eitaa logo
مدینه فاضله
59 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
114 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هوشنگ امیراحمدی در واکنش به وطن‌فروشی ربع پهلوی و اپوزیسیون و درخواست آنان از اسرائیل برای حمله به ایران: شارلاتان‌هایی (رضا پهلوی) که علیه ایران به اسرائیل پناه بردند، روزگار امروز اسرائیل را ببینند! نتانیاهو آنقدر احمق نیست که بخواهد به ایران حمله کند، چون توانایی‌های ایران را می‌شناسد؛ اسرائیل در رویارویی با حماس و حزب‌الله درمانده شده است! آن‌هایی که حماس را مقصر معرفی می‌کنند، چرا از ظلم 70 ساله اسرائیل حرفی نمی‌زنند؟ نبرد_روایت_ها درایتا👇 عضوکانال شوید🔻 @nabarde_revayatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدس، مظهر جراحتی است که بر قلب امت اسلام وارد شده است و این جراحت را جز به‌ خون نمی‌توان شست. قدس جلوه‌ی برکت خدا و پله‌ی نخستین معراج انسان است و مسلمین برای دستیابی به اهداف نهایی اسلام، چاره‌ای ندارند جز اینکه بر قدس شریف دست یابند، و راه قدس نیز از کربلاست که می‌گذرد. راه ما به سوی قدس که معرج نخستین معراج تکامل انسان است، راهی کربلایی است و راه کربلایی، راهی است که با تحمل مشقات و از خود گذشتگی همراه است. راه قدس، مرد جنگ می‌خواهد و مرد جنگ نیز کربلایی است و کربلایی، مرد میدان عشق است و از سختی‌ها و مشقات و سرباختن‌ها و جان‌دادن‌ها نمی‌هراسد. سیدمرتضی آوینی https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
‏۱)«نتانیاهو به یک حماس قوی نیاز داشت.» ‏یادداشت قابل تامل دمیتری شومسکی روزنامه‌نگار اسرائیلی: ‏نتانیاهو، از زمانی که در سال ۲۰۰۹ برای بار دوم به قدرت رسید، یک دکترین سیاسی مخرب را ایجاد و ترویج کرد که بر اساس آن تقویت حماس و تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین به نفع مردم اسرائیل است. ‏۲)هدف از این دکترین ایجاد انشعاب بین حماس در غزه و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و در نتیجه حفظ بن بست سیاسی و رفع "خطر" مذاکره با فلسطینی‌ها و به شکست کشاندن کامل ایده «چاره دو کشوری» و تقسیم سرزمین به دو کشور بین اسرائیل و فلسطینیان برای همیشه بود. ‏به لطف این راهبرد، حماس از یک سازمان تروریستی به ارتشی کارآمد و مرگبار با نیروهای آموزش دیده و بی رحم تبدیل شده است. ‏۳)مستندات خوبی برای این ادعا وجود دارد. در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸، نتانیاهو به قطر اجازه داد که در مجموع حدود یک میلیارد دلار به غزه منتقل کند و حداقل نیمی از این مبلغ در اختیار حماس از جمله بازوی نظامی آن قرار گرفت. ‏به گزارش «جروزالم پست»، نتانیاهو در نشستی غیرعلنی با اعضای لیکود در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۱۹ دلیل این اقدام را اینگونه توضیح داد: «انتقال پول بخشی از استراتژی جدایی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری است. هر کس با تشکیل دولت و کشور فلسطین (ایده دو کشوری و تقسیم سرزمین میان اسرائیل و فلسطینیان) مخالف است، باید از انتقال وجوه از قطر به حماس و تقویت حماس حمایت کند. اینگونه است که ما تشکیل کشور فلسطین را خنثی خواهیم کرد.» ‏۴)یکی از