eitaa logo
نگرشی نو به دین تمدنساز
1هزار دنبال‌کننده
830 عکس
405 ویدیو
101 فایل
🗃مباحث کانال در سه لایه🗞: 🏷1_تخصصی🔍 🏷 2_ طلاب و دانشجویان🔍 🏷3_ عموم🔍 🗃در قالب سیستم های دینی🗞 📝توسط استادو محقق حوزه ودانشگاه آقای گل کار🔍 🗃ارتباط با مدیریت↓ @golkar_mh
مشاهده در ایتا
دانلود
کجای تاریخ تمدن ایستاده ایم؟
سوال یکی از عزیزان کانال: سلام وقت بخیر اینکه گفته اید بدون شک به عقاید همه احترام نخواهد گذاشت توهین به امام ع است ؛ مگر یهود در مدینه با پیامبر زندگی نمی کردند !؟ جواب : سلام علیکم منظور قطعا این نیست که به عقیده دیگران بی احترامی میکند بلکه به این معناست که هر کسی اجازه ندارد به اسم آزادی عقیده و مذهب در جامعه مسلمین هر کاری که بخواهد بکند همان چیزی که الان داعیه داران آزدی در جامعه ما انجام میدهند.
نظر یکی از فعالان عرصه ایجاد عدالت اجتماعی: (همچون جدش مخالف رواج موسیقی و قمار و فساد و اختلاط زن و مرد و سگ‌بازی و ‌... است و با کسانی که سمت اینها بروند به شدت برخورد می‌کند🐕‍🦺🐒) در این جمله با بیان مصادیق ضعیف انحراف فردی مواجه هستیم و با توجه به سطح اعتقادی مردم شمولیت کمی دارد در حالی که الان و برای عموما مخاطبان امر به معروف و نهی از منکر بر زمین گذاشته شده است و نیز بهتر است جای سگ و میمون در استیکرها عوض شود (تفکرات دینی‌اش به او اجازه نمی‌دهد به مردم آزادی بدون حد در مسائل فردی و اجتماعی بدهد و سعی در اجرای قوانین اسلامی در جامعه دارد.) در این جمله ظاهرا نویسنده تعریف آزادی را از طرف مقابل پذیرفته و خود تعریفی ندارد و در ادامه بنا دارد با اسلامش مقداری از این آزادی را سلب و محدود کند (بدون شک به عقاید همه احترام نخواهد گذاشت❌ قدرت در دستان حسین که قرار بگیرد مثل پدرش علی و پدربزرگش محمد حکومت می‌کند) در این جمله فرد محترمی همچون امام حسین علیه السلام را فاقد این صفت معرفی می کند و به همین نسبت پدر و جد او علیهما سلام را در حالی که به فرموده حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» را به گوش همه می رسانند جد ایشان شیخ الانبیاء علیه السلام نیز بت شکست و استدلال کرد پس بهتر است کلمه دیگری جایگزین شود (بت‌شکن خواهد بود و نخواهد گذاشت مردم عده ای سلبریتی و پولدار و صاحب مقام دارای رسانه را پرستش کنند🔨) در این جمله کلمه نخواهد گذاشت تحکمی ست در حالی که اهل بیت علیهم السلام با بصیرت افزایی اصلاح بینش و نگرش گشتی نجات بشریت هستند «ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه» (عاشقان راه خدا، تشنه به قدرت رسیدنِ چنین حاکمی چنین بودند❤️) در این جمله چنین دو بار تکرار شده است با عرض ادب و احترام ببخشید حسب امر جنابعالی انجام وظیفه کردم در حد عقل و فهم خودم و لاغیر
نظر یکی از اساتید عزیز و فضلای حوزه و دانشگاه؛ ضمن تشکر از مطالبی که باعث فعال شدن تفکرمون و ایجاد نگاهی متفاوت میشه بنظر بنده؛ سیره حکومتی امام حسین به طور دقیق، همان روش حکومتی پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) است. برنامه‌های حکومتی حضرت را ، می‌توان در سه محور خلاصه کرد: فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی. 1. برنامه‌های فرهنگی در انجام برنامه‌فرهنگی، محور‌های مهم عبارت‌اند از: الف) احیای کتاب و سنت: امام حسین(ع) هدایت و رستگاری را جایگزین هوای نفس می‌سازد و در عصری که نظر اشخاص بر قرآن مقدم شده، افکار را متوجه قرآن می‌گرداند و آن را حاکم بر جامعه می‌سازد». ب) تقویت عقل: امام حسین(ع) عقل‌های ایشان را جمع می‌کند و عقل آنها را به کمال خواهد رساند». ج) رشد چشمگیر و بی‌سابقه