💠 دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
اللهمّ طَهّرنی فیهِ من الدَنَسِ والأقْذارِ وصَبّرنی فیهِ على کائِناتِ الأقْدارِ ووَفّقْنی فیهِ للتّقى وصُحْبةِ الأبْرارِ بِعَوْنِکَ یا قُرّةَ عیْنِ المَساکین.
@mezmar_esf
@sabbar_ir
💠 دعای روز چهاردهم ماه مبارک رمضان
اللهمّ لا تؤاخِذْنی فیهِ بالعَثراتِ واقِلْنی فیهِ من الخَطایا والهَفَواتِ ولا تَجْعَلْنی فیه غَرَضاً للبلایا والآفاتِ بِعِزّتِکَ یا عزّ المسْلمین.
@mezmar_esf
@sabbar_ir
❇️ تک گفتاری از #شهید_بهشتی
در دنيايي كه با تشكلهاي پيچيده براي نيستي ما اقدام ميكند، نميتوانيم با كار ديمي روبه رو شويم.
من نميگويم اين كار بد است، نميگويم كمارزش است، نميگويم نباشد؛ اشتباه نكنيم، ميگويم كم است. ميگويم ما بايد با تشكيلات، سري و علني گوناگون و پيچيدهاي كه ماشين تشكيلاتياش شايد اجزايش و روابط پيچيدهاش از يك ميليون موجود اندامدار پيچيدهتر است و بيشتر عضو دارد، نميتوانيم ديمي روبهرو شويم. خرد ميشويم.
ما ميگوييم چارهاي نداريم جز اين كه از حالت حركتهاي ديمي و نيمهديمي و رهبريهاي فردي و نيمهفردي اجتماعي دربياييم و ما هم يك ماشين بشويم؛
📣 اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا
#تشکیلات
🇮🇷 مدرسه تربیتی،تشکیلاتی مضمار اصفهان🇮🇷
💌با ما در پیام رسان ایتا همراه باشید :
@mezmar_esf
💠 دعای روز پانزدهم ماه مبارک رمضان
اللهمّ ارْزُقْنی فیهِ طاعَةَ الخاشِعین واشْرَحْ فیهِ صَدْری بإنابَةِ المُخْبتینَ بأمانِکَ یا أمانَ الخائِفین.
@mezmar_esf
@sabbar_ir
🌙سخن نگاشت | زندگی امام حسن (ع)
🔻 گاهی شهید شدن آسان تر از زنده ماندن است!
@Khamenei_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
💥بالاخره بشر امروز فهمید
علم باعمل ثمر میدهد💥
💠به تازگی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد، تعریف جدیدی از باسوادی ارائه داده است!
شاید برای تان جالب باشد که بدانید،مفهوم سواد در قرن گذشته، تغییرات بسیاری کرده است و این چهارمین تعریف سواد است که توسط یونسکو به صورت رسمی اعلام می شود
به طور خلاصه و طبق این تعریف⏬
✅«باسواد کسی است که بتواند از خوانده ها و دانسته های خود تغییری در زندگی خود ایجاد کند»
با تعریف جدیدی که یونسکو ارایه داده باسوادی #توانایی_تغییر (Change) است .
و باسواد کسی است که بتواند با آموختههایش، تغییری در زندگی خود ایجاد کند.
#اولین_تعریف_سواد
🔹توانایی خواندن و نوشتن، اولین تعریفی که در اوایل قرن بیستم ارائه شد، صرفا به توانایی خواندن و نوشتن زبان مادری معطوف بود.
#دومین_تعریف_سواد
🔹اضافه شدن یاد گرفتن رایانه و یک زبان خارجی،در اواخر قرن بیستم، سازمان ملل تعریف دومی از سواد را ارائه کرد.
🔺 قاعدتا طبق این تعریف، بسیاری از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی کشور ما بیسواد محسوب می شوند. چون دانش زبان خارجی بیشتر افراد کم است.
#سومین_تعریف_سواد
🔹اضافه شدن ۱۲ نوع سواد:
سازمان ملل در دهه دوم قرن ۲۱، باز هم در مفهوم سواد تغییر ایجاد کرد‼️
💠در این تعریف سوم کلا ماهیت سواد تغییر یافت، مهارت هایی اعلام شد که داشتن این توانایی ها و مهارت ها مصداق باسواد بودن قرار گرفت.