نزدیکان نتانیاهو، سرلشکر گرشون هاکوهن در مصاحبه با Ynet در ۵ می ۲۰۱۹ گفت: «حقیقت را باید گفت: استراتژی نتانیاهو جلوگیری از گزینه دو دولتی و تقسیم کشور است. به همین دلیل است که او حماس را نزدیکترین شریک خود قرار داد. در بعد آشکار، حماس دشمن. در بعد پنهان او متحد ماست» ‏توییت کانال ۱۳ در ۲۰ می ۲۰۱۹ به نقل از سخنان حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر: «نتانیاهو علاقه ای به راه حل دو کشوری ندارد، بلکه می خواهد با تقویت جناح غزه، بین غزه و کرانه باختری جدایی ایجاد کند. او در اواخر سال ۲۰۱۰ به من این را صراحتا گفت. مبارک این مطالب را در مصاحبه با روزنامه کویتی «الانباء» بیان کرد.» ‏۵) معنای این چیزها بسیار وحشتناک است اما درک آن برای درک شرایطی که در آن قرار داریم ضروری است. نخست وزیری در اسرائیل با دستان خود، آگاهانه و حساب شده، یکی از متعصب‌ترین دشمنان اسرائیل -هیولای نظامی حماس- را پرورش داد، دشمنی که آشکارا خواهان نابودی ماست، فقط برای اینکه از ایده دو کشوری جلوگیری کند. ‏با این کار، نتانیاهو بی پروا با جان شهروندان اسرائیلی قمار کرد و شنبه گذشته صدها نفر از آنها واقعاً با جان خود هزینه این قمار احمقانه را پرداختند. ‏آیریس لائل -روزنامه‌نگار اسرائیلی به درستی نوشت: «این دولت رودخانه‌های خون روی دستانش است و باید به طور صریح و مشخص اعلام کرد که کسی که مسئولیت اصلی کشتار صدها شهروند اسرائیلی توسط حماس را بر عهده دارد، بنیامین نتانیاهو است. ‏به لطف تزریق میلیون‌ها دلار قطری به غزه، که نتانیاهو بارها در جمع دوستانش در حزب از آن به عنوان بخشی از یک سیاست عمدی و بدخواهانه که هدف آن دفن نهایی راه حل دو دولتی است، یاد کرد و به لطف این راهبرد حماس در مدت نسبتاً کوتاهی توانایی های نظامی فوق العاده ای را برای خود دست و پا کرد و ما با نتایج هولناک جنگ فعلی مواجه شدیم. ‏یادداشت در نسخه عبری هاآرتص منتشر شده ‏‌ haaretz.co.il/opinions/2023-…
🔴صهیونیسته نوشته ما از ۳۳۳۵سال پیش که تورات نازل شده تو این سرزمین هستیم طرف جواب داد: پیامبرتون ۴۰روز رفت، شما گوساله‌پرست شدید، اوضاعتون رو بعد ۳۳۳۵ سال چطور تصور کنیم 😄 @Iranic_Media🇮🇷
⁉️شبهه مهم : چرا به فلسطین کمک‌می کنیم؟ چراغی که به خونه رواست به مسجد حرامه... 💯نشر حداکثری لطفا🙏 سایز مناسب استوری و وضعیت 🔶قدمتون رو چشم👇🏻👇🏻👇🏻 @Zshobhe https://eitaa.com/joinchat/3205365940C8d1d1f5618
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 نماینده روح است؛ هرکس به همان دنیایی تعلق دارد که روح گوینده‌اش به آنجا تعلق دارد. 🆔 @Hvasl_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ابعاد شکست اخیر صهیونیست ها و چرایی جبران ناپذیر بودن آن ... گفتگوی علی علیزاده با علی عبدی کارشناس مسائل فلسطین و اسرائیل 📺 youtu.be/DYnprAmd86A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢💢💢 🎥⭕️ اگر قرار بود مشکلات بدون خون‌دادن و شهید دادن حل بشود، زمان پیغمبر حل می‌شد! 🔺 ازغدی: انقلاب سفید اصلاً انقلاب نیست! 💠 # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمان های فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔻دهه پنجم🔺 💠 🔶 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۵۹