دانش: می‌دانیم که رفتار صحیح، ریشه در علم و دانش گسترده دارد که ، حکایت از آگاهی و شناخت عمیق از آیات قرآن و روایات اهل بیت دارد. د) مبارزه با بدعت‌ها: بدعت به معنای داخل کردن اندیشه و آرای شخصی در دین و دین‌داری است. حضرت ‌با چیزهایی که از تمایلات شخصی و هواهای نفسانی وارد دین شده، مبارزه می‌کند. 2. برنامه‌های اقتصادی برنامه‌های اقتصادی در حکومت حضرت به صورت مطلوبی تدوین شده تا ابتدا امر تولید، سامان یابد و از منابع طبیعی بهره‌برداری شود و سپس ثروت به دست آمده، به شکل عادلانه بین همه طبقات توزیع گردد. دوران حاکمیت حضرت، جهت‌گیری اقتصادی در موارد ذیل است: الف) بهره‌وری از منابع طبیعی ب) توزیع عادلانه ثروت ج) عمران و آبادانی 3. برنامه‌های اجتماعی در این حکومت بر اساس تعالیم قرآن و عترت، محیط زندگی زمینه‌ای برای رشد و تعالی افراد خواهد بود. الف) گسترش امر به معروف و نهی از منکر ب) مبارزه با فساد و رذایل اخلاقی ج) عدالت قضایی
نظری کمی متفاوت از یکی از عزیزان کانال: حقیقتا دین چیست؟ فلسفه دین، وصل انسان به خالق از مسیر یافتن و پرورش فطرت خود او پرورش روح انسانی جز از مسیر سلامت و سلم نمی‌گذرد. روان و جان وقتی بیمار شود، ملتهب شود، نابسامان شود هیچ درمانی هم جز سلم، که بااخلاقمندی تعریف می‌پذیرد، نخواهد داشت اینکه گفته می‌شود حکومت با کفر باقی میماند ولی با ستم نه، اینکه گفته می‌شود فقر از دری بیاید، ایمان از آن سو ب در می‌شود هم به همین معناست چون تعادل و سلامت و هارمونی روان و تن را، روان و جامعه و روابط رابه هم میریزد... مساله مهم دیگر اینست که جامعه اسلامی یا حاکمیت اسلامی؟؟ وقتی جامعه را به عنوان اسلامی پیوند بزنیم که حاکمیت اسلامی باشد اول سوزنی ب خود بعد جوالدوزی به ملت.. آنچه حق ملت است بر گرده حاکم به بنابر بیان مولا علی در باب رویکرد خوارج به قرائت مزورانه ی لاحکم الا لله؛ حاکم وظیفه دارد امور مردم را از مومن و کافر، نیکوکار و بدکردار ب روال پیش ببرد؛ آنچه درباره خوبی و بدی آنان است خداوند بعد خود حکم خواهد کرد... ما بین وظایف حاکمیت اسلامی با دوست داشتن های حاکمیت و بخش مذهبی سنتی شدیدا خلط کرده ایم و حتی بین آنچه دین است و آنچه سلیقه متدینین است
نظر یکی از سروران از اساتید و فعالین اجتماعی استان تهران: سلام و عرض ادب خدمت استاد عزیز جناب آقای گلکار دو نوشته ی حضرت عالی را چند بار خواندم و بسیار تاثیر گذار دیدم یکی از دغدغه های جدی ای که بنده داشتم این بود که تمام مفاهیم دینی ای که غالبا مردم با آنها مواجه هستند به دلیل اینکه تصویر امروزی و ملموسی از آن ندارند صرفا در حد مفاهیم انتزاعی است و این هیچ حسی برای آنان ایجاد نمیکند و در نتیجه منجر به عمل نمیشود از این دست مکتوبات اگر نسبت به وقایع تاریخی صدر اسلام و معارف فلسفی عرفانی و ..... ایجاد شود به طوری که مثال امروزی اش زده شود بسیار منشأ اثر خواهد بود و این دو مکتوب حضرتعالی از این دسته بود انشاء الله که بیشتر شاهد مکتوبات حضرت عالی در ملموس سازی معارف دین باشیم با تشکر
نظر یکی از اساتید بزرگوار هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد: سلام تمدن سازی روال و مکانیزم خودش داره مثل هر کار دیگه تمدن سازی از سیستم سازی میگذره و سیستم سازی تقوای خاص خودش داره و مقید ماندن به سیستم، تقوای بیشتر. ببینید خداوند تا چه حد به ابرسیستمی که استقرار داده پایبند هست، تا حدی که اگر خروجی اون کشته شدن حسین اش و پاره های تن و اصحاب او باشن هم دخالت نمیکنه و اجازه میده سیستم روال خودش بره این مساله در تمدن غرب به خوبی هویداست. ادامه دارد...
