eitaa logo
مدینه فاضله
51 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
120 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مروری بر بیانات رهبر انقلاب دیدار اخیر ائمه جمعه سراسر کشور سؤالات مخاطب جوان را باید بشناسید ...
🖇 🔻دانشجو و انتخابات / بخش اول 🔰ایده‌‌های کنشگری و اقداماتی که تشکل‌های‌دانشجویی برای انتخابات می‌توانند انجام دهند. 🔹️ایده‌ها را متناسب با فضای دانشگاه و استان‌تان، بومی‌سازی کنید. 1⃣ کافه انتخابات در سطح شهر (کاندیداها را می‌توانید دعوت کنید) 2⃣ تغییر محوریت راهیان‌نور، اردو تشکیلاتی، جهادی، اعتکاف، هیئت‌ها و... به انتخابات 3⃣ تریبون آزاد در دانشگاه و شهر 4⃣ گفت‌وگوی چهره به چهره (در سطح شهر، دانشگاه و خوابگاه) 5⃣ کرسی‌ آزاد اندیشی (ترجیحا در فضای باز؛ با عناوینی مثل "اگر من جای نماینده بودم"... بعد از شكل‌گیری‌ فضای ذهنی دانشجویان می‌شود جلسات را با کاندیداها برگزار کرد.) 6⃣ تماس تلفنی با اطرافیان 7⃣ رادیو انتخابات 8⃣ اخبار انتخابات 9⃣ تریبون مکتوب (با ایجاد گروه‌های مباحثه‌ای انتخابات در فضای مجازی یا نصب بنر) 0⃣1⃣ ترویج شعارِ: ۱۰ نفر را با خود به پای صندوق رای بیاورید. (تجربه‌ی موفق انتخابات سال ۹۲ و ۹۶) 1⃣1⃣ پخش تراکت‌ با متن‌های کوتاه (با محتوای جایگاه شورای نگهبان/ سازوکار احراز صلاحیت/نتیجه رای دادن و رای ندادن/توصیه هایی از مقبولان اجتماعی همچون حاج قاسم سلیمانی/ثمره انتخاب اصلح) 2⃣1⃣ برگزاری مناظره و کرسی آزاداندیشی بین کاندیداها 3⃣1⃣ کافه و چای سیاسی (برای گفت‌وگو) 4⃣1⃣ گفتگوی خانه به خانه و کوچه به کوچه 5⃣1⃣ جلسات خصوصی با حضور نمایندگان سایر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه 6⃣1⃣ اتوبوس انتخابات 7⃣1⃣ وبینار دخترانه‌های انتخاباتی 8⃣1⃣ نشست با نمایندگان مجلس و پرسش‌گری از آن‌ها (برنامه‌های‌شان چیست، نسبت‌شان با سند اسلامی_ایرانی پیشرفت و سند هفتم توسعه، آسیب‌های مجلس‌قبلی و نقاط قوت آن، می‌خواهند وارد کدام کمیسیون شوند و... ) 9⃣1⃣ فضاسازی تبلیغاتی در سطح محلات و شهر ( جو انتخاباتی ایجاد کنید. ) 0⃣2⃣ ماشین نویسی با شابلون و شعارهایی چون: من رای می‌دهم، در انتخابات شرکت می‌کنم، اقتصاد باید مردمی شود و... 🏷 پی‌نوشت مهم: پ.ن¹: شبکه‌سازی را بسیار جدی بگیرید. (با تشکل‌های دانشگاه، دانشگاه‌های شهر، استان و کشور شبکه ایجاد کنید. ) پ.ن²: حتما راهیان‌نورهایتان را با محوریت انتخابات برگزار کنید. ( ضریب گفتمانی بالایی دارد. ) 📌 ادامه دارد... 🌐 🆔 @geraa_ir
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توضیحات بسیار خوب و ارزشمند تحلیل‌گران شبکه «من و تو» در مورد تأثیرات شرکت و عدم شرکت مردم ایران در انتخابات! 🤔 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
🔴 انتخابات فراتر از گزینش افراد 🖌 دکترعبدالله گنجی 🔻معنای انتخابات در فرهنگ سیاسی ایرانیان به انتخاب زید و عمرو یا اصلاح‌طلب- اصولگرا یا عضو فلان قوم و طایفه تقلیل یافته است. این فهم تقلیل‌گرایانه از رأی را زمانی بهتر متوجه می‌شویم که در جمع رأی‌دهندگان حاضر شویم یا با آنان پرسش و پاسخی داشته باشیم. عمده سؤالات این است که «فکر می‌کنید کی رأی بیاورد»، «اصلاح‌طلبان در مجلس آینده حاکم‌اند یا اصولگرایان»، «به فلانی رأی دادیم کاری نکرد»، «باید کاری کنیم فلانی رأی بیاورد»، «من فقط به این دلیل شرکت می‌کنم که فلانی رأی نیاورد و برای این کار تلاش می‌کنم» و... 