🔶🔸🔶 ➖ شهوترانی با انسان و جامعه چه می‌کند؟ #💬 شهید مرتضی مطهری: 🔹شرافت و شهامت و شجاعت‏ روح در همه كس رشد نمى‌كند. عزّت و آزادگى و عدالت‌خواهى و خيرخواه بشر بودن در همه كس رشد ندارد. در انسان شهوتران و عيّاش، اينها رو به زبونى و فرسودگى مى‌روند؛ در انسان از خود گذشته و از تن رهيده رشد مى‌كنند. 🔸و لذا در آنجا كه انسان به شهوت و عيش و نوش گراييده است، همه سجاياى انسانى مرده است و انسان در لجن سيّئات اخلاقى فرو رفته است و بدان سبب جامعه و انسان‌ها در راه سقوط مى‌افتند. 🔹اولياى حقّ حتّى از بسيارى از لذّات مباح چشم مى‌پوشيدند و از گرفتارى در لذّات حلال نيز پرهيز داشتند، زيرا مى‌دانستند آنجا كه انسان پاى‌بند لذّت شد تعالى روح از او گرفته مى‌شود چه رسد به آنجا كه پاى‌بند گناه باشد. # علل گرایش به مادّیگری -  صفحه ۱۷۷(با تلخیص) ☸ آرشیو سخنان کمتر شنیده شده ی بزرگان انقلاب در کانال 🔸دهه پنجم🔸 برای # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی ☸ 🔷 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۶۰
🔶🔹🔶 #💬 دکتر علی شریعتی: 🔹🔸...می دانیم که در طول هزار سال، شیعه با تکیه بر علی انقلابی و فاطمه معترض و حسین قائم و شهید، همواره در برابر «ظلمه» که «غاصبان حق» اند قدی افراشته و در سرش شورشی داشته و با دو شعار سیاسی و اجتماعی «امامت» و «عدالت» که معرف جبهه و جهت گیری نهضت خویش بوده است، هم رژیم سیاسی حکومت را نفی می کرده، که غصب و سلطه ی جبارانه بوده و هم نظام اقتصادی - اجتماعی حاکم بر جامعه را که نظامی طبقاتی و ظالمانه ! 🔸🔹چنانکه در تمامی قیام های اصیل شیعی که به نتیجه رسیده است دو خصومت را می بینیم، یکی چهره ی روستایی آن را و به طور کلی تکیه گاه اجتماعی اش را که دهقانان، بردگان و ملت های تحت فشار و استعمارشده بوده اند و دیگر جهت ضد طبقاتی و ضد فئودالی آن را و همین جهت گیری است که همیشه از طرف دستگاه سیاسی حاکم و مبلغان و روحانیان وابسته به طبقه ی اشراف و زمین دار و نویسندگان و سیاستمداران رژیم خلافت عربی و سلطنت اشراف و خان ها و خاقان های ترک و تاتار و مغول به اتهام مزدکی گری متهم می شده است، زیرا آنان اسلام را چنان با منافع طبقاتی و سیاسی عجین کرده بودند که به مالکیت تقدسی الهی و حرمتی آسمانی بخشیده بود، ناچار باید «شیعیان انقلابی» را که هم خلافت عربی و هم مالکیت اشرافی را رفض می کردند، «رافضی» بخوانند و مزدکی و حتی حشیشی !» #  برگرفته از کتاب جهت گیری طبقاتی اسلام -  صفحه  ۱۱۳ 💢 # بازخوانی و یادآوری # ارزش ها و آرمانهای فراموش شده ی انقلاب اسلامی در کانال 🔸دهه پنجم🔸 💢 🔷 با حضورتان از کانال حمایت کنید 🌹 🔰🔰🔰 @daheye5 # پُست ۱۳۶۲
طوفان الاقصی؛ ابعاد موازنه استراتژیک 1- این جنگ را طرفی خواهد برد که بتواند غافلگیری تولید کند. حجم خشونت و ویرانی کور ملاک نیست. 2- تولید غافلگیری نیازمند داشتن برنامه ای است که از مدت ها قبل تدوین و اجزاء آن تمرین شده باشد. حماس و متحدانش از روز اول به خوبی می دانستند وارد چه مسیری می شوند و چند گام جلوتر را دیده اند. تا اینجا اسراییل کاری نکرده که خارج از پیش بینی ها باشد. 3- جنگ را طرفی می برد که هدف داشته باشد. حماقت