نظر یکی از فضلای بزرگوار تهران: سلام و ادب اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه السلام ستون خیمه دین ولایت است. پذیرش ولایت الله و امتدادش در اولیاء معصومین علیهم السلام، به معنی پذیرش حاکمیت اراده الهی در کلیه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی انسان است. در نگاه تمدنی، حاکمیت اراده الهی به کلیه فرآیندها و ساختارهای جامعه دینی توسعه می یابد. طبیعی است که اراده های بشری در مواضع متعدد، چه در ابعاد فردی، چه اجتماعی و چه تمدنی، با اراده الهی درگیر شده و تنها کسانی که نسبت به امام معصوم معرفتی از نوع "معرفة الامام بالنورانيه" دارند، سرسپرده اوامر اولیاء الله بوده و در مقابل اراده امام معصوم، برای اراده خود محلی از اعراب قائل نخواهند بود. شاید دال مرکزی مفهوم انتظار فرج، رسیدن به چنین معرفتی از سوی فرد، جامعه و حکومت هست که برای اراده خدا و رسول و امام چنان جایگاهی قائل باشیم که بی چون و چرا پذیرفته و در مقابل آن، انانیتی باقی نماند. سیستم ولایت فقیه در زمان غیبت، راهبر خوبی در این مسیر است.
نظر یکی دیگر از سروران : سلام علیکم جناب حاج آقای گلکار عرض ادب و احترام و تسلیت تحلیل بنده از هر دو نوشته( یزید لعنة الله علیه و امام حسین علیه السلام) چنین متوجه شدم که: در سال ۶۱ هجری شخصی به نام یزید و شخصی به نام حسین بن علی رهبرانی با دو نگرش و جهان بینی متفاوت شیطانی و الهی که یزید به دنبال ایجاد و برقراری حاکمیت و سبک زندگی شیطانی و حسین بن علی به دنبال ایجاد و برقراری حاکمیت و سبک زندگی الهی و توحیدی بوده اند، که تقابل آن دو جریان، کربلا را برای بشریت رقم زد. اما نقش و تأثیر این حادثه خیلی سنگین و تقابل جریان های حق و باطل در سبک زندگی فردی و اجتماعی ما، با اینکه الحمدلله و المنة خداوند متعال دوباره نماینده امام زمان یعنی مسلم زمان دیگری( امام خمینی و وجود رهبر عزیز خدا حفظشان کند ان شاءالله) که با بیانات دقیقشان و راهنمایی هایشان به دنبال ایجاد تشکیلات و جبهه سازی برای نصرت امام زمان که آرمان او تنها و تنها بالا نگه داشتن پرچم الله و ایجاد حاکمیت و تمدن و سبک زندگی توحیدی و انهدام حاکمیت و تمدن شیطانی است، و ما با ادعای خود و فریاد لبیک، مهر بر نامه خود زده ایم و هر روز امام خود را فرا می خوانیم و با نماینده او بیعت کرده ایم، اما حاکم و حاکمیت زندگی فردی،جمعی و اجتماعی ما هنوز یزید و شیطانی است. حاکم سبک زندگی و ساختار، سیستم و نظام های زندگی ما هنوز یزید است و حاکمیت آن شیطانی است. و مسلم و امام منتظر ما هستند که حرکتی کنیم اما همچنان دچار ترس، تردید هستیم. و با ژستی عالمانه ترس و تردید خود را چنین توجیه کرده ایم که ما با امام زمان بیعت می کنیم نه نماینده او. دین حقیقتی واحد است که محور و مرکزیت آن الله است و پیامبران و امامان به دنبال ایجاد حاکمیت الهی بوده اند. آری نظام سیاسی اسلام، اساس دین است و اینجاست نقش امام خمینی نائب و پرچم دار امام زمان را متوجه می شویم که به حق مکتب امام خمینی