariyan
🔖 بعضی از متدینین و متأسفانه برخی از حوزویان و طیفی از مسئولین مربوطه سواد، شجاعت و هنر بالا کشیدن مردم را ندارند؛ لذا اسلام را پایین می‌آورند! وظیفۀ اصلی ما اسلامی کردن جامعه است نه عرفی کردن اسلام! ✍ میثم کارگریان 🏷 m.k | @meysamkargariyan