5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دخترک کبریت فروش و تراژدی کودکان غزه
🔹قصه دخترک کبریت فروش را خواندهاید؟ دخترکی فقیر که در سرمای کشندهٔ شب سال نو میلادی سعی دارد تا کبریتهایش را به مردمی که مشغول خرید سال نو هستند بفروشد اما کسی به او توجهی نمیکند و او نهایتا پس از آتش زدن دانه دانهٔ کبریتهایش برای فرار از سرما، در گوشهٔ خیابان تسلیم سرمای کشنده میشود و جان میسپارد.
🔹اگر آقای هانس کریستیان آندرسن (نویسنده دانمارکی داستان دخترک کبریت فروش) زنده بود حتما با دیدن قصه واقعی دخترکانی که این شبها در غزه، یکی پس از دیگری، خبر یخ زدنشان به گوش جهانیان میرسد حیرت زده میشد! نوزادانی که نه کبریتی برای برافروختن دارند و نه حتی اگر کبریتی داشتند، توانی برای روشن کردن! و جهانی که سکر مدرنیته چنان مستش کرده که حتی خبر یخ زدن و جان سپردن این طفلهای معصوم نیز سکریاش را برطرف نمیکند!
🔹نمیدانم که اگر آقای آندرسن زنده بود میتوانست برایمان عمق تراژدی دخترکان غزه را به تصویر بکشد یا خیر! دخترکانی که چشیدن طعم انجماد فقط پارهای از قصه پرغصهشان است و پارههای دیگرش را باید در جان سپردن در حال گرسنگی و چشیدن طعم مرگ زیر صدای لالایی بمبها جستجو نمود. اما آنچه حیرتآورتر از داستان این کودکان معصوم است، سکوت تمدن یخزده معاصر در قبال این زجرکشیِ کودکان است و ماهایی که هنوز از غصهٔ این قصه دق نکردهایم!
🏷 m.k | @meysamkargariyan
آقا به احمدینژاد توصیه کردند که برای ریاستجمهوری ثبتنام نکند؛ چون...
اما یکی هم سال ۱۴۰۳ با علم یقینی به اینکه اولاً دو قطبی ایجاد میشود، ثانیاً در صورت حضور یک نیروی ایدئولوژیک مثل جلیلی-رئیسی-احمدینژاد او همیشه بازنده است؛ با این توجیه که میتواند دیگران را وادار به کنارهگیری و اتحاد حول خویش کند، وارد انتخابات شد! آنهم در شرایطی که ۶ روز قبل ریاست مجلس را برایش کادوپیچ کرده بودند!
خلاصه آنکه:
۱. نمره پایین ولایتمداری م.ب.ق پایین تر آمد!
۲. مقصر دو قطبی موجود میان جبهه انقلاب، به تصریح آقا، م.ب.ق است نه خلّصین انقلابی منتقد بابصیرت!😊
#شاید_موقت
سخنرانی آیت الله وحید خراسانی (نوزدهم دی).mp3
55.05M
🎙بازنشر | سخنرانی شنیدنی آیتالله وحید خراسانی در ۱۹ دی ۵۶ در اعتراض به توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی ره و اشاره به توطئه کشف حجاب پهلوی
🏷 m.k | @meysamkargariyan
تعقّلات | م.ک
من پر پـــــــرواز رو... تا بیام به کربلات دوست دارم:)🕊 #شب_جمعه
ســـرنــوشـتـــی رو...
که نگات میسازه دوست دارم:)✨
#شب_جمعه
• اینجا غزه و لبنان نیست!
• آمریکاست...
الــــبته این حــوادث، طــبیعیـست😊
آه کـودکان غـــزه هـنـــوز مــانده...!💔
🏷 m.k | @meysamkargariyan
🔻 آرمانِ روحُالله؛ انقلابی دیگر...!
▪️ در روزگاری که سرمایهداران و مرفهان بیدرد انقلاب ما را بازی میدهند و خود را به همه چیز و همه چیز را به خود گره زدهاند؛ چگونه به خود اجازه میدهیم به آرمانِ روحُالله فکر کنیم؟!