برخاسته از خشم هدف نظامی تولید نمی کند ولو اینکه بتوانید در ۵ روز ۴۰۰۰ تن مهمات مصرف کنید. نتیجه می شود همین که اکنون نمی دانند کجا را بمباران کنند. 4- این جنگ را طرفی می برد که بتواند روی زمین بجنگد. تسلط بر محیط شرط پیروزی در نبردی است که در محیط متراکم شهری رخ می دهد. اسراییل بیش از یک سال برنامه ریزی و تمرین را در غزه ندید، ده ها هزار تله و دام را چگونه خواهد دید؟! 5- جنگ را طرفی می برد که ‘نترسد’. جوانی که از همه خانواده اش فقط او‌ باقی مانده چه برای ترسیدن دارد؟! و کدام هدف برای او نیرومندتر از این است که از کشندگان خانواده اش انتقام بکشد؟ و از آن سو، سرباز بی نوای اسراییلی که بهشت موعودش جهنم از آب درآمده، با چه انگیزه ای باید بجنگد؟ 6- ضمنا؛ غزه مسطح نشده. گالانت از همان ابتدا هم بی خردتر از آن بود که بفهمد غزه را مسطح نمی کند بلکه در حال تبدیل آن به خاکریز و سنگر است. حالا سنگرها مهیاست. مردانی لازم است که بجنگد! 7- یک نکته دیگر را هم اجازه بدهید بگویم. می گویند هزاران سرباز اسراییلی بر دروازه های غزه ایستاده اند. خواهیم دید! اما باید بدانند و لابد می دانند که ده ها هزار مرد جنگی پشت مرزهای سرزمین های اشغالی ایستاده اند که یا می خواهند به قدس بروند یا به بهشت! 8- اگر یک جبهه گشوده شد همه جبهه ها گشوده خواهد شد. نوبت و ترتیبی درکار نیست. سد که شکست سیل خواهد آمد. در ساحل باب المندب هم آماده جهادند و آزادی قدس را میسر می دانند؛ سوریه و لبنان که جای خود دارد! @mohammadi61
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه کان اسرائیل: 📍یک سلاح ناشناخته ایرانی باعث غافلگیری دستگاه‌های اطلاعاتی و ارتش اسرائیل در نبرد اخیر شده است... 🆔 @Kavoshmedia
⭕️ طوفان در پرانتز 🔹«طوفان، قصیدۀ پرشوری است که در بحر رجز، نظم یک‌نواخت سکون را پریشان می‌کند.[…] و پرانتز لفظی بیگانه است و نشان اینکه بیگانگان برآنند تا حرف‌های طوفانی ما را در پرانتزهای تنگ خود بگنجانند.» 🔸کتاب «طوفان در پرانتز» به قلم دربرگیرندۀ نثرهایی‌ است که در بین سال‌های ۱۳۶۴-۱۳۵۹ نوشته شده است. معمولاً قیصر را با شعرهایش می‌شناسیم؛ اما او در این کتاب، به سراغ نثر رفته و انگار که آن را به شعر درآورده باشد. نثر کتاب، روان و ساده اما با معانی عمیق همراه است که برگرفته از اندیشه‌های دینی اوست. 🔹در نگاه قیصر‌ امین‌پور، انسان مانند قطرۀ آبی است که حیات خود را در پیوستن به دریا می‌بیند. اگر‌ به دریا نرسد می‌گندد و تمام می‌شود. او شیاطین عالم را مثل سنگی می‌بیند که در مسیر رود ایستاده‌اند و مانع پیوستن رودها به دریا می‌شوند. گاه ازین موانع به نحو نمادین از آتش هم یاد می‌کند. در نگاه قیصر تا وقتی که سنگ جلوی مسیر رود را گرفته، صحبت‌کردن از صلح، همان صحبت از رکود و گندیدن آب است. این نگاه در کتاب «طوفان در پرانتز» در بخش «آزمایش آتش» جلوه‌ می‌کند. 🔸عمده بخش‌های این کتاب قدیمی، هنوز زنده و گرمند و گویی حال و روز امروز ماست؛ امروزی که دعوای جنگ و صلح برقرار و حتی پررنگ‌تر است. 🔺در این فرسته، جملاتی از کتاب «طوفان در پرانتز» را گلچین کرده‌ایم که به نحو نمادین یا مستقیم به جنگ حق و باطل پرداخته است. 🆔@baftar_resane 🎬 @Mostazafin_TV