مهم ترین مکتب از زمان پیامبر تا ظهور خواهد بود؛ چرا که توانست پرچم حاکمیت الله را همچنان بالا نگه دارد و بگوید که هنوز کسی هست که پرچم دار سپاه امام زمان باشد و پرچم را بالا نگه دارد اما ما هنوز که داریم با همان نظام و سیستم های شیطانی زندگی می کنیم و سبک زندگی ما با حکومت یزید و یزیدی ها مدیریت می شود و این سبک زندگی شیطانی روز به روز بر ملت مسلمان فشار می آورد تا علیه مسلم زمان( رهبر عزیز) نماینده امام بتازد و خواص را دچار حیرت کرده تا دست از اطاعت مسلم و امام زمان خود بردارد و ما همچنان ترس از حاکمان ساختارها و نظام های شیطانی داریم تا لبیک گوی امام خود باشیم. آری امام حسین فرمود هل من ناصر ینصرنی و خیلی ها با گویش هایشان شنیدند و ناصر نبودند و قلیلی هم ما احسن ناصرا بوده اند که بعضی کم سن، بعضی غلام و سیاه چهره و.... اما امروز همان ندای هل من ناصر ینصرنی امام زمان به گوش می رسد و همه آن را به گونه های مختلفی احساس می کنیم و مسلم زمان( رهبر عزیزمان) در بین ما هنوز غریب است و به دنبال یار برای نصرت امام زمان است. البته نصرت امام حسین جنگ سخت بوده و نصرت امام زمان جنگ نرم است. و همچنان امام زمان فریاد هل من ناصر ینصرنی ندا می کند. اما بدانیم فرق نصرت حسین بن علی با امام زمان در این است که در زمان ما دیگر مجال و فرصتی برای قیام توابین نخواهد بود. آری آرمان و هدف اعلی، تلاش برای ایجاد و برقراری حاکمیت الهی است در زندگی فردی و اجتماعی و نابودی کردن حاکمیت شیطانی با کشتن یزید و یزیدی ها.
🔴خبر فوری شنیده‌ها حاکی از آن است که حر بن یزید ریاحی یکی از ژنرال های ارتش دشمن که زیر نظر یهود است، از فرمان وزیر جنگ عبیدالله سرپیچی کرده و قصد پیوستن به سپاه حزب الله حسین علیه السلام را دارد؛ خبرگزاریها اعلام کردند از ماهیت عملکرد سپاه حزب الله امام حسین نیز معلوم است که او به گذشته افراد کاری ندارد؛ راستگرای مسیحی، جناح چپ عثمانی و اصلاح طلبان اموی و افراطیون اصولگرای نادم در سپاه او جای دارند؛ تمام خبرگزاریها و رسانه های تصویری و مجازی به کل عالم مخابره کردند اگر کسی تصمیم به تغییر بگیرد و گذشته‌اش را تکرار نکند، فرمانده کل قوای حزب الله حسین علیه السلام چشم به روی بدی‌هایش می‌بندد. خداااااااااااا یه گوشه چشم این فرمانده که به حر و زهیر کرد قسمت من خراب بنما 😭🤲 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
🔴 خبر آنلاین خبرگزاری سپاه حزب الله از عراق به نقل از منابع موثق نقل کرده است در جنگ سپاه حزب الله با منافقین مزدور صهیونیزم جنایتی شکل گرفته که در بشریت به این شکل سابقه ندارد. در این جنایت یکی دیگر از شاهزاده های دولت اسلامی که شش ماه بیشتر نداشته به صورت منحصر به فردی در هستی کشته شده است. بنابر نقل خبرنگاران این شاهزاده که علی اصغر نام دارد : 🔺 تنها شهیدی در سپاه حزب الله حسینی است که دست و پا نزده است یا به سبب تشنگی و بی حالی یا به دلیل بسته بودن دست و پا یا فقط پاها در قنداق. 