مقامِ غیرقابل توصیف
#زینب (سلام اللَّه علیها)، هم در حرکت به سمت #کربلا، همراه امام حسین؛ هم در حادثهی روز #عاشورا، آن سختیها و آن محنتها؛ هم در حادثهی بعد از شهادت #حسین_بن_علی (علیهالسّلام)، بی سرپناهی این مجموعهی به جا ماندهی کودک و زن، به عنوان یک ولىّ الهی آنچنان درخشید که نظیر او را نمیشود پیدا کرد؛ در طول تاریخ نمیشود نظیری برای این پیدا کرد. بعد هم در حوادث پیدرپی، در دوران #اسارت زینب، در #کوفه، در شام، تا این روزها که روز پایان آن حوادث است و شروع یک سرآغاز دیگری است برای حرکت اسلامی و پیشرفت تفکر اسلامی و پیش بردن جامعهی اسلامی. برای خاطر همین مجاهدت بزرگ، #زینب_کبری (سلام اللَّه علیها) در نزد خداوند متعال یک مقامی یافته است که برای ما قابل توصیف نیست. ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
@qom_khamenei_ir
نظریه اقتصادی امامَین انقلاب.mp3
12.65M
🎙#صوت_کامل جلسهی چهارم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظریهی اقتصادی امامَین انقلاب
👤 حجّتالاسلام و المسلمین احمدعلی یوسفی
🗓 شنبه، نهم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir
11 - نظام فکری شهید مطهری.mp3
15.02M
🎙#صوت_کامل جلسهی یازدهم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظام فکری شهید آیتالله مطهری (رضواناللهعلیه)
👤 حجتالاسلام و المسلمین میثم قاسمی
🗓 یکشنبه، هفدهم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir
ایدهپردازی تربیت دانشآموز مؤمن انقلابی.mp3
9.1M
📍#صوت_کامل نشست #ایده_پردازی با موضوع:
💢 «تربیت دانشآموزِ مؤمن انقلابی در بستر فرهنگی مسجد»
👤حجّتالاسلام و المسلمین علی عابدینی
🗓 دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹
#نسل_انقلابی
@qom_khamenei_ir
13 - نظام فکری آیتالله جوادی آملی حفظهالله.mp3
15.33M
🎙#صوت_کامل جلسهی سیزدهم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظام فکری آیتالله جوادی آملی (حفظهالله)
👤 حجتالاسلام و المسلمین رضا خانجانی
🗓 سهشنبه، نوزدهم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir
12 - نظام فکری شهید صدر.mp3
8.71M
🎙#صوت_کامل جلسهی دوازدهم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظام فکری شهید آیتالله صدر (رضواناللهعلیه)
👤 آیتالله محسن اراکی
🗓 دوشنبه، هجدهم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir
16 - نظریه سیاسی آیتالله خامنهای.mp3
14.86M
🎙#صوت_کامل جلسهی شانزدهم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظریه سیاسی رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّهالعالی)
👤 حجتالاسلام و المسلمین سیدسجاد ایزدهی
🗓 یکشنبه، بیستوچهارم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir
بعثت - طرح کلی.mp3
4.74M
🎙 قطعه صوتی | شرح معنای بعثت و لوازم اجتماعی آن
🔺 گزیدهای از جلسهی پانزدهم سلسله مباحث #طرح_کلّی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن.
🔹 «در پیغمبـری، دو تحـوّل و دگرگونـی هسـت؛ اول در وجود خود پیغمبر. بعثت، رستاخیز، انقلاب، تحول، اول باطـن خود نبـی به وجود میآید. اول او در درون و ذات خـود پیغمبـرعوض میشود، اول او از حال رکود و رخوت خارج میشود، بعد از آنیکه در روح او، در باطـن او قیامتـی بـر پـا شـد، بعـد از آنیکه رسـتاخیزی در درون ذات نبی و روان او به وجود آمد، بعد از آنیکه همۀ مایههای بسیارِ ودیعه نهادۀ ازطرف خدا، در نبی بیدار شد، مثل سرچشمهای سرشار که در هر لحظهای میلیاردها جریان آب از او استخراج میشود و میریزد ـ که تا قبل از این لحظه، همۀ این آبها در باطن او مخفی یا پنهان بود ـ بعد از آنیکه خلاصه خود نبیّ مسـلمان شـد، وقتیکه خود او تحت تأثیر تحوّلِ وحی الهی قرار گرفت؛
🔹 بعد همین سرچشـمه، همین تحول، همین شـور، همین انقلاب، همین رسـتاخیز، از این چشـمۀ ّفیّاض جوشـان، که روح نبی و باطن نبیست، میریزد به اجتماع، منتقل میشود به متن جامعۀ بشـری. بعـد از آنیکـه در او تحول به وجود آمـد، در جامعه تحول به وجود میآیـد. بعـد از آنیکه در باطن او رسـتاخیز عظیمی به پا شـد، رسـتاخیز عظیمتـری در متـن جامعـه برپـا میشـود. بعد از آنیکـه در دل او انقلاب به وجود آمد، به دسـت او، در جامعـه انقلاب به وجود میآید و بعثـت به معنـای واقعـی تحقق پیـدا میکند. پس میبینیـد که در نبوت هرچه که هست، شور و تحول و دگرگونی و بعث و انبعاث است.»