🔹این گزاره‌ها نشان می‌دهد نازل‌ترین معنای انتخابات در صدر معنادهی به انتخابات نشسته است. نه اینکه انتخاب نوع آدم‌ها مهم نباشد، اما معنای رأی- خصوصاً در جمهوری اسلامی ایران- بسیار موسع‌تر از انتخاب افراد است و اگر مردم در این تراز به انتخابات معنادهی کنند قطعاً انگیزه‌های مشارکت متنوع خواهد شد. دقیقاً به همین دلیل است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: کسانی که بنده را قبول ندارید یا جمهوری اسلامی را قبول ندارید شما هم مشارکت کنید. 🔹آیا منظور رهبری حضور مردم برای رأی آوردن فلان کس است؟ حتماً خیر! رهبری امنیت ایران را گوشزد می‌کند، پس انتخابات معنایی والا دارد که در ایران والاتر هم جلوه می‌کند. 1⃣ اولین معنای آن امنیت‌آوری است. ما دشمنان قسم خورده و قدرتمندی داریم که میزان مشارکت مردم محل دوری و نزدیکی یا محل استقرار آنان را تنظیم می‌کند. قطعاً مشارکت کم دشمن را به جلو خواهد آورد و مشارکت بالا او را به عقب برمی‌گرداند. دشمنان جایگاه مردمی نظام را از راهپیمایی روز قدس یا ۲۲ بهمن استنتاج نمی‌کنند، بلکه سه عنصر میزان، کیفیت و جهت‌گیری رأی ملت ایران دریچه‌های منازعه را بسته و باز می‌کند. رهبر معظم انقلاب بعد از مشارکت ۲۹ میلیونی مردم در خرداد ۱۳۷۶ با صراحت اعلام کردند این رأی یک تهدید بزرگ را از کشور دور کرد و آن تهدید حد فاصل ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ اتفاق افتاده بود که مشارکت مردم حدود ۱۵ میلیون و رئیس‌جمهور منتخب (هاشمی) ده و نیم میلیون رأی آورد 2⃣ دومین معنای رأی اصرار بر استمرار نظام جمهوری اسلامی است. اینجا غرب نیست که مشارکت مردم صرفاً رأی به برنامه‌هایی نظیر بیمه بیکاری، سن بازنشستگی، نحوه مواجهه با مهاجرین خارجی، قانون کار، تعرفه واردات و صادرات و درمان باشد. اینجا رأی‌دهندگان به کسانی رأی می‌دهند که مورد تأیید نظام سیاسی هم هستند و این‌چنین معنای رأی و رفراندوم به نظام سیاسی هم هست. اگرچه عدم مشارکت بخشی از مردم (عدم استفاده از حق خویش) مانعی بر سر مشروعیت و قانونی بودن انتخابات نیست، اما معنایی که مشارکت بالا می‌دهد اصلاً در قانون انتخابات نیامده است و آن تولید سرمایه اجتماعی و اقتدار ملی است 3⃣ سومین معنای انتخابات ایستادگی ملت ایران در مقابل ۱۸۰۰ تحریم دشمن است و نشان می‌دهند که به‌رغم اینکه چکمه دشمن روی گلوی ملت ایران است، اما همچنان نفس می‌کشیم و شما قدرت خفه کردن این ملت را ندارید. رأی نشان‌دهنده شکست پروژه شکاف ملت-حاکمیت است. رأی نشان می‌دهد هدف تحریم محقق نشده است و دشمن باید راه‌های دیگری را بپیماید 4⃣چهارمین معنای آن وحدت ملی است. انتخابات نوعی سازمان‌یافتگی اکثریت ملت در یک سو است. با هم بودن، هم‌جهت بودن و مثل هم اندیشیدن از معانی اصولی مشارکت ملی است. شعار «ما همه با هم هستیم» هیچ جا به اندازه انتخابات معنا نمی‌شود و کثرتی از ملت ایران را نشان می‌دهد که در عین وحدت است 5⃣معنای پنجم انتخابات ما «میثاق‌گرایی» است. آنان که امام می‌فرمود تا پایان راه با ما هستند مردان و زنان مشارکت‌جو هستند. انتخابات تجدید عهد با امام، حاج قاسم و همه شهدای گمنام و برجسته انقلاب اسلامی است که خون خود را به صندوق ریختند تا ما بر روی آن رأی بریزیم. عدول از مسیر پربهجت آنان یادآور تجربه تلخ اسلام و تشیع در قرن اول اسلام و همه تاریخ است. اصرار بر «راه ما راه امام است» در زیر فشار حداکثری دشمن، معنایی مقدس دارد که نباید با نظام‌های عرفی که از رأی صرفاً فایده‌گرایی و سودگرایی ماتریالیستی را مطالبه می‌کنند مقایسه شود. حاکمیت باید برای رفاه مردم هر آنچه می‌تواند بکند، اما عزت در فرهنگ سیاسی ایران در رتبه‌ای بالاتر از امور دنیوی است که البته خود انقلاب اسلامی مؤید این مدعاست. ناامید کردن دشمن خود یکی از پله‌های رفاه و توسعه کشور است. او باید بفهمد تحریم اهدافش را محقق نمی‌کند و این فهم با رأی مردم محقق و منتقل می‌شود