🔺 تنها شهیدی است که رهبر دولت اسلامی امام حسین علیه السلام خونش را به سمت آسمان پاشیده است و در کمال ناباوری همگان یک قطره از آن به زمین برنگشته است. 🔺بنابر نقل موثق حاضران در صحنه بیان کرده اند این شاهزاده تنها شهیدی است که پس از شهادتش، از آسمان با رهبر و حاکم دولت اسلامی حسین علیه السلام سخن گفته اند و وعده داشتن مرضعه ای(دایه ای) بهشتی به حضرت داده اند. 🔺 این شاهزاده تنها شهیدی است که خود رهبری او را دفن کرده است. 🔺 همچنین منابع خبری بیان کردند که مادر این شاهزاده هم در صحنه جنگ حضور داشته و این شاهزاده تنها کسی است که امام در شهادتشان از کسی خجالت کشیده است. طبق پاره ای نقل ها عجله کردن حاکم و رهبر برای دفن علی اصغر علیه السلام، برای پوشیدن نوع شهادت، از مادرش رباب بوده است. 🔺منابع مطلق از عراق نقل کزده اند که علت کشته شدن این شاهزاده در جنگ صرفا درخواست آب برای او بوده است و این در حالی است که تمام سازمانهای مدافع حقوق بشر در سکوتی مرگبار فرورفته اند ⬛️ ⚫️ ⬛️⚫️ @mhgolkar
نظر یکی از بزرگواران کانال : سلام و احترام سپاس از دغدغه جنابعالی در پاسخ گویی به مسائل و شبهات دینی در اینکه ایمان گزینشی ( نومن ببعض و نکفر ببعض) از هر کفری خطرناک تر است و فقط شمشیر ایمان گزینشی قادر است فرق حیدر (ع) را بشکافد و سر از بدن حسین (ع) جدا کند که شکی نیست. ولی... ولی مساله این است که شاخصه های مطرح شده در این متن ( لباس ساده، مخالفت با رواج موسیقی و قمار و اختلاط و آزادی بی حد و...) تا چه حد شاخصه های اصلی تفکر حسینی ست و تا چه حد دم دستی ترین و مشهورترین و پرسؤ تفاهم ترین فاکتورهایی که برای ما مذهبیون از دیرباز مهم بوده است؟ آیا آنقدر که شنیده ایم ، دنیاطلبان خطرناک ترند یا بلاتکلیفان در مقابل دنیا؟ آری جنگ بین دو اسلام، قبول! فقط زهیر عثمانی مذهب به کدام اسلام متعلق است و ضحاک بن عبدالله به کدام؟ ما در حقیقت با کدامیم و می اندیشیم که با کدامیم؟؟
Shab6moharam14020501-01.mp3
37.15M
🎙بشنوید | حجت الاسلام والمسلمین در مراسم عزاداری دهه اول محرم ۱۴۴۵ 🗓۱۴۰۲/۰۴/۰۱ 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠راهکار ارتباط قلبی با سیدالشهدا علیه السلام 💠 ✅چه کنیم دلمون به دل امام حسین وصل بشه؟ 🌸اگر احساس کردید مفیده به نیت امام سوم در جهت نشر معارف حسینی حداقل برای 3 نفر از دوستانتون ارسال کنید ⬛️❤️⬛️❤️⬛️❤️⬛️ 🆔 @mhgolkar
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• @mhgolkar
Shab7moharam14020502-01.m4a
26.73M
🎙بشنوید | حجت الاسلام والمسلمین در مراسم عزاداری دهه اول محرم ۱۴۴۵ 🗓۱۴۰۲/۰۵/۰۲ 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
badeh-end.pdf
42.41M
🕋 فایل کتاب بادهٔ توحید در کربلای عشق آیت‌الله سید محمدصادق حسینی طهرانی نیل به حقیقت توحید، بر اساس دستورات دین مبین اسلام و اولیا الهی، راه و روش‌هائی دارد که بزرگان از اهل معرفت بیان نموده‌اند، ولی یکی از طرق مطمئن و نزدیک رسیدن به آن، توسل و عرض نیاز به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا علیه‌السّلام است. جذبۀ ملکوتی نفس قدسی آن حضرت، محبین و موالیان ایشان را خیلی سریع از «طریق الحسین علیه‌السّلام» به وادی عشق و محبت وارد نموده و در صورت توجه و ثبات قدم، از بادۀ وحدت سرمست می‌کند. 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
