eitaa logo
مضمار اصفهان؛ تشکیلات اسلامی
786 دنبال‌کننده
795 عکس
172 ویدیو
17 فایل
إنَّ الیومَ #المضمار و غَداً السِّباق امروز روز #تمرین و فردا روز مسابقه است. خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه کانال رسمی پایگاه مضمار: @Mezmar_ir وبسایت: Mezmar.ir اینستاگرام: instagram.com/mezmar.esf ارتباط با مديريت: (عرفان سنایی) @tvelayatisf
مشاهده در ایتا
دانلود
💫 کار ، ماندگارتان می‌کند. 💫 💠 کار یک مجموعه، هرچه تندتر و پرمعناترباشد، ماندگارتر خواهد شد ✳️ اصلا سازمان‌های بشری با کار زنده اند✳️ قدرت ونفوذ فرماندهی در سراسر تمام اجزای مجموعه است ،که آنها را به حرکت و نشاط در‌می‌آورد وحیات جمعی‌شان را حفظ می‌کند. 💠 شما این کاررابکنید! یعنی در مجموعه خودتان کار راچنان بدمید، که تحرک آن دائمی باشد. واصلا این فکر به ذهن کسی نیاید که ممکن است روزی این مجموعه منشعب یا منحل شود! «حضرت آقا» 🍀 صلوات
بسم الله الرحمن الرحیم ✨اولی الامر الذین فرضت علینا طاعتهم✨ ✳️ضرورت واهداف شکل‌گیری مدرسه تشکیلاتی مضمار ✳️ «دکتر محسن کشاورز» 📘قسمت اول -با توجه به درخواست‌هایی که درکانال مضمار مطرح شد مبنی بر اینکه توضیحاتی درمورد مدرسه تشکیلاتی مضمار ارائه شود، تصمیم گرفتیم: بخشی از آنچه در اولین همایش مدرسه مضمار ارائه شد را با شما در میان بگذاریم. لذا در دو محور اصلی شامل : 1⃣ضرورت‌های شکل گیری مدرسه مضمار 2⃣ اهداف مدرسه تشکیلاتی مضمار با شما گفتگو کنیم. 💠مهمترین مسئله ای که مطرح است: ضرورت و فلسفه راه‌اندازی مدرسه مضمار است. بالاترین سند و اصلی ترین الگویی که مد نظر تمام نیروهای فعال در جبهه انقلاب اسلامی هست، فرآیند پنج مرحله ای تحقق انقلاب اسلامی است. فرآیندی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آن را طراحی کرده اند و بعنوان نقشه راه کلان حرکت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، میتواند مدنظر قرار گیرد. انقلاب اسلامی⬅️ نظام اسلامی⬅️ دولت اسلامی⬅️جامعه اسلامی⬅️ تمدن اسلامی به تصریح خود ایشان،گام انقلاب اسلامی و نظام اسلامی و شکل گیری نظام اسلامی گذشته است. این دو گام⬆️ توانسته با موفقیت طی شود. 💠آنچه که ما الان در آن قرار داریم و همه نیروهای انقلاب باید آن را مدنظر داشته باشند، و به تحقق آن فکر کنند، « مرحله دولت اسلامی است» که اگر بتوانیم پروژه دولت اسلامی رابا خوبی و موفقیت پیش ببریم، میتوانیم به سمت اهداف عالی تری در حوزه جامعه سازی اسلامی و حتی تمدن سازی اسلامی پیش برویم. ❓اما پرسش مهم و اساسی این است که الزامات عبور موفقیت آمیز از مرحله دولت سازی اسلامی چیست؟ @mezmar_esf