13.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ رئیس پیشین سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل: 📍ایرانی ها برای دستیابی به اهداف راهبردی خود ، صبور و عملگرا هستند، تربیت می‌کنند، آموزش می‌دهند و برای بلندمدت برنامه ریزی می‌کنند... 🆔 @Kavoshmedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚫مراقبت از گفتار 🎥بیانات امام خامنه ای 🗣کلمه به کلمه آنچه از زبان ما خارج می شود، نوشته می شود ⚠️بدان چه داری می گویی... کانال مجموعه فرهنگی هنری نورهدایت👇 ✅ @nurehedayat_ir
🔻 چه کسی را انتخاب کنیم؟ ✅ شاخصه های انتخاب مسئول از نگاه امیرالمومنین علیه‌السلام 4️⃣ در برابر دشمن عقب نشینی نکند 🗳 🆔 @rahamedia
14.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ گفتگویی جالب بین کارشناسان عرب ، پیرامون توهمات تحلیلی بخشی از ساکنان کشورهای منطقه ... 📍برخی افراد هر اتفاقی در منطقه را به نمایشی بودن تفسیر می‌کنند ، حتی بمباران کشورشان را !! حاضرند اسرائیل را تطهیر کنند اما نکته مثبتی در مورد مخالفین خود( ایران و ...) نگویند 🙄 نمی‌توانید اهالی لبنان و یمن و ایران که فرزندان همین منطقه‌اند را با اسرائیل یکی بدانید ... 🤔 🆔 @Kavoshmedia
🤝 هیچ راهی جز بازگشت به امت گرایی نداریم با یک جوان سعودی در قطر دم خور شدیم. انسان معتدلی بود. امشب یک کویتی گفت ما اگر بخواهیم به اسراییل برویم دولت مان کاری به ما ندارد ولی ما خودمان نمی رویم و ما تنها شرکت هواپیمایی هستیم که هیچ اسراییلی را حتی در ترانزیت ها سوار نمی‌کنیم... نگذاشت سخن ش‌ تکمیل شود و گفت نگو اسراییل بگو اشغالگر!‌ محکم گفت و اصرار کرد تا آن پیرمرد کویتی گفت محتل! نه اینکه ضد سعودی باشد اتفاقا کشورش را دوست داشت و از اینکه در ریاض کلی توسعه اقتصادی علمی‌ رخ میدهد خوشحال بود ولی نگاهش‌ به فلسطین این بود و با ما ایرانی‌ها هم خیلی خوب برخورد کرد و می‌گفت من نگاهم ملی یا مذهبی نیست و ارزشهای دیگری برایم مهم است. بنظرم راه حل مشکلات امت اسلامی همین است و بس! برخی تقویت ملی گرایی را در مقابل قومیت گرایی مفید می دانند ولی می بینیم که اتفاقا ملی گرایی افراطی بزرگترین سد امت گرایی است و فریادهای «وطنی‌ اولا» و «به ما چه» می شود فرزند نامشروع ملی گراها! اینجاست که حتی برای کمک به غزه که سرنوشت آن به وضوح به همه منطقه ما پیوند خورده هم باید دلیل بیاوریم و دیگر‌ حتی گفتگو درباره اینکه «چرا دولت افراطی هند دارد روی مسجد تخریب شده بابری، معبد می‌سازد» دیگر کاملا بی معنا می‌شود و ما باید به منافع ملی خودمان بیاندیشیم و بگوییم هیس! ترجیح دادن چه در قوم گرایی، چه در مذهب گرایی و چه در ملی گرایی، سمی‌ مهلک برای «سرنوشت مشترک مسلمانان» است و امروز‌ که همه از ذلت بی تفاوتی کشورهای متعدد اسلامی در غزه رنج می‌بریم نتایج آن بیش از گذشته عریان شده است! این روزها که فوتبال بهانه ای شده تا با خیلی ها که هیچ وقت با هم گفتگو نمی‌کردیم حرف بزنیم خیلی بهتر می‌فهمم که چقدر آنها که بر «هویت گرایی» افراطی قومی و مذهبی و ملی تاکید می‌کنند مضرند و چقدر‌ خبیث هستند آنها که با توهین هاشان مانع شنیده شدن ندای امت محور انقلاب اسلامی شده اند. همان ها که صبح و شب بر طبل اختلافات می کوبند و با استناد به روایات ضعیف، تمسخر و تهمت به مسلمانان دیگر‌ را نیز روا می‌کنند! 📍@komeilialireza
