eitaa logo
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
17.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
323 ویدیو
180 فایل
إنَّ الیومَ #المضمار و غَداً السِّباق امروز روز #تمرین و فردا روز مسابقه است. خطبه ۲۸ نهج‌البلاغه وبسایت: Mezmar.ir ارتباط با پشتیبانی: @Mezmar_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💡 [قسمت ۱] ☑️ انتشارات علمی از سنجه های پیشرفت علم و نشان دهنده ی توان علمی کشورها به ویژه در دو سده گذشته بوده است. از این رو، سیاستگذاران علم به پردازش شمار و چگونگی انتشارات علمی پرداخته و برنامه های گوناگونی را برای پیشرفت در این زمینه در دستور کار گذارده اند. ابزارهای گوناگونی نیز درست شده اند تا این شما و چگونگی و کامیابی سیاستهای علمی را بسنجند. ⬅️ برخی از این ابزارها تا اندازه ای در گستره جهانی پذیرفته شده اند و بسیاری از مؤسسه ها و کشورها آنها را برای سنجش خود در برابر دیگران به کار می برند نمایه های استنادی از این ابزارها هستند که در ارزیابی های علم‌سنجی از آنها بهره ی بسیار می برند نمایه های استنادی نوشته های علمی و دانشگاهی را به زبانهای گوناگون از سراسر جهان گردآوری و نمایه میکنند. 🌐 ”وب آوساینس“ (واس)، ”اسکوپوس“ و ”گوگل اسکالر“ از کلیدی ترین نمایه نامه ها هستند که پذیرشی فراگیر یافته اند. 📌 در نمودار بالا روند سالانه مستندات علمی منتشر شده در ایران از سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ شمسی) نشان داده شده است مطابق این نمودار روند تولید علم در دو دهه گذشته با شتاب بالایی صعودی بوده است. تعداد مستندات علمی ایران از ۸۵۱ مورد در سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۵ شمسی) به ۷۷۳۴۶ مورد در سال ۲۰۲۱ ۱۴۰۱ شمسی) رسیده که رشد ۹۱ برابری را در طول ۲۵ سال نشان میدهد. www.scimagojr.com 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔻شما ارسال کردید🔻 👤 ارسالی اقای مهدی افروخته از گلپایگان 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 برشی از کتاب خودت رو جمع کن! [مروری بر بایسته های تربیت تشکیلاتی] ♨️ (قسمت اول) 🔻 دو الگوی تربیت آدم تشکیلاتی 🔻 ✍ به نظر می رسد که ما باید در دو لایه الگوی فوق را طراحی کنیم و به اجرا بگذاریم: در لایه اول، با عنایت به ایده آل لایه اول، تلاش کنیم تا برای وضع موجود، طراحی عملیاتی و زودبازده داشته باشیم و در لایه دوم برای وضع مطلوب و آرمانی خود برنامه ریزی کنیم. بر این مبنا میتوان از دو الگو برای تربیت آدم تشکیلاتی یادکرد؛ ↙️ الگوی اول، از تولد انسان آغاز میشود و حاکی از مسیری است که چگونه یک نفر از اول زندگی خود با طی فراز و فرودهای بسیار میتواند تشکیلاتی تربیت شود. ↙️ الگوی دوم، تربیت افرادی است که هم اکنون در سمت های مدیریتی مشغول کار هستند بهترین مثال برای فهم این دو الگوی تربیتی، استعاره مربی فوتبال است که با دو رویکرد میتواند تیمش را تقویت کند ؛ - رویکرد اول این است که به باشگاه های دیگر برود بازیکنهای قوی را انتخاب کند و تیم خود را شکل دهد. - دومین رویکرد این است که مدرسه فوتبالی راه اندازی کند و در یک سیر تربیتی بلندمدت، فوتبالیستهای ایده آلی که مدنظر دارد را تربیت کند بدیهی است که رویکرد دوم بسیار طولانی است ولی اگر استعدادها درست شناسایی شوند، ثمر بخش تر از رویکرد اول است. این دو رویکرد قابل تعمیم به دو الگوی مطرح شده در بالاست؛ در مورد افراد تشکیلاتی نیز گاهی اوقات از افرادی که قبلاً تربیت شده اند، استفاده میشود در این حالت ما صرفاً می خواهیم از تجارب و شخصیت تشکیلاتی آنها استفاده کنیم و برخی اوقات با شناسایی نوجوانان با استعدادهای تشکیلاتی و تربیت آنها به عنوان نیروهای تشکیلاتی آینده تیم سازی کنیم. 