بسم الله الرحمن الرحیم ✨اولی الامر الذین فرضت علینا طاعتهم✨ ✳️ضرورت واهداف شکل‌گیری مدرسه تشکیلاتی مضمار ✳️ 📘قسمت دوم 💠اصلی ترین الگویی که مدنظر نیروهای انقلابی است، شامل ۵ مورد است. که حضرت آقا آن را طراحی کرده اند. 1⃣ انقلاب اسلامی و بعنوان نقشه راه حرکت جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی مدنظر است. 2⃣تشکیل نظام اسلامی که آن هم گذشته است. 3⃣دولت اسلامی گامی است که ما باید به تحقق آن فکر کنیم. و برای تحقق آن تلاش کنیم،تا این مرحله را با موفقیت طی کنیم. لذا تمام سخن ما درمورد این بحث⬆️ است. 4⃣جامعه اسلامی 5⃣تمدن اسلامی در بحث دولت اسلامی، به این پرسش برمیخوریم: ❓الزامات عبور موفقیت آمیز از مرحله دولت اسلامی چیست؟ در این مرحله دو نیاز اصلی داریم: الف) طراحی‌ نظامات اداره جامعه یعنی : -الگویی که قرار است زندگی فردی اجتماعی انسانها را شکل دهد، - سیاست گذاری‌ها -و همه‌ی ابعاد ساختاری است،که پروژه دولت سازی زیرمجموعه آن ساختار است. ⬆️یک رکن جدی است. مادر پروژه دولت سازی بدون اینکه بتوانیم نظامات اداری جامعه را طراحی‌کنیم، موفق نخواهیم بود‼️ و اگر الگوی غربی و شرقی را اجرا کنیم، ماحصل آن قطعادولت اسلامی نخواهد بود‼️ ب) مورد مهمتر اینکه، دولت سازی نیازمند تربیت کادر و کارگزار حکومت است. کسانیکه در ساختار دولت نقش آفرینی می‌کنند، می‌توانند اهداف جمهوری اسلامی را محقق کنند. ❓سوال: کادر و کارگزار دولت اسلامی در کجا تربیت میشود؟ کجا این ظرفیت را داردکه بتواند بعنوان یک بستر ،و یک شروع برای پروژه تربیت کادر و کارگزار ،جهت تحقق دولت اسلامی نقش آفرینی کند. ❓سوال: بستر کارآمد تربیت کادر و کارگزار دولت اسلامی و محلِ تمرین اعضای پروژه دولت سازی کجاست؟ 💠مولفه های مختصات بستر کارآمد تربیت کادر: 1⃣ عرصهِ تجربه علمی و میدانیِ کادر، باید در فضایی شکل بگیرد که امکانِ تجربه عملی و میدانی را برای کادر ایجاد کند! 🔺دولت سازی با سخنرانی و دوره دیدن پیش نمی‌رود! و باید بصورت عملیاتی کار کند و تجربه کسب کند. 2⃣ عرصه‌ای باشدبرای پرورش روحیه جهادی 💠یکی از مولفه های مهمی که برای کارگزاران جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد، برخورداری از بینش،نگرش و روحیه انقلابی و جهادی است. بسیاری از عرصه های تربیت کارگزار، این امکان را دارد که،این موارد⬆️ را محقق کند. فرد باید در محیطی کار کند و رشد کند و تربیت شود که عملا بستری، برای تزریق روحیه جهادی و ایجاد بینش های انقلابی در تشکیلات باشد. 3⃣ عرصه ارتباطات تشکیلاتی 🔺دولت سازی نیازمند «افراد کارآمد» نیست! 