📚 برشی از کتاب عَرصه عَرضه عُرضه
[چرایی و چیستی کارتشکیلاتی]
♨️ (قسمت چهارم)
💡مهم تر از شناخت دیگران نسبت به توانمندیها و استعدادهای فرد، این عَرضه عُرضه برای خود شخص باید انجام شود.
👈🏻 بسیار مشاهده می شود که فرد استعدادی دارد که خود از آن بی خبر است اما زمانی که در عرصه قرار میگیرد و فعالیت میکند میفهمد که این استعداد را دارد و بعد از شناخت این استعداد میتواند با تمرین و تکرار آن را تبدیل به فعلیت کند و از آن به خوبی استفاده کند.
✔️ در تجربه دیگری دوستی داشتیم که اصلاً خوب صحبت نمیکرد و هیچکس فکر نمیکرد که او بتواند حتی در حد چند دقیقه در یک جمع رسمی برای دیگران صحبت کند. همین شخص در کارهای تشکیلاتی در شرایطی قرار گرفت که باید سخنرانی و صحبت میکرد عرصه ای پیدا کرد و استعداد خودش را شناخت و با تمرین و تکرار این استعداد را پرورش داد؛ تا جایی که امروز تبدیل به یک سخنران حرفه ای شده است؛ به گونه ای که هر کس از دوستان قدیمی ایشان او را میبیند باور نمیکند که این شخص همان کسی است که سالها قبل اصلاً نمی توانست خوب صحبت کند.
🏷 شما می توانید نسخه فیزیکی این کتاب را از طریق سایت زیر تهیه کنید
emtedadedanesh.ir
همچنین نسخه ی الکترونیک در اپلیکیشن طاقچه در دسترس می باشد.
#استعدادیابی
#رشد_تربیت
#عرصه_آفرینی
#کتب_تشکیلاتی_مدرسه_مضمار
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚برشی از جزوه دین تشکیلاتی ۱۸
(شهید مطهری)
🪴 تعریف رشد
اگر بخواهیم کلمه «رشد» را به مفهوم عامّ خودش که شامل همه انواع رشدها در همه موارد بشود تعریف کنیم باید بگوییم : رشد یعنی «اینکه انسان شایستگی و لیاقت اداره و نگهداری و بهره برداری یکی از سرمایه ها و امکانات مادّی و یا
معنوی که به او سپرده میشود داشته باشد» یعنی اگر انسان در هر ناحیه از نواحی
زندگی که حکم یک شأن و وسیلهای را دارد، شایستگی اداره و نگهداری و
بهرهبرداری از آن را داشته باشد، چنین شخصی در آن کار و در آن شأن «رشید»
است؛ حال آن چیز هر چه میخواهد باشد، همه آن چیزها و اشیائی که وسائل و سرمایه های زندگی هستند.
#رشد_تربیت
#رهبر
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚 #کولهی_تشکیلاتی
کار فرهنگی نقشه می خواهد ۱ و ۲ «نوشته محمدرضا طاهری، مجید تقی زاده»
📖 امام خمینی و رهبر معظم انقلاب هر دو نمونههای تمام عیار مدیریت موفق فعالیتهای فرهنگی بودند.
📑 در جلد اول در نکات راهبردی مدیریت فرهنگی پرداخته شده است. فرهنگ و کار فرهنگی و نیز 20 نکته مدیریتی کلیدی در راهبری مجموعه های فرهنگی پرداخته شده است. تهاجم فرهنگی با چه برنامه ای کار میکند و روشهای مقابله با آن چیست و چطور برای جوامع خطرناک است نیز از موارد ذکر شده ی این کتاب است.
📑 در جلد دوم نیز مباحثی همچون بسترهای کار فرهنگی، قالبهای کار فرهنگی، اصول و رو ش های کارآمدسازی فعالیتهای فرهنگی مطرح شده است. متن حاضر با توجه به غنا و عمق اسلامی آن و تنوع در زوایای چندساحتی عرصه ی فرهنگ ها، میتواند منبع آموزشی برای مدیران، کارشناسان و فعالان فرهنگ دینی کشور، در سازمانها، دستگاهها، نهادها و مجموعه های فعال مردمی باشد.
📌 انتشارات شهیدکاظمی
• 120 صفحه(جلد اول)
• 155صفحه(جلد دوم)
#معرفی_کتب_فرهنگی_تشکیلاتی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ http://eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🌐 پوشش خبری کارگاه تخصصی میدان تبیین در خبرگزاری ها و ..
خبرگزاری تسنیم
خبرگزاری دانشجو
خبر فارسی
خبرگزاری قطره
خبرگزاری شهر خبر
اندیشه سازان
یاران خراسان
💡 #جهاد_تبیین
💡 #تجربه_نگاری
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
⭕️ هفت نکته از سخنرانی رهبر معظم انقلاب پیرامون مسأله حجاب
۱.توجه به نظام اولویت
رهبر معظم انقلاب بعد از قریب ۳۰ سخنرانی با وجود کشف حجابها، تحصنها، بیانیه ها و... به این موضوع پرداختند
اینکه حضرت آقا تا به حال در این باره صحبتی نکردند پیام بسیار مهمی دارد و اون اینکه اجازه ندید دشمن اولویتهای جامعه رو تغییر بدهد
افرادی که در این مدت با اقدامات مختلف حجاب را اولویت اول کشور قرار دادند ناخواسته به نقشه دشمن ضریب دادند .
۲.نگاه جامع به حجاب
رهبری عزیز حجاب را در دو بعد معرفتی و سیاسی مورد توجه قرار دادند و فرمودند :
حجاب محدودیت شرعی و قانونی است
کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است.