🏷 شما می توانید نسخه ی الکترونیک این کتاب را در اپلیکیشن طاقچه تهیه کنید. 📖 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📌 برنامه‌ریزی تشکیلاتی 🎙اگر یک تشکیلاتى به وجود آمد امّا هدف روشنى نداشت، یا هدف داشت لکن برنامه‌ریزى براى رفتن به سمت آن هدف انجام نگرفت، و تشکیلات بیکار ماند، به خودىِ خود، تشکیلات از هم خواهد پاشید. اگر هم بماند، صورت بی‌جانى است؛ خاصیّت تشکّل انسانى این است. هدف را محدّد کنید، مشخّص کنید که میخواهید چه‌کار کنید. «بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب و فضلاى حوزه‌ی علمیّه‌ی قم» ۱۳۸۶/۰۹/۰۷ 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🌾 سوره بقره، آیات ۲ تا ۲۰ 🌾 در این آیات جامعه را به سه دسته تقسیم می کند ؛ به این صورت که 🔻چهار آیه اول مربوط به متقین، 🔻دو آیه در مورد کافران 🔻و سیزده آیه در مورد منافقین است. 👈 این دسته بندی نشان می دهد که اولا هرگاه می خواهید کار تشکیلاتی کنید باید توان تقسیم بندی مخاطبین رو داشته باشید و آنها را باید با توجه به آرمان مورد نظرتان دسته بندی کنید؛ 👈ثانیا ویژگی هر کدام از این مخاطبین را هم باید بدانید 👈و ثالثا این ویژگی ها را به اعضای تیم خود بگویید. پس ابتدا باید مخاطبین را دسته بندی کنیم؛ یا این فرد با ماست یا با ما نیست و اگر با ما نیست دو دسته می شود یا با ما کاری ندارد یا مخالف ماست که این در مجموع سه دسته مخاطب برای ما می شود. در تاریخ این دسته بندی را می بینید که جایی طرف ابوموسی اشعری است و کاری به امیرالمومنین ندارد و جایی دیگر اشعث است که مدام سنگ اندازی می کند و با منافقین همکاری دارد. آیه می گوید که این طور نباشد که فقط در دلتان این ها را بدانید بلکه رسم اینها را باید بیان کنید و شاخص هم اهداف سازمان و اهداف تشکیلاتی شماست که در این راستا دسته بندی معنا دارد. اگر یک نفر منتقد رهبر تشکیلات است رهبر تشکیلات حق ندارد او را محروم کند ولی اگر با اهداف تشکیلات ناسازگار است می تواند او را محروم کند. 👈نکته چهارم در مورد منافقین است که تعداد زیادتری آیه در مورد اینها صحبت می کند. به این دلیل که متقین تقریبا معلوم است چه کسانی هستند: «الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا» یعنی یک رابطه دوستی بینشان برقرار است، کافران هم چنین حالی دارند، ولی در مورد منافقین این گونه نیست. منافقین ویژگی شان این است که «وَ مِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الاَخِرِ»، در اهداف سازمان با تو اعلام آمادگی می کنند درحالی که بعد از اتمام جلسه متوجه می شوید که نیتشان با تشکیلات نیست «يَقُولُ ءَامَنَّا بِاللَّهِ وَ بِالْيَوْمِ الاْخِرِ وَ مَا هُم بِمُؤْمِنِينَ». 👤 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
📚 برشی از کتاب عَرصه عَرضه عُرضه [چرایی و چیستی کارتشکیلاتی] ♨️ (قسمت اول) « شرط وجود عقل در