🔹بیشتر نیازمند «تیمهای کارآمد، توانمند، همکار و همفکر است»! لذا بستر مناسب، جایی است که این امکان را فراهم کند که⬇️ -انسانها به هم وصل شوند -و از ظرفیتهای هم استفاده کنند - و گروه های کارآمدی را شکل دهند. 4⃣عرصه چابک و انعطاف پذیریِ« پروژه دولت سازی اسلامی» تنوع و تکثر جغرافیایی فراوانی دارد. با توجه به پیچیدگی جهان جدید، که باسرعت زیاد درحال تغییر و تحول هاست، 🔺 انسانهایی که تحولشان بصورت چابک نیست، و واجد دو عنصر⬆️ نیستند ، 🔺نمی‌توانند واکنش های سریع و بهینه ای نسبت به تغییر و تحولات جهانی داشته باشند، -لذا بستر مناسب برای تربیت کادر در دولت اسلامی نیازمند این ۴ ویژگی است. 💠 از نظرماتشکیلات مردمی، مهمترین بستری است که این امکان را فراهم می‌کند، که کادر و کارگزار دولت اسلامی شکل بگیرد. -تشکیلات مردمی، بدنه نظام جمهوری اسلامی است. وخیلی از اتفاقاتِ جامعه اسلامی را می‌توانند رقم بزنند. -همان‌طور که شکل گیری انقلاب اسلامی،نیزتوسط مردم و تشکیلات مردمی بوده‌است. 🔹 لذا تشکیلات مردمی،اهدافی مهمتر از آنچه بصورت تخصصی دنبال می‌کنند، دارند. و آن ⬅️ایجاد بسترهای کارآمد، برای تربیت کادروکارگزار درسطوح و‌موضوعات مختلف است. @mezmar_esf
بسم الله الرحمن الرحیم ✨اولی الامر الذین فرضت علینا طاعتهم✨ ✳️ ضرورت واهداف شکل‌گیری مدرسه تشکیلاتی مضمار✳️ 📘قسمت سوم 💠نکته اساسی وضعیتی است، (خلاءهایی در تشکل های موجود) که این تشکیلات‌های مردمی درحال حاضر در کشور، طبق کارتخصصی که در فضای تشکیلاتی انجام میدهند، دارند. که اگر امر فوق⬆️ رفع نشود، 🔺شاید پروژه تربیتِ کارگزارِ جمهوری اسلامی اتفاق نیفتد یا با تاخیر اتفاق بیفتد. 🔺این خلاءها عبارتند از: 1⃣فقدان نهاد‌ آموزشی، در جهت مباحث و مبانی تشکیلاتی . -خلاهایی در زمینه ایجاد و راه اندازی تشکیلات. امرفوق⬆️ باعث میشود، کارگزاران جمهوری اسلامی، نقش آفرینی صحیحی نداشته باشند. زیرا هر آموزشی دیده اند، نکاتی است که از گوشه و کنار آموخته اند و سیر منطقی ندارند. 2⃣ فقدان محتوای کاربردی تشکیلات. محتوایی که اساتیدمعمولا درتشکیلات ها ارائه می‌دهند، بیشتر اصول و مبانی است که هرچند مفید است، اما معمولاکاربردی نیست . 🔹و باید در حوزه تشکیلات اسلامی، محتوای کاربردی تولید کنیم. 🔹تولید محتوا ⬅️نیازمند پژوهش درمورد کار تشکیلاتی است. پژوهش⬅️نیازمند به یک نهاد پژوهشی است. که تمرکز اصلی این نهاد روی تولید محتوای تشکیلاتی باشد. 3⃣کاستی‌ کمی و کیفی اساتید تشکیلاتی. اساتیدی که لازم است تا کل کشور را از لحاظ مباحث تشکیلاتی و یا تجربه تشکیلاتی پشتیبانی کنند،هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی کمبودداریم. 4⃣فقدان نهاد رشد تشکیلات وقتی تشکیلات مردمی، ایجاد می‌شود، در ابتدا با چالش هایی روبروی می‌شود و نیاز دارد تا نهادی در جهت حل این‌چالش به او کمک کند. 🔺چنین نهادی در حال حاضر وجود ندارد، و همین باعث میشود که تشکیلات نوپا نتواند چالش ها را پشت سر بگذارد و پس از مدتی فرسودگی و بی انگیزگی ایجادشود. 5⃣فقدان الگوهای متنوع تشکیلات تمرکز تشکیلات‌ها ،عموما بر موضوعات فرهنگی و تربیتی است . 