▫️ ادبیات بنیانگذار کبیر انقلاب را که بازخوانی میکنیم، گویا هنوز انقلاب نکردهایم! انسان ترغیب میشود تازه انقلاب کند. آنچنان که اگر کسی نداند آن افاضات برای چه تاریخی است و به او نگویند که خمینی برای تحقّق همین حرفها انقلاب ۵۷ را رقم زده است، احتمالاً میگوید این تحلیلگر و تئوریسین رئالیست و عدالتخواه کیست که وضع امروز جامعه را تا این حد دقیق و زیبا ترسیم و نقد میکند؟
▪️ اهدافی که رهبر حکیم راحل انقلاب تعیین میکند، هشدارها و انذارهایی که به مسئولین میدهد و وظایف و تکالیفی که برای جامعه اسلامی فرض میدارد؛ در مورد مدینهٔ فاضلهایست که دور از دسترس به نظر میآید. آنچنان جامعه اسلامی را به برخورد و حسّاسیّت جدّی نسبت به اشرار، غربگدایان، سرمایهداران و مرفهان بیدرد انذار میدهد که گویا آنها مهمترین دشمنان اسلاماند، کأنّ که تفسیر آیهٔ شریفهٔ «لتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةࣰ للّذِينَ ءَامَنُواْ اليَهُودَ» را منطبق بر آنها میداند.
❗️ برادرانِ دغدغهمندِ انقلابی من!
خود را مشغول تکلیفی که محصّل تراوشات ذهنی چند سخنران، بلاگر مذهبی و فعال فرهنگیاست و برای خود تراشیدهاند، نکنید؛ باید بنیانگذار راحل انقلاب و پرچمدار حکیم امروز را مرجع قرار دهیم تا به «آرمانِ روحُالله» بازگردیم. توجه شما را به ملاحظه چند نمونه از فرمایشات این حکیم راحل انقلاب جلب میکنم:
- «آنهایى که تصور مىکنند سرمایهداران و مرفهان بى درد با نصیحت و پند و اندرز متنبه مىشوند و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا به آنان کمک مىکنند، آب در هاون مى کوبند.»
- «تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است. و از آزادیهای مخرب باید جلوگیری شود و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، به طور قاطع اگر جلوگیری نشود همه مسئول میباشند. و مردم و جوانان حزب اللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند خودشان مکلف به جلوگیری هستند.»
- «آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پا برهنههاست؛ چرا که هر کسی از آن عدول کند از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است.»
- «قیام برای منافع شخصی است که روح وحدت و برادری را در امت اسلامی خفه کرده است.»
✍ میثم کارگریان
🏷 m.k | @meysamkargariyan
«بوسه بر دستش نشد؛
گــردن بــه تــیغــش مــینــهــیــم
لااقل این گردن ما، ذوالفقاری میشود»
#مولانا_حیدر 🌷
تعقّلات | م.ک
«بوسه بر دستش نشد؛ گــردن بــه تــیغــش مــینــهــیــم لااقل این گردن ما، ذوالفقاری میشود» #مولان
«در خانهی حق علی به دنیا آمد
از کوزه همان برونتراود که دراوست»
#مولانا_حیدر 🍃
تعقّلات | م.ک
ســـرنــوشـتـــی رو... که نگات میسازه دوست دارم:)✨ #شب_جمعه
درِ خُــــــونهتُ...