بدین ترتیب شخصی که در یک رشته دانشگاهی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود، حدود ۵ درصد با سواد است‼️
این مهارت ها عبارت اند از :
1⃣سواد عاطفی: توانایی برقراری روابط عاطفی با خانواده و دوستان
2⃣سواد ارتباطی: توانایی برقراری ارتباط مناسب با دیگران و دانستن آداب اجتماعی
3⃣سواد مالی: توانایی مدیریت مالی خانواده، دانستن روش های پس انداز و توازن دخل و خرج
4⃣سواد رسانه ای: این که فرد بداند کدام رسانه معتبر و کدام نامعتبر است
5⃣سواد تربیتی: توانایی تربیت فرزندان به نحو شایسته
6⃣سواد رایانه ای: دانستن مهارت های راهبری رایانه
7⃣سواد سلامتی: دانستن اطلاعات مهم درباره تغذیه سالم و کنترل بیماری ها
8⃣سواد نژادی و قومی: شناخت نژادها و قومیت ها بر اساس احترام و تبعیض نگذاشتن
9⃣سواد بوم شناختی: دانستن راه های حفاظت از محیط زیست
🔟سواد تحلیلی: توانایی شناخت، ارزیابی و تحلیل نظریه های مختلف و ایجاد استدلال های منطقی بدون تعصب و پیش فرض
1⃣1⃣سواد انرژی: توانایی مدیریت مصرف انرژی
2⃣1⃣سواد علمی: علاوه بر سواد دانشگاهی، توانایی بحث یا حل و فصل مسائل با راهکارهای علمی و عقلانی مناسب
💠از آن جا که با سواد بودن به یادگیری این مهارت ها وابسته شد، قاعدتا سیستم آموزشی کشورها هم باید متناسب با این مهارت ها تغییر رویه می داد. که متاسفانه فعلا سیستم آموزشی کشور ما، هنوز هیچ تغییری در زمینه آموزش مهارت های فوق نکرده است‼️
#چهارمین_جدیدترین_تعریف_سواد
🔹 #علم_باعمل_معنا_میشود‼️
-به تازگی «یونسکو» یک بار دیگر در تعریف سواد تغییر ایجاد کرد
در این تعریف جدید، توانایی ایجاد تغییر، ملاک با سوادی قرار گرفته است یعنی شخصی با سواد تلقی می شود که بتواند با استفاده از خوانده ها و آموخته های خود، تغییری در زندگی خود ایجاد کند‼️
در واقع این تعریف مکمل تعریف قبلی است زیرا صرفا دانستن یک موضوع به معنای عمل به آن نیست‼️
💠 در صورتی که مهارت ها و دانش آموخته شده باعث ایجاد تغییر معنادار در زندگی شود، آن گاه می توان گفت این فرد انسانی با سواد است.
❓چرا سوادمان باعث تغییر در زندگی مان نمی شود؟
💠جالب است بدانید که #یادگیری در متون روان شناسی، به صورت #ایجاد_تغییر_پایدار_دررفتار تعریف می شود.
🔹 پس ایجاد تغییر در رفتار، مهم ترین مولفه با سواد بودن است🔹
@mezmar_esf
💠 دعای روز شانزدهم ماه مبارک رمضان
🔆 اللَّهُمَّ وَفِّقْنِي فِيهِ لِمُوَافَقَةِ الْأَبْرَارِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مُرَافَقَةَ الْأَشْرَارِ، وَ آوِنِي فِيهِ بِرَحْمَتِكَ إِلَى [فِي ] دَارِ الْقَرَارِ، بِإِلَهِيَّتِكَ يَا إِلَهَ الْعَالَمِينَ.
🔺خدایا مرا در این ماه به همراهی و همسویی با نیکان توفیق ده، و از همنشینی با بدان دور بدار، و به حق رحمتت به خانه آرامش جایم ده، به پرستیدگی ات ای پرستیده جهانیان.
@mezmar_esf
@sabbar_ir