@qom_khamenei_ir
نظام فکری آیتالله مصباح یزدی .mp3
13.56M
🎙#صوت_کامل جلسهی پانزدهم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظام فکری آیتالله مصباح یزدی (رضواناللهعلیه)
👤 حجتالاسلام و المسلمین علی مصباح یزدی
🗓 چهارشنبه، بیستم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir
14 - نظام فکری علامه طباطبایی.mp3
11.91M
🎙#صوت_کامل جلسهی چهاردهم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظام فکری علامه طباطبایی (رضواناللهعلیه)
👤 حجتالاسلام و المسلمین امین اسدپور
🗓 چهارشنبه، بیستم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir
💠 سه صفت برجستهی اباعبدالله الحسین علیهالسلام
🎙 حضرت آیتالله العظمی خامنهای (مدّظلّهالعالی) :
💢 اگر سه صفت برجسته را در میان همهی صفات برجستهی وجود اباعبدالله علیهالسّلام [بخواهم] اسم بیاوریم،
1⃣ اخلاص
یکی از آنها «اخلاص» است؛ یعنی رعایت کردن وظیفه خدایی و دخالت ندادن منافع شخصی و گروهی و انگیزههای مادّی در کار.
🔹 یکی از بزرگان اهل سلوک و معرفت را دیدم در نامهای نوشته است که اگر فرض کنیم - به فرض محال - همه کارهایی که نبىّمکرّم اسلام (صلّیالله علیهوآلهوسلّم) انجام داد و هدفِ او بود که آنها را انجام دهد، انجام میگرفت، منتها به نام یک کس دیگر، آیا در آن صورت پیامبر اسلام ناراضی بود؟ آیا میگفت که چون به نام دیگری است، نخواهم کرد؟ آیا اینگونه بود؟ یا نه؛ هدف این است که آن کارها انجام گیرد؛ به نام چه کسی انجام گیرد، مهم نیست. پس، هدف مهمّ است.
🔹 «شخص» و «من» و «خود» برای انسانِ با اخلاص اهمیتی ندارد. اخلاص را دارد، اعتماد به خدا را هم دارد. میداند که خدای متعال حتماً این هدف را غالب خواهد کرد؛ چون فرموده است: «و إنّ جُندَنا لَهُمُ الغالبون» خیلی از این جنودی که غالبند، در میدان جهاد به خاک شهادت میافتند و از بین میروند؛ لیکن فرموده است: «و انّ جندنا لهم الغالبون»؛ در عین حال غلبه با آنهاست.
2⃣ اعتماد به خدا
صفت برجستهی دیگر «اعتماد به خدا» ست. ظواهر حکم میکرد که این شعله در صحرای کربلا خاموش خواهد شد. چطور این را «فرزدقِ» شاعر میدید؛ اما امام حسین علیهالسّلام نمیدید!؟ نصیحت کنندگانی که از کوفه میآمدند، میدیدند؛ اما حسینبنعلی علیهالسّلام که عینالله بود، نمیدید و نمیفهمید!؟ ظواهر همین بود؛ ولی اعتماد به خدا حکم میکرد که علیرغم این ظواهر، یقین کند که حرف حق و سخن درست او غالب خواهد شد. اصل قضیه هم این است که نیّت و هدف انسان تحقّق پیدا کند. اگر هدف تحقّق پیدا کرد، برای انسانِ با اخلاص، شخصِ خود او که مهم نیست.
3⃣ شناخت «موقع»
خصوصیت سوم، شناختن «موقع» است. امام حسین علیهالسّلام در فهم «موقع» اشتباه نکرد. در قبل از حادثه کربلا، دهسال امامت و مسؤولیت با او بود. آن حضرت در مدینه مشغول کارهای دیگری بود و کار کربلایی نمیکرد؛ اما به مجرّد این که فرصت به او اجازه داد که آن کار مهم را انجام دهد، فرصت را شناخت و آن را چسبید؛ موقع را شناخت و آن را از دست نداد. این سه خصوصیت، تعیین کننده است.
🔺 در تمام ادوار نیز همین طور است؛ در انقلاب نیز همینگونه بود. امام ما هم که میبینید اینقدر خدای متعال او را به مقام رفیع رساند - و رفَعناهُ مکاناً عَلیّاً- و علیرغم همهی عوامل در سرتاسر دنیای مادّیت و استکبار که میخواستند او را محو کنند، به فراموشی دهند و کوچک کنند، او را حفظ و بزرگ کرد و ماندگار و جاودان نمود، علّت همین بود که این سه خصوصیت را داشت:
🔸 اوّلاً با #اخلاص بود و برای خود چیزی نمیخواست؛ ثانیاً به خدای خود #اعتماد داشت و میدانست که کار و هدف، تحقّق پیدا خواهد کرد - به بندگان خدا هم اعتماد داشت - ثالثاً زمان و #موقع را از دست نداد. در لحظه لازم، اقدام لازم، صحبت لازم، اشاره لازم و حرکت لازم را کرد.
🔹 انقلاب عظیمی اتّفاق افتاد که هنوز هم دشمنان این انقلاب از گیجی آن خارج نشدهاند و نمیتوانند این انقلاب را درست بشناسند! [....] حرکت امام (ره) به خاطر آن سه عامل عظیم - یعنی اخلاص، اعتماد به خدا و شناختن «موقع» و بهرهبرداری از آن - بود که این عمق را پیدا کرد و خیلی عمیق است.
#انقلاب_اسلامی
#مبارزه_حاد_سیاسی
@qom_khamenei_ir
16 - نظریه سیاسی آیتالله خامنهای.mp3
14.86M
🎙#صوت_کامل جلسهی شانزدهم آشنایی با #نظام_فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی
💠 نظریه سیاسی رهبر معظّم انقلاب (مدّظلّهالعالی)
👤 حجتالاسلام و المسلمین سیدسجاد ایزدهی
🗓 یکشنبه، بیستوچهارم اسفند ۱۳۹۹
@qom_khamenei_ir