📚 برشی از کتاب عَرصه عَرضه عُرضه [چرایی و چیستی کارتشکیلاتی] ♨️ (قسمت دوم) 🎯 باید توجه داشته باشیم زمانی یک تشکیلات به یگان رزم تبدیل میشود که اولاً خرمشهر ( به عنوان مثال برای یک نقطۀ هدف ) و نقطهٔ هدفی که جبهه برای خود ترسیم کرده است، به خوبی برای تشکیلات ترسیم و جانمایی شود؛ یعنی ایجاد بین تشکیلات و جبهه؛ ثانیاً برای رسیدن به هدف، نقشه جامعی وجود داشته باشد که نقش یگانهای مختلف را به خوبی تعریف کرده باشد و بتواند آنها را در میدان رزم بر اساس همان نقشه راهبری کند ما در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و.... خرمشهرهای هدف متعدد و متفاوتی داریم که باید آنها را به خوبی شناخته و برای آزادسازی هر یک نقشه متناسب طراحی کنیم. ❌ مادامی که خرمشهرها مشخص نیست شکل گیری یگان رزم نیز برای مجاهدان چندان ضروری جلوه نمیکند و اتحاد و همبستگی که برای شکل گیری یگانها نیاز داریم تأمین نخواهد شد. اما زمانی که خرمشهرها در عرصه های مختلف به خوبی تبیین شده ،باشد گروههای مردمی خود به خود حول محور آزادسازی آنها جمع شده و با طراحی و برنامه ریزی اقدام به نبرد با دشمن به صورت یگانی و سازماندهی شده میکنند. 🚩زمانی که خرمشهرهای هر عرصه مشخص شد باید توجه کرد که آزادسازی هر خرمشهر نیز طراحی مجزا نیروی متخصص و مجزا و آموزش مجزا می خواهد؛ مثلاً در عرصه فرهنگی آموزشهایی که برای نیروها لازم است غیر از عرصه اقتصادی است. یا طرحی که در عرصه اقتصادی برای آزادسازی یکی از خرمشهرها طراحی میشود دیگر در آزادسازی خرمشهر فرهنگی به کار نمی آید عملیات اقتصادی، نیاز به سواد اقتصادی، مهارت اقتصادی و نیروی اقتصادی دارد و نمیتوان از کسی که در این زمینه آموزش ندیده یا تخصص ندارد، استفاده کرد. 🏷 شما می توانید نسخه فیزیکی این کتاب را از طریق سایت زیر تهیه کنید emtedadedanesh.ir همچنین نسخه ی الکترونیک در اپلیکیشن طاقچه در دسترس می باشد. 🔹 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🎙 آیت الله مصباح یزدی 💎 مقیاس ما ولایت است؛ چون اصل ارزش ما دین است. جامعه ما کشته‌ها داد، فداکاری‌ها کرد، زندان‌ها رفت، شکنجه‌ها دید، کسانی مثل آیت‌الله سعیدی رضوان‌الله‌علیه سال‌ها زیر شکنجه بودند و حتی زیر شکنجه شهید شدند، تا دین زنده بماند. این‌ها به دنبال پیشرفت اقتصادی یا رفاه اجتماعی خود را فدا نکردند. در وصیت‌نامه‌ کدام شهید آمده است که من برای پیشرفت اقتصاد شهید شدم؟! در کدام وصیت‌نامه نیامده که ما برای اسلام و برای ولایت شهید شدیم؟ ⚖ اگر مقیاس ما این است، باید به کسی که بیشتر به ولایت پایبند است علاقه داشته باشیم و با کسی که بیشتر با این مقام ضدیت می‌کند _ چه از داخل و چه از خارج _ بیشتر مخالفت کنیم. ⬅️ البته فعالیت اجتماعی در جهت تقویت این محور، نیاز به کار جمعی، تشکیلات و نظم دارد، اما مواظب باشیم در دام بروکراسی نیفتیم. به اندازه ضرورت و به اندازه‌ای که توان فعالیت داریم هر چه اقتضای نظم است رعایت کنیم، اما اگر زیاده‌روی کنیم مثل این‌ است که سفره بزرگی با انواع بشقاب‌ها، قاشق و چنگال‌های متعدد و ظرف‌های متنوع بگذاریم، اما از غذا خبری نباشد. این دو باید متناسب با هم باشد. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 🔻🔻تشکیلات بهشتی🔻🔻 « نوشته ی محسن ذوالفقاری » 💡بایدها و نباید‌های یک تشکیلات مطلوب. اما چه تشکیلاتی؟ اگر با شیوه تشکیل یک تشکیلات خوب آشنا نیستید، نقاط ضعف و آفت‌های کشنده آن را نمی‌دانید، معیاری هم برای ارزیابی تشکیلات انقلابی خود ندارید، باید از کسی کمک بگیرید که الگوی کار تشکیلاتی است؛ مانند شهید آیت‌الله دکتر بهشتی. 