معرفی کتاب باده توحید در کربلای عشق آیت‌الله سید محمدصادق حسینی طهرانی إدراک توحید حضرت پروردگار و فناء و اندکاک در ذات أقدس او که با طلوع عشق و محبت حضرت حق محقق می‌گردد، مهم‌ترین و با ارزش‌ترین امری است که انسان‌ها باید وجهۀ همت خود را برای رسیدن به آن مصروف نمایند؛ چرا که به تصریح آیات و روایات، هدف از خلقت ماسوی الله، عبادت و معرفت حضرت حق است و این مهم به معنای واقعی خود، با ندیدن خویش و ادراک توحید میسور می‌شود. نیل به حقیقت توحید، بر اساس دستورات دین مبین اسلام و اولیا الهی، راه و روش‌هائی دارد که بزرگان از اهل معرفت بیان نموده‌اند، ولی یکی از طرق مطمئن و نزدیک رسیدن به آن، توسل و عرض نیاز به ساحت مقدس حضرت سید الشهدا علیه‌السّلام است. جذبۀ ملکوتی نفس قدسی آن حضرت، محبین و موالیان ایشان را خیلی سریع از «طریق الحسین علیه‌السّلام» به وادی عشق و محبت وارد نموده و در صورت توجه و ثبات قدم، از بادۀ وحدت سرمست می‌کند. عشق و شور و محبت در سراسر جریان عاشورا و کربلا موج می‌زند و به واسطه همین عشق و هَیَمان إلهی است که راه سرور عشاق، حضرت امام حسین علیه‌السّلام، آثاری این چنین در طلوع اکسیر محبت در سینه دوست داران خویش دارد. باری، حضرت سید الشهدا علیه‌السّلام و توسل و عرض ارادت به ساحت ایشان و عزاداری و سوگواری در ایام شهادت آن سرور عالمیان، نجات‌دهنده بشر از ورطه سقوط در درۀ خودبینی و دو بینی و دیگر مفاسد ظاهری و باطنی است و تمسّک به حبل ایشان، مایۀ نجات از غیر خدا و رسیدن به عشق و محبت حضرت حق و معرفت خداوند و ادراک توحید حضرت حق است. بس البته کسانی که قصد ورود در وادی عشق و محبت پروردگار را داشته و جویای وصال حضرت حق هستند، باید به مولا و سرور خود تأسی نموده و در راه دوست، از تحمل بلایا و مصیبات شانه خالی ننمایند؛ چرا که راه خدا همراه با ابتلائات و امتحاناتی است که به جان و دل خریدن آنها باعث محو أنانیت‌ها شده و به خدا سپردن خود و تسلیم امر او شدن، موجب طلوع معرفت حضرت حق خواهد گردید. جریان عاشورا می‌تواند اسوه و الگو برای تمام سالکان کوی دوست باشد و تحمل بلا و رنج و مصیبت برای لقاء خداوند، با تأسی به حضرات معصومین بالأخص حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام، آسان گردد. آری با تأسی به آن حضرت در تحمل بلایا و توسل و عزاداری و سوگواری بر ایشان، می‌توان راه خدا را خیلی سریع‌تر و مطمئن‌تر طی نمود. در این کتاب برخی از کلمات درباره حضرت سیدالشهداء علیه السلام و أدعیه منسوب به ایشان، شرح و توضیح داده شده است. فقر و احتیاج تمامی موجودات به پروردگار، لزوم ورود در سیر و سلوک إلی الله و تهذیب و تربیت نفس برای دریافت عجز خود و عظمت خداوند، قطع تعلقات و دلبستگی‌ها