💠ولی در حال حاضر نیاز انقلاب اسلامی این است که تشکل‌های مختلف دیگری ایجاد شود. -برای مثال در زمان دفاع مقدس، تشکیلات های مردمی زیادی ایجاد شد، تا نیروهای مردمی رابرای جبهه سازماندهی کند. 💠 اکنون در جنگ اقتصادی هستیم. لازم است تشکل‌هایی ایجاد شود تا رویکرد جدیدی نسبت به «اداره تشکیلات» داشته باشیم. که تمرکز ⬆️ آن بر حوزه اقتصاد باشد، 🔺چنین الگویی را نداریم! @mezmar_esf
بسم الله الرحمن الرحیم ✨ اولی الامر الذین فرضت علینا طاعتهم✨ ✳️ ضرورت واهداف شکل‌گیری مدرسه تشکیلاتی مضمار✳️ 📘 6⃣ فقدان نهاد پژوهشی تشکیلات. - تشکیلات ها کار اساسی شان،پای کار آوردن ظرفیتِ مردم،برای تحقق اهداف یک حکومت است. و این⬆️می‌طلبد،به شکل‌های خیلی متنوع‌تری از تشکیلات فکرکنیم. 💠و«الگوهای جدیدتری»برای فعالیت‌های تشکیلاتی داشته باشیم؛ به گونه‌ای که بتوانیم،به نیازهای روز انقلاب اسلامی،در همه‌ی حوزه‌ها جواب‌گو باشیم و عملا مردم را پایِ کارانقلاب اسلامی بیاوریم. 🔺خلأ آخری که ما در فضای تشکیلات رصد کردیم،«فقدان نهاد پژوهشی درون تشکیلات» است. 🔺دانش های تشکیلاتی دچار یک چالش جدی هستند،که معمولاً مبتنی بر تجربیات افراد، است. 🔺و استناد آن به آیات و روایات و پژوهش‌های علمی،خیلی کم است. 🔹نهاد پژوهشی،به مثابه ی یک اتاق فکر،تلاش میکند با استفاده از ظرفیت نخبگان تشکیلات درون کشور تولید محتوا بکند. 🔹وپژوهش های کاربردی،بنیادی و پژوهش‌هایی که تشکل ها لازم دارند را انجام بدهد. 🌐مجموعا این خلأ ها را در تشکیلات های موجود رصد کردیم. آن‌چه که ضرورت راه اندازی مدرسه تشکیلات را رقم می‌زند⬇️ این است که یک مجموعه و یک تشکیلاتی در سطح کشور شکل بگیرد، 🔹که کارکرد اصلی خودش را پوشش دادن این کمی ها و کاستی ها در حوزه ی تشکل‌های مردمی قرار بدهد‌. 🔹بر این اساس ما «ماموریت‌هایی» را برای راه‌اندازی مدرسه تشکیلات در نظر گرفتیم. 🔹 و «اهدافی» را بعنوان اهداف اساسی و کلیدی این مجموعه در نظر گرفتیم. 1⃣تولیدوتوسعه‌ی دانش ومهارت‌هاتشکیلاتی، اولین هدفی است که باتوجه به آسیب شناسی که داشتیم در نظر گرفتیم. 2⃣ ترویج و نشر دانش های تشکیلاتی و مهارت های تشکیلاتی است. 3⃣شناسایی و رشد افراد مستعد تشکیلاتی 4⃣اموزش و توانمند سازی فعالان تشکیلاتی (رفع نقاط ضعف شان و و ارتقاء نقاط قوت آنها) 5⃣ارائه خدمات مشاوره و ارتقاءعملکرد تشکیلات 💎مدرسه تشکیلات مضمار، یک مجموعه کاملا مردمی است و وابستگی خاصی به نهاد های دولتی و غیر دولتی ندارد. و تلاش دارد بنای آن بر پایه نیروی انسانی تشکیلات باشد. 💎مدرسه تشکیلات ،کارکرد اصلی اش تسهیل وایجاد ارتباط و شبکه ایجاد کردن بین افرادی است که این دغدغه را دارند . و برای پنج محور مذکور طرح و ایده دارند. 💎ایده و طرح از خود تشکل هاست، تحقق ش هم از خود تشکل هاست. و امکان‌هایی که برای ما فراهم است و ما در اختیار تشکل‌ها قرارمیدهیم، ✳️این‌که ایده‌ها عملیاتی بشود ✳️ و برکتش را در انقلاب اسلامی ببینیم. ان‌شاءالله تعالی @mezmar_esf