🔴 استفتائات مقام معظم رهبری به برخی سوالات و شبهات از سوی رای دهندگان جهت انتخابات 🔻 حکم شرکت در انتخابات س۱. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب و عدم شرکت، حرام است؟ ج. شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی، اسلامی و الهی است. 🔻واجب عینی بودن شرکت در انتخابات س۲. آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ ج. واجب عینی است. 🔻وظیفه خواص در قبال شناساندن اصلح س۸. وظیفه روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلح چیست؟ آیا از لحاظ شرعی تکلیفی بر عهده آنها می باشد؟ ج. همگان به ویژه خواص و علما وظیفه دارند با حداکثر دقت، افراد اصلح را با حجت شرعی شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. عدم دخالت خطرناک است؛ دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک است. 🔻معیارهای نامزد اصلح س۹. به نظر معظم له معیارهای نامزد اصلح چه مواردی است؟ ج. با وجود شرایط قانونی، اهم معیارهای اصلح به شرح زیر است: - تدیّن؛ - تعهّد و خوشنامی؛ - وفاداری به انقلاب و ایستادگی در راه آن؛ - عزم، اراده و نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح؛ - دارای برنامه و کفایت لازم؛ - مرعوب نشدن در مقابل دشمنان؛ - ساده زیستی و دوری خود و بستگان از اشرافی ­گری؛ - مردمی و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری؛ - اعتقاد واقعی به راه امام راحل(ره)؛ - تقید به مسائل اخلاقی نظیر پرهیز از معامله­ گری، رشوه و توصیه پذیری و توجه به منافع طبقات محروم جامعه؛ - تثبیت مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام؛ - پرهیز از اسراف یا هزینه از بیت المال یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و غیر آن؛ - پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست؛ - شناخت اولویت ها و فوریت های نظام و مردم و پرداختن به آنها؛ 🔻 وظیفه شخص در صورت نشناختن نامزد اصلح س۱۰. اگر اصلح را نشناسیم وظیفه چیست؟ از طرفی اگر تحقیق کنیم و به شخص اصلح نرسیم می توانیم در انتخابات شرکت نکنیم؟ ج. در تشخیص فرد اصلح می توانید از کسانی که به لحاظ تعهد دینی و بصیرت انقلابی مورد اعتمادند، کمک بگیرید و در هر صورت شرکت در انتخابات نظام جمهوری اسلامی برای افراد واجد شرایط، یک وظیفه شرعی است. 🔻 رأی سفید س۱۱. حکم رأی سفید و بی نام دادن چیست؟ در صورت عدم شناخت و تحقیق، یا تحقیق کافی و عدم وصول به نتیجه و تحیّر در انتخاب اصلح چطور؟ ج. در هر صورت اگر رأی سفید دادن موجب تضعیف نظام اسلامی باشد، حرام است. ✅ کانال محتوایی «جهادتبیین» شیخ قمی
بسته عمیاتی مجلس - بخش اول.pdf
1.16M
📦 | بسته عملیاتی «مشارکت حداکثری» ویژه انتخابات مجلس 🔹عملیات‌های بهمن‌ماه 🔻شامل ریشه‌یابی عدم مشارکت و ارائه هشت راهکار عملیاتی فردی و جمعی ➕ همراه با شیوه‌نامه اجرایی با تمام جزئیات و کلیپ‌های آموزشی ارائه بسته 🌐 🆔 @geraa_ir
🎥 | کلیپ‌های آموزشی ارائه بسته مشارکت حداکثری انتخابات مجلس (مجموعا ۴۵ دقیقه) 🔻 جهت همراهی کامل با عملیات‌ها لطفا کلیپ‌ها را به ترتیب مشاهده کنید. 🔹پیشگفتار: ۲:۳۹ دقیقه 🔸 معرفی نجات: ۲:۳۶ دقیقه 🔹 ریشه‌یابی عدم مشارکت: ۲:۵۱ 🔸 راهبرد و عملیات: ۶:۱۷ دقیقه 🔹 عملیات اول: ۴:۳۶ دقیقه 🔸 عملیات دوم: ۳:۰۱ دقیقه 🔹 عملیات سوم: ۲:۰۹ دقیقه 🔸 عملیات چهارم: ۴:۳۶ دقیقه 🔹 عملیات پنجم: ۳:۱۳ دقیقه 🔸 عملیات ششم: ۲:۵۷ دقیقه 🔹 عملیات هفتم: ۶:۰۷ دقیقه 🔸 توضیح بسته دوم: ۲:۵۴ دقیقه 🌐 🆔 @geraa_ir