تک بعدی دیدن حجاب ما را از پرداختن صحيح به مسأله منحرف خواهد کرد
متاسفانه عده ای فقط با مطالبه از مسئولین مسأله را تک بعدی تحلیل کردند و توان جامعه مطالبه گر را با آدرس غلط هدر دادند.
۳.انگیزه شناسی کشف حجاب
حضرت آقا در انگیزه شناسی کشف حجاب مهمترین علت را غفلت (نه بی دینی ، نه عناد با نظام) دانستند که تلویحا ضرورت جهاد تبیین را به کنشگران دغدغه مند تکلیف کردند و فرمودند :
خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند اگر بدانند پشت کار آنها چه سیاستی است قطعاً این کار را نمیکنند.
۴.تحلیل امید زا
آقا بسیار امیدوارانه چند بار فرمودند :
این مسأله قطعا حل خواهد شد
برخلاف کسانی که نا امیدانه در سدد هیولا سازی از این مساله هستند و با بزرگ نمایی القای بن بست میکنند
۵.ثبات در سیاستهای نظام
ایشان با تذکر این نکته که این مساله در زمان امام خمینی هم بوده و سیاست نظام همان سیاست ثابت امام است آب پاکی را ریختند روی دست تحلیلگرانی که گمانه زنی میکردند و عقب نشینی نظام را فریاد میزدند
۶.لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند
رهبری با تاکید بر اینکه دشمن برنامه دارد
لزوم حرکت برنامه محور و قاعده مند را متذکر شدند و با این قید هشداری دادند به افرادی که بدون هیچ برنامه ای به اقدامات هزینه ساز و خارج از قاعده روی آورده اند .
۷.اعتماد به مسئولین
رهبری با تاکید بر اینکه مسئولین برنامه دارند ، پاسخ آن دسته از افرادی که مدام با شعار "مسئولین خوابند ، برنامه ندارند ، هیچ کاری نمیکنند و..." را دادند
#تکلیف_جامعه_ودولت_درمساله_حجاب
#حجاب
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📣 اطلاعیه ی ویژه 📣
🎁 با توجه به حمایت شما دلسوزان و دغدغهمندان به جهت شرکت در کارگاه تخصصی میدان تبیین از طرف پژوهشکده حسیب هدیه ویژه ای برای کلیه ی ثبتنام کنندگان در نظر گرفته شده است
👈🏻 تمامی شرکت کنندگان
💢 یک وبینار ویژه مرتبط با موضوع تبیین آزادی زنان در ایران و جهان
💢 به همراه 3⃣ پک ویژه ی سیر نمایشگاهی آزادی وارونه (با موضوع تبیین علمی دشمن شناسی عرصه زن و خانواده)
هدیه خواهند گرفت.
🗓 آخرین مهلت ثبت نام تنها امروز ( ۱۶ فروردین ماه )
➕ جهت ثبتنام و اطلاعات بیشتر به آیدی زیر در پیامرسان ها مراجعه کنید:
@meidan_tabeen
#کارگاه_تخصصی_میدان_تبیین
#محتوای_ویژه_آزادی_وارونه
#هدیه_ویژه_تبیینی
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🟡 ابتکار امام حسن (ع)، میدان مبارزه را عوض کرد
▪️رهبر انقلاب: امام حسن (ع) #ابتکاری کرد که با این ابتکار مرحله سوم امامت شروع شد. این ابتکار چه بود؟
این ابتکار این بود که صحنهی مبارزهی حق و باطل را، یعنی صحنهی مبارزهی قرآن و ابوسفیان را، و علی و معاویه را، از روی زمین منتقل کرد به زیر زمین.
تاکنون مبارزه در میدان جنگ بود، شمشیرها کشیده میشد، بر سر هم میکوبیدند، رجزها میخواندند، این به دشمنی با او و او به دشمنی با اینها مباهات میکردند؛ ناگهان امام حسن وضع جنگ را به سود خود تغییر داد، یعنی چهره دوستان خود را بست.
کار امام حسن(ع) بر اساس استدلال منطقی غیرقابل تخلف بود.
شمشیرها را از دست آنها نگرفت -اشتباه نکنید!- تصمیمهای آنها را متزلزل نکرد، [بلکه] #میدانشان را #عوض کرد.هر کس_حتی خود امیرالمومنین علیه السلام_ هم اگر به جای امام حسن مجتبی علیه السلام بود و در آن شرایط قرار میگرفت،ممکن نبود کاری بکند،غیر از آن کاری که امام حسن کرد.
کار آن بزرگوار، صد در صد بر اساس استدلال منطقی غیرقابل تخلف منطبق بود.
۱۳۵۱/۱۱/۲۲ _ ۱۳۷۵/۰۳/۲۰
#تبیین_گری
#تشکیلات
#میلاد_امام_حسن_علیه_السلام
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📚برشی از جزوه دین تشکیلاتی ۱۸
[ شهید مطهری ]
💡 امامت و رهبری امّت
✔️ گفتیم #رشد یعنی #قدرت_مدیریت .
وقتی که انسان میخواهد انسانهای دیگر را اداره کند یعنی وقتی که موضوع رشد اداره انسانهای دیگر باشد، آن را «مدیریت و رهبری» می نامیم. این نوع از رشد در اصطلاح اسلامی « #هدایت » و به تعبیر رساتر « #امامت » نامیده میشود.
⬅️ دقیقترین کلمه ای که بر کلمه «امامت» منطبق میشود همین کلمه «رهبری» است.
▪️از طرفی دیگر فرق نبوّت و امامت در این است که نبوّت، راهنمایی و امامت، رهبری است.
#رشد_تربیت
#رهبری #امامت
#جزوات_تشکیلاتی_مدرسه_مضمار
🗂 تشکیلات اسلامی مِضمار
🔰 مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5