بسم الله الرحمن الرحیم ✨اولی الامر الذین فرضت علینا طاعتهم✨ ✳️ ضرورت واهداف شکل‌گیری مدرسه تشکیلاتی مضمار✳️ 📘 فلسفه ی برگزاری همایش مدرسه تشکیلات: 🔹همهٔ مجموعه‌ها و تشکل‌ها چهار مرحلهٔ اصلی را طی می‌کنند. -مرحله اول⏪ تاسیس و شکل‌گیری آرمان‌های اولیه،تیم اولیه،برنامه‌ها و زمان‌بندی. -مرحله دوم⏪تثبیت به معنای پیاده‌سازی ایده‌ها و ارمان‌ها. -مرحله سوم⏪ رشد، به معنای عملیاتی کردن آرمان‌ها با تمام شئون آن. -مرحله چهارم⏪توسعه، به معنای این‌که بتواند در جغرافیای متعددی به پهنای کل کشور بحث را توسعه بدهد. 🔷در این همایش به دنبال چه هستیم؟ مادرمقام تاسیس مدرسه تشکیلات قرار داریم. ❓چند سوال کلیدی داریم که بایستی در همایش با شما بزرگواران در میان بگذاریم. سوال ها و طرح بحث ها عبارتند از؛ ❓۱-چه کسانی می‌خواهند در نهضت توسعه تشکیلات همراه باشند؟ ❓۲-افراد علاقه مند به همکاری با مدرسه مضمار مایل به فعالیت در چه زمینه ای هستند؟ ❓۳-ساختار مدرسه تشکیلات مضمار چیست؟ وهرکدام از افراد چه مسوولیتی دارند؟ ❓۴-برنامه تا پایان سال ۹۸ هر بخش از مدرسه چیست؟ ❓۵-هویت حقوقی مدرسه تشکیلات مضمار چیست؟ 🔷چهار بخش اصلی برای همایش مدرسه تشکیلات مضمار 1⃣اموزش مبانی و ارکان تشکیلات اسلامی 2⃣تصمیم گیری در مورد ماموریت،ساختار و هویت مدرسه تشکیلات 3⃣جانمایی اعضا در ساختار مدرسه و تشکیل گروه های کاری 4⃣برنامه ریزی برای توسعه فعالیت‌های مدرسه تشکیلات و ایجاد گروه‌های کاری والسلام علی من اتبع الهدی 🍀 صلوات @mezmar_esf
#دغدغه_های_فرهنگی @mezmar_esf
▪️اثر قصور و سستی در کار تشکیلاتی ▪️ 🔶 این را شما بدانیدکه: «وقتی اراده الهی تعلق گرفت،بارِخدا زمین نمی‌ماند!» قرآن،ناطق به این است: «من یرتد منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبهم و یحبونه» خدا دست دیگری ،پشت دیگری، وبَر و دوش و بازویِ ستبرِ دیگری را مأمور برداشتنِ این بار وحمل آن خواهد کرد. ولی بالاخره کار به تأخیر می‌افتد! 🔺البته وقفه در راه خدا، نارواست.🔺 «حضرت آقا» 🍀 صلوات @mezmar_esf
🔥قبَس آغاز شد 🤝 آموزش غیرحضوری مبانی کار تشکیلاتی و جمعی 👣در ۶ گام: 1️⃣ ارسال مشخصات در پیام رسان ایتا به: 🔺 @majazidore 2️⃣ دریافت فایل های کارگاه تشکیلات 3️⃣ انجام کارخواستها 4️⃣ ارسال تصاویر کارخواستها 5️⃣ داوری دست نوشته ها 6️⃣ اعلام نتایج و اهداء جوایز نقدی ⚡️ قبَس ||| جرقه ای برای رشد قدرت تشکیلاتی شما 🔸 مهلت شرکت: 15 فروردین تا 5 اردیبهشت 🔹 اهداء جوایز: 6 اردیبهشت 📕بخون 🎥ببین ✍️بنویس 🎁جایزه نقدی ببر @mezmar_esf