که همیشه بازه دوست دارم:)❣
#شب_جمعه
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 آشنایی با دکتر افتخارزاده، سرکردهٔ انجمن حجتیه
🔺از لجنپراکنی علیه انقلاب و امام در حساسترین شرایط کشور تا کجفهمی و تحریفِ تاریخِ اسلام و عاشوراء
🏷 m.k | @meysamkargariyan
📝 مخالفت با فلسفه؛ عقلستیزی پنهان ناشی از عدم فهم موضوع فلسفه
⏰ زمان مطالعه: کمتر از ۳ دقیقه
▪️ گاهی مخالفت با چیزی، از سر ضعف و ترس است؛ که این نوع مخالفتها به جهت حذف صورت مسئله انجام میگیرد. حتماً همه شما این را در خودتان و یا اطرافیانتان نسبت به علم ریاضی مشاهده کردهاید. البته اگر طلبه باشید؛ به شکل فاجعهبارتری این پدیده را نسبت به ادبیات عرب خواهید یافت. بدِ ماجرا این است که به صِرف اعلام مخالفت و حذف صورت مسئله برای خودشان اکتفا نمی کنند؛ بلکه پارا فراتر گذاشته و در اقدامی مذبوحانه، از باب فرار روبهجلو و در راستای توجیه کار خود، مدّعی میشوند که اساساً ریاضی و ادبیات چه فایده ای دارد؟ چه کاربردی دارد؟ سینوس و رادیکال کدام نیاز زندگی را تأمین می کند؟ قیل و قال ادبا کدام درد جامعه را دوا میکند؟ اشکال ابن هشام به ابن مالک در یک مسئله دسته چندم ادبی، کدام خلأ را در طلبگی من پر میکند؟
▫️ شخصاً نام طرفداران این جریان را «کاسبان تردید و تشکیک» می گذارم! اما غرض، معرفی نوع جهش یافته این پدیده است. کسانی که با غیرت مبارزه با عقل میکنند، آنچنان متعصّبانه شما را به در خانهٔ اهلبیت «علیهم السلام» دعوت میکنند که انسان گمان میکند اسلام را اینها تا الان زنده نگه داشته اند. اما واقعیت ماجرا چیست؟
▪️ فلسفه به طور خلاصه عبارت است از هستی شناسی به روش عقل. به کسی که هستی را به روش عقل بشناسد، استدلال کند و برهان اقامه کند، فیلسوف گفته میشود. هر بحثی که شأنیت هستیشناسانه داشته باشد و متد و روش اثبات و انکار آن عقل باشد، آن بحث فلسفی است. سوال از این آقایان غیرتی این است که شما با چه مشکل دارید که میگویید فلسفه باطل است؟ با هستیشناسی؟ حتماً نه! پس احتمالا با عقل مخالفت دارید. مگر میتوان با عقل مخالفت کرد؟ مگر می توان عقل را به عنوان طریقی اساسی برای کشف واقع انکار و ابطال کرد. بارها گفتهایم که بحث ما با مخالفین فلسفه، اصلاً فلسفی نیست، چون نوعا این عزیزان در فهم موضوع علم و ادراک اوّلیه نسبت به مبادی تصوریهٔ فلسفه دچار اشکالاند. در واقع بحث در این است که اصلا چیزی که تصور کردهاید فلسفه نیست، و آنچه ابطال و انکار می کنید، فلسفه نام ندارد.
▫️ البته میتوان با یک فکر فلسفی مخالف بود، با یک فیلسوف مخالفت کرد؛ اما با فلسفه نمیتوان مخالفت نمود، مخالفت با فلسفه یعنی مخالفت با عقل. لذا خلاصه کلام آن است که اساساً کسانی که اصل و ریشه فلسفه را باطل دانسته و شما را به قرآن و سنّت دعوت میکنند، از فهم موضوع فلسفه عاجزند و باید کمکشان کرد تا عجزشان مرتفع گردد.
▪️ تاریخ تشیّع را در پنجاه-شصت سال اخیر ملاحظه کنید، کمونیستها که آمدهاند، غیر از علّامه طباطباییها و شهید مطهّریها چه کسی قلم زد تا پاسخ بدهد؟ کجا بودند این آقایانی که روی منابرشان خطبه قرّاء میخواندند که از آستان اهلبیت «علیهم السلام» جدا نشوید؟ غیر از اصحاب حکمت و فلسفه چه کسی پاسخ این شبهات را داد؟ همین آقایان نسبت به شبهات جریان روشنفکری در دوره اصلاحات لالِ مطلق بودند و علامه مصباحها کار را جمع میکردند. اسلامی که اینها به ما ارائه میدهند، رو به انزوا است و اگر ما هم در آن اسلام متوقف شویم، منزوی خواهیم شد.
✍ میثم کارگریان
🏷 m.k | @meysamkargariyan
21.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لب ما و قصه زلف تو
چه تصوری، چه حکایتی!
تو و سر زدن به خیال ما
چه ترحمی، چه عنایتی!
زد اگر کسی در ِخانهات
دل ماست کرده بهانهات
“همه جا گرفته نشانهات”
به چه حسرتی، به چه حالتی!
#موقت