🔸استاد پناهیان: تقوا اول تو را «جمعی» بار میآورد، بعد تو را در جمع «فنا» میکند. فرمود: «تَعاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى»(مائده/۲) وقتی بخواهی خودسازی کنی، فقط مسئول خودت هستی، اما در جمعسازی، باید رنج دیگران را هم تحملکنی، مثلاً یکی کجفهمی میکند و دیگری نامردی میکند و تو نمیتوانی قطعِ رابطه کنی. بالاتر از این، تقوا کار را بهجایی میرساند که عیبهای دیگران را هم بهدوش بکشی! ۹۶/۷/۸
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔸استاد پناهیان: یک حزباللهی بدون اینکه کار تشکیلاتی بکند و عُرضه و اخلاق تشکیلاتی بودن را داشته باشد، میتواند بهسهولت خودش را حزباللهی و مؤمن بنامد! بله؛ چنین کسی در تظاهرات هم شرکت میکند، و حرکتهای تودهای را بلد است، ولی این کافی نیست. ۱۳۹۵/۰۸/۳۰
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🖼 پیامبر خدا(ص): در راه خدا از سرزنشِ هیچ سرزنش کنندهای پروا به دل راه مده.
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔸استاد پناهیان: گیر ما دشمنان نیستند، گیر ما در ضعفِ بسیجی بودنِ ماست. ما در خانه و مدرسه باید طوری تربیت شویم که بتوانیم در کار گروهی و تشکیلاتی موفق باشیم. اما «کار تشکیلاتی» تقریباً از رویۀ عموم بچهمذهبیها بهدور است. #مسیر_رشد ما اینجاست. ۹۵/۳/۲
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
⚠️ رؤسایی که خوار میشوند!
⭕️ امیرالمؤمنین عليهالسلام فرمودند:
تكبر تو در دوران رياست، موجب خوارى در دوران بركنارى است.
📗 غررالحکم، ج۱، ص۲۴۸
☑️ شرحی کوتاه از جواد محدثی درباره روایت:
🔹رياست و پست هم #ظرفيت مىخواهد. بعضى به محض آنكه به رياست و ميزى مىرسند، خود را گم مىكنند، رفتارشان با دوستان و آشنايان و اقوام و مردم عوض مى شود، رفتار متكبرانه و از روى بىاعتنايى به مردم، آنان را از چشمها و دلها مىاندازد و #پايگاه_قلوب سقوط مىكند.
🔹تا وقتى در رياستاند، سقوط آن پايگاه و از دست دادن آن جايگاه، محسوس نيست. وقتى بركنار مىشوند «خوار» مىگردند. اين تنهايى و خوارى در دوران بركنارى، محصول آن كبر و غرور در دوران رياست و مسؤوليت است.
🔹آنان كه تواضع، حسن خلق، احترام به ديگران و انسانيت و شرف را در آن دوره داشته باشند، وقتى بركنار يا بازنشست هم بشوند، باز همان #عزيز قبلى هستند و پايگاه مردمى و جايگاه شخصىشان (نه موقعيت شغلى و مقامى) ملحوظ است. و راستى چه تلخ است خوارى پس از عزت!
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔸شهید بهشتی: تشکل یا تحزب، یعنی فعالیت و حرکت هماهنگ نیروهای هم سو و هم جهت و هم هدف در چهارچوب یک تشکیلات و سازماندهی مشخص؛ ضرورت چنین چیزی برای مردمی که میخواهند آرمانهایشان را در جامعهای که در آن زندگی میکنند تحقق بخشند از بدیهیات اولیه است و نیازی به استدلال ندارد.
📗 جزوه ضرورت تشکیلات ۱
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🔸شهید بهشتی: تشکل یا تحزب، یعنی فعالیت و حرکت هماهنگ نیروهای هم سو و هم جهت و هم هدف در چهارچوب یک ت
🔸شهید بهشتی: به همین جهت لازم است به چند نکته در این رابطه اشاره شود:
۱- انسان موجودی است که در ابتدائیترین واحدهایش برای انجام ابتدائیترین کارها به نظم و سازماندهی رویآور میشود. یک خانواده که کوچکترین واحد بشری است برای بهتر اداره شدن به تقسیم کار بین افراد و وظیفه شناسی هریک از آنان نیازمند است و افراد خانواده هم بطور طبیعی از چنین نظمی، استقبال میکنند و آن را منطبق با فطرت خود و در جهت منفعت خود مییابند.
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
📸گزارش | دومین دوره تربیت مدرس تشکیلات اسلامی (سطح ۱) برگزار شد. شرکت توسعه مدیریت دانش نهاد (تمدن)
در روز اول دوره و پس از پذیرش، از مخاطبین آزمونهای استعدادسنجی عمومی گرفته شد که کارنامه آن به همراه توضیحات در پایان دوره تقدیم مخاطبین گردید.
در ادامه روز اول "دکتر علیخانزاده" ارکان چهارگانه تشکیلات (هدف، رهبر، آدم و نظم) را معرفی نموده و در ساعت پایانی به بررسی و آموزش مهارتهای تدریس پرداختند.
روز دوم و سوم دوره با مباحث تخصصی "دکتر عرب اسدی" در حوزه رکن نظم ادامه یافت و نهایتاً دوره با برگزاری آزمون سطح سنجی جهت مشخص کردن حائزین شرایط تدریس و ارائه گواهیهای پایان دوره به مخاطبین پایان پذیرفت.
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
مدرسه مضمار ؛ تشکیلات اسلامی
🔸شهید بهشتی: به همین جهت لازم است به چند نکته در این رابطه اشاره شود: ۱- انسان موجودی است که در ابتد
🔸شهید بهشتی: شاید طبیعی بودن این مسئله برای انسانها به این جهت باشد که فطرت بشر چیزی جدا از جهان آفرینش نیست و از آنجا که در طبیعت و جهان خلقت چیزی جز نظم مشاهده نمیشود.
۱: "ماتری فی خلق الرحمن من تفاوت"
بنگر که در آفرینش جهان توسط خدای مهربان هیچ ناهماهنگی و بینظمی و سستی نمیبینی. (آیه ۳سوره ملک)
۲: "انا کل شی خلقناه بقدر"
ما همه چیز را از روی حساب و میزانی دقیق آفریدیم.
۳: (آیه۲۳سوره انبیاء)
۴: (آیه۱۲سوره فصلت)
۵: (آیه ۲۹سوره نباء)
۶: (آیه۳سوره طلاق)
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5