به غیر خدا، از بین بردن نفس و فانی شدن آن بر اثر تربیت إلهی به همراه تحمل بلاها، فلسفۀ نزول بلاها بر مؤمنین، جواب شبهاتی در باب ابتلائات مؤمن، توحید و محبت پروردگار، مهم‌ترین مقام مؤمن و سالک إلی الله و راه‌های وصول به عشق إلهی و توحید حضرت حق، از أهم مباحثی است که در این مجالس بررسی گردیده است. این کتاب به «بادۀ توحید در کربلای عشق» نامیده شد؛ چرا که عاشقان کوی محبوب در کربلا، با تحمل بلایا و مصائب عدیده و با نیروی عشق و محبت إلهی خود، توانستند از بادۀ توحید و معرفت حضرت حق سرمست شده و به وصال دوست نائل گردند. 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
⬛️ السلام علیک یا اباعبدالله ⬛️ 😭سوگواره ویژه محرم 🌿فروش ویژه کتاب اکسیر محبت حسینی 📌تالیف نظریه پرداز علم دینی استاد وکیلی قیمت کتاب 95000 تومان میباشد که 10% توسط موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام بمناسبت محرم تخفیف داده شده و 20% توسط بانی نذر فرهنگ حسینی شده است. قیمت نهایی کتاب با 30%تخفیف 66500 تومان میباشد که صرفا تا آخر محرم اعتبار دارد سرورانی که مایل به نذر فرهنگ حسینی خرید و توزیع در مناطق محروم فکری اعتقادی هستند میتوانند به تعداد مورد نظر به کارت زیر واریز و به موسسه وکالت توزیع در این مناطق بدهند 5892107044217555 بنام موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام 📗تهیه کتاب: 09352182375 09151042109 golkar_mh
Shab8moharam14020503-01.mp3
46.48M
🎙بشنوید | حجت الاسلام والمسلمین در مراسم عزاداری دهه اول محرم ۱۴۴۵ 🗓۱۴۰۲/۰۵/۰۳ 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
📷 🔰شما پیش قدم شوید ✅ خدمت رسانی حداکثری کلید موفقیت جمع های مومنانه در اینده . حجت الاسلام والمسلمین واسطی دهه اول محرم الحرام ١٤٤٥ 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
سلام و تسلیت عاشورای حسینی خدمت همه سروران 📌انتظار حقیقی، مستلزم آماده ساختن واقعی زمینه های ظهور است؛ و کسی واقعا منتظر است که وقتی امام بیاید به یاری اش بشتابد. 🔽 کوفیان ادعای آمادگی برای یاری امام زمان خویش داشتند، اما جز اندکی با امام نماندند. ❓آیا همین که تاکنون امام زمان نیامده است، شاهدی نیست که هنوز ادعای ما نیز صادقانه نیست؟ 🚥منتظر شنیدن نظر سروران هستم @golkar_mh 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 🏴 @mhgolkar
پاسخ حقیر به سوال بالا: با تحلیل واقعه عاشورا به نظر می‌رسد انتظار واقعی در گروی تغییر سبک زندگی کنونی و ترویج سبک زندگی‌ای است که از منطق تکلیف شروع، و به منطق عشق ختم می‌گردد؛ یعنی آن منطق تکلیف، زمینه را برای شکل گیری زندگی مبتنی بر عشق واقعی به امام مهیا می‌کند و در صورت جدی شدن منطق عاشقی در جامعه، امکان عینی ظهور مهیا می‌گردد. البته با مدد از سیره قمر بنی هاشم بنظر می‌رسد سبک زندگی دیگری که مبتنی بر منطق ادب است نیز می‌تواند شخص را در منطق تکلیف یا منطق عاشقی، به اوج برساند و لذا آماده ظهور کند. نظر شما سروران چیست؟