📺 شهید بهشتی، ماه‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، بنابر تجربه چندین‌وچندساله‌ای که در زمینهٔ فعالیت‌های اجتماعی-سیاسی داشت؛ضرورت کار تشکیلاتی و ایجاد تشکلی اسلامی را احساس کرد و سرانجام بعد از موافقت امام خمینی (ق) در ۲۹ بهمن ۱۳۵۹ به‌همراه تعدادی دیگر از همفکران خود تشکلی به نام «حزب جمهوری اسلامی» تأسیس کرد. 📖با این کتاب می‌توانید به دورانی بروید که ایشان برای اولین‌بار یادآور ضرورت وجود تشکل‌های اسلامی شدند، مجموعه‌ای کوتاه و موثر از توصیه‌های ایشان برای هرنوع کار تشکیلاتی ، 💬 در این کتاب می‌خوانید چطور شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، در فهم اهمیت، جایگاه و نقش تشکیلات در حرکت به‌سمت جامعه‌ای که آرمان‌های مردم در آن تبلور پیدا می‌کند از دیگران بسیار جلوتر بوده‌اند. 🔖 فصل های این کتاب: • چیستی و جایگاه تشکیلات • اصول تشکیلات شامل سه اصل اساسی تشکیلات • باید های تشکیلات • اهداف تشکیلات • رهبر و مسئول تشکیلات؛ جایگاه ، ویژگی ها و وظایف • اعضای تشکیلات؛ وظایف و رسالت ها • آسیب شناسی تشکیلات 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ http://eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
پدیده ای که در انتظار آن هستیم.mp3
3.04M
📻 🔻آن پدیده ای که همگان در انتظار آن هستیم چیست و چگونه؟ 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه عیدی ویژه ی غیر قابل تکرار برای همه برای خرید کتابها هدیه به شما 🎉📚 تا فردا شب 😎👌 کتابهای : آزادی وارونه |کارخودشونه|گیرپاژ پیشنهاد ویژه کاروانهای راهیان نور دانشجویی‌: کتاب آزادی وارونه بسیار برای پک فرهنگی مناسبه و چندین دانشگاه هم سفارش گرفتند ، هم محتوای مناسب، هم کاربردی و مفید برای اردوهای راهیان نور✅👌 آیدی خرید کتاب با تخفیف ایام عید : @Azadi_varone 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🎙آیت الله مصباح یزدی 📌 درابتدای انقلاب،کسانی از روی حسن نیت کوشیدند که حزب به‌وجود بیاورند..،که بدون شک خالص‌ترین نیت‌ها را داشتند.امام(ره)نیز تأییدی کردندو یک بار فرمودند:اگر حزب نیز تشکیل می‌دهید حزب جمهوری باشد. ⛔️بالاخره کار حزب دراثر همان تقلید ازسنت‌های غربی به آن‌جا رسید که خود امام دستور انحلال آن را دادند؛البته باز احزاب دیگری تشکیل شد واز آن‌جا که بنای مربی این نیست که همه چیز فراگیر را دریک قالب تنگ قرار بدهد،امام آن‌ها رانفی نکرد. 📌 مقام معظم رهبری نیز درهمین فرمایشات اخیرکه در اجلاس خبرگان داشتند،تأکید فرمودند که خیلی با احزاب و امثال آن موافق نیستند. 📎منظور این است که این قالب حزب که از سنت‌های غربی اقتباس شده است،انسان را درمحدودیت‌هایی قرار می‌دهد. 📎اولا از رشد بسیاری از افراد جلوگیری می‌کند؛چون هنوز وارد حزب نشده‌اند، با ما همکاری نمی‌کنند. 📎دوم این‌که آن‌هایی که وارد حزب شد‌ه‌اند،مجبورند طبق چارچوبه‌‌ای که از بالا به پایین به آن‌ها دستور داده می‌شود، حرکت کنند..هرکسی باید خودش رشدکند و وظیفه‌اش را بفهمد و درکارش حجت داشته باشد؛البته کسانی که تجربه و تخصص بیشتری دارند،می‌توانند آگاهی‌ها و مشورت‌های بیشتر و بهتری بدهند وافراد به قول آن‌ها بیشتراطمینان پیدا کنند؛اما به هر حال هر کس هر کاری می‌کند بایدخودش مسئول آن باشدو خودش برای آن حجت داشته باشد که این کار من درست است.تنها مسئولیت در مقابل شورای مرکزی نیست،مسئولیت در برابر خداست. 🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار 🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی ☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5